Reel Studio Nibbixwoud, kreeg eens de gelegenheid om wat op te nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 22:02 schreef Hugo- het volgende:
Wow, echt vet cool dingetje van jou!Gitaar klinkt ook lekker. Met wat voor programma neem jij op?
Oversturen is goed.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
dan ligt dat aan jouquote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef SingleCoil het volgende:
Hugo: plaatjes doen het niet...
Dat mp3'tje klinkt idd lekker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:15 schreef Hugo- het volgende:
Ligt idd aan jou. Die kale plekken op mijn gitaar waren er btw al toen ik hem kocht, beetje jammer maar ik viel voor de sound.
Cool edit heb ik altijd problemen meequote:Op donderdag 14 april 2005 22:14 schreef Hugo- het volgende:
Ahah, vandaar dat het zo goed klinkt. Ik gebruik Cool Edit, maar je gitaar overstuurt nogal snel als je te hard aanslaat met akkoorden.
En dankje SingleCoil.
Of Cool Edit heeft problemen met jou.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Cool edit heb ik altijd problemen mee![]()
Bedoel je dat ie ín Cool Edit aan 't clippen is?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:18 schreef Hugo- het volgende:
Mijn enige probleem met cool edit is de distortion. Of ik er nou een pedaal tussen doe, of het in cool edit invoer, het blijft kut klinken.
Ik zal binnenkort wel een mp3 sturen van een demo van mn band, daar klinkt mn distortion wel mooi.
Naja, kben nou weg, mzzl.
Microfoon ervoor. (die in de pc, dat wel jaquote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
mn soundcard is nogal slecht en krijg veel ruis als ik wil opnemen
nemen jullie trouwens via je versterker op of meteen in je pc stoppen?
Voorheen nam ik op door een microfoon voor m'n versterker te zetten en dat m'n computer in te stoppen. Werkt natuurlijk best goed, maar ik vond het vervelend dat je zoveel herrie moet maken om een toffe opname te maken. Daardoor kan ik bv 's avonds niks opnemen en dat is best jammer, want juist dan heb ik tijd.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Versterker in de PC...quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Precies, om die speaker gaat het ook. Als je de lijn-uitgang van je versterker direct in je opname-medium prikt, neem je het effect van je speaker helemaal niet mee en dat is juist wat de klank zo mooi maakt.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:33 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik zet altijd een mic voor m'n amp want de amp direct in 't mengpaneel prikken klinkt toch net niet zo mooi als met het geluid van de Celestion speaker.
Nou bedankt voor je post.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:55 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hoooo jongens, ik wilde ook graag nog even iets posten. Het topic gaat zo snel!
Trouwens allemaal vette dingen ingespeeld Single Coil, Hugo en Prep2Fight!!!!![]()
![]()
Ben je tevreden over dat geluid? Ik vind het nl. altijd zo kil klinken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:43 schreef Hugo- het volgende:
Ik plug mijn gitaar rechstreeks in mijn computer. Misschien zou ik het ook eens via de versterker moeten proberen, maar mijn probleem is dan weer dat ik geen goede microfoon heb.
Cool. Wat gebruik je om de begeleiding op te nemen? Een externe synthesizer?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |