quote:Elijah's Mantle - Quem di dilicunt (part 2)
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Project van ene Mark Ellis, een dichter en muzikant. Vrij aparte muziek, beetje statig en gotisch, vergelijkbaar met Dead Can Dance, maar vaak vermengd met hedendaagse beats (geen house o.i.d.).
CD is ook geproduceerd door Brendan Perry van DCD en hij heeft een aantal nummers meegeschreven.
[Dit bericht is gewijzigd door matthijn99 op 06-11-2002 15:41]
quote:Heerlijke band!
Op woensdag 6 november 2002 15:40 schreef worm het volgende:
Death by stereo. Punk/Hardcore..
Starflam - La Sonora hier... Belgische Franstalige hip-hop, live gezien en vind het best lekker.
Leuk en vrolijk nummer, is wel een beetje gothic rock, maar
het is weer eens wat anders dan een normaal kerstnummer.
De andere muziek van Within Tempation is ook zeer aan te raden.
Misschien nog mooier dan het origineel... prachtige stem.
Rap nummertje...eigelijk luister ik haast nooit naar rap, ik ken het hele nummer ook niet, maar het klinkt best lekker eigelijk.
geniale parodie op dansplaat van brainpower
[Dit bericht is gewijzigd door michiel- op 06-11-2002 15:58]
quote:Het antwoord hierop staat in de eerste post.
Op woensdag 6 november 2002 15:57 schreef michiel- het volgende:
Heej! M'n post verdwijnt steeds. ... weird (heb nu 2x geantwoord op dit topic)
quote:Excuses, was te snel met antwoorden.
Op woensdag 6 november 2002 15:58 schreef Seborik het volgende:[..]
Het antwoord hierop staat in de eerste post.
Ontopic: Underworld - Mo Move
Track 01 van hun 'nieuwe CD' ... zit meesterlijk in elkaar. Ambient stem met een dancy track eronder ... veel bongo's en akoestische drums die het nummer levendig houden. Daarnaast draai ik 'm deze week ook zo goed als non-stop in de auto.
Als ik dit nummer hoor moet ik altijd aan de videoclip denken.
Die is toch zo leuk.
Een van m'n favoriete nummers van Yes, een prachtig opgebouwd nummer van 23 minuten met een absoluut maniakaal middenstuk. Dit is de live-versie met orkest van de "Magnification"-bonus-cd.
Omdat het een swingend nummertje is en ik een d&b-addict ben!
Vinyl-single, uitgebracht in 1981.
Gastopteden van John Lennon tijdens een concert van Elton John. Van het hoesje:
"28th November 1974 was Thanksgiving Day as well as the date that an Elton John concert at New York's Madison Square Gardens turned into a very special event. Towards the end of the evening Elton was joined onstage by close friend and fellow musician John Lennon. Together they performed three numbers - 'Whatever Gets You Through The Night', 'Lucy In the Sky With Diamonds' and 'I Saw Her Standing There'. Lennon's performance of the last number surprised many as he has never been known to sing a McCartney song before. This was the last concert appearance by John Lennon."
Lennon kondigt 'I Saw Her Standing There' aan met de woorden: "...and we thought we'd do a number of an old and strange fiancé of mine, called Paul".
Deze avond betekende ook het einde van Lennon's beruchte 'Lost Weekend', want na het concert ontmoetten John en Yoko elkaar backstage en werden opnieuw verliefd.
Jarenlang heb ik dit plaatje in mijn collectie moeten missen omdat mijn neef, die een exemplaar bezat, weigerde hem aan mij over te dragen. Maar gelukkig kwam ik hem later op een beurs alsnog tegen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 06-11-2002 22:38]
Live-uitvoering op Radio Indochine. Geweldig emotioneel door Nicolas gezongen, zo liefdevol
Vanwege het jeugdsentiment en natuurlijk omdat het gewoon een tijdloos goed nummer is!
Mooi rustig gevoelig gezongen en gespeeld.
Tanken e tom
og batteriet e flatt
Vi legg setet bakover
og får oss ei nydelig natt
Verden venta, vi skull så langt
men kom itj lenger enn hit
En bil og en vårkveld
vi to e kjæresta vi
Vi ska sjå sola gå ned i havet
og fullmånen stig over land
Nordlyset tenne en kjølig flamme
Du og æ tenne en brann
Vi finn en båt i fjæra
og sætt oss te for å ro
og går i land når vi kjem fram te
en holme som passe for to
Båten driv bort når floa kjem
Vi kom itj lenger enn hit
Men æ trur nok vi tåle
ei natt i det fri
Verden venta, vi skull så langt
Men det vi ikke forsto
e at lengste reisa i livet
starte akkurat no
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 06-11-2002 21:14]
Is gewoon erg sterk.
Hoog tijd dat ik weer eens een fout plaatje post. Alhoewel? Er zit wel een hele lieve zin in dit liedje.
"Wat moet ik doen met een miljoen,
als ik je ogen niet kan zien, als ik je lachen niet kan horen?
Ik wil alleen bij jou zijn..."
Maar ja, geen geweldige zanger, die Joost Timp...
quote:Jeetje wat een foto.
Op woensdag 6 november 2002 20:38 schreef Jane het volgende:
[b]Elton John Band featuring John Lennon and the Muscle Shoals Horns:Vinyl-single, uitgebracht in 1981.
Engelstalig uitstapje van Luc DeVos (Gorki), leuk, zeker, maar zijn woordgrapjes komen in Nederlands beter tot hun recht
Maybe all men are equal
And only God knows why
We go to sleep without a care in the world
While rust is wide awake
We go missing in action
With war on our mind
Forget about all we ever lived for
Sandman's on our side
But I feel so scared
When the phone rings
These people I met
They scare me to death
I thought they were with me
But they are against me
When I need it
I just need it
for one more last time
Oh, little girls keep surfing
Jesus is on his way
In a rusty tank with burning eyes
He is crazy for love
We are old men, we are selling shoes
In a store divine
We are kneeling for the old girls
And only God knows why
Maybe all men are equal
And only God knows why
It has gone further than we ever thought
The past passed me by
I forgot about all I ever lived for
And still somehow I survived
I have a future coming my way
Though I never even tried
Today, Brahms' First Symphony stands, as the composer would have wished, on its own reputation. It is seen as one of his finest creations, indeed, as one of the finest symphonies by any composer of any time. It also serves as evidence of its creator's essential conservatism, for as Hanslick and the others realized, it was a work closely related to those of eighty years earlier. Chronologically, Brahms lived in the late 1800s, but stylistically, he clung to the days of Beethoven, Mozart and Haydn, virtually immune to the artistic developments of his own day. Here was Brahms, in the summer of 1876, completing a symphony in the classical mold at the very same time that Wagner was staging for the first time his earth-shattering masterpiece, The Ring Cycle. The two compositions, perhaps the finest by their respective creators, have nothing whatsoever in common, other than dates of origin, and ever since that time, scholars have puzzled over the incongruity. The problem isn't Wagner; he was closer to the style of the day than was Brahms, whose retrospective nature has been the object of much study.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |