quote:
Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.
Ik las in het vorige topic dat iemand zei dat het beter was kinderen hulsen te laten beschrijven dan kinderen aanslagen te laten plegen, maar weet zij dan niet dat deze kinderen de soldaten van morgen zullen zijn die dus een afschuwelijke hekel aan arabieren hebben en daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan?
Weet zij dan niet dat het israelische leger bv ook menselijke schilden gebruikt, zoals bv het geval van een ventje van (uit mijn hoofd hoor, kan wat fout zitten) 10 jaar, die op een jeep werd vastgebonden zodat de soldaten geen stenen naar hun hoofd zouden krijgen?
Hoe meer ik me heb verdiept in het handelen van israel in het heden hoe misselijker ik dus werd, razia's door kolonisten en de soldaten staan er lachend bij te kijken, met scherp op een langslopend kind schieten, waarbij de geluidsopname's duidelijk maken dat niemand daar bang is dat dat kind een gevaar zou zijn, soldaat krijgt niet meer dan een vingertikje als straf.
Ambulance's tegenhouden en dat zo lang mogelijk waardoor mensen medische zorg missen waardoor er zelfs vele sterven.
Land blijven jatten, palestina die tot een aantal eilandjes verword en dan scheinheilig de gaza "teruggeven", tussen haakjes ja, want van echt teruggeven is nooit sprake geweest, isreal heeft alles in handen gehouden en maakte het belachelijk moeilijk voor mensen om simpelweg naar hun werk te gaan bv.
Mensen oppakken en vasthouden zonder berechting, vrede's activisten van eigen bodem die in palestina willen protesteren tegen israel worden keihard aangepakt, journalisten die zelfs in het ergste geval worden afgeschoten omdat ze beelden te pakken hebben die niet gunstig zijn voor het leger.
Het continue platgooien van infrastructuur waardoor opbouw onmogelijk is, zo ook nu bij libanon.
Het net over de grens heen tikken om mensen op te pakken, iets wat israel niet schuwt, maar er wel een ander land voor plat legt.
De ene na de andere afspraak over mensenrechten e.d. die gebroken wordt door israel en de wereld kijkt toe, want israel is zo zielig, het is helemaal niet 1 van de sterkste landen ter wereld die natuurlijk geen mogelijkheden heeft dit anders aan te pakken.
Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.
In hezbollah's geval gaat het niet om blinde haat om identiteit, het gaat om een grensconflict, om de waterhuishouding en daarbij een groeiende frustratie over hoe de palestijnen behandeld worden en hoe de wereld het maar toelaat alsof er niets aan de hand is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.