Nee, ik had al eerder gemeld dat er 1 arabisch land was. Bovendien bevestig je mijn eerdere verhaal, dat er een meerderheid voor was.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Heel mis zelfs. Qatar heeft onlangs nog een resolutie ingediend.
Klik
Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ach, je moest eens weten hoe vaak China en Rusland gebruikt maakt van hun veto als het gaat om Iran of Noord-Korea.
Bovendien is het al wel gemeld, maar de permanente leden van de Veiligheidsraad (Verenigde Staten, Rusland, China, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk) hebben alle vijf vetorecht.
quote:"Overleg Abbas en Shin Bet"
dinsdag 18 juli 2006
BEZET JERUZALEM - De baas van de Zionistische geheime dienst Shin Bet heeft deze week in de Jordaanse hoofdstad Amman een geheim onderhoud gehad met de Palestijnse president Mahmud Abbas. Dat berichtte de Zionistische krant Ha'aretz vrijdag op gezag van Palestijnse bronnen.
Onderwerp van gesprek was de ontvoering van een Zionistische bezettingsmilitair door onder anderen leden van de gewapende tak van Hamas, de Palestijnse regeringspartij.
De Shin Betdirecteur heeft Abbas, niet van Hamashuize, laten weten dat de zionistische bezetting bereid is Palestijnse gevangen vrij te laten in ruil voor de vrijlating van de Zionistische tankschutter. Maar de zionistische bezetting wil daarover alleen een akkoord sluiten met Abbas en niet met Hamas. De ontvoerders van de zionist hebben de vrijlating van gedetineerde Palestijnen in de zionistische bezetting geëist.
In Gaza-stad gingen vrijdag duizenden leden van Hamas de straat op om steun te betuigen aan de leden van de Libanese Hezbollah die twee Zionistische militairen hebben ontvoerd in het noorden van bezet Palestina. De betogers zwaaiden met gele Hezbollahvlaggen en Palestijnse en Libanese vlaggen en riepen dat de Palestijnen en Libanezen verenigd zijn in hun strijd tegen de zionistische bezetting. Zionistische en Amerikaanse vlaggen werden verbrand.
Sinds 28 juni bevindt het Zionistische leger zich in de Gazastrook in verband met de ontvoering van korporaal Gilad Shalit. Het offensief in de Gazastrook heeft al aan 86 Palestijnen en een Zionistische militair die per ongeluk door zijn collega's werd geraakt het leven gekost.
Vrijdag trok het leger zich terug uit het centraal gelegen deel van de Gazastrook, na daar drie dagen lang met het Palestijnse verzet te hebben gevochten en het verkeer tussen het noordelijke en het zuidelijke deel van de Gazastrook te hebben geblokkeerd.
Vrijdag doodde het Zionistische bezettingsleger een inzittende van een vrachtwagen die naar het oordeel van de militairen te dicht bij een Zionistische stelling kwam. Een tank vuurde een granaat op de wagen af, waarna deze explodeerde. De chauffeur wist te ontkomen, maar een passagier liet het leven.
Het Palestijnse verzet blies vrijdag in het zuiden van de Gazastrook ook een deel van een muur op die staat op de grens met Egypte. Volgens ooggetuigen werd er een gat van 6 meter breed geslagen. De daders zouden lid zijn van de gewapende tak van de regeringspartij Hamas.
Naar schatting drongen meer dan 1500 Palestijnen aan de Egyptische zijde van de grens direct de Gazastrook binnen. Zij waren gestrand wegens het Zionistische offensief in dit Palestijnse gebied. De zionistische bezetting laat sinds 25 juni niemand meer de strook binnen.
Zionistische gevechtshelikopters openden hierop het vuur nabij het gat in de muur. Volgens de strijdkrachten ging het om waarschuwingsvuur om Palestijnen te ontmoedigen de grens over te steken. Het is onbekend of er gewonden zijn gevallen.
Bron; refdag, 14-7-2006.
Neequote:Op woensdag 19 juli 2006 11:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat is dat voor een troep, heb jij overal Zionistisch en bezetting neergezet?
geile groene masker in je avaquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:30 schreef venomsnake het volgende:
Mutant01,de OP kan hier gevonden worden.
Wiki.fok![]()
quote:
En landen als China en Rusland een vetorecht hebben?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:30 schreef Glasnosteraar het volgende:
http://www.un.org/Overview/rights.html
Beetje triest, net zoals die vlaggetjes overigens.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
een reactie op al die Israelische vlaggetjes die overal opduiken.
Nee, klopt niet wat je zegt. Er zijn 5 permanente leden (die landen die ik eerder noemde) en dan heb je 10 niet permanente leden die door die vijf leden worden gekozen voor twee jaar per periode. Het is niet zo dat dat maar één Arabisch land is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik had al eerder gemeld dat er 1 arabisch land was. Bovendien bevestig je mijn eerdere verhaal, dat er een meerderheid voor was.
Ik moest wel een halfuur wachten voor 2e maal, zeker wete of ik het me niet had verbeeldquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
een reactie op al die Israelische vlaggetjes die overal opduiken.
Maar je bent het toch wel met hem eens dat je een ban verdient voor je doodverwensing? Of gebruik je je vetorecht?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef TheShadow het volgende:
[..]
Je valt in herhaling! Zoals gewoonlijk trouwens!
Het is wel zo, want Qatar is het enige niet-permanente arabische lid in de VN veiligheidsraad op dit moment.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, klopt niet wat je zegt. Er zijn 5 permanente leden (die landen die ik eerder noemde) en dan heb je 10 niet permanente leden die door die vijf leden worden gekozen voor twee jaar per periode. Het is niet zo dat dat maar één Arabisch land is.
Gelukkig maar dat Hezbollah niets meer te vertellen heeft door het Israelisch optreden. Anders waren er al veel meer slachtoffers gevallen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel heeft duizenden raketten op wilekeurige burgers in Libanon afgeschoten
hoeveel Israeliers dood 25
Hoeveel Libanezen 300- 400
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar je bent het toch wel met hem eens dat je een ban verdient voor je doodverwensing? Of gebruik je je vetorecht?²
Waarvan akte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.²
Net als in Irak de terroristen niets meer te vertellen hebben door de Amerikanenquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:35 schreef klez het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Hezbollah niets meer te vertellen heeft door het Israelisch optreden. Anders waren er al veel meer slachtoffers gevallen.![]()
Als alle lidstaten deze universele rechten zouden respecteren zou dat veto-systeem niet nodig zijn. Waarschijnlijk zou dan die gehele VN niet nodg zijn, behalve dan voor het meer technocratische internationale overleg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En landen als China en Rusland een vetorecht hebben?
* zie notes *quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef Meki het volgende:
zijn er Israelische doden vandaag gevallen
Lekker snugger om dan de straat op te gaan...quote:
Dat wist ik ook niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wist trouwens eerst niet dat er in Libanon ook een stad genaamd Tripoli was.![]()
Als je enkel praat over de samenstelling op dit moment en beweert dat Qatar het enige Arabische land is mag je dat wel even onderbouwen met een bron.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel zo, want Qatar is het enige niet-permanente arabische lid in de VN veiligheidsraad op dit moment.
Ik ook niet http://www.tripoli-lebanon.com/main.htmlquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wist trouwens eerst niet dat er in Libanon ook een stad genaamd Tripoli was.![]()
TheShadow:quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef TheShadow het volgende:
[..]
jammer dat jij er niet tussen zit!
niets anders te melden?
Wanneer ga je je hier aan houden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:59 schreef Meki het volgende:
Hierbij wil ik vermelden dat ik de kant van Israel beter ga bekijken
ik ga zelf een onderzoek beginnen en dan kom ik met resultaat
De 5 permanente leden = geen enkel arabisch land, dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je enkel praat over de samenstelling op dit moment en beweert dat Qatar het enige Arabische land is mag je dat wel even onderbouwen met een bron.
Ik weet namelijk de huidige samenstelling niet uit mijn hoofd.
"interesting to watch how the birds react to that."quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef Disorder het volgende:
Raketaanval op Haifa.
Raketaanval op Tveria.Youtube
![]()
Als iets wars is van belangenverstrengeling betekent dit dat er geen belangenverstrengeling plaats vindt. Ik denk dat je het omgekeerde bedoeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.²
Ik zal ook wat research doen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 5 permanente leden = geen enkel arabisch land, dat weet je zelf ook.
5 niet permanente leden = De Republiek Congo, Ghana, Peru, Qatar en Slowakije
http://nl.wikisource.org/(...)leden_voor_2006/2007
de overige 5 kan ik niet vinden, maar volgens de verdeelsleutel moeten er nog 2 westerse landen bij zitten, blijven er nog 3 over, waarvan tenminste 2 uit azie en 1 uit afrika.
Bedankt. Nu nog even acher de reden komen ,dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
Ah gevonden: Niet permanente leden: http://www.un.org/sc/members.asp
Argentina (2006) Greece (2006) Qatar (2007)
Congo (Republic of the) (2007) Japan (2006) Slovakia (2007)
Denmark (2006) Peru (2007) United Republic of Tanzania (2006)
Ghana (2007)
Nee om het vetosysteem. De verhoudingen, dat zit wel snor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zal ook wat research doen.
Maar jij vindt om die rede, dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad, de V.N. een lachertje of is dat om het vetorecht van de V.S.? Of wat anders?
Er zit geen reden achter, elke regio wordt verdeeld met een verdeelsleutelquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedankt. Nu nog even acher de reden, komen, dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad.
Hoewel ik de reden die Glasnosteraar vrij plausibel vind...
quote:BREAKING NEWS
Israeli soldiers engaging in gunbattle with Hezbollah fighters near Israeli village of Avivim, Israeli military sources say.
Dat lijkt er wel op. Ik weet niet zeker of ik het bericht goed interpreteer. Maar het lijkt erop dat Hezbollah strijders een Israëlisch dorp onder vuur hebben genomen. Weet er iemand waar Avivim ongeveer ligt?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
Huh? Zijn ze Israel binnengetrokken?
Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.quote:
Zouden ze dat puin ook in scene hebben gezetquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:14 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
Es wirkt wie eine Friedensgeste in Zeiten des Kriegs: Libanesen lassen Vögel frei, die sie unter Trümmern gefunden haben
vert: Een gebaar van vrede in oorlogstijd, Libanezen laten vogels vliegen die ze onder het puin gevonden hebben.
kijk, weer zo'n foto waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat het in scene gezet is. Die vogels zijn ergens gevangen of gekocht, twee buurtbewoners vragen om mee te helpen, et voila, weer een leuk fotootje voor de internationale pers.![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zouden ze dat puin ook in scene hebben gezet?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.
Ze gedragen zich zo omdat ze zo behandeld worden?
Ik las in het vorige topic dat iemand zei dat het beter was kinderen hulsen te laten beschrijven dan kinderen aanslagen te laten plegen, maar weet zij dan niet dat deze kinderen de soldaten van morgen zullen zijn die dus een afschuwelijke hekel aan arabieren hebben en daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan?
Weet zij dan niet dat het israelische leger bv ook menselijke schilden gebruikt, zoals bv het geval van een ventje van (uit mijn hoofd hoor, kan wat fout zitten) 10 jaar, die op een jeep werd vastgebonden zodat de soldaten geen stenen naar hun hoofd zouden krijgen?
Kinderen die stenen gooien naar soldaten met wapens in hun handen? Wie zit hier fout, de soldaten of de palestijnen die de kinderen daarheen sturen?
Hoe meer ik me heb verdiept in het handelen van israel in het heden hoe misselijker ik dus werd, razia's door kolonisten en de soldaten staan er lachend bij te kijken, met scherp op een langslopend kind schieten, waarbij de geluidsopname's duidelijk maken dat niemand daar bang is dat dat kind een gevaar zou zijn, soldaat krijgt niet meer dan een vingertikje als straf.
Ambulance's tegenhouden en dat zo lang mogelijk waardoor mensen medische zorg missen waardoor er zelfs vele sterven.
Land blijven jatten, palestina die tot een aantal eilandjes verword en dan scheinheilig de gaza "teruggeven", tussen haakjes ja, want van echt teruggeven is nooit sprake geweest, isreal heeft alles in handen gehouden en maakte het belachelijk moeilijk voor mensen om simpelweg naar hun werk te gaan bv.
Als Palestina en Libanon zich gedragen en niet van de stukjes land bij de grens van israel bommen zitten te gooien, heeft israel ook geen reden, maar palestina en libanon blijven die reden geven...
Mensen oppakken en vasthouden zonder berechting, vrede's activisten van eigen bodem die in palestina willen protesteren tegen israel worden keihard aangepakt, journalisten die zelfs in het ergste geval worden afgeschoten omdat ze beelden te pakken hebben die niet gunstig zijn voor het leger.
Whehehe, Israel pakt alleen maar schuldigen op. Alle personen die gepakt zijn, zijn onschuldig. Net zo als alle mensen die op Guantanamo zitten.
Het continue platgooien van infrastructuur waardoor opbouw onmogelijk is, zo ook nu bij libanon.
Het net over de grens heen tikken om mensen op te pakken, iets wat israel niet schuwt, maar er wel een ander land voor plat legt.
Tsjaa, als libanon oorlog wilt, krijg je dat dit? Het is niet goed, maar het hoort er echt bij hoor.
De ene na de andere afspraak over mensenrechten e.d. die gebroken wordt door israel en de wereld kijkt toe, want israel is zo zielig, het is helemaal niet 1 van de sterkste landen ter wereld die natuurlijk geen mogelijkheden heeft dit anders aan te pakken.
Nogmaals, als je als israel zijnde tussen zulke mooie landen zit, waar israel vernietigd wilt worden, en waar de andere kant ook niet volgens de regels spelt, heb je weinig kans..
Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.
Ach, hamas en hezbollah zijn heilig![]()
In hezbollah's geval gaat het niet om blinde haat om identiteit, het gaat om een grensconflict, om de waterhuishouding en daarbij een groeiende frustratie over hoe de palestijnen behandeld worden en hoe de wereld het maar toelaat alsof er niets aan de hand is.
Hezbollah wil israel letterlijk de zee indrijven, de hezbollah heeft geen blinde haat? Whehehehe
Nope geen onjuistheden, was het maar waar...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:21 schreef Caesu het volgende:
erg eenzijdig verhaaltje erodome, en het barst ook nog eens van de onjuistheden.
maar het zijn idd geen lieverdjes, maar dan hou je het ook niet lang uit in die regio.
Het lijkt inderdaad wel of iedereen (stiekem) hoopt over verdere escalatie, met uitzonderingen van de meelopers die gevoelig zijn voor MediaMassaHysterie. Het is echt 1 grote interactieve real life soap op dit moment, ook dit forum is er een onderdeel van.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, maar we blijven hopen op verder escalatie!
Tja iedereen die met "Fuck Islam", Israelische vlaggetjes, Hezbollah vlaggetjes of wat dan ook rondpost op het forum wil het volgens mij liever zien escaleren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wel of iedereen (stiekem) hoopt over verdere escalatie, met uitzonderingen van de meelopers die gevoelig zijn voor MediaMassaHysterie. Het is echt 1 grote interactieve real life soap op dit moment, ook dit forum is er een onderdeel van.
Israel is nu de badguy?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope geen onjuistheden, was het maar waar...
Wat daar staat is echt waar, helaas.
Israel is verre van een lieverdje, behandeld mensen als stront om presies te zijn(let op ik zeg israel als in regeringsbeleid, niet de burger).
Bronnen die ik heb gebruikt om info te verkrijgen zijn oa mensenrechten organisatie's.
Ja maar de directe oorzaak ligt bij de media, die maakt het volk er lekker mee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja iedereen die met "Fuck Islam", Israelische vlaggetjes, Hezbollah vlaggetjes of wat dan ook rondpost op het forum wil het volgens mij liever zien escaleren.
Grappig, maar dat doet niets af aan het feit dat de oorlog zich ook in de media afspeelt; de propagandamachines. De media vertellen niet de waarheid, zij maken hem.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen dat nu wel ondertussen. Het is nutteloos om foto's op te sporen om vervolgens te zeggen dat het propaganda is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Grappig, maar dat doet niets af aan het feit dat de oorlog zich ook in de media afspeelt; de propagandamachines. De media vertellen niet de waarheid, zij maken hem.
Er vallen slachtoffers om de wereldopinie te beïnvloeden.
goh, dat idee heb ik ook weleens gezien de gretigheid waarmee men zich stort op dit soort crisesquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja iedereen die met "Fuck Islam", Israelische vlaggetjes, Hezbollah vlaggetjes of wat dan ook rondpost op het forum wil het volgens mij liever zien escaleren.
quote:Iran's Hizbollah says ready to attack (US), Israel
TEHRAN (Reuters) - Iran's Hizbollah, which claims links to the Lebanese group of the same name, said on Tuesday it stood ready to attack Israeli and U.S. interests worldwide.
"We have 2,000 volunteers who have registered since last year," said Iranian Hizbollah's spokesman Mojtaba Bigdeli, speaking by telephone from the central seminary city of Qom.
"They have been trained and they can become fully armed. We are ready to dispatch them to every corner of the world to jeopardise Israel and America's interests. We are only waiting for the Supreme Leader's green light to take action. If America wants to ignite World War Three ... we welcome it," he said.
Iranian religious organisations have made great public show of recruiting volunteers for "martyrdom-seeking operations" in recent years, usually threatening U.S. interests in case of any attack against the Islamic Republic's nuclear programme.
But there is no record of an Iranian volunteer from these recruitment campaigns taking part in an attack.
Iran's Hizbollah (Party of God) says it is spiritually bound to Shi'ite Muslim guerrillas in Lebanon but its command structure and funding are unclear.
Despite Iranian Hizbollah's insistence that it takes orders from Supreme Leader Ayatollah Khamenei, government ministries say Hizbollah does not implement official policy. Iran's government has said it hopes for a diplomatic solution to the Israeli offensive in Lebanon.
While Iran did fund and support Lebanese Hizbollah during the 1980s, Tehran says it has not contributed troops or weapons in the latest violence. Israel says Iranian armaments have been fired against it.
© Reuters 2006. All Rights Reserved.
nog meer bronnen gebruiken voor een genuanceerd beeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Bronnen die ik heb gebruikt om info te verkrijgen zijn oa mensenrechten organisatie's.
Als ik de fokkers moet geloven is dat zo jaquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
goh, dat idee heb ik ook weleens gezien de gretigheid waarmee men zich stort op dit soort crises
(Wist jij trouwens dat er sinds Mohammed vzmh geen enkel conflict blijkt te zijn geweest waar de islam géén deel van was? Wist je niet he? Zo leer je nog es wat in NWS!)
In sommige van je punten zal best een kern van waarheid zitten maar je laat wel heelm makkelijk een groot aantal punten onbelicht. Je laat sowieso alleen al de hele context weg waarin het gebeurt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope geen onjuistheden, was het maar waar...
Wat daar staat is echt waar, helaas.
Israel is verre van een lieverdje, behandeld mensen als stront om presies te zijn(let op ik zeg israel als in regeringsbeleid, niet de burger).
quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Wist jij trouwens dat er sinds Mohammed vzmh geen enkel conflict blijkt te zijn geweest waar de islam géén deel van was? Wist je niet he? Zo leer je nog es wat in NWS!)
ha haquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je was erbij? Maar nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Maar om alles wat niet in je straatje past METEEN als propaganda af te doen is gewoon zwak.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ha hanee natuurlijk niet, maar foto's van alleen dezelfde hoop puin uit dertig verschillende hoeken ging een beetje vervelen, en zo'n fotograaf moet ook zijn fotootjes zien te verkopen. En dus ging de fotograaf maar eens wat creatiefs verzinnen.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen dat nu wel ondertussen. Het is nutteloos om foto's op te sporen om vervolgens te zeggen dat het propaganda is.
zet in Soedan 1001 Joden neer, en dan is die aandacht er wel degelijkquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:20 schreef JohnDope het volgende:
Er is naar mijn idee, meer gefilmd, gefotografeerd, gezegd en gesproken (op o.a. fora) dan dat er werkelijk ook iets gebeurt in die gebieden. Alles wordt zo opgehyped.
We kunnen ons beter druk maken over Soedan, daar worden burgers radicaal onderdrukt en gebeuren veel schokkendere dingen, maar daar is geen MediaMassaHysterieCircus, dus ja, niks aan de hand daar dus kennelijk
Tja dan verplaatst Israel haar troepen richting Soedan. Nogal wiedes dat die aandacht er dan ook is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
zet in Soedan 1001 Joden neer, en dan is die aandacht er wel degelijk![]()
Hun invloed op de media is inderdaad overweldigend.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
zet in Soedan 1001 Joden neer, en dan is die aandacht er wel degelijk![]()
Ik zat gewoon het hoofdartikel in der Spiegel te lezen met het laatste nieuws uit Libanon, en daar zitten soms wat fotootjes bij. En gebruik ik het woord propaganda? En waarom zou deze foto niet in mijn straatje passen? Ik zie simpelweg een fotograaf de verkoopwaarde van z'n foto's verhogen, en het valt me tegen dat een blad als Der Spiegel, waar ik een hoge dunk van heb, zo'n foto ook nog eens plaatst.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je was erbij? Maar nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Maar om alles wat niet in je straatje past METEEN als propaganda af te doen is gewoon zwak.
Dat was maar een grapje naar aanleiding van enkele domme reacties van dien aardquote:
Verdorie zeg, laten we hopen dat die extremisten zich nog even rustig houden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Julia8 het volgende:
Iran's Hizbollah says ready to attack (US), Israel
TEHRAN (Reuters) - Iran's Hizbollah, which claims links to the Lebanese group of the same name, said on Tuesday it stood ready to attack Israeli and U.S. interests worldwide.
"We have 2,000 volunteers who have registered since last year," said Iranian Hizbollah's spokesman Mojtaba Bigdeli, speaking by telephone from the central seminary city of Qom.
Zelfs een heethoofd als ik begreep emquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat was maar een grapje naar aanleiding van enkele domme reacties van dien aard![]()
Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsverlies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja dan verplaatst Israel haar troepen richting Soedan. Nogal wiedes dat die aandacht er dan ook is.
Dit is weer een lekkere politiekcorrecte elitaire uitspraak, zoiets kan alleen een europeaan zeggen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:48 schreef Glasnosteraar het volgende:
Dus nogmaals, het gaat me niet op het conflict an sich, voor mij part zijn het Israeliers die die duiven vrijlaten, van de pers en fotografen mag je een zekere professionele integriteit verwachten, zoals je dat ook in andere beropesgroepen vind, zeker bij een ernstig conflict als deze.
Nope, ze gedragen zich zo omdat ze meer land willen, please doe eens wat moeite en kijk eens naar hoe kolonisten praten, serieus, een doorgedraaide "martelaar" is er niets bij.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.
antwoord: Ze gedragen zich zo omdat ze zo behandeld worden?
De kinderen die daar wonen bedoel je, die zich niet vrij kunnen bewegen, die elke dag geconfronteerd worden met haat?quote:Ik las in het vorige topic dat iemand zei dat het beter was kinderen hulsen te laten beschrijven dan kinderen aanslagen te laten plegen, maar weet zij dan niet dat deze kinderen de soldaten van morgen zullen zijn die dus een afschuwelijke hekel aan arabieren hebben en daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan?
Weet zij dan niet dat het israelische leger bv ook menselijke schilden gebruikt, zoals bv het geval van een ventje van (uit mijn hoofd hoor, kan wat fout zitten) 10 jaar, die op een jeep werd vastgebonden zodat de soldaten geen stenen naar hun hoofd zouden krijgen?
antwoord:Kinderen die stenen gooien naar soldaten met wapens in hun handen? Wie zit hier fout, de soldaten of de palestijnen die de kinderen daarheen sturen?
Je kent het plan niet om de westoever in te lijven bij israel, je kent de plannen voor een groot israel niet zeker?quote:Hoe meer ik me heb verdiept in het handelen van israel in het heden hoe misselijker ik dus werd, razia's door kolonisten en de soldaten staan er lachend bij te kijken, met scherp op een langslopend kind schieten, waarbij de geluidsopname's duidelijk maken dat niemand daar bang is dat dat kind een gevaar zou zijn, soldaat krijgt niet meer dan een vingertikje als straf.
Ambulance's tegenhouden en dat zo lang mogelijk waardoor mensen medische zorg missen waardoor er zelfs vele sterven.
Land blijven jatten, palestina die tot een aantal eilandjes verword en dan scheinheilig de gaza "teruggeven", tussen haakjes ja, want van echt teruggeven is nooit sprake geweest, isreal heeft alles in handen gehouden en maakte het belachelijk moeilijk voor mensen om simpelweg naar hun werk te gaan bv.
antwoord: Als Palestina en Libanon zich gedragen en niet van de stukjes land bij de grens van israel bommen zitten te gooien, heeft israel ook geen reden, maar palestina en libanon blijven die reden geven...
Ga je maar informeren bij mensenrechten organisatie's, dit is dus echt niet waar dat ieder schuldig is.quote:Mensen oppakken en vasthouden zonder berechting, vrede's activisten van eigen bodem die in palestina willen protesteren tegen israel worden keihard aangepakt, journalisten die zelfs in het ergste geval worden afgeschoten omdat ze beelden te pakken hebben die niet gunstig zijn voor het leger.
antwoord:Whehehe, Israel pakt alleen maar schuldigen op. Alle personen die gepakt zijn, zijn onschuldig. Net zo als alle mensen die op Guantanamo zitten.
Het is niet dat dit nieuw is ofzo, dit grensconflict is al jaren en jaren oud, over en weet gebeuren deze dingen, israel is daar niet anders in als hezbollah.quote:Het continue platgooien van infrastructuur waardoor opbouw onmogelijk is, zo ook nu bij libanon.
Het net over de grens heen tikken om mensen op te pakken, iets wat israel niet schuwt, maar er wel een ander land voor plat legt.
antwoord:Tsjaa, als libanon oorlog wilt, krijg je dat dit? Het is niet goed, maar het hoort er echt bij hoor.
Ah ja, we hebben het dan ook over een machtige tegenstander, die heeft wel zelfgemaakte bommetjes en stenen hoor!!!!quote:De ene na de andere afspraak over mensenrechten e.d. die gebroken wordt door israel en de wereld kijkt toe, want israel is zo zielig, het is helemaal niet 1 van de sterkste landen ter wereld die natuurlijk geen mogelijkheden heeft dit anders aan te pakken.
antwoord:Nogmaals, als je als israel zijnde tussen zulke mooie landen zit, waar israel vernietigd wilt worden, en waar de andere kant ook niet volgens de regels spelt, heb je weinig kans..
Waar zeg ik dat dan?quote:Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.
antwoord:Ach, hamas en hezbollah zijn heilig
Stoere praat, maar zodra het conflict afkoeld zal ook die praat afnemen.quote:In hezbollah's geval gaat het niet om blinde haat om identiteit, het gaat om een grensconflict, om de waterhuishouding en daarbij een groeiende frustratie over hoe de palestijnen behandeld worden en hoe de wereld het maar toelaat alsof er niets aan de hand is.
Hezbollah wil israel letterlijk de zee indrijven, de hezbollah heeft geen blinde haat? Whehehehe
Yup, daarom zijn er ook zoveel Palestijnen naar de buurlanden gevlucht. Die zouden Israel wel even vernietigen en dan konden de Palestijnen er weer leven!quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsvelies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.
Daar komt deels de wrok vandaan.
Slechts een gedeelte, natuurlijk.
"De arabische legers", het waren er een paar, en erg krachtig waren ze nou ook weer niet na 1960. Egypte heeft nu een noemenswaardig leger. (als enig arabisch land). En daarnaast nog Iran. Ik denk dat de financiele situatie eerder voor een wrok zorgt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsvelies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.
Daar komt deels de wrok vandaan.
Slechts een gedeelte, natuurlijk.
Egypte, Syrie, Jordanie, Libanon en Irak alleen maar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"De arabische legers", het waren er een paar, en erg krachtig waren ze nou ook weer niet na 1960. Egypte heeft nu een noemenswaardig leger. (als enig arabisch land). En daarnaast nog Iran. Ik denk dat de financiele situatie eerder voor een wrok zorgt.
Wat dat betreft was het natuurlijk extra zuur om te ontdekken dat er in plaats van hulp een nieuwe vernedering wachtte in de vorm van een ongewenste/derderangsstatus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Julia8 het volgende:
[..]
Yup, daarom zijn er ook zoveel Palestijnen naar de buurlanden gevlucht. Die zouden Israel wel even vernietigen en dan konden de Palestijnen er weer leven!
dat is de praktijk idd, maar verwacht dan niet dat ik veel waarde hecht aan sommige foto's. Of dat ik veel respect kan opbrengen voor een beroepsgroep als de journalistiek.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is weer een lekkere politiekcorrecte elitaire uitspraak, zoiets kan alleen een europeaan zeggen.
Ik wil je even helpen heugen, het is oorlog daar, dus dan is het ook oorlog voeren met de camera.
Ik benadruk dat mijn perceptie slechts een gedeelte omschrijft waar de haat tegen Israël, het Westen en ongelovigen vandaan komt. De Arabische landen waren ervan overtuigd dat zij die oorlogen konden winnen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"De arabische legers", het waren er een paar, en erg krachtig waren ze nou ook weer niet na 1960. Egypte heeft nu een noemenswaardig leger. (als enig arabisch land). En daarnaast nog Iran. Ik denk dat de financiele situatie eerder voor een wrok zorgt.
Ja, Jordanie en Libanon hadden en hebben ook echt noemenswaardige "legers."quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef Julia8 het volgende:
[..]
Egypte, Syrie, Jordanie, Libanon en Irak alleen maar.
Jij en ik hechten misschien weinig waarde aan die hele MassaHysterie, maar bijna iedereen doet het zowat wel. De echte conflicten die schokkend zijn, die raken in de put der vergetelheid.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:57 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
dat is de praktijk idd, maar verwacht dan niet dat ik veel waarde hecht aan sommige foto's. Of dat ik veel respect kan opbrengen voor een beroepsgroep als de journalistiek.
Israel is in mijn ogen de badguy ja omdat ik van hen beter verwacht, zij bij "ons" horen, afspraken hebben gemaakt dit soort handelen te verkomen, israel oppermachtig is en elke keuze een hele bewuste is en dat die keuze's terrorisme in stand houden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Israel is nu de badguy?
Come on, zeg tenminste ook wat van de andere, dan geef ik je wel gelijk.
En de aanstichters van dit alles laten de Pally's lekker in hun sop gaarkoken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat dat betreft was het natuurlijk extra zuur om te ontdekken dat er in plaats van hulp een nieuwe vernedering wachtte in de vorm van een ongewenste/derderangsstatus.
Financieel zaten ze aan de grond, maar hun leger was alsnog wel stukken groterquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, Jordanie en Libanon hadden en hebben ook echt noemenswaardige "legers."Financieel zaten die landen al helemaal aan de grond. Syrie had vliegende bakstenen net als Irak. Maar sowieso is dit allemaal erg offtopic. Aangezien we nu in 2006 leven en Egypte en Jordanie al een lange tijd vrede hebben met Israel.
Het is alleen onzinnig om de huidige wrok daarmee te verklaren, die ligt namelijk helemaal niet bij het verliezen van die oorlogen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik benadruk dat mijn perceptie slechts een gedeelte omschrijft vaar de haat tegen Israël, het Westen en ongelovigen vandaan komt. De Arabische landen waren ervan overtuigd dat zij die oorlogen konden winnen.
Het westen is ook medeschuldig omdat zij Israël steunt.
Zucht, israelische bronnen, al jazeera, mensenrechten organisatie's enz genoeg dan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:33 schreef Caesu het volgende:
[..]
nog meer bronnen gebruiken voor een genuanceerd beeld.
Een leger met troep kan niet veel aanrichten. Daarnaast waren de legers ingedeeld op basis van "Soviet" eenheden. Nog zo'n catastrofale fout.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Julia8 het volgende:
[..]
Financieel zaten ze aan de grond, maar hun leger was alsnog wel stukken groter
[afbeelding]
Ik doe niet alles tegelijk, want anders kan je dat niet allemaal pareren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen onzinnig om de huidige wrok daarmee te verklaren, die ligt namelijk helemaal niet bij het verliezen van die oorlogen.![]()
Dit zou best kunnen als we het altijd strategische handelen van Israël in ogenschouw nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien is dat het ook wel, misschien wil men met het IsraelConflict de aandacht afleiden van de echte problemen in de wereld.
Het huidige "wrok" heeft niets te maken met de verloren oorlogen an sich. Anders had Egypte wel weer aangevallen oid. De wrok zit em eerder in de "westerse" grond van Israel, het blijft een staat gecreerd door het Westen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik doe niet alles tegelijk, want anders kan je dat niet allemaal pareren.
In alles zit waarheid, volledig, geen van de dingen die ik heb opgenoemd zijn opgesmukt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
In sommige van je punten zal best een kern van waarheid zitten maar je laat wel heelm makkelijk een groot aantal punten onbelicht. Je laat sowieso alleen al de hele context weg waarin het gebeurt.
Dat de Arabische landen de verkeerde tacktieken hebben gehanteerd lijkt me evident, maar dat staat los van de gegevens dat Israël over minder manschappen en materieel beschikte dan haar opponenten in de diverse oorlogen vanaf 1948, maar desondanks klinkende overwinningen boekte. Dat heeft beslist voor gezichtsverlies in de arabische wereld gezorgd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een leger met troep kan niet veel aanrichten. Daarnaast waren de legers ingedeeld op basis van "Soviet" eenheden. Nog zo'n catastrofale fout.
Ik stopte al in het midden. De argumenten alleen al, Egypte krijgt dezelfde hoeveelheid steun als Israel. Moet je dat eens RELATIEF gaan bekijkenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef _The_General_ het volgende:
Interessant artikel;
http://www.benadorassociates.com/article/5999
Why does the world hate Israel,
Net voor dit conflict zo aanwakkerde waren er andere berichten van hamas, die kan je vast en zeker ook wel opzoeken, er zijn fikse geluiden geweest om die vernietiging van de agenda te schrappen en israel te erkennen.quote:
sterker nog, tijdens de net afgelopen G8 besprekingen zou een beslissing genomen worden over Iran. Die beslissing is nu ondergesneeuwt door de gebeurtenissen in Libanon. Ik zag ook berichten dat in de VS Iran verantwoordelijk wordt gehouden, en die groepen in de VS die Iran wille uitschakelen met militair geweld krijgen meer en meer de wind in de rug.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij en ik hechten misschien weinig waarde aan die hele MassaHysterie, maar bijna iedereen doet het zowat wel. De echte conflicten die schokkend zijn, die raken in de put der vergetelheid.
Misschien is dat het ook wel, misschien wil men met het IsraelConflict de aandacht afleiden van de echte problemen in de wereld.
Nee, je verklaart de wrok niet, jij legt er een link tussen die niet bestaat. Geen enkele arabier zal zeggen dat hij of zij Israel haat omdat ze een oorlog tegen haar verloren hebben. Er zijn 21 Arabische staten waarvan er 4 of 5 tegen Israel gevochten hebben. De wrok tegen Israel is toch over de gehele linie verspreid en loopt zelfs door in het westen. Zelfs mensen die de oorlog nooit hebben meegemaakt. Het zit dus kennelijk veel dieper. De Amerikaanse onvoorwaardelijke steun aan Israel, dat is het punt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat de Arabische landen de verkeerde tacktieken hebben gehanteerd lijkt me evident, maar dat staat los van de gegevens dat Israël over minder manschappen en materieel beschikte dan haar opponenten in de diverse oorlogen vanaf 1948, maar desondanks klinkende overwinningen boekte. Dat heeft beslist voor gezichtsverlies in de arabische wereld gezorgd.
De wrok tegen Het Westen en Israël kan je daaruit deels verklaren.
Ik ben het dus niet eens met die opvatting. De eerkwestie is simpelweg een belangrijke norm in de Arabische wereld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het huidige "wrok" heeft niets te maken met de verloren oorlogen an sich. Anders had Egypte wel weer aangevallen oid. De wrok zit em eerder in de "westerse" grond van Israel, het blijft een staat gecreerd door het Westen.
Er is meer dan genoeg geld voor de Palestijnen alleen wordt het besteed aan wapens. Dit kun je Israel niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
In alles zit waarheid, volledig, geen van de dingen die ik heb opgenoemd zijn opgesmukt.
De context is duidelijk, een jarenlang conflict waarin over en weer onmenselijkheden worden gepleegd, wat veel emotie teweeg brengt en de rede laat verdwijnen.
Het is gewoon een feit dat een bar groot deel in palestina onder de armoede grens leeft, geen enkele zicht op een toekomst heeft omdat israel de macht heeft over lucht, water en land en ontzettend moeilijk doet tegenover de palestijnen.
Het is gewoon een feit dat kinderen in palestina sterven aan ondervoeding en een tekort aan medicatie en dat israel daar voor een groot deel debet aan is, het is gewoon een feit dat tot op de dag van vandaag er nieuwe nederzettingen gebouwd worden, op land dat letterlijk gejat is, waar mensen gewoon onteigend worden, zonder enig overleg.
Dat de andere kant zat fout doet is zonder twijvel, maar deze behandeling die al jaren en jaren duurt maakt het er niet beter om, misschien een idee om je af te vragen waarom zoveel mensen zo wanhopig zijn dat ze bereid zijn zulke dingen te doen, dat doe je namelijk niet als je gewoon een toekomst hebt.
hamas = geen israelquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Net voor dit conflict zo aanwakkerde waren er andere berichten van hamas, die kan je vast en zeker ook wel opzoeken, er zijn fikse geluiden geweest om die vernietiging van de agenda te schrappen en israel te erkennen.
Zo goed als een overeenkomst om presies te zijn.
Ik kom oorspronkelijk uit een Arabisch land, en ik kan beamen dat die link er niet is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben het dus niet eens met die opvatting. De eerkwestie is simpelweg een belangrijke norm in de Arabische wereld.
Dat bedoel ik, wij burgers worden gewoon gek gemaakt en zo zijn er nog meer rampzalige gebeurtenissen in de wereld die MediaMassaHysterie verdienen, maar het niet krijgen......quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:08 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
sterker nog, tijdens de net afgelopen G8 besprekingen zou een beslissing genomen worden over Iran. Die beslissing is nu ondergesneeuwt door de gebeurtenissen in Libanon. Ik zag ook berichten dat in de VS Iran verantwoordelijk wordt gehouden, en die groepen in de VS die Iran wille uitschakelen met militair geweld krijgen meer en meer de wind in de rug.
anyway, ik ga afkoelen aan zee, ik begin te smelten.![]()
De militaire component (met de steun van Het Westen) speelt een rol.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een Arabisch land, en ik kan beamen dat die link er niet is.
Dus mensen geloven in leugens. Dat moeten ze zelf uitmaken, dat maakt het nog geen waarheid. Als Marokkanen en mass met hun capitaal en kennis terugkeren naar Marokko wordt het een "bloeiend land". Het is niet zo dat ze die kennis zelf verkregen hebben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Maar hoogstwaarschijnlijk wel hoe veel mensen er tegen aan kijken.
In de huidige situatie ja. Historisch gezien speelt het geen rol.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De militaire component (met de steun van Het Westen) speelt een rol.
Om vervolgens over hezbollah het volgende te zeggen:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
In alles zit waarheid, volledig, geen van de dingen die ik heb opgenoemd zijn opgesmukt.
hezbollah is goed voor de burgers geweest en heeft de burger geholpen, ja.quote:Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.
Ach ja, gewoon de mensen naar hun landbouwgrond laten gaan, het niet toelaten dat kolonisten het vernietigen, het niet jatten is zeker geen goed idee, dat zou niet meer zoden aan de dijk zetten denk je dan wat voedselpakketjes rondstrooien?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:09 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Er is meer dan genoeg geld voor de Palestijnen alleen wordt het besteed aan wapens. Dit kun je Israel niet kwalijk nemen.
En pas op met zomaar iets als de waarheid te verklaren alleen omdat een of andere mensenrechtenorganisatie met een dramaverhaal aan komt zetten. Zo simpel zit de wereld namelijk niet in elkaar.
Dat vlakt enigszins de betekenis die Nassar in de deccennialange conflict heeft gespeeld uit.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de huidige situatie ja. Historisch gezien speelt het geen rol.
leg dat ook uit aan Zidane.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een Arabisch land, en ik kan beamen dat die link er niet is.
Ach kom, je weet net zo goed als ik dat die "eer" met betrekking tot die oorlogen allang is vergeten. Het gaat de mensen om nu, de huidige situatie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat vlakt enigszins de betekenis die Nassar in de deccennialange conflict heeft gespeeld uit.
Dat is natuurlijk niet zo.
Ik denk dat behoorlijk veel Westerse autochtone mensen waarschijnlijk nog erger gereageerd hadden. Zidane heeft het heel netjes gedaan.quote:
Is dat erger als wat de kolonisten doen, hun kinderen stenen laten gooien naar palestijnen die langs komen, als de soldaten erbij zijn dan, want die beschermen de kolonisten, zelfs als ze dat doen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:13 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Om vervolgens over hezbollah het volgende te zeggen:
[..]
hezbollah is goed voor de burgers geweest en heeft de burger geholpen, ja.
Daar stond een hoge prijs tegenover die nu betaald wordt, om nog maar te zwijgen
over kinderen die een vergiftigde versie van de islam naar binnen gepropt kregen/krijgen.
Nee, een heel menslievende beweging, dat hezbollah.
Als jij dat vindt zegt dat iets over jouw normen en waarden die duidelijk nietquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat behoorlijk veel Westerse autochtone mensen waarschijnlijk nog erger gereageerd hadden. Zidane heeft het heel netjes gedaan.
Ja dat is heel mooi om te denken, maar niet reeel. Menselijke reacties zijn dat. Of zal ik je als voorbeeld het Nederlands elftal aanhalen met hun mooie wedstrijdquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:18 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Als jij dat vindt zegt dat iets over jouw normen en waarden die duidelijk niet
de mijne zijn.
Geweld is net als schelden onmacht, moet je boven staan.
Ik benadruk telkens dat mijn perceptie slechts een gedeelte daarvan verklaard. Het gaat er bij mij niet in dat de historische gebeurtenissen absoluut geen rol spelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach kom, je weet net zo goed als ik dat die "eer" met betrekking tot die oorlogen allang is vergeten. Het gaat de mensen om nu, de huidige situatie.
de huidige situatie is te danken aan het feit dat Hezbollah niet te ontwapenen is doorquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Is dat erger als wat de kolonisten doen, hun kinderen stenen laten gooien naar palestijnen die langs komen, als de soldaten erbij zijn dan, want die beschermen de kolonisten, zelfs als ze dat doen.
Is dat erger als je kinderen allemaal het leger insturen en ze leren eerst te schieten en dan te praten?
Ik zeg nergens dat hezbollah lieverdjes zijn, maar het volk heeft hun gekozen om die hulp, niet om het terrorisme, dus niet om haat, maar om hoop, dat maakt het een heel ander verhaal, een andere zienswijze dan het de mensen daar haten israel allemaal, want dat is absoluut niet waar!
En dat is nogmaals dus het punt. Het gaat er niet om dat alle joden dood of weg moeten, het gaat er om dat de staat Israël illegaal is, het gaat er om dat het westen na de tweede wereldoolog heeft besloten om een stuk grond EXCLUSIEF aan joden toe te bedelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Het huidige "wrok" heeft niets te maken met de verloren oorlogen an sich. Anders had Egypte wel weer aangevallen oid. De wrok zit em eerder in de "westerse" grond van Israel, het blijft een staat gecreerd door het Westen.
Ik ben het daar dus niet mee eens. Het feit dat ze verloren hebben speelt iig geen enkele rol in hun huidige manier van denken over bepaalde zaken. Dat is mijn mening.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik benadruk telkens dat mijn perceptie slechts een gedeelte daarvan verklaard. Het gaat er bij mij niet in dat de historische gebeurtenissen absoluut geen rol spelen.
Goeie post en helemaal waarquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En dat is nogmaals dus het punt. Het gaat er niet om dat alle joden dood of weg moeten, het gaat er om dat de staat Israël illegaal is, het gaat er om dat het westen na de tweede wereldoolog heeft besloten om een stuk grond EXCLUSIEF aan joden toe te bedelen.
Let wel, door alle wrijvingen lopen de emoties hoog op, en dus zijn er mensen die denken, vinden en roepen dat alle zionisten dood moeten. Zionisten dus, en niet joden in het algemeen. En ja, er zijn ook mensen die denken, vinden en roepen dat alle joden dood moeten. Sterker nog, er zijn mensen die ook nog eens de daad bij het woord voegen. Naar mate de emoties toenemen, nemen de nuances af. Dat is overigens puur menselijk gedrag. Als je jezelf goed kent, dan weet je dat jij daar ook wel eens last van hebt (ik wel in iedergeval).
Hoe dan ook, het is gebeurt, de staat Israël kan niet meer weg, daarvoor is het te laat, en men zal dit accepteren, en men zal werken aan een vreedzame toekomst, want dat is het enige werkende pad. Echter, het zal voor de betrokken partijen flink wat zelfbeheersing vergen. Emoties vieren hoogtij, de volkeren in het Midden-Oosten zijn erg temperamentvol. Het wordt een taaie klus. Wellicht dat de gevoelens alleen maar kunnen slijten door de tand des tijds. Evolutie naar vrede dus, in plaats van revolutie, tenzij er een wonder geschiedt, zoals bijvoorbeeld het referendum van a.s. 26 juli in Palestina en de positieve uitkomst daarvan.
Nu je daar toch over begint. Wanneer Nederland op afgelopen het WK in de finale tegen Duitsland moest aantreden zou zij natuurlijk kans maken zich te wreken op de verloren finale '74.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja dat is heel mooi om te denken, maar niet reeel. Menselijke reacties zijn dat. Of zal ik je als voorbeeld het Nederlands elftal aanhalen met hun mooie wedstrijd![]()
![]()
![]()
Om meester-provocateur Figo te weerstaan is voor onze voetballers te hoog gegerepen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja dat is heel mooi om te denken, maar niet reeel. Menselijke reacties zijn dat. Of zal ik je als voorbeeld het Nederlands elftal aanhalen met hun mooie wedstrijd![]()
![]()
![]()
Mooie post..quote:
Eer speelt kennelijk een grote rol in de sportwereld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu je daar toch over begint. Wanneer Nederland op afgelopen het WK in de finale tegen Duitsland moest aantreden zou zij natuurlijkkans maken zich te wreken op de verloren finale '74.
Als ik het goed begrijp denk je dus dat je nu gelijk hebt omdat Zidane (een éénling notabene) een kopstoot gaf aan die aasgier van italië???quote:
Nou, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Israel heeft zeker niet het alleenrecht over bijvoorbeeld het belangrijkste stukje grond, Jeruzalem, geclaimd. Iedereen kan daar in principe heen en zijn of haar geloof beleiden, dit in tegenstelling tot wat de moslims daar willen. Als er dus een groep is die het alleenrecht EXCLUSIEF claimd zijn het wel moslims. Die nuance moet je wel even stellen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En dat is nogmaals dus het punt. Het gaat er niet om dat alle joden dood of weg moeten, het gaat er om dat de staat Israël illegaal is, het gaat er om dat het westen na de tweede wereldoolog heeft besloten om een stuk grond EXCLUSIEF aan joden toe te bedelen.
Let wel, door alle wrijvingen lopen de emoties hoog op, en dus zijn er mensen die denken, vinden en roepen dat alle zionisten dood moeten. Zionisten dus, en niet joden in het algemeen. En ja, er zijn ook mensen die denken, vinden en roepen dat alle joden dood moeten. Sterker nog, er zijn mensen die ook nog eens de daad bij het woord voegen. Naar mate de emoties toenemen, nemen de nuances af. Dat is overigens puur menselijk gedrag. Als je jezelf goed kent, dan weet je dat jij daar ook wel eens last van hebt (ik wel in iedergeval).
Hoe dan ook, het is gebeurt, de staat Israël kan niet meer weg, daarvoor is het te laat, en men zal dit accepteren, en men zal werken aan een vreedzame toekomst, want dat is het enige werkende pad. Echter, het zal voor de betrokken partijen flink wat zelfbeheersing vergen. Emoties vieren hoogtij, de volkeren in het Midden-Oosten zijn erg temperamentvol. Het wordt een taaie klus. Wellicht dat de gevoelens alleen maar kunnen slijten door de tand des tijds. Evolutie naar vrede dus, in plaats van revolutie, tenzij er een wonder geschiedt, zoals bijvoorbeeld het referendum van a.s. 26 juli in Palestina en de positieve uitkomst daarvan.
Geen speld tussen te krijgen.quote:
Mijn avatar betekent echter niet dat ik pro israel ben...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Explain? Ik heb DE moslims nooit horen zeggen dat Jeruzalem exclusief en alleen beschikbaar moet zijn voor moslims (net als mekka dat bijvoorbeeld is). Volgens mij mogen Joden en Christenen en whatever er gewoon rondlopen. Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:29 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Israel heeft zeker niet het alleenrecht over bijvoorbeeld het belangrijkste stukje grond, Jeruzalem, geclaimd. Iedereen kan daar in principe heen en zijn of haar geloof beleiden, dit in tegenstelling tot wat de moslims daar willen. Als er dus een groep is die het alleenrecht EXCLUSIEF claimd zijn het wel moslims. Die nuance moet je wel even stellen.
De arabieren hadden het net terugveroverd van de Ottomanen in WW1.quote:Daarnaast is het gebied voor Israel natuurlijk niet lukraak gekozen. Je zou ook kunnen stellen dat de joden hun land hebben herovert met hulp van andere landen en dan niet eens met oorlog. Het is dus helemaal niet nodig om dit zo cru te zeggen.
Bullshit, daar hebben ze het er zelf naar gemaakt en de grootste verantwoordelijke voor hun situatie is nog altijd Jordanie maar daar hoor je niemand over.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:05 schreef erodome het volgende:
Dat de andere kant zat fout doet is zonder twijvel, maar deze behandeling die al jaren en jaren duurt maakt het er niet beter om, misschien een idee om je af te vragen waarom zoveel mensen zo wanhopig zijn dat ze bereid zijn zulke dingen te doen, dat doe je namelijk niet als je gewoon een toekomst hebt.
Nee, maar je doet wel mee aan een achterlijke mediahype, waar wij het toevallig over hadden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mijn avatar betekent echter niet dat ik pro israel ben...
Hezbollah is ontstaan vanuit verdrukking, vanuit bezetting door ISREAL, daarna door syrie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:21 schreef Incomplete het volgende:
[..]
de huidige situatie is te danken aan het feit dat Hezbollah niet te ontwapenen is door
het libanese leger.
Het is een gewapende, terroristische beweging die een land vormt binnen
een land om vervolgens alles naast zich neer te leggen en hun eigen zin
te doen.
Het gaat er met name om dat het onafhankelijk verklaren van de Joodse gemeenschap in Palestina en het uitroepen van Goerion van de staat Israël in 1948, kwaad bloed zette. Voor die tijd was niet iedereen ermee eens dat de Joodse gemeemschap uit Palestina moest, want de ontginning van Palestijns land verschafte werk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nou nou nou, dit is wel heel eenzijdig. Je kunt ook zeggen dat Israel ervoor zorgt dat hun kinderen ook leren zichzelf te vededigen en het is al helemaal niet zo dat die kinderen de hele dag maar een beetje steentjes lopen te gooien naar Palestijnen. Daarnaast kunnen we toch stellen dat er met regelmaat wat stenen terug komen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Is dat erger als wat de kolonisten doen, hun kinderen stenen laten gooien naar palestijnen die langs komen, als de soldaten erbij zijn dan, want die beschermen de kolonisten, zelfs als ze dat doen.
Is dat erger als je kinderen allemaal het leger insturen en ze leren eerst te schieten en dan te praten?
Ik zeg nergens dat hezbollah lieverdjes zijn, maar het volk heeft hun gekozen om die hulp, niet om het terrorisme, dus niet om haat, maar om hoop, dat maakt het een heel ander verhaal, een andere zienswijze dan het de mensen daar haten israel allemaal, want dat is absoluut niet waar!
Ik heb uberhaupt nooit begrepen waarom ze persee een eigen staat moesten stichten midden tussen allerlei andere volkeren. Ze hadden beter kunnen "integreren" binnen dat gebied. Dat had veel bloed, geld en tranen bespaard. Het was trouwens de dubbelzijdige verklaring van de Engelsen dat eerder kwaad bloed zette, het gebied zou immers overhandigd worden aan de Arabieren als ze mee vochten met de Engelsen tegen de Turken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat er met name om dat het onafhankelijk verklaren van de Joodse gemeenschap in Palestina en het uitroepen van Goerion van de staat Israël in 1948, kwaad bloed zette. Voor die tijd was niet iedereen ermee eens dat de Joodse gemeemschap uit Palestina moest, want de ontginning van Palestijns land verschafte werk.
Nou, leg maar eens uit.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Bullshit, daar hebben ze het er zelf naar gemaakt en de grootste verantwoordelijke voor hun situatie is nog altijd Jordanie maar daar hoor je niemand over.
Daar is ook een mooi shirt vanquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mijn avatar betekent echter niet dat ik pro israel ben...
Pff, dit is echt niet de eerste keer dat ik een dergelijke avatar draag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar je doet wel mee aan een achterlijke mediahype, waar wij het toevallig over hadden.
Nou wees er trots op.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Pff, dit is echt niet de eerste keer dat ik een dergelijke avatar draag.
1. De joden mogen er komen maar niet bidden en dergelijke, ze mogen er enkel rondlopen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1. Explain? Ik heb DE moslims nooit horen zeggen dat Jeruzalem exclusief en alleen beschikbaar moet zijn voor moslims (net als mekka dat bijvoorbeeld is). Volgens mij mogen Joden en Christenen en whatever er gewoon rondlopen. Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag?
[..]
2. De arabieren hadden het net terugveroverd van de Ottomanen in WW1.
Er is hier iemand totaal niet van op de hoogte dat Hezbollah een puppet is van Syrië en Iran, wie o wie zou dat toch zijn?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Hezbollah is ontstaan vanuit verdrukking, vanuit bezetting door ISREAL, daarna door syrie.
Wat daarna is overgebleven is een GRENSCONFLICT, die gaat om WATER, het gaat om een klein stukje land dat aan libanon behoorde, door israel en later syrie is ingelijfd en nooit is terug gegeven aan libanon, om een duidelijke reden trouwens, dat water, dat israel ook erg hard nodig heeft.
Al JAREN speelt dit grensconflict en gebeuren deze dingen over en weer(het oppakken van militanten aan beide kanten om te kunnen onderhandelen).
De eis van hezbollah is simpel, ze willen dat stukje land terug en hebben gezegd niet te stoppen zolang dat niet het geval is.
Het plaatje van terroristische organisatie die zomaar wat doet en voornamelijk haat is dus absoluut niet waar.
Uh uh, israel doet aan apertheid, in sommige delen zijn alleen joden toegestaan, joden krijgen ook fiks wat geld om daarheen te verhuizen trouwens, mijn beste vriendin haar man heeft samen gewerkt met iemand die naar israel verhuist is en die daarvoor zo'n 20.000 euro kreeg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Israel heeft zeker niet het alleenrecht over bijvoorbeeld het belangrijkste stukje grond, Jeruzalem, geclaimd. Iedereen kan daar in principe heen en zijn of haar geloof beleiden, dit in tegenstelling tot wat de moslims daar willen. Als er dus een groep is die het alleenrecht EXCLUSIEF claimd zijn het wel moslims. Die nuance moet je wel even stellen.
Daarnaast is het gebied voor Israel natuurlijk niet lukraak gekozen. Je zou ook kunnen stellen dat de joden hun land hebben herovert met hulp van andere landen en dan niet eens met oorlog. Het is dus helemaal niet nodig om dit zo cru te zeggen.
1. Ik vroeg waar je dat vandaan had?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
1. De joden mogen er komen maar niet bidden en dergelijke, ze mogen er enkel rondlopen.
2. Ja en? Is toch geen tegenargument, ze waren het gewoon snel weer kwijt, kan gebeuren. We lopen toch ook niet te zeuren dat Duitsland Polen na WOII weer moest inleveren, want eigenlijk hadden ze dat net veroverd een paar jaar ervoor.
Die is nog redelijk normaal.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld: https://boffensive.florid(...)0034/imaginarylg.jpg
Mietje, durfde je niet met islam of allah erop te kopen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld: https://boffensive.florid(...)0034/imaginarylg.jpg
Hij zou wel ballen hebben als hij dan nog in de randstad durft rond te lopen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Mietje, durfde je niet met islam of allah erop te kopen?![]()
Ach ja, de mensen van nu kunnen er wat aan doen wat toen gebeurt is natuurlijk, komop, straf ze maar lekker hard, maak maar dat ze geen toekomst hebben, daar gaat het vast veel beter van worden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Bullshit, daar hebben ze het er zelf naar gemaakt en de grootste verantwoordelijke voor hun situatie is nog altijd Jordanie maar daar hoor je niemand over.
mooi shirt man...quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Daar is ook een mooi shirt van
https://boffensive.florid(...)4/blk_fuck_islam.jpg
http://www.boffensive.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=boffensive&Product_Code=RELFI&Category_Code=R
https://boffensive.florid(...)4/blk_fuck_allah.jpg
Te bestellen voor slechts 14,99
1. Zoek het even op.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1. Ik vroeg waar je dat vandaan had?
2. Nee, dat is niet hetzelfde, aangezien er een deal was gemaakt met de engelsen wat dat betreft. Het land was voor de bezetting door de Ottomanen ook al arabisch. Maar Engeland was een koloniale macht daaro.
Niettemin waren de Sovjetunie en de Verenigde Staten de eersten die de staat Israël erkenden., maar het is ook goed om te weten dat er altijd een Joodse gemeenschap in Palestina heeft geleefd (bij Hebron) en dat de dubbelrol van de Engelsen ook de Joden trof, waardoor zij eigenhandig besluiten heeft genomen die tot de staat Israël hebben geleid.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb uberhaupt nooit begrepen waarom ze persee een eigen staat moesten stichten midden tussen allerlei andere volkeren. Ze hadden beter kunnen "integreren" binnen dat gebied. Dat had veel bloed, geld en tranen bespaard. Het was trouwens de dubbelzijdige verklaring van de Engelsen dat eerder kwaad bloed zette, het gebied zou immers overhandigd worden aan de Arabieren als ze mee vochten met de Engelsen tegen de Turken.
1. Ik moet het opzoeken? Jij komt met die achterlijke niet onderbouwde stelling.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:42 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
1. Zoek het even op.
2. Maakt nog niets uit, waarom moet het in Arabische handen blijven? Het was nog altijd een jood die Jeruzalem heeft gesticht hoor.
Klopt, en dat is de essentie van dit conflict. Het verbaasd mij dan ook altijd hoe stil de Engelsen zijn met betrekking tot dit alles.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niettemin waren de Sovjetunie en de Verenigde Staten de eersten die de staat Israël erkenden., maar het is ook goed om te weten dat er altijd een Joodse gemeenschap in Palestina heeft geleefd (bij Hebron) en dat de dubbelrol van de Engelsen ook de Joden trof, waardoor zij eigenhandig besluiten heeft genomen die tot de staat Israël hebben geleid.
Na de burgeroorlog hebben alle partijen, behalve hezbollah, de wapens ingeleverd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Hezbollah is ontstaan vanuit verdrukking, vanuit bezetting door ISREAL, daarna door syrie.
Wat daarna is overgebleven is een GRENSCONFLICT, die gaat om WATER, het gaat om een klein stukje land dat aan libanon behoorde, door israel en later syrie is ingelijfd en nooit is terug gegeven aan libanon, om een duidelijke reden trouwens, dat water, dat israel ook erg hard nodig heeft.
Al JAREN speelt dit grensconflict en gebeuren deze dingen over en weer(het oppakken van militanten aan beide kanten om te kunnen onderhandelen).
De eis van hezbollah is simpel, ze willen dat stukje land terug en hebben gezegd niet te stoppen zolang dat niet het geval is.
Het plaatje van terroristische organisatie die zomaar wat doet en voornamelijk haat is dus absoluut niet waar.
Dan geven we Nederland terug aan Spanje, heb je geen problemen mee neem ik aan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:42 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
1. Zoek het even op.
2. Maakt nog niets uit, waarom moet het in Arabische handen blijven? Het was nog altijd een jood die Jeruzalem heeft gesticht hoor.
De kolonisten zijn erg agressief, dat zeggen zelfs de inwoners van israel(praat nogal vaak met wat israeliers, niet veel, dus echt heel erg representatioef is het niet), ze doen aan razia's en alles, zetten landbouwgrond in de hens, gillen dat alle arabieren dood moeten, iig de palestijnen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou nou nou, dit is wel heel eenzijdig. Je kunt ook zeggen dat Israel ervoor zorgt dat hun kinderen ook leren zichzelf te vededigen en het is al helemaal niet zo dat die kinderen de hele dag maar een beetje steentjes lopen te gooien naar Palestijnen. Daarnaast kunnen we toch stellen dat er met regelmaat wat stenen terug komen.
Die mensen die Hezbollah steunen krijgen niet het hele verhaal te horen en worden daar nu de dupe van. Als zij wisten wat wij wisten zouden ze die organisatie helemaal niet steunen.
Er staat nergens dat moslims willen dat Joden er niet mogen komen of bidden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:45 schreef -scorpione- het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_mount
Onder het kopje '4 Management of the site'.
Oh please: de Arabieren snijden je kop eraf als je een jood bent of tegenwoordig ook als je een niet-moslim bent. Ik weet dat jij ze graag pijpt, maar je pijpt de verkeerde: ze gooien vrouwen als jou nog liever de put in dan joden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Uh uh, israel doet aan apertheid, in sommige delen zijn alleen joden toegestaan, joden krijgen ook fiks wat geld om daarheen te verhuizen trouwens, mijn beste vriendin haar man heeft samen gewerkt met iemand die naar israel verhuist is en die daarvoor zo'n 20.000 euro kreeg.
Oh goh, gaan we het weer over 1.000 jaar geleden hebben? Kunnen we het eens over het hier en nu hebben waar de Arabische wereld een wereld vol haat en discriminatie jegens niet-moslims is?quote:En de moslims willen niet delen, je bent je er niet van bewust dat de verdeling van jeruzalem voor de joden terug kwamen ingesteld was door moslims, moslims die zelfs de christelijke bolwerken hebben beschermt en onderhouden toen de christenen teveel ruzie onder elkaar maakte om daarvoor te zorgen?
Die link die ik heb geplaatst is ook voor jou wel interessant. Het gaat trouwens voornamelijk om de Tempelberg en niet heel Jeruzalem, dat lijkt me duidelijk. De ene kerk/moskee/synagoge is de andere niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Uh uh, israel doet aan apertheid, in sommige delen zijn alleen joden toegestaan, joden krijgen ook fiks wat geld om daarheen te verhuizen trouwens, mijn beste vriendin haar man heeft samen gewerkt met iemand die naar israel verhuist is en die daarvoor zo'n 20.000 euro kreeg.
En de moslims willen niet delen, je bent je er niet van bewust dat de verdeling van jeruzalem voor de joden terug kwamen ingesteld was door moslims, moslims die zelfs de christelijke bolwerken hebben beschermt en onderhouden toen de christenen teveel ruzie onder elkaar maakte om daarvoor te zorgen?
Mwah heb anderhalve liter water hier staan. Straks maar even een koude douche nemenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:48 schreef JohnDope het volgende:
Jonges iemand biertje, roseetje, ijs??? roept u maar.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat nergens dat moslims willen dat Joden er niet mogen komen of bidden.
Ja, kan jij aanwijzen dat de moslims niet willen dat Joden daar komen? Ik zie wel iets over een of andere Sheik die dat niet wou, en dat die allang dood is. Nog wat anders wat ik mis?quote:
Hier, je vriendjes:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:46 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet of die mensen hezbollah niet zouden steunen als ze wisten wat we hier weten, weet niet eens of wij hezbolah zo zwaar zouden veroordelen als wij wisten wat zij daar weten.
Hezbollah wilde niet ontwapenen om dat grensconflict om water, dat is het eieren eten, niet om blinde haat tegen israel, maar gewoon een grensconflict.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Na de burgeroorlog hebben alle partijen, behalve hezbollah, de wapens ingeleverd.
De noodzaak gewapend te blijven, na de israelische terugtrekking was er niet.
Dat ze zich geliefd hebben gemaakt bij een deel van de bevolking door allerlei
projecten is ook waar. Maar de prijs, nogmaals, is hoog.
Kinderen die vergiftigd worden met hun verwerpelijke ideologie.
Dat israel besloten heeft aan te vallen is de schuld van hezbollah.
Dat stuk land komt niet terug door 2 soldaten te kidnappen maar zal toch echt in
vredesbesprekingen geregeld moeten worden.
daarnaast vind ik elke beweging met terroristische inslag verkeerd, hoeveel goed
dat ze ook doen en welke motivatie ze ook hebben.
De prijs wordt in alle gevallen betaald door de gewone burger.
Dit is ingesteld namens de moslims. Je kunt wel steeds zeggen dat iedereen een individu is maar zodra jij gelovig wordt dan sluit je je ook gewoon aan bij een groep. Jij hebt dat geloof niet bedacht en ook geen ander bewijs dan wat er geleverd wordt door anderen in de moslimsgemeenschap zoals begonnen is door Mohammed. Ga hier dus niet lopen zeiken dat de ene moslim de andere niet is, want dat is hier niet relevant.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, kan jij aanwijzen dat de moslims niet willen dat Joden daar komen? Ik zie wel iets over een of andere Sheik die dat niet wou, en dat die allang dood is. Nog wat anders wat ik mis?
Wat bazel je nu????quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Hezbollah wilde niet ontwapenen om dat grensconflict om water, dat is het eieren eten, niet om blinde haat tegen israel, maar gewoon een grensconflict.
Nee, je hebt het gewoon fout en wilt het kennelijk niet toegeven. Er was slechts 1 beheerder niet 1 miljard beheerders. Als Jan toevallig niet religieus is, en jij bent het ook niet. En Jan zegt, in naam van niet religieuzen steek ik Peter in de hens, dan ben jij dus medeverantwoordelijk daarvoor ofzo?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dit is ingesteld namens de moslims. Je kunt wel steeds zeggen dat iedereen een individu is maar zodra jij gelovig wordt dan sluit je je ook gewoon aan bij een groep. Jij hebt dat geloof niet bedacht en ook geen ander bewijs dan wat er geleverd wordt door anderen in de moslimsgemeenschap zoals begonnen is door Mohammed. Ga hier dus niet lopen zeiken dat de ene moslim de andere niet is, want dat is hier niet relevant.
Stond dat in hetzelfde boek als die in de fik gestoken kerken in Irak?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk trouwens dat stuk over die fundamentalistische Christen die een belangrijke moskee in Jeruzalem in de fik stak.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan geven we Nederland terug aan Spanje, heb je geen problemen mee neem ik aan?
Als je met zulke argumenten op de proppen komt zeg je gewoon dat je het niet meer weet eigenlijk.²
Iets NIET zijn is dus niet onderdeel zijn van een groep. Maar dat schijnen religieuzen maar niet te kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je hebt het gewoon fout en wilt het kennelijk niet toegeven. Er was slechts 1 beheerder niet 1 miljard beheerders. Als Jan toevallig niet religieus is, en jij bent het ook niet. En Jan zegt, in naam van niet religieuzen steek ik Peter in de hens, dan ben jij dus medeverantwoordelijk daarvoor ofzo?
Uiteraard, Samaria en Judea waren ook vroeger gewoon joodse gebieden. Alleen Jordanie heeft op een slinkse wijze de naam in Westbank veranderd om dat te verhullen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:51 schreef erodome het volgende:
de definitieve grensen van israel vaststellen namelijk, die trouwens een stuk ruimer zijn dan de grensen nu zelfs...
OMG.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Hezbollah wilde niet ontwapenen om dat grensconflict om water, dat is het eieren eten, niet om blinde haat tegen israel, maar gewoon een grensconflict.
Blair heeft natuurlijk via de G8-top natuurlijk een statemnet gemaakt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en dat is de essentie van dit conflict. Het verbaasd mij dan ook altijd hoe stil de Engelsen zijn met betrekking tot dit alles.
NIET religieuzen zijn OOK een groepquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Iets NIET zijn is dus niet onderdeel zijn van een groep. Maar dat schijnen religieuzen maar niet te kunnen begrijpen.
Om je manier van redeneren aan te houden. DE JODEN, willen dus ook niet dat moslims daar komen.quote:One extremist fringe group, the Temple Mount and Eretz Yisrael Faithful Movement advocates the removal of the Dome of the Rock and the Al Aqsa mosque, which they deem signs of "Islamic conquest and domination", suggesting that they be "rebuilt at Mecca" and claiming "God ... expects Israel to re-liberate the Temple Mount from the pagan Arab worshippers." This group has growing support in Israel for Jews to be able to worship at Judaim's holiest site.
Nee. Dat is GEEN afgebakende groep.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NIET religieuzen zijn OOK een groep![]()
Nee, je kunt je niet zomaar vrijpleiten van dit soort dingen als moslim, net zoals je je als NLder niet kan vrijpleiten van de Srebrenica debacle. Je kunt je ervoor schamen en het er eventueel niet mee eens zijn, maar het gebeurt namens het moslimsgeloof of het nu een individu is die het beslist of niet. Uiteindelijk is het gewoon gebaseerd op een cultureel element van segregatie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je hebt het gewoon fout en wilt het kennelijk niet toegeven. Er was slechts 1 beheerder niet 1 miljard beheerders. Als Jan toevallig niet religieus is, en jij bent het ook niet. En Jan zegt, in naam van niet religieuzen steek ik Peter in de hens, dan ben jij dus medeverantwoordelijk daarvoor ofzo?
"Iedereen behoord wel tot een minderheid... jha er zijn altijd mensen die niet tot een minderheid behoren... maar dat zijn er zo weinig!!!"quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NIET religieuzen zijn OOK een groep![]()
Klopt er is een groep joden die ook de boel willen afbakenen, heb ik trouwens net in algemene bewoordingen gezegd in mijn vorige post, dus ik was je al voor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens scorpione:
[..]
Om je manier van redeneren aan te houden. DE JODEN, willen dus ook niet dat moslims daar komen.![]()
Onzin, je kan NIET religieuzen ook afbakenen in een groep, tenminste als jij MOSLIMS kan afbakenen onder 1 groep, dan kan het dus ook met NIET-religieuzen. Immers hoeveel stromingen zijn er binnen de Islam? Hoeveel interpretaties : ')quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:57 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee. Dat is GEEN afgebakende groep.
Een bepaalde groep religieuzen is dat wel: jij kiest ervoor om moslim te zijn en in hetzelfde sprookjesboek als een bepaalde groep mensen te geloven dus zijn jullie 1 groep. Dat betekent dus niet dat alle mensen die dat niet zijn opeens ook een afgebakende groep zijn.
Al zien moslims dat natuurlijk wel zo, dat zijn de ongelovige varkens die dood moeten
heb je mijn onderschrift gelezen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je kan NIET religieuzen ook afbakenen in een groep, tenminste als jij MOSLIMS kan afbakenen onder 1 groep, dan kan het dus ook met NIET-religieuzen. Immers hoeveel stromingen zijn er binnen de Islam? Hoeveel interpretaties : ')
Je spreekt nu over een "groep Joden", terwijl je dat niet deed bij de moslims. Ive got you here. Meten met 2 maten. Generaliseer het dan ook over de Joden als je zo tof bent.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Klopt er is een groep joden die ook de boel willen afbakenen, heb ik trouwens net in algemene bewoordingen gezegd in mijn vorige post, dus ik was je al voor.
Het groene gedeelte is niet allemaal het midden-oosten hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:00 schreef rutger05 het volgende:
Hier nog even een kaart met het kleine grondgebied van de staat Israël, maar dat wordt Israël zelfs nog niet gegund:
http://www.bereanfaith.com/images/maps/1.gif
Je zou soms denken dat de staat Israël het grondgebied van het halve Midden- Oosten in bezit heeft.
Nee hoor, het gaat hier om een joodse splintergroepering die dit soort dingen niet voor het zeggen heeft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je spreekt nu over een "groep Joden", terwijl je dat niet deed bij de moslims. Ive got you here. Meten met 2 maten. Generaliseer het dan ook over de Joden als je zo tof bent.
Ga je proberen onder de gordel te raken, wordt je boos ventje, dat zegt genoeg denk ik, zijn de argumenten op ofzo?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh please: de Arabieren snijden je kop eraf als je een jood bent of tegenwoordig ook als je een niet-moslim bent. Ik weet dat jij ze graag pijpt, maar je pijpt de verkeerde: ze gooien vrouwen als jou nog liever de put in dan joden.
Geen 1000 jaar terug, deze verdeling heeft gewerkt totdat de staat israel werd gesticht en toen is de ellende weer begonnen na een periode van relatieve rust.quote:Oh goh, gaan we het weer over 1.000 jaar geleden hebben? Kunnen we het eens over het hier en nu hebben waar de Arabische wereld een wereld vol haat en discriminatie jegens niet-moslims is?
Israel heeft zich niet totaal terug getrokken uit libanon, nogmaals, het gaat om een klein stukje aan de grens die voor beide landen ontiegelijk belangerijk is voor de waterhuishouding.quote:Waar Israel, na zich al 6 jaar geleden te hebben teruggetrokken, onophoudelijk door je fascistische Hezbollah-vriendjes bestookt werd?
Het gaat mij erom te laten zien hoe weinig grondgebied Israël in werkelijkheid heeft, dat kan men op deze kaart goed zien.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het groene gedeelte is niet allemaal het midden-oosten hoor.
Maakt het wat uit? Het zij en blijven Joden, dus moeten we het volgens je redenering ook over alle joden generaliseren. Dat doe je toch ook over moslims? Immers 1 religieuze leider (waarvan ik niet eens weet wat voor stroming die aanhangt) is ook al een representant voor ALLE moslims. Ongeacht of deze lid was van een radicale groeperingquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat hier om een joodse splintergroepering die dit soort dingen niet voor het zeggen heeft.
Juist niet, misschien moet je een kaart erbij bakken met woestijn e.d.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom te laten zien hoe weinig grondgebied Israël in werkelijkheid heeft, dat kan men op deze kaart goed zien.
Dit soort gezeik kots ik dus van, zeker vriendjes met bush met je als je niet totaal aan mijn kant staat sta je aan de andere kant.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hier, je vriendjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan hebben ze nog niet eens de Tempelberg onder hun hoede, waar het toch vooral omdraait.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom te laten zien hoe weinig grondgebied Israël in werkelijkheid heeft, dat kan men op deze kaart goed zien.
Jij beticht Erodome van eenzijdigheidquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En dan hebben ze nog niet eens de Tempelberg onder hun hoede, waar het toch vooral omdraait.
En Erodome, kalmeer een beetje, ik weet dat je wordt geprovoceerd door xray en dat is niet netjes, maar je bekijkt het wel heel eenzijdig, dat mag toch duidelijk zijn. Je komt gewoon een beetje naief over als je roept dat het hier een 'waterhuishoudingsoorlog' is.
kijk eens in zijn Signature.......quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:02 schreef erodome het volgende:
welke propaganda neem jij tot je,
Nee, dat hoeft niet. Op het moment dat deze meer extremistische joden de overhand krijgen en de Rotskoepel omver gooien en de derde tempel bouwen dan krijgen de joden er van mij ook van langs. Ik houd er namelijk niet van om achter algemene organisaties of groeperingen te schuilen, dat vind ik laf.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maakt het wat uit? Het zij en blijven Joden, dus moeten we het volgens je redenering ook over alle joden generaliseren. Dat doe je toch ook over moslims? Immers 1 religieuze leider (waarvan ik niet eens weet wat voor stroming die aanhangt) is ook al een representant voor ALLE moslims. Ongeacht of deze lid was van een radicale groepering![]()
haha .. jha laten we daar nu al afspraken over maken!quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Als dit allemaal ooit over is mag Israël beginnen met herstelbetalingen aan Libanon. Een paar miljard om mee te beginnen lijkt me niet geheel onterecht.
Jij neemt aan dat ik aan de kant van de joden sta. Ik sta aan geen enkele kant, ik heb een interesse van afstand. Voor de discussie neem ik wel eens een standpunt in of stel kritische vragen als advocaat van de duivel, dat is alles. Lees anders even al mijn posts door in de afgelopen topics, dan wordt dat beeld wel duidelijkquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij beticht Erodome van eenzijdigheid![]()
![]()
Weet je wat ik laf vind, de actie van 1 persoon te veralgemeniseren op 1,5 miljard personen. Dat vind ik laf. Volgens mij heb jij dat WikiPedia stukje niet helemaal gelezen klopt het niet?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Op het moment dat deze meer extremistische joden de overhand krijgen en de Rotskoepel omver gooien en de derde tempel bouwen dan krijgen de joden er van mij ook van langs. Ik houd er namelijk niet van om achter algemene organisaties of groeperingen te schuilen, dat vind ik laf.
Dan ben je slecht geinformeerd, serieus...quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat bazel je nu????Hezbollahs bestaansreden is de VERNIETIGING VAN ISRAEL. Punt: dat is hun doel, dat zeggen ze zelf en dat is het enige wat ze willen.
![]()
Die shebaa-boerderijen zijn dus een groot deel van het conflict, vind het jammer dat de info niet verder gaat als dit en niet het belang van dat stukje land benadrukt, het is namelijk niet zo dat het om niets gaat, het gaat om zeer belangerijk water.quote:Ondanks druk van de Verenigde Naties tot het neerleggen van de wapens zoals vastgelegd in resolutie 1559 aangenomen in oktober 2004, blijft Hezbollah een gewapende militie. Een van de redenen die hiervoor wordt aangevoerd is dat Israël nog altijd in Libanon een stukje land bezet zou houden, namelijk de Shebaa-boerderijen. De VN hebben echter in 2000 bepaald dat Israël zich van het gehele Libanese grondgebied heeft teruggetrokken. Volgens de VN behoren de Shebaa-boerderijen bij Syrië (en dus bij de door Israël bezette Golan-hoogvlakte) en niet bij Libanon. Israël stelt dat dit kleine stukje land niet meer is dan een excuus om Israëliërs aan te vallen; ze zou het hebben ontruimd als de VN dit hadden bepaald.
Een andere reden voor Hezbollah om de gewapende strijd tegen Israël door te zetten, is de aanwezigheid van Hezbollah militieleden in Israëlische gevangenissen. Pas als Libanon en de Libanezen volledig zijn "bevrijd", is Hezbollah bereid de wapens neer te leggen. Opvallend genoeg maakt Hezbollah zich niet druk om Libanezen die zich in Syrische gevangenissen bevinden.
Oh please: het is duidelijk een groep: allemaal volgelingen van de koran.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, je kan NIET religieuzen ook afbakenen in een groep, tenminste als jij MOSLIMS kan afbakenen onder 1 groep, dan kan het dus ook met NIET-religieuzen. Immers hoeveel stromingen zijn er binnen de Islam? Hoeveel interpretaties : ')
ik heb het allemaal gelezen en nog veel meer. Ik heb met er gewoon in verdiept, zou jij ook eens moeten doen. En nogmaals, jin hebt nog helemaal geen idee van wat mijn standpunt is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet je wat ik laf vind, de actie van 1 persoon te veralgemeniseren op 1,5 miljard personen. Dat vind ik laf. Volgens mij heb jij dat WikiPedia stukje niet helemaal gelezen klopt het niet?
Nee, ik neem niets aan. Ik zie wel een bepaald aantal belachelijke manieren van redeneren wat uitmond in meten van 2 maten. En dat zie ik in dit topic. Jij weet zelf ook best dat je manier van redeneren nergens op sloeg. Nergens heb jij mij bovendien weten aan te tonen dat DE moslims willen dat er geen enkele Jood of Christen er mag komen. Je hebt mij slechts laten zien dat er 1 persoon was, ruim 40 jaar geleden, die Jeruzalem beheerde en dat er destijds erg strikte regels waren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat ik aan de kant van de joden sta. Ik sta aan geen enkele kant, ik heb een interesse van afstand. Voor de discussie neem ik wel eens een standpunt in of stel kritische vragen als advocaat van de duivel, dat is alles. Lees anders even al mijn posts door in de afgelopen topics, dan wordt dat beeld wel duidelijk![]()
Lijkt mij niet. Iran en Syrië horen herstelbetalingen te doen aan Israël en Libanon.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Als dit allemaal ooit over is mag Israël beginnen met herstelbetalingen aan Libanon. Een paar miljard om mee te beginnen lijkt me niet geheel onterecht.
Tsja, die hele discussie omtrent dat conflicht, ik word er een beetje moe van. Het sleept zich nu al jaren voort en we komen er toch niet uit. Dus ik dacht, laat ik eens wat verder kijken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:09 schreef TheShadow het volgende:
[..]
haha .. jha laten we daar nu al afspraken over maken!![]()
Iran en Syrie mogen dan ook wel een goede bijdrage leveren lijkt me.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Je bent bekend met het feit dat moslims geen enkele leidende hoofdfiguur hebben binnen de Islam. Er is dus niemand die eenzijdig zaken kan besluiten met betrekking tot religieuze zaken. Er is geen PAUS. Dus jij kan onmogelijk veralgemeniseren, aangezien er nooit een officieel besluit in naam van de Islam kan worden gemaakt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik heb het allemaal gelezen en nog veel meer. Ik heb met er gewoon in verdiept, zou jij ook eens moeten doen. En nogmaals, jin hebt nog helemaal geen idee van wat mijn standpunt is.
En nee, ik algemeniseer niet, ik ben namelijk niet degene die me bij een groep aansluit die bepaalde besluiten neemt. Verschuilen is laf.
Nee hoor. Het is Israël dat in de afgelopen dagen voor miljarden aan infrastructuur kapot heeft geschoten. Dit treft niet alleen de Hezbollah strijders maar vooral de onschuldige burgers die hier nog vele decennia lang de negatieve gevolgen van zullen ondervinden. Het is een lafhartige streek. Betalen zullen ze, die Joden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Iran en Syrië horen herstelbetalingen te doen aan Israël en Libanon.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik neem niets aan. Ik zie wel een bepaald aantal belachelijke manieren van redeneren wat uitmond in meten van 2 maten. En dat zie ik in dit topic. Jij weet zelf ook best dat je manier van redeneren nergens op sloeg. Nergens heb jij mij bovendien weten aan te tonen dat DE moslims willen dat er geen enkele Jood of Christen er mag komen. Je hebt mij slechts laten zien dat er 1 persoon was, ruim 40 jaar geleden, die Jeruzalem beheerde en dat er destijds erg strikte regels waren.![]()
Dat ook. Maar het grootste gedeelte zal uit Israël moeten komen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Iran en Syrie mogen dan ook wel een goede bijdrage leveren lijkt me.
Goed tegenargument!quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
wat een onzin, hier kan ik niet eens op reageren. Je verschuilt je, lafaard
![]()
...en het wordt pas echt lachen/een zootje als Libanon om een voorschot gaat vragen bij Duitse concerns die joodse slachtoffers van WOII nog het één en ander schuldig zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Iran en Syrie mogen dan ook wel een goede bijdrage leveren lijkt me.
Moslims hebben meer dan genoeg leiders die namens hun beslissingen nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat moslims geen enkele leidende hoofdfiguur hebben binnen de Islam. Er is dus niemand die eenzijdig zaken kan besluiten met betrekking tot religieuze zaken. Er is geen PAUS. Dus jij kan onmogelijk veralgemeniseren, aangezien er nooit een officieel besluit in naam van de Islam kan worden gemaakt.
Het gedeelte tussen het vetgedrukte is erg interessant.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben je slecht geinformeerd, serieus...
[..]
Die shebaa-boerderijen zijn dus een groot deel van het conflict, vind het jammer dat de info niet verder gaat als dit en niet het belang van dat stukje land benadrukt, het is namelijk niet zo dat het om niets gaat, het gaat om zeer belangerijk water.
Maar geen vernieteging bij deze eisen hoor, alle gevangenen los, hezbollah ontwapend(niet dat ik vind dat al die gevangenen los horen, er zitten smerige misdadigers tussen die serieus veel straf verdienen).
Oh jah joh!? Nou die moet ik dan eerst zien te vinden!quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Moslims hebben meer dan genoeg leiders die namens hun beslissingen nemen.
Ja hoor. Het is allemaal de schuld van Israel die aangevallen is vanaf het grondgebied van Libanon.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is Israël dat in de afgelopen dagen voor miljarden aan infrastructuur kapot heeft geschoten. Dit treft niet alleen de Hezbollah strijders maar vooral de onschuldige burgers die hier nog vele decennia lang de negatieve gevolgen van zullen ondervinden. Het is een lafhartige streek. Betalen zullen ze, die Joden.
Klopt, en de slavenhandel is geloof ik ook nog niet helemaal goed afgehandeld. Illusie dus dat het allemaal vergoed gaat worden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
...en het wordt pas echt lachen/een zootje als Libanon om een voorschot gaat vragen bij Duitse concerns die joodse slachtoffers van WOII nog het één en ander schuldig zijn![]()
Oh kom op zeg, naief persoon. Zelfs de politieke tak heeft meerdere malen opgeroepen tot de vernietiging van Israel. Verder klopt je stukje met dat excuus niet:quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben je slecht geinformeerd, serieus...
[..]
Die shebaa-boerderijen zijn dus een groot deel van het conflict, vind het jammer dat de info niet verder gaat als dit en niet het belang van dat stukje land benadrukt, het is namelijk niet zo dat het om niets gaat, het gaat om zeer belangerijk water.
Maar geen vernieteging bij deze eisen hoor, alle gevangenen los, hezbollah ontwapend(niet dat ik vind dat al die gevangenen los horen, er zitten smerige misdadigers tussen die serieus veel straf verdienen).
[quote]Founded with the aid of Iran and funded by it,[10] Hezbollah follows the distinct Shia Islamic ideology developed by Ayatollah Ruhollah Khomeini, leader of the Islamic Revolution in Iran.[11]quote:Ondanks druk van de Verenigde Naties tot het neerleggen van de wapens zoals vastgelegd in resolutie 1559 aangenomen in oktober 2004, blijft Hezbollah een gewapende militie. Een van de redenen die hiervoor wordt aangevoerd is dat Israël nog altijd in Libanon een stukje land bezet zou houden, namelijk de Shebaa-boerderijen. De VN hebben echter in 2000 bepaald dat Israël zich van het gehele Libanese grondgebied heeft teruggetrokken. Volgens de VN behoren de Shebaa-boerderijen bij Syrië (en dus bij de door Israël bezette Golan-hoogvlakte) en niet bij Libanon. Israël stelt dat dit kleine stukje land niet meer is dan een excuus om Israëliërs aan te vallen; ze zou het hebben ontruimd als de VN dit hadden bepaald.
Ga je me nu vertellen dat er binnen de islam geen leiders en hierarchische structuren zijn?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh jah joh!? Nou die moet ik dan eerst zien te vinden!Echt je onderbouwd je argumenten fantastisch.
Binnen mijn stroming is er zeker geen religieus LEIDER.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ga je me nu vertellen dat er binnen de islam geen leiders zijn?![]()
Precies...quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja hoor. Het is allemaal de schuld van Israel die aangevallen is vanaf het grondgebied van Libanon.![]()
DAT is een makkelijk excuus zeg ongelofelijk. Ook al moorden miljoenen moslims niet moslims uit met de koran in hun hand, dan NOG ligt het niet aan de religie WANT ER IS GEEN PAUS-FIGUURquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat moslims geen enkele leidende hoofdfiguur hebben binnen de Islam. Er is dus niemand die eenzijdig zaken kan besluiten met betrekking tot religieuze zaken. Er is geen PAUS. Dus jij kan onmogelijk veralgemeniseren, aangezien er nooit een officieel besluit in naam van de Islam kan worden gemaakt.
Nee hoor, als iemand zich denoteert als moslim dan moet hij begrijpen dat er mensen zijn die macht hebben die namens zijn geloof bepaalde beslissingen neemt. Ben je het daar niet mee eens noem je zelf dan geen moslim.quote:
Maar dat is het dan ook grotendeels, dat daarbij veel irritatie komt kijken over het handelen van israel tegenover voornamelijk de palestijnen is ook waar, maar in weze was het een grensconflict om water, iets wat nooit naar voren gehaalt wordt, wordt altijd op de achtergrond geschoven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En dan hebben ze nog niet eens de Tempelberg onder hun hoede, waar het toch vooral omdraait.
En Erodome, kalmeer een beetje, ik weet dat je wordt geprovoceerd door xray en dat is niet netjes, maar je bekijkt het wel heel eenzijdig, dat mag toch duidelijk zijn. Je komt gewoon een beetje naief over als je roept dat het hier een 'waterhuishoudingsoorlog' is.
Wacht 6 miljoen Joden zijn vermoord door het Westen, oh het is de Westerse intolerante cultuur! De Westerse gedachtegang keurt het moorden van 6 miljoen joden goed namelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
DAT is een makkelijk excuus zeg ongelofelijk. Ook al moorden miljoenen moslims niet moslims uit met de koran in hun hand, dan NOG ligt het niet aan de religie WANT ER IS GEEN PAUS-FIGUUR
Oh mijn godroze olifant
Miljoenen moslims is wel erg gechargeerd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
DAT is een makkelijk excuus zeg ongelofelijk. Ook al moorden miljoenen moslims niet moslims uit met de koran in hun hand, dan NOG ligt het niet aan de religie WANT ER IS GEEN PAUS-FIGUUR
Oh mijn godroze olifant
Dat is niet relevant, er zijn hierarchische structuren en mensen die namens de islam beslissingen nemen, dat hoeft niet per se één leider te zijn. Kom op, je kunt beter dan ditquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Binnen mijn stroming is er zeker geen religieus LEIDER.
In dat geval kunnen we elkaar de hand schudden, ik doe niet meer als dat, in discussie's waarin israel totaal gehekelt wordt en de andere op de schouders geklopt worden doe ik hetzelfde, maar dan andersom, dan belicht ik israel zijn kant.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat ik aan de kant van de joden sta. Ik sta aan geen enkele kant, ik heb een interesse van afstand. Voor de discussie neem ik wel eens een standpunt in of stel kritische vragen als advocaat van de duivel, dat is alles. Lees anders even al mijn posts door in de afgelopen topics, dan wordt dat beeld wel duidelijk![]()
Nee, die zijn er niet. En jij bepaald voor niemand of hij of zij zich moslim mag noemen of niet. Ik ben zeker een moslim ja en er nog trots op ook. Dat betekend niet dat ik dan ook iets te maken heb met de beslissing van een of ander persoon in Jeruzalem 60 jaar geleden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand zich denoteert als moslim dan moet hij begrijpen dat er mensen zijn die macht hebben die namens zijn geloof bepaalde beslissingen neemt. Ben je het daar niet mee eens noem je zelf dan geen moslim.
Je doet me denken aan een andere poster die elke keer dezelfde posting achterlaat.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hier, je vriendjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat niet wegneemt dat het een van de weinige mooie gebaren zou zijn die Israël zou kunnen maken in dezen na afloop.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Klopt, en de slavenhandel is geloof ik ook nog niet helemaal goed afgehandeld. Illusie dus dat het allemaal vergoed gaat worden.
Het westen is niet echt een groep te noemen natuurlijk in deze kwestie, Duitsland is al iets preciezer. En de westerse cultuur is zeker ook intolerant. Kerel, ik sta echt niet recht tegenover je qua standpunten dan sla niet zo om je heen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht 6 miljoen Joden zijn vermoord door het Westen, oh het is de Westerse intolerante cultuur! De Westerse gedachtegang keurt het moorden van 6 miljoen joden goed namelijk.![]()
Dat is niet relevant? Want daar gaat het over. You failed dus. Er is geen leider die een bindend advies kan geven over religieuze zaken. Een Imam draagt het gebed voor en is een Korangeleerde.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:20 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat is niet relevant, er zijn hierarchische structuren en mensen die namens de islam beslissingen nemen, dat hoeft niet per se één leider te zijn. Kom op, je kunt beter dan dit![]()
Geloof je in allah of ben je een moslim? Get my point?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, die zijn er niet. En jij bepaald voor niemand of hij of zij zich moslim mag noemen of niet. Ik ben zeker een moslim ja en er nog trots op ook. Dat betekend niet dat ik dan ook iets te maken heb met de beslissing van een of ander persoon in Jeruzalem 60 jaar geleden.
Nee HET WESTEN, niet Duitsland. Ik generaliseer precies zoals jij dat doet. HET WESTEN was het scorpione. Ik gebruik slechts je manier van beargumenteren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het westen is niet echt een groep te noemen natuurlijk in deze kwestie, Duitsland is al iets preciezer. En de westerse cultuur is zeker ook intolerant. Kerel, ik sta echt niet recht tegenover je qua standpunten dan sla niet zo om je heen.
Syrie heeft libanon bezet toendertijd en heeft toen dit stukje land ingenomen en dat is nooit teruggeven zoals de rest, om die waterhuishouding, goede zet van de vn trouwens, aangezien die waterhuishouding belangerijk is voor beide landen en de kans groot was dat israel zonder had gezeten als het totaal van libanon was geworden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gedeelte tussen het vetgedrukte is erg interessant.
Hezbollah ontleent haar bestaansrecht aan Syrisch grondgebied. Daarnaast lijkt me de doelstelling van Hezbollah niet het enkel zorgen voor een goede waterhuishouding in Libanon.
Waarom ga je niet gewoon in op mijn tekst. Wat heb ik te maken met de beslissing van een persoon 40 jaar geleden die in Jeruzalem de macht heeft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof je in allah of ben je een moslim? Get my point?
Je ziet zelf niet hoe triest je nu bezig bent of wel? Volgens jou redentatie was het dan eerder Eurasië dan het westen, trouwens.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee HET WESTEN, niet Duitsland. Ik generaliseer precies zoals jij dat doet. HET WESTEN was het scorpione. Ik gebruik slechts je manier van beargumenteren.
Naief, dat ben jij die denkt dat dit pure haat is zonder enige reden...quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh kom op zeg, naief persoon. Zelfs de politieke tak heeft meerdere malen opgeroepen tot de vernietiging van Israel. Verder klopt je stukje met dat excuus niet:
[..]
[quote]Founded with the aid of Iran and funded by it,[10] Hezbollah follows the distinct Shia Islamic ideology developed by Ayatollah Ruhollah Khomeini, leader of the Islamic Revolution in Iran.[11]
Ik laat slechts je achterlijke redenatie zien hoor scorpione. Ik ben blij dat je nu zelf ook inziet wat voor trieste generalisatie je dus maakte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je ziet zelf niet hoe triest je nu bezig bent of wel? Volgens jou redentatie was het dan eerder Eurasië dan het westen, trouwens.![]()
Het is relevant omdat jij je aansluit bij dat geloof. Jij bent degene die zich moslim noemt. Ik weet het, het is heel erg strak gedefinieerd door mij, maar dat kun je mij niet kwalijk nemen aangezien ik als niet moslim of allah gelover wel constant geconfronteerd wordt met dingen die uit naam van allah worden beslist. Die dingen kun jij namelijk niet ontkennen. Op het moment dat moslims met zijn allen in Mecca staan is toch wel duidelijk dat ze een groep zijn en dat ze dat oom voelen. Of voelde jij dat ook weer niet toen je daar was?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon in op mijn tekst. Wat heb ik te maken met de beslissing van een persoon 40 jaar geleden die in Jeruzalem de macht heeft.
Hier heb ik je nu. Ik sluit me aan bij het GELOOF. Dat is iets anders dan je aansluiten bij bepaalde groeperingen, stromingen, of beslissingen van mensen die toevallig hetzelfde geloof hebben. Ik sluit me aan bij de religie niet bij de mensen. Iemand die een bepaalde beslissing maakt op basis van ZIJN GELOOF (zijn manier van geloven), daar heb ik niets mee te maken. Het feit dat jij dergelijke beslissingen als een soort van collectief ziet, zegt meer over jouw dan over mij.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is relevant omdat jij je aansluit bij dat geloof. Jij bent degene die zich moslim noemt. Ik weet het, het is heel erg strak gedefinieerd door mij, maar dat kun je mij niet kwalijk nemen aangezien ik als niet moslim of allah gelover wel constant geconfronteerd wordt met dingen die uit naam van allah worden beslist. Die dingen kun jij namelijk niet ontkennen. Op het moment dat moslims met zijn allen in Mecca staan is toch wel duidelijk dat ze een groep zijn en dat ze dat oom voelen. Of voelde jij dat ook weer niet toen je daar was?
Interessant. Heb je misschien ook een bron hiervoor?quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Syrie heeft libanon bezet toendertijd en heeft toen dit stukje land ingenomen en dat is nooit teruggeven zoals de rest, om die waterhuishouding, goede zet van de vn trouwens, aangezien die waterhuishouding belangerijk is voor beide landen en de kans groot was dat israel zonder had gezeten als het totaal van libanon was geworden.
Dat is namelijk 1 van de belangerijkste plekken waar zuiver water vandaan komt voor zowel libanon als israel.
Het is geen syrisch grondgebied, alleen door de bezetting is dat zo geweest, de rest is wel terug aan libanon gegeven, alleen dit stukje niet, reden is duidelijk, kan ik erg goed begrijpen, maar is wel reden om het conflict.
De doelstelling is verder gevangenen los krijgen, die dat naar mening in veel gevallen niet verdienen, maar goed, dat doet er niet zoveel toe in deze, dat is de belangerijkste eis, als aan deze wordt voldaan ontwapend hezbollah zich.
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Hezbollah houdt pas op als Israel vernietigd is, dat zeggen ze zelf.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:19 schreef erodome het volgende:
[..]
De eisen van hezbollah zijn duidelijk(of dat nu rechtvaardig is of niet), ze willen dat stukje land terug en de mensen bevrijd uit de israelische gevangenissen, DAN willen ze ontwapenen, niet pas als israel niet meer bestaat, dat is emotioneel gebrul voornamelijk.
Oh, vandaar dat ze ook jaren tegen het Libaneze leger hebben gevochten: omdat ze tegen 'israels onderdrukking' vechten.quote:Dat maakt een verschil van zienswijze, aan de ene kant een groep die blinde haat heeft en alleen maar dood en verderf wil zaaien, aan de andere kant een verzetsbeweging ontstaan in onderdrukking van de hoogste plank die uitgegroeit is tot een organisatie die terrorisme gebruikt als middel tegen een veel sterkere tegenstander om een aantal eisen.
Misschien doelt -scorpione- er op dat mensen met een bepaalde religie ook vaak bepaalde andere denkbeelden met elkaar delen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier heb ik je nu. Ik sluit me aan bij het GELOOF. Dat is iets anders dan je aansluiten bij bepaalde groeperingen, stromingen, of beslissingen van mensen die toevallig hetzelfde geloof hebben. Ik sluit me aan bij de religie niet bij de mensen. Iemand die een bepaalde beslissing maakt op basis van ZIJN GELOOF (zijn manier van geloven), daar heb ik niets mee te maken. Het feit dat jij dergelijke beslissingen als een soort van collectief ziet, zegt meer over jouw dan over mij.
Misschien, zou dat niet verschillen per regio, per jaar, per gebeurtenis, per onderwerp? Dan nog is er geen sprake van dat mensen met een bepaalde religie ook vaak per defenitie andere denkbeelden met elkaar delen. Zie Irak.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Misschien doelt -scorpione- er op dat mensen met een bepaalde religie ook vaak bepaalde andere denkbeelden met elkaar delen.
Welke stroming behoorde die man toe waarnaar je verwijst, want er zijn geloof ik een 72 stromingen binnen de islam, wat dan dus al volgens jou redenering 72 verschillende groepen maakt die niets met elkaar te maken hebben qua mening.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het is relevant omdat jij je aansluit bij dat geloof. Jij bent degene die zich moslim noemt. Ik weet het, het is heel erg strak gedefinieerd door mij, maar dat kun je mij niet kwalijk nemen aangezien ik als niet moslim of allah gelover wel constant geconfronteerd wordt met dingen die uit naam van allah worden beslist. Die dingen kun jij namelijk niet ontkennen. Op het moment dat moslims met zijn allen in Mecca staan is toch wel duidelijk dat ze een groep zijn en dat ze dat oom voelen. Of voelde jij dat ook weer niet toen je daar was?
Begrijp nu eens dat het voor een niet moslim niet relevant is dat er binnen de islam allemaal verschillende subgroep zijn te onderkennen. Het is en blijft een groep waarvan je dan wel kunt stellen dat ze intern hun eigen huis niet op orde hebben. Op het moment dat ze samen in Mecca staan zijn ze heel coherent en op andere momenten is de cohesie niet zo groot, maar het blijft een groep.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
bla
Bronnen zat te vinden op het internet, oa wikipeda, maar veel en veel meer, zoek eens in google zou ik zo zeggen, is makkelijker dan dat ik overal en nergens stukjes vandaan moet halen, krijg je een beter beeld van omdat je het dan steeds compleet hebt ipv quote's.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Interessant. Heb je misschien ook een bron hiervoor?
Ik neig nu wel te denken, dat Hezbollah op de een of andere manier hoopt af te dwingen dat Israël die boerderijen teruggeeft waarna zij dat weer aan Syrië terug kan geven.
Ik ben verder vrij sceptisch over jouw bewering dat het Hezbollah enkel te doen is om gevangenen en een goede waterhuishouding. Heb je voor zulke doelstellingen 12.000 raketten nodig die dan ook nog eens op willekeurige burgerdoelen worden afgevuurd?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier heb ik je nu. Ik sluit me aan bij het GELOOF. Dat is iets anders dan je aansluiten bij bepaalde groeperingen, stromingen, of beslissingen van mensen die toevallig hetzelfde geloof hebben. Ik sluit me aan bij de religie niet bij de mensen. Iemand die een bepaalde beslissing maakt op basis van ZIJN GELOOF (zijn manier van geloven), daar heb ik niets mee te maken. Het feit dat jij dergelijke beslissingen als een soort van collectief ziet, zegt meer over jouw dan over mij.
Nee die stromingen behoren allemaal tot de islam. Er is maar 1 Mohammed geweest.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke stroming behoorde die man toe waarnaar je verwijst, want er zijn geloof ik een 72 stromingen binnen de islam, wat dan dus al volgens jou redenering 72 verschillende groepen maakt die niets met elkaar te maken hebben qua mening.
