Het dieet van de hartstichting is dus heel relaxed omdat je in het weekend gewoon mag eten wat je wilt.. Niet gaan overdrijven uiteraard.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt het Isa!Ik herken het ook wel hoor. Ik moet ook heel streng zijn voor mezelf (en dat werkt dus bij mij met het South Beach dieet). Ik kan namelijk ook niet 2 dropjes eten, nee de hele zak moet leeg.
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
Nee totaal niet juist. Als ik alleen ben gaat het prima, maar zodra ik mensen om me heen heb die gaan bepalen hoe ik m'n dag in moet richten dan gaat het mis, want dan trek ik het niet en ga ik mezelf op de been houden met eten. Als ik bijv. vroeg op moet voor college, dan heb ik de hele dag honger omdat ik slecht tegen vroeg opstaan kan. Op de een of andere manier is m'n suikerspiegel dan amper stabiel te krijgen. Dan om een uur of drie zak ik compleet in, maar omdat ik dan nog wel wakker moet blijven ga ik maar eten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:20 schreef Liejannuh het volgende:
Herkennen trouwens meer mensen het, dat het lijnen in het weekend veel moeilijker is dan doordeweeks? Als ik gewoon de hele dag werk, dan gaat het allemaal vrij goed, maar als ik de hele dag thuis ben dan kost het veel meer moeite.
quote:Het ‘Hartstichting-dieet’
Veel mensen denken ten onrechte dat het bij het Hartstichting-dieet om een betrouwbaar dieet gaat vanwege de goede naam van de Nederlandse Hartstichting. Deze organisatie heeft hiermee echter helemaal niets te maken. De ideeën komen in het geheel niet overeen met die van de Hartstichting. Het dieet is energiebeperkt, maar levert onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten. Op onverantwoorde wijze worden beloften gedaan, die absoluut niet waar gemaakt worden. Door de slechte samenstelling is het dieet onvolwaardig en ongezond.
Och, je krijgt mij toch niet aan de Activia =Pquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Enne, fijn dat het weer beter gaat! Het voelt zo vervelend als je helemaal vol zit. (ik moet oppassen geen Activia-reclamezinnetjes te gebruiken)
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens voorzie ik een nieuwe dieetclubmeeting: neem Isabeau mee naar de Ikea!
En zo hoort het!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Hij haalt in huis wat ik op een briefje schrijf
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zitquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
jullie hebben het allemaal over regelmatige tijden om op te eten..
moet je je voorstellen hoe moeilijk dat is voor mij? Ik zit bijvoorbeeld nu in de nachtdienst. hele ritme in de war en mijn eetschema ook.
maar eerste nacht alleen maar gezond gegeten. nog twee te gaan.....
wish me luck!
ja ben ll-ic-verpleegkundige.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik heb dat zelfde probleem. Zie dat jij ook in de verpleging zit
Ik kan tijdens nachtdiensten amper iets eten. Meestal eet ik dan alleen 's avonds een gewonen avondmaaltijd. In de nachdienst lukt het me niet om iets te eten en overdag slaap ik. Na 4 nachtdiensten val ik gemiddeld wel 2 kilo af, maar daarna moet ik weer mn normale patroon zien te krijgen, dus verantwoord afvallen is het niet.
thanxquote:Op zondag 8 mei 2005 21:36 schreef Isabeau het volgende:
En daar mag je ook trots op zijn! Gaat lekker zeg
Niet om t een of ander, maar is dit niet 'gewoon' een hongerdieet? M.a.w.: afvallen lukt best, maar gewichtsverlies vasthouden is moeilijk...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:35 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb het dieet even overgetypt en hier kan je het downloaden..
http://home.tiscali.nl/rasit/dieet.doc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |