abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52465983
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:37 schreef thecrook het volgende:
Fall Out Boy - Infinity on High

[afbeelding]

Tot voor kort had ik nog nooit van dit bandje gehoord, bleek ook te kloppen want FOB was alleen erg bekend in thuisland Amerika. Aangewakkerd door de leuke single "This Ain't A Scene....." dit album toch eens gaan beluisteren en wat blijkt: zelfs voor een al wat oudere muziekliefhebber als ik is dit toch een erg leuk album. Komt het door de hippe producers die er aan mee hebben gewerkt? Zal mij aan m'n reet roesten, nummers als "Thriller" (met een heus rap intro gevolgd door een heus metalriff), het eerder genoemde "This Ain't A Scene....." en "The Carpal Tunnel of Love" klinken gewoon erg lekker, zitten strak in elkaar en de teksten gaan ook nog eens ergens over, zoals het een goede emo-band betaamd
hoe erg het wordt afgekraakt in de media vanwege het imago...lekkere muziek .. en idd Thriller viel mij ook idd op. FoB en Metal! Het kan!
pi_52601100
Spinvis - Aan de Oevers van de Tijd

Tijdens de hype van een jaar of twee drie geleden, heb ik Spinvis volledig links laten liggen. Tot ik vorig jaar bij toeval het nummer "Ronnie gaat naar huis" tegenkwam, wat een ge-wel-dig nummer! Maar dit heeft ook wel mijn voornaam te maken moet ik eerlijk bekennen Ik ben toen wat meer Spinvis gaan luisteren en wat denk je? Precies, ik heb en kan er hélemaal niks mee!

Alleen dit nummer, Aan de Oevers van de Tijd, is zó bloedmooi. Waarom dan? Eerlijk, ik weet het niet. Ik snap de teksten niet en de muziek nog minder. Maar op een of andere manier pakt nummer me bij m'n strot en laat me ruim 5 minuten niet meer los. Ik kan je alleen niet zeggen waarom.......
pi_52937581
ILL BiLL - Legend Has It
pi_52959958
Oeh, even een toelichting:

De muziek gemaakt door Ill Bill draait om verboden informatie, complottheorieen en globale machtstructuren. Gezien het feit dat ik zelf een informatie-junk ben en van hip-hop houd, kan ik deze muziek echt op prijs stellen. Ill Bill maakte deel uit van de inmiddels ontbonden groep "Non Phixion", welke ook zeer informatieve muziek heeft geproduceerd.
Tegenwoordig maakt Ill Bill deel uit van La Coka Nostra, een groep bestaande uit Big Left, Danny Boy, DJ Lethal, Everlast (Mr. White), Slaine, Cynic, DJ Mek, DJ Mugz, Germz, Sick Jacken, Psycho Realm & Q-Unique. Zeer veelbelovende hiphopartiesten, kijk met smart uit naar hun volgende album, A Brand You Can Trust .
  woensdag 5 september 2007 @ 22:45:35 #105
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52970412

Mark Kozelek - What's next to the moon

Red House Painters-voorman Mark Kozelek geeft een heel nieuwe kijk op het werk van....... AC/DC!
Wie het werk van Bon Scott en de broertjes Young goed beluistert, weet dat het eigenlijk een heel ruige vorm van rythm en blues is. Kozelek heeft met name het blues gedeelte ervan gebruikt en dat resulteert in 10 opmerkelijke songs, zoals Up to my neck in you, Bad Boy Boogie en If you want blood.
Liefhebbers van singer/songwriters zullen dit kunnen waarderen, maar ook voor fans van AC/DC is dit een luisterbeurt waardig: het is namelijk ook een ode aan het talent van onze Australische rockers, dat vaak ondergesneeuwd raakt in een lawine van decibellen maar hier des te duidelijker naar voren komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mark op 07-09-2007 01:32:17 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_53108223
Pailhead - I will refuse (12")
Pailhead is Ministry maar dan met Ian McKaye van Fugazi op vocals. Deze 12" komt van de Wax Trax Black Box, een must voor iedereen die van industrial (nee, niet die glowstick goth wat tegenwoordig voor industrial door moet gaan) houdt. In totaal hebben ze maar 6 songs uitgebracht maar deze zijn stuk voor stuk de moeite waard. De agressie van Ministry gecombineerd met de emotie in McKaye's vocalen maken dit voor mij 1 van de beste side projects van Ministry. Alle nummers zijn trouwens ook uitgebracht op het album Side Trax van Ministry. Ook grappig: McKaye is straight edge en dat kan je van de heren van Ministry nou niet zeggen....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 15 september 2007 @ 02:23:47 #107
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_53190015
S Club - Alive

Een zekere primaat zit in een ander topique net een beetje denigrerend te doen over S Club, maar eenieder die dat doet gaat ook zomaar voorbij aan het ontegenzeggelijke feit dat deze band in haar hoogtijdagen met dit nummer een parel van een nudiscopolaat (zie voor meer voorbeelden van dit genre het repertoire van o.m. Lisa Scott-Lee uit dezelfde periode in de pophistorie) heeft nagelaten voor de eeuwigheid. Mellow, hitsig, sp(l)etterend en effortlessly cool tegelijk. En daarmee met recht een nummer waar bijvoorbeeld Daft Punk ongetwijfeld STIKjaloers op is.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 16 september 2007 @ 13:43:49 #108
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53217331
Megadeth - Lucretia
Rust in Peace

Vet album van Dave Mustaine en zn assistenten, vooral dit nummer is te gek.
Ook Holy Wars, Hangar 18 en Poison was the cure zijn goed
Go bananas!
pi_53310376
Gusto Extermination Fluid - Oiskobi
Gusto Extermination Fluid is het solo project van Paul Taylor die vroeger in Sonic Violence zat. Klonk Sonic Violence nogal als Godflesh, Gusto Extermination Fluid is een stuk subtieler en hoewel de noise er nog steeds is, neigt de muziek ook vaak naar donkere ambient met subtiele tribal beats zoals dit Oiskobi, dat mij nog het meest doet denken aan hele vroege, pre-Semantic Spaces Delerium. Ook Coil komt om de hoek kijken. Erg fijn.
  donderdag 20 september 2007 @ 11:07:38 #110
172358 oddman
Introspecteur
pi_53322207

Het ultieme herfstalbum en bovendien een van de beste ooit gemaakt, naar mijn mening. Er staat gewoon geen één niet-briljant nummer op. Uniek. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

"This album was mixed to be played loud, so turn it up." Je mist nuances als je 'm zachtjes speelt.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  donderdag 20 september 2007 @ 11:11:25 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53322317
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:07 schreef oddman het volgende:
[afbeelding]
Het ultieme herfstalbum en bovendien een van de beste ooit gemaakt, naar mijn mening. Er staat gewoon geen één niet-briljant nummer op. Uniek. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

"This album was mixed to be played loud, so turn it up." Je mist nuances als je 'm zachtjes speelt.
Misschien wel makkelijk als je kunt zien om welk album het gaat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_53365107
Dropkick Murphy`s - The Meanest of Times

Niet nadenken, opzetten en gewoon luisteren. Muzikaal maken ze al jaren dezelfde muziek en zijn ze van de hardcore/punk naar de iets meer melodieuze deuntjes gegaan. Tot nu toe klinkt het nog goed.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:59:55 #113
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53366397

Omdat er veel dingen zijn om over te piekeren in het leven. Dan is het soms fijn om te weten dat er ook andere mensen waren die over datzelfde nagedacht hebben om er een liedje over te maken. The Smiths zijn daar naturlijk wel zo ongeveer de ongekroonde koningen van.
En ik bied m'n vriendin m'n excuses aan dat ik het krashuilie muziek heb genoemd, want het is bestwel behoorlijk goed
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_53392232
Leaf - Wonderwoman
http://www.youtube.com/watch?v=RDFTlw3BfTM
Heel aanstekelijk zomers nummer; een en al vrolijkheid!
  zondag 23 september 2007 @ 05:55:58 #115
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_53399266
Anastacia - You'll never be alone

Wat een mooi nummer blijft dit toch. Zowel qua tekst als qua muziek, en het klinkt gewoon als een cloque. En die clip is ook zo tof. Vertoont veel overeenkomsten met It's all coming back to me now van Celine Dion, ook al zo'n legendarisch mooie clip en dito nummer. IACBTMN behoort zonder meer tot de beste clips ooit, niet alleen dankzij de schoonheid maar ook vanwege de perfecte synergie tussen muziek, tekst en beeld, wat een toch al steengoed nummer naar NOG grotere hoogten tilt. Net zoals bijvoorbeeld bij Take On Me van A-Ha.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marble op 23-09-2007 06:01:32 ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 24 september 2007 @ 15:01:21 #116
172358 oddman
Introspecteur
pi_53432855
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:11 schreef Mark het volgende:

[..]

Misschien wel makkelijk als je kunt zien om welk album het gaat
Kan niet editen, dus herkansing...

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_53468477
Dixie Chicks - Not Ready to Make Nice

Een heerlijk nummer van een misschien nog leuker album. Voor mensen die van country houden die niet te "cheesy" is, is dit zeker een aanrader. Het album (The long way around) is een reactie op de vloedgolf van kritiek die kwam nadat een van de dames een anti-bush opmerking had gemaakt in engeland (2003).
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_53567571
Emma Bunton - What took you so long?

Zoetsappig nummer van het lieve blonde spijsmeisje uit 2001. Haar solocarriere is nooit echt van de grond gekomen, dit nummer was alleen aan de andere kant van de Noordzee een hit. Een paar maanden geleden was ze weer veel op tv in Strictly Come Dancing (de Engelse Dancing with the stars), en op 10 augustus jl is ze bevallen van een zoon, Beau. Maar dat heeft allemaal niks met muziek te maken*.

*Kom maar op met de opmerkingen over de Spice Girls.
I intend to live forever, or die trying.
pi_53567924
Underworld - Underneath the radar.

Uit 1988! Karl Hyde met haar! En een gitaar! Nog mijlenver verwijderd van Born Slippy, maar wel al dansbaar. 't Is gewoon typische jaren 80 New Wave. Een beetje laat (ik bedoel: 1988!), maar wel het soort New Wave waar ik dol op ben.
I intend to live forever, or die trying.
pi_53568376
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:41 schreef dwerg het volgende:
Underworld - Underneath the radar.

Uit 1988! Karl Hyde met haar! En een gitaar! Nog mijlenver verwijderd van Born Slippy, maar wel al dansbaar. 't Is gewoon typische jaren 80 New Wave. Een beetje laat (ik bedoel: 1988!), maar wel het soort New Wave waar ik dol op ben.
Dan moet je Freur ook wel kunnen waarderen
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_53584053
Danny Tenaglia - Dibiza (Island Groove Remix)

Danny Tenaglia is een Amerikaanse DJ die van origine uit New York komt. Hij draait al jaren mee en produceert met name progressive- en tribal house. Hij maakt eigen producties, maar voor mij is hij toch wel een beetje de koning van de remix gezien zien enorm veel goede remixes.
In 2006 bracht hij Dibiza uit, gewoon een goede strakke plaat. In 2007 kwam er een remix van deze plaat uit en die is echt
pi_53678235
Mission of Burma - Donna Sumeria
Eigenlijk kende ik Mission of Burma alleen van That's when I reach for my revolver (ook nog eens door Moby gecovered) en van naam aangezien ze door veel critici als erg invloedrijk gezien worden. Na het lezen van Our band could be your life toch maar eens gaan checken en het bevalt me prima. Quirky melodieuze indie pop. Midden in dit Donna Sumeria zit een stukje dat zo uit Love to love you komt, compleet met falsetto. Erg leuk.
pi_53684623
DuMonde - Never Look Back

hard trance klassieker uit 2001, bevat een MASSIEVE kick en bassline, en een break die zijn weerga niet kent. De melodie is een van de mooiste in het gehele trance-genre. Kan geen Armin van Buuren of DJ Tiesto tegenop. Wat me op valt is de combinatie tussen Duitse en Engelstalige vocals in deze plaat, die het geheel ook voor mensen zonder goed muzikaal geheugen herkenbaar maakt.

DuMonde hebben met dit nummer voor het eerst de sound ten gehore gebracht waarmee ze de superster-status bereikten. En geheel terecht imho.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:31:27 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53700367
Had zonet Omroep Max even op staan en daar kwam Alessandro Safina zingen. Ik had nog nooit eerder iets van hem gehoord, maar ik vond het zó mooi! . Hij zong het nummer Sognami van z'n nieuwste cd en dat luister ik nu dus ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_53797780
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:39 schreef PrussianWarrior1985 het volgende:
DuMonde - Never Look Back

hard trance klassieker uit 2001, bevat een MASSIEVE kick en bassline, en een break die zijn weerga niet kent. De melodie is een van de mooiste in het gehele trance-genre. Kan geen Armin van Buuren of DJ Tiesto tegenop. Wat me op valt is de combinatie tussen Duitse en Engelstalige vocals in deze plaat, die het geheel ook voor mensen zonder goed muzikaal geheugen herkenbaar maakt.

DuMonde hebben met dit nummer voor het eerst de sound ten gehore gebracht waarmee ze de superster-status bereikten. En geheel terecht imho.
Dumonde

Ze hebben zeker een aantal strakke platen gemaakt, alleen vond ik een aantal nummers van ze (o.a. God Music) stukken minder. Never Look Back is inderdaad de strakste plaat die ze gemaakt hebben, verder vond ik [Dumonde - Memory en de Remix van Vincent Stormfields Sweet Harmony ook erg strak.
pi_54382550

John Zorn - Moonchild + Astronome + Six Litanies For Heliogabalus

Ik ben boos, verdrietig, zielig, onzeker enz. enz., kortom ik voel me best klote. Een uitgelezen moment om me in 3 etappes van elk 3 kwarties mentaal te laten doorzagen door de compromisloze noise-schreeuw-jazz-rock-avantgarde van drummer Joey Baron, bassist Trevor Dunn en schreeuwlelijk Mike Patton, zorgvuldig door alle krochten geloodst door componist Zorn. Wat een trip! Geweldig! Geweldadig! Walgelijk! Een duidelijke
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 7 november 2007 @ 00:12:38 #127
196717 DjNamco
Tuutuut Namco
pi_54419551
Ik ben een grote fan van Trance muziek. Heerlijk wegdromen achter de computer of tijdens mijn huiswerk,
Momenteel luister ik naar trancefm.com (Ben Alonzi - LetDown) en di.fm is mijn tweede keus.
Ik luister naar www.trancefm.com
  woensdag 7 november 2007 @ 07:54:09 #128
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54421885
Aangezien de vorige poster nieuw is, geven we het voordeel van de twijfel, maar benadrukken we nog even de opzet van dit topic:
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Steephh het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Dommage arachide-fromage
pi_54483544
ik luister nu 2000 and One - Tropical Melons
in het kader van mijn Sensation White flashback periode. een lekkere minimalistische plaat waar je jezelf lekker in kan verliezen met je ogen dicht
pi_54655630
* MuadDib luistert én kijkt naar:

Concert uit '81 en als ik de heren zo zie spelen weet ik weer waarom Queen zo ongeveer tot m'n 14e, 15e m'n favoriete band was. Dat ze later een parodie van zichzelf werden doet niets af aan de ongelofelijk goede liveband die het toen nog was. Geweldig!
De heren brengen me weer eventjes terug naar de tijd waarin je je nog geen zorgen maakte over de toekomst, geld, huizen en de liefde, vooral de liefde. Maar ik dwaal af...

Op het moment van dit schrijven heeft Freddie trouwens zo'n kort broekje aan dat de eerste rij kan zien of 'ie wel of geen sok in z'n broek(je) heeft
pi_54715263

projeKct four - west coast live

King Crimson goes drum 'n' bass! Nadat mr. Crimson himself, Robert Fripp, opgezadeld zat met gebrek aan inspiratie besloot hij de band op te delen in subgroepjes (ProjeKcts) om zo, live en improviserend, tot nieuwe ideeën te komen.
P4 is het Beest van deze ProjeKcts. Drummer Mastellotto was zwaar beïnvloed door Photek's Modus Operandi en haalt alles uit z'n electronische drumkit om dat te laten horen. Gunn en Levin laten hun bassen/sticks zoemen en knorren als een bezetene en Fripp, tsja Fripp speelt zoals vaak alsof de duivel op z'n hielen zit.
Mochten er nog mensen op deze aardkloot rondlopen die King Crimson zien als een oubollige progdinosaurus, laat ze dan even dit album luisteren.
pi_54788192

King Crimson - THRAK

Toen ik King Crimson ontdekte bestond de band al een tijd niet meer (ergens rond ' 88/'89 denk ik). Ik heb het dus een aantal jaren moeten doen met de gedacht dat KC een vervlogen band uit het verleden was.
Hoe opwindend was dit album, m'n eerste echt real-time KC album (okee, vooraf gegaan door de de teaser/EP VROOOM). Een geweldig album, gevolgd door twee concerten, twee onuitwisbare indrukken.
Ik was definitief gegrepen door Het Beest, m'n ziel verkocht en nooit spijt.
pi_54791935

Concord Dawn - Disturbance
Drum n bass duo uit Nieuw Zeeland, doet denken aan State of mind.
Wat een fantastisch album is dit toch, iedere keer weer, duister, hard en toch melodieus.
pi_54799630

Mnemic - Mechanical Spin Phenomena (2003)

Deense futuristische metal. Heeft wat weg van een kruising tussen Strapping Young Lad en Fear Factory, maar er wordt veel avontuurlijker in gedrumd. Keihard, vette productie en vooral zeer afwisselend. Erg sterk album. De mensen die dit album onder 'nu-metal' scharen geef ik ongelijk.

Waarom kom ik er nu mee? Omdat ik hem vergeten ben in m'n top50 te zetten
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55200608
Sarah Bettens - Shine

Het nieuwe album van Sarah Bettens, de stem van K's Choice. Voor mij was dit namelijk altijd zo, daarom dacht ik bij haar vorige album dat het helemaal niet stuk kon. En toch viel dat tegen, op een of andere maniet pakten de nummers me niet bij m'n strot, zoals dat bij K's Choice negen van de tien keer wél het geval was/is.

Groot was dan ook de verrassing toen ik "Shine" gisteren voor het eerst hoorde! Komt het omdat het op K's Choice lijkt? Vast wel, want nummers als "Feel me Break", "Just Another Gun" en "The Soldier Song" kunnen zich makkelijk meten met het betere werk van onze Belgische vrienden. Speelt Sarah dan op safe? Misschien wel, maar zolang ze dat doet met zulke sterke songs mag ze van mij nog wel een paar platen op safe spelen......
pi_55425861

Gino Vanelli - Powerful People

Ik zal een jaar of 15 zijn geweest toen ik, al snuffelend in m'n vader's platencollectie, een lp vond van ene Gino Vanelli. Ik kende de goede man in het geheel niet, maar de hoes intrigeerde op een of andere manier; Gino die, badend in een oranje gloed, in (muzikale?) extase de handen ten hemel strekt.
En de muziek? Die was eigenlijk verrassend goed. Amerikaans gladde popliedjes met af en toe een flinke scheut jazzrock, geen gitaar of bas maar louter percussie en toetsen (op een incidenteel akoestisch solootje na) en een meer dan begaafd zanger. Hoogtepunten zijn het titelnummer (de tempo- en sfeerwisselingen vliegen om je oren), het tweeluik Son Of A New York Gun/Jack Miraculous en het openingsnummer People Gotta Move. Inderdaad, dat nummer van de ANWB-reclames (Die reclames waren overigens de aanleiding om dit album eindelijk eens op cd aan te schaffen).
pi_55535007
a balladeer - Panama

[img]http://cover.m2y.siemens.ch/cover/0094636002453_352x350_72dpi.jpg[img]

Wauw! Vlak voor het einde van het jaar nog een super cd ontdekt! Ik kende a balladeer alleen maar van het hitje "Swim with Sam", een mooi ingetogen nummer wat wel eens voorbij kwam op 3FM. Maar Panama herbergt nog veel meer moois, sterker nog "Swim with Sam" is nog niets vergeleken bij pareltjes "Winterschlafer", "All I Wanted" en "Robin II". Heerlijke ingetogen popsongs met prachtige vocalen van Marinus de Goederen, move over VanVelzen en Pascal Jacobse.

Panama is al in 2006 uitgebracht, aan een nieuw album wordt gewerkt, ik kijk er rijkhalzend naar uit!
  maandag 31 december 2007 @ 19:25:25 #138
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_55690181
* RitseB luistert naar het geweldig nick drake +O

net een weekje geleden "ontdekt" maar wat is dit een heeeeerlijke cd zeg. lekker om snacht's in je bed en maar weg snoezelen met drake's genialen klanken en zang. Ik wou echt dat ik dit eerder had ontdekt. Echt een aanrader voor iedereen
Do androids dream of electric sheep?
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:53:43 #139
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_55729217
Weird Al Yankovic - Virus Alert

Weird Al Yankovic = , , !
Dit nummer is (voor zo ver ik weet) geen parodie op een ander nummer, dus dat is al iets om op te merken.
En het nummer is lekker vrolijk, maar ook raar, en dat maakt het een leuk nummer. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_55733436
Avril Lavigne met runaway, van haar album the best damn thing. echt zulke mooie nummer staan er op
I hate that I love him, but I love that I hate him >='3
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 18:32:05 #141
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_55751272
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:46 schreef Elmo-cool het volgende:
Avril Lavigne met runaway, van haar album the best damn thing. echt zulke mooie nummer staan er op
Iets meer info is gewenst.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_55760801
haha:D ik heb haar cd niet, die wil ik wel, ik luister nu gewoon de liedjes op youtube.
runaway kon ik helaas niet downloaden op limewire
het zijn allemaal geen clips, op hot na dan, maar hier komen wat filmpjes;
innocence (mooi nummer)
runaway (beetje rockend, mooie tekst)
the best damn thing (heeft me nog niet overtuigd)
contagious (lekker nummer)
hot (die vind ik nu helemaal geweldig)
btw ik kom hier bijna nooit dus heb geen idee of die link het doet o.o
veel plezier:P
ik moet nu stoppen o.o jaa ik ben nog maar 14,
dus doeidoei xxx
I hate that I love him, but I love that I hate him >='3
pi_55782558

The Above Ground Sound of Jake Holmes
Heerlijke plaat. Folk met Jazz-invloeden, melancholisch a-la Nick Drake.
Op dit album ook het origineel van het nummer " Dazed and Confused" dat later gejat werd door een of ander rockbandje uit Engeland.
pi_55787112
Bon Jovi - Keep the Faith

Ik dacht dat ik nooit zo'n liefhebber was van de muziek van Bon Jovi, totdat ik de tijd nam om eens goed te luisteren naar de muziek! Mijn mening heb ik bij moeten stellen en met name dit nummer vind ik erg lekker om te luisteren. Het begin spreekt mij met name aan.

Golden Earring - Long Blond Animal

Dankzij FOK! ben ik aan dit nummer gekomen. Tja wat moet je hier van zeggen?
Nummer 315 in de Veronica TOP 100 (2007). Mijns inziens had deze wel iets hoger mogen staan.
Geweldig nummer om live te horen.... lekker "publiek" nummer!
pi_55958731
Om mezelf ten overvloede te bewijzen dat Nederlandstalige muziek naast super irritant (hoi jan Smit), ook bloedmooi kan zijn, heb ik mijn Winamp op het moment geinjecteerd met:

Blof - Anders
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
Stef Bos - Wiegelied van die weskaap
Het Goede Doel - Alle Geprobeerd
NUHR - Dromen

pi_55972228
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef thecrook het volgende:
Om mezelf ten overvloede te bewijzen dat Nederlandstalige muziek naast super irritant (hoi jan Smit), ook bloedmooi kan zijn, heb ik mijn Winamp op het moment geinjecteerd met:

Blof - Anders
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
Stef Bos - Wiegelied van die weskaap
Het Goede Doel - Alle Geprobeerd
NUHR - Dromen

Jammer dat je dit topic injecteert met je post. Had best een verhaaltje bij gemogen, zie OP.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:45:27 #147
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_56036345
Lee Perry - Justice To The People

Reggae die ik heb gevonden via Pandora.com, wat helaas nu niet meer mag.
Ik houd niet zo van moeilijke reggae, want dat is de bedoeling helemaal niet, en dit nummer is lekker om te luisteren.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:43:49 #148
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_56055726
Death from Above 1979 - Romance Bloody Romance

quote:
Romance Bloody Romance: Remixes & B-Sides is a remix album by Death from Above 1979. This album is a collection of remixes of songs featured on the album You're a Woman, I'm a Machine released in October of 2004. Tracks "Better Off Dead" and "You're Lovely (But You've Got Problems)" are B-sides. The group MSTRKRFT was, at the time, a side project of Jesse F. Keeler, who is one half of Death from Above 1979. The Girl on Girl name is the alias of the other half of Death from Above 1979, Sebastien Grainger. The majority of the tracks blend splices of the original songs over dance/funk/house beats. Of special note is Josh Homme, from Queens of the Stone Age and Eagles of Death Metal, on the remix to "Black History Month." The album is the only DFA 1979 release to chart on Billboard by hitting 22 on its Top Electronic Albums.

[edit]
Track listing
"Better Off Dead" (La Peste Cover) – 2:17
"Blood on Our Hands" (Justice Remix) – 3:52
"Romantic Rights" (Erol Alkan's Love From Below Re-Edit) – 6:20
"Black History Month" (Alan Braxe & Fred Falke Remix) – 5:21
"Little Girl" (MSTRKRFT Edition) – 3:36
"Romantic Rights" (The Phones Lovers Remix) – 4:40
"Black History Month" (Josh Homme Remix) – 4:39
"You're Lovely (But You've Got Problems)" – 3:06
"Romantic Rights" (Marczech Makuziak Remix) – 3:57
"Black History Month" (Sammy Danger Remix) – 4:04
"Romantic Rights" (Dahlback Remix) – 5:44
"Black History Month" (Girl On Girl featuring Final Fantasy) – 4:25
"Sexy Results" (MSTRKRFT Edition) – 5:09
Toffe indie gemaakt met een drumstel en een basgitaar.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:52:07 #149
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_56057455
Arovane - Windy Wish Trees

Ik weet normaal nooit wat ik luister, mijn Media Player staat altijd op shuffle, en ik heb al m'n muziek via Pandora.com.
Dit is een best wel lounge nummer, met de hele tijd wat geblaas erdoorheen (dat zijn dus die bomen).
Best wel chill nummer, maar niet zo heel speciaal.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:52:29 #150
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56059012
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:43 schreef dubidub het volgende:
Death from Above 1979 - Romance Bloody Romance

[ afbeelding ]
[..]

Toffe indie gemaakt met een drumstel en een basgitaar.
Of je leest de OP even:
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Steephh het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek.
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')