quote:By 1878, Muybridge had successfully photographed a horse in fast motion using a series of fifty cameras. Each of the cameras were arranged along a track parallel to the horse's, and each of the camera shutters were controlled by trip wires which were triggered by the horse's hooves. This series of photos, taken at what is now Stanford University, is called The Horse in Motion, and shows that, indeed, the hooves all leave the ground.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 04:15 schreef Solidius het volgende:
Catnip (Legowelt & Luke Eargoggle) - Dont Exercise The Bird E.P.
[afbeelding]
Lekkere electro van twee grootmeesters die wel raad weten met 303 acid synths.
en ik ga erheen, oeh lala!quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:11 schreef trebremmit het volgende:
[afbeelding]
Sonata Arctica - Silence
Power metal. Ik had het al een keer eerder geluisterd en toen vond ik er niks aan, vreemd genoeg.
Ben er nu verslaafd aan, geweldige cd, en een andere van hun, Winterheard's guild is ook zeer goed.
Dit jaar is er een nieuwe cd van hun uitgekomen, Unia.
Ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:11 schreef MuadDib het volgende:
p.s.2: leest iemand dit topic eigenlijk wel eens?
Mooi, dan doe ik er nog eenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef dwerg het volgende:
Ja.
Zeker wel! Muziek én lezen over muziek verveelt nooit.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:11 schreef MuadDib het volgende:
p.s.2: leest iemand dit topic eigenlijk wel eens?[/sup]
Tuurlijkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:11 schreef MuadDib het volgende:
p.s.2: leest iemand dit topic eigenlijk wel eens?[/sup]
Ha! maar je leest het dus wel?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeker wel! Muziek én lezen over muziek verveelt nooit.
Wat is dat voor soort muziek? ik denk gothic, maar vertel er a.u.b wat meer over.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:53 schreef afraidtech het volgende:
trail of tears, keer maar weer uit de kast gehaald, blijft nog steeds leuk
Dat is sowieso de bedoeling van dit topicquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:08 schreef trebremmit het volgende:
vertel er a.u.b wat meer over.
quote:
quote:Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Steephh het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
hoe erg het wordt afgekraakt in de media vanwege het imago...lekkere muziekquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:37 schreef thecrook het volgende:
Fall Out Boy - Infinity on High
[afbeelding]
Tot voor kort had ik nog nooit van dit bandje gehoord, bleek ook te kloppen want FOB was alleen erg bekend in thuisland Amerika. Aangewakkerd door de leuke single "This Ain't A Scene....." dit album toch eens gaan beluisteren en wat blijkt: zelfs voor een al wat oudere muziekliefhebber als ik is dit toch een erg leuk album. Komt het door de hippe producers die er aan mee hebben gewerkt? Zal mij aan m'n reet roesten, nummers als "Thriller" (met een heus rap intro gevolgd door een heus metalriff), het eerder genoemde "This Ain't A Scene....." en "The Carpal Tunnel of Love" klinken gewoon erg lekker, zitten strak in elkaar en de teksten gaan ook nog eens ergens over, zoals het een goede emo-band betaamd![]()
Misschien wel makkelijk als je kunt zien om welk album het gaatquote:Op donderdag 20 september 2007 11:07 schreef oddman het volgende:
[afbeelding]
Het ultieme herfstalbum en bovendien een van de beste ooit gemaakt, naar mijn mening. Er staat gewoon geen één niet-briljant nummer op. Uniek. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
"This album was mixed to be played loud, so turn it up." Je mist nuances als je 'm zachtjes speelt.
Kan niet editen, dus herkansing...quote:Op donderdag 20 september 2007 11:11 schreef Mark het volgende:
[..]
Misschien wel makkelijk als je kunt zien om welk album het gaat
Dan moet je Freur ook wel kunnen waarderenquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:41 schreef dwerg het volgende:
Underworld - Underneath the radar.
Uit 1988! Karl Hyde met haar! En een gitaar! Nog mijlenver verwijderd van Born Slippy, maar wel al dansbaar. 't Is gewoon typische jaren 80 New Wave. Een beetje laat (ik bedoel: 1988!), maar wel het soort New Wave waar ik dol op ben.
Dumondequote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:39 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
DuMonde - Never Look Back
hard trance klassieker uit 2001, bevat een MASSIEVE kick en bassline, en een break die zijn weerga niet kent. De melodie is een van de mooiste in het gehele trance-genre. Kan geen Armin van Buuren of DJ Tiesto tegenop. Wat me op valt is de combinatie tussen Duitse en Engelstalige vocals in deze plaat, die het geheel ook voor mensen zonder goed muzikaal geheugen herkenbaar maakt.
DuMonde hebben met dit nummer voor het eerst de sound ten gehore gebracht waarmee ze de superster-status bereikten. En geheel terecht imho.
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Iets meer info is gewenst.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:46 schreef Elmo-cool het volgende:
Avril Lavigne met runaway, van haar album the best damn thing. echt zulke mooie nummer staan er op![]()
Jammer dat je dit topic injecteert met je post. Had best een verhaaltje bij gemogen, zie OP.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef thecrook het volgende:
Om mezelf ten overvloede te bewijzen dat Nederlandstalige muziek naast super irritant (hoi jan Smit), ook bloedmooi kan zijn, heb ik mijn Winamp op het moment geinjecteerd met:
Blof - Anders
Spinvis - Aan de Oevers van de Tijd
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
Stef Bos - Wiegelied van die weskaap
Het Goede Doel - Alle Geprobeerd
NUHR - Dromen
![]()
![]()
Toffe indie gemaakt met een drumstel en een basgitaar.quote:Romance Bloody Romance: Remixes & B-Sides is a remix album by Death from Above 1979. This album is a collection of remixes of songs featured on the album You're a Woman, I'm a Machine released in October of 2004. Tracks "Better Off Dead" and "You're Lovely (But You've Got Problems)" are B-sides. The group MSTRKRFT was, at the time, a side project of Jesse F. Keeler, who is one half of Death from Above 1979. The Girl on Girl name is the alias of the other half of Death from Above 1979, Sebastien Grainger. The majority of the tracks blend splices of the original songs over dance/funk/house beats. Of special note is Josh Homme, from Queens of the Stone Age and Eagles of Death Metal, on the remix to "Black History Month." The album is the only DFA 1979 release to chart on Billboard by hitting 22 on its Top Electronic Albums.
[edit]
Track listing
"Better Off Dead" (La Peste Cover) – 2:17
"Blood on Our Hands" (Justice Remix) – 3:52
"Romantic Rights" (Erol Alkan's Love From Below Re-Edit) – 6:20
"Black History Month" (Alan Braxe & Fred Falke Remix) – 5:21
"Little Girl" (MSTRKRFT Edition) – 3:36
"Romantic Rights" (The Phones Lovers Remix) – 4:40
"Black History Month" (Josh Homme Remix) – 4:39
"You're Lovely (But You've Got Problems)" – 3:06
"Romantic Rights" (Marczech Makuziak Remix) – 3:57
"Black History Month" (Sammy Danger Remix) – 4:04
"Romantic Rights" (Dahlback Remix) – 5:44
"Black History Month" (Girl On Girl featuring Final Fantasy) – 4:25
"Sexy Results" (MSTRKRFT Edition) – 5:09
Of je leest de OP even:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:43 schreef dubidub het volgende:
Death from Above 1979 - Romance Bloody Romance
[ afbeelding ]
[..]
Toffe indie gemaakt met een drumstel en een basgitaar.
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
Postopkrikken mag hier: Wat luister je nu? Oude stijl # 1135quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Dit klopt niet, het waren the big four. Slayer moet daar nog bij. The big three zijn de Duitse bands Destruction, Kreator en Sodom.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:22 schreef thecrook het volgende:
Testament - The Legacy
[ afbeelding ]
Waanzinnig nummer met dezelfde naam als het eerste legandarische Testament album. Komt van het wat mindere Souls of Black album uit 1990. Dit nummer steekt er met kop en schouders bovenuit. Heerlijke tempowisselingen, van rustig tot thrashy, met heerlijk gesoleer van meestergitarist en pain-in-the-ass Alex Skolnick. De band werd in de jaren tachtig getipt voor de grote 3 (Metallica, Megadeth en Anthrax) maar heeft dit niveau nooit weten te halen.
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Welkom op Fok! lamlulquote:Op donderdag 4 september 2008 16:54 schreef Gehenna het volgende:
kben nu deze aan het luisteren: Glenn Branca - The Ascension
[ afbeelding ]
Dit is de eerste keer dat ik dit album luister en de eerste paar minuten vond ik dit een beetje erg abstract over komen allemaal, maar ik ben nu aan bijna aan het einde hoewel dit toch volgens mij wel een echte groeiplaat is vind ik hem nu al vrij meesterlijk. Dit album is uit 1981 en ik hoor duidelijk dat sonic youth hier behoorlijk door geïnspireerd zou moeten zijn, maar ook my bloody valentine (vooral op 'to here knows when' van loveless). In dit laatste nummers klinkt weer heel erg zoals godspeed you black emperor, maar dat op wat meer noisy manier. Ik las ook ergens dat Glenn Branca ook klassieke muziek heeft gemaakt met instrumenten die normaal gewoon in band bezetting worden gebruikt (gitaar, bas, drum etc).
Shatner.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:16 schreef chansadres het volgende:
William Shatner - Common People
[ afbeelding ]
Covers. De één haat ze, de ander is positiever. Zelf heb ik het er niet zo op. Alleen soms kom je er eentje tegen die beter is als het origineel. In deze categorie valt deze single van De Kirk. Ben Folds trakteert ons op een spiced up versie van deze Pulp klassieker. Aangevuld door Joe Jackson is dit gewoonweg geniaal.
Mezzanine is goud.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:14 schreef dubidub het volgende:
[ afbeelding ]
Massive Attack - Mezzanine
Ik heb dit album een keer gedownload omdat ik unfinished sympathy wel een geinig nummer vond. Ik had een keer een modelleeropdracht, die ik veel te lang had laten liggen. Ik moest dus ff de nacht door en vond dit album in een ver weggestopte map. Ik had hem om 4 uur 's nachts aangezet, koptelefoon op. Het is zo duister, maar toch ook zo mooi. Vooral toen ik later las dat de zangeres in het nummer Teardrop (Elizabeth Fraser) het nummer heeft ingezongen vlak nadat ze het nieuws hoorde dat een goede vriend van haar spoorloos verdwenen/dood was. Echt, ik kan het niet goed verwoorden, maar het is zó mooi.
Persoonlijke favorieten: nummer 1 tot en met nummer 11 .
Waarom stiekem?quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:34 schreef JJH het volgende:
Ben al een hele poos stiekem fan van Queen
Leuke hoes, maar het is de bedoeling dat je er wat over schrijft.quote:Op maandag 24 november 2008 18:35 schreef mctwigt het volgende:
[ afbeelding ]
Pete Townshend - Empty Glass
Eigenlijk niet helemaal ontopic maar dankzij jouw post heb ik dit album ook weer eens uit de kast gehaald. Heb hem al een tijdje maar ik had hem om één of andere reden nooit echt vaak geluisterd. Het is inderdaad erg lekkere muziek.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef Andromache het volgende:
John Mayer - Continuum
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd had ik wel eens van John Mayer gehoord, en kende ik Daughters ook wel, maar verder dan dat ging mijn kennis niet. Totdat ik op Last.fm lid werd, en toch wel erg vaak John Mayer als suggestie voorbij zag komen (waarschijnlijk via Gavin DeGraw en Saybia etc.?). Alle albums gedownload, afgelopen weken grijs gedraaid op de pc, met name dit album, en nu dan maar voor de aankoop gegaan: wat een fantastische cd!Heerlijke gitaarmuziek, goede teksten, gevoelvol, gewoon prachtig. Ga dat allemaal luisteren!
Enne, 't is ook nog eens een keilekkere kerel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef belsen het volgende:
Je moet hier meer vertellen over de albums. Waarom is het bijzonder, waar gaat het over, enzovoort. Anders wordt je post verwijderd...
Ik sluit me bij mijn eigen woorden aan, heerlijk, heerlijk, heerlijk!quote:Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef Andromache het volgende:
John Mayer - Continuum
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd had ik wel eens van John Mayer gehoord, en kende ik Daughters ook wel, maar verder dan dat ging mijn kennis niet. Totdat ik op Last.fm lid werd, en toch wel erg vaak John Mayer als suggestie voorbij zag komen (waarschijnlijk via Gavin DeGraw en Saybia etc.?). Alle albums gedownload, afgelopen weken grijs gedraaid op de pc, met name dit album, en nu dan maar voor de aankoop gegaan: wat een fantastische cd!Heerlijke gitaarmuziek, goede teksten, gevoelvol, gewoon prachtig. Ga dat allemaal luisteren!
Enne, 't is ook nog eens een keilekkere kerel.
Ik heb gisteren toevallig het complete ouvre van System of a Down binnengehaald, die ik eigenlijk alleen maar kende van Chop Suey (toch wel een echt geweldig nummer), en Toxicity.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:33 schreef dewd het volgende:
System of a Down
Moet je Buzzov-en eens proberen, klinkt redelijk in hetzelfde straatje.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:34 schreef Trashcanman het volgende:
Eyehategod - Dopesick
[ afbeelding ]
Eyehategod is smerige rauwe sludge ten voeten uit. Deze band vertegenwoordigd alles wat maar verrot is aan deze wereld en doet dit door hun teksten te ondersteunen door een muur van vuil geluid. Langzame bluesy stukken worden af gewisseld met hardcore en pure doom.
Dopesick is wat mij betreft hun beste plaat die het ongepolijste van In The Name Of Suffering combineert met het (voor hun doen dan) subtielere en groovende Take As Needed For Pain. Ik ken maar weinig albums waar de walging voor alles er zo van afdruipt
Is dat het concert dat ook op de cd Live over Europe terecht is gekomen? Zo ja, is het een legale opname en waar kan ik hem krijgen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:12 schreef MuadDib het volgende:
[ afbeelding ]
Genesis - Amsterdam 01-07-07
Een kleine 2 jaar geleden had ik samen met een goede vriend een geweldig plan: vrijdag 29 juni, Peter Gabriel in Westerpark, één groot feest, lekker bier drinken in het gezelschap van onze grote held en genieten van een hoop "oude"songs. Zondag ook nog eventjes naar de Arena voor Genesis, niet meer dan een aardig toetje.
Hoe anders verliep het weekend. Vrijdag was het verschrikkelijk kloteweer, de locatie triest en Gabriel best wel een beetje saai. Zonder enige verwachting gingen we zondag naar de Arena en verwachtten greatest hits, een paar oude krakers, een strak geregiseerde show en Phil Collins als volksmenner.
En dat is precies wat het ook was, maar alles klopte. De heren straalden zelfs spelplezier uit! Een geweldige avond! Geen verrassingen, hoewel Ripples de ogen licht bevochtigde. Het maakte in ieder geval het debacle van Peter Gabriel meer dan goed. Genesis was heel even de allerbeste band van de wereld.
Deze cd is een registratie van die avond, compleet met alle (grappig bedoelde) aankondigingen van Phil, alle foutjes (Tony Banks die de band niet bij kan houden) en zelfs de Arena-galm wordt natuurgetrouw weergegeven.
Een leuke herinnering
Turn It On Again en No Son of Mine staan idd op Live over Europe, het is een legale opname (Genesis bracht van elk concert van de tour een cd uit) en je kan hem hier krijgenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Is dat het concert dat ook op de cd Live over Europe terecht is gekomen? Zo ja, is het een legale opname en waar kan ik hem krijgen?
Ze melken het wel een beetje uit hè...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:01 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Turn It On Again en No Son of Mine staan idd op Live over Europe, het is een legale opname (Genesis bracht van elk concert van de tour een cd uit) en je kan hem hier krijgen
heb het ff geluisterd en moet zeggenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:56 schreef Druktemaker het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk album dat ik toegestuurd kreeg van iemand. Normaal houd ik hier niet echt van, maar dit klinkt toch wel goed.
http://www.vnvnation.com/
Die jaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:57 schreef fripper het volgende:
Gokje : Less is More ...
[ afbeelding ]
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
Mijn excusesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:17 schreef Da_Ripper het volgende:
Er zijn weer wat posts verwijderd.
Uit de OP:
[..]
Wil je je mede-FOK!kers simpelweg laten weten welke muziek er nu door je speakers komt:
Wat luister je nu? #1880
Bij vlagen is het heel leuk, maar over het algemeen prefereer ik solowerk van Thunders, hoewel dat ook weinig constant is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:08 schreef bartrid het volgende:
Ik ben net dit aan het lezen, de Dolls komen daar ook veelvuldig in voor:
[ afbeelding ]
Iets meer info mag wel...quote:Op zondag 7 maart 2010 11:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Wow, dit ontdek ik net! Dit is echt goed zeg!
Vergeet ook 'Jesus Rode A Harley Davidson' alsjeblieft niet!!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:14 schreef Mark het volgende:
Favoriete nummers: Cats in the Cradle, Milkman's Son en de Black Sabbath-cover N.I.B. (ook al te horen op de Nativity In Black tribute).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |