Waarom drink je niet gewoon water?quote:Op maandag 9 mei 2005 17:11 schreef marchien het volgende:
[..]
Hmmm, op zich drink ik altijd sinaasappelsap zonder toegevoegde rotzooi....
Maar dan nog zit er suiker in he?
Ik ben nu op zoek naar cranberry-sap, hebben ze niet bij de AH, waar wel?
Ik weet het, normaal valt het ook wel mee hoorquote:Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Waarom drink je niet gewoon water?
teveel fruitsuikers is ook niet goed hoor
Heb je een meetlint?quote:Op maandag 9 mei 2005 18:57 schreef Blinker het volgende:
Hmmm, ben tot de conclusie gekomen dat ik vel over heb!
Wel beetje kut maar weet in iedergeval dat ik wel afval
(heb in huis geen weegschaal)
Nee hoor, waarom zou dat slecht zijn? De stokbroodjes e.d. die je erbij eet zijn uiteraard minder geschiktquote:Op maandag 9 mei 2005 17:27 schreef kikoooooo het volgende:
Is groentesoep als avondeten nou slecht?
gemaakt op zo'n basis voor groentesoep ding met verse groentes erbij
Van 12 glazen zit je dan ook behoorlijk volquote:Op maandag 9 mei 2005 16:10 schreef octopussy het volgende:
Bij 12 glazen sap zou ik dus niets meer mogen eten![]()
Als je puur sap hebt, is het ook echt puur sap, ook in pak.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van 12 glazen zit je dan ook behoorlijk vol
Is er echt geen verschil tussen vers en pakHmmmm....
Ik heb wel eens gehoord dat het vruchtvlees bij sinaasappelsap in pak gemaakt is van aardappelzetmeelquote:Op maandag 9 mei 2005 21:17 schreef marchien het volgende:
[..]
Als je puur sap hebt, is het ook echt puur sap, ook in pak.
Het enige wat ze doen is verhitten voor de houdbaarheid en dan het water wat daarbij verdampt is weer aanvullen.
Ik heb er niets bij gegeten.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom zou dat slecht zijn? De stokbroodjes e.d. die je erbij eet zijn uiteraard minder geschikt
Dan mogen ze niet meer bij ingrediënten "sinaasappelsap" neerzetten, maar moet het zetmeel er bij in de ingrediënten.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat het vruchtvlees bij sinaasappelsap in pak gemaakt is van aardappelzetmeel
Mwoa, eentje kan best, toch?quote:Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb er niets bij gegeten.
Je schrikt je echt dood als je ziet hoeveel calorieen er in zo'n afbakbroodje zitten. Ik wel tenminste
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 04:48 schreef snerd het volgende:
Voetnoot: dit soort trucjes werken niet op lijngerichte en emotionele eters. Bij hen werkt vooral psychologie.
Ik denk dat je dan het beste even de eet- en beweegwijzer op overgewicht.nl kunt proberen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:36 schreef Blinker het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag hoeveel calorien zou ik eigenlijk tot mij moeten nemen om toch een beetje verantwoord af te vallen.
1broodje = 200 calorieen, vind dat toch vrij veel:Pquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mwoa, eentje kan best, toch?
Maar ik maak regelmatig maaltijdsoep. Lekker vullend, lekker snel en lekker lekker
Bij het avondetenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
1broodje = 200 calorieen, vind dat toch vrij veel:P
hartstichting dieet dat niet van de hartstichting isquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
Even een vraagje: wat vind jij van zo'n dieet als het hartstichtingdieet dat niet van de hartstichting is? Even een linkje: Fok!Dieetclub deel 62
8000 kilocalorie is 1 kg lichaamsvet. Ik weet niet hoeveel energie jij per dag nodig hebt, en hoeveel je binnenkrijgt. Als je in 1 week 1 kilo vet wilt kwijtraken, moet je dus 8000 kcal te weinig binnen hebben gekregen. Hoe je dit kunt doen wil ik je wel vertellen als ik wat meer tijd heb.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:36 schreef Blinker het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag hoeveel calorien zou ik eigenlijk tot mij moeten nemen om toch een beetje verantwoord af te vallen.
Of moet ik gewoon ophoepelenquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:01 schreef Maeghan het volgende:
Ik vrees dat de meeste mensen hier wel weten hoe het hoort maar het gewoon niet doen =S Maar vriendelijk aangeboden van je iig.
Ik vind je tips tot nu toe duidelijk, niet belerend (want daar zitten we dus niet op te wachten en die types komen ook wel eens langs) en je weet ongetwijfeld meer dan ik over voeding. In het kort: ik vind je tips nuttigquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:47 schreef snerd het volgende:
Vraagje aan Isabeau: is er een behoefte aan iemand als ik in dit topic?
Of moet ik gewoon ophoepelen, omdat ik zelf een BMI heb van 20
![]()
van mij mag je best blijven. Ik vind in ieder geval dat je nuttige informatie levert!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:47 schreef snerd het volgende:
Vraagje aan Isabeau: is er een behoefte aan iemand als ik in dit topic?
[..]
Of moet ik gewoon ophoepelen, omdat ik zelf een BMI heb van 20
![]()
"Kijk op calorieën en joules" van Nicoline Duinker-Joustra. Je hebt een versie met alleen maar de kcal en kJ voor 5 euro en een luxere versie met ook koolhydraten, eiwitten en vetten voor 7,50. De 17e druk is net uit en is heel erg overzichtelijk. De meeste bekende Nederlandse produkten staan er in.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:26 schreef Lizzzzy het volgende:
Hai,
Ik heb een vraagje; ik zoek een boek waar een tabel overzicht in staat, van alles wat je kunt eten en drinken, en de daarbij behorende calorieën.
Nu weet ik, dat je online heel veel kunt vinden, maar ik wil graag een boek, zodat ik het kan checken zonder achter de pc te hoeven zitten.
Heeft iemand misschien enig idee, prijs maakt niet zoveel uit en meer info over een bepaald dieët vind ik ook erg leuk.
Alvast bedankt
Ikzelf gebruik voor mijn opleiding de Nederlandse Voedingsmiddelentabel (NEVO tabel). Daarnaast heeft het voedingscentrum nog een paar brochures uitgegeven, zoals de Dieettabel en het Energiebeperkt dieet. Laatst heb ik nog een ander boek moeten kopen voor mn opleiding, namelijk het Compendium Dieetproducten en Voedingsmiddelen. Deze bevat veel informatie over dieetproducten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:26 schreef Lizzzzy het volgende:
vraagje
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind je tips tot nu toe duidelijk, niet belerend (want daar zitten we dus niet op te wachten en die types komen ook wel eens langs) en je weet ongetwijfeld meer dan ik over voeding. In het kort: ik vind je tips nuttigmaar ik ben hier niet de baas hoor
dus als iemand het wel vervelend vindt dat je zelf niet te zwaar bent dan moet diegene dat maar zeggen. Ik zie het bijna als een gratis diëtist in het topic
![]()
Dat je voor dit topic een BMI van onder de 25 moest hebben komt eigenlijk alleen maar omdat we in het begin een (klein) beetje geïrriteerd werden door dames die riepen dat ze 51,5 kg waren en heel graag 50 wilden zijn bij een lengte van 1m60. Sta je dan met je 110 kg en 1m50. Maar jij bent niet aan het lijnen. Toch?!
Enne, kun jij me misschien vertellen waarom mannen vaak zo absurd 'op dieet' gaan? De meeste meiden in deze dieetreeks gaan gezonder eten, gaan ontbijten, nemen meer fruit, drinken extra water, schrappen extraatjes zoveel mogelijk, gaan wat meer bewegen etc. Niets mis mee. Maar heel vaak (nee, niet altijd) als een man roept "ik doe mee, ik ben te zwaar!" dan gaat hij 3 uur per dag sporten, op een max. 600-800 kcaldieet, stackers slikken etc. Why?!
en ik mijn avatar?wow.... nee, sorry, ik ben gewoon dol op corsetten
Knorr Vie is een vruchten/groentendrankje. Op de site zelf zeggen ze al dat het géén vervanging is voor echte groenten en fruit, dus het antwoord is al een beetje gegeven. Toch wil ik mijn eigen mening erin gooien:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef Pandorah het volgende:
Kan je me dan ook wat vertellen over Knor Vie? Is dat wat en voor de rest: heeft iemand dat al es
geprobeerd?
Daar is helaas niets over te voorspellen. Je stofwisseling kan zich tijdelijk danwel definitief hebben aangepast. Elk lichaam is hierin anders. En ontlasting is niet echt een graadmeter voor een snelle danwel langzame stofwisseling.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:50 schreef tactic het volgende:
hoe lang duurt het ongeveer voordat de stofwisseling weer optimaal is ?
doe je weer leuk, kan je er niet iets onraadbaars, maar wel simpels van maken? Broccoli, of roeiboot oidquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:56 schreef Isabitch het volgende:
[..]
hoi, ik ben isabeau en ik weet mijn gloednieuwesupergoedenietteraden wachtwoord niet meer en kan hier geen hotmail lezen![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:59 schreef marchien het volgende:
[..]
doe je weer leuk, kan je er niet iets onraadbaars, maar wel simpels van maken? Broccoli, of roeiboot oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |