abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 april 2003 @ 02:46:15 #1
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9998609
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.

Posts zonder omschrijving worden gedelete, daar is het oude stijl topic voor.


In Extremo - This Corrosion

Cover van In Extremo, een Duitse metalband, van een hit van The Sisters of Mercy, een Britse gothicrockband. Een nummer dat oorspronkelijk van het album Floodland kwam en nu regelmatig als toegift dient bij een In Extremo concert. Niet de meest geniale cover die je je voor kunt stellen. Het leuke van deze cover is misschien nog wel de manier waarop de typische instrumenten van In Extremo in het nummer zijn geplaatst, de doedelzak enzo. De zanger kan Eldritch alleen niet evenaren en z'n Engels is ook nog eens belabberd. Al met al wel leuk om zo af toe te luisteren.

  vrijdag 25 april 2003 @ 02:55:42 #2
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_9998661
Beatles - Michelle

Spreken ze ook Frans in, en ik kan het op me gitaar spelen, leuk nummer dus.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:41:31 #3
16701 scanman01
Today's a good day
pi_10001666
Ik luister nu een aantal nederlandstalige nummers. Op dit moment staat dit nummer aan in mediaplayer:

En dan schrikt ze wakker
Van moeder's laatste zoen
Die ze haar nog geven kan
Op een Pools perron
En dan schudt ze wakker
En hoort dezelfde taal
Die even leek verdwenen
Nu weer in 't journaal

refr.:
Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Hetzelfde slag, dezelfde vlag, hetzelfde lied
Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Dezelfde steen, en toch nog weer gestoten
Dezelfde steen

En dan schrikt ze wakker
Van de schop in haar gezicht
Van vader's koude handen
In 't hok waarin ze ligt
Nog heel vaak schrikt ze wakker
En wordt uitgemaakt voor zwijn
Soms worden dromen waar
Te waar om mooi te zijn

Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Hetzelfde slag, dezelfde vlag, hetzelfde lied
Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Dezelfde steen, en toch nog weer gestoten
Dezelfde steen

My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:15:21 #4
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_10019432
bill ward-tall stories

Bill ward is natuurlijk al bekend van black sabbath.Maar hij heeft ook
een soloband waarin hij zelf zingt.Een bijzonder goed nummer is dit.Jammer dat zijn cd's amper aan te komen zijn.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:33:25 #5
28274 clerk
scooping the monkey
pi_10019866
Age of love - Age of love (OPM for OP mix)

Alhoewel hij reeds 11 jaar oud is, is dit een briljante dance plaat. Dit is de 'zeldzame' versie met (voor de mensen die hem kennen) de gemene piep er in... Erg lekker opzwepend nummer en voorloper van de hedendaagse trance. Kan eigenlijk nog steeds goed gedraaid worden. Let op - het is niet te vergelijken met de slappy eurodance versie die geloof ik in 1998 is uitgebracht. Erg goede plaat in ieder geval.

Reden om hem aan te zetten was mijn aangewakkerde nostalgie door de 'Ministry of Sound - Oldschool Club Classics' . Deze cd mist dit nummer en dat had eigenlijk niet gemogen

-= ignorance is bliss =-
4 - 8 - 15 - 16 - 23 - 42
  zaterdag 26 april 2003 @ 00:24:59 #6
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_10020876
William Orbit & Three Drives - Adagio for Carrera

hehe, zelf in elkaar gemixed (heel simpel gedaan). De nummers die ik ervoor heb gebruikt:
William Orbit - Barber's Adagio For Strings
Three Drives - Carrera 2

Het eerste is van William Orbit, het begint met een nogal klassieke intro, maar goeie bass erin (geen overdreven bass), zodra het nummer wat afzwakt komt Three Drives (lekker rustig trancenummer, waar je lekker op kunt wegdromen) erdoorheen.

Drugs are good mkay?
pi_10029402
Pink Floyd / Dogs
Tweede en langste (17 min.) track van het album 'Animals'. De meeste mensen vind 'Animals' wat zwak vergeleken met de andere Floyd krakers maar ik vind 't juist één van de beste LP's van ze.

Vooral Gilmour is erg op dreef, 't hele album draait vooral om zijn gitaarwerk en dat is erg goed luisterbaar

Ook veel ritmewisselingen in de songs, van laidback tot rockend.

De cover is ook zo gaaf, zoals vele PF covers:

pi_10031756
The Stranglers - All live (and all of the night).
Live opgenomen op verschillende plaatsen, Reading, Le Zenith in Parijs enzo. Grote verschillen hoorbaar tussen hun eerdere, scherpe werk (peaches, heroes) en de latere softe nummers (always the sun enzo). Met blazerssectie, en bovendien ook Golden Brown, een nummer waarvan ik dacht dat ze het geen twee keer konden spelen zonder in de war te raken met de melodielijn.
I intend to live forever, or die trying.
pi_10031983
Hollies - The Air That I Breath

Ik kende eerst alleen maar de cover van dit nummer
Die cover is overigens best aardig... Van K. D. lang oid geloof ik.
Maar hij kan uiteraard niet tippen aan het origineel.
Het mooiste instrumentale moment is naar mijn mening op 2:20, als dat "orkest" ff licht explodeert...

pi_10032790
Gavin Rossdale - Adrenalin
De knappe jongen die ook bij Bush zingt, heeft dit nummer opgenomen voor de film xXx. Wat overigens helemaal geen slechte film is, zolang je maar geen Akira Kurosawa verwacht. En het liedje is ook best ok.
I intend to live forever, or die trying.
pi_10032956

Senor Coconut - Autobahn
Van het geweldige album El Baile Aleman, waarop de band verscheidene Krafwerk-klassiekers een Zuid-Amerikaans tintje geeft. Naast de zes en een halve minuut lange uitvoering van Autobahn (inclusief slecht startende auto) bevat het album ook hun versie van onder andere The Robots en Tour de France. Bizar.

I intend to live forever, or die trying.
pi_10033303
Bronski Beat - Hit that perfect beat
Na het vertrek van Jimmy Sommerville was het beste er wel vanaf. Een zanger die niet eens zuiver kan zingen, teksten zonder enige inhoud, en zelfs de synths klinken niet meer zo goed als in den beginne.
I intend to live forever, or die trying.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 april 2003 @ 20:59:21 #13
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_10033600
Eläkeläiset - Ranttalihumppa


Hummpa versie van Iron Maiden's Run To The Hills. geweldig gewoon.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_10060402
Led Zeppelin - Since I've Been Loving You

I've been working from seven, seven, seven, to eleven every night, It kinda makes my life a drag...
Baby, Since I've Been Loving You, I'm about to lose, I'm about lose to my worried mind.

1 van mijn favoriete van Led.

O zo goeie tekst.....

  maandag 28 april 2003 @ 07:42:52 #15
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_10060711
Sepultura - Ratamahatta

Opzwepend nummer van het Roots bloody roots album. Hier is de band nog in de oude bezetting, met Max C. Ik draai dit nummer vaak en hard !
Ben toendertijd naar een concert geweest, en was na korte tijd al zo stoned (vooral omdat ik zelden blow), dat ik heel het concert stond te swingen en me verwonderde dat ik geen een nr kon. Toen de band zonder toegift weg ging kwam er een verrassing. Ik had al die tijd naar het voorprogramma staan kijken, en gewoon niet door gehad dat het geen Sepultura was
Daarna alsnog veel mee kunnen bleren !

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_10063111
Anouk - Graduated Fool (album)

Morgen concert dus nu vast even in de stemming komen met dit geweldige album van Anouk. Hoe vaker je het hoort, des te leuker en mooier wordt het. Nu luister ik de single Everything, maar de absolute hoogtepunten zijn I Live For You en Margarita Chum .

  maandag 28 april 2003 @ 23:20:48 #17
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_10082140
Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame (cd)

Mooie epische metalmuziek met de krijsende en grommende stemmen van Silenius en Protector, die ook zelf de instrumenten verzorgen. Alles is gebaseerd op Lord of The Rings en dat komt onder andere naar voren op deze cd door natuurlijk de teksten, maar ook door samples die gebruikt zijn. De drums zijn een drumcomputer en versterken het bombastische van de muziek erg goed, ik denk dat ik in deze muziek een drumcomputer zelfs mooier vind klinken dan een echt drumstel.

  dinsdag 29 april 2003 @ 01:33:25 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10084534
Het geweldige nummer 'Lift your head up high (and blow your brains out)' van de Bloodhound Gang. . Ik heb het geweldige album ook waar dit nummer op staat, dat ooit me eens is aangeraden door iemand op internet. Ik denk dat hun zelfspot me altijd heeft aangetrokken. Ook het feit dat hun muziek eigenlijk meestal niet in een hokje is te stoppen, omdat ze werkelijk van alles door elkaar mixen waarna Jimmy Pop Ali (de zanger) er zijn gave, idiote teksten overheen rapt

Stukje uit de lyrics:
Do you still go to raves?,
Do you think that Christ saves?,
Do you spend your days in a Purple Haze?,
Do you contemplate what a grape nut is?,
Or could you live drinkin' your own whiz?,
Are you hooked on a feeling are you hooked on gin-n-tonics?,
Are you hooked on fistin are you hooked on phonics?,
Did you ever have sex with a box of Kleenex?,
Did you like the movie Malcolm X?,
Or do you own a record by Stryper?,
Do you have a mongoloid cousin wearin' diapers?,
Were you born and raised in New Jersey?,
Did you like the taste of Crystal Pepsi?,

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 29-04-2003 01:39]

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:45:32 #19
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10086875
Sarah McLachlan - Mirrorball

Gewoon beeldschoon voor je oren
Live opgenomen en sommige songs komen echt tot leven (Do what you have to do als hoogtepunt voor mij), McLachlan's stem klinkt naar mijn mening veel beter live als in de studio.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_10087369
Tanzwut - Im Rausch

lijkt veel op In Extremo (topic 17 starter ) Vrijdag nieuwe cd van Tanzwut(Ihr Wolltet Spass) en DVD van In Extremo binnengehad. En nu draai ik een oud nummer van Tanzwut en de nieuwe cd Kicks-Ass!!!

!!!!!!HALLELUJAH!!!!!
  dinsdag 29 april 2003 @ 11:18:49 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10088494
Paul McCartney - Calico Skies

Helemaal herontdekt sinds afgelopen vrijdag. Wat een mooi, simpel, echt McCartney liedje is het toch. Van 'Flaming Pie', die ik eigenlijk helemaal niet zo grijsgedraaid heb als eerdere Macca-albums. Misschien onterecht, want er staan toch wel hele goeie nummers op. Zag net dat ze er bij allmusic ook wel enthousiast over waren.

quote:
[...] But when he works on a small scale, as on the waltzing "The Song We Were Singing," "Calico Skies," "Great Day" and "Little Willow," he's gently affecting, and the moderately rocking pop of "The World Tonight" and "Young Boy" is more ingratiating than the pair of aimless bluesy jams with Steve Miller. Even with the filler, which should be expected on any McCartney album, Flaming Pie is one of his most successful latter-day efforts, mainly because McCartney is at his best when he doesn't try so hard and lets his effortless melodic gifts rise to the surface.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_10088622
Rio van Duran Duran...

Begon de kerstman gisteren te zingen in Southpark op Vacht, en toen dacht ik: das lang geleden dat ik dat gehoord heb.... lekker nummertje, heerlijke eighties style

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_10091108
Motorcyle Driver - Joe Satriani

Goeie instrumentale plaat van Joe Satriani. Staat op 'the extremist'

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_10091321
Live - Run away

Komt van hun nieuwe album Birds Of Prey, is pas de eerste keer dat ik de CD beluister dus veel zinnigs kan ik nog niet zeggen, de eerste indruk is dat het vrij stevig is...

B Red Ten
pi_10102106
Cella Dwellas - Advance To Boardwalk

Een erg duistere hiphop track. De beat lijkt wat op een DJ Muggs beat met wat Premier invleden. De text is niet buitengewoon, maar de flow zit briljant in elkaar. Heel anders dan de top40 rap. Cella Dwellas een zwaar onderschatte groep, ook in de hiphop scene omdat ze weigeren te vallen voor het grote geld

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')