Och, echt onbeperkt me te buiten gaan aan alles wat ik te pakken kan krijgen zal het wel niet worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:50 schreef Pandorah het volgende:
Mbt dat onbeperkt eten: op een gegeven moment merk je dat je niet zoveel meer kan eten, waardoor
je minder eet. Ik kan bijv. niet meer echt onbeperkt eten omdat ik dan echt op ploffen sta, mijn maag
niet zo van vet houdt en ik doodmoe van veel suiker word. Dus dat onbeperkte wordt op den duur
vast beperkt alleen heb je dat voor jezelf niet zo in de gaten (heb je hem nog?)..
Hmm, afbraak van spierweefsel geeft toch bijna geen afvalstoffen ? Het ging juist om het vet, omdat in vet gifstoffen opgeslagen kunnen worden.. zo heb ik het geleerd..quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:58 schreef Isabeau het volgende:
En snel afvallen zorgt voor afbraak van spierweefsel (en dat lijkt me niet het uitgangspunt van een dieet) en daarbij komen bepaalde afvalstoffen vrij. Ook kan snel afvallen de kans op galstenen vergroten. Veel eiwitten eten ipv bijv. vetten en koolhydraten beschermt niet tegen de spierafbraak als de energie-inname nog steeds te laag is.
33%quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht![]()
haha dat zou kunnenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:50 schreef marchien het volgende:
[..]
33%![]()
Dat is ook gewoon echt heel weinig.
Misschien heeft die andere 67% geen moeilte met overgewicht van 5-25 Kilo?
Duitse mannen? Die met die bierbuiken?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag in de metro een positief gebracht bericht. Ongeveer 33% van de Duitse mannen heeft geen problemen met een te dikke vrouw. Met "te dik" werd een overgewicht tot 5 (!!) kilo bedoeld. Hoezo positief? Dat betekent dat 66% al een probleem heeft met een overgewicht tot 5 kilo! Dat is amper overgewicht![]()
Ik geloof eigenlijk niet zo in precieze aantallen caloriën die je verbrandt...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
Ik, als semi-duitser, behoor dus tot die 33%quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Je basisverbranding hangt af van verschillende factoren...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Is het verantwoord om ongeveer 3100 calorieën per dag weg te eten , en met trainen dagelijks 1600 calorieën verbruiken ? hou je 1500 calorieën over.. maar die verbruikt me lichaam hoe dan ook wel toch, want basisbehoefte is 1850 ofzo ?
Je maakt al direct een denkfout in je 'berekening'. Die basisbehoefte is 1850 kcal per 24 uur en geldt dus ook als je traint. Bij de 1600 kcal die je gebruikt tijdens het trainen zit een deel basaalmetabolisme inbegrepen. Ik heb geen idee hoeveel uur je traint, maar hou er dus rekening mee dat het niet 1600 kcal trainen + 1850 kcal basaalmetabolisme op een dag is. Daarbij is de energieberekening vaak niet betrouwbaar als je al wat zwaarder bent dan gemiddeld. Energieberekeningen zijn afhankelijk van zo ongelofelijk veel factoren dat er alleen een globale schatting mogelijk is. "3100" kcal is derhalve een volkomen arbitrair getal. De ene dag zal je 2500 kcal binnen krijgen en de andere dag 3700 zonder dat dat voor problemen hoeft te zorgen bij een hoog trainingsniveau. De enige die kan beoordelen of je het goed doet dat ben jij met ondersteuning van bijv. je weegschaal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:09 schreef tactic het volgende:
Niet zoveel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef tactic het volgende:
Oke duidelijk, had ik nog een vraagje.
Gisteren heb ik een pizzaatje gegeten bij de pizzeria en 2 glazen cola light , vrijdag (vandaag) is mijn weegdag vorige week woog ik nog 72.3 deze week 72.7 maar ja ik heb gister een pizzaatje gegeten, zou die pizza van gisteren van invloed geweest kunnen zijn op het gewicht van vandaag.
Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:24 schreef marchien het volgende:
[..]
Niet zoveel.
Daarbij is een pizza nog best gezond hoorgroente enzo
Alleen de salami is erg vet.
Heb je voor het wegen misschien nog wat gegeten of gedronken, of was je de vorige keer net naar de wc geweest?
(je plast zomaar een halve liter en dat is dus ook zo ongeveer een halve kilo)
Een halve kilo erbij is verwaarloosbaar.
Dan heb je zo een halve kilo hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:20 schreef tactic het volgende:
[..]
Wel naar het toilet geweest, maar over het algemeen wel meer gedronken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |