abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:20:42 #51
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26796312
Je kunt het Isa! Ik herken het ook wel hoor. Ik moet ook heel streng zijn voor mezelf (en dat werkt dus bij mij met het South Beach dieet). Ik kan namelijk ook niet 2 dropjes eten, nee de hele zak moet leeg.

Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
pi_26797852
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt het Isa! Ik herken het ook wel hoor. Ik moet ook heel streng zijn voor mezelf (en dat werkt dus bij mij met het South Beach dieet). Ik kan namelijk ook niet 2 dropjes eten, nee de hele zak moet leeg.

Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
Het dieet van de hartstichting is dus heel relaxed omdat je in het weekend gewoon mag eten wat je wilt.. Niet gaan overdrijven uiteraard.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_26797864
alleen thuis zijn is echt funest voor je dieet.
langs de ikea food afdeling gaan trouwens ook.

maar goed ik schrijf de punten er wel voor op, hoeveel het er ook zijn.

oja en mijn crosstrainer piept en kraakt als een gek ik ga er zo even wat W40 inspuiten want ik kan zo echt niet trainen
pi_26799617
cliosport, jij noemt het het hartstichting dieet, maar is het wel echt van de hartstichting?
ik zat gisteren nl. te lezen op www.dieetfabels.nl , en daar staat veel over de zin en onzin van dieten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_26800634
Er staat mij iets van bij dat het hartstichtingdieet niet van de hartstichting is. Maar het is een beetje klok-klepel herinnering bij mij
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26800828
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Nee totaal niet juist. Als ik alleen ben gaat het prima, maar zodra ik mensen om me heen heb die gaan bepalen hoe ik m'n dag in moet richten dan gaat het mis, want dan trek ik het niet en ga ik mezelf op de been houden met eten. Als ik bijv. vroeg op moet voor college, dan heb ik de hele dag honger omdat ik slecht tegen vroeg opstaan kan. Op de een of andere manier is m'n suikerspiegel dan amper stabiel te krijgen. Dan om een uur of drie zak ik compleet in, maar omdat ik dan nog wel wakker moet blijven ga ik maar eten.

Nou ja, bij mij hangt het dan dus niet zozeer samen met werken of niet werken, maar met of m'n activiteiten aansluiten bij mijn ritme. Op zaterdag begin ik altijd pas om 12.00 met werken, en dan hoef ik dus niet vroeg op. Dan sta ik om 10:30 op, ik douche rustig en ga dan naar m'n werk. Ontbijten doe ik dan pas in m'n koffiepauze om half drie. In m'n avondpauze eet ik dan een broodje, en dan eet ik 's avonds om half tien als ik thuis ben warm. Dat gaat prima en dan heb ik geen behoefte aan ongezonde troep.

Isabeau: het gaat inmiddels weer hoor. Ik heb gisteren een stukje gewandeld, en dat heeft het weer een beetje op gang gebracht. Laxeermiddelen gebruik ik absoluut niet. En met die vezels gaat het wel goed, m'n moeder zei dat er bij ons gemiddeld zo'n 80 euro alleen al aan fruit doorgaat met drie personen ghehe =D
Sanity is (not) statistical
pi_26801091
Ik heb een beetje hetzelfde als jij, Maeghan, ik kan ook beter in het weekend lijnen dan doordeweeks. In het weekend bepaal ik zelf wanneer ik eet en doordeweeks wordt mijn eetpatroon gedirigeerd door het werk. Aangezien ik om 6:00 van huis moet eet ik voor 6 uur, maar de lunchpauze is pas om een uur of 13:00...dat is alweer 7 uur later. Ik ben meestal pas na 19:00 thuis en moet dan nog eten koken, dus eet dan ook heel laat. Tussendoortjes liggen echt overal op de loer (en dan zit ik ook nog op een afdeling waar continue gebak is). Dan bepaal ik liever zelf in het weekend hoe laat ik eet.

Enne, fijn dat het weer beter gaat! Het voelt zo vervelend als je helemaal vol zit. (ik moet oppassen geen Activia-reclamezinnetjes te gebruiken )

En octopussy, ik wist niet eens dat Ikea voedsel verkoopt Dat is toch een meubelwinkel? (eh, ik ben in mijn hele leven nog nooit in een Ikea geweest, dat kan het ook zijn).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26802569
Info over het hartstichtingdieet: http://www.dieetidee.nl/?m_id=192,219

En van het voedingscentrum:
quote:
Het ‘Hartstichting-dieet’

Veel mensen denken ten onrechte dat het bij het Hartstichting-dieet om een betrouwbaar dieet gaat vanwege de goede naam van de Nederlandse Hartstichting. Deze organisatie heeft hiermee echter helemaal niets te maken. De ideeën komen in het geheel niet overeen met die van de Hartstichting. Het dieet is energiebeperkt, maar levert onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten. Op onverantwoorde wijze worden beloften gedaan, die absoluut niet waar gemaakt worden. Door de slechte samenstelling is het dieet onvolwaardig en ongezond.
pi_26802742
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Enne, fijn dat het weer beter gaat! Het voelt zo vervelend als je helemaal vol zit. (ik moet oppassen geen Activia-reclamezinnetjes te gebruiken )
Och, je krijgt mij toch niet aan de Activia =P
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:38:54 #60
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26803101
Meaghan, je moet wel ontbijten hoor! Om half 3 s middags pas je eerste hapje eten naar binnen werken is wel heel laat! Nu moet ik toegeven dat ik meestal ook pas tussen 8 en 9 uur ontbijt, terwijl ik wel om 6 uur a half 7 mn bed uit kom. Maar ik ontbijt wel.

Verder heb ik natuurlijk een kantoorbaan, wat betekent dat ik heel makkelijk wat kan eten als dat mij uitkomt.
Isa, is het geen idee om wat snacks mee te nemen naar je werk? En om wat vooruit te koken, zodat je alleen maar hoeft op te warmen? Doe ik ook vaak, zeker als het heel erg druk is.
Kwam de afgelopen weken regelmatig pas om 8 uur 's avonds thuis en dan heb ik vooral geen zin meer om rustig wat te gaan koken.

Overigens voorzie ik een nieuwe dieetclubmeeting: neem Isabeau mee naar de Ikea!
pi_26804566
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens voorzie ik een nieuwe dieetclubmeeting: neem Isabeau mee naar de Ikea!
alleen als ik in de ballenbak mag

Enne, ik moet gewoon leren extra fruit mee te nemen om als tussendoortje op te eten. BEn trouwens ook bezig m'n vriend her op te voeden en die haalt nu in ieder geval de boodschappen voor het eten (dat moest ik eerder ook nog eerst doen).
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:58:19 #62
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26804636
Noujazeg! Lekkere vent is die Dennis van jou!
Haalt ie ook gezonde en verantwoorde maar toch lekkere dingen in huis??
pi_26804803
Hij haalt in huis wat ik op een briefje schrijf
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:22:46 #64
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26804902
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Hij haalt in huis wat ik op een briefje schrijf
En zo hoort het!
doe m maar de groeten van me!

Ik heb trouwens net voor het eerst in ruim een maand weer eens brood op! Roggebrood met rosbief en het was best lekker!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:18:38 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26806044
jullie hebben het allemaal over regelmatige tijden om op te eten..
moet je je voorstellen hoe moeilijk dat is voor mij? Ik zit bijvoorbeeld nu in de nachtdienst. hele ritme in de war en mijn eetschema ook.

maar eerste nacht alleen maar gezond gegeten. nog twee te gaan.....

wish me luck!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_26810939
Het dieet wat ik bedoelde blijkt niet van de hartstichting te zijn, maar een vetvrij dieet die het ziekenhuis heeft samengesteld.
Maakt voor mij niet uit wat het is want ik verlies er gewoon kilo's door
Ik vind vlees en vis lekker en dat kan je elke avond gewoon eten hiermee. Ook mag je in het weekend eten wat je wilt, maar uiteraard niet overdrijven.

Ik heb het dieet even overgetypt en hier kan je het downloaden..
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_26812317
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
jullie hebben het allemaal over regelmatige tijden om op te eten..
moet je je voorstellen hoe moeilijk dat is voor mij? Ik zit bijvoorbeeld nu in de nachtdienst. hele ritme in de war en mijn eetschema ook.

maar eerste nacht alleen maar gezond gegeten. nog twee te gaan.....

wish me luck!
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zit
Ik kan tijdens nachtdiensten amper iets eten. Meestal eet ik dan alleen 's avonds een gewonen avondmaaltijd. In de nachdienst lukt het me niet om iets te eten en overdag slaap ik. Na 4 nachtdiensten val ik gemiddeld wel 2 kilo af, maar daarna moet ik weer mn normale patroon zien te krijgen, dus verantwoord afvallen is het niet.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:26:55 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26835583
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:37 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zit
Ik kan tijdens nachtdiensten amper iets eten. Meestal eet ik dan alleen 's avonds een gewonen avondmaaltijd. In de nachdienst lukt het me niet om iets te eten en overdag slaap ik. Na 4 nachtdiensten val ik gemiddeld wel 2 kilo af, maar daarna moet ik weer mn normale patroon zien te krijgen, dus verantwoord afvallen is het niet.
ja ben ll-ic-verpleegkundige.

En ik heb snachts ook helemaal geen trek, maar moet van mezelf wel 2 sneetjes brood en 2 stuks fruit eten....
en idd savonds warm eten... dus twee maaltijden ipv drie op een dag....

vanacht mijn laatste nachtje.. en morgenavond weer lekker sporten...

zal zo nog ff mijn update doen.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:32:09 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26835778
week 2 Beessie-jen (1.85) (33) was 115.5 weegt nu 111.9 en wil graag 85 kg wegen -3.6

update

week 3 Beessie-jen (1.85) (32) was 115.5 weegt nu 110.5 en wil graag 85 wegen - 5.0

ben stiekem best een beetje trots op mezelf....
pi_26835897
En daar mag je ook trots op zijn! Gaat lekker zeg
  zondag 8 mei 2005 @ 21:53:25 #71
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26836464
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
En daar mag je ook trots op zijn! Gaat lekker zeg
thanx en het leuke is dat je het ook wel een beetje ziet inmiddels....

zondag 8 mei 2005 @ 22:20:42 #72
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26837375
Dat is het betere werk Beessie Jen!
Kan me overigens wel voorstellen dat die nachtdiensten een flinke inbraak doen op je bioritme!
Geen idee hoe je dat nu netjes op zou kunnen lossen, maar doe iig waar je jezelf goed bij voelt! En ontbijten natuurlijk als je opstaat!
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 23:23:27 #73
43556 miss_dynastie
pi_26839592
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb het dieet even overgetypt en hier kan je het downloaden..
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Niet om t een of ander, maar is dit niet 'gewoon' een hongerdieet? M.a.w.: afvallen lukt best, maar gewichtsverlies vasthouden is moeilijk...
pi_26839760
nou ik heb echt geen moeite met dat dieet. gewichtsverlies vasthouden is ook niet moeilijk zolang je maar niet elke dag bij de mac zit
  zondag 8 mei 2005 @ 23:33:25 #75
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26839881
Ik zou dat niet vol kunnen houden hoor.
Heb je dan ook geen grote kans dat je lichaam in de spaarstand gaat en dat je dus gaat jojo'en??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')