Wat bedoel je precies met beginners versterker? Dat er al een paar effecten in zitten of dat is hij ergens beperkend in? Want ik wil wel iets hebben waar ik lange tijd mee door kan.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:36 schreef Gitarist het volgende:
Ik ooit eens op een Cubje gespeelt (de 30 weliswaar) en ik stond versteld van de klank! Ook leuke effectjes erin.
Maar het is en blijft natuurlijk wel een 'beginners" versterker...
quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!
Sommige kleurcombinaties zijn wat minder maar over het algemeen vind ik het gaaf. Die drie die ik gepost hebt vind ik allemaal wel cool maar die bovenste vind ik de mooiste.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:05 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik vind ze niet allemaal mooi, maar bijvoorbeeld de bovenste vind ik best tof
Uiteraard, maar dan neem je alsnog een speaker mee in je circuit, het is alleen een virtuele speaker. Apparaten als de V-Amp of de POD gebruiken namelijk modelling om een speaker te simuleren.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
En ik ben bepaald niet de enige, steeds meer gitaristen gooien gewoon hun V-Amp of POD rechtstreeks naar de PA.
waar?quote:Op zondag 17 april 2005 13:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ken iemand met een fender en een heleboel pedaaltjes die gister moest optreden...
Een bekende?quote:Op zondag 17 april 2005 13:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik ken iemand met een fender en een heleboel pedaaltjes die gister moest optreden...
Wat heb je voor gitaar? T is handig best felle pickups te hebben voor zoiets en hoe hoog staan je snaren? met laagstaande is het vaak makkelijker, net als met aardig wat gain/distortion.quote:Op zondag 17 april 2005 11:20 schreef Maidenfan het volgende:
Hey,
Zou iemand mij de theorie kunnen uitleggen hoe je stukken zoals thunderstruck moet spelen?
Wow! Dankje.quote:
dat dacht ik ook al, maar je weet maar nooit...quote:Op zondag 17 april 2005 14:41 schreef Jorikjet het volgende:
ow, hehe, dan was die dat dus niet
als je vaak oefent wordt je er ook steeds sneller in en dat is leukquote:Op zondag 17 april 2005 15:13 schreef Hugo- het volgende:
En idd, Thunderstruck is gewoon veel oefenen. Je moet zorgen dat je hammer-ons en pull offs harder gaan klinken, en dat je andere snaren niet mee slaat. Gewoon een kwestie van heel vaak doen.
liedje van AC/CD snel downloaden!!quote:
Een van de meer recente hitjes van AC/DC in Nederland.quote:
't Klinkt ook leukquote:Op zondag 17 april 2005 16:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat is een liedje van acdc!
In het begin speelt angus de riff met alleen zn linker hand, ziet er altijd leuk uit!
Dat heb ik een hele tijd geleden gehoord. Denk dat zo langzamerhand wel af is dan.quote:Op zondag 17 april 2005 16:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat Angus laat bouwen in het oosten van NL. Oner zijn huis zou namelijk een of andere mega-homestudio gebouwd worden! gaaf!
ik welquote:Op zondag 17 april 2005 16:09 schreef Jorikjet het volgende:
ik en ac/dc gaan niet samen.
Fender Strat... geen felle pickups dus maar met veel gain klinkt het wel behoorlijk...quote:Op zondag 17 april 2005 14:58 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Wat heb je voor gitaar? T is handig best felle pickups te hebben voor zoiets en hoe hoog staan je snaren? met laagstaande is het vaak makkelijker, net als met aardig wat gain/distortion.
Daarnaast heeft het gewoon veel met kracht te maken denk ik, dus gewoon veel oefenen...
het begin van het nummer is het enige boeiendequote:Op zondag 17 april 2005 16:09 schreef Jorikjet het volgende:
ik en ac/dc gaan niet samen.
Te lijkt me vooral leuk om een beetje mee te experimenteren en nieuwe geluiden te ontdekken. (mja ik moet eerst leren gitaar te spelen)quote:Op zondag 17 april 2005 17:02 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
tja... ik gebruik 'm niet veel...
je moet niet denken dat je echt een acoustisch geluid krijgt
dat je een acoustisch gitaar kan vervangen, maar het komt er wel dicht in de buurt
je kan er veel aan afstellen, maar ik denk dat het geluid sterk van je gitaar/versterker afhankelijk is
ik moet 'm is nog beter gaan leren gebruiken en om te beginnen is aansluiten![]()
*WD speelt al een hele tijd pedaalloos
edit:
je kan pedalen beluisteren, maar het komt nooit helemaal overeen met je eigen gear
Sorry mate...ik zet de speakersims altijd uit, die maken je geluid te "vaag". Tegenwoordig gaan we totaal digitaal...direct met de S/PDIF naar de mengtafel. Ik zal je straks even laten horen hoe dat klinkt...quote:Op zondag 17 april 2005 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan neem je alsnog een speaker mee in je circuit, het is alleen een virtuele speaker. Apparaten als de V-Amp of de POD gebruiken namelijk modelling om een speaker te simuleren.
Een signaal waar echt geen speaker om voorkomt (bv direct de line-out van je amp in de line-in van je geluidskaart) is echt niet om aan te horen.
Ja, laat maar horen, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 17 april 2005 18:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Sorry mate...ik zet de speakersims altijd uit, die maken je geluid te "vaag". Tegenwoordig gaan we totaal digitaal...direct met de S/PDIF naar de mengtafel. Ik zal je straks even laten horen hoe dat klinkt...
Ik heb er wel eens van gehoord. Een vriend van me moest voor gitaarles uit de pols gaan benden. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik doe of hoe het hoort, maar voor zover ik weet doe ik niks verkeerd.quote:Op zondag 17 april 2005 18:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bends vanuit pols ipv uit vingers?
nooit van gehoord / nooit op gelet
M'n gitaarleraar welquote:Op zondag 17 april 2005 18:49 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bends vanuit pols ipv uit vingers?
nooit van gehoord / nooit op gelet
Andersom is hetzelfdequote:Op zondag 17 april 2005 22:25 schreef Hugo- het volgende:
Ik heb geen %#&*)#&*%) gitaarles meer, omdat ik geen tijd heeft als mijn leraar wel tijd heeft, en andersom.Dat is nou al een jaar zo. Ik moet hem binnenkort maar weer eens bellen of hij tijd heeft.
quote:Op zondag 17 april 2005 22:28 schreef Hugo- het volgende:
Nee, andersom is dat ik wel tijd heeft, maar dat mijn gitaar leraar dan geen tijd heeft.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |