Nee, dan zou ik het nog niet doen. Omdat ik weet dat ik in 10 dagen die kilo's ook niet ben aangekomen. En het dus een soort vergif voor mn lijf is die kilo's (en afvalstoffen e.d.) binnen die tijd kwijt te raken. En omdat ik weet dat ik het er dan toch niet af zou houden, omdat simpelweg mijn levensstijl nog niet veranderd is. Bovendien denk ik dat de gezondheidsschade van binnen een paar maanden al mn overtollige kilo's kwijtraken veel erger is dan te dik zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:15 schreef ClioSporT het volgende:
Zeg nou eerlijk, als jij zou weten dat je binnen 10 dagen 5 kilo zou afvallen kies je toch ook voor zo'n dieet ? Misschien is het niet zo gezond, maar het is maar ff 2/3 maandjes ofzo, daarna mag je weer aan je gezondheid denken..![]()
Het was dan ook ironisch bedoeld, maar ik zal het er voortaan duidelijker bij zetten =Pquote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu zeg je eigenlijk hetzelfde als wat slankere mensen soms tegen te zware mensen zeggen: afvallen? simpel! gewoon wat minder eten en dingen als chocolade laten staan. Gegarandeerd 6 kg per maand
Iemand die in hongerstaking gaat, kan dat gemiddeld tussen de tweeënveertig en negenenzeventig dagen volhouden en verliest dan gemiddeld tien kilogram per maand. Een crashdieet is iets minder drastisch, maar beoogt ook een snelle gewichtsafname. Een crashdieet heeft twee grote nadelen. Je verliest spiermassa, waardoor je op de lange termijn minder energie gebruikt. Als je stopt met het crashdieet, vliegen de kilo's er weer aan en ben je slachtoffer van het befaamde jojo-effect.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:20 schreef dp81 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dat gezondheidsschade aan zou brengen, ik ben zelf bijna 35 kilo afgevallen in 3 maanden tijd.
Isa is het dan niet zo als je een kwark dieet ofzoiets dergelijks gaat volgen dat je je spieren behoud door de eiwitten?quote:Op zondag 15 mei 2005 02:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iemand die in hongerstaking gaat, kan dat gemiddeld tussen de tweeënveertig en negenenzeventig dagen volhouden en verliest dan gemiddeld tien kilogram per maand. Een crashdieet is iets minder drastisch, maar beoogt ook een snelle gewichtsafname. Een crashdieet heeft twee grote nadelen. Je verliest spiermassa, waardoor je op de lange termijn minder energie gebruikt. Als je stopt met het crashdieet, vliegen de kilo's er weer aan en ben je slachtoffer van het befaamde jojo-effect.
Ik was de vorige vakantie gewoon op gewicht gebleven. Over dat sporten, je loopt natuurlijk heel wat af en je gaat wat zwemmen op vakantie. Dus ik denk als je op je eten let dat het allemaal goed zal komenquote:Op zondag 15 mei 2005 16:23 schreef tactic het volgende:
Iemand ervaring met op vakantie gaan en bijkomen ? ofwel hoe pakte het uit toen je terug kwam en op de weegschaal keek ? als ik op vakantie ga ben ik bang toch wel 5 kilo aantekomen doordat ik daar toch minder hard "kan" trainen als hier op de sportschool.
Spieren behouden is een beetje gecompliceerder dan alleen een kwark-dieet (ofzo) volgen.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:58 schreef Darkphorze het volgende:
Isa is het dan niet zo als je een kwark dieet ofzoiets dergelijks gaat volgen dat je je spieren behoud door de eiwitten?
Omdat je alleen spieren afbreekt als je eiwitten mist, wat meestal het geval is in een crashdieet.
Of zeg ik nu iets heel stoms?![]()
quote:Als het u niet lukt van het eten af te blijven tijdens het eten dan moet u het eens proberen met een maskertje voor. Of met een theedoek voor neus en mond. U moet nu bewust steeds de doek of het masker ophouden om te proeven, of u wordt u bewust van de steeds weer omhoog komende volle lepel die tegen uw maskertje tikt.
Zit je dan met je tafellaken, servetten, bord & bestek met je handjevol chipsquote:Voor elke maaltijd, groot of klein, moet u de tafel dekken met de volgende zaken: tafellaken, bord, mes, vork, lepel en servet. Het bijzondere is dat u dit doet voor zowel het eten van brood als ook voor chips of een reep chocolade, en op elk tijdstip van de dag.
Is het nu de bedoeling dat je van jezelf gaat walgen als je eetquote:Zet een spiegel recht tegenover u op tafel als u eet. Kijkt u dan hoe uw eetgewoonten er uit zien. Is het plezierig. Om uzelf te zien eten of merkt u onsmakelijke zaken op?
Dat noemen wij in Drenthe rietjesquote:Eten met Chinese stokjes kan iemand ook tot vermageren brengen als men alle voedsel uitsluitend met stokjes tot zich neemt Denk eens aan de pinda's die u zult laten staan. Roken gaat moeilijker en drinken kan alleen met holle stokjes.
Die in combinatie met de spiegeltip lijkt me wel leukquote:Bent u linkshandig, eet dan met uw rechterhand en omgekeerd. Gaat dit niet wat langzamer? Mooi zo.
Who cares dat ik proef onder het koken?? Ik kook ten eerste al heel erg light (het is niet zo dat ik vette sausjes proef als ik die niet klaar maak) en ten tweede heb ik dan minder om straks op te eten, dus dat komt op hetzelfde neer.quote:Neem een ijsklontje in de mond als u aan het koken bent. U neemt echt een grotere hoeveelheid calorieën tot u dan u denkt doordat u ongemerkt steeds proeft.
Mag ik nu gratis een vergoeding betalen?quote:Veel van de bovenstaande tips komen uit foldertjes en pamfletten welke u gratis tegen vergoeding bij diverse verenigingen kunt opvragen.
Niets belachelijks over deze tip trouwens, maar ik heb deze geciteerd omdat ik helaas de ervaring heb dat dat laatste helemaal kloptquote:Verlaat het pand als uw collega's met verjaardagstraktaties rond gaan. Kunt u er niet onderuit, zegt u dan dat u er niet om geeft. Zeg niet dat u aan de lijn doet, omdat men dan onmiddellijk zal proberen toch iets aan u kwijt te raken.
Doen mensen dat bij andermans borden??quote:Laat uw tafelgenoten hun bord meteen na de maaltijd schoonmaken om u de kans te ontnemen nog even met een vinger door de jus te gaan.
Ik vind dit bijna beledigend...quote:Indien dit in uw leefpatroon past, moet u vooral ook seksueel actief blijven. Liefde kan vele problemen wegnemen maar waar geen liefde is wordt deze vaak vergeten door eten. Ook de dikkeren onder ons kunnen een bevredigend sex-leven genieten.
De dieetclubborduurmeetingquote:Kunt u borduren, werk dan na een begane zonde aan een spreuk die gaat 'Een minuut in de mond een uur in de maag, de rest van uw leven op uw heupen' (buik) of 'Van eten krijg ik het op mijn heupen' of 'Bezint eer gij begint' (voor in de koelkast)
Ik had geen stokjes in huis. Dus tja, ik heb mn pap maar gewoon met rietjes gegetenquote:Op maandag 16 mei 2005 09:36 schreef kaputwiehund het volgende:
* kaputwiehund heeft net zijn bordje cruesli met melk met stokjes gegeten en gaat nu de keuken schoonmaken
http://www.malsovit.nl/100tips.htmlquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:51 schreef jolene het volgende:
Jeetje, wat is die link naar die site
Je krijgt het idee door hun dat wij het laagste zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind een beetje paranoïde gedrag eigenlijk ten alle tijden slecht
Zeker als het over zoiets gewoons als lijnen gaat.
Veel van die tips zijn betuttelend en idioot en de rest is op elke dieetsite terug te vinden. Ook leuk dat er een paar tips tussen staan dat je malsovit moet eten. Ja, de site ís van malsovit.
Je kan wel een spelletjes avond organiseren.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het een vreselijke site, je praat mensen hup een complex aan.... wegen zo vaak als nodig is? En dan? Saboteurs? De enige saboteur ben ik zelf hoorEcht te zot voor woorden
Nou zo ga je dus inderdaad van jezelf walgen en voel je jezelf super depressief. Is echt niet aan te raden want je staat huilend voor de spiegel.quote:Zet een spiegel recht tegenover u op tafel als u eet. Kijkt u dan hoe uw eetgewoonten er uit zien. Is het plezierig. Om uzelf te zien eten of merkt u onsmakelijke zaken op?
Nog zo iets wat ik deed. Vreselijk irritant en frustrerend.quote:Bent u linkshandig, eet dan met uw rechterhand en omgekeerd. Gaat dit niet wat langzamer? Mooi zo.
Ik was geobsedeerd door koude dingen, koude douches, ijsklontjes, dun kleden ramen open 1 deken op bed om maar af te vallen. Niet doen dus.quote:Neem een ijsklontje in de mond als u aan het koken bent. U neemt echt een grotere hoeveelheid calorieën tot u dan u denkt doordat u ongemerkt steeds proeft.
Nou dat is dus echt een anorexia tip. Altijd denken dat mensen je dik willen maken of je niet aardig vinden en je voor lul willen zetten.quote:De laatste tip die ik u geef is dat elke persoon die voedsel aanbiedt met wantrouwen bejegend moet worden. Saboteurs en overvoerders kunnen het een afvallende erg moeilijk maken. Ga ze uit de weg. Vertrouw in het begin niemand tot u uw pappenheimers kent Een beetje paranoïde gedrag kan niet schaden maar kan wel een hoop moeite besparen.
Ja ik stond de hele dag op de weegschaal, elke keer als ik wat at of dronk of gedouched of gesport had, nou tel maar op dat is simpelweg ruim 20 keer per dag, ik vond het vreselijk als ik me niet kon wegen. Je leven raakt er echjt van in de knoop want je wilt de deur niet uit omdat je je niet kunt wegen. Ik weeg me nu nog maar 1 keer per week en heb nog moeite het niet elke dag te doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:36 schreef jolene het volgende:
Silmarwen, had jij dat ook niet met die weegtip?
Ik zou echt oppassen met zulke sites ja. Ik weet niet of iedereen anorexia kan krijgen, maar mensen die er gevoelig voor zijn worden getriggerd door zulke tips.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb die site ook verwijderd uit de linksite die ik heb gemaakt.
De meeste tips zijn elders wel terug te vinden en veel tips zijn domweg ongeschikt of beledigend. Daarbij was Silmarwen's verhaal de druppel, zo'n site hoeft er niet tussen te staan.
Je hebt nu trouwens wel een geweldige motivator om (in rustig tempo, je hebt nog een jaar) wat af te vallen: trouwen
![]()
Ik eet altijd voor de spiegelquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:16 schreef jolene het volgende:
[..]
Je krijgt het idee door hun dat wij het laagste zijn.
Zal vanavond een spiegel meenemen aan tafel een kijken wat vriendje zegt.
Toch zullen er mensen zijn die er volledig in trappen.
Sommige dingen zijn dus echt dom om aan te raden.
Ben je nog maagd dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:05 schreef Silmarwen het volgende:
En trouwen is een heeeeeeeeeeeeeeeeeele goede motivatie ja, vooral omdat het een witte jurk is
Zover ik weet, al een heleeeeeee tijd niet meerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je nog maagd dan?
(jaja, ik weet het: wit maakt dik)
Gooi het frituurvet dan weg en neem een magnetron maaltijd of zoquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:02 schreef Isabeau het volgende:
Goed. Ik deed het prima. Tot ik weer in Almelo aan de slag moest. 's morgens om 6:00 weg en om 20:00 thuis. En toen had ik dus geen zin om te koken. Alles in huis, maar dan kon ik pas tegen half 9 of zo eten en ik verging van de honger (sorry mam, trek). Dus de frituurpan maar aangedaan.
En daar gaat het dus steeds mis.
Klinkt toch niet verkeerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:17 schreef Isabeau het volgende:
De hoofdpunten zijn:
- Cadeautjes bij het behalen van een bepaald gewicht ter motivatie
- Ontbijten, ontbijten, ontbijten
- Veel rauwkost (onbeperkt groente en ook onbeperkt fruit)
- Twee keer per week vis
- Eén keer per 14 dagen chocolade (kan ik dan lekker naar uitkijken)
- Yakult-light en elke dag een vitaminepil
- Maximaal drie keer per maand de hele dag eten waar ik zin in heb (voor bruiloften, feestjes, baaldagen, DnD dagen, dieetclubdagen etc.)
- En dan nog een hele reeks persoonlijke dingetjes (bijv. broodpakketje mee + 2 stuks fruit voor in de nachtdienst, 1 flesje water per treinreis etc.)
quote:Wie zijn/haar menu consequent voorziet van wijn, chocola, knoflook, fruit, vis, groente en amandelen verkleint het risico op een hartinfarct en leeft langer stellen onderzoekers van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De voedingsmiddelen hebben een positief effect op de bloeddruk en het cholesterolgehalte. De ideale hoeveelheid is elke dag een glas wijn, 400 gram groente en fruit, 100 gram pure chocola, een teentje knoflook, een schaaltje amandelen en vier keer per week 114 gram vis, of dagelijks een haring. Dit dieet verlengt de levensverwachting van mannen met 6,6 jaar en die van vrouwen met 4,8 jaar.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Zow, na wat puzzelen toch eindelijk mijn Isabeau-Dieet klaarHelemaal op mijn lijf geschreven en toch gezond en verantwoord. Misschien val ik er niet echt snel mee af, maar dat is niet erg. Het gaat me vooral om het aanleren van nieuwe en betere eetgewoontes zodat ik voor de lange termijn goed bezig ben en niet alleen voor maar heel even. De nadruk ligt op gezond eten (dus ook noten, olijfolie, vette vis en zo) en meer bewegen.
De hoofdpunten zijn:
- Cadeautjes bij het behalen van een bepaald gewicht ter motivatie
- Ontbijten, ontbijten, ontbijten
- Veel rauwkost (onbeperkt groente en ook onbeperkt fruit)
- Twee keer per week vis
- Eén keer per 14 dagen chocolade (kan ik dan lekker naar uitkijken)
- Yakult-light en elke dag een vitaminepil
- Maximaal drie keer per maand de hele dag eten waar ik zin in heb (voor bruiloften, feestjes, baaldagen, DnD dagen, dieetclubdagen etc.)
- En dan nog een hele reeks persoonlijke dingetjes (bijv. broodpakketje mee + 2 stuks fruit voor in de nachtdienst, 1 flesje water per treinreis etc.)
Nou, ben benieuwd of dit dan werkt. Aan de ene kant een echt dieet, aan de andere kant de vrijheid de ik nodig heb. Op deze manier past een baaldag of een feestdag gewoon in mijn dieet en hoef ik me niet schuldig te voelen of met het dieet te stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |