Brawn GP is officieel een nieuw team, maar hoefde geen instap geld te betalen. Omdat ze officieel een nieuw team zijn, krijgen ze geen TV gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Financiële tegenvaller voor Brawn GP
[..]
EcclestoneZeikerd, geen instapgeld betalen omdat het een overname betreft en geen nieuw team. Maar geen televisie geld ontvangen omdat het een nieuw team is
![]()
![]()
quote:Accepteren
"Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.
quote:Ecclestone: "Drie nieuwe teams in 2010"
Volgens Bernie Ecclestone zullen er in 2010 dertien teams meedoen aan het Formule 1-kampioenschap. Behalve USGPE zouden nog twee nieuwe teams al hebben bevestigd deel te nemen aan het kampioenschap van volgend jaar.
Dit bevestigde Ecclestone tegenover The Associated Press. Volgens het huidige Formule 1-reglement mogen er echter niet meer dan twaalf teams meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1. FIA-president Max Mosley liet eerder echter al weten dat hij het maximale aantal teams wel wil verhogen, als dat nodig mocht zijn. "We zullen dan aan de World Motor Sport Council vragen om het maximale aantal teams te verhogen", zei Mosley. "Voorwaarde is wel dat de veiligheid gegarandeerd blijft bij meer deelnemers."
In 1995 kende het Formule 1-kampioenschap voor het laatst een deelnemersveld van 26 rijders. De jaren daarna varieerde het deelnemersaantal tussen de twintig en 22. In 1997 leek het erop dat er twaalf teams mee zouden doen aan de Formule 1, maar MasterCard Lola kwalificeerde zich niet voor de eerste race in Australië en trok zich daarna terug uit de sport, waardoor er elf teams overbleven.
Ik was van plan om mijn interpretatie van de regels te geven, en waarom ik denk dat de diffusers legaal zijn, maar ik kan de plaatjes pas vanavond plaatsen.quote:Protest lodged over Brawn, Toyota and Williams diffusers
The much-talked-about diffuser designs on the Brawn GP, Toyota and Williams cars have become the subject of an offical protest from rivals in Melbourne, after they cleared Thursday scrutineering with the Albert Park stewards.
All three teams are believed to have found a loophole in the regulations which allows them to run a taller diffuser. However, four fellow teams - BMW Sauber, Ferrari, Red Bull and Renault - have objected, questioning the legality of the designs.
The stewards must now decide whether to allow the cars in question to race in their current form. However, should there be any appeal over that decision, it would come down to the FIA to determine the diffusers' legality, possibly at a later date.
Inderdaad volgens het reglement:quote:Het komt hier op neer dat het vanaf de grond zichtbare deel van de diffuser niet hoger mag zijn dan 175 mm vanaf de bodemplaat (reference plane in de reglementen), maar doordat de drie binnen deze hoogte een deel afsluiten het stuk erboven hoger kan zijn.
Ofwel een dubbele diffuser is toegestaan, mits het onderste surface niet meer dan 175mm boven het referentie vlak komt.quote:3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a
point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the
surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is
visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum
required access for the device referred to in Article 5.15.
Hierop zouden de andere teams kunnen zeggen dat zo'n dubbele diffuser geen uniform, continuous surface is.quote:Additionally, any bodywork in this area must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of
freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:36 schreef Ared het volgende:
en dat de protesterende teams beroep hebben aangetekend, dus dat we pas na Maleisië van de WMSC te horen krijgen of het legaal of illegaal is.
Post ik vanavond. Kan ik vanaf mijn werk niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef FriescheHengst het volgende:
Het ligt hem niet aan jullie uitleg hoor, maar ik snap er niets van.Ik heb ook plaatjes nodig.
Volgens mij doen ze dat niet, dit was tenminste met de "massa dempers" toen niet zo.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En als ze illegaal zijn bevonden, kunnen de punten dan nog met terugwerkende kracht afgenomen worden?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ponsor-van-brawn-gp/quote:'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
26 maart 2009
De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.
Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.
Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.
In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).quote:1.4 Bodywork :
All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.
ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.
...
3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
Dat kunnen ze echt niet maken. Vandaag volledig legaal verklaren en dan over een paar weken illegaal verklaren en punten afpakken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Het is gewoon slimAls ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Atreidez het volgende:
Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
Ik heb in 2007 een meet proberen te regelen voor de FOK!forumusers. Ergens op een kartbaan bij Utrecht (voorwaarde was het kunnen kijken van de F1-race). Maar dat werd helaasch niets vanwege te weinig belangstelling (en de prijs was mss wat te hoog voor sommigen).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?
Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.
Is er eik ooit een meet geweest?
Voila, uit het topic van de race zelf:quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:52 schreef Last_Samurai het volgende:
de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???
of weer een exclusive voor de Britten???
Heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:
1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:
http://www.proxy4free.com/page1.html
http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm
(simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)
2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy
3. Ga naar je proxy instellingen
- Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
- IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan
4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.
5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm![]()
Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.
Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Voila, uit het topic van de race zelf:
[..]
Heb je hier wat aan?
* Sally gaat szzzzzzlapennnnn
Gezien, RowanF1, thnx.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:52 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
Hierzo.
Pass = fokbernie
quote:Vanochtend ben ik zelf naar de stewards gegaan om te vragen wat er nu gaat gebeuren als het hof wel zou bepalen dat de diffusers toch fout zijn. Het antwoord was simpel; Dan verliezen die teams al hun tot dan toe behaalde punten. Tot en met de hoorzitting, kan wel tot na de GP van China duren, zijn alle uitslagen onder voorbehoud. Maar als dat allemaal mooie races zijn pakken ze ons die in ieder geval niet meer af.
http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |