Het lijkt me ook een berg water als je het in 1fles ziet. Misschien dat je gewoon een 0.5 literflesje kan nemen en die minstens 3x vullen en leegdrinken op een dag? + dat je water wat lekkerder smaakt omdat het niet een hele dag opgesloten zit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:43 schreef marchien het volgende:
tvp?
Ik heb trouwens mijn anderhalve- liter-fles leeg
Woohoo, het is vervelend, maar dan heb je wel het lekkere gevoel dat je met het andere drinken op een dag toch zeker 2,5 liter binnenhebt
Ik heb normaal ook altijd een 0,5 L. flesje en ook bij me, maar ik ben nu aan het oppassen en mijn flesje vergeten. Toen zag ik een grote pet-fles staan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:47 schreef DusDat het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een berg water als je het in 1fles ziet. Misschien dat je gewoon een 0.5 literflesje kan nemen en die minstens 3x vullen en leegdrinken op een dag? + dat je water wat lekkerder smaakt omdat het niet een hele dag opgesloten zit.
Hoeveel calorieen zitten er in water?quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:40 schreef snerd het volgende:
Iemand hulp/tips nodig bij het afvallen? Deze jongeman wilt zijn kennis best delen onder de Fok!Dieetclub
ik studeer voeding & diëtetiek, vandaar
Ik ben wel benieuwd naar jouw deskundige mening over het South Beach Dieet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:40 schreef snerd het volgende:
Iemand hulp/tips nodig bij het afvallen? Deze jongeman wilt zijn kennis best delen onder de Fok!Dieetclub
Ik ben dol op ijsthee, maar de enige ijsthee zonder kcal vind ik niet zo lekker. Hoe kan ik zelf ijsthee maken met zoetstof?quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:40 schreef snerd het volgende:
Jij mag wel bloot komen hoorquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Gaan we niet bloot?en daar had ik me nog zo op verheugd.
Maar het wordt natuurlijk wèl heel erg gezellig
Mijn eerdere ervaringen met dit dieet is dat je je verloren kilo's niet meer terugkrijgt, tenzij je je gaat volvreten maar dat is logisch.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:34 schreef Liejannuh het volgende:
Je gaat goed zusje!![]()
ClioSporT het zou wel een redelijk logische verklaring zijn dat je zo snel afvalt omdat je ook de laatste tijd zoveel bent aangekomen. Ik ben 8 kilo afgevallen in 1 maand en ben die 8 kg ook de laatste maanden aangekomen.
Misschien dat onze voedings en diëtetiek student hier een verklaring voor heeft?
Nou... laat maar zitten dan, he...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:57 schreef Isabeau het volgende:
tv staat hier aan en ging over CSI...schijnt dat ze in het echt een keer een gewichtsverlies van 18 kg op één dag hebben gemeten bij een lijk18 kilo op één dag! (maar eh, dan ben je dus wel dood)
Hoe!!!! Kan dat?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:57 schreef Isabeau het volgende:
tv staat hier aan en ging over CSI...schijnt dat ze in het echt een keer een gewichtsverlies van 18 kg op één dag hebben gemeten bij een lijk18 kilo op één dag! (maar eh, dan ben je dus wel dood)
De BMI geeft ook aan wat een gezond gewicht is, en niet wanneer je eruit ziet als een fotomodel. En voor foto's, zie fotoboek.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:44 schreef thabit het volgende:
Nee, meer zodat ik kan zien hoe de vorm van een lichaam aan lengte en gewicht gekoppeld is. Zelf heb ik bijvoorbeeld best een dikke buik, maar m'n BMI zit netjes tussen de 20 en de 25. Ik snap niet hoe dat kan..
Klopt, ik was al uit de lijst meende ik. Weet niet hoe ik er weer in kom. Maar als je dat zou willen doen erg graagquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:55 schreef miss_sly het volgende:
tvp
Ik geloof dat ik vergeten ben de update te maken
Had niet eens in de gaten dat week 17 al voorbij is
Mijn welgemeende excuses.
Moet ik het alsnog doen, of doet degene na mij het gewoon deze week?
Ow, ik zie dat dat Funnie is, en ik meen dat die even niet meedoet, toch> Dus ik zal dit weekend een mooie update verzorgen! Promiss
Ik zal morgen even het lijstje overtypen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:48 schreef teigan het volgende:
cliosport Dat vroeg ik me dus net af, of je de kilo's die je kwijtraakte niet meer terugkreeg, omdat je zei dat je het dieet al meerdere malen gedaan had.....
Maar wat mag jij dan eten op een dag?
Het dieet van de hartstichting is dus heel relaxed omdat je in het weekend gewoon mag eten wat je wilt.. Niet gaan overdrijven uiteraard.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt het Isa!Ik herken het ook wel hoor. Ik moet ook heel streng zijn voor mezelf (en dat werkt dus bij mij met het South Beach dieet). Ik kan namelijk ook niet 2 dropjes eten, nee de hele zak moet leeg.
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
Nee totaal niet juist. Als ik alleen ben gaat het prima, maar zodra ik mensen om me heen heb die gaan bepalen hoe ik m'n dag in moet richten dan gaat het mis, want dan trek ik het niet en ga ik mezelf op de been houden met eten. Als ik bijv. vroeg op moet voor college, dan heb ik de hele dag honger omdat ik slecht tegen vroeg opstaan kan. Op de een of andere manier is m'n suikerspiegel dan amper stabiel te krijgen. Dan om een uur of drie zak ik compleet in, maar omdat ik dan nog wel wakker moet blijven ga ik maar eten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
quote:Het ‘Hartstichting-dieet’
Veel mensen denken ten onrechte dat het bij het Hartstichting-dieet om een betrouwbaar dieet gaat vanwege de goede naam van de Nederlandse Hartstichting. Deze organisatie heeft hiermee echter helemaal niets te maken. De ideeën komen in het geheel niet overeen met die van de Hartstichting. Het dieet is energiebeperkt, maar levert onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten. Op onverantwoorde wijze worden beloften gedaan, die absoluut niet waar gemaakt worden. Door de slechte samenstelling is het dieet onvolwaardig en ongezond.
Och, je krijgt mij toch niet aan de Activia =Pquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Enne, fijn dat het weer beter gaat! Het voelt zo vervelend als je helemaal vol zit. (ik moet oppassen geen Activia-reclamezinnetjes te gebruiken)
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens voorzie ik een nieuwe dieetclubmeeting: neem Isabeau mee naar de Ikea!
En zo hoort het!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Hij haalt in huis wat ik op een briefje schrijf
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zitquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
jullie hebben het allemaal over regelmatige tijden om op te eten..
moet je je voorstellen hoe moeilijk dat is voor mij? Ik zit bijvoorbeeld nu in de nachtdienst. hele ritme in de war en mijn eetschema ook.
maar eerste nacht alleen maar gezond gegeten. nog twee te gaan.....
wish me luck!
ja ben ll-ic-verpleegkundige.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zit
Ik kan tijdens nachtdiensten amper iets eten. Meestal eet ik dan alleen 's avonds een gewonen avondmaaltijd. In de nachdienst lukt het me niet om iets te eten en overdag slaap ik. Na 4 nachtdiensten val ik gemiddeld wel 2 kilo af, maar daarna moet ik weer mn normale patroon zien te krijgen, dus verantwoord afvallen is het niet.
thanxquote:Op zondag 8 mei 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
En daar mag je ook trots op zijn! Gaat lekker zeg
Niet om t een of ander, maar is dit niet 'gewoon' een hongerdieet? M.a.w.: afvallen lukt best, maar gewichtsverlies vasthouden is moeilijk...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb het dieet even overgetypt en hier kan je het downloaden..
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Dat bedoel ik!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:33 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je dan ook geen grote kans dat je lichaam in de spaarstand gaat en dat je dus gaat jojo'en??
Nieuw:quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:46 schreef jolene het volgende:
Oud:
Jolene(1m58) (35.65) was 89 kg, wil graag 85 kg wegen -0
Aha, oké. Wat drink je normaalgesproken op een dag?quote:Op maandag 9 mei 2005 11:48 schreef Blinker het volgende:
Mja normaal eet ik volkorenbrood ipv van een bol en dit ging over de zondag dus het ontbijt werd overgeslagen. Melk drink ik niet en fruit nauwelijks.
Ik ben sinds een tijd in Engeland om stage te lopen en aangezien je alles zelf moet bekostigen probeer je het allemaal een beetje goedkoop te houden
Vers of uit een pak??quote:Op maandag 9 mei 2005 11:52 schreef marchien het volgende:
Ik heb dat voedingscentrumding nu ook een paar keer ingevuld en mij valt op dat er in sinaasappelsap nog best wel veel caloriën zitten. Ik mocht altijd onbeperkt sinaasappelsap van mezelf, maar ik vind nu drie glaasjes op een dag wel genoeg, en verder thee en water.
ongeveer 2-3 liter water per dagquote:Op maandag 9 mei 2005 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Aha, oké. Wat drink je normaalgesproken op een dag?
Op voedingscentrum maakt vers of "puur sap uit pak" geen verschil. ik drink meestal uit pak, aangezien het nogal wat goedkoper is.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vers of uit een pak??
Ik drink op dit moment behoorlijk veel slimpie. Heel weinig KCal, en toch veel makkelijker weg te krijgen dan 'gewoon' water.
Ja, maar dan kan je niet meer onbeperkt sinaasappelsap drinkenquote:Op maandag 9 mei 2005 12:21 schreef Blinker het volgende:
Sinaasappelsap 1 groot glas 90 kcal staat op voedingscentrum.
Valt opzich nog wel mee zolang je het met mate drinkt lijkt mij.
thanx liejannuh.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:20 schreef Liejannuh het volgende:
Dat is het betere werk Beessie Jen!
Kan me overigens wel voorstellen dat die nachtdiensten een flinke inbraak doen op je bioritme!
Geen idee hoe je dat nu netjes op zou kunnen lossen, maar doe iig waar je jezelf goed bij voelt!En ontbijten natuurlijk als je opstaat!
Hmmm, op zich drink ik altijd sinaasappelsap zonder toegevoegde rotzooi....quote:Op maandag 9 mei 2005 16:10 schreef octopussy het volgende:
marchien, bij de weight-watchers telt een glas sinaasappelsap voor 2 punten. Ik mag op een dag 24 punten hebben alles inclusief.
Bij 12 glazen sap zou ik dus niets meer mogen eten![]()
ik vind wel dat in sinaasappelsap veel suiker zit. Daarom drink ik veel water met een beetje light-limonade. Dan kost het me geen punten (ik reken ze er althans niet voor)
Waarom drink je niet gewoon water?quote:Op maandag 9 mei 2005 17:11 schreef marchien het volgende:
[..]
Hmmm, op zich drink ik altijd sinaasappelsap zonder toegevoegde rotzooi....
Maar dan nog zit er suiker in he?
Ik ben nu op zoek naar cranberry-sap, hebben ze niet bij de AH, waar wel?
Ik weet het, normaal valt het ook wel mee hoorquote:Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom drink je niet gewoon water?
teveel fruitsuikers is ook niet goed hoor
Heb je een meetlint?quote:Op maandag 9 mei 2005 18:57 schreef Blinker het volgende:
Hmmm, ben tot de conclusie gekomen dat ik vel over heb!
Wel beetje kut maar weet in iedergeval dat ik wel afval
(heb in huis geen weegschaal)
Nee hoor, waarom zou dat slecht zijn? De stokbroodjes e.d. die je erbij eet zijn uiteraard minder geschiktquote:Op maandag 9 mei 2005 17:27 schreef kikoooooo het volgende:
Is groentesoep als avondeten nou slecht?
gemaakt op zo'n basis voor groentesoep ding met verse groentes erbij
Van 12 glazen zit je dan ook behoorlijk volquote:Op maandag 9 mei 2005 16:10 schreef octopussy het volgende:
Bij 12 glazen sap zou ik dus niets meer mogen eten![]()
Als je puur sap hebt, is het ook echt puur sap, ook in pak.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van 12 glazen zit je dan ook behoorlijk vol
Is er echt geen verschil tussen vers en pakHmmmm....
Ik heb wel eens gehoord dat het vruchtvlees bij sinaasappelsap in pak gemaakt is van aardappelzetmeelquote:Op maandag 9 mei 2005 21:17 schreef marchien het volgende:
[..]
Als je puur sap hebt, is het ook echt puur sap, ook in pak.
Het enige wat ze doen is verhitten voor de houdbaarheid en dan het water wat daarbij verdampt is weer aanvullen.
Ik heb er niets bij gegeten.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom zou dat slecht zijn? De stokbroodjes e.d. die je erbij eet zijn uiteraard minder geschikt
Dan mogen ze niet meer bij ingrediënten "sinaasappelsap" neerzetten, maar moet het zetmeel er bij in de ingrediënten.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat het vruchtvlees bij sinaasappelsap in pak gemaakt is van aardappelzetmeel
Mwoa, eentje kan best, toch?quote:Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb er niets bij gegeten.
Je schrikt je echt dood als je ziet hoeveel calorieen er in zo'n afbakbroodje zitten. Ik wel tenminste
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 04:48 schreef snerd het volgende:
Voetnoot: dit soort trucjes werken niet op lijngerichte en emotionele eters. Bij hen werkt vooral psychologie.
Ik denk dat je dan het beste even de eet- en beweegwijzer op overgewicht.nl kunt proberen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:36 schreef Blinker het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag hoeveel calorien zou ik eigenlijk tot mij moeten nemen om toch een beetje verantwoord af te vallen.
1broodje = 200 calorieen, vind dat toch vrij veel:Pquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mwoa, eentje kan best, toch?
Maar ik maak regelmatig maaltijdsoep. Lekker vullend, lekker snel en lekker lekker
Bij het avondetenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
1broodje = 200 calorieen, vind dat toch vrij veel:P
hartstichting dieet dat niet van de hartstichting isquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
Even een vraagje: wat vind jij van zo'n dieet als het hartstichtingdieet dat niet van de hartstichting is? Even een linkje: Fok!Dieetclub deel 62
8000 kilocalorie is 1 kg lichaamsvet. Ik weet niet hoeveel energie jij per dag nodig hebt, en hoeveel je binnenkrijgt. Als je in 1 week 1 kilo vet wilt kwijtraken, moet je dus 8000 kcal te weinig binnen hebben gekregen. Hoe je dit kunt doen wil ik je wel vertellen als ik wat meer tijd heb.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:36 schreef Blinker het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag hoeveel calorien zou ik eigenlijk tot mij moeten nemen om toch een beetje verantwoord af te vallen.
Of moet ik gewoon ophoepelenquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:01 schreef Maeghan het volgende:
Ik vrees dat de meeste mensen hier wel weten hoe het hoort maar het gewoon niet doen =S Maar vriendelijk aangeboden van je iig.
Ik vind je tips tot nu toe duidelijk, niet belerend (want daar zitten we dus niet op te wachten en die types komen ook wel eens langs) en je weet ongetwijfeld meer dan ik over voeding. In het kort: ik vind je tips nuttigquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:47 schreef snerd het volgende:
Vraagje aan Isabeau: is er een behoefte aan iemand als ik in dit topic?
Of moet ik gewoon ophoepelen, omdat ik zelf een BMI heb van 20
![]()
van mij mag je best blijven. Ik vind in ieder geval dat je nuttige informatie levert!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:47 schreef snerd het volgende:
Vraagje aan Isabeau: is er een behoefte aan iemand als ik in dit topic?
[..]
Of moet ik gewoon ophoepelen, omdat ik zelf een BMI heb van 20
![]()
"Kijk op calorieën en joules" van Nicoline Duinker-Joustra. Je hebt een versie met alleen maar de kcal en kJ voor 5 euro en een luxere versie met ook koolhydraten, eiwitten en vetten voor 7,50. De 17e druk is net uit en is heel erg overzichtelijk. De meeste bekende Nederlandse produkten staan er in.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:26 schreef Lizzzzy het volgende:
Hai,
Ik heb een vraagje; ik zoek een boek waar een tabel overzicht in staat, van alles wat je kunt eten en drinken, en de daarbij behorende calorieën.
Nu weet ik, dat je online heel veel kunt vinden, maar ik wil graag een boek, zodat ik het kan checken zonder achter de pc te hoeven zitten.
Heeft iemand misschien enig idee, prijs maakt niet zoveel uit en meer info over een bepaald dieët vind ik ook erg leuk.
Alvast bedankt
Ikzelf gebruik voor mijn opleiding de Nederlandse Voedingsmiddelentabel (NEVO tabel). Daarnaast heeft het voedingscentrum nog een paar brochures uitgegeven, zoals de Dieettabel en het Energiebeperkt dieet. Laatst heb ik nog een ander boek moeten kopen voor mn opleiding, namelijk het Compendium Dieetproducten en Voedingsmiddelen. Deze bevat veel informatie over dieetproducten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:26 schreef Lizzzzy het volgende:
vraagje
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind je tips tot nu toe duidelijk, niet belerend (want daar zitten we dus niet op te wachten en die types komen ook wel eens langs) en je weet ongetwijfeld meer dan ik over voeding. In het kort: ik vind je tips nuttigmaar ik ben hier niet de baas hoor
dus als iemand het wel vervelend vindt dat je zelf niet te zwaar bent dan moet diegene dat maar zeggen. Ik zie het bijna als een gratis diëtist in het topic
![]()
Dat je voor dit topic een BMI van onder de 25 moest hebben komt eigenlijk alleen maar omdat we in het begin een (klein) beetje geïrriteerd werden door dames die riepen dat ze 51,5 kg waren en heel graag 50 wilden zijn bij een lengte van 1m60. Sta je dan met je 110 kg en 1m50. Maar jij bent niet aan het lijnen. Toch?!
Enne, kun jij me misschien vertellen waarom mannen vaak zo absurd 'op dieet' gaan? De meeste meiden in deze dieetreeks gaan gezonder eten, gaan ontbijten, nemen meer fruit, drinken extra water, schrappen extraatjes zoveel mogelijk, gaan wat meer bewegen etc. Niets mis mee. Maar heel vaak (nee, niet altijd) als een man roept "ik doe mee, ik ben te zwaar!" dan gaat hij 3 uur per dag sporten, op een max. 600-800 kcaldieet, stackers slikken etc. Why?!
en ik mijn avatar?wow.... nee, sorry, ik ben gewoon dol op corsetten
Knorr Vie is een vruchten/groentendrankje. Op de site zelf zeggen ze al dat het géén vervanging is voor echte groenten en fruit, dus het antwoord is al een beetje gegeven. Toch wil ik mijn eigen mening erin gooien:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef Pandorah het volgende:
Kan je me dan ook wat vertellen over Knor Vie? Is dat wat en voor de rest: heeft iemand dat al es
geprobeerd?
Daar is helaas niets over te voorspellen. Je stofwisseling kan zich tijdelijk danwel definitief hebben aangepast. Elk lichaam is hierin anders. En ontlasting is niet echt een graadmeter voor een snelle danwel langzame stofwisseling.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:50 schreef tactic het volgende:
hoe lang duurt het ongeveer voordat de stofwisseling weer optimaal is ?
doe je weer leuk, kan je er niet iets onraadbaars, maar wel simpels van maken? Broccoli, of roeiboot oidquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:56 schreef Isabitch het volgende:
[..]
hoi, ik ben isabeau en ik weet mijn gloednieuwesupergoedenietteraden wachtwoord niet meer en kan hier geen hotmail lezen![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:59 schreef marchien het volgende:
[..]
doe je weer leuk, kan je er niet iets onraadbaars, maar wel simpels van maken? Broccoli, of roeiboot oid
Neem dan een broodje en kruip lekker op bed?quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:05 schreef Isabeau het volgende:
Het is geen fout. Het is het feit dat ik al maanden overspannen ben, maar gvd arts wilde worden en dus minimaal 14 uur van huis ben en elke avond bek af en ook nog eens ongesteld dus zeik niet aan mijn kop. Het is geen fout, ik kan het niet helpen. Ik ga al bijna janken bij het idee dat ik gvd ook nog eensmoet koken terwijl ik alleen maar wil slapen.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:05 schreef Isabeau het volgende:
Het is het feit dat ik al maanden overspannen ben, maar gvd arts wilde worden en dus minimaal 14 uur van huis ben en elke avond bek af en ook nog eens ongesteld dus zeik niet aan mijn kop.
Er loopt in lif een topic speciaal voor mensen die willen aankomenquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
Maar er dan om te beginnen even afvaltopic van in plaats van dieet topic, er bestaan namelijk ook dieeten om aan te komen, of bepaalde dieeten vanwege allergieen etc.
Ik weet trouwens dat die topics bestaan, maar omdat ik het idee heb dat jullie meer zullen weten mbt dieeten en waar je deze informatie kan vinden wou ik hier ook even hulp zoeken.
maar laat maar dus
Nee, dat lost veel op zeg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:59 schreef ClioSporT het volgende:
eet 6 keer per dag een grote patat oorlog
tja wij halen onze info overal en nergens vandaan. Maar om eerlijk te zijn weet ik inderdaad ook niets over dieeten om aan te komen. Daar heb ik nooit een dieet voor hoeven te volgenquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
Maar er dan om te beginnen even afvaltopic van in plaats van dieet topic, er bestaan namelijk ook dieeten om aan te komen, of bepaalde dieeten vanwege allergieen etc.
Ik weet trouwens dat die topics bestaan, maar omdat ik het idee heb dat jullie meer zullen weten mbt dieeten en waar je deze informatie kan vinden wou ik hier ook even hulp zoeken.
maar laat maar dus
Ja, eigenlijk zou ik dat moeten doen, ik weet het. Maar ik eet graag veel verse dingen, ben dol op groente en dergelijke. Ik had voor gisteren rijst met roerbakgroente en vis en het idee dat nog te moeten klaarmaken. Ik was gewoon bekaf. Ik heb de hele dag mijn emoties lopen opetenquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:51 schreef Pandorah het volgende:
Maar Isabeau, kan je dan niet in het weekend alvast wat makkelijke prutdingetjes voorkoken, invriezen en door de weeks in de magnetron gooien en opwarmen? Enne... wat eet je vriendje dan (kan die niet koken, hup schop onder zijn kont!![]()
). Bijvoorbeeld wat stamppotten en makkelijke prutjes en dan maak je ook een dagje soep (met broodjes?). Kom op, even rustig ademen, ontstressen en weer doorgaan. Omdat het niet makkelijk is om coschapper te zijn (die van mij ligt na het eten al in bed) een dikke
!
De beste manier om aan te komen die wij kennen is op een hongerdieet gaanquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
Dat is volgens mij toch ook de bedoeling van de dieetclub? (naast alle practische do en don't 's wat betreft eten en dieten)quote:
Welkom in de wondere wereld van het menselijjk lichaam.quote:(ik was vanmorgen op de weegschaal trouwens wel 1,8 kg lichter dan zaterdag)
Owja, je kunt in sport even opzoek gaan naar het bodybuilders topicquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
maar laat maar dus
Aankomen? Easy as Dell. Iedere dag 6 belegde boterhammen, avondeten en iedere dag een toetje. Et voila. =S Wil je snel aankomen, eet dan iedere dag nog een chocoladereep of een pak koekjes, gegarandeerd 6 kilo in de maand. =Squote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
maar laat maar dus
Door middel van lichaamsbeweging moet je je lichaam scherp houden wat betreft het metabolisme. Als je steeds minder eet, gaat je lichaam automatisch op de powersave-mode, door te sporten kun je dat tegenhouden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:19 schreef Maeghan het volgende:
Zeg Snerd, wat ik me nou afvraag. Je zegt in dat ene stukje dat je lichaam snel went aan je energieinname, maar je zegt ook dat je stap voor stap dingen moet veranderen. Dus bijv. je boter vervangen door halvarine, je kaas door minder vette kaas, etc. maar in dat geval went je lichaam daar toch veel te makkelijk aan? Bij mij is er door dat soort kleine dingetjes in ieder geval nog nooit een gram af gegaan.
BED krijg ik pas volgend jaar te lerenquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:53 schreef Darkphorze het volgende:
Hallo Snerd,
Ik ben erg benieuwd of je een eetlijst/patroon heb voor iemand met BED (Binge Eating Disorder).
Of heb je misschien nog tips? Ik kom nu op het moment 5 a 6 kilo per 4 weken aan door deze es.
Bedankt!
En ik vind het ook erg leuk en leerzaam dat je hier je kennis deelt![]()
Goed dat je zoekt naar diëten. Aankomen op je eigen houtje kan heel gevaarlijk zijn, voor magere mensen geldt hetzelfde als voor de dikkere medemens. Slecht eten leidt eveneens tot CHZ (coronaire hart ziekten), daar hoef je niet eerst dik voor te zijn!quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:53 schreef Tique het volgende:
maar laat maar dus
Wat is dan zoal een goede graadmeter om te zien of je een snelle stofwisseling hebt ?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:56 schreef Isabitch het volgende:
[..]
Daar is helaas niets over te voorspellen. Je stofwisseling kan zich tijdelijk danwel definitief hebben aangepast. Elk lichaam is hierin anders. En ontlasting is niet echt een graadmeter voor een snelle danwel langzame stofwisseling.
hoi, ik ben isabeau en ik weet mijn gloednieuwesupergoedenietteraden wachtwoord niet meer en kan hier geen hotmail lezen![]()
Dat komt op mij meer over als vochtverlies.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef tactic het volgende:
[..]
Wat is dan zoal een goede graadmeter om te zien of je een snelle stofwisseling hebt ?
Ik heb als wijze van test weleens 's ochtends op de weegschaal gestaan, vervolgens de hele dag geklust, verder had ik niks gegeten. Aan het eind van de dag was ik 700 gram lichter/ kan ik hieruit opmaken dat mn stofwisseling hier de veroorzaker van is![]()
Waarom zou je dan je lichaam laten wennen aan minder kcal en dan gaan sporten? Dan kun je toch net zo goed gelijk gaan sporten?quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:03 schreef snerd het volgende:
[..]
Door middel van lichaamsbeweging moet je je lichaam scherp houden wat betreft het metabolisme. Als je steeds minder eet, gaat je lichaam automatisch op de powersave-mode, door te sporten kun je dat tegenhouden.
Pas dan ga je echt afvallen, maar dat voel je dan ook (in de vorm van ontzettende honger)
Nog even voor de duidelijkheid:
Stap voor stap afbouwen helpt je om steeds minder caloriën binnen te krijgen. Tegelijkertijd zorgt je lichaam ervoor dat je steeds minder caloriën nodig hebt per dag (powersave). Lichaamsbeweging pept je energiebehoefte weer op, zodat je eindelijk kunt afvallen.
Het langzaam afbouwen doen we om het 'minder-eten' voor jezelf makkelijker te maken, niet om hard af te vallen. Bij diëten wordt tegenwoordig steeds meer en meer aandacht gevestigd niet op het hard afvallen, maar op het volhouden ervan. Dit omdat hard afvallen véél makkelijker is dan consistent afvallen.
Nou, wat ik eigenlijk wilde duidelijk maken is dat het stap voor stap afbouwen niet bedoeld is om je lichaam te laten wennen aan minder kcal. We willen het alleen doen zodat je het volhoudt om minder te eten. Terwijl wij dat aan het bereiken zijn, willen we dat je lichaam niet op powersave-mode gaat. Dit is praktisch alleen bereikbaar door te sporten. Er zijn geloof ik nog wel andere manieren om je metabolisme op te peppen anders dan sporten, bijv. pillen/medicijnen/weet-ik-veel wat voor troep/stress. Maar stress zorgt bij dik-aangelegde mensen juist voor oncontroleerbare drangen naar eten. To sum it up: de enige gezonde manier om je metabolisme te verhogen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:45 schreef Maeghan het volgende:
Waarom zou je dan je lichaam laten wennen aan minder kcal en dan gaan sporten? Dan kun je toch net zo goed gelijk gaan sporten?
Heb je ook tips om af te vallen zonder te sporten? (En begin niet met roepen dat je gewoon wel moet sporten, want dat weet ik wel maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het na twee keer al zo gruwelijk zat ben dat ik de rest van het jaar alleen maar op de bank wil gaan liggen en me vol wil eten met chocoladekoekjes).
Ja, alleen jammer dat ik 1. niemand heb om dat mee te doen en 2. ik bekkeninstabiliteit heb en seks met mij niet bepaald een feestje is... ik kan stil op m'n rug liggen, en verder kan ik stil op m'n rug liggen, en anders zit er vanalles klem en krijg ik overal krampen =Squote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:22 schreef snerd het volgende:
Af te vallen zonder sporten? Het hoeft niet per se sport te zijn, als het maar zwaar lichamelijke activiteiten zijn die veel kcal verbranden
de liefde bedrijven is daarvan een bekende
Mjah, ik fietste altijd naar m'n werk/school (tot vorige zomer), maar dat hielp ook geen ene donder. Ik ging een tijdje zwemmen, maar daar viel ik ook geen gram vanaf. Op een gegeven moment heeft m'n moeder me gedwongen om iedere dag te sporten en ja dat hielp wel, maar ik hou dat niet de rest van m'n leven vol. En helaas is het al bewezen dat alles erbij komt zodra je ermee stopt. Wat ik er met zoveel moeite af had zat er ook zo weer bij. Nee hoor, ik heb het helemaal gehad met sporten. Ik haat iedere seconde ervan en het helpt toch geen ene donder.quote:Maar ook dingen als traplopen, fietsen naar het werk ipv met het OV of de auto... Hoe meer je zweet, hoe beter. Ja, het kost altijd moeite om iets te bereiken...
Nu zeg je eigenlijk hetzelfde als wat slankere mensen soms tegen te zware mensen zeggen: afvallen? simpel! gewoon wat minder eten en dingen als chocolade laten staan. Gegarandeerd 6 kg per maandquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:19 schreef Maeghan het volgende:
Aankomen? Easy as Dell. Iedere dag 6 belegde boterhammen, avondeten en iedere dag een toetje. Et voila. =S Wil je snel aankomen, eet dan iedere dag nog een chocoladereep of een pak koekjes, gegarandeerd 6 kilo in de maand. =S
Hoi LaFoxXx,quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:02 schreef LaFoxXx het volgende:
hallo,voor de verandering zal ik hier eens een berichtje plaatsen, ik ben LaFoxXx (1.72m) en ik weeg 50kg! Dat is na het avondeten en met mijn pyama aan, smorgends en zonder kleding zal het wel wat minder zijn! ik wil ook graag op dieet maar dan op een dieet om wat dikker te worden, ik eet veel maar er komt niets bij, hoe frustrerend is dat, jullie denken nu mischien wel van wat zeurt zij nog weer, maar mager zijn is net zo klote als dik zijn. tips?
![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:19 schreef snerd het volgende:
[..]
Goed dat je zoekt naar diëten. Aankomen op je eigen houtje kan heel gevaarlijk zijn, voor magere mensen geldt hetzelfde als voor de dikkere medemens. Slecht eten leidt eveneens tot CHZ (coronaire hart ziekten), daar hoef je niet eerst dik voor te zijn!
Het is inderdaad verstandig om te zoeken naar de voedingsgewoonten van bodybuilders: zij hebben best wel gezonde stappenplannen om aan te komen. Voor echte diëten moet je bij een diëtist zijn; voor enkele tips kun je bij mij terecht.
Hierbij een tip: gebruik meer onverzadigde vetten in je voeding (dus pindakaas, allerlei soorten olie, noten enz.). Zo kun je meer energie binnenkrijgen zonder de kans op CHZ te vergroten.
Yep, heel herkenbaar. Wat je dan maar het beste kan doen is beseffen dat het gebeurd is en gewoon verder gaan met je dieet alsof het niet gebeurd is. Dus niet het bijltje erbij neer gooien of nog meer gaan eten uit frustratie (mijn niet bepaald perfecte strategiequote:Op woensdag 11 mei 2005 14:38 schreef octopussy het volgende:
ik had gisteren zo'n hongerklap na school (klotelessen, erg vermoeiend) dat ik naar de buurtsuper gerend bent en een pak bolletje eindeloos met yoghurt chocoladecoating en kaaszoutjes gekocht heb en direct opgegeten heb![]()
[overdrijfmodus]Nou dat zijn dat al mijn punten voor de komende 3 weken[/overdrijfmodus]
Ik weet echt niet wat ik aan dit soort gevallen kan doen. Het slaat gewoon nergens op, maar toch ben ik niet te stoppen op zo'n moment. En ik kan maar een deel compenseren door extra te sporten.
Ik ook... ik heb ook het idee dat ik mn dag al verpest heb als ik één koekje eet. Verstandelijk gezien bullshit, maar gevoelsmatig....quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef Isabitch het volgende:
Yep, heel herkenbaar. Wat je dan maar het beste kan doen is beseffen dat het gebeurd is en gewoon verder gaan met je dieet alsof het niet gebeurd is. Dus niet het bijltje erbij neer gooien of nog meer gaan eten uit frustratie (mijn niet bepaald perfecte strategie). Het slaat idd ook helemaal nergens op en van mij hoef je ook geen advies te verwachten hoe je het moet voorkomen oid, ik zit zelf heel erg op dat advies te wachten
![]()
Ik ben benieuwd of je in je lichaam ook een knopje hebt omgezet, zodat je straks niet in de spaarstand vliegt???quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:27 schreef ClioSporT het volgende:
maar ik heb nou eenmaal het knopje omgedraait in mn koppie.
Dankjewel. Dat vermoedde ik al.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:40 schreef Isabeau het volgende:
Je stoelgang heeft te maken met je darmwerking, niet met je metabolisme.
Isabquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef Isabitch het volgende:
Yep, heel herkenbaar. Wat je dan maar het beste kan doen is beseffen dat het gebeurd is en gewoon verder gaan met je dieet alsof het niet gebeurd is. Dus niet het bijltje erbij neer gooien of nog meer gaan eten uit frustratie (mijn niet bepaald perfecte strategie). Het slaat idd ook helemaal nergens op en van mij hoef je ook geen advies te verwachten hoe je het moet voorkomen oid, ik zit zelf heel erg op dat advies te wachten
![]()
Ik ben serieus hoor, ik ben benieuwd waarin dit dieet verschilt van andere crashdieeten, waardoor jij meent dat je lichaam -anders dan bij die andere dieeten- niet in spaarstand schiet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:44 schreef ClioSporT het volgende:
We zullen zien
Uhm... ja, als, dan... inderdaad, dan wel. Maar wat ik begrijp is dat mensen door zo'n dieet bijvoorbeeld 10 kilo afvallen en daarna 12 kilo aankomen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:43 schreef ClioSporT het volgende:
Stel je valt 30 kilo af, je stopt met het dieet en je komt 5 kilo bij omdat je lichaam weer moet wennen aan al dat eten, zit je alsnog goed toch. Je moet na dit dieet ook gewoon opletten met wat je eet hoor.
Ja en nee. Tijdens je dieet is er geen enkele ruimte voor een extraatje op de maandagavond, om maar eens iets te noemen. Tis niet zo gek dat je daarna van de weeromstuit gaat vreten.quote:Dit is niet de eerste keer dat ik dit dieet gebruik. Het is altijd goed gegaan. Dat ik vervolgens als een gestoorde mezelf volvreet en weer flink aankom is gewoon mijn fout en niet van het dieet.
Nee, dan zou ik het nog niet doen. Omdat ik weet dat ik in 10 dagen die kilo's ook niet ben aangekomen. En het dus een soort vergif voor mn lijf is die kilo's (en afvalstoffen e.d.) binnen die tijd kwijt te raken. En omdat ik weet dat ik het er dan toch niet af zou houden, omdat simpelweg mijn levensstijl nog niet veranderd is. Bovendien denk ik dat de gezondheidsschade van binnen een paar maanden al mn overtollige kilo's kwijtraken veel erger is dan te dik zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:15 schreef ClioSporT het volgende:
Zeg nou eerlijk, als jij zou weten dat je binnen 10 dagen 5 kilo zou afvallen kies je toch ook voor zo'n dieet ? Misschien is het niet zo gezond, maar het is maar ff 2/3 maandjes ofzo, daarna mag je weer aan je gezondheid denken..![]()
Het was dan ook ironisch bedoeld, maar ik zal het er voortaan duidelijker bij zetten =Pquote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu zeg je eigenlijk hetzelfde als wat slankere mensen soms tegen te zware mensen zeggen: afvallen? simpel! gewoon wat minder eten en dingen als chocolade laten staan. Gegarandeerd 6 kg per maand
Iemand die in hongerstaking gaat, kan dat gemiddeld tussen de tweeënveertig en negenenzeventig dagen volhouden en verliest dan gemiddeld tien kilogram per maand. Een crashdieet is iets minder drastisch, maar beoogt ook een snelle gewichtsafname. Een crashdieet heeft twee grote nadelen. Je verliest spiermassa, waardoor je op de lange termijn minder energie gebruikt. Als je stopt met het crashdieet, vliegen de kilo's er weer aan en ben je slachtoffer van het befaamde jojo-effect.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:20 schreef dp81 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dat gezondheidsschade aan zou brengen, ik ben zelf bijna 35 kilo afgevallen in 3 maanden tijd.
Isa is het dan niet zo als je een kwark dieet ofzoiets dergelijks gaat volgen dat je je spieren behoud door de eiwitten?quote:Op zondag 15 mei 2005 02:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iemand die in hongerstaking gaat, kan dat gemiddeld tussen de tweeënveertig en negenenzeventig dagen volhouden en verliest dan gemiddeld tien kilogram per maand. Een crashdieet is iets minder drastisch, maar beoogt ook een snelle gewichtsafname. Een crashdieet heeft twee grote nadelen. Je verliest spiermassa, waardoor je op de lange termijn minder energie gebruikt. Als je stopt met het crashdieet, vliegen de kilo's er weer aan en ben je slachtoffer van het befaamde jojo-effect.
Ik was de vorige vakantie gewoon op gewicht gebleven. Over dat sporten, je loopt natuurlijk heel wat af en je gaat wat zwemmen op vakantie. Dus ik denk als je op je eten let dat het allemaal goed zal komenquote:Op zondag 15 mei 2005 16:23 schreef tactic het volgende:
Iemand ervaring met op vakantie gaan en bijkomen ? ofwel hoe pakte het uit toen je terug kwam en op de weegschaal keek ? als ik op vakantie ga ben ik bang toch wel 5 kilo aantekomen doordat ik daar toch minder hard "kan" trainen als hier op de sportschool.
Spieren behouden is een beetje gecompliceerder dan alleen een kwark-dieet (ofzo) volgen.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:58 schreef Darkphorze het volgende:
Isa is het dan niet zo als je een kwark dieet ofzoiets dergelijks gaat volgen dat je je spieren behoud door de eiwitten?
Omdat je alleen spieren afbreekt als je eiwitten mist, wat meestal het geval is in een crashdieet.
Of zeg ik nu iets heel stoms?![]()
quote:Als het u niet lukt van het eten af te blijven tijdens het eten dan moet u het eens proberen met een maskertje voor. Of met een theedoek voor neus en mond. U moet nu bewust steeds de doek of het masker ophouden om te proeven, of u wordt u bewust van de steeds weer omhoog komende volle lepel die tegen uw maskertje tikt.
Zit je dan met je tafellaken, servetten, bord & bestek met je handjevol chipsquote:Voor elke maaltijd, groot of klein, moet u de tafel dekken met de volgende zaken: tafellaken, bord, mes, vork, lepel en servet. Het bijzondere is dat u dit doet voor zowel het eten van brood als ook voor chips of een reep chocolade, en op elk tijdstip van de dag.
Is het nu de bedoeling dat je van jezelf gaat walgen als je eetquote:Zet een spiegel recht tegenover u op tafel als u eet. Kijkt u dan hoe uw eetgewoonten er uit zien. Is het plezierig. Om uzelf te zien eten of merkt u onsmakelijke zaken op?
Dat noemen wij in Drenthe rietjesquote:Eten met Chinese stokjes kan iemand ook tot vermageren brengen als men alle voedsel uitsluitend met stokjes tot zich neemt Denk eens aan de pinda's die u zult laten staan. Roken gaat moeilijker en drinken kan alleen met holle stokjes.
Die in combinatie met de spiegeltip lijkt me wel leukquote:Bent u linkshandig, eet dan met uw rechterhand en omgekeerd. Gaat dit niet wat langzamer? Mooi zo.
Who cares dat ik proef onder het koken?? Ik kook ten eerste al heel erg light (het is niet zo dat ik vette sausjes proef als ik die niet klaar maak) en ten tweede heb ik dan minder om straks op te eten, dus dat komt op hetzelfde neer.quote:Neem een ijsklontje in de mond als u aan het koken bent. U neemt echt een grotere hoeveelheid calorieën tot u dan u denkt doordat u ongemerkt steeds proeft.
Mag ik nu gratis een vergoeding betalen?quote:Veel van de bovenstaande tips komen uit foldertjes en pamfletten welke u gratis tegen vergoeding bij diverse verenigingen kunt opvragen.
Niets belachelijks over deze tip trouwens, maar ik heb deze geciteerd omdat ik helaas de ervaring heb dat dat laatste helemaal kloptquote:Verlaat het pand als uw collega's met verjaardagstraktaties rond gaan. Kunt u er niet onderuit, zegt u dan dat u er niet om geeft. Zeg niet dat u aan de lijn doet, omdat men dan onmiddellijk zal proberen toch iets aan u kwijt te raken.
Doen mensen dat bij andermans borden??quote:Laat uw tafelgenoten hun bord meteen na de maaltijd schoonmaken om u de kans te ontnemen nog even met een vinger door de jus te gaan.
Ik vind dit bijna beledigend...quote:Indien dit in uw leefpatroon past, moet u vooral ook seksueel actief blijven. Liefde kan vele problemen wegnemen maar waar geen liefde is wordt deze vaak vergeten door eten. Ook de dikkeren onder ons kunnen een bevredigend sex-leven genieten.
De dieetclubborduurmeetingquote:Kunt u borduren, werk dan na een begane zonde aan een spreuk die gaat 'Een minuut in de mond een uur in de maag, de rest van uw leven op uw heupen' (buik) of 'Van eten krijg ik het op mijn heupen' of 'Bezint eer gij begint' (voor in de koelkast)
Ik had geen stokjes in huis. Dus tja, ik heb mn pap maar gewoon met rietjes gegetenquote:Op maandag 16 mei 2005 09:36 schreef kaputwiehund het volgende:
* kaputwiehund heeft net zijn bordje cruesli met melk met stokjes gegeten en gaat nu de keuken schoonmaken
http://www.malsovit.nl/100tips.htmlquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:51 schreef jolene het volgende:
Jeetje, wat is die link naar die site
Je krijgt het idee door hun dat wij het laagste zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind een beetje paranoïde gedrag eigenlijk ten alle tijden slecht
Zeker als het over zoiets gewoons als lijnen gaat.
Veel van die tips zijn betuttelend en idioot en de rest is op elke dieetsite terug te vinden. Ook leuk dat er een paar tips tussen staan dat je malsovit moet eten. Ja, de site ís van malsovit.
Je kan wel een spelletjes avond organiseren.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het een vreselijke site, je praat mensen hup een complex aan.... wegen zo vaak als nodig is? En dan? Saboteurs? De enige saboteur ben ik zelf hoorEcht te zot voor woorden
Nou zo ga je dus inderdaad van jezelf walgen en voel je jezelf super depressief. Is echt niet aan te raden want je staat huilend voor de spiegel.quote:Zet een spiegel recht tegenover u op tafel als u eet. Kijkt u dan hoe uw eetgewoonten er uit zien. Is het plezierig. Om uzelf te zien eten of merkt u onsmakelijke zaken op?
Nog zo iets wat ik deed. Vreselijk irritant en frustrerend.quote:Bent u linkshandig, eet dan met uw rechterhand en omgekeerd. Gaat dit niet wat langzamer? Mooi zo.
Ik was geobsedeerd door koude dingen, koude douches, ijsklontjes, dun kleden ramen open 1 deken op bed om maar af te vallen. Niet doen dus.quote:Neem een ijsklontje in de mond als u aan het koken bent. U neemt echt een grotere hoeveelheid calorieën tot u dan u denkt doordat u ongemerkt steeds proeft.
Nou dat is dus echt een anorexia tip. Altijd denken dat mensen je dik willen maken of je niet aardig vinden en je voor lul willen zetten.quote:De laatste tip die ik u geef is dat elke persoon die voedsel aanbiedt met wantrouwen bejegend moet worden. Saboteurs en overvoerders kunnen het een afvallende erg moeilijk maken. Ga ze uit de weg. Vertrouw in het begin niemand tot u uw pappenheimers kent Een beetje paranoïde gedrag kan niet schaden maar kan wel een hoop moeite besparen.
Ja ik stond de hele dag op de weegschaal, elke keer als ik wat at of dronk of gedouched of gesport had, nou tel maar op dat is simpelweg ruim 20 keer per dag, ik vond het vreselijk als ik me niet kon wegen. Je leven raakt er echjt van in de knoop want je wilt de deur niet uit omdat je je niet kunt wegen. Ik weeg me nu nog maar 1 keer per week en heb nog moeite het niet elke dag te doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:36 schreef jolene het volgende:
Silmarwen, had jij dat ook niet met die weegtip?
Ik zou echt oppassen met zulke sites ja. Ik weet niet of iedereen anorexia kan krijgen, maar mensen die er gevoelig voor zijn worden getriggerd door zulke tips.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb die site ook verwijderd uit de linksite die ik heb gemaakt.
De meeste tips zijn elders wel terug te vinden en veel tips zijn domweg ongeschikt of beledigend. Daarbij was Silmarwen's verhaal de druppel, zo'n site hoeft er niet tussen te staan.
Je hebt nu trouwens wel een geweldige motivator om (in rustig tempo, je hebt nog een jaar) wat af te vallen: trouwen
![]()
Ik eet altijd voor de spiegelquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:16 schreef jolene het volgende:
[..]
Je krijgt het idee door hun dat wij het laagste zijn.
Zal vanavond een spiegel meenemen aan tafel een kijken wat vriendje zegt.
Toch zullen er mensen zijn die er volledig in trappen.
Sommige dingen zijn dus echt dom om aan te raden.
Ben je nog maagd dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:05 schreef Silmarwen het volgende:
En trouwen is een heeeeeeeeeeeeeeeeeele goede motivatie ja, vooral omdat het een witte jurk is
Zover ik weet, al een heleeeeeee tijd niet meerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je nog maagd dan?
(jaja, ik weet het: wit maakt dik)
Gooi het frituurvet dan weg en neem een magnetron maaltijd of zoquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:02 schreef Isabeau het volgende:
Goed. Ik deed het prima. Tot ik weer in Almelo aan de slag moest. 's morgens om 6:00 weg en om 20:00 thuis. En toen had ik dus geen zin om te koken. Alles in huis, maar dan kon ik pas tegen half 9 of zo eten en ik verging van de honger (sorry mam, trek). Dus de frituurpan maar aangedaan.
En daar gaat het dus steeds mis.
Klinkt toch niet verkeerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:17 schreef Isabeau het volgende:
De hoofdpunten zijn:
- Cadeautjes bij het behalen van een bepaald gewicht ter motivatie
- Ontbijten, ontbijten, ontbijten
- Veel rauwkost (onbeperkt groente en ook onbeperkt fruit)
- Twee keer per week vis
- Eén keer per 14 dagen chocolade (kan ik dan lekker naar uitkijken)
- Yakult-light en elke dag een vitaminepil
- Maximaal drie keer per maand de hele dag eten waar ik zin in heb (voor bruiloften, feestjes, baaldagen, DnD dagen, dieetclubdagen etc.)
- En dan nog een hele reeks persoonlijke dingetjes (bijv. broodpakketje mee + 2 stuks fruit voor in de nachtdienst, 1 flesje water per treinreis etc.)
quote:Wie zijn/haar menu consequent voorziet van wijn, chocola, knoflook, fruit, vis, groente en amandelen verkleint het risico op een hartinfarct en leeft langer stellen onderzoekers van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De voedingsmiddelen hebben een positief effect op de bloeddruk en het cholesterolgehalte. De ideale hoeveelheid is elke dag een glas wijn, 400 gram groente en fruit, 100 gram pure chocola, een teentje knoflook, een schaaltje amandelen en vier keer per week 114 gram vis, of dagelijks een haring. Dit dieet verlengt de levensverwachting van mannen met 6,6 jaar en die van vrouwen met 4,8 jaar.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Zow, na wat puzzelen toch eindelijk mijn Isabeau-Dieet klaarHelemaal op mijn lijf geschreven en toch gezond en verantwoord. Misschien val ik er niet echt snel mee af, maar dat is niet erg. Het gaat me vooral om het aanleren van nieuwe en betere eetgewoontes zodat ik voor de lange termijn goed bezig ben en niet alleen voor maar heel even. De nadruk ligt op gezond eten (dus ook noten, olijfolie, vette vis en zo) en meer bewegen.
De hoofdpunten zijn:
- Cadeautjes bij het behalen van een bepaald gewicht ter motivatie
- Ontbijten, ontbijten, ontbijten
- Veel rauwkost (onbeperkt groente en ook onbeperkt fruit)
- Twee keer per week vis
- Eén keer per 14 dagen chocolade (kan ik dan lekker naar uitkijken)
- Yakult-light en elke dag een vitaminepil
- Maximaal drie keer per maand de hele dag eten waar ik zin in heb (voor bruiloften, feestjes, baaldagen, DnD dagen, dieetclubdagen etc.)
- En dan nog een hele reeks persoonlijke dingetjes (bijv. broodpakketje mee + 2 stuks fruit voor in de nachtdienst, 1 flesje water per treinreis etc.)
Nou, ben benieuwd of dit dan werkt. Aan de ene kant een echt dieet, aan de andere kant de vrijheid de ik nodig heb. Op deze manier past een baaldag of een feestdag gewoon in mijn dieet en hoef ik me niet schuldig te voelen of met het dieet te stoppen.
Och, echt onbeperkt me te buiten gaan aan alles wat ik te pakken kan krijgen zal het wel niet worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:50 schreef Pandorah het volgende:
Mbt dat onbeperkt eten: op een gegeven moment merk je dat je niet zoveel meer kan eten, waardoor
je minder eet. Ik kan bijv. niet meer echt onbeperkt eten omdat ik dan echt op ploffen sta, mijn maag
niet zo van vet houdt en ik doodmoe van veel suiker word. Dus dat onbeperkte wordt op den duur
vast beperkt alleen heb je dat voor jezelf niet zo in de gaten (heb je hem nog?)..
Hmm, afbraak van spierweefsel geeft toch bijna geen afvalstoffen ? Het ging juist om het vet, omdat in vet gifstoffen opgeslagen kunnen worden.. zo heb ik het geleerd..quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:58 schreef Isabeau het volgende:
En snel afvallen zorgt voor afbraak van spierweefsel (en dat lijkt me niet het uitgangspunt van een dieet) en daarbij komen bepaalde afvalstoffen vrij. Ook kan snel afvallen de kans op galstenen vergroten. Veel eiwitten eten ipv bijv. vetten en koolhydraten beschermt niet tegen de spierafbraak als de energie-inname nog steeds te laag is.
33%quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht![]()
haha dat zou kunnenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:50 schreef marchien het volgende:
[..]
33%![]()
Dat is ook gewoon echt heel weinig.
Misschien heeft die andere 67% geen moeilte met overgewicht van 5-25 Kilo?
Duitse mannen? Die met die bierbuiken?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht![]()
Ik geloof eigenlijk niet zo in precieze aantallen caloriën die je verbrandt...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
Ik, als semi-duitser, behoor dus tot die 33%quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Je basisverbranding hangt af van verschillende factoren...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
Je maakt al direct een denkfout in je 'berekening'. Die basisbehoefte is 1850 kcal per 24 uur en geldt dus ook als je traint. Bij de 1600 kcal die je gebruikt tijdens het trainen zit een deel basaalmetabolisme inbegrepen. Ik heb geen idee hoeveel uur je traint, maar hou er dus rekening mee dat het niet 1600 kcal trainen + 1850 kcal basaalmetabolisme op een dag is. Daarbij is de energieberekening vaak niet betrouwbaar als je al wat zwaarder bent dan gemiddeld. Energieberekeningen zijn afhankelijk van zo ongelofelijk veel factoren dat er alleen een globale schatting mogelijk is. "3100" kcal is derhalve een volkomen arbitrair getal. De ene dag zal je 2500 kcal binnen krijgen en de andere dag 3700 zonder dat dat voor problemen hoeft te zorgen bij een hoog trainingsniveau. De enige die kan beoordelen of je het goed doet dat ben jij met ondersteuning van bijv. je weegschaal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Niet zoveel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef tactic het volgende:
Oke duidelijk, had ik nog een vraagje.
Gisteren heb ik een pizzaatje gegeten bij de pizzeria en 2 glazen cola light , vrijdag (vandaag) is mijn weegdag vorige week woog ik nog 72.3 deze week 72.7 maar ja ik heb gister een pizzaatje gegeten, zou die pizza van gisteren van invloed geweest kunnen zijn op het gewicht van vandaag.
Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Niet zoveel.
Daarbij is een pizza nog best gezond hoorgroente enzo
Alleen de salami is erg vet.
Heb je voor het wegen misschien nog wat gegeten of gedronken, of was je de vorige keer net naar de wc geweest?
(je plast zomaar een halve liter en dat is dus ook zo ongeveer een halve kilo)
Een halve kilo erbij is verwaarloosbaar.
Dan heb je zo een halve kilo hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:20 schreef tactic het volgende:
[..]
Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.
Koolhydraten: pasta, rijst, aardappelen... dus gewoon zetmeelproductenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:00 schreef tactic het volgende:
dank voor de info allemaal, ik wil mn eetgewoonten iet wat bijstellen , ik eet nu op een dag bijna een pak sultana's op , dat staat gelijk aan 900 kcal. Ik sport wel intensief dus een beetje kan wel, maar ik vervang die dingen lievermaar dat ik nog wel mn koolhydraten binnen krijg.
Wat is een goede vervanging voor die sultana's ? waar ik ook goed mee intensief kan sporten (dus wel koolhydraten) maar niet zoveel calorieën.
Ik wilde net zeggen, meestal moet je echt zoeken naar de groente hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:24 schreef marchien het volgende:
Daarbij is een pizza nog best gezond hoorgroente enzo
Alleen de salami is erg vet.
Inderdaad! En hij zit nu strak, maar hij moet nog wat losser zitten.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:08 schreef Sjeen het volgende:
Dat is een van de meest stimulerende dingen om af te vallen, bepaalde kleren (weer) passen. Ik heb zojuist een broek geprobeerd die ik na mijn zwangerschap nog niet eens meer tot op mijn heupen kreeg... Nu ging (met een beetje moeite) zelfs de rits dichtDat maakt meteen mijn hele dag weer goed!
een schop onder je kont moet jij hebben, hetzelfde als je reageerde in dat waterdrink topic van jequote:Op maandag 23 mei 2005 07:49 schreef tactic het volgende:
Ow jee dit is lastig, volgens mij heb ik symptonen van een eetstoornis.
Gisteren bij een restaurant geweest , stond vanochtend op de weegschaal en ben wat kilo;s bijgekomen.
Hier kan ik dus een hele dag mee bezig zijn in me hoofd.. ik krijg verschijnselen van een eetstoornis.
Normaal gesproken weeg ik 1 keer in de week.. maar ik ging er toch maar weereens op staan vanochtend.
En dan zijn er nog grappen aan tafel gemaakt van "dubbel hard sporten" deze week, etc..
Moeilijk moeilijk.
Het gaat lekker toch? Als het veel sneller gaat, komt het er ook veel sneller weer aanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef Levitation het volgende:
***oud***
Levitation (1m70) (34,6) was 102 kg, weegt nu 99,6 kg en wil graag 80 kg wegen -2,4
***nieuw***
Levitation (1m70) (34,0) was 102 kg, weegt nu 98,2 kg en wil graag 80 kg wegen -3,8Heel snel gaat het niet... maar het gaat zo wel lekker eigenlijk
Dat is ook wel weer zo. Alleen is het zo heerlijk motiverend als de kilo's eraf vliegen, vooral als je er zoveel kwijt moetquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:12 schreef marchien het volgende:
[..]
Het gaat lekker toch? Als het veel sneller gaat, komt het er ook veel sneller weer aan
Volgens mij is het beter om 1 keer per week te wegen.. Anders wordt het echt zo een obsessie.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:52 schreef ClioSporT het volgende:
Er wordt elke ochtend, na het wc gaan (als het lukt), gewogen op de weegschaal
woensdag 27 april 2005_____ 107,5_____ Gewogen voordat ik begon met m'n eigen dieet
vrijdag 29 april 2005_____ 106,0_____ Na 2 dagen dieet.
zondag 1 mei 2005_____ 105,0_____ Na 4 dagen dieet
maandag 2 mei 2005_____ 105,0_____ Begonnen met vet vrij "honger" dieet (dag 1)
dinsdag 3 mei 2005_____ 104,4_____ Na 1 dag hartpatientenDieet
woensdag 4 mei 2005_____ 103,8_____ Na 2 dagen "honger" dieet
donderdag 5 mei 2005_____ 103,0_____ Na 3 dagen "honger" dieet
vrijdag 6 mei 2005_____ 103,0_____ 4
zaterdag 7 mei 2005_____ 102,9_____ 5 ( weekend)
zondag 8 mei 2005_____ 104,1_____ (weekend) geen dieet gevolgd
maandag 9 mei 2005_____ 104,9_____ (weekend) geen dieet gevolgd
dinsdag 10 mei 2005_____ 105,5_____ geen dieet gevolgd
woensdag 11 mei 2005_____ 103,6_____ 6 1e dag, weer begonnen.
donderdag 12 mei 2005_____ 102,8_____ 7
vrijdag 13 mei 2005_____ 102,5_____ 8
zaterdag 14 mei 2005_____ 102,7_____ 9 ( extra maaltijd genomen, foei)
zondag 15 mei 2005_____ 103,2_____ (weekend) geen dieet gevolgd
maandag 16 mei 2005_____ 103,8_____ (weekend) geen dieet gevolgd
dinsdag 17 mei 2005_____ 103,4_____ geen dieet gevolgd
woensdag 18 mei 2005_____ 102,7_____ 10 weer begonnen
donderdag 19 mei 2005_____ 102,3_____ 11
vrijdag 20 mei 2005_____ 102,4_____ 12
zaterdag 21 mei 2005_____ 101,8_____ 13
maandag 23 mei 2005_____ 103,0_____ (weekend) geen dieet gevolgd
dinsdag 24 mei 2005_____ 102,4_____ 14
woensdag 25 mei 2005_____ 101,1_____ 15
Het gaat lekker![]()
Je ziet in de weekenden dat er duidelijk geen kilo's afgaan![]()
Ik eet in de weekenden een goed ontbijt en in de avond gewoon waar ik zin in heb. Dus ook gewoon patat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |