heb ik ook ergens gelezen ... ma kan zosnel niet vinden waarquote:Op maandag 23 maart 2009 22:36 schreef RowanF1 het volgende:
Dit jaar gaat BBC in UK weer F1 uitzenden toch? Dat betekend dat de iTV Livestream voor vrije trainingen verdwijnen.. Hopen dat het op één van de BBC zenders komt, kan ik dat tenminste bekijken.
Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder gevalquote:Op maandag 23 maart 2009 23:13 schreef Atreidez het volgende:
BBC heeft ook al aangegeven via hun site streams ter beschikking te stellen voor alle sessies van de F1, maar wel alleen voor engelse ip's. Hopelijk verschijnt er dus weer ergens een stream die daar gebruik van maakt
Dat zou erg vet zijn!quote:Op maandag 23 maart 2009 23:25 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Hmm, daar kan ik wel iets mee regelen.. Dan kan ik het via Justin doorzenden.. Bedankt voor de tip in ieder geval
ben voor de helft klaar, morgenavond de andere helftquote:
quote:FIA akkoord met goedkopere superlicenties in 2010
De superlicenties voor de coureurs zullen in 2010 worden verlaagd. Zo maakte de FIA maandagavond bekend. De afgelopen twee jaar was er veel kritiek op de kosten van de superlicenties, omdat die in twee jaar tijd enorm waren gestegen. Nu zullen de kosten dus weer worden verlaagd.
"Na een erg positieve ontmoeting tussen FIA-president Max Mosley en afgevaardigden van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) zal er een voorstel bij de World Motor Sport Council worden ingediend om de kosten van de superlicenties voor 2010 te veranderen", viel in een verklaring van de FIA te lezen. "Een goedkopere superlicentie zou ook erg goed pasten bij de kostenbesparingen die volgend jaar in de sport worden doorgevoerd."
Ook is afgesproken dat Mosley vaker contact zal hebben met de GPDA. Daarover zei de FIA: "Er zijn verschillende dingen besproken en de FIA is ermee akkoord gegaan om regelmatig contact te hebben met afgevaardigden van de GPDA om een constructieve dialoog te voeren."
Dat is ook de reden dat ik vindt dat als het voldoet aan de letterlijke tekst van de reglementen dat de diffusers legaal zijn, ook al voldoen ze niet aan de ideeën die de FIA erover heeft. Dan hadden ze dat maar beter in de reglementen moeten zetten.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Die mening heb ik ook. Maar je kunt regeltjes vaak op meerdere manieren interpreteren.
quote:Teams threatened Melbourne boycott
Eurosport - Tue, 24 Mar 08:49:00 2009
Two Formula One team bosses threatened to boycott this weekend's Australian Grand Prix due to a dispute over unpaid income.
The Times reports that Flavio Briatore of Renault, and McLaren's Ron Dennis (pictured, right) told Bernie Ecclestone they would not send their cars and equipment to Melbourne.
The Melbourne newspaper Herald Sun, meanwhile, said Ferrari may also have been involved in a boycott threat, so angry was the team and chief rival McLaren about the FIA's latest rule changes.
Ultimately, all the cars did land in Melbourne, but race promoter Ron Walker admitted he is aware of the feuding.
"It's very serious at the moment, but I think good sense will prevail by Sunday," he said.
"A clear understanding will be made between the teams and the FIA. (And) Bernie is the master deal-maker. He's been in it for years."
Australia's FIA representative Garry Connelly also played down the rumours. "That (a boycott) would be suicide for them," he said.
"They have sponsorship agreements in place. What are they going to do - throw away a large percentage of their television coverage just because they're upset?
"They'd be in breach of contract with their sponsors, I'd suggest," he added.
The boycott ultimatum by Briatore and Dennis - also on behalf of other FOTA teams - was revealed by Ecclestone as the F1 chief executive met with a few selected reporters.
The 78-year-old said Toyota's John Howett was also present when the boycott threat was issued, reportedly over money Ecclestone promised to pay the teams if they sign a new Concorde agreement. The new commercial agreement has not yet been signed.
"Poor John was sitting there a bit confused about life in general. Flavio started it (the threat)," Ecclestone revealed, "aided and abetted by Ron Dennis. They were saying all the FOTA-schmota are not going (to Australia) - nobody's going to go.
"So I said what I'd better do is cancel the aircraft obviously. It costs a fortune to charter those things and almost as much to cancel them," he added.
While all the cars did travel to and land this week in Melbourne, it is believed the teams have not yet been paid by Ecclestone.
The billionaire said he doesn't mind hard business tactics, but detests when the threats are empty.
"If they come in here with a gun and hold it to my head, they had better be sure they can f****** pull the trigger. And they should make sure it's got bullets in it because, if they miss, they better look out," Ecclestone warned.
Dit zijn de BBC uitzendtijden die ik ken:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Jezza het volgende:
Iemand een idee of de vrije training ook op de BBC wordt uitgezonden? Op verschillende teletekst- en tvgidssites kan ik niet verder kijken als overmorgen, dus kan ik vrijdag niet zien.
quote:Friday 27th March
Free practice 1 live: 1:25am – 3:05am BBC via Red Button / online
Free practice 2 live: 5:25am – 7:05am BBC via Red Button / online
Saturday 28th March
Free practice 3 live: 2:25am – 4:05am BBC via Red Button / online
Qualifying live: 5:00am – 7:15am BBC One / online
Qualifying repeat: 1:00pm – 2:15pm BBC One
Sunday 29th March
Australian Grand Prix live: 6:00am – 9:00am BBC One / online
Australian Grand Prix repeat: 1:00pm – 3:00pm BBC One / online
Australian Grand Prix highlights: 7:00pm – 8:00pm BBC Three / online
There is also radio coverage of the sessions on BBC Radio Five Live and/or BBC Radio Five Live Sports Extra.
Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zienquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ze nou met "via Red Button" bedoelen.. Is dat nou puur Brits, alleen voor schotels, of kunnen we dat met normala digi tv in Nederland ook zien
Dat zou vanavond komen als het goed is.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
Dan pas?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou vanavond komen als het goed is.
Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:
[..]
Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zienIs voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
Klopt, ik dacht precies hetzelfde, maar helaas kunnen we er alsnog geen gebruik van makenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Da's jammer, want dan heeft zo'n digitaal pakket dus geen nut (ondanks vier of vijf BBC kanalen)?
ik maak hem vanavond gereed. er moet ook gearbeid worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dos37 het volgende:
Is er al een topic over de eerste GP of zit ik eroverheen te kijken
zo'n systeem moet hier ook komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:38 schreef Jezza het volgende:
[..]
Nee, dat kan je helaas in Nederland niet zienIs voor zover ik weet alleen mogelijk in Engeland. Is wel zeer handig systeem. Vooral met grote toernooien/wedstrijden zoals Wimbledon, Olympische Spelen e.d. kan je switchen tussen verschillende wedstrijden en dat op 1 zender. Je krijgt zodra je op de Red Button drukt een overzicht van alle wedstrijden die op dat moment (op dat kanaal) aan de gang zijn en kan je dus zelf weten wat je gaat kijken. M'n broer woont in Engeland en heb het daar een paar keer gezien/gebruikt.
Lijkt mij ook, ik vind alles best als ze maar niet de aarde er weer op plakkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef Ared het volgende:
zolang ze nog geen sponsoren hebben, zullen ze vermoedelijk met een heel neutraal design blijven rijden.
hah inderdaad, zou het toeval zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:00 schreef Jezza het volgende:
Geen idee, maar ik lees net dat er een gerucht rond gaat dat Bwin de hoofdsponsor zou gaan worden van Brawn GP. Misschien krijgt de auto dan ook wel de kleuren geel, groen, wit en zwart aangezien dit ook de huisstijl van Bwin is.
Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef Atreidez het volgende:
Als je met zulke drastische regelwijzigingen en een halve McLaren nog steeds stijf achteraan blijft rijden dan doen ze echt wat fout.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kimi Räikkönen #1: 2009, het jaar van de ijsman?
Ook dat is een vorm van regelmaat en consequent presterenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ach, er moet toch iemand de langzaamste zijn. En blijkbaar is dat weer eens Force India.
quote:Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd
25 maart 2009
De FIA heeft een nieuwe versie van het Sportief Reglement gepubliceerd, waarin staat dat de titel gaat naar de coureur die de meeste punten scoort gedurende het seizoen. De nieuwe maatregel dat de coureur met de meeste Grand Prix-overwinningen kampioen zou worden, is hiermee definitief van de baan voor 2009.
Vorige week kwam de FIA na een vergadering van de World Motor Sport Council (WMSC) met het nieuws dat het wereldkampioenschap Formule 1 bij de coureurs voortaan zou worden bepaald door het aantal overwinningen gedurende het Formule 1-seizoen. Dit stuitte op veel protest van teams, coureurs en fans. Uiteindelijk bleek de invoering van het systeem zelfs tegen de FIA-regels, omdat dit voor 30 november jongstleden had moeten gebeuren. De enige uitzondering die hierop kan gelden, is bij een unanieme toestemming van de teams, die er in dit geval absoluut niet was.
Afgelopen vrijdag lieten de teams, verenigd in de FOTA, dan ook weten protest in te dienen, waarop de FIA meteen met het antwoord kwam dat het systeem zou worden uitgesteld als de teams het niet eens waren met het systeem. Inmiddels is dat gebeurd, al heeft de FIA het nog niet officieel bevestigd. Gezien het feit dat het Sportief Reglement al wel is aangepast, lijkt dat slechts een detail te zijn.
In artikel 6.1 van het Sportief Reglement staat nu het volgende te lezen: "De titel in het rijderskampioenschap van de Formule 1 zal gaan naar de coureur die over alle evenementen het hoogste puntenaantal heeft gescoord."
Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?quote:25 maart 2009
Coulthard reserverijder tijdens eerste races
David Coulthard is tijdens de eerste races van het seizoen de derde coureur van Red Bull. Zo bevestigde een woordvoerster van het team tegenover GPUpdate.net. De Schot reed vorig jaar zijn laatste race, maar zal dus opnieuw in actie moeten komen, mocht een van de reguliere rijders door omstandigheden niet kunnen racen.
"Coulthard is komend weekend in Australië en volgende week in Maleisië de derde coureur van Red Bull Racing", verklaarde de woordvoerster van Red Bull.
Na de Grand Prix van Maleisië stapt het Formule 1-team uit Milton Keynes mogelijk over op een andere reserverijder. Naar verluidt maakt Brendon Hartley een erg goede kans op de reserverol. De 19-jarige Nieuw-Zeelander maakte afgelopen winter genoeg testkilometers om in aanmerking te komen voor een superlicentie.
Coulthard is dit jaar ook werkzaam als Formule 1-expert voor de BBC.
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
zoiets hadden ze toch ooit bij de indy 500 gedaan bij arie luyendijk? kan me daar iets vagelijks van herinneren...quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Waarom ook niet? BBC heeft toch ook een hokje/commentaarpositie toegewezen gekregen door de FIA ?
Elke coureur die rondloopt op de paddock terwijl er geraced word, kan zo aanschuiven bij Murray Walker. Dus als Coulthard niet rijd, schuift hij zondag middag, voor ons ochtend, gewoon gezellig aan.
Ik vraag me eerder af, als Coulthard moet rijden, krijgt hij dan een extra radiofrequentie om de race te verslaan vanuit de race voor BBC .. ? Dat zal pas lachen zijn
Waar is de bronvermelding???quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:58 schreef bodylotion het volgende:
[Oude scoresysteem blijft dit jaar gehandhaafd]
En nog 1 zonder bronquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:41 schreef Jezza het volgende:
[Coulthard reserverijder tijdens eerste races]
Zal die dan tijdens de eerste GP ook bij de BBC zitten?
Aangepastquote:[..]
En nog 1 zonder bron
quote:Ook McLaren begint seizoen met KERS
McLaren is het derde team dat heeft bevestigd met het Kinetic Energy Recovery System te zullen rijden tijdens de seizoensopener in Australië. Renault en Ferrari lieten eerder al weten het nieuwe systeem te zullen gebruiken in Melbourne.
"We hebben definitief besloten om het seizoen met KERS te beginnen", zei Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug in een vraaggesprek met het Duitse Auto, Motor und Sport. "We zullen het systeem in beide wagens monteren."
Heikki Kovalainen zal ongetwijfeld erg blij zijn met deze beslissing. Begin deze maand zei al te hopen dat McLaren het seizoen met KERS zou beginnen: "We zullen er absoluut van profiteren bij de start, als we onderweg zijn naar de eerste bocht. Verder heb je er natuurlijk ook voordeel van als je met andere coureurs aan het vechten bent en iemand probeert in te halen. Hopelijk beginnen veel andere teams het seizoen zonder KERS, maar goed, ik onderschat niemand en het zou me niet verbazen als veel andere teams ook met KERS aan de start komen."
quote:Heidfeld start met KERS, Kubica zonder
Nick Heidfeld rijdt komend weekend met het Kinetic Energy Recovery System onderin de wagen, terwijl Robert Kubica het voorlopig zonder het nieuwe systeem moet stellen. Zo heeft BMW-teambaas Mario Theissen woensdag laten weten.
Volgens Theissen heeft de beslissing om Heidfeld mét en Kubica zonder KERS op pad te sturen, alles te maken met het gewicht van de coureurs. "Door de nieuwe regels zijn de zwaardere coureurs in het nadeel", zei Theissen tegen Auto, Motor und Sport. "Ondanks dat we een erg lichte KERS hebben gebouwd, zijn wij momenteel niet in staat om een optimale balans in de auto van Kubica te brengen. Later in het seizoen hopen we het systeem wel in de wagen van Kubica te kunnen zetten."
Eerder pleitte Theissen al voor een hoger minimumgewicht van auto en coureur in de Formule 1, om te voorkomen dat er een soort van jockey-cultuur in de hoogste autosportklasse ontstaat, zoals dat ook in het paardenrennen bestaat. Momenteel mogen de auto en de coureur samen niet meer dan 605 kilogram wegen.
in het tweede bericht zit een storende fout...quote:
quote:
Edit: dit is de algemene link voor de tv-tijden van BBC One, die dus F1 uitzendt -> http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedulesquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Sally het volgende:
Oh, dit is ook wel een handige link om te bookmarken: Upcoming Formula 1 Events:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4j7g/episodes/upcoming
Even crossposten in het Nieuwtjestopic
Ecclestonequote:Brawn GP heeft een financiële tegenvaller moeten incasseren. Omdat Brawn GP door de World Motor Sport Council van de FIA wordt gezien als een nieuw team loopt de renstal meer dan twintig miljoen euro aan inkomsten mis.
Veto
Volgens het Zwitserse tijdschrift Motorsport Aktuell is Formule 1-baas Bernie Ecclestone de grote boosdoener. Teambaas Ross Brawn kon ondanks de unanieme toestemming van de andere teams niet simpelweg de naam van Honda in Brawn GP veranderen omdat Ecclestone zijn veto uitsprak.
Inkomsten
Hierdoor loopt Brawn GP miljoenen euro's mis uit de Formule 1-pot. Uit de pot werd begin 2008 255 miljoen euro verdeeld onder de teams. Honda kreeg toen meer dan twintig miljoen euro.
Aanbod
De oorzaak van de veto van Ecclestone ligt waarschijnlijk in het feit dat Brawn en Nick Fry het aanbod van de Brit om te helpen met de overname van de renstal hebben afgeslagen.
Accepteren
"Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.
Verdelen
Het geld dat Brawn GP misloopt, belandt niet in de achterzak van Ecclestone maar wordt via een geheime verdeelsleutel onder de andere teams verdeeld.
Brawn GP is officieel een nieuw team, maar hoefde geen instap geld te betalen. Omdat ze officieel een nieuw team zijn, krijgen ze geen TV gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Financiële tegenvaller voor Brawn GP
[..]
EcclestoneZeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
![]()
![]()
quote:Accepteren
"Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.
quote:Ecclestone: "Drie nieuwe teams in 2010"
Volgens Bernie Ecclestone zullen er in 2010 dertien teams meedoen aan het Formule 1-kampioenschap. Behalve USGPE zouden nog twee nieuwe teams al hebben bevestigd deel te nemen aan het kampioenschap van volgend jaar.
Dit bevestigde Ecclestone tegenover The Associated Press. Volgens het huidige Formule 1-reglement mogen er echter niet meer dan twaalf teams meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1. FIA-president Max Mosley liet eerder echter al weten dat hij het maximale aantal teams wel wil verhogen, als dat nodig mocht zijn. "We zullen dan aan de World Motor Sport Council vragen om het maximale aantal teams te verhogen", zei Mosley. "Voorwaarde is wel dat de veiligheid gegarandeerd blijft bij meer deelnemers."
In 1995 kende het Formule 1-kampioenschap voor het laatst een deelnemersveld van 26 rijders. De jaren daarna varieerde het deelnemersaantal tussen de twintig en 22. In 1997 leek het erop dat er twaalf teams mee zouden doen aan de Formule 1, maar MasterCard Lola kwalificeerde zich niet voor de eerste race in Australië en trok zich daarna terug uit de sport, waardoor er elf teams overbleven.
Ik was van plan om mijn interpretatie van de regels te geven, en waarom ik denk dat de diffusers legaal zijn, maar ik kan de plaatjes pas vanavond plaatsen.quote:Protest lodged over Brawn, Toyota and Williams diffusers
The much-talked-about diffuser designs on the Brawn GP, Toyota and Williams cars have become the subject of an offical protest from rivals in Melbourne, after they cleared Thursday scrutineering with the Albert Park stewards.
All three teams are believed to have found a loophole in the regulations which allows them to run a taller diffuser. However, four fellow teams - BMW Sauber, Ferrari, Red Bull and Renault - have objected, questioning the legality of the designs.
The stewards must now decide whether to allow the cars in question to race in their current form. However, should there be any appeal over that decision, it would come down to the FIA to determine the diffusers' legality, possibly at a later date.
Inderdaad volgens het reglement:quote:Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
Ofwel een dubbele diffuser is toegestaan, mits het onderste surface niet meer dan 175mm boven het referentie vlak komt.quote:3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a
point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the
surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is
visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum
required access for the device referred to in Article 5.15.
Hierop zouden de andere teams kunnen zeggen dat zo'n dubbele diffuser geen uniform, continuous surface is.quote:Additionally, any bodywork in this area must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of
freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:36 schreef Ared het volgende:
en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
Post ik vanavond. Kan ik vanaf mijn werk niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef FriescheHengst het volgende:
Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van.Ik heb ook plaatjes nodig.
Volgens mij doen ze dat niet, dit was tenminste met de "massa dempers" toen niet zo.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ponsor-van-brawn-gp/quote:'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
26 maart 2009
De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.
Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.
Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.
In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).quote:1.4 Bodywork :
All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.
ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.
...
3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
Dat kunnen ze echt niet maken. Vandaag volledig legaal verklaren en dan over een paar weken illegaal verklaren en punten afpakken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Het is gewoon slimAls ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Atreidez het volgende:
Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
Ik heb in 2007 een meet proberen te regelen voor de FOK!forumusers. Ergens op een kartbaan bij Utrecht (voorwaarde was het kunnen kijken van de F1-race). Maar dat werd helaasch niets vanwege te weinig belangstelling (en de prijs was mss wat te hoog voor sommigen).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?
Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.
Is er eik ooit een meet geweest?
Voila, uit het topic van de race zelf:quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:52 schreef Last_Samurai het volgende:
de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???
of weer een exclusive voor de Britten???
Heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:
1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:
http://www.proxy4free.com/page1.html
http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm
(simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)
2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy
3. Ga naar je proxy instellingen
- Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
- IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan
4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.
5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm![]()
Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.
Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Voila, uit het topic van de race zelf:
[..]
Heb je hier wat aan?
* Sally gaat szzzzzzlapennnnn
Gezien, RowanF1, thnx.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:52 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
Hierzo.
Pass = fokbernie
quote:Vanochtend ben ik zelf naar de stewards gegaan om te vragen wat er nu gaat gebeuren als het hof wel zou bepalen dat de diffusers toch fout zijn. Het antwoord was simpel; Dan verliezen die teams al hun tot dan toe behaalde punten. Tot en met de hoorzitting, kan wel tot na de GP van China duren, zijn alle uitslagen onder voorbehoud. Maar als dat allemaal mooie races zijn pakken ze ons die in ieder geval niet meer af.
http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |