mijne nietquote:
Van alles wat proberen, tot nu toe heb ik alleen maar ervaring met stock-snaren, dus dat zegt wel genoeg. Dan is zowat iedere nieuwe snaar een verbeteringquote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
D'addario vind ik helemaal niks...
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uitquote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
D'addario vind ik helemaal niks... heb nog een pakje voor de verkoop
ik heb een tijdje met Fender Bullets gespeeld en die spelen erg lekker
Nu speel ik met Ernie Balls super slinky en die spelen ook erg lekker
Die dingen zijn echt geniaal.quote:Op maandag 18 april 2005 09:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik heb een tijdje met Fender Bullets gespeeld en die spelen erg lekker
Ik heb het jaren gezworen bij d'addario. Alleen ergerde ik me een beetje over het feit dat ik elke twee a drie weken mijn snaren van mijn 6 snaar (gedowntuned welliswaar) moest vervangen. Nu heb ik die E.B powerslinky's 011. De gitaar klinkt nu íets' bruuter, en ze zitten iets strakker, wat ik prettiger vind spelen. Nu alleen nog benieuwd naar de houdbaarheidsdatum..quote:Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef Hammet het volgende:
[..]
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uit. Ik had wel wat problemen met de intonatie maar dat is inmiddels wel verholpen (min of meer).
Ik heb even een kort stukje opgenomen:quote:Op zondag 17 april 2005 21:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, laat maar horen, ik ben benieuwd.
Vertel er dan ook ff het signaalpad bij.
...maar ik ben er blij mee...quote:Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef Hugo- het volgende:
Klinkt erg lekker singlecoil.
Die gitaar op dat plaatje vind ik btw echt oerlelijk.
Klinkt goed, hè.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik heb even een kort stukje opgenomen:
http://home.wanadoo.nl/rjong999/NoSpeaker.mp3
Neuh, dat gaat niet. Ik gerbuik de S/P DIF digitale uitgang van de V-Amp Pro en die gaat er uit voor de speakersimulatie.quote:Op maandag 18 april 2005 14:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Klinkt goed, hè.
Zou het mogelijk zijn om tussendoor de speakersim aan en uit te zetten?
Hmm, ik vind het lastig om te horen.quote:Op maandag 18 april 2005 14:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Neuh, dat gaat niet. Ik gerbuik de S/P DIF digitale uitgang van de V-Amp Pro en die gaat er uit voor de speakersimulatie.
In de V-Amp Pro zitten 16 cabinetmodellen, en je hoort wel een klein beetje verschil, maar mooier vind ik het niet. Het belangrijkste effect is toch weer een klein beetje compressie, galm en reverb met wat EQ. En dat kan ik zo ook wel instellen. Natuurlijk klinkt een 4x 12" Marshall anders dan een 2 x 10" Vox of een 8 x 10" Bassman, maar ik vind dat nou niet zo heel belangrijk.
Belangrijker zijn de effectjes die de Psychoacoustic Enhancer van de DSP2024P er bij stopt. Die tilt hier en daar wat extreem hoog of laag er bij, met een heel zacht 'ambience' goldplate galmpje, en hij maakt wat sub-laag en super-hoog met een octaver. Dat geeft een 'edgy' geluid, zodat je ook bij lagere volumes nog heel goed door de mix komt, met een lekker stevige body, zonder dat je de bassist in de weg zit.
Ik gebruik hetzelfde setje (maar dan met minder Gain) ook voor mijn acoustische setup (Ibanez AEG-10 met Fishman pickup), dat klinkt ook geweldig, vooral als we live spelen. Luisteren ? http://www.kramer-music.nl/Identity%20LOV.mp3 Live opgenomen bij SymphoCity Radio.
ik speel graag 0.009 want ze buigen zo lekkerquote:Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef Hammet het volgende:
[..]
Super Slinky? Ik snap niet dat mensen daar nog mee spelen, ik vind het echt véél te dun. Ik zou ze toch minstens vervangen door regular slinky's. Ik zelf speel met power slinky's, daar komt echt een geweldige toon uit. Ik had wel wat problemen met de intonatie maar dat is inmiddels wel verholpen (min of meer).
Als ik eerlijk ben is het een versterker voor mensen die nog niet weten wat ze willen. Tuurlijk kan je er heel lang mee voort. Maar ik neem aan dat je op den duur je eigen smaak en geluid gaat kiezen waardoor je toch liever een Marshall, Kock, Mesa Boogie oid wil... het geluid van de cube vind ik nogal kaal... (maar dat komt misschien omdat ik wat meer versterkers heb gehoord in de loop der jaren)quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:58 schreef Djaser het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met beginners versterker? Dat er al een paar effecten in zitten of dat is hij ergens beperkend in? Want ik wil wel iets hebben waar ik lange tijd mee door kan.
Ik vond ze zelf eerst ook zeer cool, totdat ik ze van dichtbij zag. Dan zie je echt die verfspetters, niet zo mooi vind ik.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Sommige kleurcombinaties zijn wat minder maar over het algemeen vind ik het gaaf. Die drie die ik gepost hebt vind ik allemaal wel cool maar die bovenste vind ik de mooiste.
Deze is ook gaaf:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
dat is vast niet timquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:21 schreef Hugo- het volgende:
Mjah, ik vind ze soms ook wel cool. Ik ken n gozer die er één heeft en die ziet er gewoon vet uit vind ik.
Ik vind em ook super!! Zou em zo willen hebben hier..quote:Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...maar ik ben er blij mee...
...dus nog wat foto's:
Standard plus? Ik dacht dat de plus een flame top had ipv een gewone maple top? Of ben ik nou dom?quote:Op maandag 18 april 2005 19:41 schreef NielZ89 het volgende:
zoals beloofd
Eerst de gitaren maar:
Epiphone Les Paul standard plus
[afbeelding]
ik denk dat die nu 5 of 6 jaar oud is... hij speelde eerst wel redelijk maar nu ik de hals wat opgeschuurd heb met een fijne korrel speelt hij veel lekkerderquote:Op maandag 18 april 2005 20:03 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
uit welk jaar komt je Affinity? het lijkt een wat oudere...
wat vind je ervan? speelt ie lekker?
Het valt me inderdaad reuze mee, voor een sound als deze kun je dus blijkbaar wel wegkomen zonder speaker.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Van de V-Amp heb ik de speaker simulatie uitgeschakeld.
Ik vind het niet zo gek klinken. Maar smaken verschillen natuurlijk...
Hey Partner in crime!quote:Op maandag 18 april 2005 22:44 schreef Loserkid het volgende:
Ik heb een nieuwe Fender Stratocaster zon 50 jarig jubileum ding..foto's komen nog heb weinig tijd nu..
Ik ga nu sparen voor een buizenversterker
Ik zal van de week even iets met higain posten, dat klinkt eigenlijk nog beter. De DSP2024P heeft trouwens geen speaker- en amp-sims's hoor, dat is gewoon een multi-effect.quote:Op maandag 18 april 2005 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad reuze mee, voor een sound als deze kun je dus blijkbaar wel wegkomen zonder speaker.
Ik ben wel benieuwd of ook mooi blijft als je met hogere gains en distortions gaat spelen.
Trouwens, die DSP2024P biedt ook dingen als amp- en speakersimulation, dat heb je toch ook wel uitgeschakeld he
Oh ik ken het ding verder niet, maar ik las iets op de site van Behringer over amp-simulatie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 03:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De DSP2024P heeft trouwens geen speaker- en amp-sims's hoor, dat is gewoon een multi-effect.
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.quote:
ghehehe ik wist dat je het zou zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:16 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:28 schreef Hammet het volgende:
[..]
ghehehe ik wist dat je het zou zeggen
wat voor pedalen heb jij dan...?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:16 schreef Ibanez het volgende:
Die me 50 zuigt ontiegelijk!!!vooral op een top met cabinet op de iets hogere volumes. Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
quote:effecten:
Boss Me 50 multieffect floorboard.
Boss Metalzone MT II.
Boss CE 5 Chorus ensemble.
Dunlop Jimi Hendrix wah.
Korg Toneworks Hyperdistortion 104 ds
Hmm, goed dat je dat zegt. Ik overwoog namelijk wel om hem te kopen, maar als hij voor bands niet zo geschikt is is dat wel een groot minpunt. Ik vind de distorions erop idd niet zo mooi, maar de rest van de effecten wel.quote:Voor thuis is het leuk speelgoed, maar voor in de oefenruimte of op het podium maak je mij blijer met analoge pedaaltjes.
Sorry btw nog voor die reactie van mij, bedoelde het niet zo heel negatief ofzo, maar ik vind die handvaten nooit mooi. Ik had alleen niet door dat het jou gitaar was.quote:...maar ik ben er blij mee...
...dus nog wat foto's:
Ja, moet wel kunnen gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:16 schreef Hugo- het volgende:
Haha, kan je wat opnemen? Ben wel benieuwd. En vriend van me heeft er ook één gekocht hij vond 't ook een cool ding.
(Zal ik even een liedje opnemen? Ik heb sinds kort ook een microfoontje.)quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja, moet wel kunnen gaan.
Momentje geduld.
Ik heb overigens totáááál geen ervaring mee, heb er geen tabs voor, kan hem nog niet goed in open G tunen en het klinkt dus nergens naar, maar ik zal wat proberen.
Plexiglas.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
glas of metaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |