Wel hoor...post je eigen accoustische werk en wij aanbidden het...quote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef SaferSephy het volgende:
Ik zie dat dit voornamelijk een electrisch gitaar topic is? Geen plaats voor een acoustisch/fingerstyle gitarist dus
Juist wel, mijn voorkeur gaat daar ook naar uitquote:Op donderdag 14 april 2005 16:59 schreef SaferSephy het volgende:
Ik zie dat dit voornamelijk een electrisch gitaar topic is? Geen plaats voor een acoustisch/fingerstyle gitarist dus
Vind je het OP plaatje die k had gemaakt wat? Of was dat bagger?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
tegen de tijd dat er een nieuw deel komt wil ik wel proberen een goede OP te maken
de linkjes updaten, nieuwe erbij etc.
maar dat is nu nog niet nodig
Je bedoelt als je 'm uittrapt?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:09 schreef Jorikjet het volgende:
even een vraagje, misschien wel heel dom, maar ik weet het niet hehe
als je een wahwah hebt, en die op de batterij laat werken, gaat die dan ook op als je niet gitaarspeelt? maw, blijftie gewoon doorlopen?
Raad eens wie die heeft.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
ja ik wil een Dunlop JH-1 kopen...
Die werkt volgens mij via de jack-unplug-methode. Als je een kabel in de input stopt, gaat 'ie aan en vreet 'ie ook batterij, ongeacht of je 'em aan- of uit hebt getrapt.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
ja ik wil een Dunlop JH-1 kopen...
Ik denk dat als je je kabel per ongeluk een weekend erin hebt laten zitten en je zoveelste batterij in notime leeg is geraakt, je er wel anders over denktquote:Op donderdag 14 april 2005 20:17 schreef Jorikjet het volgende:
ja ok, maar dan heb je het gedoe met al die draadjes, en dat raakt altijd in de knoop bij mij. misschien als ik wat meer pedaaltjes heb zo'n plankje maken. maar dit wordt me eerste pedaaltje
2ehands naturlich
plaatje is wel tof, alleen jammer dat je de mooie gitaren niet meer goed ziet door je effectquote:Op donderdag 14 april 2005 18:57 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Vind je het OP plaatje die k had gemaakt wat? Of was dat bagger?![]()
dat ben ik een paar keer vergeten, totdat mn ma boos werd omdat ik teveel batterijen verbruiktequote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef Hugo- het volgende:
Hehe, dat is zo lullig als je batterij na een weekend op is. Gelukkig vergeet ik nooit de kabels uit mijn distortion te halen.
Niets weerhoud mij!quote:Op donderdag 14 april 2005 21:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
plaatjes mag iedereen gewoon maken (behalve jij, Ton)
Hé hoe is dat effect nou?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:48 schreef Hugo- het volgende:
Mijn Boss Super feedbacker & Distortion (wat een naam) gaat alleen maar kut klinken als de batterij op is.
Prep2Fight, ik heb het mp3tje nou via mail naar je gestuurt, ik hoop dat hij aan komt.
daar heb je gelijk in...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in...![]()
maar geen bavianen meer !
Wtf is er mis met bavianen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
feest
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:57 schreef Prep2Fight het volgende:
En hier nog een demotje van mij:
Rex's Blues (T. Van Zandt)...
Reel Studio Nibbixwoud, kreeg eens de gelegenheid om wat op te nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 22:02 schreef Hugo- het volgende:
Wow, echt vet cool dingetje van jou!Gitaar klinkt ook lekker. Met wat voor programma neem jij op?
Oversturen is goed.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
dan ligt dat aan jouquote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef SingleCoil het volgende:
Hugo: plaatjes doen het niet...
Dat mp3'tje klinkt idd lekker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:15 schreef Hugo- het volgende:
Ligt idd aan jou. Die kale plekken op mijn gitaar waren er btw al toen ik hem kocht, beetje jammer maar ik viel voor de sound.
Cool edit heb ik altijd problemen meequote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
Of Cool Edit heeft problemen met jou.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Cool edit heb ik altijd problemen mee![]()
Bedoel je dat ie ín Cool Edit aan 't clippen is?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:18 schreef Hugo- het volgende:
Mijn enige probleem met cool edit is de distortion. Of ik er nou een pedaal tussen doe, of het in cool edit invoer, het blijft kut klinken.
Ik zal binnenkort wel een mp3 sturen van een demo van mn band, daar klinkt mn distortion wel mooi.
Naja, kben nou weg, mzzl.
Microfoon ervoor. (die in de pc, dat wel jaquote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
mn soundcard is nogal slecht en krijg veel ruis als ik wil opnemen
nemen jullie trouwens via je versterker op of meteen in je pc stoppen?
Voorheen nam ik op door een microfoon voor m'n versterker te zetten en dat m'n computer in te stoppen. Werkt natuurlijk best goed, maar ik vond het vervelend dat je zoveel herrie moet maken om een toffe opname te maken. Daardoor kan ik bv 's avonds niks opnemen en dat is best jammer, want juist dan heb ik tijd.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Versterker in de PC...quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Precies, om die speaker gaat het ook. Als je de lijn-uitgang van je versterker direct in je opname-medium prikt, neem je het effect van je speaker helemaal niet mee en dat is juist wat de klank zo mooi maakt.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:33 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.
Nou bedankt voor je post.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:55 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hoooo jongens, ik wilde ook graag nog even iets posten. Het topic gaat zo snel!
Trouwens allemaal vette dingen ingespeeld Single Coil, Hugo en Prep2Fight!!!!![]()
![]()
Ben je tevreden over dat geluid? Ik vind het nl. altijd zo kil klinken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:43 schreef Hugo- het volgende:
Ik plug mijn gitaar rechstreeks in mijn computer. Misschien zou ik het ook eens via de versterker moeten proberen, maar mijn probleem is dan weer dat ik geen goede microfoon heb.
Cool. Wat gebruik je om de begeleiding op te nemen? Een externe synthesizer?quote:
Ik ben gewoon begonnen met dat plaatje van die akoestische gitaar en die grootte beviel me wel. Maar ik zal me de volgende keer er aan houden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:34 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ja tuurlijk
als ik 'm open geven jullie gewoon de link van het plaatje en dan zet ik 'm ertussen
ik ga natuurlijk zelf ook weer wat maken
laten we een beedte aanhouden van 550 pixels
is wel makkelijk
als we nou maar lang genoeg lullen over de OP van de volgende reeks, raakt deze vanzelf wel volquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ben gewoon begonnen met dat plaatje van die akoestische gitaar en die grootte beviel me wel. Maar ik zal me de volgende keer er aan houden.
én we hebben weer meer posts.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
als we nou maar lang genoeg lullen over de OP van de volgende reeks, raakt deze vanzelf wel vol
Rock & Rollquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:26 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
niet te vroeg juichen, misschien vinden jullie het wel helemaal niks
edit: vertel eens wat meer over die gast
ik ken 'm helemaal niet... wat voor stijl speelt ie etc.
Zoals ik al eerder zei, clean klinkt het wel mooi, maar zodra er distortion overheen gaat klinkt het kut.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:59 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ben je tevreden over dat geluid? Ik vind het nl. altijd zo kil klinken.
Dat komt dus puur omdat je het effect van de speaker niet meeneemt in je opname.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:53 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, clean klinkt het wel mooi, maar zodra er distortion overheen gaat klinkt het kut.
Dan neem je het signaal op wat uit je versterker komt en normaal gesproken nog langs de speaker moet. Voor distortion klinkt dat nog steeds kut, want juist de speaker geeft het geluid de typische gitaar-kleuring.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:06 schreef Hugo- het volgende:
Oh, gelijk nog even een vraagje. Ik zat me laatst af te vragen. Stel je voor, ik plug mijn gitaar gewoon in mijn versterker. En vervolgens stop ik ook een kabel in de hoofdtelefoon uitgang naar mijn pc. Neemt hij dan de effecten van mijn versterker mee of gebeurt er helemaal niks? Iemand ooit geprobeert?
De speaker heeft nauwelijks invloed op het geluid. Probeer maar gewoon uit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan neem je het signaal op wat uit je versterker komt en normaal gesproken nog langs de speaker moet. Voor distortion klinkt dat nog steeds kut, want juist de speaker geeft het geluid de typische gitaar-kleuring.
Mènquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De speaker heeft nauwelijks invloed op het geluid. Probeer maar gewoon uit.
quote:Op donderdag 14 april 2005 23:09 schreef Gitarist het volgende:
Wauw... ziet er professioneel uit...
Bij mij gaat het zo:
Gitaar > Mic voor amp > computer (analoge line-in)
Brakke kwaliteit maar het werkt wel redelijk
Idd. Bij de Pod xt live kun je hem ook direct in het mengpaneel stoppen. Je ziet dit ook steeds vaker gebeuren idd. En voor de opnames is dit alleen maar voordeling doordat je oversturen en dat soort dingen kunt vermijden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
Zowel in de studio als live speel ik altijd direct van mijn 19"-rekje naar het mengpaneel, dus zonder eindversterker en zonder speaker. Het klinkt prima. Het is een wijdverbrijd fabeltje dat speakers een enorme invloed op het geluid zouden hebben. Ik kan andere speakersims inschakelen en dat klinkt het idd anders. Maar die gebruik nooit, ik wil te allen tijden hetzelfde geluid uit mijn setup kunnen krijgen, of dat nou thuis is, of in de studio, of in de oefenruimte of live. Dus ga ik gewoon rechtstreeks vanaf mijn rekje naar het mengpaneel met niks er meer tussen dat het geluid kan kleuren.
Het Topic voor de Gitarist - Nr. 21
En ik ben bepaald niet de enige, steeds meer gitaristen gooien gewoon hun V-Amp of POD rechtstreeks naar de PA.
Voor kleine saaltjes of als de monitor niet goed is gebruik ik een 2 x 80 w transistor eindversterker die naar een boxje gaat dat ik zelf gemaakt heb en daar zitten 4 60w autospeakertjes in. Klinkt geweldig!
Fender vind ik vet 'overpriced'..quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:03 schreef Jorikjet het volgende:
ik had trouwens gister die catalogus gekregen van die winkel in koln, duitsland. veel gitaren enzo daarin
zelfs een hele dure lelijke fender set, van 22450 euro
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!quote:
ik vind er best een paar mooie tussenzitten...quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, das waar. Maar ik heb ze lelijker gezien!! 'splatocaster'!! wat een gedrocht!! Het lijkt wel een mislukt karel appel project!!Ze hebben daar dus gewoon een body op een tol gelegd en willekeurig wat verf erop gesmeten! Sodeju! Faut man!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |