abonnement Unibet Coolblue
pi_12508725

Savoy Grand - Burn The Furniture

Een album dat klinkt als het grote niets. Een lange melancholieke trip door de Grote Leegte. Snif...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12508951

Moloko - Forever more
Ruim 7 minuten lang, de tweede single van het album Statues. Dit is hun vierde cd, en wat mij betreft hun beste tot nu toe. Dit nummer wordt gekenmerkt door een overdaad aan koperen blazers (die waarschijnlijk gewoon uit een doosje komen), en daaraan toegevoegd de hemelse stem van Roisin Murphy.

I intend to live forever, or die trying.
pi_12509048
Die heb ik gisteren ook gehoord, dwerg. Hoewel ik Moloko nog niet kende, vond ik dit erg goed klinken en ze (die meid op de cover) is best knap.
pi_12509057
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 22:01 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]

Moloko - Forever more
Ruim 7 minuten lang, de tweede single van het album Statues. Dit is hun vierde cd, en wat mij betreft hun beste tot nu toe. Dit nummer wordt gekenmerkt door een overdaad aan koperen blazers (die waarschijnlijk gewoon uit een doosje komen), en daaraan toegevoegd de hemelse stem van Roisin Murphy.


--luistert--
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_12509073

Tesla - Modern Day Cowboy

Tesla speelt hier hun eerste hit temidden van een energiek acoustisch optreden van eigen klassiekers en covers van favoriete bands (waaronder de Stones, de Beatles en CCR). Nadat de Unpluggedrage over de wereld heen spoelde een redelijk bekend fenomeen, maar ten tijde van dit album een frisse wind tussen de hairmetal.

A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12509182
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 22:05 schreef registered.copyright het volgende:

[..]

--luistert--


luistert mee....
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_12509210
Hallo, dit is nieuwe stijl, niet het spamtopic.
  zondag 17 augustus 2003 @ 22:12:57 #8
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_12509255

Drain sth-Crack the liar's smile

Muziek in de stijl van alice in chains door 4 meiden.
Erg lekker om naar te luisteren.Ze zien er ook niet verkeerd uit.
De zangeres is nu trouwens mrs.Iommi.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_12509556
Canibus - Levitibus

Eindelijk lost Canibus z'n belofte als top mc in. Dit nummer van z'n nieuwe album Rip The Jacker (Knipoog naar LL Cool J's Jack The Ripper) heeft een aparte zigeunerachtige beat, waardoor het erg tot leven komt. De rhyme van Canibus is eerlijk, hard en oprecht. Vooral via het "Lyrically I'm The Illest, When My Beats Is OK" geeft hij toe dat hij vroeger vaak snel tevreden was. Een zeer goed nummer van een verrassend goed album

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12509660

John Barry - Theme from The Persuaders
Eén van de beste (en kortst lopende series) uit de geschiedenis: er zijn slechts 24 afleveringen van gemaakt. Roger Moore en Tony Curtis lossen misdaden op die gepleegd zijn in zonnige oorden zoals de Franse Riviera. De serie is geschreven door Terry Nation, die ook verantwoordelijk is voor meesterwerken zoals The Saint, Dr. Who en Blake's 7. John Barry, de componist, is mede verantwoordelijk voor de muziek van James Bond-films van Dr. No tot en met The Living Daylights in 1987. Geboren in 1933 componeert hij nog steeds filmmuziek, recentelijk nog voor The Horse Whisperer en Enigma.

I intend to live forever, or die trying.
pi_12510291

King Crimson - THRaKaTTak

Een verzameling improvisaties van het nummer THRAK die KC live speelden tijdens hun tour in '95. En hoewel er af en toe briljante dingen op staan is het het een flinke zit, zelfs voor een doorgewinterde Crimson luisteraar als MuadDib. Toch maar een poging wagen om het hele uur uit zitten

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 17 augustus 2003 @ 23:11:02 #12
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_12510927
Portishead - Undenied

Van het tweede album van Portishead. Ik kocht deze cd een paar maanden geleden omdat ik de jaren daarvoor Dummy helemaal grijsgedraaid had. In eerste instantie vond ik het tegenvallen en heb ik er een tijd niet naar geluisterd maar de afgelopen dagen heb ik het weer geprobeerd en begin ik hem steeds meer te waarderen. Beth Gibbons, de zangeres, klonk op het eerste album niet zo vrolijk maar op dit album klinkt ze al helemaal alsof ze op elk moment met een handvol scheermesjes van een flatgebouw af gaat springen. En dat omschrijft het hele album wel. Het is ruwer en minder mooi dan Dummy, maar wel veel krachtiger.

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:02:14 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_12512191
Banana erectors - idem (cd)

Japanse bubblegumpunkrock. 3 heren en 1 zangeres. Het duurde even voor ik doorhad dat ze echt in het engels (denken te) zingen. Iedereen's favoriete band is Ramones, dat hoor je er ook wel aan. Beste nummer: Fed up with highschooldays.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 18-08-2003 00:41]

pi_12512858
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 22:10 schreef sonneke het volgende:

[..]

luistert mee....


offtopic: ben jij mijn buurvrouw dan?
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 augustus 2003 @ 11:31:12 #15
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_12518924
Festina Lenté - Lunapark

Nederlandse band die metal combineert met diverse andere dingen, waaronder bv ska. Ze komen uit Limburg dacht ik, maar ondanks dat toch goed om aan te horen.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 18 augustus 2003 @ 12:40:10 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12520732
Faith No More - Angel Dust

Volgens velen het beste album van Faith No More. hij is zeker niet slecht, erg goed zelfs (al gaat mijn persoonlijke voorkeur toch uit naar The Real Thing). Een partij fijne rock met funky baslijntjes, toetsenpartijen en natuurlijk de geweldige zang van Mike Patton himself. 11 jaar oud is het album, maar in mijn ogen was het z'n tijd ver vooruit. Mijn versie heeft overigens als 14de track Easy, (die cover ja), het numemr dat officieel niet op dit album stond, maar voor veel mensen het enige bij hun bekende Faith No More nummer is. Ik vind het allemaal prima.

pi_12520741
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 23:11 schreef Mahavishnu het volgende:
Portishead - Undenied

Beth Gibbons, de zangeres, klonk op het eerste album niet zo vrolijk maar op dit album klinkt ze al helemaal alsof ze op elk moment met een handvol scheermesjes van een flatgebouw af gaat springen. En dat omschrijft het hele album wel.


Een Duitse vriend van mij omschrijft Portishead als volgt: "Jongens worden er depressief van, en meisjes worden geil."

.

It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:53:10 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12522360
dEUS - Worst Case Scenario

We hebben hier te maken met een van de kroonjuwelen uit de Belgische muziekgeschiedenis. Dit album heeft gewoon alles en alles nog goed ook. Zucht, waarom hadden we nou niet meer van dit soort bands in Nederland...

  maandag 18 augustus 2003 @ 14:47:10 #19
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_12523724
The Eaves - The Eaves

Debuutalbum van The Eaves uit New York.
Lekker dromerige muziek in een aangename mix van Stereolab, Broadcast, Slowdive en Lush. Misschien niet bijster origineel maar wel erg catchy en voorzien van een heerlijk stemgeluid van zangeres Jen.
voor meer info
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  maandag 18 augustus 2003 @ 15:33:15 #20
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_12524892
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 23:11 schreef Mahavishnu het volgende:
Portishead - Undenied

[afbeelding]

Van het tweede album van Portishead. Ik kocht deze cd een paar maanden geleden omdat ik de jaren daarvoor Dummy helemaal grijsgedraaid had. In eerste instantie vond ik het tegenvallen en heb ik er een tijd niet naar geluisterd maar de afgelopen dagen heb ik het weer geprobeerd en begin ik hem steeds meer te waarderen. Beth Gibbons, de zangeres, klonk op het eerste album niet zo vrolijk maar op dit album klinkt ze al helemaal alsof ze op elk moment met een handvol scheermesjes van een flatgebouw af gaat springen. En dat omschrijft het hele album wel. Het is ruwer en minder mooi dan Dummy, maar wel veel krachtiger.


Portishead is echt helemaal geweldig. Jammer dat zo veel mensen het afkraken... Ik luister het op dit moment alleen niet. Ik ben nu heeeeeeeeeeeeeele mooie muziek aan het luisteren van Tombraider 3 (het spel, niet de film), die zo wordt opgevolgd door Type O Negative met Anastesia.
lief, saai & lui
pi_12531488
Een live-concert van Motorpsycho, te bekijken en beluisteren op http://www.fabchannel.com
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12531783
Metallica - St Anger (7:21)

ff lekker rammen en agressie kwijt raken

Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
  Trouwste user 2022 maandag 18 augustus 2003 @ 22:21:15 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_12535912
Live - I alone.

Mijn vooroordelen werden weggenomen door hun Lowlands optreden in 2001. En door iemand bij wie ik wel meer muziek bij nader inzien heb leren waarderen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_12540700
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:44 schreef Zander het volgende:
Een live-concert van Motorpsycho, te bekijken en beluisteren op http://www.fabchannel.com
Leuke site, er staat nog wel wat meer interessant livemateriaal tussen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_12541743
NP: Mayhem - From the dark past.

Goed nummer , het hele album trouwens (De mysteriis dom sathanas)

(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')