abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40348415

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #39
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #40
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #41
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #42
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #43

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Meer info over Libanon en Israel
    Wiki Libanon
    Wiki Israel
    Wiki M-O

Picca's

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:

13:03 Two arrested in Haifa on suspicion of planning terror attack (Channel Two)
    13:01 Police tell public to avoid Haifa`s lower city amid terror warnings (Israel Radio)
    12:50 Large police forces on alert in Haifa due to terror warning (Israel Radio)
    12:42 Hezbollah MP: When Israel stops aggression, Hebzollah attacks could also stop (AP)
    12:32 Italian FM: 48-hour halt in IAF strikes is `ray of light,` must become real truce (AP)
    12:21 French PM: 48-hour suspension of IAF strikes is first, but insufficient, step (Reuters)
    12:11 Lebanese security sources: IDF shelling kills one Lebanese soldier, hurts 3 (Reuters)
    11:46 Dozens of Balad activists protesting IDF activities in Lebanon outside Knesset (Haaretz)
    11:22 French FM Douste-Blazy in Lebanon to push for immediate cease-fire (AP)
    11:05 Three IDF soldiers wounded by anti-tank fire in south Lebanon battle (Haaretz)
    10:22 PM to convene security cabinet to discuss IDF`s next steps in Lebanon (Haaretz)
    10:10 Police: No rocket strikes in Kiryat Shmona area (Israel Radio)
    09:29 Ramon: Suspension of air strikes does not mean war about to end (Army Radio)
    09:11 Palestinians fire five Qassam rockets at Israel; no casualties (Haaretz)
    08:22 Rice says will call for UN cease-fire resolution this week (Reuters)
    08:21 Rice says she believes can achieve cease-fire this week (Reuters)
    07:37 Balad party to hold an anti-war protest outside Knesset on Monday (Haaretz)
    07:20 Qassam rocket strikes roof of kibbutz dining hall in western Negev; no injuries (Itim)
    07:14 IDF denies air force strikes in eastern Syria (Israel Radio)
    07:06 IAF warplanes strike roads in eastern Lebanon near Syria (Reuters)
    06:51 Security sources: IAF launches attack in eastern Lebanon, near Syria (Reuters)
    06:09 Australia agrees to contribute few troops to Lebanon international force (Israel Radio)
    06:03 Synagogue attacked in Sydney, Australia; Middle East tensions may be trigger (AP)
    05:40 Mel Gibson issues apology for drunken anti-semitic tirade while being arrested (AP)
    05:34 UN Security Council requests Annan to report within one week on Qana tragedy (AP)
    05:32 UN statement: deepest condolences to Qana victims` families, Lebanese people (AP)
    05:09 American company SanDisk acquires Israeli msystems for $1.5 billion (Israel Radio)
    De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic.
  • 'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_40348494
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Geeft wel overwicht, maar ik zou niet verbaast zijn als een eventuele burgeroorlog niet eenzijdig zal zijn.
    Nee, dat ook waarschijnlijk weer niet: gezien de samenstelling van de bevolking.
    pi_40348557
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Nu ? Sinds 85, hij is dus wel wat ouder geworden

Voordeel in Noorwegen, een wapenvergunning is redelijk makkelijk daar .
    Apart. Dus die geloofde niet echt in de vrede die er was gesloten?
    pi_40348560
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 10:09 schreef BaajGuardian het volgende:
    hizbollah is geen terroristische organisatie, het is een terroristische organisatie bevonden door een zootje mafioso met belangen.
    *

**

Hezbollah is ontstaan in 1982 toen Israel, om zichzelf te verdedigen, Libanon binnentrok. Khomeini (geestelijke dictator van Iran)stuurde toen een bataljon van 27ste brigade 'Mohammed' en een bataljon van de 58ste bergdivisie, die echter bleven steken in Damascas, Syrie, omdat de Syrische dictator Assad (senior) op het laatst geen toestemming gaf om door zijn land te trekken. 1500 Iraanse soldaten kwamen echter nog in de Libanese Beka'a vallei , waar ze gewapende organisaties begonnen te vormen die zich later verenigden in Hezbollah. Kortom Hezbollah is Iraans staatsterrorisme.

*

**

Hezbollah vuurt raketten af op Haifa (Israel)

Slachtoffer in Haifa krijgt 'eerste hulp'

[ Bericht 5% gewijzigd door more op 31-07-2006 12:34:49 ]
      maandag 31 juli 2006 @ 12:26:41 #5
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_40348618
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ja ze claimen natuurlijk dat zij Israel eruit hebben getrapt, men denkt dat Hezbollah doet wat goed is voor Libanon en nu is het natuurlijk niet Hezbollah dat Beiroet aan het bombarderen is.
    ik vind het vreemd dat mensen verwachten dat Libanezen dan ineens Israel zouden gaan steunen.

maar als dit achter de rug is zullen ze zich wel achter de oren gaan krabben tijdens de Hezbollah victorie parade
    Dat zullen dan wel dezelfde mensen zijn die nu ook al hun twijfels hebben. Ik verwacht niet echt dat de aanhangers van voor de oorlog nu op eens last gaan krijgen van gezond verstand
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_40348624
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:23 schreef watchers het volgende:

[..]

Apart. Dus die geloofde niet echt in de vrede die er was gesloten?
    Hij zou het gevang ingaan als hij zou blijven
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_40348666
    SKY: Isaeli army: air force has carried out strikes in area of Taibe, Lebanon.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40348778
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef venomsnake het volgende:
    IDF verklaart dat het ter verdediging is van de grondtroepen ter plaatse.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    pi_40348793
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef venomsnake het volgende:
    die 48 uur nu al voorbij
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348806
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

die 48 uur nu al voorbij
    Ze zouden 48 uur geen doelen bestoken.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 12:33:59 #11
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40348809
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zullen dan wel dezelfde mensen zijn die nu ook al hun twijfels hebben. Ik verwacht niet echt dat de aanhangers van voor de oorlog nu op eens last gaan krijgen van gezond verstand
    ik denk dat er maar heel weinig mensen in Libanon te vinden zijn met twijfels over Hezbollah, nu nog minder ... maakt ze nog geen aanhangers van de organisatie
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_40348833
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

IDF verklaart dat het ter verdediging is van de grondtroepen ter plaatse.
    zo kan je aan de gang blijven natuurlijk en kan je moeilijk spreken van een cease fire
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348854
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

wat bestoken ze nu dan...
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348867
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo kan je aan de gang blijven natuurlijk en kan je moeilijk spreken van een cease fire
    Ze vallen iig geen stedelijke gebieden aan.
    pi_40348891
    Hizbollah heeft net weer raketten op Israel afgevuurd.

Sky: Hizbollah rockets have hit Israeli town of Kiryat Shemona
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40348893
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Mits hezbollah geen aanval uitvoerde, of een aanval voorbereidde.
    pi_40348896
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bestoken ze nu dan...
    Het gebied rondom.

Nu op Sky, Hezbollah raketten in Kiryat Shemona neergekomen.
    pi_40348932
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ze vallen iig geen stedelijke gebieden aan.
    in de media werd gesproken over een cease fire van luchtaanvallen, dit is toch wel iets anders blijkt, maarja israel vult het blijkbaar zelf in wat die ceasefire precies inhoudt
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348946
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het gebied rondom.

Nu op Sky, Hezbollah raketten in Kiryat Shemona neergekomen.
    ze bestoken geen doelen, maar het gebioed rondom? vat em niet
    -Rabia Al-Basri
    pi_40348949
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Hij zou het gevang ingaan als hij zou blijven
    En zo zullen er dan dus nog wel heel wat meer buiten Libanon zijn.
    pi_40348975
    Ik zie niets

Wat is dat toch met sommige topics

pi_40348987
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de media werd gesproken over een cease fire van luchtaanvallen, dit is toch wel iets anders blijkt, maarja israel vult het blijkbaar zelf in wat die ceasefire precies inhoudt
    Nee, het zou de burgerbevolking mogelijk maken om het gebied te ontvluchten.
    En op het moment dat of de grondtroepen of er Israelisch grondgebied in gevaar zou komen zouden ze weer terugslaan.
    pi_40349013
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:38 schreef watchers het volgende:

[..]

En zo zullen er dan dus nog wel heel wat meer buiten Libanon zijn.
    In Oslo en omgeving ken ik er een stuk of 80.
    pi_40349050
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze bestoken geen doelen, maar het gebioed rondom? vat em niet
    Ondersteunde luchtvuur. Oftewel defensief.
    pi_40349073
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, het zou de burgerbevolking mogelijk maken om het gebied te ontvluchten.
    En op het moment dat of de grondtroepen of er Israelisch grondgebied in gevaar zou komen zouden ze weer terugslaan.
    Ze zouden toch alleen stoppen om hulp toe te laten en vluchtelingen te laten vertrekken uit de gebombardeerde gebieden?

Als Hezbollah dan weer begint te schieten is het logisch dat isreal ook weer verder gaat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')