Je moet jezelf toevoegen op de wiki. Wie is hier nou de minkuukel!quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef Devilnl het volgende:
Minkuukel!.. ik was toch ook op 11januari geslaagt!
ach daar heb ik geen zin in! *kuch*quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je moet jezelf toevoegen op de wiki. Wie is hier nou de minkuukel!
je staat er in het vorige topic ook niet eens tussen btw![]()
Pf, die luie lamlul?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:44 schreef Devilnl het volgende:
hmm fuck zeg maar.. *ja ben net wakker*.. tis trouwens 17januari xD
gelukkig kan de nieuwe mod Alexxxxx hem nog aanpassen
Ik les ook in een Golf diesel (in een Golf 5). Ja, heb het gevraagdquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:48 schreef Repeat het volgende:
(..)
Les in een nieuwe auto vandaag btw, een Golf diesel, ging erg lekker, niet één keer laten afslaan![]()
Feliquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef GrupoBalanca het volgende:
* GrupoBalanca is geslaagd!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd man, zeker een hoop spanning kwijt nu?quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:24 schreef GrupoBalanca het volgende:
Pff ik was best zenuwachtig, toen ik in de auto stapte toen we eenmaal reden was de spanning zo weg
Ja behoorlijk!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:27 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man, zeker een hoop spanning kwijt nu?![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:43 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Ja behoorlijk!alleen ik heb mijn rijbewijs zelf nog niet
t CBR had mijn achternaam verkeerd doorgegeven.. en nu moeten ze t allemaal weer gaan veranderen gaan paar dagen erover heen pff.. wilde zo graag rijden dit weekend maarja, is het wachten wel weer waard
Gefeliciteerd!!!!!!!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef GrupoBalanca het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja, volgende keer hoef ik er ook niet zelf naartoe (Ben al gauw 1,5 uur onderweg)quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:05 schreef mirelia het volgende:
[..]
@ Knoekie: kopop man volgende keer beter
op 'n een of andere website staat dat je eigenlijk niet langer dan 30minuten voor het examen moet gaan rijden (concentratie verlies)quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:22 schreef Zonnestraaltje het volgende:
GrupoBalanca, van harte!Lang aan het lessen geweest? En was het je eerste examen?
Ik heb morgen rijles.. Hopelijk mijn allerlaatste 'echte' les! (daarna alleen nog uur voorrijden en examen!) Het schijnt dat drie keer scheepsrecht is, dus dat hoop ik dan maar.
en pta mod zonder rijbewijs.. eigenlijk om te gillenquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:08 schreef Alexxxxx het volgende:Volgens mij is het OP aanpassen me gelukt
Dan moet mn eerste rijles morgen ook lukken
Ohw.. daar had ik echt nog nooit van gehoord..quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:28 schreef Devilnl het volgende:
[..]
op 'n een of andere website staat dat je eigenlijk niet langer dan 30minuten voor het examen moet gaan rijden (concentratie verlies)
bij mij was het ook gewoon hup direct naar het cbr rijden (20-30minuten).. en daar waren we
Stiekum zou je dat liever zelf willen zijn...quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
en pta mod zonder rijbewijs.. eigenlijk om te gillen
Succes morgen![]()
Ik heb wel al 4 jaar mn heftruckrijbewijsquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
en pta mod zonder rijbewijs.. eigenlijk om te gillen
Succes morgen![]()
hoor ik echt voor het eerst ditquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:51 schreef GotC het volgende:
M'n rijles vandaag ging heerlijk. Ging werkelijk perfect, alleen een voorrangsweg in zn 3 overgereden, wat dus in z'n 2 moet..
ja ik ook!quote:
zoiets maakte ik dus mee na mn 1e examen (waarvoor ik dus gezakt was). ik reed 50-55 ergens. dat moest altijd van hem.. en nu ineens was het te hard omdat het onoverzichtelijk was (maar ik reed dus wel op de voorrangsweg). dus nu zei hij ja 45-50 was een goede snelheid geweest. dit had hij nog nooit gezegd, maar hij beweerde dat hij dat al eerder had gezegdquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:14 schreef GotC het volgende:
[..]
ja ik ook!
hij: 'Je maakte echt zo'n grove fout daarnet!'
ik: euh..wat dan?
hij: ja je moet dat in zn 2 nemen, dan kan je makkelijker stoppen, en weer sneller snelheid opbouwen na die voorrangsweg! dat heb ik je zo vaak uitgelegd!
ik: euh..nee? dit hoor ik voor het eerst?
hij: nou nee hoor, ik heb het vaak genoeg gezegd!
Mja, ik vond t maar vreemd
ikw eet wie m'n examinator is voor volgende week! Verheijen ofzo???
Moet je daar meer voor doen als een lastentabel uitlezenquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb wel al 4 jaar mn heftruckrijbewijs
voor de theorie niet. Maar de praktijk is een weekcursusquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:33 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Moet je daar meer voor doen als een lastentabel uitlezenanders is geen geldig excus
(dat was alles wat ik op mn stage moest doen eik..nix officieels natuurlijk maar moest voor de verzerking ofzo//)
¤ 21?? zeker had je je roze papiertje 10jr geleden gehaaldquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:35 schreef heaven7 het volgende:
Ik betaalde ¤21,- voor het rijbewijsEn moest wel 2 verrichtingen doen, keren op de weg en file parkeren, beiden ging uitstekend. Nu kan ik geen file meer parkeren
Ik heb het tijdens het lessen eigenlijk ook nooit gekund.
Ik vroeg nog of ze (examinatrice) minpuntjes had waar ik op kon letten maar die had ze gewoon helemaal niet
* heaven7 is nog steeds iedere dag dolgelukkig met haar rijbewijs en autootje
Hadden ze toen al euro's dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:58 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
¤ 21?? zeker had je je roze papiertje 10jr geleden gehaald
Ha! Hier is het goedkoperquote:
Wat moest je allemaal doen al?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb mn eerste les achter de rug
Ging best goed, de heftruckervaring heeft toch nog geholpen
rondjes rijden over industrieterreinenquote:
Ja okay, maar sturen/gas/rem/schakelen/koppeling?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
rondjes rijden over industrieterreinenMaar door dat er een evenement was, was het nog best achterlijk druk
dat ja, en richting aangeven.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja okay, maar sturen/gas/rem/schakelen/koppeling?
4 mei 2005.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:58 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
¤ 21?? zeker had je je roze papiertje 10jr geleden gehaald
Hmmm... Jammerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
-Lang verhaal-
Ik heb altijd zoiets van liever wachten en zorgen dat er niks ernstigs gebeurt, dan ineens ergens tussen te gaan staan of in te halen.. Zo ga ik iig wel rijden alsk m'n rijbewijs hebquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
---verhaal---
wtfquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
klem zuipen met koffie weet je nog wel?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:55 schreef GotC het volgende:
Wow, een dubbele post!Sorry.
Iemand tips om van de zenuwen af te komen voor examen?
Zo ervoer ik het ook ongeveer. Net als het geval met die auto die zo aan het treuzelen was op de middenberm terwijl de weghelft waar hij op wou, helemaal vrij was. Ik had dan het initiatief moeten nemen door er rechts langs te rijden. Ik zei nog wel dat dat juist die ervaring is die je opdoet nádat je het rijbewijs had, bij de nabespreking, maar die examinator dacht daar dus anders over, mijn besluitvorming was nog benedenmaats, zelfs voor een leerling-rijder.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
wtf
hij vind het dus niet goed dat je wacht met inhalen van fietsers totdat jij vindt dat je goed overzicht hebt en dat het kan
lekker is dat ....
Volgende keer beter iig
thnxquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:42 schreef Robin__ het volgende:
http://www.groningen.nl/f(...)arameter=1574#Kosten
Moest van mijn instructeur ook altijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:30 schreef Robin__ het volgende:
Hebben jullie ooit wel eens wat gehoord over het sturen (hoe je je handen houd) hoorde van een kennis dat het stuur door je handen laten glijden absoluut not-done is.. maar ik doe dat na haakse bochten toch wel bijna altijd, maar nog nooit wat over gehoord van mn instructeur. Iemand een idee hoe dat zit?
Hij schiet echt in 1 keer weer recht bedoel je? Ach ff wennen. Maargoed het is dus lulkoekquote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:42 schreef Devilnl het volgende:
Hmm maar dat vind ik trouwens ook weer verschillen per auto hoor.
in die BMW 316i liet ik het stuur glijden en dan stuurt ie netjes terug.
en bij die Chrysler Voyager van me pa als ik daar het stuur laat glijden dan krijg je echt een duw opzij zodra het stuur recht staat.
misschien komt het wel omdat dat een MPV is met hele zachte veren (schud dus meer)
majah
het moet je daarom ook lukken deze keer hoor!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vandaag m'n laatste rijles gehad voor m'n derde praktijkexamen, en kan toch wel zeggen dat het vlekkeloos ging.![]()
![]()
In Meppel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:03 schreef Devilnl het volgende:
[..]
het moet je daarom ook lukken deze keer hoor!![]()
Waarnneer moet je afrijden?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:14 schreef bravo het volgende:
Toen ik vorige week mijn rijbewijs ophaalde kostte het...........
¤ 45.65 !!!
In Enschede is dat dus...
Wat 'n afzetterij!quote:waarom betalen burgers en bedrijven in Leeuwarden een ander tarief voor hetzelfde product dan gemiddeld elders. Een rijbewijs in Leeuwarden kost ¤ 43,75, terwijl het in Venlo slechts ¤ 21,-- kost. Een uittreksel uit het bevolkingsregister kost in Leeuwarden ¤ 10,20 en in Emmen slechts ¤ 4,80.
Bron: http://www.vvd-leeuwarden(...)ouwingen%202006.html
om die tijd moest ik ook!quote:
gefeliciteerdquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef GrupoBalanca het volgende:
![]()
![]()
![]()
wow er zijn gewoon mensen die nog meer moeten betalen dan wij hier in den haagquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:59 schreef Robin__ het volgende:
Tarief 2006
Rijbewijs ¤ 50,25
http://www.almere.nl/smartsite.dws?id=2027
Oh ja, das misschien wel een goeiequote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:56 schreef Devilnl het volgende:
[..]
klem zuipen met koffie weet je nog wel?![]()
wat een naaistreek zeg. ik vind dat wachten juist beter. en dat je rechts voor moest sorteren naast een auto die onduidelijk bezig was. dat vind ik helemaal niet. die fietsers had je wellicht kunnen inhalen (hoewel ik denk dat dit iets is wat je niet doet als je examen hebt, omdat het juist een gevaarlijke situatie kan geven -meer iets wat je op rijles probeert, of als je je papiertje hebt doet, omdat je geen zin hebt om te wachtenquote:
ik maak me eigenlijk nooit ergens zorgen over.. we zien wel hoe het gaat.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh ja, das misschien wel een goeie. Bij jou hielp het wel! Maar jij was ook wle heel relaxed
Wanneer heb je nou examen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh ja, das misschien wel een goeie. Bij jou hielp het wel! Maar jij was ook wle heel relaxed
dan moet je jezelf er even bij zetten in de wiki, linkje staat in de OPquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:46 schreef randysgz het volgende:
Mag ik ook bij De 'lessers'![]()
Don 26 jan heb ik alweer de 17e en de 18e rijles!![]()
27jan ga ik mn praktijk examen aanvragen het is goedgekeurd door mn instructeur![]()
ziet eruit als een normaal rijbewijs, kan je dus niet zien.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:27 schreef heaven7 het volgende:
Weten jullie hoe zo'n puntenrijbewijs eruit ziet? Is ie idd 5 jaar geldig en kun je dan een "echte" halen?
* heaven7 heeft volgens haar namelijk een gewoon rijbewijs wat 10 jaar geldig is.
beta blockersquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik word helemaal gek van dat afrijden. Aanstaande donderdag ga ik voor mijn 3e keer.
Rijlessen gaan perfect maar bijvoorbeeld bij de 2e x afrijden werd ik gewoon opeens erg zenuwachtig, net toen ik de auto instapte. Kreeg ik na 5 minuten de opmerking dat het allemaal wat langzaam ging (25 in 30 km/h zone) ik dus snel naar de 30. Kom ik gelijk daarna op een gelijkwaardig kruispunt waar een bus van links kwam. Ik denk, ik laat nu even lekker zien dat ik wél besluitvaardig en zelfverzekerd kan rijden, komt er een auto van rechts aanrijden en moest de examinator ingrijpen. Toen wist ik al dat ik het nooit meer zou halen en daarna ging het perfect. Bij de evaluatie zei de examinator ook dat ik het makkelijk had gehaald als ik de eerste 5 minuten niet had gehad
Nog tips tegen spontaan opkomende zenuwen? Mijn moeder begon al over een soort van middel Valeriaan ofzo? Ervaringen?
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:16 schreef uberbert het volgende:
Whoehoe![]()
Vanmiddag geslaagd.
Jammergenoeg was ik net te laat bij het stadskantoor waardoor ik mn rijbewijs pas maandag heb![]()
1 oktober volgens mijquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:53 schreef GrupoBalanca het volgende:
Wanneer gaan ze die rijbewijs pasjes invoeren?
Okequote:
das wel mooi kut dan, een week op je rijbewijs moeten wachtenquote:Nieuw rijbewijs op creditcardformaat
Op 1 oktober 2006 komt er een nieuw rijbewijsdocument. Het huidige papieren rijbewijsdocument wordt vervangen door een nieuwe, fraudebestendige kunststof kaart. Het nieuwe document is beter beveiligd, heeft een handzaam bankpasformaat en is slijtvast.
Fraudebestendig
Belangrijkste reden om het nieuwe rijbewijsdocument in te voeren is de betere beveiliging tegen fraude en vervalsing. Dat is nodig, omdat het rijbewijs sinds de invoering van de Wet op de identificatieplicht formeel is aangewezen als identificatiedocument. Het beveiligingsniveau van het nieuwe rijbewijs is gelijk aan die van het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart. Bovendien loopt Nederland met het nieuwe rijbewijs in de pas met bijna alle EU-lidstaten.
Nieuwe aanvraagprocedure
Niet alleen het rijbewijsdocument verandert, maar ook de aanvraagprocedure. Om fraude en vervalsing te voorkomen, wordt het nieuwe rijbewijsdocument - net als het paspoort en de identiteitskaart - centraal geproduceerd. Nadeel is dat de huidige ‘klaar terwijl uw wacht’-service vervalt. In de nieuwe situatie kunnen aanvragers het rijbewijs een week na aanvraag ophalen bij het gemeentehuis.
Het is mogelijk om het rijbewijsdocument sneller te krijgen met een spoedprocedure. Het nieuwe rijbewijs kan dan na één werkdag worden afgehaald, indien de aanvraag voor 16.00 uur is ingediend bij de gemeente. Voor deze procedure worden extra leges in rekening gebracht.
Herinneringsbrief
Om te voorkomen dat mensen vergeten het rijbewijs te verlengen, stuurt de RDW alle bezitters tijdig een herinneringsbrief. Mensen met een geldig rijbewijs van het huidige model hoeven geen nieuw rijbewijs aan te vragen. Pas bij verlenging krijgen zij automatisch het rijbewijs in de nieuwe vorm.
Gevolg van de overstap van papieren document naar kunststof kaart met geavanceerde beveiligingskenmerken en een beveiligd afgifteproces, is dat de kosten van het nieuwe rijbewijs naar verwachting met vier euro stijgen. Het nieuwe rijbewijs is net als oude document tien jaar geldig.
Bron
Dat onderdeel van 'lampjes/motorkap benoemen' is maar heel iets. Ik heb daar al vrijstelling van gekregen op de TTT, gewoon ff opdreunen wat de instructrice je voor de tijd ff snel uitlegt (aangezien je dezelfde hebt als ik moet dat geen problemen opleverenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:31 schreef Nuna het volgende:
Uitreksel kost hier dacht ik ¤ 7,35
Rijbewijs ¤ 29,62
Heb trouwens vrijdag mijn tweede deeltoets, inclusief examinator. Ik had gehoord dat je dan ook al een vrijstelling kon krijgen, maar dan dat je op je examen niet alle lampjes hoeft te benoemen en niet onder de motorkap hoeft te kijken enzo?
De week erop is dan mijn TTT.
waarom krijg je een nieuwe instructeur??quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:28 schreef StormStront het volgende:
Ik meld bij de lessers heb al 23 lessen achter de rug en dan krijg ik een nieuwe instructeur gvd
ging net zo lekker nou zal ik maar moeten afwachten of dit wel gaat werken hoop binnenkort wel theorie te gaan doen maar heb op het moment haast geen geld dat is ook wel kut.
Oei, da's wel erg lang ja. Ben ik toch blij dat ik nog zo'n roze papiertje heb. (In eerste instantie leek zo'n pasje me veel handiger, dat nog steeds wel, maar eerst een week op rijbewijs wachten is minder tof).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
das wel mooi kut dan, een week op je rijbewijs moeten wachten
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat mag ik wel hopen ja, dat wij hem voor oktober hebben, anders zou ik bijna 2 jaar bezig zijn, lijkt me niet echt goed planquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:01 schreef rena het volgende:
[..]
Hopelijk heb ik mijn rijbewijs tegen die tijd dan wel![]()
Zo'n pasje lijkt me ook niet mooi![]()
![]()
Nee, ik ook nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:40 schreef Devilnl het volgende:
ik heb ook gewoon een papiertje gekregen.. nog nooit van een pasje gehoort
en Heaven7. ik kan niks vinden op mijn rijbewijs over "punten"
je hebt gewoon een standaardrijbewijs. zelfde als iedereen. Alleen houden ze je overtredingen (punten) bij bij justitie.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee, ik ook nietIk dacht ook dat een puntenrijbewijs 5 jaar geldig is en je dan een "echte" krijgt, die van mij is gewoon 10 jaar geldig.
Ik snap er niks van.
3 geloof ikquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Hoeveel punten in totaal tot je je rijbewijs kwijt bent?
quote:beginnersrijbewijs
Iedereen die voor het eerst een Nederlands rijbewijs haalt, valt onder de 'Regeling beginnende bestuurders'. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels. De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege bumperkleven, een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur, een alcoholpromillage van 0,8 en hoger en het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.
Het rijbewijs wordt geschorst als iemand voor de derde keer is aangehouden en veroordeeld. Blijkt uit het daaropvolgende rijvaardigheidsonderzoek dat de beginnende bestuurder niet rijvaardig is, dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Rijvaardigheidsonderzoek
Het rijvaardigheidsonderzoek bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte. Naast educatie staat de kwaliteit van het rijgedrag tijdens het onderzoek voorop.
Als de rijvaardigheid en theoriekennis onvoldoende zijn, moet de kandidaat opnieuw een volledig examen doen. De kosten voor het onderzoek komen voor rekening van de overheid.
Bron: www.cbr.nl
Erg vervelend dat je steeds zo zenuwachtig wordt. Misschien kan jij of je rijschool dit van tevoren melden bij de examinator. Dat je niet meteen gaat rijden maar misschien van te voren een beetje tot rust kunt komen in de auto.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik word helemaal gek van dat afrijden. Aanstaande donderdag ga ik voor mijn 3e keer.
Rijlessen gaan perfect maar bijvoorbeeld bij de 2e x afrijden werd ik gewoon opeens erg zenuwachtig, net toen ik de auto instapte. Kreeg ik na 5 minuten de opmerking dat het allemaal wat langzaam ging (25 in 30 km/h zone) ik dus snel naar de 30. Kom ik gelijk daarna op een gelijkwaardig kruispunt waar een bus van links kwam. Ik denk, ik laat nu even lekker zien dat ik wél besluitvaardig en zelfverzekerd kan rijden, komt er een auto van rechts aanrijden en moest de examinator ingrijpen. Toen wist ik al dat ik het nooit meer zou halen en daarna ging het perfect. Bij de evaluatie zei de examinator ook dat ik het makkelijk had gehaald als ik de eerste 5 minuten niet had gehad
Nog tips tegen spontaan opkomende zenuwen? Mijn moeder begon al over een soort van middel Valeriaan ofzo? Ervaringen?
Maar voor die tijd heb jij hem wel al, hoor!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
moet je er wel opnieuw voor dokkenquote:Op zondag 22 januari 2006 00:04 schreef mirelia het volgende:
@ XxxPimxxX ik heb Propranolol (idd betablocker) gebruikt
Is gewoon via huisarts verkrijgbaar
Word heel veel voor examenvrees gebruikt, je word er rustig van
alleen moet je het wel een paar dagen voor je examen testen hoe je er op reageert
Het puntenrijbewijs is een normaal rijbewijs en is ook 10 jaar geldig
Alleen als je binnen de eerste 5 jaar 5 punten haalt dan ben je je rijbewijs weer kwijt
Het nieuwe creditcard-rijbewijs word pas in oktober dit jaar ingevoerd
Als je dus dat pasje wilt hebben moet je in oktober je rijbewijs kwijtraken en opnieuw bij de gemeente aanvragen
ik hoop dat dit een hoop vragen beantwoord
Niet alleen dat. maar ook als je wel eens in de regen werkt of wat dan ook. dan word het rijbewijs niet kletsnat/onleesbaar/ongeldigquote:Op zondag 22 januari 2006 00:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
moet je er wel opnieuw voor dokkenMaarja het is natuurlijk wel heel makkelijk zo'n pasje wat je in je portomonnee kan meenemen
Haha, ja dat gedoe onder de motorkap heb ik nog maar 1 keer gedaan. En dat was helemaal in het begin, dat weet ik nu echt niet meer. Zelfs met toets 1 hebben we dat niet gedaan, want het was te koudquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:20 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Dat onderdeel van 'lampjes/motorkap benoemen' is maar heel iets. Ik heb daar al vrijstelling van gekregen op de TTT, gewoon ff opdreunen wat de instructrice je voor de tijd ff snel uitlegt (aangezien je dezelfde hebt als ik moet dat geen problemen opleveren). Ik weet niet hoe dat met die deeltoetsen zit, maar het is ook zo onbelangrijk eigenlijk, zolang je maar weet dat je niet moet gaan rijden wanneer je auto niet in orde is (die lampjes herkennen)...
weet ik niet ik weet alleen dat de nieuwe alle werkzaamheden gaat overnemen van de huidige instructeur dus misschien stopt die ofzoquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:32 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
waarom krijg je een nieuwe instructeur??
quote:Op zondag 22 januari 2006 15:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
maar dan vijfdeurs.. ik zet hem binnenkort wel eens op de foto
Dito hier.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:49 schreef missblack het volgende:
[..]
heb ik ook in gelest...maar dan ook vijf-deurs
Als je naar de volgende klant bent toegereden op het einde van de les, moet je dan ook aan de kant van het trottoir instappen achterin? Zodat je dat alvast weet, voor als je later kinderen krijgt?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
maar dan vijfdeurs.. ik zet hem binnenkort wel eens op de foto
Nee, ik start en eindig bij de rijschoolquote:Op zondag 22 januari 2006 16:29 schreef Wezli het volgende:
[..]
Als je naar de volgende klant bent toegereden op het einde van de les, moet je dan ook aan de kant van het trottoir instappen achterin? Zodat je dat alvast weet, voor als je later kinderen krijgt?![]()
quote:Op zondag 22 januari 2006 15:03 schreef randysgz het volgende:
Ik les in deze auto opel astra, in welke auto lessen jullie?![]()
[afbeelding]
Mijn rij-instructeur en ik ook hoor, maar als er iemand op de achterbank wil zitten dan stapelt ie het maar opquote:Op zondag 22 januari 2006 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, ik start en eindig bij de rijschool
En dat is maar goed ook, want mn instructrice en ik zijn beide van het type, gooi alles maar op de achterbank
Ik moet altijd achter de rijinstructeur gaan zittenquote:Op zondag 22 januari 2006 16:29 schreef Wezli het volgende:
[..]
Als je naar de volgende klant bent toegereden op het einde van de les, moet je dan ook aan de kant van het trottoir instappen achterin? Zodat je dat alvast weet, voor als je later kinderen krijgt?![]()
Ja, idd. Ik ga ook altijd linksachterin zitten. Rechtsachterin kan toch niet, daar ligt toch allerlei zooi waar je moeilijk op kan gaan zittenquote:Op zondag 22 januari 2006 19:22 schreef Repeat het volgende:
ik zit altijd linksachterin, wel zo makkelijk aangezien ik ook links uitstap, dan hoef ik dus niet helemaal om te lopen
Duhquote:Op zondag 22 januari 2006 21:35 schreef Knoekie het volgende:
Ik zit meestal achter het stuur.
had vorige pagina niet gelezenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Duh
het gaat hier om waar je zit als je wordt thuisgebracht door een andere leerling, en dan zit je zelf niet meer achter het stuur dus
En waar ik ook van baal is dat ik nog maar 2 keer een poging heb kunnen doen tot fileparkeren, maar dat ik verder nog helemaal niet aan mijn speciale verrichtingen heb gewerkt. Dinsdag toch maar eens m'n mond opentrekken, want zo kan mijn instructeur natuurlijk lekker lang lessen rekken hequote:
Ik had rond m'n 20e les al m'n bijzondere verrichtingen gedaanquote:Op zondag 22 januari 2006 21:43 schreef Skaai het volgende:
[..]
En waar ik ook van baal is dat ik nog maar 2 keer een poging heb kunnen doen tot fileparkeren, maar dat ik verder nog helemaal niet aan mijn speciale verrichtingen heb gewerkt. Dinsdag toch maar eens m'n mond opentrekken, want zo kan mijn instructeur natuurlijk lekker lang lessen rekken he
Ik ben wel redelijk op de hoogte van alle regeltjes, maar denk dat ik juist nog ontspannender ga lessen als ik mijn theorie eenmaal heb. But then again, straks heb ik mijn theorie al heel vroeg en dan zak ik (ik mag er niet vanuit gaan dat ik 'm in 1 keer haal) een paar keer (waar ik ook niet vanuit wil gaanquote:Op zondag 22 januari 2006 21:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik had rond m'n 20e les al m'n bijzondere verrichtingen gedaan. En theorie rond m'n 5e les gehaald
.
Inderdaad, vooral als ik mijn schooltas + winterjas erbij op pleurquote:Op zondag 22 januari 2006 20:23 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik ga ook altijd linksachterin zitten. Rechtsachterin kan toch niet, daar ligt toch allerlei zooi waar je moeilijk op kan gaan zitten
Ik zou je theorie maar gewoon effe doen, dan kan je examinator iig al je examen aanvragenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:47 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik ben wel redelijk op de hoogte van alle regeltjes, maar denk dat ik juist nog ontspannender ga lessen als ik mijn theorie eenmaal heb. But then again, straks heb ik mijn theorie al heel vroeg en dan zak ik (ik mag er niet vanuit gaan dat ik 'm in 1 keer haal) een paar keer (waar ik ook niet vanuit wil gaan) en verloopt dat 1 jarige theorie gedoe en mag ik weer leren
.
Skaai, ga nou maar gewoon je theorie doen
Mijn instructeur had zoiets van 'we leren eerst wel alle andere dingen, bijzondere verrichtingen zijn toch niet belangrijk echtquote:Op zondag 22 januari 2006 21:53 schreef Shirley het volgende:
Ik had bij m'n 5e les bijna alle bijzondere verrichtingen al gedaan, behalve bocht achteruit en achteruit vakparkeren. Die kwamen ongeveer rond de 15e les.
Volgende week woensdag theorie examen!Ik ben nu al zo zenuwachtig...
Kom niet 1 uur van tevoren net zoals ikquote:Op zondag 22 januari 2006 21:53 schreef Shirley het volgende:
Ik had bij m'n 5e les bijna alle bijzondere verrichtingen al gedaan, behalve bocht achteruit en achteruit vakparkeren. Die kwamen ongeveer rond de 15e les.
Volgende week woensdag theorie examen!Ik ben nu al zo zenuwachtig...
Nee, ik leer nu al, en de dag zelf ben ik vrij, dus kan ik ook nog zat leren. Een boek heb ik niet, alleen cd rom. En een beetje krom om nog op het laatste moment daar met een boekje te gaan zitten. Dat is zinloos denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:56 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Kom niet 1 uur van tevoren net zoals ik![]()
En neem een boekje mee ofzo![]()
Het meeste had ik zo onder knie, vandaar dat we al snel bijzondere verrichtingen gingen doen.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Mijn instructeur had zoiets van 'we leren eerst wel alle andere dingen, bijzondere verrichtingen zijn toch niet belangrijk echt'
Ik bedoel dus een ander boekjequote:Op zondag 22 januari 2006 21:59 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee, ik leer nu al, en de dag zelf ben ik vrij, dus kan ik ook nog zat leren. Een boek heb ik niet, alleen cd rom. En een beetje krom om nog op het laatste moment daar met een boekje te gaan zitten. Dat is zinloos denk ik.
Oh zo..quote:Op zondag 22 januari 2006 22:11 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik bedoel dus een ander boekje![]()
KrantjeDonald Duck ofzo...
Moet je deze woensdag? Nee dan heeft een boek geen zin meer. Ook al staat alle info (cd-rom's hebben niet dezelfde hoeveelheid info als een boek) wel in een boek.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:59 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee, ik leer nu al, en de dag zelf ben ik vrij, dus kan ik ook nog zat leren. Een boek heb ik niet, alleen cd rom. En een beetje krom om nog op het laatste moment daar met een boekje te gaan zitten. Dat is zinloos denk ik.
Nee, 1 februari. Maar op mijn cdrom staat alles.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Moet je deze woensdag? Nee dan heeft een boek geen zin meer. Ook al staat alle info (cd-rom's hebben niet dezelfde hoeveelheid info als een boek) wel in een boek.
Dus voor de mensen die nog theorie gaan doen..een boek is een goeie investering, geloof me! Ik had een boek en een cd-rom, er stond veel meer informatie, veel uitgebreider etc in het boek.
Welke cd-rom heb je dan? Ik had die van het ANWBquote:Op zondag 22 januari 2006 23:22 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nee, 1 februari. Maar op mijn cdrom staat alles.
Van m'n rijschool. De Rijbewijsconcurrent.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Welke cd-rom heb je dan? Ik had die van het ANWB![]()
Succesquote:Op maandag 23 januari 2006 10:42 schreef dribbel79 het volgende:
Morgen mag ik op voor mijn rijbewijs A, theorie en AVB (eerste parktijkexamen, voertuigbeheersing) in een keer gehaald...duim met me mee!
Succesquote:Op maandag 23 januari 2006 10:42 schreef dribbel79 het volgende:
Morgen mag ik op voor mijn rijbewijs A, theorie en AVB (eerste parktijkexamen, voertuigbeheersing) in een keer gehaald...duim met me mee!
ja idd. met een motor op sportschoenen is not done :Squote:Op maandag 23 januari 2006 13:09 schreef dribbel79 het volgende:
Ik mag niet eens met sportschoenen aan lessen, je enkel moet tegenwoordig bedekt zijn als je gaat motorrijden.
Dus...en met bergschoenen aan heb je zat gevoel (eigen ervaring)
-edit- laat maar, jullie hebben het over autorijden denk ik, whehehe...
als je je kisten niet dichtknoopt dan heb je vaak iets meer gevoel met rijden..quote:Op maandag 23 januari 2006 13:14 schreef Sylvana het volgende:
heb net sportschoenen van me ma en zusje gepast, maar die pas ik dus niet en op je sokken dan glij je van je pedalen af, dus denk dat er deze keer niks anders op zit dan met kisten te rijden
en denk dat ik die sportschoenen dan maar gewoon bij me ouders neerzet de volgende keer, bij me eigen thuis heb ik ze toch amper aan en als ze hier staan heb ik ze iig altijd met rijles
heb je wel eens gezien hoe vrouwen rijdenquote:Op maandag 23 januari 2006 13:38 schreef N.icka het volgende:
Ik kan bv niet rijden met schoenen/ laarzen met een hak , ik snap niet hoe vrouwen dit doen
Nou, een vriendin van mij draagt altijd hakken tijdens het rijden, maar die is zelfs bang van zichzelf tijdens de ritquote:Op maandag 23 januari 2006 14:02 schreef Repeat het volgende:
heb je wel eens gezien hoe vrouwen rijden
oew ik zal nu wat over me heen krijgen denk ik
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:42 schreef dribbel79 het volgende:
goeie levens verzekering afsluiten voordat je instapt dusquote:Op maandag 23 januari 2006 14:04 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Nou, een vriendin van mij draagt altijd hakken tijdens het rijden, maar die is zelfs bang van zichzelf tijdens de rit![]()
Kwestie van goed vertrouwen hequote:Op maandag 23 januari 2006 14:55 schreef Devilnl het volgende:
goeie levens verzekering afsluiten voordat je instapt dus
ik zou dus echt nooit bij iemand instappen die zich zelf zolaag inschat![]()
nope. het probleem is het zelfde als bij vrachtauto's.. de meeste automobilisten denken dat we evensnel kunnen stilstaan als hun..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Maikalo het volgende:
Dan sta je inderdaad ook niet zomaar stil
ik rij ook in zo'n bak... Ik mag zo weerquote:Op zondag 22 januari 2006 21:51 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral als ik mijn schooltas + winterjas erbij op pleurAch ja, is die achterbank toch ergens goed voor. Vind het altijd wel relaxed om na meerdere lessen gereden te hebben, even achterin te zitten, moet het wel een ervaren leerling zijn he
![]()
Just for the record, dit is de auto die een aantal van ons bedoelen, de Golf V (TDi) 5-deurs. Als ik het geld ervoor had en niet veel liever een Mini Cooper S zou willen, zou ik dit echt een ideale bak vinden, rijdt zo soepel als een perzikhuidje![]()
[afbeelding]
Ik kan 't wel!quote:Op maandag 23 januari 2006 13:38 schreef N.icka het volgende:
Ik kan bv niet rijden met schoenen/ laarzen met een hak , ik snap niet hoe vrouwen dit doen
Ik ga echt niet in de auto met hakken aanquote:Op maandag 23 januari 2006 15:54 schreef Devilnl het volgende:
met wat voor lengte hakken dan ? lijkt mij echt niet rijden dus (lopen ook niet hoor![]()
)
Alleen voor die enkelmoordenaars zou je al geen vrouw willen zijn. Blij dat ik geen vrouw benquote:Op maandag 23 januari 2006 15:54 schreef Devilnl het volgende:
met wat voor lengte hakken dan ? lijkt mij echt niet rijden dus (lopen ook niet hoor![]()
)
8 cmquote:Op maandag 23 januari 2006 15:54 schreef Devilnl het volgende:
)
ik rij zo'n golf, de golf IV:quote:Op zondag 22 januari 2006 21:51 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral als ik mijn schooltas + winterjas erbij op pleurAch ja, is die achterbank toch ergens goed voor. Vind het altijd wel relaxed om na meerdere lessen gereden te hebben, even achterin te zitten, moet het wel een ervaren leerling zijn he
![]()
Just for the record, dit is de auto die een aantal van ons bedoelen, de Golf V (TDi) 5-deurs. Als ik het geld ervoor had en niet veel liever een Mini Cooper S zou willen, zou ik dit echt een ideale bak vinden, rijdt zo soepel als een perzikhuidje![]()
[afbeelding]
Oh ja, dat wilde ik nog zeggenquote:
ik geloof het meteen. En mezelf kennende, als ik over een maand zak met een bullshit argument sta ik echt niet voor de gevolgen in hoor... Dan ga ik zo uit mn dak tegen die vent, dan kan ie ook helemaal de tering krijgen.quote:
Jij gaat het morgen gewoon halen GotC!!!!!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen.
Ik had ook al zo'n idee idd, dat ze gewoon van tevoren zeggen van jongens, deze hoeveelheid gaat slagen. (Hopelijk zit ik daarbij)
Dat overkomt me vaak met heftruckrijden, mn vaste heftruck had de pedalen vrij dicht bij elkaarquote:Op maandag 23 januari 2006 19:12 schreef randysgz het volgende:
Ik les altijd met mn werkschoenen aan van Grisport, die vind ik het lekkerst.
[afbeelding]
Ik heb alleen één keer in het begin, de rem en het gas tegelijk ingedrukt tijdens het rijden.De instructeur ineens van, wat doe jij nu
![]()
is het eindelijk zoverquote:Op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef Sylvana het volgende:
![]()
![]()
![]()
toen ik afspraak voor volgende week ging maken zei hij " en dan weet ik je examendatum ook wel"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en rijden met kisten aan ging beter dan ik verwacht had![]()
ja, eindelijkquote:
Alvast sucess !!!!!!!quote:Op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef McGilles het volgende:
Morgen 08:55 afrijden! Nu maar gewoon net als elke andere les goed me best doen
Ik hoop het! Ga er gewoon voorquote:Op maandag 23 januari 2006 18:56 schreef mirelia het volgende:
[..]
Jij gaat het morgen gewoon halen GotC!!!!!
Komen we elkaar nog wel eens tegen op de weg (in het Westland)![]()
Succes morgenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik hoop het! Ga er gewoon voor
En vast welIn m'n ouders' Opel Zafira haha
Ooit zelf al in gereden? Nou danquote:Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Succes morgen![]()
Sorry dat ik het zeg maar een Zafira is echt een bagger auto![]()
nouja, ik les ook maar 1 keer in de week, en tusendoor veel lessen gemist enzo, dus dan is het al makkelijker vol te houden dan wanneer je een jaar lang 2 lessen in de week ofzo heb jaquote:Op maandag 23 januari 2006 20:32 schreef Robin__ het volgende:
Kijk dat is al een hele stap in de goede richtingIk weet niet of ik, als ik over een jaar nog bezig ben, nog gemotifeerd naar de lessen ga en deze reeks nog zou volgen, een doorzetter ben je dus wel
Nog heel even volhouden dus
![]()
![]()
Mijn vader heeft 2 jaar een Zafira gehad, was zijn grootste miskoop ooit. Alles hoorde je rammelen, alles ging kapot.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ooit zelf al in gereden? Nou dan.
Anyway, wanneer moet jij weer theorie doen?
Bij ons doet alles het perfect, dus jullie hadden gewoon pechquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:33 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 2 jaar een Zafira gehad, was zijn grootste miskoop ooit. Alles hoorde je rammelen, alles ging kapot.. En een buurman verderop heeft er ook één en daar ging ook alles kapot.
Ik heb aanstaande maandag theorie 9:00
Nouja, me vader heeft meer verhalen gehoord. Maar gelukkig dat die het bij jullie wel goed doetquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij ons doet alles het perfect, dus jullie hadden gewoon pech.
die discussie is echt erg storend. je hoort zo vaak van mensen die onterecht gezakt (lijken te) zijn. ik geloof de meeste verhalen wel. maar soms zal het toch gewoon zijn dat je niet zelfverzekerd overkomt (door stress bijv). als ik denk aan mijn 1e examen. achteraf had ik idd bagger gereden. (wel door de stress, maar ja). mn examinator zei 50-50 verhaal.. examinator noemde de kleine foutjes..ik reed ergens 55 (zoals geleerd op les), maar hoewel ik voorrang had, was het toch te onoverzichtelijk, en zo nog meer verhalen.quote:
Alvast succes gewenst, hoewel het nog wel eventjes duurtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:54 schreef reul_lb het volgende:
Woei, 13 maart (voor de eerste keer) op examen. Mn instructeur vond dat ik na mijn redelijk mislukte TTT er dan wel klaar voor zou zijn.
Ik heb er zin in
Will do , succesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef dribbel79 het volgende:
Het begint nu echt te kriebelen ! ! !
Om 14.55 afrijden voor motorrijbewijs, spannend!!!
In Leusden, steek een kaarsje voor me aan
Succes!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef dribbel79 het volgende:
ben je van plan jezelf te pletter te rijden dan, omdat we een kaarsje moeten aansteken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:51 schreef dribbel79 het volgende:
vooralsnog niet, duim dan maar, if it makes you feel better...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
ben je van plan jezelf te pletter te rijden dan, omdat we een kaarsje moeten aansteken?
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef Sylvana het volgende:
![]()
![]()
![]()
toen ik afspraak voor volgende week ging maken zei hij " en dan weet ik je examendatum ook wel"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en rijden met kisten aan ging beter dan ik verwacht had![]()
zet hem opquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:28 schreef GotC het volgende:
Nog een half uurtje voor m'n laatste les, nog anderhalf uur voor examen..![]()
Zat in mijn pakket.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef GrupoBalanca het volgende:
Hebben jullie allemaal TTT verplicht aangevraagd? of zat dat in jullie pakket oid?
Ik heb geen TTT gedaan (heb ook geen pakket). Gelukkig maar want anders was ik die vrijstelling na 't eerste examen kwijtgeraakt!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef GrupoBalanca het volgende:
Hebben jullie allemaal TTT verplicht aangevraagd? of zat dat in jullie pakket oid?
Dan was ik goedkoper uitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:56 schreef LV het volgende:
Ik ga nu eindelijk beginnen met autorijlessen.
Volgende week dinsdag wordt ik opgehaald!
Dit is mijn pakket en ik ga lessen bij Cum Laude.
30 lessen, incl. TTT + Praktijk Examen, kosten ¤ 1210,-
Uiteraard kan ik er altijd nog extra lessen bij nemen.
Ik heb er heel veel zin in!![]()
Om nu elke week naar Goes te gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:00 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Dan was ik goedkoper uit. Ik heb 36 lessen + TTT + Praktijkexamen en examengarantie (1 herexamen) voor ¤ 1147,-
Dat is bij Verkeersschool Dek in Goes
Wat jammer!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef -Jean- het volgende:
Gisteren gezakt voor mijn examen.
[verhaal]
Dat scheeltquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:27 schreef -Jean- het volgende:
jip, had een pakket... heb nog wel 10uur over en een herexamen dus kost me gelukkig nog geen drol meer
ik denk dat je dat invoegen goed heb aangepakt, maar wellicht is dat meer een na je examen rijstijl, als je begrijpt wat ik bedoel. zo doe je soms op les ook wel iets, waarvan je leraar dan zegt, goed aangepakt, maar pas doen als je je papiertje hebt. een beetje scheef, maar ze willen je nou eenmaal op een bepaalde manier zien rijden.. volgende keer komt het gewoon goed. succes!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef -Jean- het volgende:
[verhaal]
Tja tien lessen leek me gewoon erg veel. Tenzij de wachttijd echt iets van 7 of 8 weken is..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef -Jean- het volgende:
zonnestraaltje
Dankje voor de tipdenk dat je inderdaad gelijk hebt. Moet ze nog inplannen dus worden denk ik 2 lessen van 2 uur voor 2de examen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:41 schreef Minisuisse het volgende:
Vandaag de afrijdatum gehoord: 24 februari om 8:00!
Stel dat ik het haal? Je gaat gewoon slagen, hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:01 schreef Maikalo het volgende:
Hm, ik moet 17 februari om 13.05 afrijden en het gemeentehuis is al om 12.30 dicht. Dus stel dat ik het haal moet ik nog een heel weekend wachte voordat ik dat papiertje kan ophalen
![]()
Ik ben benieuwd! Spits rijden vind ik nooit een erg groot probleem, ga er niet vanuit in één keer te slagen, dan kan het nooit tegenvallenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Leuk! 'n Paar daagjes voor mijn verjaardag!
Wel erg vroeg hoor, in de ochtendspits.. Mijn instructeur heeft met het aanvragen dat soort tijdstippen speciaal voor mij gemeden
![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:26 schreef GotC het volgende:
Geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!![]()
Onwijs leuke examinator, lekker mee gekletst, we gingen door een onbekend terrein voor mij (Delft, centrum, door al die steegjes enzo!), 1 ingreep omdat ik IETS te hard langs een auto reed, maar niks serieus
We gingen zo zitten na het rijden, en zo'n meisje naast me was geslaagd, en mijn examinator:' Zij kan niet geloven dat ze is geslaagd..jij wel?' Ik: Euh, ben ik geslaagd?!!
Iig, ik ga naar het gemeentehuis!
Gaaf!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:26 schreef GotC het volgende:
Onwijs leuke examinator, lekker mee gekletst, we gingen door een onbekend terrein voor mij (Delft, centrum, door al die steegjes enzo!), 1 ingreep omdat ik IETS te hard langs een auto reed, maar niks serieus
We gingen zo zitten na het rijden, en zo'n meisje naast me was geslaagd, en mijn examinator:' Zij kan niet geloven dat ze is geslaagd..jij wel?' Ik: Euh, ben ik geslaagd?!!
Succes, ik moet ook om 16:00quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef rena het volgende:
[..]
GefeliciteerdGa je gelijk weer rijden vandaag
?
Ik heb over een kwartiertje weer lekker les, heb er wel weer zin in![]()
Gefeli!!.. maar goed dat je naar mij geluisterd hebt "deze keer wel slagen hoor"quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:26 schreef GotC het volgende:
-knip-
Zeg dat dan ook even tegen mij, oke?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:58 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Gefeli!!.. maar goed dat je naar mij geluisterd hebt "deze keer wel slagen hoor"![]()
Gefeesteerd!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef Youssef het volgende:
En dribbel geslaagd?![]()
Ik ben geslaagd voor mijn C rijbewijs [afbeelding]
Was wel mijn tweede keer, 21 december zakte ik... die datum dat ze hier allemaal slaagden ja![]()
Nog even E achter C halen en ik heb wat te doen in de vakantie's![]()
Moet je zelf doen op Wikipedia dacht ik? Linkje staat in de OPquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:34 schreef GotC het volgende:
Wie zet de geslaagden in de lijst? Ben geen lesser meer dus ook.
ik had geen pakket, maar heb hem wel gedaanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef GrupoBalanca het volgende:
Damn, das wel erg balen zegquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef -Jean- het volgende:
gefeliciteerdquote:
jammer man, maar idd als ze je er niet tussen laten is knipperlicht aan een manier om "te vragen" of je ertussen mag, want stel dat ze niet doorhebben dat je eraf wilt, dan maken ze ook geen ruimte, zo kan je dat aangevenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef -Jean- het volgende:
Geen ingreep, niks nada, paar keer fietser voorgelaten, auto's voorgelaten waar het moest, voetganger bij zebra voorgelaten, geen verkeersfouten gemaakt, maar ik ben toch gezakt omdat zei hij bij de evaluatie ik niet genoeg zou hebben gekeken op verschillende putnen wat naar mijn ogen crap was. Dus daar baal ik wel van. Nouja ergens in februari herexamen hopelijk met een relaxere examinator.
Ohja ook zoiets, we gingen een afslag nemen, maar daarvoor moest ik van rijbaan wisselen, dus ik kijk netjes geef richting aan maar er zitten nog auto's naast me dus ik rij door (aangezien ze me er niet tussen laten) tot die auto's voorbij zijn en er een gaatje is en wissel vervolgens netjes van rijbaan. Nou moest ik volgens hem zei die bij de evaluatie geen richting aangeven tot die auto's voorbij waren en dan pas richting aangeven. Iets wat naar mijn ogen echt gelul is aangezien je:
a. misschien van andere auto's ruimte krijgt om in te voegen
b. ze anders weer zeggen ja je geeft geen richting aan
c. andere het gat snel dicht rijden zodat je het helemaal kan shaken
d. je anders bij de afslag zit en nog steeds niet hebt ingevoegt.
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:26 schreef GotC het volgende:
quote:
jemig zeg, 20 lessen is ecth niet veel hoor!!! Het gemiddelde is 35 lessen en ik heb er nu al meer dan 40 gehad, dus die gast waar je mee praatte heeft echt geen gelijkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:01 schreef rena het volgende:
[..]
Had ook een beetje te maken met dat ik vandaag met iemand praatte die bijna van verbazing van zijn stoel viel toen ik zei dat ik 'al' 20 lessen gehad had, is kennelijk erg veel, maar volgens mij valt dat wel mee. Maar toch blijft het een beetje in je hoofd spelen als iemand zoiets zegt. Ook al slaat het helemaal nergens op.
Ja, achteruitrijden op gevoel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:56 schreef Robin__ het volgende:
Lekker rustig rond die tijd johaf en toe ook wel eens lekker (beetje bijzondere verichtingen oefenen enzo
)
dat gevoel dat ik ook niet heb zekerquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:07 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja, achteruitrijden op gevoel.
WAT VOOR GEVOEL?![]()
![]()
Inderdaad, dat zijn ook van die patsers die je een slecht gevoel over jezelf willen geven, zoiets van "Als je niet binnen zo veel lessen je rijbewijs haalt kun je niet autorijden en ben je dom of zo". Maar ik ben er nu gewoon nog niet klaar voor, ik heb wel nog 10 tot 15 rijlessen nodig denk ik, en dat vind ik helemaal niet erg. Alleen voor mijn ouders hun portemonnee, maar dat is een andere zaakquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jemig zeg, 20 lessen is ecth niet veel hoor!!! Het gemiddelde is 35 lessen en ik heb er nu al meer dan 40 gehad, dus die gast waar je mee praatte heeft echt geen gelijk
Ik ook nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat gevoel dat ik ook niet heb zeker![]()
Daar moet je je toch niets van aantrekken!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:01 schreef rena het volgende:
[..]
Had ook een beetje te maken met dat ik vandaag met iemand praatte die bijna van verbazing van zijn stoel viel toen ik zei dat ik 'al' 20 lessen gehad had, is kennelijk erg veel, maar volgens mij valt dat wel mee. Maar toch blijft het een beetje in je hoofd spelen als iemand zoiets zegt. Ook al slaat het helemaal nergens op.
Pas een gozer, net 18 geworden, vond dat ik met toen 14 lessen toch wel lang bezig was.. heeft een proefles gehad en kreeg een advies van 36 lessen in eerste instantie.. (als ik daar onder blijf ben ik tevredequote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:09 schreef rena het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zijn ook van die patsers die je een slecht gevoel over jezelf willen geven, zoiets van "Als je niet binnen zo veel lessen je rijbewijs haalt kun je niet autorijden en ben je dom of zo". Maar ik ben er nu gewoon nog niet klaar voor, ik heb wel nog 10 tot 15 rijlessen nodig denk ik, en dat vind ik helemaal niet erg. Alleen voor mijn ouders hun portemonnee, maar dat is een andere zaak![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |