abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67342110
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:36 schreef RowanF1 het volgende:
Dit jaar gaat BBC in UK weer F1 uitzenden toch? Dat betekend dat de iTV Livestream voor vrije trainingen verdwijnen.. Hopen dat het op één van de BBC zenders komt, kan ik dat tenminste bekijken.
heb ik ook ergens gelezen ... ma kan zosnel niet vinden waar
pi_67342480
BBC heeft ook al aangegeven via hun site streams ter beschikking te stellen voor alle sessies van de F1, maar wel alleen voor engelse ip's. Hopelijk verschijnt er dus weer ergens een stream die daar gebruik van maakt
Where facts are few, experts are many.
  maandag 23 maart 2009 @ 23:25:38 #203
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_67343036
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:13 schreef Atreidez het volgende:
BBC heeft ook al aangegeven via hun site streams ter beschikking te stellen voor alle sessies van de F1, maar wel alleen voor engelse ip's. Hopelijk verschijnt er dus weer ergens een stream die daar gebruik van maakt
Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder geval
Feyenoord Rotterdam
  maandag 23 maart 2009 @ 23:31:49 #204
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67343265
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:25 schreef RowanF1 het volgende:

[..]

Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder geval
Dat zou erg vet zijn!
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 23 maart 2009 @ 23:49:13 #205
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67343895
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Tpf. Ik ben benieuwd
ben voor de helft klaar, morgenavond de andere helft
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_67346834
quote:
FIA akkoord met goedkopere superlicenties in 2010

De superlicenties voor de coureurs zullen in 2010 worden verlaagd. Zo maakte de FIA maandagavond bekend. De afgelopen twee jaar was er veel kritiek op de kosten van de superlicenties, omdat die in twee jaar tijd enorm waren gestegen. Nu zullen de kosten dus weer worden verlaagd.

"Na een erg positieve ontmoeting tussen FIA-president Max Mosley en afgevaardigden van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) zal er een voorstel bij de World Motor Sport Council worden ingediend om de kosten van de superlicenties voor 2010 te veranderen", viel in een verklaring van de FIA te lezen. "Een goedkopere superlicentie zou ook erg goed pasten bij de kostenbesparingen die volgend jaar in de sport worden doorgevoerd."

Ook is afgesproken dat Mosley vaker contact zal hebben met de GPDA. Daarover zei de FIA: "Er zijn verschillende dingen besproken en de FIA is ermee akkoord gegaan om regelmatig contact te hebben met afgevaardigden van de GPDA om een constructieve dialoog te voeren."
pi_67347583
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Die mening heb ik ook. Maar je kunt regeltjes vaak op meerdere manieren interpreteren.
Dat is ook de reden dat ik vindt dat als het voldoet aan de letterlijke tekst van de reglementen dat de diffusers legaal zijn, ook al voldoen ze niet aan de ideeën die de FIA erover heeft. Dan hadden ze dat maar beter in de reglementen moeten zetten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:01:39 #208
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67348792
quote:
Teams threatened Melbourne boycott
Eurosport - Tue, 24 Mar 08:49:00 2009

Two Formula One team bosses threatened to boycott this weekend's Australian Grand Prix due to a dispute over unpaid income.

The Times reports that Flavio Briatore of Renault, and McLaren's Ron Dennis (pictured, right) told Bernie Ecclestone they would not send their cars and equipment to Melbourne.

The Melbourne newspaper Herald Sun, meanwhile, said Ferrari may also have been involved in a boycott threat, so angry was the team and chief rival McLaren about the FIA's latest rule changes.

Ultimately, all the cars did land in Melbourne, but race promoter Ron Walker admitted he is aware of the feuding.

"It's very serious at the moment, but I think good sense will prevail by Sunday," he said.

"A clear understanding will be made between the teams and the FIA. (And) Bernie is the master deal-maker. He's been in it for years."

Australia's FIA representative Garry Connelly also played down the rumours. "That (a boycott) would be suicide for them," he said.

"They have sponsorship agreements in place. What are they going to do - throw away a large percentage of their television coverage just because they're upset?

"They'd be in breach of contract with their sponsors, I'd suggest," he added.

The boycott ultimatum by Briatore and Dennis - also on behalf of other FOTA teams - was revealed by Ecclestone as the F1 chief executive met with a few selected reporters.

The 78-year-old said Toyota's John Howett was also present when the boycott threat was issued, reportedly over money Ecclestone promised to pay the teams if they sign a new Concorde agreement. The new commercial agreement has not yet been signed.

"Poor John was sitting there a bit confused about life in general. Flavio started it (the threat)," Ecclestone revealed, "aided and abetted by Ron Dennis. They were saying all the FOTA-schmota are not going (to Australia) - nobody's going to go.

"So I said what I'd better do is cancel the aircraft obviously. It costs a fortune to charter those things and almost as much to cancel them," he added.

While all the cars did travel to and land this week in Melbourne, it is believed the teams have not yet been paid by Ecclestone.

The billionaire said he doesn't mind hard business tactics, but detests when the threats are empty.

"If they come in here with a gun and hold it to my head, they had better be sure they can f****** pull the trigger. And they should make sure it's got bullets in it because, if they miss, they better look out," Ecclestone warned.
Bernie
Calm down, please!
pi_67348890
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bernie
Het wordt steeds leuker met Bernie
pi_67350954
Over mensen in het harnas jagen zeg..

Niet dat ik het Bernie toewens een hartaanval of andere kwaal op te lopen, maar ik word door dit soort berichten wel heel nieuwsgierig hoe het met de F1 gaat als die grijze dakduif er niet meer is.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:00:27 #211
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_67354307
Iemand een idee of de vrije training ook op de BBC wordt uitgezonden? Op verschillende teletekst- en tvgidssites kan ik niet verder kijken als overmorgen, dus kan ik vrijdag niet zien .
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_67354445
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Jezza het volgende:
Iemand een idee of de vrije training ook op de BBC wordt uitgezonden? Op verschillende teletekst- en tvgidssites kan ik niet verder kijken als overmorgen, dus kan ik vrijdag niet zien .
Dit zijn de BBC uitzendtijden die ik ken:
quote:
Friday 27th March

Free practice 1 live: 1:25am – 3:05am BBC via Red Button / online
Free practice 2 live: 5:25am – 7:05am BBC via Red Button / online

Saturday 28th March

Free practice 3 live: 2:25am – 4:05am BBC via Red Button / online
Qualifying live: 5:00am – 7:15am BBC One / online
Qualifying repeat: 1:00pm – 2:15pm BBC One

Sunday 29th March

Australian Grand Prix live: 6:00am – 9:00am BBC One / online
Australian Grand Prix repeat: 1:00pm – 3:00pm BBC One / online
Australian Grand Prix highlights: 7:00pm – 8:00pm BBC Three / online

There is also radio coverage of the sessions on BBC Radio Five Live and/or BBC Radio Five Live Sports Extra.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67355373
Ik weet nog steeds niet wat ze nou met "via Red Button" bedoelen.. Is dat nou puur Brits, alleen voor schotels, of kunnen we dat met normala digi tv in Nederland ook zien
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:38:40 #214
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_67355737
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ze nou met "via Red Button" bedoelen.. Is dat nou puur Brits, alleen voor schotels, of kunnen we dat met normala digi tv in Nederland ook zien
Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:50:22 #215
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67356153
Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 13:52:05 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67356231
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
Dat zou vanavond komen als het goed is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:05:17 #217
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67356712
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou vanavond komen als het goed is.
Dan pas?

geintje West
pi_67357096
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:

[..]

Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?
Calmer than you are
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:25:27 #219
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_67357419
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?
Klopt, ik dacht precies hetzelfde, maar helaas kunnen we er alsnog geen gebruik van maken Toch maar even afwachten wat het wordt met die livestream.
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:11:52 #220
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67358838
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
ik maak hem vanavond gereed. er moet ook gearbeid worden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:13:11 #221
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67358894
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:

[..]

Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zien Is voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
zo'n systeem moet hier ook komen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:42:50 #222
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67362218
als alle teams geland zijn in melbourne, zal het team van Brawn dan al de officiële kleurstelling hebben?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:00:47 #223
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_67362856
Geen idee, maar ik lees net dat er een gerucht rond gaat dat Bwin de hoofdsponsor zou gaan worden van Brawn GP. Misschien krijgt de auto dan ook wel de kleuren geel, groen, wit en zwart aangezien dit ook de huisstijl van Bwin is.
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_67362916
zolang ze nog geen sponsoren hebben, zullen ze vermoedelijk met een heel neutraal design blijven rijden.
pi_67363775
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef Ared het volgende:
zolang ze nog geen sponsoren hebben, zullen ze vermoedelijk met een heel neutraal design blijven rijden.
Lijkt mij ook, ik vind alles best als ze maar niet de aarde er weer op plakken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:49:29 #226
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67364365
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:00 schreef Jezza het volgende:
Geen idee, maar ik lees net dat er een gerucht rond gaat dat Bwin de hoofdsponsor zou gaan worden van Brawn GP. Misschien krijgt de auto dan ook wel de kleuren geel, groen, wit en zwart aangezien dit ook de huisstijl van Bwin is.
hah inderdaad, zou het toeval zijn?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:16:14 #227
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67365073
tvp!

Het is weer ouderwets dreigen-met-een-boycot tijd.


trouwens: 2 maanden geleden nog flink wat spierballen taal bij Force India, een plek in de middenmoot was immers gegarandeerd met deze bolide.
Een paar dagen voor aanvang van de Australische GP komen er geheel volgens verwachting de volgende 2 berichtjes:

  • Fisichella: "We komen downforce te kort"
  • Sutil: "Force India nog geen middenmoter"

    Wat is de Formule 1 toch een voorspelbaar wereldje zo af en toe.

    [ Bericht 38% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-03-2009 19:26:37 ]
  • pi_67366109
    Als je met zulke drastische regelwijzigingen en een halve McLaren nog steeds stijf achteraan blijft rijden dan doen ze echt wat fout.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67366301
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef Atreidez het volgende:
    Als je met zulke drastische regelwijzigingen en een halve McLaren nog steeds stijf achteraan blijft rijden dan doen ze echt wat fout.
    Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:07:01 #230
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67366612
    Als het alleen een gebrek aan downforce is, dan is het een kwestie van windtunnel tijd voor ze ergens wat plekken winnen (als de auto echt zo goed is dan ).

    Ik denk echter dat het meer mechanische grip is, waar ze al jaren een tekort aan hebben
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:42:01 #231
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:07:04 #232
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67368696
    zo de eerste beelden uit Albert park gezien waar de teams druk bezig zijn
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:15 #234
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_67374771
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_67378693
    Hijs weer fijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67378753
    Die Bernie is echt een motherfucker.

    Cough up the money bitch!
    Dattie ff overhoop ligt met dat schlemiele exwijf van hem en omdat hij zelf zo achterlijk was om het allemaal op haar naam te zetten staat compleet los van de F1.

    Hij moet gewoon dokken en (bij voorkeur) snel aftreden!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67378770
    Of een enge ziekte krijgen ofzo.

    Bah bah, wat een vies mannetje
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:25:02 #238
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_67379090
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:58 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.
    Ook dat is een vorm van regelmaat en consequent presteren .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:58:33 #239
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67383833
    quote:
    Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd
    25 maart 2009

    De FIA heeft een nieuwe versie van het Sportief Reglement gepubliceerd, waarin staat dat de titel gaat naar de coureur die de meeste punten scoort gedurende het seizoen. De nieuwe maatregel dat de coureur met de meeste Grand Prix-overwinningen kampioen zou worden, is hiermee definitief van de baan voor 2009.

    Vorige week kwam de FIA na een vergadering van de World Motor Sport Council (WMSC) met het nieuws dat het wereldkampioenschap Formule 1 bij de coureurs voortaan zou worden bepaald door het aantal overwinningen gedurende het Formule 1-seizoen. Dit stuitte op veel protest van teams, coureurs en fans. Uiteindelijk bleek de invoering van het systeem zelfs tegen de FIA-regels, omdat dit voor 30 november jongstleden had moeten gebeuren. De enige uitzondering die hierop kan gelden, is bij een unanieme toestemming van de teams, die er in dit geval absoluut niet was.

    Afgelopen vrijdag lieten de teams, verenigd in de FOTA, dan ook weten protest in te dienen, waarop de FIA meteen met het antwoord kwam dat het systeem zou worden uitgesteld als de teams het niet eens waren met het systeem. Inmiddels is dat gebeurd, al heeft de FIA het nog niet officieel bevestigd. Gezien het feit dat het Sportief Reglement al wel is aangepast, lijkt dat slechts een detail te zijn.

    In artikel 6.1 van het Sportief Reglement staat nu het volgende te lezen: "De titel in het rijderskampioenschap van de Formule 1 zal gaan naar de coureur die over alle evenementen het hoogste puntenaantal heeft gescoord."
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:36:27 #240
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67384949
    FOTA ftw!
    Ecclestone omg!
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:41:23 #241
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67385134
    quote:
    25 maart 2009
    Coulthard reserverijder tijdens eerste races

    David Coulthard is tijdens de eerste races van het seizoen de derde coureur van Red Bull. Zo bevestigde een woordvoerster van het team tegenover GPUpdate.net. De Schot reed vorig jaar zijn laatste race, maar zal dus opnieuw in actie moeten komen, mocht een van de reguliere rijders door omstandigheden niet kunnen racen.

    "Coulthard is komend weekend in Australië en volgende week in Maleisië de derde coureur van Red Bull Racing", verklaarde de woordvoerster van Red Bull.

    Na de Grand Prix van Maleisië stapt het Formule 1-team uit Milton Keynes mogelijk over op een andere reserverijder. Naar verluidt maakt Brendon Hartley een erg goede kans op de reserverol. De 19-jarige Nieuw-Zeelander maakte afgelopen winter genoeg testkilometers om in aanmerking te komen voor een superlicentie.

    Coulthard is dit jaar ook werkzaam als Formule 1-expert voor de BBC.
    Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
    Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Jezza op 25-03-2009 12:35:49 ]
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67385887
    Waarom ook niet? BBC heeft toch ook een hokje/commentaarpositie toegewezen gekregen door de FIA ?

    Elke coureur die rondloopt op de paddock terwijl er geraced word, kan zo aanschuiven bij Murray Walker. Dus als Coulthard niet rijd, schuift hij zondag middag, voor ons ochtend, gewoon gezellig aan.

    Ik vraag me eerder af, als Coulthard moet rijden, krijgt hij dan een extra radiofrequentie om de race te verslaan vanuit de race voor BBC .. ? Dat zal pas lachen zijn
    pi_67386042
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:03 schreef Meike26 het volgende:
    Waarom ook niet? BBC heeft toch ook een hokje/commentaarpositie toegewezen gekregen door de FIA ?

    Elke coureur die rondloopt op de paddock terwijl er geraced word, kan zo aanschuiven bij Murray Walker. Dus als Coulthard niet rijd, schuift hij zondag middag, voor ons ochtend, gewoon gezellig aan.

    Ik vraag me eerder af, als Coulthard moet rijden, krijgt hij dan een extra radiofrequentie om de race te verslaan vanuit de race voor BBC .. ? Dat zal pas lachen zijn
    zoiets hadden ze toch ooit bij de indy 500 gedaan bij arie luyendijk? kan me daar iets vagelijks van herinneren...
    pi_67388142
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:58 schreef bodylotion het volgende:

    [Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd]

    Waar is de bronvermelding???
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67388180
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:41 schreef Jezza het volgende:

    [Coulthard reserverijder tijdens eerste races]

    Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?
    En nog 1 zonder bron
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67388219
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:11 schreef Sally het volgende:

    [..]

    En nog 1 zonder bron
    gpupdate
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:37:15 #247
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67388967
    quote:
    [..]
    En nog 1 zonder bron
    Aangepast
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67397089
    Thnx voor de bronvermeldingen, beide artikelen staan inmiddels op FOK!sport


    [redactiemode] Sowieso goed om bij elk gekopieerd nieuwsbericht een bronvermelding bij te zetten: dat kan mogelijke claims aan het adres van FOK! voorkomen [/redactiemode]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67398309
    quote:
    Ook McLaren begint seizoen met KERS

    McLaren is het derde team dat heeft bevestigd met het Kinetic Energy Recovery System te zullen rijden tijdens de seizoensopener in Australië. Renault en Ferrari lieten eerder al weten het nieuwe systeem te zullen gebruiken in Melbourne.

    "We hebben definitief besloten om het seizoen met KERS te beginnen", zei Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug in een vraaggesprek met het Duitse Auto, Motor und Sport. "We zullen het systeem in beide wagens monteren."

    Heikki Kovalainen zal ongetwijfeld erg blij zijn met deze beslissing. Begin deze maand zei al te hopen dat McLaren het seizoen met KERS zou beginnen: "We zullen er absoluut van profiteren bij de start, als we onderweg zijn naar de eerste bocht. Verder heb je er natuurlijk ook voordeel van als je met andere coureurs aan het vechten bent en iemand probeert in te halen. Hopelijk beginnen veel andere teams het seizoen zonder KERS, maar goed, ik onderschat niemand en het zou me niet verbazen als veel andere teams ook met KERS aan de start komen."
    quote:
    Heidfeld start met KERS, Kubica zonder

    Nick Heidfeld rijdt komend weekend met het Kinetic Energy Recovery System onderin de wagen, terwijl Robert Kubica het voorlopig zonder het nieuwe systeem moet stellen. Zo heeft BMW-teambaas Mario Theissen woensdag laten weten.

    Volgens Theissen heeft de beslissing om Heidfeld mét en Kubica zonder KERS op pad te sturen, alles te maken met het gewicht van de coureurs. "Door de nieuwe regels zijn de zwaardere coureurs in het nadeel", zei Theissen tegen Auto, Motor und Sport. "Ondanks dat we een erg lichte KERS hebben gebouwd, zijn wij momenteel niet in staat om een optimale balans in de auto van Kubica te brengen. Later in het seizoen hopen we het systeem wel in de wagen van Kubica te kunnen zetten."

    Eerder pleitte Theissen al voor een hoger minimumgewicht van auto en coureur in de Formule 1, om te voorkomen dat er een soort van jockey-cultuur in de hoogste autosportklasse ontstaat, zoals dat ook in het paardenrennen bestaat. Momenteel mogen de auto en de coureur samen niet meer dan 605 kilogram wegen.
    pi_67399183
    Overigens wel balen dat dit weekend ook precies de klok een uur vooruit gaat, dat is om half 6 op oude tijd.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:13:51 #251
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67399225
    Ook van bovenstaand bericht is de bron Gpupdate.nl
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67401268
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:51 schreef Trystar het volgende:

    [..]


    [..]
    in het tweede bericht zit een storende fout...
    iets over dat de auto niet meer dan 605 kg mag zijn... volgens mij is het toch echt zo dat het niet minder mag wegen...
    pi_67406785
    Crossposting uit het Aussie-topic:
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:55 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Tv-gids voor BBC One.
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Sally het volgende:
    Oh, dit is ook wel een handige link om te bookmarken: Upcoming Formula 1 Events:

    http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4j7g/episodes/upcoming


    Even crossposten in het Nieuwtjestopic
    Edit: dit is de algemene link voor de tv-tijden van BBC One, die dus F1 uitzendt -> http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedules
    Kies dan een regio, waarbij London de GMT-tijd heeft. Amsterdam = GMT + 1 uur.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 25-03-2009 20:44:34 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:07:31 #254
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67407990
    Financiële tegenvaller voor Brawn GP
    quote:
    Brawn GP heeft een financiële tegenvaller moeten incasseren. Omdat Brawn GP door de World Motor Sport Council van de FIA wordt gezien als een nieuw team loopt de renstal meer dan twintig miljoen euro aan inkomsten mis.
    Veto
    Volgens het Zwitserse tijdschrift Motorsport Aktuell is Formule 1-baas Bernie Ecclestone de grote boosdoener. Teambaas Ross Brawn kon ondanks de unanieme toestemming van de andere teams niet simpelweg de naam van Honda in Brawn GP veranderen omdat Ecclestone zijn veto uitsprak.

    Inkomsten
    Hierdoor loopt Brawn GP miljoenen euro's mis uit de Formule 1-pot. Uit de pot werd begin 2008 255 miljoen euro verdeeld onder de teams. Honda kreeg toen meer dan twintig miljoen euro.

    Aanbod
    De oorzaak van de veto van Ecclestone ligt waarschijnlijk in het feit dat Brawn en Nick Fry het aanbod van de Brit om te helpen met de overname van de renstal hebben afgeslagen.

    Accepteren
    "Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.

    Verdelen
    Het geld dat Brawn GP misloopt, belandt niet in de achterzak van Ecclestone maar wordt via een geheime verdeelsleutel onder de andere teams verdeeld.
    Ecclestone Zeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2009 @ 21:09:01 #255
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67408064
    Belachelijk zeg. Die man wordt met de dag gestoorder
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:29:28 #256
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67408906
    waar kan kunnen we vanacht de eerste training zien?

    edit: verkeerde topic, staat in de andere

    Sally het kwam van GPupdate.nl, sorry!
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67409391
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
    Financiële tegenvaller voor Brawn GP
    [..]

    Ecclestone Zeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
    Brawn GP is officieel een nieuw team, maar hoefde geen instap geld te betalen. Omdat ze officieel een nieuw team zijn, krijgen ze geen TV gelden.

    Ik denk dat als ze Brawn wel instapgeld lieten betalen het team niet aanwezig zou zijn en er dus geen 20 wagens op de grid zouden staan en Ecclestone een probleem heeft met de organisatoren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:48:07 #258
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67409657
    Ecclestone mag met pensioen gaan wat mij betreft
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_67415738
    edit

    [ Bericht 99% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:08:48 (niet doen) ]
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67416780
    [reactie op edit]


    Ontopic: zou wel eens willen weten wat heeft Eccelstone Honda dan eerder aangeboden? Dit is toch belachelijk??
    quote:
    Accepteren
    "Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.


    [ Bericht 31% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:09:34 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67418717
    "financiele steun" heeft ie aangeboden. En geloof maar niet dat hij gewoon een dikke zak met geld op tafel heeft gezet. Daar moest vast en zeker iets voor terug komen.

    Anyway, iemand die al zo goed als dood is en niet eens op fok zit (neem ik voor het gemak even aan ) is toch niet zo'n ramp wel?

    Bovendien denk ik dat een hop mensen het met me eens zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 26 maart 2009 @ 08:31:53 #262
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67419235
    reactie op edit

    [ Bericht 95% gewijzigd door Ambrosius op 26-03-2009 18:09:45 ]
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67423220
    quote:
    Ecclestone: "Drie nieuwe teams in 2010"

    Volgens Bernie Ecclestone zullen er in 2010 dertien teams meedoen aan het Formule 1-kampioenschap. Behalve USGPE zouden nog twee nieuwe teams al hebben bevestigd deel te nemen aan het kampioenschap van volgend jaar.

    Dit bevestigde Ecclestone tegenover The Associated Press. Volgens het huidige Formule 1-reglement mogen er echter niet meer dan twaalf teams meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1. FIA-president Max Mosley liet eerder echter al weten dat hij het maximale aantal teams wel wil verhogen, als dat nodig mocht zijn. "We zullen dan aan de World Motor Sport Council vragen om het maximale aantal teams te verhogen", zei Mosley. "Voorwaarde is wel dat de veiligheid gegarandeerd blijft bij meer deelnemers."

    In 1995 kende het Formule 1-kampioenschap voor het laatst een deelnemersveld van 26 rijders. De jaren daarna varieerde het deelnemersaantal tussen de twintig en 22. In 1997 leek het erop dat er twaalf teams mee zouden doen aan de Formule 1, maar MasterCard Lola kwalificeerde zich niet voor de eerste race in Australië en trok zich daarna terug uit de sport, waardoor er elf teams overbleven.
    pi_67423994
    hoppa, 't seizoen moet nog beginnen en de rechtzaken vliegen je weer om de oren. Mag toch duidelijk zijn dat Brawn GP niet een nieuw team is, netzomin als Honda een nieuw team was, BAR een nieuw team was etc. Complete power-trip dus van Ecclestone die ongetwijfeld voor het gerecht uitgevochten gaat worden, als hij voet bij stuk houdt.
    pi_67424025
    quote:
    Protest lodged over Brawn, Toyota and Williams diffusers

    The much-talked-about diffuser designs on the Brawn GP, Toyota and Williams cars have become the subject of an offical protest from rivals in Melbourne, after they cleared Thursday scrutineering with the Albert Park stewards.

    All three teams are believed to have found a loophole in the regulations which allows them to run a taller diffuser. However, four fellow teams - BMW Sauber, Ferrari, Red Bull and Renault - have objected, questioning the legality of the designs.

    The stewards must now decide whether to allow the cars in question to race in their current form. However, should there be any appeal over that decision, it would come down to the FIA to determine the diffusers' legality, possibly at a later date.
    Ik was van plan om mijn interpretatie van de regels te geven, en waarom ik denk dat de diffusers legaal zijn, maar ik kan de plaatjes pas vanavond plaatsen.

    Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67426817
    Die ouwe moeten ze met 2 Brawn-bolides over zijn lul rijden!
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:58:05 #267
    70559 singha
    Singhalicious
    pi_67428930
    quote:
    Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
    Inderdaad volgens het reglement:
    quote:
    3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a
    point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the
    surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is
    visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum
    required access for the device referred to in Article 5.15.
    Ofwel een dubbele diffuser is toegestaan, mits het onderste surface niet meer dan 175mm boven het referentie vlak komt.

    Alleen zoals zo vaak staat er weer een extra voorwaarde:
    quote:
    Additionally, any bodywork in this area must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of
    freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
    Hierop zouden de andere teams kunnen zeggen dat zo'n dubbele diffuser geen uniform, continuous surface is.
    Maar ik weet dat Charlie de dubbele diffuser in de ontwerp fase al heeft goedgekeurd, dus weinig kans om het nu te verbieden..

    [ Bericht 11% gewijzigd door singha op 26-03-2009 14:07:45 ]
    When the flag drops, the bullshit stops
    pi_67429326
    Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van. Ik heb ook plaatjes nodig.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:16:34 #269
    70559 singha
    Singhalicious
    pi_67429658
    Las net dat de protesten tegen de 3 "illegale" diffusers zijn afgewezen. Dus alle teams aan de start!
    When the flag drops, the bullshit stops
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 14:23:27 #270
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67429935
    Gelukkig maar
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67430436
    en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:41:33 #272
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67430620
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:36 schreef Ared het volgende:
    en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
    En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
    pi_67431272
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef FriescheHengst het volgende:
    Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van. Ik heb ook plaatjes nodig.
    Post ik vanavond. Kan ik vanaf mijn werk niet doen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 26 maart 2009 @ 15:05:20 #274
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67431554
    Het protest is al afgewezen door de stewards!

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915

    Met dank aan Trystar
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67434222
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
    Volgens mij doen ze dat niet, dit was tenminste met de "massa dempers" toen niet zo.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:50:36 #276
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67435350
    quote:
    'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
    26 maart 2009

    De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.

    Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.

    Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ponsor-van-brawn-gp/

    dan wordt ie vast rood
    Please, make yourself uncomfortable.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:29 #277
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67435672
    Wit met rood
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67437318
    Hmm... rood is meer roze bij Virgin volgens mij..

    Wel jammer, vond de kleurstelling van Brawn GP juist wel uniek... nu is er nog meer wit/rood op de grid...

    Hopen op een supergave livery dus
    pi_67437900
    Startnummers 18 en 19 doen niet mee dit jaar.
    Dat waren de nummers die Honda zou hebben, maar de FIA ziet BrawnGP als een nieuw team.
    Dus moeten ze de laatste nummers krijgen.

    Echter had Force India al zijn promotiemateriaal met die laatste nummers uitgebracht.
    Nu heeft de FIA besloten om dan maar nummer 18 en 19 te laten voor wat het is en BrawnGP 2 nummers ná Force India te geven zodat Force India niet al zijn merchandise opnieuw uit hoeft te brengen .

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      donderdag 26 maart 2009 @ 19:28:12 #280
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67440299
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
    Wit met rood
    Zilver/Rood/Blauw is ook mogelijk:

    pi_67445291
    Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

    Maar wat is het probleem nu?

    Hier een plaatje van de verschillende diffusers.


    copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

    Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

    De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
    quote:
    1.4 Bodywork :
    All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.

    ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
    One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.

    ...

    3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
    In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

    Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.



    Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

    Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

    Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

    Nog even een update.

    Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

    Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.

    [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 27-03-2009 08:43:32 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67446298
    morge rijd mclaren wss ook met zoon diffuser, wat aantal al dachten..

    las ik net op f1 today,

    kan niet wachtee:P
    pi_67447162
    Dank sasquatsch! Kraakhelder.
    pi_67447285
    Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67447702
    de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

    of weer een exclusive voor de Britten???
    Richard Winters: How'd it go? The drop?
    Cpt. Nixon: We took a direct hit over the drop zone. I got out, two others got out.
    Richard Winters: And the rest of the boys?
    Cpt. Nixon: Oh, they blew up in Germany somewhere... Boom
      donderdag 26 maart 2009 @ 23:25:20 #286
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_67448818
    ThanQ voor de verduidelijking, Sasquatsch!
    Ik vroeg me al af wat nou eigenlijk de hele toestand was omtrent die diffusers en waar de verschillen zaten. Helemaal duidelijk nu!
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
    pi_67449043
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:41 schreef Atreidez het volgende:
    Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
    Dat kunnen ze echt niet maken. Vandaag volledig legaal verklaren en dan over een paar weken illegaal verklaren en punten afpakken.

    Komop zeg, en dat net na die belachelijke wijziging in de puntentelling die ineens weer ongedaan gemaakt werd.

    Als ze hier straffen voor gaan uitdelen na een paar races neemt niemand de sport nog serieus.

    Ik niet iig.

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67449534
    Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67450060
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Atreidez het volgende:
    Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
    Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

    Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

    Is er eik ooit een meet geweest?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67450265
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 00:11 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

    Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

    Is er eik ooit een meet geweest?
    Ik heb in 2007 een meet proberen te regelen voor de FOK!forumusers. Ergens op een kartbaan bij Utrecht (voorwaarde was het kunnen kijken van de F1-race). Maar dat werd helaasch niets vanwege te weinig belangstelling (en de prijs was mss wat te hoog voor sommigen).

    Mss dat er dit jaar ergens een kroeg gevonden kan worden centraal in het land?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67450287
    Geloof t niet, of wel? Ja wacht, er was een keer een meet in rijswijk, waar echte F1 auto's stonden en wat simulatoren, en daar hebben we toen ook F1 gekeken

    Die krat weet ik niet meer, maarja ik heb 50% kans dat ik m gewonnen heb, dus daar gokte ik maar op
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67450475
    Ik ben wel voor. Hey Sally, als je dan meteen een werkende manager meeneemt kan ik ook meteen jouw krat bier meenemen

    @Atreidez, het zou zomaar kunnen hoor. Als die meet door gaat dan zuipen we hem samen wel op.

    Is Spa misschien een idee? Of wordt dat veel te duur?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67450714
    Een werkende FOK! F1-manager, zo onder de arm meenemen? Dat wordt mss wat lastig, aangezien het geen bordspel is

    En waarom Spa? Dat is toch uit de richting? (ja: voor jou mss niet vosss met je werk in Wolre, maar voor het gros van de FOK!-F1-volgers wel...) En wordt er dit jaar nog getest op Spa? Of alleen geracet? Een testdag bezoeken is minder duur dan een race. Bovendien is Spa erg lastig met 't openbaar vervoer te breiekn, niet zo hendig voor de mensen die ervan afhankelijk zijn...


    Ik stelde voor om centraal in Nederland iets te zoeken waar je een F1-race kunt kijken.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67450756
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:52 schreef Last_Samurai het volgende:
    de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

    of weer een exclusive voor de Britten???
    Voila, uit het topic van de race zelf:
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
    Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:

    1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:

    http://www.proxy4free.com/page1.html
    http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm

    (simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)

    2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy

    3. Ga naar je proxy instellingen
    - Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
    - IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan

    4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.

    5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm

    Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.

    Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
    Heb je hier wat aan?


    * Sally gaat szzzzzzlapennnnn
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 27 maart 2009 @ 01:52:30 #295
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_67451587
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 00:45 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Voila, uit het topic van de race zelf:
    [..]

    Heb je hier wat aan?


    * Sally gaat szzzzzzlapennnnn
    In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
    Hierzo.
    Pass = fokbernie
    Feyenoord Rotterdam
    pi_67455152
    Top uitleg over het diffuser verhaal sasquatsch
    pi_67456154
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:52 schreef RowanF1 het volgende:

    [..]

    In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
    Hierzo.
    Pass = fokbernie
    Gezien, RowanF1, thnx. Al was ik wel te laat om nog wat te zien.
    Alleen ik weet nog niet waar ik dat wachtwoord in moet vullen... Of is eerst registratie nodig?

    Er was nog een andere link van Justin.tv: http://atdhe.net/live-tv-5630.html
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67462142
    Thnx voor de duidelijkheid betreft de diffusers, is mij nu ook bijna helder.

    Alleen, als je het anders bekijkt zou je ook kunnen stellen dat de teams Ferrari, Renault, Red Bull en BMW niet mogen zeuren. De "kuiltjes" die de rode lijnen tonen aan bovenzijde van de diffusers van Brawn/Toyota en Williams, zeggen mij tenminste dat daar minder lucht doorheen gaat/kan dan de teams die het protest hebben ingediend, daar waar de diffuser aan bovenzijde geen "kuiltje" zichtbaar is in de rode lijn.

    Of werkt het meer als een venturi? Zodat de lucht geknepen word aan achterzijde van auto en sneller onder de auto vandaan komt?

    Ach, het is al een hele opluchting dat het protest is afgewezen..en idd, ik hoop niet dat ze gaan punten af gaan pakken na Maleisie.
    pi_67463981
    Werking van de diffuser is zorgen dat de lucht er als het ware onder door getrokken wor. Doordat de lucht sneller gaat zul je als het ware op het asfalt worden gezogen.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      vrijdag 27 maart 2009 @ 16:27:02 #300
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67466559
    stukje van Mol's weblog over de (il)legale diffusers:
    quote:
    Vanochtend ben ik zelf naar de stewards gegaan om te vragen wat er nu gaat gebeuren als het hof wel zou bepalen dat de diffusers toch fout zijn. Het antwoord was simpel; Dan verliezen die teams al hun tot dan toe behaalde punten. Tot en met de hoorzitting, kan wel tot na de GP van China duren, zijn alle uitslagen onder voorbehoud. Maar als dat allemaal mooie races zijn pakken ze ons die in ieder geval niet meer af.

    http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/

    Please, make yourself uncomfortable.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')