abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34056521
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

Voorgaande delen*

Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 1)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 3)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 4).
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 5)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 6)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 7)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 8)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 9)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 10)
Wat luister je nu? - nieuwe stijl- (deel 11)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 12.
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 13.
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 14
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 15
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 16
Wat luister je nu? - nieuwe stijl - deel 17
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 18
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 19
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 20
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 21
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 22
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 23
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 24
Wat luister je nu? (Nieuwe stijl) #25.
Wat luister je nu (Nieuwe stijl) #26
I intend to live forever, or die trying.
pi_34056599

Level 42 - World Machine
Ik heb deze cd weer eens opgezocht. Eigenlijk kun je hem na de openingstrack Something about you meteen weer afzetten, omdat je dan het beste nummer al gehad hebt. Leaving me now en Hot Water zijn ook wel leuke nummers, en die laatste was ook de single waarmee Level 42 in Nederland echt doorbrak.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:15:52 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34059217
Tears for fears - Sowing the seeds of love

Op de een of andere manier is dit depressief makende muziek, alsof de artiest de handdoek in de ring gooit, alsof de wereld altijd hetzelfde zal blijven. Ik hoor geen gevecht als ik dit luister, ik hoor overgave.

Ik hou dus meer van verzetsmuziek, waar de artiest echt laat blijken dat hij het kotszat is in deze wereld. Waar hij een duidelijk standpunt naar voren brengt.

Ik hou niet zo van zeurderige muziek.

Laat ze schreeuwen van innerlijke pijn.

Ik hou dus van het hardere werk jah Waar een artiest tot het bot gaat.

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-01-2006 20:31:08 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:32:28 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34059863
Tears for fears - I know this much is true

Zelfde verhaal. Een zeurderig gevoel komt over me heen tijdens het luisteren. Zometeen maar Iron Maiden, ook niet het hardste werk dat je krijgen kan op muziek gebied.

Maar ik wil krijgen wat ik verlang, en ik ga tot het bot hier als ik denk of voel. Dus ik wil ook muziek die tot het bot gaat.

What comes around goes around.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:03:07 #5
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34076401

Hier word ik blij en vrolijk van. Catchy punkrock van een Brits jaren 90 gitaarbandje, met erg grappige teksten.
Bevat hilarische hidden-track.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34110447
Kraftwerk - Radioactivity

Een tijdje geleden al eens gekocht maar niet vaak gedraaid dus doe ik het nu even. Radioactivity i s naar mening niet een van de sterkste Kraftwerk albums, maar er staan wel 3 toptracks op (Airwaves, Antenna en Radioactivity) die de kwaliteit van de rest van het materiaal compenseren.

Veel tracks lijken namelijk wat op inspiratieloze opvulling en bestaan vooral uit elkaar opvolgende tonen. In de jaren '70 nog vernieuwend, maar helaas niet tijdloos.
  maandag 16 januari 2006 @ 08:33:09 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34112224

This Mortal Coil - It'll end in tears

Tja, eigenlijk heb ik dit album maar voor 1 nummer gekocht: de Tim Buckley cover "Song to the Siren". Elizabeth Fraser (Cocteau Twins) maakt dit nummer tot een klassieker, die iedereen zou moeten kennen.
De rest van het album haalt het niet bij dit nummer, maar ieder album dat zo'n topper herbergt is eigenlijk verplichte kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mark op 16-01-2006 10:30:32 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_34113431

Horrorpops-hell yeah het is een lekkere cd met rockabilly stijl, bas erbij heerlijk hier wordt ik gewoon vrolijk van!
pi_34195129

The Three Degrees - The Runner

What can I say? Heerlijke discomuziek.
pi_34253517
Dido

Kan ik uren naar luisteren. Ongedwongen muziek. Ze dringt geen mening op. Ze zegt hoe ze zich voelt, ze vertelt een verhaal.

Ze heeft een heerlijke stem. En een super band om zich heen.

En ze ziet er ook nog eens mooi uit ( maar dat komt bij muziek op een 2e of 3e plaats)

Vraag me wel af waarom nieuwe stijl zo slecht loopt en oude stijl zo goed

Wat is er zo leuk aan oude stijl in Godsnaam. Is het zo moeilijk om commentaar toe te voegen als je wat luistert?

Het zou leuk moeten zijn om commentaar toe te voegen en uit te leggen hoe je muziek ervaart die je luistert.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
  zondag 22 januari 2006 @ 14:58:01 #11
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34344128
Anouk- One world

Anouk rocks- en dit vind ik een van haar mooiste liedjes
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34351454
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Damn' de beste cd van 2006 is misschien wel gewoon al in januari uitgekomen...

Luister maar 'ns naar 'Fake Tales Of San Fransisco', 'Still Take You Home' of 'From The Ritz To The Rubble', maar bijna alles is eigenlijk even goed!

God, wat ben ik trouwens blij dat er tegenwoordig tenminste weer ECHTE muziek gemaakt wordt na jaren van Radiohead en meer van die etherisch voortjengelende SCHIJTbandjes.

2005 was ook al zo'n geweldig popjaar en in 2006 gaat het dus gewoon door, zo te horen.

Anniewee, deze band gaat dus echt heel GROOT worden, mark my words.
pi_34422960

Weird Al Yankovic - Bohemian Polka
De enige versie van dat nummer van Queen die ik aan kan horen zonder direct vlekken in mijn nek te krijgen.
pi_34575633

Texas - White on blonde
Hun beste album, dat daar geen twijfel over bestaat. Uitgebracht in 1997, met de hitsingles Say what you want (zonder vervelende rapper) en het bijna Motown-achtige Black Eyed Boy. Van deze cd verschenen nog twee singles, maar in Nederland scoorden die niet zo heel erg goed: Halo en het mede door Dave Stewart geschreven Put your arms around me. Die laatste is ook mijn favoriete nummer van White on Blonde, en eigenlijk een heel erg niet als Texas klinkend liefdesliedje. .
pi_34623606
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:33 schreef Mark het volgende:
[afbeelding]
This Mortal Coil - It'll end in tears

Tja, eigenlijk heb ik dit album maar voor 1 nummer gekocht: de Tim Buckley cover "Song to the Siren". Elizabeth Fraser (Cocteau Twins) maakt dit nummer tot een klassieker, die iedereen zou moeten kennen.
De rest van het album haalt het niet bij dit nummer, maar ieder album dat zo'n topper herbergt is eigenlijk verplichte kost.
dat is ook het enige nummer waarvoor ik hem zou kopen als ik hem ergens goedkoop tegenkom. In de film Lost Highway zit ie ook maar hij staat dan weer niet op de soundtrack. Blood van TMC moet ik ook nog eens aanschaffen vanwege You and your sister (Kim Deal en Tanya Donnelly....hoewel ik altijd gedacht had dat Kim Deal ook meezong.....)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:33:24 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34735560
Autechre - Gantz Graf, een audio-visuele droom... elk tikje en geluidje in dit chaotische nummer is terug te zien in de clip.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 5 februari 2006 @ 19:43:20 #17
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_34770587
Nelly Furtado - Maneater.

Heerlijk nummer, gaat je kop ook niet meer uit. Het zou overigens zo uit een musical als Chicago kunnen komen, zo'n stijl is het een beetje. Furtado blijft zichzelf continu vernieuwen. En ook dit is weer een topper, maar zijn we eigenlijk ooit wel eens anders gewend geweest van Nelly?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_34946496

Sisters of Mercy - First and Last and Always
Bij deze plaat hoort maar één smiley
Heerlijke plaat en ik snap niet dat niemand me ooit in mijn middelbare schooltijd een tape heeft toegestopt van The Sisters, want ik heb ze eigenlijk veel te laat leren kennen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35012951
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:47 schreef Berkery het volgende:
[afbeelding]

Sisters of Mercy - First and Last and Always
Bij deze plaat hoort maar één smiley
Heerlijke plaat en ik snap niet dat niemand me ooit in mijn middelbare schooltijd een tape heeft toegestopt van The Sisters, want ik heb ze eigenlijk veel te laat leren kennen.
Toch op de verkeerde middelbare school gezeten, blijkbaar.
Bij ons waren the Sisters toch wel gemeengoed bij de zwartgeklede piekhaar-jeugd.......
pi_35013038
Stevie Ann - You versus me

Geweldig nummer
Ik (en velen met mij) worden er helemaal vrolijk van.
De combinatie van melodie en de stem van Stevie Ann maken het een geweldige plaat
pi_35016651
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Toch op de verkeerde middelbare school gezeten, blijkbaar.
Bij ons waren the Sisters toch wel gemeengoed bij de zwartgeklede piekhaar-jeugd.......
Ik kan me idd geen zwartgeklede piekhaar jongeren herinneren. Wel Public Enemy- of Iron Maiden jasjes.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35040167
quote:
Ergens op zondag 22 januari 2006 schreef Nuoro het volgende:
Fallout Boy - Our Lawyers Made Us Change The Title Of This Song So We Wouldn't Get Sued
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:50 schreef Nuoro het volgende:
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Damn' de beste cd van 2006 is misschien wel gewoon al in januari uitgekomen...
God, wat ben ik trouwens blij dat er tegenwoordig tenminste weer ECHTE muziek gemaakt wordt
Jij zoekt gewoon naar ingewikkelde titels!

*gaat toch ff luisteren*
Jusqu'ici tout va bien...
pi_35040330
Incubus - 11am

Uiteindelijk toch 1 van de betere nummer van 'morning view', redelijk rustig nummertje met veel afwisseling.
pi_35062528

Jimi Hendrix - Hear my Music

Heeel erg fijn album met vette nummers van hem in een ander jasje. Heb deze CD vandaag gekocht en vind em erg fijn.
pi_35076514
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:58 schreef Marietje_34 het volgende:
Anouk- One word

Anouk rocks- en dit vind ik een van haar mooiste liedjes

Heerlijk nummer.

Tip: zet 'm gerust iets harder.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties