abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:14:21 #201
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62283758

Massive Attack - Mezzanine
Ik heb dit album een keer gedownload omdat ik unfinished sympathy wel een geinig nummer vond. Ik had een keer een modelleeropdracht, die ik veel te lang had laten liggen. Ik moest dus ff de nacht door en vond dit album in een ver weggestopte map. Ik had hem om 4 uur 's nachts aangezet, koptelefoon op. Het is zo duister, maar toch ook zo mooi . Vooral toen ik later las dat de zangeres in het nummer Teardrop (Elizabeth Fraser) het nummer heeft ingezongen vlak nadat ze het nieuws hoorde dat een goede vriend van haar spoorloos verdwenen/dood was. Echt, ik kan het niet goed verwoorden, maar het is zó mooi.

Persoonlijke favorieten: nummer 1 tot en met nummer 11 .
pi_62610224

Bruce Springsteen & The E-Street Band - 4th of July (Sandy)

Dit was het laatste optreden van Danny Federici voor zijn overlijden in april dit jaar. Je ziet de liefde tussen de vrienden op het podium en de onderliggende emotie, wetende dat het de laatste keer is.
A mind with a heart of it's own
pi_62707264
Groove Theory - Baby Love (Summer Groove Remix)

R&B met Hiphop is nogsteeds een liefhebberij. De Bassline is nagespeeld van het nummer "Slave - Just a Touch" uit 1979. DIt nummer komt zelf uit 1994 en klinkt nogsteeds erg modern. Amel Larrieux is de wat betere R&B zangeressen zoals ik dat zelf graag hoor. Niet te overdreven en huilerig. Lekker nummer met een stevige beat.
Als ik dit hoor vergeet ik effe alle Rock-Metal-Minimal-Kempi bagger waar je elke dag mee wordt lastig gevallen. "Just a touch of love" is ook meerdere malen verkracht door house-liefhebbers en makers op een tempo waarvoor het niet is geschreven.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:20:58 #204
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62710149
Coffins - Buried Death

Recept: Men neme een Winter. Leg deze in een kom. Meet 2/3e Hellhammer af (Indien u deze niet in huis heeft zou Celtic Frost ook volstaan) en voeg deze bij de Winter. Mix deze door elkaar maar zorg er voor dat de mix niet al te homogeen wordt zodat je de invloeden van beide bands nog terug kan horen bij het beluisteren.

Het resultaat mag er, ondanks de simpele bereiding, zeker wezen. Het geheel is zo vet als die Mexicaan die ze met een hijskraan uit bed moesten tillen omdat hij naar het ziekenhuis moest (en volgens mij dood aankwam, maar dat is verder niet relevant voor deze thread). Eigenlijk dekt het eerste stukje al wel de lading maar ik zal de muziek nog wel even iets uitgebreider beschrijven: Coffins maakt death/doom metal dat qua geluid zwaar (no pun intended) op bovengenoemde bands leunt (compleet met hier en daar wat van die typische CF/HH "oeh!"s). Het was misschien vetter geweest wanneer de muziek hier en daar wat snellere stukken had of juist in plaats van langzaam extreem langzame passages tussen voegden, het tempo verschilt 0,0 van die van de muziek van Winter. Kortom: niets vernieuwends maar het klinkt wel errrrg lekker!
  maandag 3 november 2008 @ 03:21:42 #205
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62899458
Current 93 - Soft Black Stars

Tja het is laat, ik zag een deprimerende film en had zin om mezelf nog even onder te dompelen in zo'n zelfde sfeertje.
En dan is dit album een prima keuze.
Melancholieke piano, melancholieke tekst die niet zozeer wordt gezongen maar meer wordt verteld. Tja. Prima plaatje voor in het donker. En ja David Tibet is een god.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 3 november 2008 @ 14:41:33 #206
172358 oddman
Introspecteur
pi_62908071
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:14 schreef dubidub het volgende:
[ afbeelding ]
Massive Attack - Mezzanine
Ik heb dit album een keer gedownload omdat ik unfinished sympathy wel een geinig nummer vond. Ik had een keer een modelleeropdracht, die ik veel te lang had laten liggen. Ik moest dus ff de nacht door en vond dit album in een ver weggestopte map. Ik had hem om 4 uur 's nachts aangezet, koptelefoon op. Het is zo duister, maar toch ook zo mooi . Vooral toen ik later las dat de zangeres in het nummer Teardrop (Elizabeth Fraser) het nummer heeft ingezongen vlak nadat ze het nieuws hoorde dat een goede vriend van haar spoorloos verdwenen/dood was. Echt, ik kan het niet goed verwoorden, maar het is zó mooi.

Persoonlijke favorieten: nummer 1 tot en met nummer 11 .
Mezzanine is goud.

On topic:

Middelste album van de progmetaljongens van ISIS. Briljant, met de volgende caveats:
  • Je moet tegen progmetal die tegen de metalcore aanhangt kunnen.
  • En tegen obsceen lange nummers.
  • 't Is niet voor alle momenten.
    Meeslepend, melodisch, lange, gevarieerde nummers, prachtige overgangen en een minder rauwe stem dan op de vorige plaat. Fijn.

Hun andere twee albums, Oceanic (de eerste) en In the Absence of Truth (de laatste) zijn ook heel fijn. Als je d'r van houdt.
  • "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
      woensdag 5 november 2008 @ 02:30:02 #207
    4734 MacBright
    virtual travels
    pi_62956247

Paris - Don't stop the movement

Amerikaanse rapper met toch al een carriere van ruim twintig jaar en ik heb zijn naam nog nog nooit horen vallen.
    Politiek bewust, sociaal bewogen, pro black op een op het eerste gezicht positieve manier.
    Blijkbaar schrikt dat een hoop mensen af.
    Mij spreekt iets met een boodschap altijd wel aan. Inhoud ipv gepimp met bling bling en hoes.
    Dit is van Acid Reflex dat net uit is.

Het heeft wel wat op deze verkiezingsnacht.
    virtual anything is possible
    pi_63011619

Heerlijke cd. Ik weet eigenlijk niet in welk genre ik het zou moeten plaatsen, behalve gewoon Duitse rockmuziek. Voor mij vooral jeugdsentiment, maar het is verder ook gewoon een prima live-cd met lekkere rocknummers maar ook mooie, gevoelige nummers met goede teksten (voor de mensen die niet meteen afknappen op Duits).
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_63167211

Beth Hart - Jealousy

Geweldige en krachtige stem, zelfs in een rustige song hoor je dat.
      vrijdag 14 november 2008 @ 03:44:35 #210
    94218 Zeitgeist
    Es lebe die Freiheit!
    pi_63211224

COIL - Musick To Play In The Dark

Waarom? Omdat het perfect aansluit op mijn stemming nu. Reflectief, melancholiek en ietwat cynisch. Met de lichten uit natuurlijk.
      zaterdag 15 november 2008 @ 11:34:37 #211
    202014 JJH
    Knetter. O+
    pi_63240712

Ben al een hele poos stiekem fan van Queen en deze plaat onderschrijft dat maar weer eens. Alle bekende nummers van Freddien Mercury en Kornuiten, maar ook best wel wat ander spul. Zit nu bijvoorbeeld naar een heerlijke gitaarsolo van tig minuten te luisteren. (Brighton Rock Solo)
    Kortom, ik vind het een heerlijke CD!!!
    pi_63245851
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 11:34 schreef JJH het volgende:
    Ben al een hele poos stiekem fan van Queen
    Waarom stiekem?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      zondag 23 november 2008 @ 14:46:37 #213
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_63450075
    Deze maand staat Freddie zelfs voorop de OOR , het bijbehorende artikel heeft als titel "10 redenen waarom Queen eigenlijk heel cool is" . Dus ja , het mag officieel weer gezegd worden dat je fan bent van Queen .
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      maandag 24 november 2008 @ 18:59:16 #214
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_63485417
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 18:35 schreef mctwigt het volgende:
    [ afbeelding ]
    Pete Townshend - Empty Glass
    Leuke hoes, maar het is de bedoeling dat je er wat over schrijft.

* Trashcanman geeft wel weer het goede voorbeeld

Helmet - Aftertaste

Groot in de jaren 90 en laatst nog een aardige revival. Helmet is een van de grotere namen binnen de noise rock/alternative metal genre.

Aftertaste is het enige album dat ik van deze band in de keet heb dus ik heb geen idee of de voorgaande albums exact als Aftertaste klinken (ken wel een aantal losse nummers van andere albums maar denk niet dat ik alsnog een goed beeld van het geluid van die schijven heb). Iig: ik kan (op dit album) weinig noise in de muziek ontdekken dus ik ken Helmet alleen als een solide rockband met hardcore invloeden.

Eigenlijk wordt ik altijd wel opgewekt van Aftertaste. Ondanks dat de teksten nogal negatief (misschien is cynisch een beter woord) zijn, zit ik vrolijk mee te deinen op de groovy stukken en betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik mee aan het zingen ben. Prima muziek om tijden het werken op te hebben staan.

Het einde.

Edit: Hey, waar issie heen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Trashcanman op 24-11-2008 19:23:22 ]
    pi_63488493
    Op mijn verzoek weggehaald
    Wat Helmet betreft zijn alle platen wel goed, alleen post Aftertaste (Size Matters en nog een ander album) is helaas erg matig. Vooral Betty is erg goed, maar ook Meantime. Op debuut Strap it on kan je duidelijk de noise rock invloeden nog horen (dat is dan ook op Amphetamine Reptile uitgekomen) maar daarna zijn ze meer richting de alternatieve metal opgeschoven (denk Prong etc). John Stanier drumt tegenwoordig in Battles trouwens.

Zelf draai ik op dit moment:
    Bill Laswell/Nic Bullen - Bass Terror

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden geen samenwerking tussen de heren Laswell en Bullen maar gewoon 1 nummer van Laswell en 2 van Bullen. Wel heel veel bas natuurlijk. Laswell doet z'n gebruikelijke etnische dub met z'n typische diepe baslijnen terwijl het werk van Bullen zwaar tegen Scorn aanleunt. Dat wil zeggen langzame hiphop break beats, ambient samples en diepe bassen. Moeilijk te krijgen maar ik vond een niet al te dure versie op Discogs Marketplace.
    Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
    http://http://llbinc.bandcamp.com/
      maandag 24 november 2008 @ 22:20:49 #216
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_63491856
    Ik las het al in FB ja. Kan hij het de volgende keer mooi met een tekstje proberen.

En hier staat nu: My Dying Bride - The Antidiluvian Chronicles op.

Ik heb speciaal voor het schrijven van dit stukje even opgezocht wat Antideluvian nu precies betekend. Oud of Gedateerd dus. En van dat oud klopt inderdaad wel, op deze 3 cd's staan alleen maar oude nummers van MDB (en wat live nummers en een paar remixen van oude nummers wat ze technisch gezien dan wel weer nieuw maakt maar ok...). Eigenlijk is de titel gewoon een mooiere maan voor een ordinaire best off. Wanneer je alle albums al in je bezig hebt kan je deze rustig in de schappen laten liggen, tenzij het je om de verzamelwaarde is te doen (gelimiteerd enzo). Maar goed: ten tijde van de aanschaf had ik nog nagenoeg niets van deze band in huis dus was het de moeite waard.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de muziek een korte beschrijving: MDB maakt sfeervolle doom metal met, vergeleken met andere bands uit het genre, veel franje. De band maakt uitgebreid gebruik van keyboards en op een flink aantal nummers komen er ook vioolen in voor. De zanger Aaron Stainthorpe wil nog wel eens een grunt opzetten maar meestal houd hij het bij zijn cleane stem die nogal klagerig (zonder te storen) overkomt.

Aangezien het een best of is bevat deze box nummers uit elke periode uit hun bestaan (deze staan trouwens op chronologische volgorde maar dat had je ook al wel uit de titel kunnen opmaken). In hun begindagen maakte de band rechttoe rechtaan death/doom metal met vooral grunts en stukken fellere gitaarpartijen. Na een niet al te lange verloop van tijd maakten ze meer ruimte voor keyboards en de viool vrij in de muziek en werd de muziek zachter en somberder van aard. De band heeft de meeste progressie binnen de 1e 6 albums gemaakt, daarna zijn ze qua stijl een beetje gaan stagneren.

Voor mij is dit een band waarvoor ik wel voor in de stemming moet zijn, want soms trek ik dat klagerige niet. De oudste nummers zijn dus mijn favoriet en het komt me dus mooi uit dat deze goed zijn vertegenwoordigd in deze box

Ik ben er trouwens al wel achter dat dit niet het handigste topic is om in te slowchatten. Bij elke post een 'recensie' bijvoegen is best tijdrovend
      zondag 30 november 2008 @ 03:37:09 #217
    94218 Zeitgeist
    Es lebe die Freiheit!
    pi_63636398
    Clan Of Xymox - Clan Of Xymox

Waarom? ben al weken in een 80's stemming en dit is toch echt wel Nederlands trots wat betreft gothic muziek. Lekker stuwende muziek. Her en der erg donker her en der erg dansbaar. En Ronny's stem ligt gewoon goed in het gehoor.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2009 @ 22:20:33 #218
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_64869301
    AC/DC - Giving the dog a bone

Recentelijk ben ik naar Palazzo geweest, en bij een van de acts werd dit nummer gedraaid. Ik kon het nog niet en tot mijn verbazing komt dit nummer van het album 'back in black' hetgeen volgens de statistieken het 2e best verkochte album allertijden is. Vreemd dus dat er geen van die nummers in de top 1000 allertijden staat of andere lijsten.
      woensdag 21 januari 2009 @ 17:51:30 #219
    238905 murpheh
    The Autumn Effect
    pi_65290275
    10 Years - Waking Up

Echt een van de beste bands die ik ken. Valt het beste onder het label alternative (hard) rock. Mocht je de band ergens mee vergelijken dan zou ik dat doen met Tool (vooral de nieuwste cd). Waarom? Gewoon vanwege hun stijl in combinatie met goede, diepe teksten, maar zeker ook de pure, instrumentele stukken . 10 Years is ook heerlijk live (op youtube staan weinig echte singles/videoclips, maar wel goede live optredens)

The truth is that we all try to hide. | Last.fm
      zondag 8 februari 2009 @ 00:04:36 #220
    138876 Andromache
    PJ/De KastAlter Bridge-fan
    pi_65838839
    John Mayer - Continuum

Eerlijk gezegd had ik wel eens van John Mayer gehoord, en kende ik Daughters ook wel, maar verder dan dat ging mijn kennis niet. Totdat ik op Last.fm lid werd, en toch wel erg vaak John Mayer als suggestie voorbij zag komen (waarschijnlijk via Gavin DeGraw en Saybia etc.?). Alle albums gedownload, afgelopen weken grijs gedraaid op de pc, met name dit album, en nu dan maar voor de aankoop gegaan: wat een fantastische cd! Heerlijke gitaarmuziek, goede teksten, gevoelvol, gewoon prachtig. Ga dat allemaal luisteren!

Enne, 't is ook nog eens een keilekkere kerel.
    == houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
    --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
    Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
    *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
    pi_66140860
    Van Basten - Battlestar Science
    Ooit eens tweedehands aangeschaft vanwege de naam (en ik had al een band die Overmars heette in m'n collectie) en het is niet eens zo slecht. Vroege jaren 90 Britse techno en blijkbaar hebben ze maar 1 album uitgebracht. Dit nummer doet me erg denken aan Diesel Power van the Prodigy, met name omdat de drumbeat vrijwel hetzelfde is. Ik ben er alleen nog niet achter waar de sample nou vandaan komt...

[ Bericht 5% gewijzigd door bartrid op 16-02-2009 22:59:59 ]
    pi_66240493
    Usual Suspects - Carnage van Renegade Hardware Records

Ik kwam dit nummer tegen in mijn verzameling van Renegade Hardware, heerlijk nummer met loeiharde snares en mysterieus.

Drum & Bass
    pi_66241296
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef Andromache het volgende:
    John Mayer - Continuum

[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd had ik wel eens van John Mayer gehoord, en kende ik Daughters ook wel, maar verder dan dat ging mijn kennis niet. Totdat ik op Last.fm lid werd, en toch wel erg vaak John Mayer als suggestie voorbij zag komen (waarschijnlijk via Gavin DeGraw en Saybia etc.?). Alle albums gedownload, afgelopen weken grijs gedraaid op de pc, met name dit album, en nu dan maar voor de aankoop gegaan: wat een fantastische cd! Heerlijke gitaarmuziek, goede teksten, gevoelvol, gewoon prachtig. Ga dat allemaal luisteren!

Eigenlijk niet helemaal ontopic maar dankzij jouw post heb ik dit album ook weer eens uit de kast gehaald. Heb hem al een tijdje maar ik had hem om één of andere reden nooit echt vaak geluisterd. Het is inderdaad erg lekkere muziek.
    Dus bedankt voor de tip, zo herontdek je nog eens iets.
      zondag 22 februari 2009 @ 23:34:54 #224
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_66358335
    Eyehategod - Dopesick

Eyehategod is smerige rauwe sludge ten voeten uit. Deze band vertegenwoordigd alles wat maar verrot is aan deze wereld en doet dit door hun teksten te ondersteunen door een muur van vuil geluid. Langzame bluesy stukken worden af gewisseld met hardcore en pure doom.

Dopesick is wat mij betreft hun beste plaat die het ongepolijste van In The Name Of Suffering combineert met het (voor hun doen dan) subtielere en groovende Take As Needed For Pain. Ik ken maar weinig albums waar de walging voor alles er zo van afdruipt

[ Bericht 2% gewijzigd door Trashcanman op 23-02-2009 13:10:05 ]
    pi_66459398
    Ik ben het strijkkwartet no. 8 van Shostakovich aan het luisteren. Ben op dit exact moment van typen naar het derde stuk Allegretto aan het luisteren. Dit is tevens ook mijn favoriete stuk uit deze strijkkwartet.
    Aangezien ik Shostakovich zijn werken voor mijn studie aan het bestuderen ben luister ik naar veel van zijn werken, maar deze staat voor mij wel als paal boven zijn meeste werken.
    De uitvoering die ik aan het beluisteren ben is van het Fitzwilliam Quartet.

Het werk zelf bestaat uit 5 stukken, namelijk: Largo, Allegro molto, Allegretto, Largo, Largo.
    Het eerste werk begint met het Shotakovich motief (DSCH) en is erg emotioneel vind ik, het neemt je mee bijna zoals een film, erg prachtig. Het tweede Allegro is prachtig opgebouwd en je hoort hier duidelijke dat typerende Shostakovich Oost-Europees/Joodse musicaal geinspireerde thema in terug.
    Het stuk gaat dan verder in het door mij erg bewonderde Allegretto. Dit stuk spreekt me echt to de verbeelding, prachtig opgebouwd. Het stuk is overigens ook gebruikt voor een dvd versie van Das Kabinett des Dr Caligari. Het vierde stuk is prachtig slepend en leidt prachtig naar het laaste stuk, 5 Largo.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 26-02-2009 10:09:31 ]
    Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
    pi_66571253

Usura - Open your mind
    Feelgoodhousemuziek . Een nummer uit 1992 van het gelijknamige album uit 1993, waar bij het de vocals uit de film Total Recall komen.
    En wel te weten van de bijzondere personage Kuato. Het is m.i. geen hoogstaande stukje house muziek, maar kan toch bij mij een rekenen op een hoog 'Feel good' gehalte als ik dit nummer draai. Verdient daarom ook zeker een plekje in de cd-wisselaar in de auto.

Usura draaide Italiaanse electronic dance muziek.
      zondag 1 maart 2009 @ 19:33:02 #227
    38549 dewd
    100% pure
    pi_66591431
    System of a Down - Spiders

Van het album System of a Down, een van de zo niet het beste nummer van SOAD, al zal deze een stuk minder bekend zijn dan bijvoorbeeld Chop Suey! Het begint rustig maar tegen het einde kun je lekker mee schreeuwen in je auto, al ziet dit er meestal wel wat belachelijk uit
    pi_66635342
    Vandaag, 2 maart 2009, is het precies tien jaar geleden dat één van de grootste zangeressen allertijden overleed: Dusty Springfield.

Voor al die mensen die nu weg zijn van zangeressen als Duffy en Adele: hier is het origineel:

En haar comeback, rond 1989-1990:

En dit is natuurlijk maar een piepkleine selectie van alles wat deze zangeres heeft gedaan.

Dusty R.I.P.
      woensdag 4 maart 2009 @ 14:35:59 #229
    112217 Ruubstar
    Erdinger !
    pi_66690671
    Afgelopen weekend heb ik even een paar oude cd's van mijn vader afgespeeld, en toen ontdekte ik 'the Serenes'. Een friese band uit begin jaren negentig.

Meer informatie:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      donderdag 5 maart 2009 @ 13:11:38 #230
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_66725599
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef belsen het volgende:
    Je moet hier meer vertellen over de albums. Waarom is het bijzonder, waar gaat het over, enzovoort. Anders wordt je post verwijderd...
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      vrijdag 6 maart 2009 @ 00:53:11 #231
    138876 Andromache
    PJ/De KastAlter Bridge-fan
    pi_66752207
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef Andromache het volgende:
    John Mayer - Continuum

[ afbeelding ]

Ik sluit me bij mijn eigen woorden aan, heerlijk, heerlijk, heerlijk!
    == houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
    --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
    Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
    *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
      maandag 9 maart 2009 @ 18:53:19 #232
    165164 Tha_Bartman
    And so it goes.
    pi_66869114
    Dropkick Murphy's

Ben helemaal geen Dropkick fan dus kan ook niet veel zeggen over albums of andere nrs maar de wijze waarop ze dit nr gecovered hebben is prachtig. Schitterende tekst, gevoelige muziek en vandaar kippenvel als ik hem hoor..
    maar eerlijk gezegd nog beter gezongen door the fureys , maar die was ik neit aan het luisteren

Verder ben ik inmiddels bij lied nr 2 aangekomen

Beth Hart - Am I the One

Schitterend nr van een begenadigd zangeres/schrijfster. Altijd zuiver met hartverscheurende uithalen. Gevoelig tot aan de laatste noot. Een nr waar ik geen genoeg van kan krijgen

[ Bericht 23% gewijzigd door Tha_Bartman op 10-03-2009 15:24:32 ]
    Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
    pi_67181374
    ISIS - Hall of the Dead

Van het nog te verschijnen album Wavering Radiant.

Ik vond het vorige album van ISIS niet zo heel erg goed. Panopticon is mijn all-time favorite van ze, dus ik hoop dat deze nieuwe plaat me meer gaat bevallen. Heb 'm zojuist binnen, dus ik ben benieuwd! So far so good .

[ Bericht 14% gewijzigd door Orbeatle op 18-03-2009 20:05:48 (Plaatje van album toegevoegd) ]
    pi_67657638
    Kaskade - In This Life (Justin Michael & Balage's Hermosa Mix)

Heerlijke house/lounge om in de zomerse stemming te komen. Echt ge-wel-dig. Maar ik ben sowieso gek op Hed Kandi en soortegelijken (over soortgelijken gesproken, iemand aanraders?)
      † In Memoriam † donderdag 2 april 2009 @ 23:04:20 #235
    128220 Peter6000
    pi_67661466
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 19:33 schreef dewd het volgende:
    System of a Down
    Ik heb gisteren toevallig het complete ouvre van System of a Down binnengehaald, die ik eigenlijk alleen maar kende van Chop Suey (toch wel een echt geweldig nummer), en Toxicity.

Het was een erg goede band, meerdere pakkende nummers, die idd erg meeschreeuwbaar zijn.

Speciale aandacht nog voor Prison Song.
    Mijn momenteel favoriete nummer, vanwege de stijl en tempowisselingen die allemaal in dat ene nummer zitten. Het gaat over het drugsbeleid in Amerika.

System of a Down is uit elkaar, aan één kant hoop ik wel op een reunie ooit. Omdat ik ze graag live wil zien spelen.
    Maar aan de andere kant, dan wordt het misschien teveel een act ipv echt boosheid. Dat begon er in de laatste jaren van hun bestaan ook al in te sluipen.
    pi_67949126

Heerlijk nummer. Ongeacht het weer brengt dit mij altijd weer in zomerse sferen, goed voor fun op de dansvloer.
      maandag 13 april 2009 @ 10:23:42 #237
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_67970031
    Shinichi Osawa - Electro411

Knappe jongen die stil kan zitten bij dit poing-plok-bliep-nummer. Van begin tot einde blijft-ie gaan
    Overigens is het hele album (The One, 2007) heerlijke feelgood stuitermuziek.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_67972035
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 23:34 schreef Trashcanman het volgende:
    Eyehategod - Dopesick

[ afbeelding ]

Eyehategod is smerige rauwe sludge ten voeten uit. Deze band vertegenwoordigd alles wat maar verrot is aan deze wereld en doet dit door hun teksten te ondersteunen door een muur van vuil geluid. Langzame bluesy stukken worden af gewisseld met hardcore en pure doom.

Dopesick is wat mij betreft hun beste plaat die het ongepolijste van In The Name Of Suffering combineert met het (voor hun doen dan) subtielere en groovende Take As Needed For Pain. Ik ken maar weinig albums waar de walging voor alles er zo van afdruipt
    Moet je Buzzov-en eens proberen, klinkt redelijk in hetzelfde straatje.
      dinsdag 14 april 2009 @ 19:11:41 #239
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_68015431
    ben nog steeds mooi bezig met mijn collectie van A tot Z te luisteren, ben nu bij de O van 'OV' aanbeland van Orthrelm

Waarschijnlijk gaat dit album bij de meeste mensen (tenminste die het gehoord hebben) de boeken in als meest vreselijke en irritantste ooit, maar eigenlijk is toch gewoon gave en unieke muziek. ik kan wel heel lang proberen te vertellen hoe dit dan zou moeten klinken, maar je kunt ook gewoon op dit linkje klikken:

Het album zelf is eigenlijk 1 nummer van 45 minuten, dit staat dan weer mooi in contrast met hun EP "Asristir Vieldriox" wat 99 nummers zijn in 11 minuten
    Robert Moog died for our synths
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:50:34 #240
    38549 dewd
    100% pure
    pi_68018987

vette ahum clip, maar ik doe het meer voor de muziek. Er zijn maar weinig, lees geen, die de muziek smaal van SOAD kunnen evenaren. Of je het goed vind of niet ik vind deze band gewoon uniek.
      dinsdag 14 april 2009 @ 22:42:12 #241
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_68023740
    Ben benieuwd wat dan de muzieksmaak van SOAD is, welke bands vinden ze leuk?
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Dommage arachide-fromage
      woensdag 15 april 2009 @ 19:43:33 #242
    236109 Machiavelli.
    er is geen betere!
    pi_68049403
    Spor - Valentine

Spor is een drum 'n bass artiest uit Engeland. Hij maakt vooral dark drum 'n bass, maar is naar mijn idee voor meer dan dat te vinden.
    De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
    pi_68276114
    Nieuwe dingen van de nieuwe plaat van Green Day: 21th Century Breakdown. Was heel erg benieuwd, omdat er werd gespeculeerd dat ze weer iets terug gaan naar vroeger en moet zeggen dat het idd weer wat harder aan het worden is. Ben benieuwd naar de complete cd.
    http://www.myspace.com/21gunsalutehc
    "Never back down, never give in"
      vrijdag 24 april 2009 @ 10:05:27 #244
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_68329161

Revolting Cocks - Sex-o Olympic-o

Toen ik vorig jaar in de 013 stond te wachten op het afscheidsconcert van Ministry, moest ik erg hard lachen toen de introtape startte. Slechts begeleid door een ronddraaiend disco-doodshoofd a la Damien Hirst dreunde het door de zaal: I'm not gay.......
    Het deuntje bleef hangen en toen ik er achter kwam dat dit de nieuwe Revolting Cocks was, ben ik hem meteen gaan halen. Naast deze knaller staan er meer lekkere nummers op, zoals Cousins en Touchscreen, en zoals gewoonlijk gaan alle nummers over sex, sex en sex. We kunnen dus niet anders stellen dan dat deze plaat goed te euh ja pruimen is ......

Voor wat luistergenot en voorproefjes, zie:
    http://www.myspace.com/revoltingcocks
    Dommage arachide-fromage
      woensdag 6 mei 2009 @ 21:38:31 #245
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_68748312

Echo and the Bunnymen - Live in Liverpool

Ik kreeg net een mailtje met dit bericht. Naar aanleiding daarvan weer eens dit live-album opgezet. Ik was in de jaren '80 nooit een groot liefhebber van Echo en z'n Bunnymen. Zanger Ian McCullogh had een ego dat zo groot was dat hij een eeuwige RayBan nodig had om het binnen te houden. Vond tijdgenoten Bono en Jimm Kerr prutsers en zichzelf een waar muzikaal genie. Maar eigenlijk was hij gewoon jaloers. Ondanks dat hebben ze toch wel memorabele songs gemaakt, waarvan de meeste op dit album te vinden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door MuadDib op 06-05-2009 22:06:28 ]
      vrijdag 8 mei 2009 @ 16:12:13 #246
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_68813217

Genesis - Amsterdam 01-07-07

Een kleine 2 jaar geleden had ik samen met een goede vriend een geweldig plan: vrijdag 29 juni, Peter Gabriel in Westerpark, één groot feest, lekker bier drinken in het gezelschap van onze grote held en genieten van een hoop "oude"songs. Zondag ook nog eventjes naar de Arena voor Genesis, niet meer dan een aardig toetje.
    Hoe anders verliep het weekend. Vrijdag was het verschrikkelijk kloteweer, de locatie triest en Gabriel best wel een beetje saai. Zonder enige verwachting gingen we zondag naar de Arena en verwachtten greatest hits, een paar oude krakers, een strak geregiseerde show en Phil Collins als volksmenner.
    En dat is precies wat het ook was, maar alles klopte. De heren straalden zelfs spelplezier uit! Een geweldige avond! Geen verrassingen, hoewel Ripples de ogen licht bevochtigde. Het maakte in ieder geval het debacle van Peter Gabriel meer dan goed. Genesis was heel even de allerbeste band van de wereld.
    Deze cd is een registratie van die avond, compleet met alle (grappig bedoelde) aankondigingen van Phil, alle foutjes (Tony Banks die de band niet bij kan houden) en zelfs de Arena-galm wordt natuurgetrouw weergegeven.
    Een leuke herinnering

[ Bericht 0% gewijzigd door MuadDib op 08-05-2009 17:10:30 ]
    pi_68814467
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 16:12 schreef MuadDib het volgende:
    [ afbeelding ]

Genesis - Amsterdam 01-07-07

Een kleine 2 jaar geleden had ik samen met een goede vriend een geweldig plan: vrijdag 29 juni, Peter Gabriel in Westerpark, één groot feest, lekker bier drinken in het gezelschap van onze grote held en genieten van een hoop "oude"songs. Zondag ook nog eventjes naar de Arena voor Genesis, niet meer dan een aardig toetje.
    Hoe anders verliep het weekend. Vrijdag was het verschrikkelijk kloteweer, de locatie triest en Gabriel best wel een beetje saai. Zonder enige verwachting gingen we zondag naar de Arena en verwachtten greatest hits, een paar oude krakers, een strak geregiseerde show en Phil Collins als volksmenner.
    En dat is precies wat het ook was, maar alles klopte. De heren straalden zelfs spelplezier uit! Een geweldige avond! Geen verrassingen, hoewel Ripples de ogen licht bevochtigde. Het maakte in ieder geval het debacle van Peter Gabriel meer dan goed. Genesis was heel even de allerbeste band van de wereld.
    Deze cd is een registratie van die avond, compleet met alle (grappig bedoelde) aankondigingen van Phil, alle foutjes (Tony Banks die de band niet bij kan houden) en zelfs de Arena-galm wordt natuurgetrouw weergegeven.
    Een leuke herinnering
    Is dat het concert dat ook op de cd Live over Europe terecht is gekomen? Zo ja, is het een legale opname en waar kan ik hem krijgen?
      vrijdag 8 mei 2009 @ 17:01:02 #248
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_68815012
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
    Is dat het concert dat ook op de cd Live over Europe terecht is gekomen? Zo ja, is het een legale opname en waar kan ik hem krijgen?
    Turn It On Again en No Son of Mine staan idd op Live over Europe, het is een legale opname (Genesis bracht van elk concert van de tour een cd uit) en je kan hem hier krijgen
    pi_68815517
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 17:01 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Turn It On Again en No Son of Mine staan idd op Live over Europe, het is een legale opname (Genesis bracht van elk concert van de tour een cd uit) en je kan hem hier krijgen
    Ze melken het wel een beetje uit hè...
    Bedankt voor de link!
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:27:01 #250
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_68832236

Brian Ferry & Roxy Music - If There Is Something
    Dit nummer heb ik ontdekt toen ik naar een van mijn inmiddels favoriete films ben gaan kijken "Flashbacks of a Fool". Het nummer heeft een typisch jaren 70 sound en begin redelijk rustig en melodramatisch. Verder in het nummer gaat het echt helemaal leven, want dan komen de hogere tonen en de bridge. Erg lekker sound en zeker de bridge vanaf de vijfde minuut!
    Friends don't let friends remain beardless...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')