abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:50:36 #276
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67435350
quote:
'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
26 maart 2009

De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.

Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.

Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ponsor-van-brawn-gp/

dan wordt ie vast rood
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:29 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67435672
Wit met rood
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67437318
Hmm... rood is meer roze bij Virgin volgens mij..

Wel jammer, vond de kleurstelling van Brawn GP juist wel uniek... nu is er nog meer wit/rood op de grid...

Hopen op een supergave livery dus
pi_67437900
Startnummers 18 en 19 doen niet mee dit jaar.
Dat waren de nummers die Honda zou hebben, maar de FIA ziet BrawnGP als een nieuw team.
Dus moeten ze de laatste nummers krijgen.

Echter had Force India al zijn promotiemateriaal met die laatste nummers uitgebracht.
Nu heeft de FIA besloten om dan maar nummer 18 en 19 te laten voor wat het is en BrawnGP 2 nummers ná Force India te geven zodat Force India niet al zijn merchandise opnieuw uit hoeft te brengen .

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:28:12 #280
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67440299
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Wit met rood
Zilver/Rood/Blauw is ook mogelijk:

pi_67445291
Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

Maar wat is het probleem nu?

Hier een plaatje van de verschillende diffusers.


copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
quote:
1.4 Bodywork :
All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.

ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.

...

3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.



Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

Nog even een update.

Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.

[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 27-03-2009 08:43:32 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67446298
morge rijd mclaren wss ook met zoon diffuser, wat aantal al dachten..

las ik net op f1 today,

kan niet wachtee:P
pi_67447162
Dank sasquatsch! Kraakhelder.
pi_67447285
Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
Where facts are few, experts are many.
pi_67447702
de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

of weer een exclusive voor de Britten???
Richard Winters: How'd it go? The drop?
Cpt. Nixon: We took a direct hit over the drop zone. I got out, two others got out.
Richard Winters: And the rest of the boys?
Cpt. Nixon: Oh, they blew up in Germany somewhere... Boom
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:25:20 #286
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67448818
ThanQ voor de verduidelijking, Sasquatsch!
Ik vroeg me al af wat nou eigenlijk de hele toestand was omtrent die diffusers en waar de verschillen zaten. Helemaal duidelijk nu!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67449043
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Het is gewoon slim Als ze maar niet na 3 races t kampioenschap gaan sturen door puntenafpakken enzo. Dat ze bepaalde dingen na races verbieden, ok, maar geen straffen.
Dat kunnen ze echt niet maken. Vandaag volledig legaal verklaren en dan over een paar weken illegaal verklaren en punten afpakken.

Komop zeg, en dat net na die belachelijke wijziging in de puntentelling die ineens weer ongedaan gemaakt werd.

Als ze hier straffen voor gaan uitdelen na een paar races neemt niemand de sport nog serieus.

Ik niet iig.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67449534
Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
Where facts are few, experts are many.
pi_67450060
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Atreidez het volgende:
Waar gaan we dit jaar een kratje op zetten vosss? Volgens mij heb ik er nog 1 tegoed van je.
Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

Is er eik ooit een meet geweest?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67450265
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen. Weet jij nog waar dat voor was?

Eik zou het wel gaaf zijn om een keer een F1 te kijken met iedereen die altijd post in deze topics.

Is er eik ooit een meet geweest?
Ik heb in 2007 een meet proberen te regelen voor de FOK!forumusers. Ergens op een kartbaan bij Utrecht (voorwaarde was het kunnen kijken van de F1-race). Maar dat werd helaasch niets vanwege te weinig belangstelling (en de prijs was mss wat te hoog voor sommigen).

Mss dat er dit jaar ergens een kroeg gevonden kan worden centraal in het land?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67450287
Geloof t niet, of wel? Ja wacht, er was een keer een meet in rijswijk, waar echte F1 auto's stonden en wat simulatoren, en daar hebben we toen ook F1 gekeken

Die krat weet ik niet meer, maarja ik heb 50% kans dat ik m gewonnen heb, dus daar gokte ik maar op
Where facts are few, experts are many.
pi_67450475
Ik ben wel voor. Hey Sally, als je dan meteen een werkende manager meeneemt kan ik ook meteen jouw krat bier meenemen

@Atreidez, het zou zomaar kunnen hoor. Als die meet door gaat dan zuipen we hem samen wel op.

Is Spa misschien een idee? Of wordt dat veel te duur?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67450714
Een werkende FOK! F1-manager, zo onder de arm meenemen? Dat wordt mss wat lastig, aangezien het geen bordspel is

En waarom Spa? Dat is toch uit de richting? (ja: voor jou mss niet vosss met je werk in Wolre, maar voor het gros van de FOK!-F1-volgers wel...) En wordt er dit jaar nog getest op Spa? Of alleen geracet? Een testdag bezoeken is minder duur dan een race. Bovendien is Spa erg lastig met 't openbaar vervoer te breiekn, niet zo hendig voor de mensen die ervan afhankelijk zijn...


Ik stelde voor om centraal in Nederland iets te zoeken waar je een F1-race kunt kijken.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67450756
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:52 schreef Last_Samurai het volgende:
de BBC streamed ook via internet,is dat voor ons nu ook te bekijken???

of weer een exclusive voor de Britten???
Voila, uit het topic van de race zelf:
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef UnoclaM het volgende:
Om de streams van de BBC online te volgen zonder downloads, tools of vage streams moet je het volgende doen:

1. Zoek een proxy uit Groot-Brittannië. Dit kan via bijv:

http://www.proxy4free.com/page1.html
http://www.xroxy.com/proxy-country-GB.htm

(simpel gezegd is een proxy een pc waar jij contact mee maakt, die dan weer contact maakt met de site die jij zoekt, in dit geval de BBC)

2. Kopieer het IP-adres en de port van de gekozen proxy

3. Ga naar je proxy instellingen
- Firefox: Extra - Instellingen - Netwerk - instellingen --> kies handmatige proxyconfiguratie
- IE: Extra - Internetopties - Verbindingen - Instellingen --> vink 'kies proxyinstellingen' aan

4. Vul hier het IP-adres en de port van de proxy in.

5. Enjoy! http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/default.stm

Vergeet niet je normale internetinstellingen terug te zetten nadat je gebruik hebt gemaakt van de proxy, dus bij instellingen 'verbinding maken via een proxy' weer af te vinken. Dit werkt btw voor alle filmpjes die niet buiten GB te bekijken zijn.

Veiligheid van de proxy en kwaliteit van de verbinding kan ik helaas niet garanderen, maar zelf heb ik nooit problemen gehad terwijl ik dit regelmatig gebruik. Als iemand betere alternatieven of een betere proxy heeft zal het gewaardeerd worden als hij of zij dat meldt.
Heb je hier wat aan?


* Sally gaat szzzzzzlapennnnn
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 27 maart 2009 @ 01:52:30 #295
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_67451587
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:45 schreef Sally het volgende:

[..]

Voila, uit het topic van de race zelf:
[..]

Heb je hier wat aan?


* Sally gaat szzzzzzlapennnnn
In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
Hierzo.
Pass = fokbernie
Feyenoord Rotterdam
pi_67455152
Top uitleg over het diffuser verhaal sasquatsch
pi_67456154
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 01:52 schreef RowanF1 het volgende:

[..]

In het racetopic (2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix) staat duidelijk dat het ook via Justin te zien is.. Hoef je die omweg niet te maken
Hierzo.
Pass = fokbernie
Gezien, RowanF1, thnx. Al was ik wel te laat om nog wat te zien.
Alleen ik weet nog niet waar ik dat wachtwoord in moet vullen... Of is eerst registratie nodig?

Er was nog een andere link van Justin.tv: http://atdhe.net/live-tv-5630.html
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67462142
Thnx voor de duidelijkheid betreft de diffusers, is mij nu ook bijna helder.

Alleen, als je het anders bekijkt zou je ook kunnen stellen dat de teams Ferrari, Renault, Red Bull en BMW niet mogen zeuren. De "kuiltjes" die de rode lijnen tonen aan bovenzijde van de diffusers van Brawn/Toyota en Williams, zeggen mij tenminste dat daar minder lucht doorheen gaat/kan dan de teams die het protest hebben ingediend, daar waar de diffuser aan bovenzijde geen "kuiltje" zichtbaar is in de rode lijn.

Of werkt het meer als een venturi? Zodat de lucht geknepen word aan achterzijde van auto en sneller onder de auto vandaan komt?

Ach, het is al een hele opluchting dat het protest is afgewezen..en idd, ik hoop niet dat ze gaan punten af gaan pakken na Maleisie.
pi_67463981
Werking van de diffuser is zorgen dat de lucht er als het ware onder door getrokken wor. Doordat de lucht sneller gaat zul je als het ware op het asfalt worden gezogen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:27:02 #300
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67466559
stukje van Mol's weblog over de (il)legale diffusers:
quote:
Vanochtend ben ik zelf naar de stewards gegaan om te vragen wat er nu gaat gebeuren als het hof wel zou bepalen dat de diffusers toch fout zijn. Het antwoord was simpel; Dan verliezen die teams al hun tot dan toe behaalde punten. Tot en met de hoorzitting, kan wel tot na de GP van China duren, zijn alle uitslagen onder voorbehoud. Maar als dat allemaal mooie races zijn pakken ze ons die in ieder geval niet meer af.

http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/

Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')