Nee ik ben het gewoon echt totaal niet met je eens. Het is niet duidelijk wat een persoon aan de andere kant van de wereld onder zijn religie verstaat. Ook al draagt deze wellicht dezelfde naam als mijn religie. Ik kan mij dan ook onmogelijk verantwoordelijk voelen voor daden van een persoon of voor beslissingen van een persoon waar ik totaal geen connecties mee heb. Het is toch van de zotte om een dergelijke redenering andersom toe te passen. Wellicht was Volkert een niet gelovig persoon. Kan ik elke niet gelovige persoon er dan op aanspreken dat Volkert een moord heeft gepleegd (stromingen doen er dan voor mij als buitenstaander dan ook niet toe). Of misschien moeten we van alle Amerikanen een groep maken, en hen verantwoordelijk stellen voor de wandaden in AbuGraib. Dergelijke bakens zijn niet realistisch en puur op hokjesdenken gericht.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Begrijp nu eens dat het voor een niet moslim niet relevant is dat er binnen de islam allemaal verschillende subgroep zijn te onderkennen. Het is en blijft een groep waarvan je dan wel kunt stellen dat ze intern hun eigen huis niet op orde hebben. Op het moment dat ze samen in Mecca staan zijn ze heel coherent en op andere momenten is de cohesie niet zo groot, maar het blijft een groep.
Je hoeft je ook niet constant te verdedigen zoals veel moslims steeds stellen, ik behoor ook tot verschillende groepen en ik sta ook niet overal achter. Maar je moet je realiseren dat als je zo trots naar voren brengt dat je moslim bent, zoals veel moslims doen, dat er dan wel extra van je wordt gevraagd van wat precies je standpunten zijn aangezien je zo stellig naar voren brengt moslim te zijn. Positief hoor dat je zo stellig bent, maar het is niet alleen de lusten maar ook de lasten dat je dan naar anderen ook duidelijk moet zijn van wat wel en wat niet. Het is te vaak dat men zich moslim noemt als het uitkomt maar zijn handen van het geloof aftrekt wanneer het even in een negatief daglicht wordt gezet. Veel moslims gedragen zich in het dagelijks leven ook totaal niet als moslim, en dat kun je zeker niet ontkennen als je zo om je heen kijkt in bv Nederland.
Nope, niet helemaal waar, emotioneel gebrul moet je niet te zwaar opnemen, er is letterlijk gezegd, vele keren, geef de gevangenen terug en we ontwapenen, eerder niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Hezbollah houdt pas op als Israel vernietigd is, dat zeggen ze zelf.
Er is een fikse burgeroorlog geweest ja, het libaneze leger was toen ook niet zo heel zuiver zeg maar, hezbollah heeft libanon "bevrijd", zo ziet het volk daar het ook, zal vast wel een reden hebben denk je ook nietquote:Oh, vandaar dat ze ook jaren tegen het Libaneze leger hebben gevochten: omdat ze tegen 'israels onderdrukking' vechten.
Als iemand blinde haat heeft, dan is het de Hezbollah-top wel.
de VN is het met Israël eens dat de Shebaa Farms bij Syrië horen en als er dus ooit vrede komt aan Syrië worden teruggeven.quote:On May 19, 2005, the Brookings Institution reported that "in drawing the "Blue Line" in 2000, the United Nations looked at more than ninety different maps of the region. Only one of them—which was deemed a forgery—showed the Sheba'a Farms as Lebanese." On Feb. 13, 2006, a 'Beirut Times' article reported on a Lebanese parliament member displaying the map and revealing that it was a "fake map" with the boundary shifted. Other than this purported "1966" forged map submitted to the UN in 2000, Lebanese army maps published in 1961 and 1966 specifically show the Shebaa Farms area (including Zebdine, Fashkoul, Mougr Shebaa and Ramta) as being on the Syrian side of the border. All known Syrian maps and all known Lebanese Ministry of Tourism maps also show the Lebanese-Syrian border running west of the Shebaa Farms, which would place Shebaa Farms to the east of the border and therefore within Syria.
Syrië weigert dus om officieel de grens vast te stellen met Libanon om zo Hezbollah een vals motief te geven voor en vrijheidsoorlog.quote:Despite verbal pronouncements by Syria that the area does belong to Lebanon, Syria has so far refused to cooperate with the UN's and Lebanon's request to officially delimit and demarcate the border, not just in the Shebaa area but over its entire length. The Syrian government does not recognize the independence of Lebanon, Jordan, or Israel de jure, believing them to be properly part of Greater Syria.
Heel kortzichtig dit, die stromingen zijn namelijk erg verschillend, de ene stroming gebruikt namelijk het leven van de profeet in het geheel niet als leidraad, bij de ander wordt de wet eruit opgesteld, er zijn enorme verschillen tussen de groepen en de groepen kunnen het al te vaak helemaal niet met elkaar vinden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee die stromingen behoren allemaal tot de islam. Er is maar 1 Mohammed geweest.
Een geloof staat zeker voor iets. Waar jij de fout maakt is jouw perceptie van een geloof opleggen aan anderen, en dan zeggen dat zij ook zo moeten denken. Een Sjiet vind mij misschien geen moslim omdat ik een andere vorm aanhang. Een Aleviet denkt weer wat anders. Die mag jij allemaal bewust onder de Islam stoppen, dat is je vrijheid. Maar ik heb een andere mening over wat de Islam is. Als ik vind dat bepaalde beslissingen niet bij de Islam horen, dan vind ik dat. Dan kan Ali zeggen, ik ga moorden in naam van de Islam. Maar dan zeg ik, ga jij maar moorden in naam van jouw Islam.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ben je bezig met een discussie of met een gelijk halen wedstrijd.
![]()
Een geloof staat nogal voor iets of niet. Het is niet simpel geloven in allah maar er zijn ook nog de koran en de ahadith. Dit heeft nogal wat implicaties voor je individuele meningen gedrag die erbij horen, dat kun je niet ontkennen.
Je bgrijpt mij punt nog niet helemaal. Ook al was Volkert een gelovige dan was hij zeker nog geen belangrijk persoon in de hierarchie. Ook al zou het dan nog om gelovige redenen hebben gedaan dan is het van belang hoe zijn religie hier op reageert naar de buitenwereld toe en wat voor actie wordt ondernomen om zoiets in de toekomst te voorkomen. Ik kijk jou er echt niet op aan dat er een aantal vliegtuigen het WTC in zijn gevlogen. Wat wél relevant is is wat men vanuit de islam vervolgens doet om zoiets af te keuren of te voorkomen of misschien wel aan te sporen (wat ik niet geloof dat in zijn algemeenheid is gebeurt, maar het kan een reactie zijn). Want daarmee laat een geloof wél zien waar ze voor staan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik ben het gewoon echt totaal niet met je eens. Het is niet duidelijk wat een persoon aan de andere kant van de wereld onder zijn religie verstaat. Ook al draagt deze wellicht dezelfde naam als mijn religie. Ik kan mij dan ook onmogelijk verantwoordelijk voelen voor daden van een persoon of voor beslissingen van een persoon waar ik totaal geen connecties mee heb. Het is toch van de zotte om een dergelijke redenering andersom toe te passen. Wellicht was Volkert een niet gelovig persoon. Kan ik elke niet gelovige persoon er dan op aanspreken dat Volkert een moord heeft gepleegd (stromingen doen er dan voor mij als buitenstaander dan ook niet toe). Of misschien moeten we van alle Amerikanen een groep maken, en hen verantwoordelijk stellen voor de wandaden in AbuGraib. Dergelijke bakens zijn niet realistisch en puur op hokjesdenken gericht.
Even correct zetten:quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht 6 miljoen Joden zijn vermoord door het Westen, oh het is de Westerse intolerante cultuur! De Westerse gedachtegang keurt het moorden van 6 miljoen joden goed namelijk.![]()
Jij bent toch echt degene die niet wil nuanceren, je schippert namelijk met je mening. Met gelovigen als jij kan ik gewoon niets.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Kijk Scorpione, je onvermogen om te nuanceren is eerlijk gezegd ook niet mijn probleem. Als je niet WIL nuanceren is dat je eigen vrijheid. Redelijk is dat niet.
En nu ga ik genieten van de zon.
Nogmaals, er was maar 1 Mohammed en je leest allemaal dezelfde literatuur (ook al niet precies in dezelfde hoeveelheid), het gaat dus echt wel iets verder dan ik geloof in allah en klaar. En als dit wel zo is dan kunnen we alle moskeeen direct sluiten en islamitisch onderwijs sluiten, maar dit punt snap jij dus duidelijk niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een geloof staat zeker voor iets. Waar jij de fout maakt is jouw perceptie van een geloof opleggen aan anderen, en dan zeggen dat zij ook zo moeten denken. Een Sjiet vind mij misschien geen moslim omdat ik een andere vorm aanhang. Een Aleviet denkt weer wat anders. Die mag jij allemaal bewust onder de Islam stoppen, dat is je vrijheid. Maar ik heb een andere mening over wat de Islam is. Als ik vind dat bepaalde beslissingen niet bij de Islam horen, dan vind ik dat. Dan kan Ali zeggen, ik ga moorden in naam van de Islam. Maar dan zeg ik, ga jij maar moorden in naam van jouw Islam.
En nederland dan die zoveel joden heeft afgevoerd, als lammetjes naar de slacht, ze uitzwaaide met een grijns op hun gezicht zo van, die zien we nooit meer te-rug!quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:49 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Even correct zetten:
Door Nazi-Duitsland zijn 6 miljoen joden vermoord. De fascistische cultuur is inderdaad hoogst intolerant. De fascistische gedachtengang keurt dat namelijk goed.
Heel goed: dus een ieder die zich fascist noemt (zoals Hezbollah trouwens) mogen zich aangesproken voelen.
Het is duidelijk dat NL niet zo'n lekkere rol heeft gespeeld destijds, idd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:52 schreef erodome het volgende:
[..]
En nederland dan die zoveel joden heeft afgevoerd, als lammetjes naar de slacht, ze uitzwaaide met een grijns op hun gezicht zo van, die zien we nooit meer te-rug!
quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:43 schreef Caesu het volgende:
meer over die Shebaa Farms:
http://www.meib.org/articles/0105_l1.htm
[..]
de VN is het met Israël eens dat de Shebaa Farms bij Syrië horen en als er dus ooit vrede komt aan Syrië worden teruggeven.
[afbeelding]
[..]
Syrië weigert dus om officieel de grens vast te stellen met Libanon om zo Hezbollah een vals motief te geven voor en vrijheidsoorlog.
Daar mag je Mutant niet op aansprekenquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:52 schreef schatje het volgende:
Mutant01, ik heb eerder gezegd terug te zullen komen op een meningsverschil uit het vorige deel. Het klopt dat Qatar als het enige niet-permanente Arabische lid van de VN de bewuste resolutie heeft ingediend. Echter namens alle Arabische landen. Ook wel vaak het Arabische blok binnen de VN genoemd. Dat deze landen het conflict niet objectief bekijken blijkt dus wel uit de keer op keer niet evenwichtige ingediende resoluties waar Israël zeg maar als de grote boeman wordt afgeschilderd en de Palestijnen als de grote onschuldige. De VS straffen dat vervolgens af met een veto.
Al is het ook alleen maar vanwege het feit dat een land als Iran die deze resolutie ook steunt ook schuldige is aan dit conflict. Dan doel ik op het feit dat alleen die Hezbollah raketten al van Iraanse makelij zijn. Vervolgens hebben ze dan ook het lef om een resolutie te steunen die in feite dan zegt dat Israël die geleverde raketten maar doodleuk moeten accepteren. Tsja, dat kun je moeilijk gaan belonen hè?
Dat is gewoon ontkennen van de realiteit. Hezbollah wil Israel vernietingen, dat is hun doelstelling, dat zeggen ze zelf. Punt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, niet helemaal waar, emotioneel gebrul moet je niet te zwaar opnemen, er is letterlijk gezegd, vele keren, geef de gevangenen terug en we ontwapenen, eerder niet.
"De Libanezen" zien dat helemaal niet zo. Vandaar de burgeroorlog. Du'h.quote:Er is een fikse burgeroorlog geweest ja, het libaneze leger was toen ook niet zo heel zuiver zeg maar, hezbollah heeft libanon "bevrijd", zo ziet het volk daar het ook, zal vast wel een reden hebben denk je ook niet
Juist. En wie ontkent dat? Niemand.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:52 schreef erodome het volgende:
[..]
En nederland dan die zoveel joden heeft afgevoerd, als lammetjes naar de slacht, ze uitzwaaide met een grijns op hun gezicht zo van, die zien we nooit meer te-rug!
Vernietiging is een groot woord, ze willen de staat Israël opheffen, en dat zie ik ook wel zitten. Gun ze een mooi stuk land in de VS, een soort van 53ste staat zeg maar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:56 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Juist. En wie ontkent dat? Niemand.
Nu jij nog eens leren niet te ontkennen dat clubjes als Hezbollah en Hamas geen vrede willen maar vernietiging van Israel.
Nederland was ook ééns van de Spanjaarden, maar weer terug geven dan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:15 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom zouden ze weg moeten? Dat land was ooit al van de joden en is het nu gewoon weer, dus wat is het probleem?
Ga maar eens met libanezen praten, toendertijd zagen ze hezbollah wel als bevrijders, maar naar mate hezbollah extremistischer werd zijn ze er wat minder fan van geworden, de ene bezetting geruild voor de andere zeg maar grofweg, hezbollah zorgt vooral voor veel wrijving waar de burger goed last van heeft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:54 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is gewoon ontkennen van de realiteit. Hezbollah wil Israel vernietingen, dat is hun doelstelling, dat zeggen ze zelf. Punt.
[..]
"De Libanezen" zien dat helemaal niet zo. Vandaar de burgeroorlog. Du'h.
Hoe bedoel je "doen we nog wat"? En ik mag geen alcohol. Ik neem wel een solide glas melk!quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:31 schreef JohnDope het volgende:
YO banshee, ouwe martelaar, doen we nog wat? Moet jij een alcoholvrije anders? Daar koel je misschien wat van af
Ik zit nu op een supportafdeling, en ik eet nu best wel solide uit mijn neus. Ik voel me ontzettend romig, dat wil je niet weten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:34 schreef JohnDope het volgende:
"doen we nog wat" is een standaard ict-uitdrukking omdat die gasten zelden wat doen
ben je nou eindelijk van de windows af?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zit nu op een supportafdeling, en ik eet nu best wel solide uit mijn neus. Ik voel me ontzettend romig, dat wil je niet weten.²
Waarom? Ze kunnen ons komen veroveren als ze dat willen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nederland was ook ééns van de Spanjaarden, maar weer terug geven dan?²
Waarom ontvang ik geen Al Jazeera?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:45 schreef venomsnake het volgende:
Al Jazeera heeft trouwens best lekkere presentatrices in dienst![]()
Wat zijn de 51e en 52e dan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vernietiging is een groot woord, ze willen de staat Israël opheffen, en dat zie ik ook wel zitten. Gun ze een mooi stuk land in de VS, een soort van 53ste staat zeg maar.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |