abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:20:49 #151
11502 nipeng
The last ride is free
pi_56059772
Samengevat: eigen woorden niet copy/paste
pi_56139633

IPod --> Shuffle Mode --> Peter Gabriel

Ben al zeker een uur aan het shuffelen (Van Daele!!!) in het oeuvre van Peter Gabriel. Het was een geweldenaar, het is een geweldenaar en het blijft een geweldenaar. Een stem door niemand anders dan God gegeven, een performer pur sang, een geweldige songwriter en een mens met het hart op de goede plaats. Superlatieven zijn niet genoeg.

tijdens dit schrijven: Mother of Violence.... mag ik een traantje laten?

edit: nu spelende: Red Rain.... mag ik in m'n eigen huis heel raar dansen? :p

[ Bericht 7% gewijzigd door MuadDib op 18-01-2008 20:48:44 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_56222082

Alex Ubago - A Gritos De Esperanza, No Te Rindas, Aunque No Te Pueda Ver

Kep dus een tijd in het buitenland gewoond (Spanjuhh), en daar hoorde ik altijd zijn liedjes op de radio Mijn vader vond/vind hem ook supergoed, en zette heel vaak Alex' cd op in de auto. Tis sindsdien altijd een van me favoriete Spaanse artiesten gebleven. Zijn liedjes maken mij ook altijd gewoon vrolijk, of zetten me aan het denken. Liefde, blijheid, hoop, maar ook verlies etc.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_56370892
Dream Theater - The Killing Hand

Ooit in een grijs verleden (lees: begin jaren 90) struinde ik op een dag de uitverkoopbakken van de FRS uit en stuitte ik voor VIJF Oud-Hollandsche guldens op dit eerste album van Dream Theater. Toen nog met de alom gehaatte of juist geliefde Charlie Dominici achter de microfoon. Als je de zang (die ik persoonlijk best te pruimen vind) even buiten beschouwing laat, hoor je al duidelijk de genialiteit van dit stel wereldmuzikanten, die iets later definitief doorbraken met nieuwe zanger James LaBrie, die debuteerde op "Images & Words" uit 1992.

Hoogtepunten van dit album zijn voor mij opener "A Fortune in Lies", bovengenoemd "The Killing Hand" (wat een solo's) en The Ytse Jam (pure muzikale krachtpatserij).
pi_56372793

The Disturbed - Down with the Sickness

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet heel veel van deze band (wat ik nogal erg van mezelf vind) en luister ik deze band pas sinds een week... Ik hoorde het in de aftiteling van Dawn of the Dead wat overigens een goede film is... Maar meer weet ik niet te vertellen... Behalve dat het gewoon heerlijk klinkt als je van een beetje schreeuwerige muziek houdt.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_56744211

Black Rebel Motorcycle Club - Love Burns.

Ooit een keer van een vriend een tip gehad en vanaf dat moment verslaafd
Fantastische band, was vorig jaar naar hun show geweest en sindsdien luister ik nog vaker naar ze en geniet ik er nog meer van.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_56763519
ze waren al weg ge-edit...
pi_56763606
'Waarom is mijn post verwijderd?'
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Postopkrikken mag hier: Wat luister je nu? Oude stijl # 1135
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_57082848

Harmony - Dreaming Awake

Harmony is een christelijke power metalband uit Zweden. Ik kwam ze op het spoor toen ik een beetje rond zat te kijken op de wikipedia pagina over Christian Rivel (zanger van Narnia). Toen ik ze voor het eerst luisterde was ik meteen verkocht. De geweldige gitaren, de zang, echt helemaal top. Zeker een aanrader.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:44:51 #160
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_57086353
X-Ray Spex - Oh Bondage! Up Yours!

Tijdens zoektochten door singlelijsten van eind jaren zeventig op het onvolprezen rateyourmusic.com kwam ik dit nummer tegen. Officieel bij de punk behorend, klinkt het in het huidige oren niet meer extreem, stevige pop met een saxofoon, op de vocalen na... Hallo, hier wil iemand zeker weten dat ze gehoord wordt...

Topnummer
De Narcis van Gabon
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:21:04 #161
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_57087119
Traffic - Sjanghai Noodle Factory

De band die Steve Winwood startte na Spencer Davis Group om meer te kunnen experimenteren. Maakten de geweldige plaat Mr. Fantasy, dit nummer is van iets later maar ook een aanrader voor de liefhebber van psychedelische popmuziek.

[ Bericht 1% gewijzigd door PogueMahone op 01-03-2008 20:52:51 ]
De Narcis van Gabon
pi_57095502
Sendai Kamotsu - Kamisama Mou Sukoshi Dake

Sendai Kamotsu is een japanse metal band. De meeste band members zitten ook in de band Nightmare (Naitomea). Hoe ze Nightmare gebruiken om hun serieuze muziek te maken gebruiken ze Sendai Kamotsu om hun wat gekkere kant te laten zien. Hun muziek is het leukst om te luisteren met de video erbij.
pi_57104446

Galneryus - My Last Farewell

Genial nummer van een geniale power metalband uit Japan. Ik heb ooit is dit nummer van een vriend van me gekregen. De schitterende gitaarsolo maakt het helemaal goed maar niet te vergeten de zang. Als je van power metal houdt moet je dit ook zeker is een keer luisteren.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:46:56 #164
181690 Lucian
Do you know?
pi_57306508
Badem - Sen Ağlama (huil niet)

Prachtig nummer, het heeft voor mij echt een speciale betekenis voor een liefde die de laatste 7 maanden
erg centraal staat in mijn leven. Soms kan het nummer erg ontroeren maar soms juist ook heel veel hoop geven. Echt een aanrader dus, maja weet niet of mensen van deze muziek houden hier. Hoewel dit wel super-westers is.
Its making me insane ...
pi_57711544
Skin Chamber - On a wound
Naar aanleiding van het overlijden van Chris Moriarty, 1 van de leden van Skin Chamber, dat een side project is van Controlled Bleeding. Slechts 2 albums brachten ze uit onder de naam Skin Chamber en beide bevatten trage, industriele doom metal die nog het meest raakvlakken heeft met het vroegere werk van Swans en een zeer trage Godflesh.
RIP Chris.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 31 maart 2008 @ 15:07:03 #166
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57737677

Death - Spiritual healing

Wat moet je nog over Death zeggen? Grondlegger van een van de belangrijkste metalstromingen, band van de helaas te vroeg overleden "Evil" Chuck Schuldiner: het is allemaal allang bekend.

Daarom meer aandacht voor de plaat zelf: Spiritual healing was (achteraf) een logische stap in de ontwikkeling die Death (lees: Chuck) doormaakte, maar op het moment zelf was het toch even wennen. De lyrics waren minder "gore" en meer op alledaagse problematiek (zoals drugsbabies in Living Monstrosity) toegespitst, en de muziek was ontegenzeglijk Death maar toch anders. Een van mijn favoriete reviewers omschreef het destijds als een diamant: loepzuiver maar knoerthard, en dat klopt wel. De productie is cleaner, maar er ligt een meer onderhuidse agressie in de nummers. Die zijn ook langer, vaak wat langzamer en het is duidelijk te merken dat met James Murphy er eindelijk nog een gitarist aan boord was, die genoeg skills en creativiteit had om Chuck te assisteren, in tegenstelling tot ene Rick Rozz.

Spiritual Healing was eigenlijk een afsluiting van een tijdperk: Edward Repka maakte voor de laatste keer een Death-hoes en de samenstelling van de band werd wat stabieler. Maar vooral muzikaal ging Death door op het nu ingeslagen pad om daarmee voor altijd de interessantste death metal-band te blijven.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 7 april 2008 @ 14:03:05 #167
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_57888664
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:22 schreef thecrook het volgende:
Testament - The Legacy

[ afbeelding ]

Waanzinnig nummer met dezelfde naam als het eerste legandarische Testament album. Komt van het wat mindere Souls of Black album uit 1990. Dit nummer steekt er met kop en schouders bovenuit. Heerlijke tempowisselingen, van rustig tot thrashy, met heerlijk gesoleer van meestergitarist en pain-in-the-ass Alex Skolnick. De band werd in de jaren tachtig getipt voor de grote 3 (Metallica, Megadeth en Anthrax) maar heeft dit niveau nooit weten te halen.
Dit klopt niet, het waren the big four. Slayer moet daar nog bij. The big three zijn de Duitse bands Destruction, Kreator en Sodom.

On Topic:
Stevie Ray Vaughan - Texas Flood

Wat deze man uit zijn gitaar tovert vind ik steeds weer overweldigend. De soepelheid van zijn spel heb ik nog niet geevenaard gezien/gehoord. Bluesrock op zijn allerbest wat mij betreft.
  woensdag 9 april 2008 @ 00:31:20 #168
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_57925085

Uriah Heep - Lady in black.

Het is waarschijnlijk de ultieme partycrasher, maar de text is gewoon heel erg mooi. Je moet er even een paar keer naar luisteren.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:27:38 #169
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57952028

Above & Beyond - Good For Me

En heerlijk rustig nummer van de trance goden Above & Beyond. Dit nummer staat ook op het machtige Tri-State album. Voor liefhebbers van de zeer rustige trance is dit 1 van de beste nummers. Voor de niet trance liefhebbers die ook van zeer rustige floqy muziek houden met heerlijk golvende vocals is dit vast ook wel wat.

Tijdens een liveset van SolarStone heeft dit nummer mij vele tranen opgeleverd van geluk
Drugs are good mkay?
pi_57954072
Tom de Neef - Dragonfly (Baggi Begovic Remix)

Een lekkere grooveplaat die maar niet gaat vervelen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het een echt vervelend nummer vinden om te horen. Het nummer heeft een goede beat, lekkere melodie, perfecte vocals en het is ook een plaat waarmee je op de dansvloer uit de voeten kan.
Kortom, het is gewoon een enorm strakke plaat zonder minpunten die ik zeker nog vaak zal draaien.
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:00:18 #171
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_58004642
Focus - Hocus Pocus

Geniaal rocknummer van eigen bodem. Vooral te danken aan het sublieme gitaarwerk van Jan Akkerman. Die makkelijk in het rijtje past van Slash, Kirk Hammett, e.d. Topper!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_58013073
Pete tha Zouk - Enchantments

Al een aantal jaartjes oud, maar het blijft een goddelijke plaat. Je hebt van die platen die je alleen wilt horen wanneer je er voor in 'the mood' bent. Geloof me, deze plaat doet het altijd goed. Thuis chillend op een zaterdagavond, in de zomer in de zon met een pils in de hand, ontspannend tijdens het leren in de trein, het maakt niet uit.
  zondag 13 april 2008 @ 12:56:34 #173
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58019191
Voor de mensen die het niet in de gaten hebben wat de bedoeling is van dit topic herhaal ik even:
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Steephh het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
  maandag 14 april 2008 @ 14:41:27 #174
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_58043201
The Gaslight Anthem - I Coulda Been a Contender
Album: Sink or Swim

Het album Sink or Swim draai ik eigenlijk nu al 3 maanden non-stop. Dit is het debuutalbum van deze band uit de VS. De muziek is eigenlijk een soort punk-versie van Bruce Springsteen. I Coulda Been a Contender is eigenlijk mijn favoriete nummer van het album. De band komt in juni naar Nederland (in Arnhem en Steenwijk)!

Het nummer staat op de myspace-pagina van de band:
http://www.myspace.com/thegaslightanthem
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  donderdag 17 april 2008 @ 21:44:22 #175
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_58122625

Okay ze zijn wellicht wat controversieel/fout ideologisch maar Von Thronstahl maakt gewoon fijne Neo-folk/martial industrial muziek.

Zo ook bij hun laatste album. Veel accoustische gitaar, melancholie en politiek filosofische teksten.
Lekker album om je door laten mee te slepen.
The Light Is Leaving Us All
pi_58359466

Ufomammut/Lento - Supernaturals vol 1

Met Lento was ik voorheen nog niet bekend. Lento is een ambient postcore gezelschap en is genoemd naar de tempoaanduiding (lento dus) wat zoiets als traag of slepend betekend. Uiteraard doet de band zijn naam eer aan. Ufomammut kende ik al een tijdje, deze lui maken ultragruizige stoner.

De plaat is een collaboratie tussen de twee bands dus als je iets verwacht wat exact als Ufomammut klinkt kom je ietwat bedrogen uit. Natuurlijk is het geheel zo zwaar en traag als de tyfus maar klinkt de muziek over het algemeen een stuk 'schoner' en zitten er ambient passages in. Vocalen komen amper op deze plaat voor maar dat boeit niet, de muziek is interessant genoeg om zonder zanger te kunnen.

Kortom: geweldige schijf die nu pas (na een paar draaibeurten) echt op me begint in te werken
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:58:59 #177
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_58880285
Unearthly Trance - Electrocution

Een van de betere sludge/doom bands van de afgelopen paar jaar. Electrocution is hun 4e album. Deze is over het algemeen een beetje sneller en klinkt wat helderder dan de 3 voorgangers. Alhoewel het smerige geluid wel een trademark van de band is doet het heldere geluid geen afbreuk aan de plaat.

De groovy gitaarpartijen worden vergezeld door een goed verstaanbare (hardcore achtige)strot en degelijk drumwerk. Electrocution is gewoon een heerlijke sfeervolle doomplaat die voor zowel pissige buien als voor relaxen geschikt is
pi_59277426
Dragonland - Astronomy

Geweldig album van deze Zweedse Power Metal band. In mijn ogen het beste album van een Power Metal band ooit gemaakt. Met het geweldige instrumentale muziekstuk 'The Old House on The Hill', een ruim 15 minuten lang durend muziekstuk, verdeeld over 3 tracks. Alle nummers zijn gewoon top. Geen enkele uitzondering.
  donderdag 19 juni 2008 @ 02:58:57 #179
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_59508161
Paul Simon - Ten years

noot: ik weet dat het niet het goede plaatje is, maar ik vond het wel toepasselijk en het is leuker kijken dan naar grijsaard Simon.

Wat een wonderschoon nummer blijft dit toch . Zowel qua melodie als tekstueel als instrumentaal. En dat heerlijke gitaarriffje als riedeltje! Het diende een tijdlang als de themesong van de Oprah Winfrey Show, daar ken ik het van. Maar goed, Oprah heeft natuurlijk altijd al een uitmuntende smaak in catchy herkenningstunes gehad.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 29 juni 2008 @ 15:16:42 #180
134538 chansadres
Black & White
pi_59772678
William Shatner - Common People

Covers. De één haat ze, de ander is positiever. Zelf heb ik het er niet zo op. Alleen soms kom je er eentje tegen die beter is als het origineel. In deze categorie valt deze single van De Kirk. Ben Folds trakteert ons op een spiced up versie van deze Pulp klassieker. Aangevuld door Joe Jackson is dit gewoonweg geniaal.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_60007106
Cradle of Filth - Dusk and her Embrace

Oh wat heeft mijn vader me vervloekt toen ik in 1996 dit derde Cradle of Filth album aan had geschaft. Regelmatig werd de stop er in huize the crook uitgedraaid omdat pa en ma de overweldigende blastbeats, masochistische snelheden en het gekrijs van Danni Filth niet meer aankonden. Pa en ma waren heel wat gewend met Metallica, Death, Carcass etc, maar dit sloeg natuurlijk alles! Ik moet toegeven, ook nu ik getrouwd ben mag ik dit alleen luisteren via mijn koptelefoon

Een complete chaos van muzikale elementen, van slepend tot ultrasnel en van melancholisch tot superbruut. Maar ergens in de chaos creeert COF orde en daar ligt volgens mij de genialiteit van deze superband!
  † In Memoriam † zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:44:50 #182
128220 Peter6000
pi_60514248
The Thermals - More Parts Per Milion

Ik volg de eigentijdse muziek niet meer, aangezien ik ben blijven steken bij mijn helden Radiohead en Spinvis. Dus als ik 'nieuwe bandjes' ontdek is het bij toeval en pas jaren na hun doorbraak. Als ze inmiddels al niet meer 'in' zijn.
Sinds kort The Thermals ontdekt, die ergens in 2003 doorbraken.
Wat een heerlijke rauwe energieke muziek: doet me denken aan The Strokes.
Als ze weer naar Paradiso komen ben ik er zeker bij.
pi_60575001
Groove Armada - Superstylin'

Groove Armada zal bij de meeste users wel bekend zijn, ze zijn inmiddels al een tijdje bezig met het maken van muziek en de meeste nummers kan ik wel waarderen. Er is echter 1 nummer dat er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt, Superstylin'. Wat een gave plaat blijft dit! Als er al een perfect nummer bestaat, komt deze wel aardig in de buurt. Een heerlijk rustig begin, lekkere vocals en de plaat ontpopt zich al vrij snel in een heerlijk ritmisch nummer.
pi_60585115

Dragonforce - Through Fire and Flames

Ook al ben ik niet echt een liefhebber van dit soort metal... (ik houd meer van AC/DC etc.) Vind ik dit toch een geweldig nummer. Waarschijnlijk komt het, omdat ik het zo vaak speel in guitar hero, maar het nog nooit heb gehaald (zelfs niet op medium... )

Even een youtube filmpje naar de versie in expert
://video.google.com/videosearch?hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=Lsm&pwst=
pi_60633569
Van Halen - Eruption

Van het album " The 100 greatest Guitar Solo's". Inderdaad een goede gitaar-solo in mijn oren. Ben nu dan wel ongeveer 1 1/2 minuut aan het wachten voordat er iets anders naar voren komt dan alleen de gitaar maar dat mag de pret niet drukken Dit nummer niet vaak gehoord..... Krijg er op de een of andere manier een goed gevoel bij alsof er energie vrijkomt in mijn hoofd.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60668446

Bar Kokhba Sextet - 50th Birthday Celebration Volume Eleven

Dat John Zorn een gesjeesde avantgarde-jazz componist is, dat John Zorn één van mijn helden is, dat John Zorn ten tijde van deze opname 50 jaar werd, dat John Zorn deze muziek heeft gecomponeerd, dat is allemaal niet van belang.

Wat wel van belang is, is dat de liefde van de man door de maag gaat. En door de oren. Dus lekker eten en drinken om in een staat van opwinding te geraken. Maar dan wel begeleid door één van de meest opwindende cd's in Muad's collectie. Een bonte mengeling van klezmer, jazz, (vrijheid-blijheid)avant-garde, Port en Blue Stilton om de zinnen te prikkelen. Dat is mooi, dat is spannend, dat is opwindend!
Dit kan alleen overtroffen worden door een mooie vrouw. Maar die staan dan ook boven alles, daar kan Zorn niet eens aan tippen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MuadDib op 08-08-2008 22:35:27 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:59:47 #187
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60725146

Preussak - Werkschau 1989 - 2005

Sideproject van Jozef K., de frontman van Von Thronstahl. Hiermee gaat hij de industrial/electro kant op en dat is bijzonder geslaagd. De nummers We walked in line, German Beat en Wieder die Masse zijn voorzien van lekker elektronisch geros en gebeuk.
Het betreft een heruitgave trouwens, want de eerste editie is inmiddels nergens meer te vinden. Gelukkig had VAWS een standje op Summer Darkness waar ze het album verkochten.

Voor de liefhebbers van electro/industrial oude stijl absolute pflichtkauf!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 21:31:12 #188
128220 Peter6000
pi_60744221

Het herontdekken van artiesten van een tijdje terug kan heel aangenaam zijn.
De stem van zanger E is prettig, en Beautiful Freak van Eels is een prachtig album.
Het nummer 'Not Ready Yet' raakte me in de eerste luisterbeurt het meest, en ik ga deze week ook de andere albums van Eels weer eens beluisteren.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:33:23 #189
224834 Matsuo_Yoshitoki
Gewoon een mooi meisje.
pi_60838369
Coldplay - Viva la vida

Ben al een hele lange tijd fan van Coldplay. Leadzanger Chris Martin heeft zo'n apart, maar daardoor zo mooi, stemgeluid.
Heb alle albums van Coldplay inmiddels. Van Parachutes tot aan hun meest recente album Viva la vida or death and all his friends waar ook het gelijknamige nummer Viva la vida op staat.
Dit nummer heeft echt alles; klassieke violen, beetje rock, mooie bellen!
Op vrijdag 11 september 2009 15:12 schreef Jumparound het volgende:
Ohnoes! een klacht in KLB!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:26:03 #190
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60847817

Een luxemburgs neo-folk gezelsschap. Wat moet je je daar nou bij voorstellen? Neem Der Blutharsch, Dernière Volonté, Death in June en Backworld, mix het en dan krijg je zoiets als dit. Het is een prachtig album met nummers die zweven tussen melancholie en dromen en af en toe wat meer steviger percussiewerk. Vooral het nummer "The torture detachment" vind ik heel erg mooi, want net zo'n sfeer oproept als "Herbstzeitslöse" van de vorige ep Berlin.

Voor de liefhebbers van meer experimentele folk/martial een absolute aanrader!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61161243

Brian Eno & David Byrne - Everything That Happens Will Happen Today

Iets meer dan 25 jaar geleden maakten Eno en Byrne "My Life In The Bush Of Ghosts". Een geweldig album dat wordt gezien als een van de eerste sample-albums. Innovatief, meeslepend, venijnig, swingend, een waar meesterwerk.
Nu zijn de heren rond de 60 en maken ze weer een plaatje, nieuws dat mijn hart direct sneller deed kloppen. Na beluistering is die hartslag alweer terug naar rustniveau. Wat een gezapig plaatje van 2 gezapige oude mannen. Een voortkabbelend stroompje ellende. Nee, dit is niks. Jammer. Zodirect "My Life..." maar weer opzetten.
pi_61378953
kben nu deze aan het luisteren: Glenn Branca - The Ascension

Dit is de eerste keer dat ik dit album luister en de eerste paar minuten vond ik dit een beetje erg abstract over komen allemaal, maar ik ben nu aan bijna aan het einde hoewel dit toch volgens mij wel een echte groeiplaat is vind ik hem nu al vrij meesterlijk. Dit album is uit 1981 en ik hoor duidelijk dat sonic youth hier behoorlijk door geïnspireerd zou moeten zijn, maar ook my bloody valentine (vooral op 'to here knows when' van loveless). In dit laatste nummers klinkt weer heel erg zoals godspeed you black emperor, maar dat op wat meer noisy manier . Ik las ook ergens dat Glenn Branca ook klassieke muziek heeft gemaakt met instrumenten die normaal gewoon in band bezetting worden gebruikt (gitaar, bas, drum etc).
Robert Moog died for our synths
  donderdag 4 september 2008 @ 18:09:04 #193
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61380692
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:54 schreef Gehenna het volgende:
kben nu deze aan het luisteren: Glenn Branca - The Ascension
[ afbeelding ]

Dit is de eerste keer dat ik dit album luister en de eerste paar minuten vond ik dit een beetje erg abstract over komen allemaal, maar ik ben nu aan bijna aan het einde hoewel dit toch volgens mij wel een echte groeiplaat is vind ik hem nu al vrij meesterlijk. Dit album is uit 1981 en ik hoor duidelijk dat sonic youth hier behoorlijk door geïnspireerd zou moeten zijn, maar ook my bloody valentine (vooral op 'to here knows when' van loveless). In dit laatste nummers klinkt weer heel erg zoals godspeed you black emperor, maar dat op wat meer noisy manier . Ik las ook ergens dat Glenn Branca ook klassieke muziek heeft gemaakt met instrumenten die normaal gewoon in band bezetting worden gebruikt (gitaar, bas, drum etc).
Welkom op Fok! lamlul

En ontopic:

Tijdens het aardappels schillen luister in naar: Down - III Over The Under

Tja, wat kan er nog over down gezegd worden? De meeste mensen die zwaardere gitaarmuziek wel kunnen waarderen zullen wel bekend zijn met Down. Voor die paar lui die toch de afgelopen paar jaar onder een steen hebben geleefd een korte introductie: Down bestaat uit leden van PanterA, Crowbar, Corrosion of Conformity, Eyehategod en Kingdom of sorrow. Dat het dus een sludge metal band betreft is niet zo vreemd. Qua geluid neigt Down nog het meest naar dat van Corrosion of Conformity met een flinke scheut Black Label Society.

Deze schijf kan ik altijd, in welke stemming dan ook, prima aanhoren. De combinatie van grrrooooooovende riffs, zo nu en dan een jankende gitaarsolo en de geweldige stem van Phil Anselmo zorgt ervoor dat mijn humeur per direct beter wordt. Topband!

En nu weer verder met aardappels schillen...
pi_61391833

Some Riot van Elbow. Een nummer over een goede vriend van ze, die bezeten door de drank zijn zorgen probeert te vergeten, en zijn omgeving moet hulpeloos toekijken. Die goede vriend is overleden tijdens het maken van het album, en daarom draagt het album ook dezelfde naam als de bijnaam van die vriend. The Seldom Seen Kid.

Het is zo'n mooi nummer, ik moet telkens weer janken Je voelt gewoon zo erg die hopeloosheid erin terug en het verdriet van het overlijden
pi_61485102
quote:
Op zondag 29 juni 2008 15:16 schreef chansadres het volgende:
William Shatner - Common People

[ afbeelding ]

Covers. De één haat ze, de ander is positiever. Zelf heb ik het er niet zo op. Alleen soms kom je er eentje tegen die beter is als het origineel. In deze categorie valt deze single van De Kirk. Ben Folds trakteert ons op een spiced up versie van deze Pulp klassieker. Aangevuld door Joe Jackson is dit gewoonweg geniaal.
Shatner.
Dat album van hem is stiekem heel leuk...

Ontopic:
Herman van Veen - Melk en Honing

Wat valt erover te vertellen... Herman van Veen is zo'n artiest die ik soms even vergeet, maar als ik dan weer iets van hem hoor is het nog even goed als altijd. Dit liedje gaat over een beginnende relatie tussen twee mensen, en het is gericht aan hun kind. Dat ondanks dat later alles misging, "de dag van jouw ontstaan" juist een heel mooie dag was. Heel erg sentimenteel, maar ik hou er wel van.

"Getekend voor het leven allebei,
Het beste dat ze konden geven, dat werd jij"
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61878587

Luister nu Hey Joe, Van The Music Machine dus, van hun debuutalbum uit 1966, heerlijke garage rock/psychadelic plaat, met verschillende covers ('Cherry Cherry' van Neil, 'Taxman' van The Beatles, '96 Tears' van ? And The Mysterians en 'Hey Joe).
Single van het album, Talk Talk was een redelijke hit en staat ook op Nuggets.

Zeker een aanrader
pi_61956756
Time.........
But a passage wayyyyyyyyyyyyyyyyy
the beginning of the end
an enddddddddddddd that never was
tiiiiiiiiimeeeeeeeeeeeeee
but a curve in space

We are FOREVER..
Eternal prisoners in time
we are foreverrrrrrrrrr
caught in our cold inertia
Longing, Hoping, Waiting, For no one!

Ayreon - The age of shadows, rock achtig nummer met goede vocals.
Lambo of Rekt
  maandag 29 september 2008 @ 02:11:40 #198
172358 oddman
Introspecteur
pi_61987541

Dit album. Briljante mannen, jammer dat de band niet meer bestaat. Ben nu bij nummer 2, Stripsearch. Andere hoogtepunten van het album: Last Cup of Sorrow, Paths of Glory. Soort van grunge, progrock, post-metal...something. Buitencategorie, deze heren.

EDIT:

Ik heb het hier natuurlijk over Faith No More, voor diegenen die de labumhoes niet herkennen.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:30:31 #199
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_62094275

A Tribe Called Quest - Anthology
Serieus, echt een geweldig album en ik vind het jammer dat ik deze artiesten nooit eerder heb ontdekt. Lekkere relaxte old-school hiphop, namen alle artiesten van tegenwoordig hier maar een voorbeeld aan!
pi_62108456
Foo Fighters - The Pretender

Een van de beste nummers van Foo Fighters, en ik lig in tranen omdat ze een pauze nemen.
Hardere nummers van Foo FIghters een stuk beter dan de "zachte" nummers, die ik totaal niet lekker vind klinken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')