abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39968684

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels

Feeds
  • Ha'aretz nieuwsfeed

Picca's

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat heb je mis. Heel mis zelfs. Qatar heeft onlangs nog een resolutie ingediend.

Klik
    Nee, ik had al eerder gemeld dat er 1 arabisch land was. Bovendien bevestig je mijn eerdere verhaal, dat er een meerderheid voor was.
  • Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:27:38 #2
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_39968698
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ach, je moest eens weten hoe vaak China en Rusland gebruikt maakt van hun veto als het gaat om Iran of Noord-Korea.
    Bovendien is het al wel gemeld, maar de permanente leden van de Veiligheidsraad (Verenigde Staten, Rusland, China, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk) hebben alle vijf vetorecht.
    Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_39968734
    quote:
    "Overleg Abbas en Shin Bet"
    dinsdag 18 juli 2006

BEZET JERUZALEM - De baas van de Zionistische geheime dienst Shin Bet heeft deze week in de Jordaanse hoofdstad Amman een geheim onderhoud gehad met de Palestijnse president Mahmud Abbas. Dat berichtte de Zionistische krant Ha'aretz vrijdag op gezag van Palestijnse bronnen.

Onderwerp van gesprek was de ontvoering van een Zionistische bezettingsmilitair door onder anderen leden van de gewapende tak van Hamas, de Palestijnse regeringspartij.

De Shin Betdirecteur heeft Abbas, niet van Hamashuize, laten weten dat de zionistische bezetting bereid is Palestijnse gevangen vrij te laten in ruil voor de vrijlating van de Zionistische tankschutter. Maar de zionistische bezetting wil daarover alleen een akkoord sluiten met Abbas en niet met Hamas. De ontvoerders van de zionist hebben de vrijlating van gedetineerde Palestijnen in de zionistische bezetting geëist.

In Gaza-stad gingen vrijdag duizenden leden van Hamas de straat op om steun te betuigen aan de leden van de Libanese Hezbollah die twee Zionistische militairen hebben ontvoerd in het noorden van bezet Palestina. De betogers zwaaiden met gele Hezbollahvlaggen en Palestijnse en Libanese vlaggen en riepen dat de Palestijnen en Libanezen verenigd zijn in hun strijd tegen de zionistische bezetting. Zionistische en Amerikaanse vlaggen werden verbrand.

Sinds 28 juni bevindt het Zionistische leger zich in de Gazastrook in verband met de ontvoering van korporaal Gilad Shalit. Het offensief in de Gazastrook heeft al aan 86 Palestijnen en een Zionistische militair die per ongeluk door zijn collega's werd geraakt het leven gekost.

Vrijdag trok het leger zich terug uit het centraal gelegen deel van de Gazastrook, na daar drie dagen lang met het Palestijnse verzet te hebben gevochten en het verkeer tussen het noordelijke en het zuidelijke deel van de Gazastrook te hebben geblokkeerd.

Vrijdag doodde het Zionistische bezettingsleger een inzittende van een vrachtwagen die naar het oordeel van de militairen te dicht bij een Zionistische stelling kwam. Een tank vuurde een granaat op de wagen af, waarna deze explodeerde. De chauffeur wist te ontkomen, maar een passagier liet het leven.

Het Palestijnse verzet blies vrijdag in het zuiden van de Gazastrook ook een deel van een muur op die staat op de grens met Egypte. Volgens ooggetuigen werd er een gat van 6 meter breed geslagen. De daders zouden lid zijn van de gewapende tak van de regeringspartij Hamas.

Naar schatting drongen meer dan 1500 Palestijnen aan de Egyptische zijde van de grens direct de Gazastrook binnen. Zij waren gestrand wegens het Zionistische offensief in dit Palestijnse gebied. De zionistische bezetting laat sinds 25 juni niemand meer de strook binnen.

Zionistische gevechtshelikopters openden hierop het vuur nabij het gat in de muur. Volgens de strijdkrachten ging het om waarschuwingsvuur om Palestijnen te ontmoedigen de grens over te steken. Het is onbekend of er gewonden zijn gevallen.

Bron; refdag, 14-7-2006.
    pi_39968741
    tvp. Indrukwekkend die filmpjes op youtube gemaakt in Haifa. Wat moet dat een stress zijn als er om de 10 minuten luchtalarm is en je moet vluchten omdat een aantal extremisten opgevoerde kachelpijpen wilt afschieten...
    pi_39968774
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is dat voor een troep, heb jij overal Zionistisch en bezetting neergezet?
    pi_39968791
    Mutant01,de OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_39968804
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:29 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat is dat voor een troep, heb jij overal Zionistisch en bezetting neergezet?
    Nee
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:30:49 #8
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39968813
    wat er mis is met de VN is dat landen als Saoedie Arabië, Iran, Syrië enz enz er überhaupt lid van kunnen zijn.

Now, Therefore THE GENERAL ASSEMBLY proclaims THIS UNIVERSAL DECLARATION OF HUMAN RIGHTS as a common standard of achievement for all peoples and all nations, to the end that every individual and every organ of society, keeping this Declaration constantly in mind, shall strive by teaching and education to promote respect for these rights and freedoms and by progressive measures, national and international, to secure their universal and effective recognition and observance, both among the peoples of Member States themselves and among the peoples of territories under their jurisdiction.

Article 1.
    All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.

Article 2.
    Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

Article 3.
    Everyone has the right to life, liberty and security of person.

Article 4.
    No one shall be held in slavery or servitude; slavery and the slave trade shall be prohibited in all their forms.

Article 5.
    No one shall be subjected to torture or to cruel, inhuman or degrading treatment or punishment.

Article 6.
    Everyone has the right to recognition everywhere as a person before the law.

Article 7.
    All are equal before the law and are entitled without any discrimination to equal protection of the law. All are entitled to equal protection against any discrimination in violation of this Declaration and against any incitement to such discrimination.

Article 8 ..........................

http://www.un.org/Overview/rights.html
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
    Glasnosteraar=Godslasteraar
    pi_39968828
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:30 schreef venomsnake het volgende:
    Mutant01,de OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok
    geile groene masker in je ava
    pi_39968843
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

geile groene masker in je ava

een reactie op al die Israelische vlaggetjes die overal opduiken.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_39968859
    quote:
    En landen als China en Rusland een vetorecht hebben?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39968865
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Beetje triest, net zoals die vlaggetjes overigens.
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:32:37 #13
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39968866
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik had al eerder gemeld dat er 1 arabisch land was. Bovendien bevestig je mijn eerdere verhaal, dat er een meerderheid voor was.
    Nee, klopt niet wat je zegt. Er zijn 5 permanente leden (die landen die ik eerder noemde) en dan heb je 10 niet permanente leden die door die vijf leden worden gekozen voor twee jaar per periode. Het is niet zo dat dat maar één Arabisch land is.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_39968867
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik moest wel een halfuur wachten voor 2e maal, zeker wete of ik het me niet had verbeeld
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:33:12 #15
    13462 BansheeBoy
    pi_39968889
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef TheShadow het volgende:

[..]

Je valt in herhaling! Zoals gewoonlijk trouwens!
    Maar je bent het toch wel met hem eens dat je een ban verdient voor je doodverwensing? Of gebruik je je vetorecht?

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_39968931
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, klopt niet wat je zegt. Er zijn 5 permanente leden (die landen die ik eerder noemde) en dan heb je 10 niet permanente leden die door die vijf leden worden gekozen voor twee jaar per periode. Het is niet zo dat dat maar één Arabisch land is.
    Het is wel zo, want Qatar is het enige niet-permanente arabische lid in de VN veiligheidsraad op dit moment.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:35:14 #17
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_39968953
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel heeft duizenden raketten op wilekeurige burgers in Libanon afgeschoten

hoeveel Israeliers dood 25
    Hoeveel Libanezen 300- 400
    Gelukkig maar dat Hezbollah niets meer te vertellen heeft door het Israelisch optreden. Anders waren er al veel meer slachtoffers gevallen.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_39968970
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar je bent het toch wel met hem eens dat je een ban verdient voor je doodverwensing? Of gebruik je je vetorecht?

²

Ik verschuil me onder ander fokgebruikers en hoop zo dat deze getroffen worden door de banregen! En dan ga ik klagen!
    chanceless
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:36:13 #19
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39968977
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het interesseert me niet in wiens voordeel of nadeel de beslissing uitvalt, ik hekel het systeem: het is onrechtvaardig, onlogisch en is wars van belangenverstrengeling.

²
    Waarvan akte.
    pi_39968985
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:35 schreef klez het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat Hezbollah niets meer te vertellen heeft door het Israelisch optreden. Anders waren er al veel meer slachtoffers gevallen.
    Net als in Irak de terroristen niets meer te vertellen hebben door de Amerikanen
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39969006
    zijn er Israelische doden vandaag gevallen
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:38:46 #23
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39969042
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En landen als China en Rusland een vetorecht hebben?
    Als alle lidstaten deze universele rechten zouden respecteren zou dat veto-systeem niet nodig zijn. Waarschijnlijk zou dan die gehele VN niet nodg zijn, behalve dan voor het meer technocratische internationale overleg.
    Maar al met al is de VN in feite synoniem met de de VS. Zouden de VS er helemaal uitstappen zou de VN helemáál niets meer voorstellen.
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
    pi_39969070
    Ik wist trouwens eerst niet dat er in Libanon ook een stad genaamd Tripoli was.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:40:03 #25
    13462 BansheeBoy
    pi_39969083
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef Meki het volgende:
    zijn er Israelische doden vandaag gevallen
    * zie notes *

[ Bericht 32% gewijzigd door Drugshond op 19-07-2006 12:26:56 ]
    pi_39969158
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef Disorder het volgende:
    Raketaanval op Haifa.
    Lekker snugger om dan de straat op te gaan...
    pi_39969187
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
    Dat wist ik ook niet.
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:43:23 #28
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39969193
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is wel zo, want Qatar is het enige niet-permanente arabische lid in de VN veiligheidsraad op dit moment.
    Als je enkel praat over de samenstelling op dit moment en beweert dat Qatar het enige Arabische land is mag je dat wel even onderbouwen met een bron.
    Ik weet namelijk de huidige samenstelling niet uit mijn hoofd.
    pi_39969220
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
    Ik ook niet http://www.tripoli-lebanon.com/main.html
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:45:00 #30
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_39969249
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef TheShadow het volgende:

[..]

jammer dat jij er niet tussen zit!

niets anders te melden?
    TheShadow:
    Beter is het om hem te negeren.
    Maar ik vond dat geen leuke opmerking van je..
    Hij trekt zich de slachtoffers aan, en dat respecteer ik.
    Maar hij blijft herhalen herhalen.
    Dat is Meki..

Meki:
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 20:59 schreef Meki het volgende:
    Hierbij wil ik vermelden dat ik de kant van Israel beter ga bekijken
    ik ga zelf een onderzoek beginnen en dan kom ik met resultaat
    Wanneer ga je je hier aan houden?
    Trotse papa van Eden
    pi_39969414
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je enkel praat over de samenstelling op dit moment en beweert dat Qatar het enige Arabische land is mag je dat wel even onderbouwen met een bron.
    Ik weet namelijk de huidige samenstelling niet uit mijn hoofd.
    De 5 permanente leden = geen enkel arabisch land, dat weet je zelf ook.
    5 niet permanente leden = De Republiek Congo, Ghana, Peru, Qatar en Slowakije

http://nl.wikisource.org/(...)leden_voor_2006/2007

de overige 5 kan ik niet vinden, maar volgens de verdeelsleutel moeten er nog 2 westerse landen bij zitten, blijven er nog 3 over, waarvan tenminste 2 uit azie en 1 uit afrika.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39969423
    CNN:

Israeli troops in south Lebanon
    As the sound of explosions echoes over the port city of Tyre and with Israeli helicopters and unmanned drones in the skies above, Israel launches a limited cross-border operation into southern Lebanon.

Ze zijn al boven de stad Tyre.
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:51:25 #33
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_39969449
    quote:
    "interesting to watch how the birds react to that."

En alleen de vogels... vliegen van...
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_39969450
    Ah gevonden: Niet permanente leden: http://www.un.org/sc/members.asp

Argentina (2006) Greece (2006) Qatar (2007)
    Congo (Republic of the) (2007) Japan (2006) Slovakia (2007)
    Denmark (2006) Peru (2007) United Republic of Tanzania (2006)
    Ghana (2007)
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:55:15 #35
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_39969573
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Als iets wars is van belangenverstrengeling betekent dit dat er geen belangenverstrengeling plaats vindt. Ik denk dat je het omgekeerde bedoeld.
    The End Times are wild
    pi_39969580
    reuters: two israeli soldiers killed in border clash with hizbollah
      woensdag 19 juli 2006 @ 11:57:26 #37
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39969648
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De 5 permanente leden = geen enkel arabisch land, dat weet je zelf ook.
    5 niet permanente leden = De Republiek Congo, Ghana, Peru, Qatar en Slowakije

http://nl.wikisource.org/(...)leden_voor_2006/2007

de overige 5 kan ik niet vinden, maar volgens de verdeelsleutel moeten er nog 2 westerse landen bij zitten, blijven er nog 3 over, waarvan tenminste 2 uit azie en 1 uit afrika.
    Ik zal ook wat research doen.
    Maar jij vindt om die rede, dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad, de V.N. een lachertje of is dat om het vetorecht van de V.S.? Of wat anders?
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:00:09 #38
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39969721
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
    Ah gevonden: Niet permanente leden: http://www.un.org/sc/members.asp

Argentina (2006) Greece (2006) Qatar (2007)
    Congo (Republic of the) (2007) Japan (2006) Slovakia (2007)
    Denmark (2006) Peru (2007) United Republic of Tanzania (2006)
    Ghana (2007)
    Bedankt. Nu nog even acher de reden komen ,dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad.
    Hoewel ik de( mogelijke) reden die Glasnosteraar aandroeg vrij plausibel vind...
    pi_39969725
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zal ook wat research doen.
    Maar jij vindt om die rede, dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad, de V.N. een lachertje of is dat om het vetorecht van de V.S.? Of wat anders?
    Nee om het vetosysteem. De verhoudingen, dat zit wel snor.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39969776
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bedankt. Nu nog even acher de reden, komen, dat er zo weinig Arabische landen lid zijn van de Veiligheidsraad.
    Hoewel ik de reden die Glasnosteraar vrij plausibel vind...
    Er zit geen reden achter, elke regio wordt verdeeld met een verdeelsleutel Oost Europa heeft ook maar 1 land. En Azie is relatief gezien achtergesteld (vergeleken met het aantal inwoners). Slechts 2 landen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39969962
    quote:
    BREAKING NEWS

Israeli soldiers engaging in gunbattle with Hezbollah fighters near Israeli village of Avivim, Israeli military sources say.
    pi_39969978
    bij het begin van de Irak-oorlog zat Syrië in de veiligheidsraad.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_39969988
    Huh? Zijn ze Israel binnengetrokken?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970017
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
    Huh? Zijn ze Israel binnengetrokken?
    Dat lijkt er wel op. Ik weet niet zeker of ik het bericht goed interpreteer. Maar het lijkt erop dat Hezbollah strijders een Israëlisch dorp onder vuur hebben genomen. Weet er iemand waar Avivim ongeveer ligt?
    pi_39970034
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:45 schreef B4CO het volgende:

Wanneer ga je je hier aan houden?
    Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.

Ik las in het vorige topic dat iemand zei dat het beter was kinderen hulsen te laten beschrijven dan kinderen aanslagen te laten plegen, maar weet zij dan niet dat deze kinderen de soldaten van morgen zullen zijn die dus een afschuwelijke hekel aan arabieren hebben en daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan?
    Weet zij dan niet dat het israelische leger bv ook menselijke schilden gebruikt, zoals bv het geval van een ventje van (uit mijn hoofd hoor, kan wat fout zitten) 10 jaar, die op een jeep werd vastgebonden zodat de soldaten geen stenen naar hun hoofd zouden krijgen?

Hoe meer ik me heb verdiept in het handelen van israel in het heden hoe misselijker ik dus werd, razia's door kolonisten en de soldaten staan er lachend bij te kijken, met scherp op een langslopend kind schieten, waarbij de geluidsopname's duidelijk maken dat niemand daar bang is dat dat kind een gevaar zou zijn, soldaat krijgt niet meer dan een vingertikje als straf.
    Ambulance's tegenhouden en dat zo lang mogelijk waardoor mensen medische zorg missen waardoor er zelfs vele sterven.
    Land blijven jatten, palestina die tot een aantal eilandjes verword en dan scheinheilig de gaza "teruggeven", tussen haakjes ja, want van echt teruggeven is nooit sprake geweest, isreal heeft alles in handen gehouden en maakte het belachelijk moeilijk voor mensen om simpelweg naar hun werk te gaan bv.
    Mensen oppakken en vasthouden zonder berechting, vrede's activisten van eigen bodem die in palestina willen protesteren tegen israel worden keihard aangepakt, journalisten die zelfs in het ergste geval worden afgeschoten omdat ze beelden te pakken hebben die niet gunstig zijn voor het leger.
    Het continue platgooien van infrastructuur waardoor opbouw onmogelijk is, zo ook nu bij libanon.
    Het net over de grens heen tikken om mensen op te pakken, iets wat israel niet schuwt, maar er wel een ander land voor plat legt.
    De ene na de andere afspraak over mensenrechten e.d. die gebroken wordt door israel en de wereld kijkt toe, want israel is zo zielig, het is helemaal niet 1 van de sterkste landen ter wereld die natuurlijk geen mogelijkheden heeft dit anders aan te pakken.

Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.
    In hezbollah's geval gaat het niet om blinde haat om identiteit, het gaat om een grensconflict, om de waterhuishouding en daarbij een groeiende frustratie over hoe de palestijnen behandeld worden en hoe de wereld het maar toelaat alsof er niets aan de hand is.
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    pi_39970045
    zal ter hoogte van Avivim zijn aan de Libanese kant van de grens.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:14:26 #47
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39970205

Es wirkt wie eine Friedensgeste in Zeiten des Kriegs: Libanesen lassen Vögel frei, die sie unter Trümmern gefunden haben

vert: Een gebaar van vrede in oorlogstijd, Libanezen laten vogels vliegen die ze onder het puin gevonden hebben.

kijk, weer zo'n foto waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat het in scene gezet is. Die vogels zijn ergens gevangen of gekocht, twee buurtbewoners vragen om mee te helpen, et voila, weer een leuk fotootje voor de internationale pers.
    -- Bertrand Russell
    pi_39970278
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:14 schreef Glasnosteraar het volgende:
    [afbeelding]

Es wirkt wie eine Friedensgeste in Zeiten des Kriegs: Libanesen lassen Vögel frei, die sie unter Trümmern gefunden haben

vert: Een gebaar van vrede in oorlogstijd, Libanezen laten vogels vliegen die ze onder het puin gevonden hebben.

kijk, weer zo'n foto waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat het in scene gezet is. Die vogels zijn ergens gevangen of gekocht, twee buurtbewoners vragen om mee te helpen, et voila, weer een leuk fotootje voor de internationale pers.
    Zouden ze dat puin ook in scene hebben gezet ?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970288
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

pi_39970392
    Er is naar mijn idee, meer gefilmd, gefotografeerd, gezegd en gesproken (op o.a. fora) dan dat er werkelijk ook iets gebeurt in die gebieden. Alles wordt zo opgehyped.

We kunnen ons beter druk maken over Soedan, daar worden burgers radicaal onderdrukt en gebeuren veel schokkendere dingen, maar daar is geen MediaMassaHysterieCircus, dus ja, niks aan de hand daar dus kennelijk
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_39970416
    Jup, maar we blijven hopen op verder escalatie!
    pi_39970458
    erg eenzijdig verhaaltje erodome, en het barst ook nog eens van de onjuistheden.
    maar het zijn idd geen lieverdjes, maar dan hou je het ook niet lang uit in die regio.
    pi_39970530
    Ik moet eerlijk zeggen, ik heb met zowel Israeliers en Libanezen gesproken toen ik op vakantie in Marokko was. Het zijn beide erg leuke lieve aardige en open mensen. Op zich ook hele rustige mensen. Het is zo vreemd om dit dan weer zo te zien.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970532
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb de kant van israel al bekeken en werd er eerlijk gezegd alleen nog maar misselijker van en vind het niet heel erg gek dat ze zoveel problemen hebben met hoe ze zich gedragen tegenover anderen in het heden.

Ze gedragen zich zo omdat ze zo behandeld worden?

Ik las in het vorige topic dat iemand zei dat het beter was kinderen hulsen te laten beschrijven dan kinderen aanslagen te laten plegen, maar weet zij dan niet dat deze kinderen de soldaten van morgen zullen zijn die dus een afschuwelijke hekel aan arabieren hebben en daar niet al te zachtzinnig mee om zullen gaan?
    Weet zij dan niet dat het israelische leger bv ook menselijke schilden gebruikt, zoals bv het geval van een ventje van (uit mijn hoofd hoor, kan wat fout zitten) 10 jaar, die op een jeep werd vastgebonden zodat de soldaten geen stenen naar hun hoofd zouden krijgen?

Kinderen die stenen gooien naar soldaten met wapens in hun handen? Wie zit hier fout, de soldaten of de palestijnen die de kinderen daarheen sturen?

Hoe meer ik me heb verdiept in het handelen van israel in het heden hoe misselijker ik dus werd, razia's door kolonisten en de soldaten staan er lachend bij te kijken, met scherp op een langslopend kind schieten, waarbij de geluidsopname's duidelijk maken dat niemand daar bang is dat dat kind een gevaar zou zijn, soldaat krijgt niet meer dan een vingertikje als straf.
    Ambulance's tegenhouden en dat zo lang mogelijk waardoor mensen medische zorg missen waardoor er zelfs vele sterven.

Land blijven jatten, palestina die tot een aantal eilandjes verword en dan scheinheilig de gaza "teruggeven", tussen haakjes ja, want van echt teruggeven is nooit sprake geweest, isreal heeft alles in handen gehouden en maakte het belachelijk moeilijk voor mensen om simpelweg naar hun werk te gaan bv.

Als Palestina en Libanon zich gedragen en niet van de stukjes land bij de grens van israel bommen zitten te gooien, heeft israel ook geen reden, maar palestina en libanon blijven die reden geven...

Mensen oppakken en vasthouden zonder berechting, vrede's activisten van eigen bodem die in palestina willen protesteren tegen israel worden keihard aangepakt, journalisten die zelfs in het ergste geval worden afgeschoten omdat ze beelden te pakken hebben die niet gunstig zijn voor het leger.

Whehehe, Israel pakt alleen maar schuldigen op. Alle personen die gepakt zijn, zijn onschuldig. Net zo als alle mensen die op Guantanamo zitten.

Het continue platgooien van infrastructuur waardoor opbouw onmogelijk is, zo ook nu bij libanon.
    Het net over de grens heen tikken om mensen op te pakken, iets wat israel niet schuwt, maar er wel een ander land voor plat legt.

Tsjaa, als libanon oorlog wilt, krijg je dat dit? Het is niet goed, maar het hoort er echt bij hoor.

De ene na de andere afspraak over mensenrechten e.d. die gebroken wordt door israel en de wereld kijkt toe, want israel is zo zielig, het is helemaal niet 1 van de sterkste landen ter wereld die natuurlijk geen mogelijkheden heeft dit anders aan te pakken.

Nogmaals, als je als israel zijnde tussen zulke mooie landen zit, waar israel vernietigd wilt worden, en waar de andere kant ook niet volgens de regels spelt, heb je weinig kans..

Dat hezbollah en hamas geen lieverdjes zijn maakt van israel nog geen schatje, hezbollah en hamas hebben veel goeds gedaan voor de burger in hun eigen landen.

Ach, hamas en hezbollah zijn heilig

In hezbollah's geval gaat het niet om blinde haat om identiteit, het gaat om een grensconflict, om de waterhuishouding en daarbij een groeiende frustratie over hoe de palestijnen behandeld worden en hoe de wereld het maar toelaat alsof er niets aan de hand is.

Hezbollah wil israel letterlijk de zee indrijven, de hezbollah heeft geen blinde haat? Whehehehe

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 12:24:48 ]
    pi_39970613
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:21 schreef Caesu het volgende:
    erg eenzijdig verhaaltje erodome, en het barst ook nog eens van de onjuistheden.
    maar het zijn idd geen lieverdjes, maar dan hou je het ook niet lang uit in die regio.
    Nope geen onjuistheden, was het maar waar...
    Wat daar staat is echt waar, helaas.

Israel is verre van een lieverdje, behandeld mensen als stront om presies te zijn(let op ik zeg israel als in regeringsbeleid, niet de burger).

Bronnen die ik heb gebruikt om info te verkrijgen zijn oa mensenrechten organisatie's.
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    pi_39970619
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
    Jup, maar we blijven hopen op verder escalatie!
    Het lijkt inderdaad wel of iedereen (stiekem) hoopt over verdere escalatie, met uitzonderingen van de meelopers die gevoelig zijn voor MediaMassaHysterie. Het is echt 1 grote interactieve real life soap op dit moment, ook dit forum is er een onderdeel van.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_39970657
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad wel of iedereen (stiekem) hoopt over verdere escalatie, met uitzonderingen van de meelopers die gevoelig zijn voor MediaMassaHysterie. Het is echt 1 grote interactieve real life soap op dit moment, ook dit forum is er een onderdeel van.
    Tja iedereen die met "Fuck Islam", Israelische vlaggetjes, Hezbollah vlaggetjes of wat dan ook rondpost op het forum wil het volgens mij liever zien escaleren.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970678
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Israel is verre van een lieverdje, behandeld mensen als stront om presies te zijn(let op ik zeg israel als in regeringsbeleid, niet de burger).

Bronnen die ik heb gebruikt om info te verkrijgen zijn oa mensenrechten organisatie's.
    Israel is nu de badguy?
    Come on, zeg tenminste ook wat van de andere, dan geef ik je wel gelijk.
    pi_39970706
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja iedereen die met "Fuck Islam", Israelische vlaggetjes, Hezbollah vlaggetjes of wat dan ook rondpost op het forum wil het volgens mij liever zien escaleren.
    Ja maar de directe oorzaak ligt bij de media, die maakt het volk er lekker mee.
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:29:48 #60
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39970723
    quote:

[..]

Grappig, maar dat doet niets af aan het feit dat de oorlog zich ook in de media afspeelt; de propagandamachines. De media vertellen niet de waarheid, zij maken hem.
    Er vallen slachtoffers om de wereldopinie te beïnvloeden.
    pi_39970780
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Grappig, maar dat doet niets af aan het feit dat de oorlog zich ook in de media afspeelt; de propagandamachines. De media vertellen niet de waarheid, zij maken hem.
    Er vallen slachtoffers om de wereldopinie te beïnvloeden.
    Volgens mij weet iedereen dat nu wel ondertussen. Het is nutteloos om foto's op te sporen om vervolgens te zeggen dat het propaganda is.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970785
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

goh, dat idee heb ik ook weleens gezien de gretigheid waarmee men zich stort op dit soort crises
    (Wist jij trouwens dat er sinds Mohammed vzmh geen enkel conflict blijkt te zijn geweest waar de islam géén deel van was? Wist je niet he? Zo leer je nog es wat in NWS! )
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_39970794
    quote:
    Iran's Hizbollah says ready to attack (US), Israel

TEHRAN (Reuters) - Iran's Hizbollah, which claims links to the Lebanese group of the same name, said on Tuesday it stood ready to attack Israeli and U.S. interests worldwide.

"We have 2,000 volunteers who have registered since last year," said Iranian Hizbollah's spokesman Mojtaba Bigdeli, speaking by telephone from the central seminary city of Qom.

"They have been trained and they can become fully armed. We are ready to dispatch them to every corner of the world to jeopardise Israel and America's interests. We are only waiting for the Supreme Leader's green light to take action. If America wants to ignite World War Three ... we welcome it," he said.

Iranian religious organisations have made great public show of recruiting volunteers for "martyrdom-seeking operations" in recent years, usually threatening U.S. interests in case of any attack against the Islamic Republic's nuclear programme.

But there is no record of an Iranian volunteer from these recruitment campaigns taking part in an attack.

Iran's Hizbollah (Party of God) says it is spiritually bound to Shi'ite Muslim guerrillas in Lebanon but its command structure and funding are unclear.

Despite Iranian Hizbollah's insistence that it takes orders from Supreme Leader Ayatollah Khamenei, government ministries say Hizbollah does not implement official policy. Iran's government has said it hopes for a diplomatic solution to the Israeli offensive in Lebanon.

While Iran did fund and support Lebanese Hizbollah during the 1980s, Tehran says it has not contributed troops or weapons in the latest violence. Israel says Iranian armaments have been fired against it.

© Reuters 2006. All Rights Reserved.
    pi_39970835
    quote:

[..]

nog meer bronnen gebruiken voor een genuanceerd beeld.
    pi_39970852
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

goh, dat idee heb ik ook weleens gezien de gretigheid waarmee men zich stort op dit soort crises
    (Wist jij trouwens dat er sinds Mohammed vzmh geen enkel conflict blijkt te zijn geweest waar de islam géén deel van was? Wist je niet he? Zo leer je nog es wat in NWS! )
    Als ik de fokkers moet geloven is dat zo ja
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39970862
    quote:

[..]

In sommige van je punten zal best een kern van waarheid zitten maar je laat wel heelm makkelijk een groot aantal punten onbelicht. Je laat sowieso alleen al de hele context weg waarin het gebeurt.
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:36:51 #67
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39970965
    quote:

[Knip]
    Klik
    pi_39970983
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

woensdag 19 juli 2006 @ 12:37:59 #69
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39971003
    quote:

[..]

ha ha nee natuurlijk niet, maar foto's van alleen dezelfde hoop puin uit dertig verschillende hoeken ging een beetje vervelen, en zo'n fotograaf moet ook zijn fotootjes zien te verkopen. En dus ging de fotograaf maar eens wat creatiefs verzinnen.
    -- Bertrand Russell
    pi_39971018
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

ha ha nee natuurlijk niet, maar foto's van alleen dezelfde hoop puin uit dertig verschillende hoeken ging een beetje vervelen, en zo'n fotograaf moet ook zijn fotootjes zien te verkopen. En dus ging de fotograaf maar eens wat creatiefs verzinnen.
    Je was erbij? Maar nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Maar om alles wat niet in je straatje past METEEN als propaganda af te doen is gewoon zwak.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:38:21 #71
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39971021
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij weet iedereen dat nu wel ondertussen. Het is nutteloos om foto's op te sporen om vervolgens te zeggen dat het propaganda is.
    Dat ben ik met je eens.
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:39:11 #72
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39971052
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:20 schreef JohnDope het volgende:
    Er is naar mijn idee, meer gefilmd, gefotografeerd, gezegd en gesproken (op o.a. fora) dan dat er werkelijk ook iets gebeurt in die gebieden. Alles wordt zo opgehyped.

We kunnen ons beter druk maken over Soedan, daar worden burgers radicaal onderdrukt en gebeuren veel schokkendere dingen, maar daar is geen MediaMassaHysterieCircus, dus ja, niks aan de hand daar dus kennelijk
    zet in Soedan 1001 Joden neer, en dan is die aandacht er wel degelijk
    -- Bertrand Russell
    pi_39971099
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

Tja dan verplaatst Israel haar troepen richting Soedan. Nogal wiedes dat die aandacht er dan ook is.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:45:49 #74
    13462 BansheeBoy
    pi_39971288
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

Hun invloed op de media is inderdaad overweldigend.

²
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:48:13 #75
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39971365
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je was erbij? Maar nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Maar om alles wat niet in je straatje past METEEN als propaganda af te doen is gewoon zwak.
    Ik zat gewoon het hoofdartikel in der Spiegel te lezen met het laatste nieuws uit Libanon, en daar zitten soms wat fotootjes bij. En gebruik ik het woord propaganda? En waarom zou deze foto niet in mijn straatje passen? Ik zie simpelweg een fotograaf de verkoopwaarde van z'n foto's verhogen, en het valt me tegen dat een blad als Der Spiegel, waar ik een hoge dunk van heb, zo'n foto ook nog eens plaatst.

Overigens, die foto met die Israelische kinderen met die granaten, ik was degene die die foto als eerste plaatste voor zover ik weet. Ik was'm tegengekomen op een Egyptische blog. Pas later las ik op diezelfde blog dat die foto in scene gezet was. Het doet er allemaal niet zoveel toe, al zou het niet in scene gezet zijn, dat soort foto's zijn niets nieuws, maar ik, en anderen, worden zo op een subtiele manier belazerd, en daar hou ik niet van.

Dus nogmaals, het gaat me niet op het conflict an sich, voor mij part zijn het Israeliers die die duiven vrijlaten, van de pers en fotografen mag je een zekere professionele integriteit verwachten, zoals je dat ook in andere beropesgroepen vind, zeker bij een ernstig conflict als deze.
    -- Bertrand Russell
    pi_39971381
    Interessant:

Isaac Herzog
    Stephen Sackur talks to a member of the Israeli Security Cabinet about the consequences of Israel's actions in Lebanon and whether he believes Israel can succeed in eradicating Hezbollah.
    Hardtalk met Isaac Herzog Klik

Saeb Erekat
    Stephen Sackur talks to the Palestinian Chief Negotiator about the crisis in the Middle East and discusses the options now available for those who want to bring peace to the region.
    Hardtalk met Saeb Erekat Klik
    pi_39971391
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat was maar een grapje naar aanleiding van enkele domme reacties van dien aard
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_39971408
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Julia8 het volgende:

Iran's Hizbollah says ready to attack (US), Israel

TEHRAN (Reuters) - Iran's Hizbollah, which claims links to the Lebanese group of the same name, said on Tuesday it stood ready to attack Israeli and U.S. interests worldwide.

"We have 2,000 volunteers who have registered since last year," said Iranian Hizbollah's spokesman Mojtaba Bigdeli, speaking by telephone from the central seminary city of Qom.
    Verdorie zeg, laten we hopen dat die extremisten zich nog even rustig houden.
    pi_39971457
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat was maar een grapje naar aanleiding van enkele domme reacties van dien aard
    Zelfs een heethoofd als ik begreep em
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:51:46 #80
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39971477
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja dan verplaatst Israel haar troepen richting Soedan. Nogal wiedes dat die aandacht er dan ook is.
    Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsverlies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.
    Daar komt deels de wrok vandaan.
    Slechts een gedeelte, natuurlijk.
    pi_39971512
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:48 schreef Glasnosteraar het volgende:

Dus nogmaals, het gaat me niet op het conflict an sich, voor mij part zijn het Israeliers die die duiven vrijlaten, van de pers en fotografen mag je een zekere professionele integriteit verwachten, zoals je dat ook in andere beropesgroepen vind, zeker bij een ernstig conflict als deze.
    Dit is weer een lekkere politiekcorrecte elitaire uitspraak, zoiets kan alleen een europeaan zeggen.
    Ik wil je even helpen heugen, het is oorlog daar, dus dan is het ook oorlog voeren met de camera.
    pi_39971519
    quote:

[..]

antwoord: Ze gedragen zich zo omdat ze zo behandeld worden?
    Nope, ze gedragen zich zo omdat ze meer land willen, please doe eens wat moeite en kijk eens naar hoe kolonisten praten, serieus, een doorgedraaide "martelaar" is er niets bij.
    En daarbij, israel is tooch beter dan hen volgens zichzelf, zijn toch een "verlicht" land, die getekend heeft voor bindende afspraken die dit soort handelen verbieden?

En waarom is het van israel wel begrijpelijk dat zij zich misdragen om de aanvallen die zij te verduren krijgen en is dat van bv palestina niet te begrijpen terwijl zijn zoveel meer slachtoffers kennen, echt zo ontzettend veel meer, echt dagelijks last hebben, amper te vreten hebben zelfs terwijl hun buren zich lekker dik vreten van hun land.
    quote:

antwoord:Kinderen die stenen gooien naar soldaten met wapens in hun handen? Wie zit hier fout, de soldaten of de palestijnen die de kinderen daarheen sturen?
    De kinderen die daar wonen bedoel je, die zich niet vrij kunnen bewegen, die elke dag geconfronteerd worden met haat?
    En daarbij, is dat reden om een palestijns kind op te pakken, op je jeep te binden en zo te gaan rijden, is dat normaal gedrag, dat mag omdat er kinderen met steentjes gooien?
    En dan mag je gewoon een meisje die langs loopt, naar school wil af schieten alsof het een valse hond is, zonder dat er dreiging is?
    quote:

antwoord: Als Palestina en Libanon zich gedragen en niet van de stukjes land bij de grens van israel bommen zitten te gooien, heeft israel ook geen reden, maar palestina en libanon blijven die reden geven...
    Je kent het plan niet om de westoever in te lijven bij israel, je kent de plannen voor een groot israel niet zeker?
    Je bent je er zeker niet van bewust dat zelfs terwijl dat er een geweldstop was israel gewoon doorging met land jatten, dat dat aan de lopende band gebeurt, je bent er niet me ebekend dat kolonisten landbouwgrond van de palestijnen in de fik zetten enzo, dat soldaten de doorgang naar landbouwgrond afsluiten zodat mensen kapot gaan?
    Je bent je er niet van bewust dat de muur grotendeels op palestijns land gaat komen, heel erg veel land gaat jatten, zonder enige vorm van overleg?
    quote:

antwoord:Whehehe, Israel pakt alleen maar schuldigen op. Alle personen die gepakt zijn, zijn onschuldig. Net zo als alle mensen die op Guantanamo zitten.
    Ga je maar informeren bij mensenrechten organisatie's, dit is dus echt niet waar dat ieder schuldig is.
    Daarbij, ook schuldigen hebben recht op rechtspraak, zonder rechtspraak geen rechtvaardigheid, gaat tegen de internationale afspraken in.
    Daarbij wordt er ook gemarteld enzo bv.
    quote:

antwoord:Tsjaa, als libanon oorlog wilt, krijg je dat dit? Het is niet goed, maar het hoort er echt bij hoor.
    Het is niet dat dit nieuw is ofzo, dit grensconflict is al jaren en jaren oud, over en weet gebeuren deze dingen, israel is daar niet anders in als hezbollah.
    Om oorlog vragen was dus geen sprake van in deze.

En libanon heeft nergens om gevraagd, na jaren van bezetting door israel en daarna syrie zijn ze net een beetje uit het gat aan het kruipen, heel rustig aan kreeg de regering wat meer te zeggen en binnen een niet al te lange tijd waren ze zelf instaat geweest hezbollah aan te gaan pakken, nu krijgen ze die mogelijkheid niet en hebben ze weer een berg ellende over hun nek heen, alles wat met zoveel inspanning was opgebouwd is weer weg.

Israel doet dit op een moment dat de oplossing al in zicht begon te komen, net als bij hamas trouwens, waar er binnen de partij een conflict gaande was, er steeds meer zicht kwam op israel accepteren en de vraag om totale vernieteging eruit te halen, kortom, op het moment dat ook hier een vredevolle oplossing in zicht kwam.
    quote:

antwoord:Nogmaals, als je als israel zijnde tussen zulke mooie landen zit, waar israel vernietigd wilt worden, en waar de andere kant ook niet volgens de regels spelt, heb je weinig kans..
    Ah ja, we hebben het dan ook over een machtige tegenstander, die heeft wel zelfgemaakte bommetjes en stenen hoor!!!!
    En als je al die mensen daar op afschuwelijke manier onderdrukt, ze geen toekomst laat hebben, elke dag weer tergt, dan is het natuurlijk hartstikke vreemd dat ze je niet zo mogen he.

Maar dat de kolonisten hetzelfde zeggen over de arabieren is natuurlijk weer anders he, dat die ze allemaal dood willen hebben.
    quote:

antwoord:Ach, hamas en hezbollah zijn heilig
    Waar zeg ik dat dan?
    Het enige wat ik zeg is dat het niet zo zwart/wit is met aan de ene kant de grote goeierik israel en aan de andere kant de inslechte hamas en hezbollah, iosrael is niet zo goed als voorgesteld wordt, hamas en hezbollah niet zo slecht als ze voorgesteld worden, die hebben namelijk erg veel gedaan voor het volk en hezbollah is daarin nog anders als hamas, hezbollah is echt een verzetsbeweging.
    quote:

Hezbollah wil israel letterlijk de zee indrijven, de hezbollah heeft geen blinde haat? Whehehehe
    Stoere praat, maar zodra het conflict afkoeld zal ook die praat afnemen.
    Maar nogmaals, dat de kolonisten hetzelfde zeggen over arabieren, dat aan israelische kant zulke dingen dus de andere kant ook op gezegd zijn is zeker weer anders?

Geloof me, de "haat" tegen israel komt niet uit de lucht vallen, ze doen echt veel smerige dingen, heel veel.
    En blinde haat is het niet, er zit een hele duidelijke reden achter, niets om het joods zijn, niets om het land dat ze hebben, maar om WATER, wat daar meer waard is dan goud.
    pi_39971521
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsvelies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.
    Yup, daarom zijn er ook zoveel Palestijnen naar de buurlanden gevlucht. Die zouden Israel wel even vernietigen en dan konden de Palestijnen er weer leven!
    pi_39971537
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het Israëlische leger is dan ook een doorn in het oog voor veel Arabische landen, want dat heeft hen veel gezichtsvelies opgeleverd. Alle pogingen in de elkaar opvolgende oorlogen vanaf 1948 van Arabische zijde waren bedoeld om de Joden uit het land te verdrijven, in zee te drijven of te vermoorden. De Arabische legers verloren ze allemaal.
    "De arabische legers", het waren er een paar, en erg krachtig waren ze nou ook weer niet na 1960. Egypte heeft nu een noemenswaardig leger. (als enig arabisch land). En daarnaast nog Iran. Ik denk dat de financiele situatie eerder voor een wrok zorgt.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39971640
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"De arabische legers", het waren er een paar, en erg krachtig waren ze nou ook weer niet na 1960. Egypte heeft nu een noemenswaardig leger. (als enig arabisch land). En daarnaast nog Iran. Ik denk dat de financiele situatie eerder voor een wrok zorgt.
    Egypte, Syrie, Jordanie, Libanon en Irak alleen maar.
    pi_39971654
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Julia8 het volgende:

[..]

Yup, daarom zijn er ook zoveel Palestijnen naar de buurlanden gevlucht. Die zouden Israel wel even vernietigen en dan konden de Palestijnen er weer leven!
    Wat dat betreft was het natuurlijk extra zuur om te ontdekken dat er in plaats van hulp een nieuwe vernedering wachtte in de vorm van een ongewenste/derderangsstatus.
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:57:17 #87
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_39971667
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is weer een lekkere politiekcorrecte elitaire uitspraak, zoiets kan alleen een europeaan zeggen.
    Ik wil je even helpen heugen, het is oorlog daar, dus dan is het ook oorlog voeren met de camera.
    dat is de praktijk idd, maar verwacht dan niet dat ik veel waarde hecht aan sommige foto's. Of dat ik veel respect kan opbrengen voor een beroepsgroep als de journalistiek.
    -- Bertrand Russell
      woensdag 19 juli 2006 @ 12:59:21 #88
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39971741
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik benadruk dat mijn perceptie slechts een gedeelte omschrijft waar de haat tegen Israël, het Westen en ongelovigen vandaan komt. De Arabische landen waren ervan overtuigd dat zij die oorlogen konden winnen.
    Het westen is ook medeschuldig omdat zij Israël steunt.
    pi_39971753
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef Julia8 het volgende:

[..]

Egypte, Syrie, Jordanie, Libanon en Irak alleen maar.
    Ja, Jordanie en Libanon hadden en hebben ook echt noemenswaardige "legers." Financieel zaten die landen al helemaal aan de grond. Syrie had vliegende bakstenen net als Irak. Maar sowieso is dit allemaal erg offtopic. Aangezien we nu in 2006 leven en Egypte en Jordanie al een lange tijd vrede hebben met Israel.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39971766
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:57 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

dat is de praktijk idd, maar verwacht dan niet dat ik veel waarde hecht aan sommige foto's. Of dat ik veel respect kan opbrengen voor een beroepsgroep als de journalistiek.
    Jij en ik hechten misschien weinig waarde aan die hele MassaHysterie, maar bijna iedereen doet het zowat wel. De echte conflicten die schokkend zijn, die raken in de put der vergetelheid.

Misschien is dat het ook wel, misschien wil men met het IsraelConflict de aandacht afleiden van de echte problemen in de wereld.
    pi_39971769
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Israel is nu de badguy?
    Come on, zeg tenminste ook wat van de andere, dan geef ik je wel gelijk.
    Israel is in mijn ogen de badguy ja omdat ik van hen beter verwacht, zij bij "ons" horen, afspraken hebben gemaakt dit soort handelen te verkomen, israel oppermachtig is en elke keuze een hele bewuste is en dat die keuze's terrorisme in stand houden.

De anderen wordt al zat van gezegt, die staan al te boek als de slechterikken, in en in slecht, geen goede kant aan, ik laat nu eens een andere kant zien, gooi die bij de andere info en doe er wat mee, het is niet zwart/wit.
    pi_39971775
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat dat betreft was het natuurlijk extra zuur om te ontdekken dat er in plaats van hulp een nieuwe vernedering wachtte in de vorm van een ongewenste/derderangsstatus.
    En de aanstichters van dit alles laten de Pally's lekker in hun sop gaarkoken.
    Ze krijgen af en toe een aalmoes en mondelinge support en that's it.

Van Israel hoeven ze uiteraard weinig te verwachten, logisch, dus blijft er weinig
    anders over dan de media op te zoeken voor wat aandacht.
    Sindsdien hecht ik weinig waarde aan verhalen over palestijnen, hoewel
    sommige verhalen, bewezen, zeer triest zijn.
    pi_39971776
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, Jordanie en Libanon hadden en hebben ook echt noemenswaardige "legers." Financieel zaten die landen al helemaal aan de grond. Syrie had vliegende bakstenen net als Irak. Maar sowieso is dit allemaal erg offtopic. Aangezien we nu in 2006 leven en Egypte en Jordanie al een lange tijd vrede hebben met Israel.
    Financieel zaten ze aan de grond, maar hun leger was alsnog wel stukken groter
    pi_39971780
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik benadruk dat mijn perceptie slechts een gedeelte omschrijft vaar de haat tegen Israël, het Westen en ongelovigen vandaan komt. De Arabische landen waren ervan overtuigd dat zij die oorlogen konden winnen.
    Het westen is ook medeschuldig omdat zij Israël steunt.
    Het is alleen onzinnig om de huidige wrok daarmee te verklaren, die ligt namelijk helemaal niet bij het verliezen van die oorlogen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39971805
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 12:33 schreef Caesu het volgende:

[..]

nog meer bronnen gebruiken voor een genuanceerd beeld.
    Zucht, israelische bronnen, al jazeera, mensenrechten organisatie's enz genoeg dan?
    Heb het van alle kanten bekeken, jij ook?
    pi_39971830
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Julia8 het volgende:

[..]

Financieel zaten ze aan de grond, maar hun leger was alsnog wel stukken groter
    [afbeelding]
    Een leger met troep kan niet veel aanrichten. Daarnaast waren de legers ingedeeld op basis van "Soviet" eenheden. Nog zo'n catastrofale fout.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 19 juli 2006 @ 13:02:08 #97
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39971835
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is alleen onzinnig om de huidige wrok daarmee te verklaren, die ligt namelijk helemaal niet bij het verliezen van die oorlogen.
    Ik doe niet alles tegelijk, want anders kan je dat niet allemaal pareren.
      woensdag 19 juli 2006 @ 13:03:34 #98
    13462 BansheeBoy
    pi_39971878
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien is dat het ook wel, misschien wil men met het IsraelConflict de aandacht afleiden van de echte problemen in de wereld.
    Dit zou best kunnen als we het altijd strategische handelen van Israël in ogenschouw nemen.

²
    pi_39971882
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik doe niet alles tegelijk, want anders kan je dat niet allemaal pareren.
    Het huidige "wrok" heeft niets te maken met de verloren oorlogen an sich. Anders had Egypte wel weer aangevallen oid. De wrok zit em eerder in de "westerse" grond van Israel, het blijft een staat gecreerd door het Westen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_39971902
    Interessant artikel;

http://www.benadorassociates.com/article/5999

Why does the world hate Israel,
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')