Ik ben op een dieettipssite en lees daar werkelijk de meest onzinnige tips. Ik heb sowieso die tip met een kleiner bordje etc. nooit echt begrepen aangezien ik zelf altijd een bord vol eet, zeker als ik lijn. Mijn eigen regel van 'onbeperkt groente' maakt mijn bord wel vol
![]()
Dat ik dan een klein stukje vlees heb maakt me helemaal niets uit. Maar moet je dit soort tips eens zien:
quote:
Als het u niet lukt van het eten af te blijven tijdens het eten dan moet u het eens proberen met een maskertje voor. Of met een theedoek voor neus en mond. U moet nu bewust steeds de doek of het masker ophouden om te proeven, of u wordt u bewust van de steeds weer omhoog komende volle lepel die tegen uw maskertje tikt.
![]()
sorry hoor, maar dit gaat wel heel erg ver!! Hoezo niet van je eten af kunnen blijven als je eet? Dat is dan toch de bedoeling, of zie ik het helemaal verkeerd.
quote:
Voor elke maaltijd, groot of klein, moet u de tafel dekken met de volgende zaken: tafellaken, bord, mes, vork, lepel en servet. Het bijzondere is dat u dit doet voor zowel het eten van brood als ook voor chips of een reep chocolade, en op elk tijdstip van de dag.
Zit je dan met je tafellaken, servetten, bord & bestek met je handjevol chips
![]()
Alhoewel die servetten wel eens handig zijn tegen de vette vingers of paprikapoeder van de chipjes.
quote:
Zet een spiegel recht tegenover u op tafel als u eet. Kijkt u dan hoe uw eetgewoonten er uit zien. Is het plezierig. Om uzelf te zien eten of merkt u onsmakelijke zaken op?
Is het nu de bedoeling dat je van jezelf gaat walgen als je eet
![]()
Dikke mensen eten walgelijk?
quote:
Eten met Chinese stokjes kan iemand ook tot vermageren brengen als men alle voedsel uitsluitend met stokjes tot zich neemt Denk eens aan de pinda's die u zult laten staan. Roken gaat moeilijker en drinken kan alleen met holle stokjes.
Dat noemen wij in Drenthe rietjes
![]()
quote:
Bent u linkshandig, eet dan met uw rechterhand en omgekeerd. Gaat dit niet wat langzamer? Mooi zo.
Die in combinatie met de spiegeltip lijkt me wel leuk
![]()
quote:
Neem een ijsklontje in de mond als u aan het koken bent. U neemt echt een grotere hoeveelheid calorieën tot u dan u denkt doordat u ongemerkt steeds proeft.
Who cares dat ik proef onder het koken?? Ik kook ten eerste al heel erg light (het is niet zo dat ik vette sausjes proef als ik die niet klaar maak) en ten tweede heb ik dan minder om straks op te eten, dus dat komt op hetzelfde neer.
quote:
Veel van de bovenstaande tips komen uit foldertjes en pamfletten welke u gratis tegen vergoeding bij diverse verenigingen kunt opvragen.
Mag ik nu gratis een vergoeding betalen?
![]()
quote:
Verlaat het pand als uw collega's met verjaardagstraktaties rond gaan. Kunt u er niet onderuit, zegt u dan dat u er niet om geeft. Zeg niet dat u aan de lijn doet, omdat men dan onmiddellijk zal proberen toch iets aan u kwijt te raken.
Niets belachelijks over deze tip trouwens, maar ik heb deze geciteerd omdat ik helaas de ervaring heb dat dat laatste helemaal klopt
![]()
Ik zeg ook meestal dat ik geen gebak/chocolade etc. lust. Als je zegt dat je lijnt blijven ze aandringen.
quote:
Laat uw tafelgenoten hun bord meteen na de maaltijd schoonmaken om u de kans te ontnemen nog even met een vinger door de jus te gaan.
Doen mensen dat bij andermans borden??
quote:
Indien dit in uw leefpatroon past, moet u vooral ook seksueel actief blijven. Liefde kan vele problemen wegnemen maar waar geen liefde is wordt deze vaak vergeten door eten. Ook de dikkeren onder ons kunnen een bevredigend sex-leven genieten.
Ik vind dit bijna beledigend...
quote:
Kunt u borduren, werk dan na een begane zonde aan een spreuk die gaat 'Een minuut in de mond een uur in de maag, de rest van uw leven op uw heupen' (buik) of 'Van eten krijg ik het op mijn heupen' of 'Bezint eer gij begint' (voor in de koelkast)
De dieetclubborduurmeeting
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."