abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27080620
OeiOei, ik was aan het fluimen, dieettechnisch gezien. Een hele tijd kwam ik er niet noemenswaardig van aan, maar nu zitten er toch weer een paar kilootjes bij, terwijl ik nog niet eens op mijn streefgewicht zat, dus er moet gelijnd worden!

Vandaag ga ik weer echt beginnen met het dieet wat voor mij heel goed werkte toen ik begon met lijnen en waarmee ik 14 kwijtraakte.

Ontbijt: Yoghurt met muesli en een appel
Tussendoortje: Robuuste koek
lunch: Yoghurt met muesll en een appel
tussendoortje: Grapefruit (en ja ik weet dat veel mensen die zum kotsen vinden, maar ik vind ze zelfs lekker)
avondeten: wat de pot schaft

Doorgaans schaft de pot wel een behoorlijke maaltijd, maar toch net iets te vaak nog dingen als friet, pizza, bezorgeten, dus ook weer proberen dat weer zoveel mogelijk op zelfgekookte (of door vriendlief gekookte, eigenlijk vaker dat ) maaltijden. Wat dat dan is maakt me niet zoveel uit, hoeft wat mij betreft niet ultramager te zijn.

Verder drink ik niets anders dan water of thee en probeer ik bij het avondeten geen sausjes te eten. En eet ik eerst mijn groenten, dan mijn vlees, dan mijn aardappels. Meestal zit ik ergens aan het eind van mijn vlees wel vol en zo eet ik dus weinig aardappelen (die er bij mij echt voor zorgen dat ik stukken minder snel afval)

Verder
- alleen snoepen voor de lekker (chips is na 3 happen echt niet meer lekker, zelfde geldt voor chocola)
- stoppen met eten wanneer ik vol zit
- GEEEN NEP RED BULL MEER!!

Droeke, van harte gefeliciteerd!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:30:18 #252
1762 YPPY
Yppiaans
pi_27081401
Gefeliciteerd met alle huwelijksplannen.

Amandelen zijn wel lekker, die zal ik dan wat vaker halen. En wat goed dat je volgens dat lijstje veel chocolade mag.

Ook nu ik 'op gewicht ben' is het naar mijn gevoel niet afgelopen. Ik eet nu meer brood en wat ander beleg, maar verder is het eigenlijk nog hetzelfde. In mijn dieet mag ik eens per maand 250 gram chocolade en ook onbeperkt groente en fruit. Zelfs als dat betekent dat ik 10 mandarijntjes op een dag eet.
Alleen tijdens heel speciale dagen let ik niet op wat ik eet, hieronder vallen de dieetclubmeetings , weekendjes weg, mijn verjaardag, de verjaardag van vriendje en erkende feestdagen. Uitzonderingen zijn alleen toegestaan na uitgebreide bedenktijd, anders maak ik van alles een uitzondering.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_27096574
Isabeau: Ik ben bekend met het feit van arme co-schapper en hoe druk ze het hebben. Mijn vriend is al moe als ie thuiskomt en in Utrecht hebben ze dan nog met dat nieuwe co-schappen systeem te maken met wat extra regels ter bescherming van de co. Maar als hij savonds thuis komt
heeft hij echt geen puf meer om te koken. Dus ik kan best begrijpen dat je gewoon doodmoe bent en geen puf meer hebt om te koken. Maak dan een algemene afspraak met je vriend: als hij geen andere afspraken heeft, dan kookt ie en gaat ie ervan uit dat je om half 9 thuis bent. Doen wij hier thuis ook. En als ie niet voor die tijd thuis is, dan warmt ie het op maar zo heeft ie dan wel een gezond maaltje. Doe gewoon wat je het beste lijkt en dan komt het vast goed en niet stressen daaromtrent hoor .

Je plannetje ziet er goed uit hoor. Heel slim om eens in de zoveel tijd toch wat chocola te
eten. Anders ga je te veel tussendoor snoepen en nu kan je het zien als beloning (doe ik ook
maar dan met drop).

Mbt dat onbeperkt eten: op een gegeven moment merk je dat je niet zoveel meer kan eten, waardoor
je minder eet. Ik kan bijv. niet meer echt onbeperkt eten omdat ik dan echt op ploffen sta, mijn maag
niet zo van vet houdt en ik doodmoe van veel suiker word. Dus dat onbeperkte wordt op den duur
vast beperkt alleen heb je dat voor jezelf niet zo in de gaten (heb je hem nog? )..

Wat lijnen die mannen toch rigoreus zeggen! Maar het kan ook zijn doordat vrouwen minder snel
afvallen. Te snel afvallen was trouwens ook niet goed voor je lichaam omdat er anders gifstoffen vrij komen (maar dit is een klok en klepel verhaal van mij). Is dat zo of is dit wat onzinnig geblaat?

Handige tips zeg op die dieetsite... not! En moet je dan ook de tafel dekken als je wat te snoepen
koopt op het station? Of moet je dan je reistafelset meenemen? . Pfff... wat een onzin met dat snoepen onder het koken. So what! Ik heb overigens een pot zilveruitjes naast me staan als ik kook (en aan die pot denk) en niet wilt snoepen .

Leuk weekendje YPPY! Ik ken het van dat gebbq en onbeperkt eten. Gisteren hadden we gesteengrilled en jawel hoor. Ik eet weer teveel (gelukkig teveel tauge, champignons en overige groente)...

Gefeliciteerd iedereen die huwelijksplannen heeft!
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:41:18 #254
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27109670
Ik lees nu pas dat lijstje met tips, heel typisch......
Na mijn verjaardag ben ik dus aan het kamperen geweest. Ik ben terug en eet weer rustig alles op wat ik tegenkom
Even weer de knop om hier, maar ik zie het nog niet helemaal zitten......
Carpe diem
pi_27113878
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:50 schreef Pandorah het volgende:

Mbt dat onbeperkt eten: op een gegeven moment merk je dat je niet zoveel meer kan eten, waardoor
je minder eet. Ik kan bijv. niet meer echt onbeperkt eten omdat ik dan echt op ploffen sta, mijn maag
niet zo van vet houdt en ik doodmoe van veel suiker word. Dus dat onbeperkte wordt op den duur
vast beperkt alleen heb je dat voor jezelf niet zo in de gaten (heb je hem nog? )..
Och, echt onbeperkt me te buiten gaan aan alles wat ik te pakken kan krijgen zal het wel niet worden. Maar het gevoel dat ik het mág van mezelf is al meer dan afdoende. Geen gepriegel met uit eten gaan of de hele avond amper iets nemen en iedereen om je heen zien eten terwijl er allemaal heerlijke hapjes staan op een feestje. IK begrijp trouwens wel wat je bedoelt hoor. Toen ik vorig jaar bijna 15 kilo was afgevallen kon ik ook niet zo goed meer tegen vet en alles waar heel veel suiker in zat vond ik vies zoet.

En snel afvallen zorgt voor afbraak van spierweefsel (en dat lijkt me niet het uitgangspunt van een dieet) en daarbij komen bepaalde afvalstoffen vrij. Ook kan snel afvallen de kans op galstenen vergroten. Veel eiwitten eten ipv bijv. vetten en koolhydraten beschermt niet tegen de spierafbraak als de energie-inname nog steeds te laag is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_27138855
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:58 schreef Isabeau het volgende:

En snel afvallen zorgt voor afbraak van spierweefsel (en dat lijkt me niet het uitgangspunt van een dieet) en daarbij komen bepaalde afvalstoffen vrij. Ook kan snel afvallen de kans op galstenen vergroten. Veel eiwitten eten ipv bijv. vetten en koolhydraten beschermt niet tegen de spierafbraak als de energie-inname nog steeds te laag is.
Hmm, afbraak van spierweefsel geeft toch bijna geen afvalstoffen ? Het ging juist om het vet, omdat in vet gifstoffen opgeslagen kunnen worden.. zo heb ik het geleerd..
..zegt de eerstejaars voeding & diëtetiek
Snerd-project afgerond! :D
Bedroevende resultaten ;(
pi_27138888
Ook bij de spierafbraak komen afvalstoffen vrij hoor Dat zijn alleen lichaamseigen stoffen en dat is niet hetzelfde als de gifstoffen die vetoplosbaar zijn en in vetweefsel liggen opgeslagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:15:25 #258
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_27140228
*oud*
Cosmick (1m81) (25,0) was 97 kg, weegt nu 82,6 en wil graag 82,5 wegen -14,3

*nieuw*
Cosmick (1m81) (25,0) was 97 kg, weegt nu 82,3 en wil graag 82,5 wegen -14,7

Okay dan.. Ik hou nog wel een tijdje vol met gezond eten natuurlijk maar wil wel weer meer gaan sporten (schoot er de laatste paar weken aardig bij in).

[ Bericht 2% gewijzigd door cosmick op 19-05-2005 09:20:45 ]
pi_27148426
*oud*
Teigan(1m60) (36.13) was 96.4 kg, weegt nu 92.5 kg en wil graag 90 wegen -3.9

*nieuw*
Teigan(1m60)(35.86) was 96.4 kg, weegt nu 91.8 kg en wil graag 90 wegen -4.6

eindelijk weer eens wat eraf, en nu wil ik het wel zo doorzetten...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_27155185
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht
pi_27155781
ja dat is amper overgewicht hoezo positief NOT dus 33 % van de duitse mannen vind mij okay ik heb 1 kilo overgewicht
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:50:50 #262
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27155910
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht
33%
Dat is ook gewoon echt heel weinig.
Misschien heeft die andere 67% geen moeilte met overgewicht van 5-25 Kilo?
Carpe diem
pi_27156034
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:50 schreef marchien het volgende:

[..]

33%
Dat is ook gewoon echt heel weinig.
Misschien heeft die andere 67% geen moeilte met overgewicht van 5-25 Kilo?
haha dat zou kunnen lijkt me alleen zeeeeer onwaarscheindelijk
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 17:17:56 #264
43556 miss_dynastie
pi_27156839
quote:
Duitse mannen? Die met die bierbuiken?
pi_27158107
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
pi_27165154
Mijn Duitse man vind mij nog wel aantrekkelijk

maar goed dat is ook meer een Nederlander geworden.

maarre Isabeau heb je ook cijfers van hoeveel procent van de Duitse mannen te dik is (meer dan 5 kilo overgewicht). Ik durf te wedden dat daar ook wel een hoger percentage uitkomt dan die 33%.
Und dan wundert man sich...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 08:20:41 #267
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27174706
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
Ik geloof eigenlijk niet zo in precieze aantallen caloriën die je verbrandt...
Correct me if I'm wrong, maar ik heb het idee dat dat per persoon verschillend is en dat die "hoeveel caloriën heb je al verbrand" metertjes dus nogal onzinnig zijn.

Ik heb trouwens niet echt antwoord op je vraag Zinnige reactie van mij weer
Carpe diem
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:01:40 #268
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_27175219
quote:
Ik, als semi-duitser, behoor dus tot die 33%

Ik krijg eindelijk weer een beetje balans in mijn leven. De afgelopen weken erg druk geweest met een avondopleiding. Als gevolg daarvan is het sporten er regelmatig bij ingeschoten. Dinsdag en donderdag weer lekker wezen sporten. Vanaf volgende week hoop ik weer 4 x in de week te kunnen gaan. Bovendien heb ik een lekker weekend voor de boeg. Vanavond naar Andre Manuel in de schouwburg, morgen eerst lekker koken en dan op de bank met mijn meissie en zondag hebben we een wandelroute van 18 kilometer gepland in Berg en Dal en vervolgens via het pannenkoekenhuis naar de sauna. Dat klinkt toch niet slecht.
Zu hause ist alles besser
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:06:48 #269
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_27176765
quote:
Je basisverbranding hangt af van verschillende factoren...

Hier een linkje:
Energiebehoefte berekenen

Helemaal betrouwbaar is het natuurlijk nooit, maar het geeft wel een aardige indicatie.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_27181168
quote:
Je maakt al direct een denkfout in je 'berekening'. Die basisbehoefte is 1850 kcal per 24 uur en geldt dus ook als je traint. Bij de 1600 kcal die je gebruikt tijdens het trainen zit een deel basaalmetabolisme inbegrepen. Ik heb geen idee hoeveel uur je traint, maar hou er dus rekening mee dat het niet 1600 kcal trainen + 1850 kcal basaalmetabolisme op een dag is. Daarbij is de energieberekening vaak niet betrouwbaar als je al wat zwaarder bent dan gemiddeld. Energieberekeningen zijn afhankelijk van zo ongelofelijk veel factoren dat er alleen een globale schatting mogelijk is. "3100" kcal is derhalve een volkomen arbitrair getal. De ene dag zal je 2500 kcal binnen krijgen en de andere dag 3700 zonder dat dat voor problemen hoeft te zorgen bij een hoog trainingsniveau. De enige die kan beoordelen of je het goed doet dat ben jij met ondersteuning van bijv. je weegschaal.
pi_27185793
Oke duidelijk, had ik nog een vraagje.
Gisteren heb ik een pizzaatje gegeten bij de pizzeria en 2 glazen cola light , vrijdag (vandaag) is mijn weegdag vorige week woog ik nog 72.3 deze week 72.7 maar ja ik heb gister een pizzaatje gegeten, zou die pizza van gisteren van invloed geweest kunnen zijn op het gewicht van vandaag.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:45 #272
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27187397
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef tactic het volgende:
Oke duidelijk, had ik nog een vraagje.
Gisteren heb ik een pizzaatje gegeten bij de pizzeria en 2 glazen cola light , vrijdag (vandaag) is mijn weegdag vorige week woog ik nog 72.3 deze week 72.7 maar ja ik heb gister een pizzaatje gegeten, zou die pizza van gisteren van invloed geweest kunnen zijn op het gewicht van vandaag.
Niet zoveel.
Daarbij is een pizza nog best gezond hoor groente enzo Alleen de salami is erg vet.
Heb je voor het wegen misschien nog wat gegeten of gedronken, of was je de vorige keer net naar de wc geweest?
(je plast zomaar een halve liter en dat is dus ook zo ongeveer een halve kilo)
Een halve kilo erbij is verwaarloosbaar.
Carpe diem
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:25 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27189072
Een vrolijke update

Oud
Sjeen (1m70) (34,4) was 105 kg, weegt nu 99,5 kg en wil graag <95 kg wegen -5,5

Nieuw
Sjeen (1m70) (33,9) was 105 kg, weegt nu 98 kg en wil graag <95 kg wegen -7
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_27189683
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:24 schreef marchien het volgende:

[..]

Niet zoveel.
Daarbij is een pizza nog best gezond hoor groente enzo Alleen de salami is erg vet.
Heb je voor het wegen misschien nog wat gegeten of gedronken, of was je de vorige keer net naar de wc geweest?
(je plast zomaar een halve liter en dat is dus ook zo ongeveer een halve kilo)
Een halve kilo erbij is verwaarloosbaar.
Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:45:06 #275
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27190510
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:20 schreef tactic het volgende:

[..]

Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.
Dan heb je zo een halve kilo hoor
Iets meer dan twee glazen drinken
Carpe diem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')