Het dieet van de hartstichting is dus heel relaxed omdat je in het weekend gewoon mag eten wat je wilt.. Niet gaan overdrijven uiteraard.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt het Isa!Ik herken het ook wel hoor. Ik moet ook heel streng zijn voor mezelf (en dat werkt dus bij mij met het South Beach dieet). Ik kan namelijk ook niet 2 dropjes eten, nee de hele zak moet leeg.
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
Nee totaal niet juist. Als ik alleen ben gaat het prima, maar zodra ik mensen om me heen heb die gaan bepalen hoe ik m'n dag in moet richten dan gaat het mis, want dan trek ik het niet en ga ik mezelf op de been houden met eten. Als ik bijv. vroeg op moet voor college, dan heb ik de hele dag honger omdat ik slecht tegen vroeg opstaan kan. Op de een of andere manier is m'n suikerspiegel dan amper stabiel te krijgen. Dan om een uur of drie zak ik compleet in, maar omdat ik dan nog wel wakker moet blijven ga ik maar eten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
quote:Het ‘Hartstichting-dieet’
Veel mensen denken ten onrechte dat het bij het Hartstichting-dieet om een betrouwbaar dieet gaat vanwege de goede naam van de Nederlandse Hartstichting. Deze organisatie heeft hiermee echter helemaal niets te maken. De ideeën komen in het geheel niet overeen met die van de Hartstichting. Het dieet is energiebeperkt, maar levert onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten. Op onverantwoorde wijze worden beloften gedaan, die absoluut niet waar gemaakt worden. Door de slechte samenstelling is het dieet onvolwaardig en ongezond.
Och, je krijgt mij toch niet aan de Activia =Pquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Enne, fijn dat het weer beter gaat! Het voelt zo vervelend als je helemaal vol zit. (ik moet oppassen geen Activia-reclamezinnetjes te gebruiken)
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens voorzie ik een nieuwe dieetclubmeeting: neem Isabeau mee naar de Ikea!
En zo hoort het!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Hij haalt in huis wat ik op een briefje schrijf
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zitquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
jullie hebben het allemaal over regelmatige tijden om op te eten..
moet je je voorstellen hoe moeilijk dat is voor mij? Ik zit bijvoorbeeld nu in de nachtdienst. hele ritme in de war en mijn eetschema ook.
maar eerste nacht alleen maar gezond gegeten. nog twee te gaan.....
wish me luck!
ja ben ll-ic-verpleegkundige.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zit
Ik kan tijdens nachtdiensten amper iets eten. Meestal eet ik dan alleen 's avonds een gewonen avondmaaltijd. In de nachdienst lukt het me niet om iets te eten en overdag slaap ik. Na 4 nachtdiensten val ik gemiddeld wel 2 kilo af, maar daarna moet ik weer mn normale patroon zien te krijgen, dus verantwoord afvallen is het niet.
thanxquote:Op zondag 8 mei 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
En daar mag je ook trots op zijn! Gaat lekker zeg
Niet om t een of ander, maar is dit niet 'gewoon' een hongerdieet? M.a.w.: afvallen lukt best, maar gewichtsverlies vasthouden is moeilijk...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb het dieet even overgetypt en hier kan je het downloaden..
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Dat bedoel ik!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:33 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je dan ook geen grote kans dat je lichaam in de spaarstand gaat en dat je dus gaat jojo'en??
Nieuw:quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:46 schreef jolene het volgende:
Oud:
Jolene(1m58) (35.65) was 89 kg, wil graag 85 kg wegen -0
Aha, oké. Wat drink je normaalgesproken op een dag?quote:Op maandag 9 mei 2005 11:48 schreef Blinker het volgende:
Mja normaal eet ik volkorenbrood ipv van een bol en dit ging over de zondag dus het ontbijt werd overgeslagen. Melk drink ik niet en fruit nauwelijks.
Ik ben sinds een tijd in Engeland om stage te lopen en aangezien je alles zelf moet bekostigen probeer je het allemaal een beetje goedkoop te houden
Vers of uit een pak??quote:Op maandag 9 mei 2005 11:52 schreef marchien het volgende:
Ik heb dat voedingscentrumding nu ook een paar keer ingevuld en mij valt op dat er in sinaasappelsap nog best wel veel caloriën zitten. Ik mocht altijd onbeperkt sinaasappelsap van mezelf, maar ik vind nu drie glaasjes op een dag wel genoeg, en verder thee en water.
ongeveer 2-3 liter water per dagquote:Op maandag 9 mei 2005 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Aha, oké. Wat drink je normaalgesproken op een dag?
Op voedingscentrum maakt vers of "puur sap uit pak" geen verschil. ik drink meestal uit pak, aangezien het nogal wat goedkoper is.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vers of uit een pak??
Ik drink op dit moment behoorlijk veel slimpie. Heel weinig KCal, en toch veel makkelijker weg te krijgen dan 'gewoon' water.
Ja, maar dan kan je niet meer onbeperkt sinaasappelsap drinkenquote:Op maandag 9 mei 2005 12:21 schreef Blinker het volgende:
Sinaasappelsap 1 groot glas 90 kcal staat op voedingscentrum.
Valt opzich nog wel mee zolang je het met mate drinkt lijkt mij.
thanx liejannuh.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:20 schreef Liejannuh het volgende:
Dat is het betere werk Beessie Jen!
Kan me overigens wel voorstellen dat die nachtdiensten een flinke inbraak doen op je bioritme!
Geen idee hoe je dat nu netjes op zou kunnen lossen, maar doe iig waar je jezelf goed bij voelt!En ontbijten natuurlijk als je opstaat!
Hmmm, op zich drink ik altijd sinaasappelsap zonder toegevoegde rotzooi....quote:Op maandag 9 mei 2005 16:10 schreef octopussy het volgende:
marchien, bij de weight-watchers telt een glas sinaasappelsap voor 2 punten. Ik mag op een dag 24 punten hebben alles inclusief.
Bij 12 glazen sap zou ik dus niets meer mogen eten![]()
ik vind wel dat in sinaasappelsap veel suiker zit. Daarom drink ik veel water met een beetje light-limonade. Dan kost het me geen punten (ik reken ze er althans niet voor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |