![]()
Ik luister nu naar het fijn-voor-laat-op-de-avond-album
A rush of blood to the head van
Coldplay. Coldplay heb ik vrij vroeg leren kennen, ergens rondom Yellow. Bijna geheel op goed geluk kocht ik Parachutes, en werd compleet overdonderd door de schoonheid van dit album, een geweldige aankoop. Na hun concert samen met Live en Supergrass in het Goffertpark, waar ik het toch jammer vond dat ik niet alle liedjes kende, heb ik ook dit album gekocht.
Melodieuzer, meeslepender dan de voorganger. En dat zijn maar een paar kenmerken van dit geweldige album. Dromerig, romantisch, weemoedig, gevoelig, en toch staat alles als een huis.
En zoveel kenmerken als er bij deze cd in me opkomen, zoveel herinneringen zijn er. Die ene nacht met die ene jongen waarop we de beide cd's van Coldplay achter elkaar draaiden, en waarna ik een aantal maanden niet meer normaal naar deze cd heb kunnen luisteren zonder aan hem te moeten denken.... Die ene scene in Cold Feet, waarin de vrienden onder de klanken van The Scientist Helen Baxendale gedenken. Keer op keer in het donker naar Amsterdam luisteren om de pracht van dit nummer in alle hevigheid te kunnen ervaren. Lichtelijk in tranen denken aan mijn ex bij Warning Sign.
Zoals de albumhoes sporen achterlaat, zo heeft dit album sporen nagelaten in mijn herinneringen. Om te koesteren.
[ Bericht 5% gewijzigd door Andromache op 24-05-2009 04:25:36 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
---
Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro:
https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*