abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:09:17 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34271574
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb mn eerste les achter de rug

Ging best goed, de heftruckervaring heeft toch nog geholpen
Wat moest je allemaal doen al?
pi_34271817
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat moest je allemaal doen al?
rondjes rijden over industrieterreinen Maar door dat er een evenement was, was het nog best achterlijk druk
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:19:03 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34271853
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

rondjes rijden over industrieterreinen Maar door dat er een evenement was, was het nog best achterlijk druk
Ja okay, maar sturen/gas/rem/schakelen/koppeling?
pi_34271963
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja okay, maar sturen/gas/rem/schakelen/koppeling?
dat ja, en richting aangeven.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:51:02 #55
88233 Steve
Still the best.
pi_34274899
Zo, ik mag 7 maart weer op.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:14:11 #56
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_34275737
Toen ik vorige week mijn rijbewijs ophaalde kostte het...........


¤ 45.65 !!!

In Enschede is dat dus...
There's no point in living if you can't feel alive
pi_34275793
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:51 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo, ik mag 7 maart weer op.
ik precies een week eerder
pi_34275839
Ik ga zo weer 2 uur rijden
pi_34276067
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:58 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

¤ 21?? zeker had je je roze papiertje 10jr geleden gehaald
4 mei 2005.
pi_34277369
Tarief 2006

Rijbewijs ¤ 50,25

http://www.almere.nl/smartsite.dws?id=2027
pi_34277762
hier ¤34,95 volgens de site
pi_34279115
Nou moe, vanmorgen om 8.00 uur m'n laatste rijles gehad, zodat ik rond 9.00 bij het CBR Enschede alweer in de auto stapte, ditmaal met de examinator naast me. Het begon allemaal vrij lekker, leuk gepraat met die kerel (aardige vent overigens), de bijzondere verrichtingen (die ik helaas niet had vrijgesteld met m'n TTT) gingen ook helemaal lekker, het kijken (waar ik bij de TTT op gehamerd werd) ging ook goed. Ja, zelfs over het algemene overzicht was de examinator nog wel tevreden, helaas, zo zei hij, deed ik te weinig met die informatie. U raadt het al, ik ben gezakt op besluitvaardigheid. Zeker nu ik het formulier nog eens bekijk was dat eigenlijk het enige waar die man ontevreden over was. Om even een 2tal situaties te schetsen:
Ik rijd over een beklinkerde 50-weg in Enschede, flauwe bocht naar links met wat versmallingen op de weg. ik nader een 2-tal fietsers en rij er eerst achter tot ik het idee had voldoende overzicht te hebben over de tegengestelde rijrichting (het was overigens erg rustig op de weg). Die man baalde daar een beetje van en spoorde mij aan die fietsers in te halen (ze fietsen ongeveer 20 meter achter elkaar). Dat deed ik vervolgens maar. Toch was dat niet besluitvaardig genoeg.

Andere situatie was dat ik achter een auto reed met een bestuurder die reed alsof hij nog rijlessen had, te langzaam, vergat zijn richtaanwijzer aan te zetten toen hij linksaf een voorrangsweg op wou rijden (ik reed achter hem). Ik wacht netjes achter de 2e rij haaientanden, die auto gaat naar de middenberm, geeft dan pas richting aan naar links en blijft daar echt treuzelen voordat hij bij de baan inrijdt. De examinator verweet mij dat ik gewoon rechts nast die auto op de middenberm moest gaan staan en er langs had moeten rijden (daar ik rechtdoor de voorrangsweg over wou steken, een andere 30-zone in). Ook twijfelde ik op een bepaald moment of ik nou nog wel of niet van rijstrook zou gaan wisselen (er bleek een pech hebbende auto op mijn strook voor het stoplicht te staan, rekende hij me verder niet op af ofzo), maar ik wou nog, vlak achter een andere auto, die rijstrook inrijden, dom dom dom natuurlijk Daarvoor moest hij me corrigeren.

Het verrotste van allemaal is nu nog wel dat ik echt vrij dicht bij het 'slagen' in de buurt zat en nu weer 3-4 weken mag wachten (halverwege februari ergens) op mijn volgende examen (lang leve de bureaucratie en die geldwolven van het CBR )... Het is mijn dag niet vandaag
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_34281268
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
-Lang verhaal-
Hmmm... Jammer
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:55:19 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34281500
Wow, een dubbele post! Sorry.

Iemand tips om van de zenuwen af te komen voor examen?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:55:41 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34281509
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
---verhaal---
Ik heb altijd zoiets van liever wachten en zorgen dat er niks ernstigs gebeurt, dan ineens ergens tussen te gaan staan of in te halen.. Zo ga ik iig wel rijden alsk m'n rijbewijs heb

Mr, vervelend joh! Volgende keer haal je het gewoon wel!
pi_34281565
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:45 schreef Gronnaephos het volgende:
wtf

hij vind het dus niet goed dat je wacht met inhalen van fietsers totdat jij vindt dat je goed overzicht hebt en dat het kan
lekker is dat ....

Volgende keer beter iig
pi_34282666
Iemand enige ID hoeveel een rijbewijs kost in Grunn?
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:56:26 #69
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34283508
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:55 schreef GotC het volgende:
Wow, een dubbele post! Sorry.

Iemand tips om van de zenuwen af te komen voor examen?
klem zuipen met koffie weet je nog wel?
pi_34283676
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

wtf

hij vind het dus niet goed dat je wacht met inhalen van fietsers totdat jij vindt dat je goed overzicht hebt en dat het kan
lekker is dat ....

Volgende keer beter iig
Zo ervoer ik het ook ongeveer. Net als het geval met die auto die zo aan het treuzelen was op de middenberm terwijl de weghelft waar hij op wou, helemaal vrij was. Ik had dan het initiatief moeten nemen door er rechts langs te rijden. Ik zei nog wel dat dat juist die ervaring is die je opdoet nádat je het rijbewijs had, bij de nabespreking, maar die examinator dacht daar dus anders over, mijn besluitvorming was nog benedenmaats, zelfs voor een leerling-rijder. Ik vond dat zelf nog wel meevallen, wat iemand anders ook al zei, als ik mijn rijbewijs heb (volgende keer als ik opga haal ik het gewoon. punt.) ga ik gewoon netjes + voorzichtig rijden, dan moet ik af en toe maar wat langer wachten, dat 'slim passeren' komt vanzelf wel als ik wat meer guts (en vooral ervaring) in het verkeer heb.

Wat ik er dus meteen bij wil vertellen, is dat je slagingskansen ook best af kunnen hangen van je examinator. Een klasgenoot van mij is vorige week opgegaan en heeft het in 1 keer gehaald (hij had daarvoor wel 15 meer lessen gehad dan ik), maar hij had een examinator die eerst vroeg waar hij wou rijden, hij hoefde niet te snelweg op, zijn bijzondere verrichtingen waren niet moeilijk (ik had overigens wel 2 lastige maar ze gingen me zeer goed af ) en die examinator, een vrouw van een jaar of 60, kakelde onderweg toch aan 1 stuk door... De mijne werd halverwege aardig wat stiller Ach ja, het geluk zit me vandaag niet in de tuk (tuk = twents voor broekzak )
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_34284560
Balen zeg

Lijkt me echt zwaar klote! Ik hoor op school enzo ook steeds verhalen van mensen die zakken, ook op dingen waar ze nog nooit 1 woord over gehoord hebben van hun instructeurs, terwijl dat toch absoluut moest volgens de examinator..

Ik denk.. dat je tijdens je examen gewoon hardop moet uitleggen waarom je iets doet (bv, die gast rijd zo raar dat ik liever ff hier wacht tot ie weg is) op momenten waarop jij denkt dat die examinator misschien iets anders verwacht.. Achteraf heeft sowieso geen zin, ze zullen nooit zeggen 'oh eh nou dan ben je toch wel geslaagd', maar als je dat meteen zegt kunnen ze daar toch eigenlijk niet tegenin gaan....

Of is dat wishfull thinking van mij

Hebben jullie ooit wel eens wat gehoord over het sturen (hoe je je handen houd) hoorde van een kennis dat het stuur door je handen laten glijden absoluut not-done is.. maar ik doe dat na haakse bochten toch wel bijna altijd, maar nog nooit wat over gehoord van mn instructeur. Iemand een idee hoe dat zit?
pi_34284669
je bedoelt als je zegmaar de bocht al door bent het stuur zegmaar loslaten zodat het vanzelf terugdraait naar het midden? Zo doe ik het altijd
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:36:17 #73
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34284690
ik laat ook het sturen glijden bij echt scherpe bochten (anders moet je zo langzaam rijden.. zosnel kan ik iig niet terug sturen )
maaruh. dat deed ik dus ook tijdens het examen en heeft niks er over gezegt
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:42:19 #74
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34284859
Hmm maar dat vind ik trouwens ook weer verschillen per auto hoor.
in die BMW 316i liet ik het stuur glijden en dan stuurt ie netjes terug.
en bij die Chrysler Voyager van me pa als ik daar het stuur laat glijden dan krijg je echt een duw opzij zodra het stuur recht staat.
misschien komt het wel omdat dat een MPV is met hele zachte veren (schud dus meer)
majah
pi_34285318
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')