als je gitaar niet mooi is... moet je zelf maar aandacht trekkenquote:Op dinsdag 12 april 2005 14:53 schreef Svyatagor het volgende:
In het kader van het LP-gepimp:
[afbeelding]
Tevens tvp
Als je 'les' op z'n Frans uitspreekt als 'lu' ben je echte en duffe reetkever.quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:06 schreef Jorikjet het volgende:
wie van jullie spreekt les paul uit op zijn frans? dus 'lu paul'
ghehehe ik dacht net hetzelfdequote:Op dinsdag 12 april 2005 15:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Als je 'les' op z'n Frans uitspreekt als 'lu' ben je echte en duffe reetkever.
Even aan Steve Tackeff vragen...quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:29 schreef Zanderrr het volgende:
Wie is die smurf eigenlijk? (niet Les Paul maar die kerel daarboven)
quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
als je gitaar niet mooi is... moet je zelf maar aandacht trekken![]()
![]()
Graag een beetje respect voor Adam Jones, schier briljante gitarist van de evenzo schier briljante band Tool.quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:29 schreef Zanderrr het volgende:
Wie is die smurf eigenlijk? (niet Les Paul maar die kerel daarboven)
Toolquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[..]
Graag een beetje respect voor Adam Jones, schier briljante gitarist van de evenzo schier briljante band Tool.
Overigens ziet 'ie er ook wel eens niet blauw uit:
[afbeelding]
Maar van visueel spektakel houden ze wel...
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bedoelt Dream Theater, denk ik.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben geen fan van tool,
beetje moeilijk doen om het moeilijk doen!
das allemaal hetzelfdequote:Op dinsdag 12 april 2005 16:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je bedoelt Dream Theater, denk ik.
![]()
quote:
Niets mis met die gitaarquote:Op dinsdag 12 april 2005 14:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
als je gitaar niet mooi is... moet je zelf maar aandacht trekken![]()
![]()
Als die plaatjes van jou bedoelt zijn om te bewijzen dat je geen photoshop skills hebt, dat is dat zeer geslaagdquote:
Je bedoelt meshuggah?????quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:22 schreef Jorikjet het volgende:
of messguhuahasyhu ofzo ook !
quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:57 schreef Jorikjet het volgende:
meshuggah ja. in het begin speelde ze nog gewoon normaler enzo, nu gaat het alleen nog maar om de techniek, net als bij dreamtheater.
1 2 3 4 5 6 | e------------------------ G------3--------------5-- B---------3----------5--- D------------------------ A--1-------------3------- E------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | e-----1-----------------0----------- G--------3------------------3------- B------------2-------------------2-- D----------------------------------- A--1---------------3---------------- E----------------------------------- |
ghehehe en het lijkt er niet eens opquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:11 schreef super-muffin het volgende:
Ik speelde altijd When the smoke is going down van The Scorpions verkeerd
Ik speelde na het Dm loopje
[ code verwijderd ]
Terwijl het dit moet zijn
[ code verwijderd ]
En ik hoorde niets, tot aan vanmiddag![]()
![]()
![]()
Wij willen foto's!quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:44 schreef Hugo- het volgende:
Hey, ik ben hier nieuw. Ik heb wel al een hele tijd mee gelezen, en vind dit een erg leuk topic reeks. Ik speel zelf zo'n 3,5 jaar gitaar, en zit in een rock cover/eigen nummer band. Ik heb een oerlelijke ibanez les pauls model, die allang van de markt zijn. Het ding heeft wel een lekker geluidje, en dat kan me toch meer schelen dan het uiteriljk.
beetje jammer dat we nu verder helemaal geen OP meer hebben behalve een plaatjequote:Op dinsdag 12 april 2005 18:15 schreef Hammet het volgende:
[..]
Als die plaatjes van jou bedoelt zijn om te bewijzen dat je geen photoshop skills hebt, dat is dat zeer geslaagd![]()
Ja als je daar zin in hebt...quote:Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef Prep2Fight het volgende:
Wat een lelijke OP idd![]()
Mag ik er eentje proberen te maken?
quote:Op woensdag 13 april 2005 13:17 schreef Djaser het volgende:
Mensen, het is maar een openinspost! Wat maakt het nou uit dat die mooier had gekunt? Laten we het over gitaren/gitaristen hebben.
Hij staat erbij.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:23 schreef Prep2Fight het volgende:
Djaser, je hebt daar gelijk in hoorMaar toch, misschien zoiets:
[afbeelding]
Volgens mij is TC Electronics voor de hele rijke gitaristen.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
dit lijkt me ook wel een mooi dingetje voor als je nog wat effecten zoekt:
http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
bokkum, ik had hem juist in een text bestandje gemaakt, en die het vorige topic gepost, zoals ik al zeiquote:Op woensdag 13 april 2005 13:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja als je daar zin in hebt...![]()
En Jorikjet wat een domme opmerking. Knippen plakken wtf heeft dat voor nut, aap? Dan kan je helemaal opnieuw de opmaak en alle links gaan maken.
Dusch ik wacht eventjes op WD, misschien heeft hij de OP nog opgeslagen. Dan kan ik het zo erin zetten, met een linkje naar het vorige topic erbij.
URL...quote:Op woensdag 13 april 2005 14:51 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
bokkum, ik had hem juist in een text bestandje gemaakt, en die het vorige topic gepost, zoals ik al zei![]()
In sommige nummers heb je funcitoneel vals, maar dit is iets over de top!quote:Op woensdag 13 april 2005 16:51 schreef SingleCoil het volgende:
OK. Dan post ik wel een stukje zelfgemaakte muziek:
http://home.versatel.nl/rjong999/SLOWLY.MP3
Commentaat welkom. Wel leuk commentaar natuurlijk.![]()
't begin is erg mooiquote:Op woensdag 13 april 2005 16:51 schreef SingleCoil het volgende:
OK. Dan post ik wel een stukje zelfgemaakte muziek:
http://home.versatel.nl/rjong999/SLOWLY.MP3
Commentaat welkom. Wel leuk commentaar natuurlijk.![]()
nu jouw plaatje nog weghalen en dan hebben we best een mooie OPquote:Op woensdag 13 april 2005 15:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Aap dat ding is ook nog van een stuk op 70 topics geleden.
Prehistorische OP.
Maar 't is beter dan niets.
OK ok, buiten de toonladder hoe u wilt....quote:Op woensdag 13 april 2005 18:08 schreef SingleCoil het volgende:
Vals=slecht gestemd. Ik stem altijd goed voor ik iets opneem...
Zo hé, mooie gitaar!!quote:Op woensdag 13 april 2005 22:21 schreef crN het volgende:
Zo mijn nieuwe gitaar is ook weer binnen
Ibanez RG350EX
Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De gitaar is prima afgewerkt. Puik werk Ibanez.![]()
![]()
![]()
![]()
De elementen zijn wat minder, maar das zo verholpen.![]()
Soms klinkt het heel mooi (denk aan bijv. jazzmuziek), maar dit vond ik gewoon te veel van het goede.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:21 schreef SingleCoil het volgende:
Zeker, zeker buiten de toonladder! Toonladders zijn om buiten te gaan! Negeer toonladders ! [afbeelding][afbeelding]
wat kosten die ongeveer...?quote:Op donderdag 14 april 2005 07:57 schreef NRK het volgende:
Ze zijn niet slecht, er komt alleen niet echt een bijzonder of krachtig geluid uit, het is het gewoon net nietkan veel beter klinken.. bijv door een SD of een DiMarzio erin te duwen.
Ja, dat gevoel ken ik. Ik voel me altijd zo slecht als ik een op het eerste gezicht heel makkelijk riedeltje niet gelijk kan spelen.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:51 schreef Svyatagor het volgende:
Pff, ik probeer het toch niet al te ingewikkelde eerste solootje uit Bohemian Rhapsody na te spelen, maar het gaat me een potje moeizaam!![]()
Ik heb alle noten prima te pakken, maar ik krijg de timing maar niet goed gedaan, vooral met die triolen zit ik te kutten.
Kut
Ik moet zeggen dat de afwerking echt heel goed is. De hals loopt niet aan, de frets hebben geen scherpe randen, de brug is heel sterk, tuners zijn heel sterk, de laklaag is heel strak. Weinig op aan te merkenquote:Op donderdag 14 april 2005 13:59 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hoe zit het trouwens met de verder afwerking van de 'goedkopere' ibanez gitaren (prijsklasse rond de ¤500,-)
het hout en de hardware etc.
had gehoord dat dat vroeger vrij slecht was... maar weet niet of dat nog steeds zo is... ?
Wel hoor...post je eigen accoustische werk en wij aanbidden het...quote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef SaferSephy het volgende:
Ik zie dat dit voornamelijk een electrisch gitaar topic is? Geen plaats voor een acoustisch/fingerstyle gitarist dus
Juist wel, mijn voorkeur gaat daar ook naar uitquote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef SaferSephy het volgende:
Ik zie dat dit voornamelijk een electrisch gitaar topic is? Geen plaats voor een acoustisch/fingerstyle gitarist dus
Vind je het OP plaatje die k had gemaakt wat? Of was dat bagger?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
tegen de tijd dat er een nieuw deel komt wil ik wel proberen een goede OP te maken
de linkjes updaten, nieuwe erbij etc.
maar dat is nu nog niet nodig
Je bedoelt als je 'm uittrapt?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:09 schreef Jorikjet het volgende:
even een vraagje, misschien wel heel dom, maar ik weet het niet hehe
als je een wahwah hebt, en die op de batterij laat werken, gaat die dan ook op als je niet gitaarspeelt? maw, blijftie gewoon doorlopen?
Raad eens wie die heeft.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
ja ik wil een Dunlop JH-1 kopen...
Die werkt volgens mij via de jack-unplug-methode. Als je een kabel in de input stopt, gaat 'ie aan en vreet 'ie ook batterij, ongeacht of je 'em aan- of uit hebt getrapt.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
ja ik wil een Dunlop JH-1 kopen...
Ik denk dat als je je kabel per ongeluk een weekend erin hebt laten zitten en je zoveelste batterij in notime leeg is geraakt, je er wel anders over denktquote:Op donderdag 14 april 2005 20:17 schreef Jorikjet het volgende:
ja ok, maar dan heb je het gedoe met al die draadjes, en dat raakt altijd in de knoop bij mij. misschien als ik wat meer pedaaltjes heb zo'n plankje maken. maar dit wordt me eerste pedaaltje
2ehands naturlich
plaatje is wel tof, alleen jammer dat je de mooie gitaren niet meer goed ziet door je effectquote:Op donderdag 14 april 2005 18:57 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Vind je het OP plaatje die k had gemaakt wat? Of was dat bagger?![]()
dat ben ik een paar keer vergeten, totdat mn ma boos werd omdat ik teveel batterijen verbruiktequote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef Hugo- het volgende:
Hehe, dat is zo lullig als je batterij na een weekend op is. Gelukkig vergeet ik nooit de kabels uit mijn distortion te halen.
Niets weerhoud mij!quote:Op donderdag 14 april 2005 21:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
plaatjes mag iedereen gewoon maken (behalve jij, Ton)
Hé hoe is dat effect nou?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:48 schreef Hugo- het volgende:
Mijn Boss Super feedbacker & Distortion (wat een naam) gaat alleen maar kut klinken als de batterij op is.
Prep2Fight, ik heb het mp3tje nou via mail naar je gestuurt, ik hoop dat hij aan komt.
daar heb je gelijk in...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...![]()
maar geen bavianen meer !
Wtf is er mis met bavianen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
feest
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:57 schreef Prep2Fight het volgende:
En hier nog een demotje van mij:
Rex's Blues (T. Van Zandt)...
Reel Studio Nibbixwoud, kreeg eens de gelegenheid om wat op te nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 22:02 schreef Hugo- het volgende:
Wow, echt vet cool dingetje van jou!Gitaar klinkt ook lekker. Met wat voor programma neem jij op?
Oversturen is goed.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
dan ligt dat aan jouquote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef SingleCoil het volgende:
Hugo: plaatjes doen het niet...
Dat mp3'tje klinkt idd lekker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:15 schreef Hugo- het volgende:
Ligt idd aan jou. Die kale plekken op mijn gitaar waren er btw al toen ik hem kocht, beetje jammer maar ik viel voor de sound.
Cool edit heb ik altijd problemen meequote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
Of Cool Edit heeft problemen met jou.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Cool edit heb ik altijd problemen mee![]()
Bedoel je dat ie ín Cool Edit aan 't clippen is?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:18 schreef Hugo- het volgende:
Mijn enige probleem met cool edit is de distortion. Of ik er nou een pedaal tussen doe, of het in cool edit invoer, het blijft kut klinken.
Ik zal binnenkort wel een mp3 sturen van een demo van mn band, daar klinkt mn distortion wel mooi.
Naja, kben nou weg, mzzl.
Microfoon ervoor. (die in de pc, dat wel jaquote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
mn soundcard is nogal slecht en krijg veel ruis als ik wil opnemen
nemen jullie trouwens via je versterker op of meteen in je pc stoppen?
Voorheen nam ik op door een microfoon voor m'n versterker te zetten en dat m'n computer in te stoppen. Werkt natuurlijk best goed, maar ik vond het vervelend dat je zoveel herrie moet maken om een toffe opname te maken. Daardoor kan ik bv 's avonds niks opnemen en dat is best jammer, want juist dan heb ik tijd.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Versterker in de PC...quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Precies, om die speaker gaat het ook. Als je de lijn-uitgang van je versterker direct in je opname-medium prikt, neem je het effect van je speaker helemaal niet mee en dat is juist wat de klank zo mooi maakt.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:33 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.
Nou bedankt voor je post.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:55 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hoooo jongens, ik wilde ook graag nog even iets posten. Het topic gaat zo snel!
Trouwens allemaal vette dingen ingespeeld Single Coil, Hugo en Prep2Fight!!!!![]()
![]()
Ben je tevreden over dat geluid? Ik vind het nl. altijd zo kil klinken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:43 schreef Hugo- het volgende:
Ik plug mijn gitaar rechstreeks in mijn computer. Misschien zou ik het ook eens via de versterker moeten proberen, maar mijn probleem is dan weer dat ik geen goede microfoon heb.
Cool. Wat gebruik je om de begeleiding op te nemen? Een externe synthesizer?quote:
Ik ben gewoon begonnen met dat plaatje van die akoestische gitaar en die grootte beviel me wel. Maar ik zal me de volgende keer er aan houden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:34 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ja tuurlijk
als ik 'm open geven jullie gewoon de link van het plaatje en dan zet ik 'm ertussen
ik ga natuurlijk zelf ook weer wat maken
laten we een beedte aanhouden van 550 pixels
is wel makkelijk
als we nou maar lang genoeg lullen over de OP van de volgende reeks, raakt deze vanzelf wel volquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ben gewoon begonnen met dat plaatje van die akoestische gitaar en die grootte beviel me wel. Maar ik zal me de volgende keer er aan houden.
én we hebben weer meer posts.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
als we nou maar lang genoeg lullen over de OP van de volgende reeks, raakt deze vanzelf wel vol
Rock & Rollquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:26 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
niet te vroeg juichen, misschien vinden jullie het wel helemaal niks
edit: vertel eens wat meer over die gast
ik ken 'm helemaal niet... wat voor stijl speelt ie etc.
Zoals ik al eerder zei, clean klinkt het wel mooi, maar zodra er distortion overheen gaat klinkt het kut.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ben je tevreden over dat geluid? Ik vind het nl. altijd zo kil klinken.
Dat komt dus puur omdat je het effect van de speaker niet meeneemt in je opname.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:53 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, clean klinkt het wel mooi, maar zodra er distortion overheen gaat klinkt het kut.
Dan neem je het signaal op wat uit je versterker komt en normaal gesproken nog langs de speaker moet. Voor distortion klinkt dat nog steeds kut, want juist de speaker geeft het geluid de typische gitaar-kleuring.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:06 schreef Hugo- het volgende:
Oh, gelijk nog even een vraagje. Ik zat me laatst af te vragen. Stel je voor, ik plug mijn gitaar gewoon in mijn versterker. En vervolgens stop ik ook een kabel in de hoofdtelefoon uitgang naar mijn pc. Neemt hij dan de effecten van mijn versterker mee of gebeurt er helemaal niks? Iemand ooit geprobeert?
De speaker heeft nauwelijks invloed op het geluid. Probeer maar gewoon uit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan neem je het signaal op wat uit je versterker komt en normaal gesproken nog langs de speaker moet. Voor distortion klinkt dat nog steeds kut, want juist de speaker geeft het geluid de typische gitaar-kleuring.
Mènquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De speaker heeft nauwelijks invloed op het geluid. Probeer maar gewoon uit.
quote:Op donderdag 14 april 2005 23:09 schreef Gitarist het volgende:
Wauw... ziet er professioneel uit...
Bij mij gaat het zo:
Gitaar > Mic voor amp > computer (analoge line-in)
Brakke kwaliteit maar het werkt wel redelijk
Idd. Bij de Pod xt live kun je hem ook direct in het mengpaneel stoppen. Je ziet dit ook steeds vaker gebeuren idd. En voor de opnames is dit alleen maar voordeling doordat je oversturen en dat soort dingen kunt vermijden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
Zowel in de studio als live speel ik altijd direct van mijn 19"-rekje naar het mengpaneel, dus zonder eindversterker en zonder speaker. Het klinkt prima. Het is een wijdverbrijd fabeltje dat speakers een enorme invloed op het geluid zouden hebben. Ik kan andere speakersims inschakelen en dat klinkt het idd anders. Maar die gebruik nooit, ik wil te allen tijden hetzelfde geluid uit mijn setup kunnen krijgen, of dat nou thuis is, of in de studio, of in de oefenruimte of live. Dus ga ik gewoon rechtstreeks vanaf mijn rekje naar het mengpaneel met niks er meer tussen dat het geluid kan kleuren.
Het Topic voor de Gitarist - Nr. 21
En ik ben bepaald niet de enige, steeds meer gitaristen gooien gewoon hun V-Amp of POD rechtstreeks naar de PA.
Voor kleine saaltjes of als de monitor niet goed is gebruik ik een 2 x 80 w transistor eindversterker die naar een boxje gaat dat ik zelf gemaakt heb en daar zitten 4 60w autospeakertjes in. Klinkt geweldig!
Fender vind ik vet 'overpriced'..quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:03 schreef Jorikjet het volgende:
ik had trouwens gister die catalogus gekregen van die winkel in koln, duitsland. veel gitaren enzo daarin
zelfs een hele dure lelijke fender set, van 22450 euro
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!quote:
ik vind er best een paar mooie tussenzitten...quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!
Wat bedoel je precies met beginners versterker? Dat er al een paar effecten in zitten of dat is hij ergens beperkend in? Want ik wil wel iets hebben waar ik lange tijd mee door kan.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:36 schreef Gitarist het volgende:
Ik ooit eens op een Cubje gespeelt (de 30 weliswaar) en ik stond versteld van de klank! Ook leuke effectjes erin.
Maar het is en blijft natuurlijk wel een 'beginners" versterker...
quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!
Sommige kleurcombinaties zijn wat minder maar over het algemeen vind ik het gaaf. Die drie die ik gepost hebt vind ik allemaal wel cool maar die bovenste vind ik de mooiste.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:05 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik vind ze niet allemaal mooi, maar bijvoorbeeld de bovenste vind ik best tof
Uiteraard, maar dan neem je alsnog een speaker mee in je circuit, het is alleen een virtuele speaker. Apparaten als de V-Amp of de POD gebruiken namelijk modelling om een speaker te simuleren.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
En ik ben bepaald niet de enige, steeds meer gitaristen gooien gewoon hun V-Amp of POD rechtstreeks naar de PA.
waar?quote:Op zondag 17 april 2005 13:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ken iemand met een fender en een heleboel pedaaltjes die gister moest optreden...
Een bekende?quote:Op zondag 17 april 2005 13:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ken iemand met een fender en een heleboel pedaaltjes die gister moest optreden...
Wat heb je voor gitaar? T is handig best felle pickups te hebben voor zoiets en hoe hoog staan je snaren? met laagstaande is het vaak makkelijker, net als met aardig wat gain/distortion.quote:Op zondag 17 april 2005 11:20 schreef Maidenfan het volgende:
Hey,
Zou iemand mij de theorie kunnen uitleggen hoe je stukken zoals thunderstruck moet spelen?
Wow! Dankje.quote:
dat dacht ik ook al, maar je weet maar nooit...quote:Op zondag 17 april 2005 14:41 schreef Jorikjet het volgende:
ow, hehe, dan was die dat dus niet
als je vaak oefent wordt je er ook steeds sneller in en dat is leukquote:Op zondag 17 april 2005 15:13 schreef Hugo- het volgende:
En idd, Thunderstruck is gewoon veel oefenen. Je moet zorgen dat je hammer-ons en pull offs harder gaan klinken, en dat je andere snaren niet mee slaat. Gewoon een kwestie van heel vaak doen.
liedje van AC/CD snel downloaden!!quote:
Een van de meer recente hitjes van AC/DC in Nederland.quote:
't Klinkt ook leukquote:Op zondag 17 april 2005 16:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat is een liedje van acdc!
In het begin speelt angus de riff met alleen zn linker hand, ziet er altijd leuk uit!
Dat heb ik een hele tijd geleden gehoord. Denk dat zo langzamerhand wel af is dan.quote:Op zondag 17 april 2005 16:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat Angus laat bouwen in het oosten van NL. Oner zijn huis zou namelijk een of andere mega-homestudio gebouwd worden! gaaf!
ik welquote:Op zondag 17 april 2005 16:09 schreef Jorikjet het volgende:
ik en ac/dc gaan niet samen.
Fender Strat... geen felle pickups dus maar met veel gain klinkt het wel behoorlijk...quote:Op zondag 17 april 2005 14:58 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Wat heb je voor gitaar? T is handig best felle pickups te hebben voor zoiets en hoe hoog staan je snaren? met laagstaande is het vaak makkelijker, net als met aardig wat gain/distortion.
Daarnaast heeft het gewoon veel met kracht te maken denk ik, dus gewoon veel oefenen...
het begin van het nummer is het enige boeiendequote:Op zondag 17 april 2005 16:09 schreef Jorikjet het volgende:
ik en ac/dc gaan niet samen.
Te lijkt me vooral leuk om een beetje mee te experimenteren en nieuwe geluiden te ontdekken. (mja ik moet eerst leren gitaar te spelen)quote:Op zondag 17 april 2005 17:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
tja... ik gebruik 'm niet veel...
je moet niet denken dat je echt een acoustisch geluid krijgt
dat je een acoustisch gitaar kan vervangen, maar het komt er wel dicht in de buurt
je kan er veel aan afstellen, maar ik denk dat het geluid sterk van je gitaar/versterker afhankelijk is
ik moet 'm is nog beter gaan leren gebruiken en om te beginnen is aansluiten![]()
*WD speelt al een hele tijd pedaalloos
edit:
je kan pedalen beluisteren, maar het komt nooit helemaal overeen met je eigen gear
Sorry mate...ik zet de speakersims altijd uit, die maken je geluid te "vaag". Tegenwoordig gaan we totaal digitaal...direct met de S/PDIF naar de mengtafel. Ik zal je straks even laten horen hoe dat klinkt...quote:Op zondag 17 april 2005 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan neem je alsnog een speaker mee in je circuit, het is alleen een virtuele speaker. Apparaten als de V-Amp of de POD gebruiken namelijk modelling om een speaker te simuleren.
Een signaal waar echt geen speaker om voorkomt (bv direct de line-out van je amp in de line-in van je geluidskaart) is echt niet om aan te horen.
Ja, laat maar horen, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 17 april 2005 18:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Sorry mate...ik zet de speakersims altijd uit, die maken je geluid te "vaag". Tegenwoordig gaan we totaal digitaal...direct met de S/PDIF naar de mengtafel. Ik zal je straks even laten horen hoe dat klinkt...
Ik heb er wel eens van gehoord. Een vriend van me moest voor gitaarles uit de pols gaan benden. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik doe of hoe het hoort, maar voor zover ik weet doe ik niks verkeerd.quote:Op zondag 17 april 2005 18:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bends vanuit pols ipv uit vingers?
nooit van gehoord / nooit op gelet
M'n gitaarleraar welquote:Op zondag 17 april 2005 18:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bends vanuit pols ipv uit vingers?
nooit van gehoord / nooit op gelet
Andersom is hetzelfdequote:Op zondag 17 april 2005 22:25 schreef Hugo- het volgende:
Ik heb geen %#&*)#&*%) gitaarles meer, omdat ik geen tijd heeft als mijn leraar wel tijd heeft, en andersom.Dat is nou al een jaar zo. Ik moet hem binnenkort maar weer eens bellen of hij tijd heeft.
quote:Op zondag 17 april 2005 22:28 schreef Hugo- het volgende:
Nee, andersom is dat ik wel tijd heeft, maar dat mijn gitaar leraar dan geen tijd heeft.
![]()
mijne nietquote:
Van alles wat proberen, tot nu toe heb ik alleen maar ervaring met stock-snaren, dus dat zegt wel genoeg. Dan is zowat iedere nieuwe snaar een verbeteringquote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
D'addario vind ik helemaal niks...
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uitquote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
D'addario vind ik helemaal niks... heb nog een pakje voor de verkoop
ik heb een tijdje met Fender Bullets gespeeld en die spelen erg lekker
Nu speel ik met Ernie Balls super slinky en die spelen ook erg lekker
Die dingen zijn echt geniaal.quote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik heb een tijdje met Fender Bullets gespeeld en die spelen erg lekker
Ik heb het jaren gezworen bij d'addario. Alleen ergerde ik me een beetje over het feit dat ik elke twee a drie weken mijn snaren van mijn 6 snaar (gedowntuned welliswaar) moest vervangen. Nu heb ik die E.B powerslinky's 011. De gitaar klinkt nu íets' bruuter, en ze zitten iets strakker, wat ik prettiger vind spelen. Nu alleen nog benieuwd naar de houdbaarheidsdatum..quote:Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef Hammet het volgende:
[..]
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uit. Ik had wel wat problemen met de intonatie maar dat is inmiddels wel verholpen (min of meer).
Ik heb even een kort stukje opgenomen:quote:Op zondag 17 april 2005 21:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, laat maar horen, ik ben benieuwd.
Vertel er dan ook ff het signaalpad bij.
...maar ik ben er blij mee...quote:Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef Hugo- het volgende:
Klinkt erg lekker singlecoil.
Die gitaar op dat plaatje vind ik btw echt oerlelijk.
Klinkt goed, hè.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik heb even een kort stukje opgenomen:
http://home.wanadoo.nl/rjong999/NoSpeaker.mp3
Neuh, dat gaat niet. Ik gerbuik de S/P DIF digitale uitgang van de V-Amp Pro en die gaat er uit voor de speakersimulatie.quote:Op maandag 18 april 2005 14:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Klinkt goed, hè.
Zou het mogelijk zijn om tussendoor de speakersim aan en uit te zetten?
Hmm, ik vind het lastig om te horen.quote:Op maandag 18 april 2005 14:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Neuh, dat gaat niet. Ik gerbuik de S/P DIF digitale uitgang van de V-Amp Pro en die gaat er uit voor de speakersimulatie.
In de V-Amp Pro zitten 16 cabinetmodellen, en je hoort wel een klein beetje verschil, maar mooier vind ik het niet. Het belangrijkste effect is toch weer een klein beetje compressie, galm en reverb met wat EQ. En dat kan ik zo ook wel instellen. Natuurlijk klinkt een 4x 12" Marshall anders dan een 2 x 10" Vox of een 8 x 10" Bassman, maar ik vind dat nou niet zo heel belangrijk.
Belangrijker zijn de effectjes die de Psychoacoustic Enhancer van de DSP2024P er bij stopt. Die tilt hier en daar wat extreem hoog of laag er bij, met een heel zacht 'ambience' goldplate galmpje, en hij maakt wat sub-laag en super-hoog met een octaver. Dat geeft een 'edgy' geluid, zodat je ook bij lagere volumes nog heel goed door de mix komt, met een lekker stevige body, zonder dat je de bassist in de weg zit.
Ik gebruik hetzelfde setje (maar dan met minder Gain) ook voor mijn acoustische setup (Ibanez AEG-10 met Fishman pickup), dat klinkt ook geweldig, vooral als we live spelen. Luisteren ? http://www.kramer-music.nl/Identity%20LOV.mp3 Live opgenomen bij SymphoCity Radio.
ik speel graag 0.009 want ze buigen zo lekkerquote:Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef Hammet het volgende:
[..]
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uit. Ik had wel wat problemen met de intonatie maar dat is inmiddels wel verholpen (min of meer).
Als ik eerlijk ben is het een versterker voor mensen die nog niet weten wat ze willen. Tuurlijk kan je er heel lang mee voort. Maar ik neem aan dat je op den duur je eigen smaak en geluid gaat kiezen waardoor je toch liever een Marshall, Kock, Mesa Boogie oid wil... het geluid van de cube vind ik nogal kaal... (maar dat komt misschien omdat ik wat meer versterkers heb gehoord in de loop der jaren)quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:58 schreef Djaser het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met beginners versterker? Dat er al een paar effecten in zitten of dat is hij ergens beperkend in? Want ik wil wel iets hebben waar ik lange tijd mee door kan.
Ik vond ze zelf eerst ook zeer cool, totdat ik ze van dichtbij zag. Dan zie je echt die verfspetters, niet zo mooi vind ik.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Sommige kleurcombinaties zijn wat minder maar over het algemeen vind ik het gaaf. Die drie die ik gepost hebt vind ik allemaal wel cool maar die bovenste vind ik de mooiste.
Deze is ook gaaf:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
dat is vast niet timquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:21 schreef Hugo- het volgende:
Mjah, ik vind ze soms ook wel cool. Ik ken n gozer die er één heeft en die ziet er gewoon vet uit vind ik.
Ik vind em ook super!! Zou em zo willen hebben hier..quote:Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...maar ik ben er blij mee...
...dus nog wat foto's:
Standard plus? Ik dacht dat de plus een flame top had ipv een gewone maple top? Of ben ik nou dom?quote:Op maandag 18 april 2005 19:41 schreef NielZ89 het volgende:
zoals beloofd
Eerst de gitaren maar:
Epiphone Les Paul standard plus
[afbeelding]
ik denk dat die nu 5 of 6 jaar oud is... hij speelde eerst wel redelijk maar nu ik de hals wat opgeschuurd heb met een fijne korrel speelt hij veel lekkerderquote:Op maandag 18 april 2005 20:03 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
uit welk jaar komt je Affinity? het lijkt een wat oudere...
wat vind je ervan? speelt ie lekker?
Het valt me inderdaad reuze mee, voor een sound als deze kun je dus blijkbaar wel wegkomen zonder speaker.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Van de V-Amp heb ik de speaker simulatie uitgeschakeld.
Ik vind het niet zo gek klinken. Maar smaken verschillen natuurlijk...
Hey Partner in crime!quote:Op maandag 18 april 2005 22:44 schreef Loserkid het volgende:
Ik heb een nieuwe Fender Stratocaster zon 50 jarig jubileum ding..foto's komen nog heb weinig tijd nu..
Ik ga nu sparen voor een buizenversterker
Ik zal van de week even iets met higain posten, dat klinkt eigenlijk nog beter. De DSP2024P heeft trouwens geen speaker- en amp-sims's hoor, dat is gewoon een multi-effect.quote:Op maandag 18 april 2005 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad reuze mee, voor een sound als deze kun je dus blijkbaar wel wegkomen zonder speaker.
Ik ben wel benieuwd of ook mooi blijft als je met hogere gains en distortions gaat spelen.
Trouwens, die DSP2024P biedt ook dingen als amp- en speakersimulation, dat heb je toch ook wel uitgeschakeld he
Oh ik ken het ding verder niet, maar ik las iets op de site van Behringer over amp-simulatie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 03:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De DSP2024P heeft trouwens geen speaker- en amp-sims's hoor, dat is gewoon een multi-effect.
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.quote:
ghehehe ik wist dat je het zou zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:16 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:28 schreef Hammet het volgende:
[..]
ghehehe ik wist dat je het zou zeggen
wat voor pedalen heb jij dan...?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:16 schreef Ibanez het volgende:
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
quote:effecten:
Boss Me 50 multieffect floorboard.
Boss Metalzone MT II.
Boss CE 5 Chorus ensemble.
Dunlop Jimi Hendrix wah.
Korg Toneworks Hyperdistortion 104 ds
Hmm, goed dat je dat zegt. Ik overwoog namelijk wel om hem te kopen, maar als hij voor bands niet zo geschikt is is dat wel een groot minpunt. Ik vind de distorions erop idd niet zo mooi, maar de rest van de effecten wel.quote:Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
Sorry btw nog voor die reactie van mij, bedoelde het niet zo heel negatief ofzo, maar ik vind die handvaten nooit mooi. Ik had alleen niet door dat het jou gitaar was.quote:...maar ik ben er blij mee...
...dus nog wat foto's:
Ja, moet wel kunnen gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:16 schreef Hugo- het volgende:
Haha, kan je wat opnemen? Ben wel benieuwd. En vriend van me heeft er ook één gekocht hij vond 't ook een cool ding.
(Zal ik even een liedje opnemen? Ik heb sinds kort ook een microfoontje.)quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja, moet wel kunnen gaan.
Momentje geduld.
Ik heb overigens totáááál geen ervaring mee, heb er geen tabs voor, kan hem nog niet goed in open G tunen en het klinkt dus nergens naar, maar ik zal wat proberen.
Plexiglas.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
glas of metaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |