abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:43:40 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6482762
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Shirley Bassey - Never Never Never

Met dank aan the-O voor het helpen herinneren in het zangeressentoernooi. Inderdaad een geweldig nummer!

"I love you, hate you, love you, hate you
But I want you 'till the world stops turning
For whatever you do
I never never never want to be in love with anyone but you..."

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6482784
associates - party fears two

prachtig, die billy haalde goed de hoge tonen

pi_6482800
Ik luister nu naar m'n ventilator in m'n pc en daar tussendoor hoor ik m'n klok tikken af en toe m'n beeldscherm die gaat piepen kan ook nog wel eens voorkomen
Als je dan toch op een forum aan het spammen ben, doe het dan goed!!! [b][url=http://www.forumspam.tk]http://www.forumspam.tk/[/url][/b][br] Shoarma? JA! In [b][url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/245449/4/25]Het Grote Shoarma Topic[/url][/b]
pi_6482801
Trail of Tears - A New Dimension of Might

Simpelweg omdat het de enige CD is die ik bij me heb hier... Fijn hard is het wel een goede manier om wakker te blijven, hoewel ik eigenlijk altijd wel lui kan doen

"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6482810
Sensation 2002 - White Edition CD2

Blijft echt zóó mooi.. Ben er helemaal weg van

pi_6482817
L7 - pretend we're dead

en hierna kappen en naar bed en doen alsof je dood bent

truste

  zondag 27 oktober 2002 @ 00:04:46 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6483067
The Scaffold - Thank U Very Much

Bij Nederlanders misschien beter bekend als 'Hartelijk Bedankt Voor Het Peper- en Zoutstel' in de versie van André van Duin. Een nummer geschreven door McCartney. Deze keer niet door Paul, maar door Mike. En het verhaal achter de plaat is als volgt:
Al sinds zijn jeugd was Mike McCartney een enthousiast amateurfotograaf. Hij maakte ook een aantal van de bekendste vroege foto's van The Beatles. Eind jaren 60 stuurde Paul (inmiddels wereldberoemd en woonachtig in London) zijn broer een nieuw fototoestel. Mike belde Paul om hem te bedanken, maar zoals sterren betaamt(?) werd er na het opnemen niets gezegd. Degene die opbelde moest als eerste wat zeggen, dus begon Mike maar te zingen:

"Thank you very much for the Nikon camera,
thank you very much, thank you very very very much..."

En zo was een nieuwe hit geboren. Naar verluidt de favoriete plaat van oud premier van Engeland, Harold Wilson. Waar 'the Aintree Iron', waar in het nummer voor bedankt wordt, voor staat schijnt nog steeds een mysterie te zijn, maar de geheimzinnigheid doet me vermoeden dat het iets dubbelzinnigs is.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-10-2002 00:17]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6483207
gemini 195

Echte heerlijke mixjes zijn het.
Vooral om een beetje in slaap te geraken.

  zondag 27 oktober 2002 @ 01:08:48 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6483825
Wings - Give Ireland Back To The Irish

Altijd leuk, zo'n verboden plaatje. En nog steeds mag het volgens mij niet op de Britse (BBC) radio gedraaid worden, al zou het onder Blair veranderd kunnen zijn...(?). Maar ja, pro-(Iers)republikeinse sentimenten zijn natuurlijk sowieso niet populair in Engeland.
Van de 3 singles die Paul McCartney met Wings uitbracht in de UK in 1972, werden er 2 verbannen van de radiostations. Deze en 'Hi Hi Hi', de laatste wegens verwijzingen naar/associatie met seks en drugs. De derde single was een versie van het kinderliedje 'Mary Had A Little Lamb' en daar kon men niets verderfelijks in vinden.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6484315
Nirvana - Smells like teen spirit

Na het consumeren van bier altijd weer leuk deze golden oldie tevoorschijn te halen, brengt nog altijd herinneringen aan schooldisco's boven

pi_6484715
Hooverphonic Club Montepulciano (Blue Wonder Power Milk)

Lekkere pop/trip-hop, prachtige stem, aanstekelijk rifje in dit nummer... zeker niet m'n favo van hun, maar wel goed.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6484737
Tool - Parabola

Van hun laatste CD, die ik toch weer wat vaker moet gaan draaien .

  zondag 27 oktober 2002 @ 02:42:25 #13
9580 son
of a webb
pi_6485380
tha alkaholiks - only when i'm drunk

what the fuck was i trying to proof?
lekker rapnummer

refreshingly morphing
pi_6485519
Hooverphonic - Revolver (A new stereophonic sound spectacular, 1996)

Erg leuk nummer van de cd, ben gewoon in een HPH mood vandaag geloof ik... misschien nog wel het leukste album, dit.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 27 oktober 2002 @ 13:20:50 #15
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6488066
Inkubus Sukkubus - Supernature (cd)

Omdat ik die nummers en titels niet zo ken en wil kijken welke van hun nummers ik wil nomineren voor mijn top100. Dit is de cd met CD-Rom sectie waar je een hoop info over de band (met name natuurlijk Candia en Tony) kunt vinden. Alleen al daarom die 15 euro waard

  Moderator zondag 27 oktober 2002 @ 13:22:26 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_6488091
Marco Borsato - Margherita

Ik vind dit zo'n ontzettend mooi nummer. Niet alleen is de muziek geweldig, ook de tekst spreekt me bijzonder aan.

Een van m'n favoriete Nederlandstalige nummers.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_6488399
Drs. P - De Markt / Keplinkepling / Knolraap en lof, schorseneren en prei

Wat een geweldige artiest. o: Ik heb ze leren kennen door al die commotie in het tournament, en vind het echt heel leuk klinken.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 27 oktober 2002 @ 13:47:53 #18
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_6488416
Joop Visser - Van Philips krijg je lampen

De klassieker. Meesterlijk lied.

[b]Rood, roder, roodst.[/b]
  Moderator zondag 27 oktober 2002 @ 13:50:39 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_6488444
Rebekah Del Rio - Llorando

Een Spaanstalige versie van 'Crying'. A capella. Dit nummer komt uit de film 'Mulholland Drive'. Keihard aanzetten...en dan echt kippenvel...

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_6488699
Dropkick Murphys - Never Alone (Do or Die)

Hun beste nummer? HEt komt in ieder geval er dicht bij vind ik... best goeie tekst, lekker ritme, gewoon even wat rondspringen hierop en je voelt je weer best goed.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Moderator zondag 27 oktober 2002 @ 14:15:19 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_6488785
Alice Cooper - Poison

12 november komt Alice weer naar Nederland (HMH). Ja, hij leeft nog steeds...echt waar.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_6489113
A-ha - The sun always shines on tv

Heb het al vaker gezegd, maar in de 80s was de muziek zooooveel beter dan nu. Het was ook allemaal een stuk overzichtelijker. Niet alle succesformules werden tot de laatste druppel uitgemolken zoals nu zo vaak. .

pi_6489354
Black Sabbath - Sabotage (cd)

Een toch wel ondergewaardeerd Sabbath-album. De plaat gaat alle kanten op, er is genoeg experimenteerdrift en Ozzy was nog min of meer bij kennis. Lekkere plaat om in z'n geheel te beluisteren.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 27 oktober 2002 @ 14:46:35 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6489420
Noodweer - In De Disco (1983)

"Odorex of Odorono in de disco
Durex of anders gono in de disco"

Geweldige parodie op de discoscene van eind jaren 70/begin jaren 80. En het mooiste is natuurlijk die Ferry Maat-kloon van een DJ die er doorheen lult. "We gaan muziek makeennnn...!"
"Ook deze is weer onwijs, niet van deze wereld en GIGANTISCHHHH!"

"Joepdoei en de mazzellllll!"

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6489829
Cherry - Vang me

Eendagsvliegje uit '83, klein hitje geweest. Leuke tekst. .

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')