Dat traningsschema houdt toch geen rekening met eventuele blessures? Tuurlijk vind je het vervelend, maar je gezondheid gaat voor hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:47 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar mijn trainingsschema 'tikt door', dus ik vind het wel reuze vervelend. Dat zwemmen is me wel heel goed bevallen (en ik ga gewoon in badpak hoor, DancingPhoebe, ik heb gewoon niet het figuur voor een bikini) en misschien ga ik vanmiddag wel weer.
Nou Kerst en Oud en Nieuw is erg meegevallen. Ik was uiteindelijk maar 0,5 kg aangekomen.quote:Essebes (1m77) (31,3) was 100 kg, weegt nu 98,2 kg en wil graag 95 kg wegen -1,8
quote:Op maandag 10 januari 2005 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Voor de verzekering ben je 10 dagen te laat
En dat is nou EXACT wat ik op 1 januari toen ik die reclame zag tegen mijn vriend zei. Zooooo hypocriet!!! In december kan het allemaal niet genoeg zijn met Mona toetjes en Hertog (weet ik veel wat)-ijs en nu zo hypocriet staan doen dat je te dik zou zijn! Bovendien valt het best mee!!! Ik heb geen nieuwjaar nodig voor goede voornemens. Ik ben op 8 december al begonnen!!!quote:Op maandag 10 januari 2005 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Worden jullie ook zo chagrijnig van al die slimfastachtige aanbiedingen?
Ik weet wel, commercie, commercie, maar in december doen ze er alles aan om je een fortuin te laten besteden aan voedsel en in januari mag je weer een fortuin besteden om die kilo's kwijt te rakenEn iedereen trapt er elk jaar weer in
Jaquote:Op maandag 10 januari 2005 13:02 schreef Isabeau het volgende:miss_dynastie, dat is reuze grappig! "Meneer, u hebt in uw advertentie staan dat ik in een maand op mijn styreefgewicht kan komen met uw pillen, die wil ik graag"
Dat zei ik dus ook, en toen behoorde ik niet tot de doelgroep.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:36 schreef kaputwiehund het volgende:Nou, vertelt u dan maar eens even waarom dat niet op mij van toepassing is?
Ik voorzie een knalrode kop en een ongemakkelijk kijkende verkoper
Mijn nieuwe positieve regeltje is:quote:Bubsel (1m71) (48,6) was 145,8 kg, weegt nu 142,2 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6
Owww die is inderdaad gruwelijk ja miss_sly, die gaat door merg en been. maar volgens mij zijn wij daar ook speciaal gevoelig voorquote:Op maandag 10 januari 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
En wat vind je van die reclame op tv can super de boer van die vrouw die keihard staat te schreeuwen tegen de dikkere vrouw in het bushokje? Echt, gruwelijk!
Ik heb ook de kast helemaal vol staan, met van die slimfast shakes. Gatverquote:Op maandag 10 januari 2005 18:15 schreef MazeNL het volgende:
Maar dan klopt het toch wat die slimfast lui zeggen, de feestkilo's zijn er hooguit één of twee (min 3 jajajajaja!) en 2 kilotjes zijn er echt zo wel af met een weekje slimfast.
Goed, een hele lap tekst, maar iemand vroeg me of ik zo af en toe een column wil schrijven voor de FP en ik denk dat ik dat niet kan. Dus ik wilde jullie vragen of mijn schrijfstijl prettig leest of dat het gewoon niet door te komen isquote:Obsessie met eten
We leven in een tijdperk met een ongekende angst en afschuw voor iets wat gedurende de geschiedenis meestal werd beschouwd als de bron van het leven - voedsel. Er gaat nauwelijks een dag voorbij dat niet een nieuw dieet het levenslicht ziet om onze hopeloos abnormale relatie met voedsel te bekrachtigen. De dieet industrie - die voor zover ik het zie gewoon het overduidelijke verkoopt aan de indolente mens - heeft het nog nooit zo goed gedaan.
Afgelopen week verscheen er een artikel waarin na onderzoek van 4 diëten geconcludeerd werd dat het niet eens zo belangrijk was welk dieet je koos, maar dat het volhouden van het dieet veel belangrijker was. Weer een geweldig gebruik van onderzoeksgeld door de geciviliseerde wereld. Alle deelnemers waren te zwaar of obese; 75% van hen had minder dan 5% gewicht verloren in het jaar van het onderzoek.
Dat zegt het eigenlijk allemaal. Want het geheim van afvallen is, uiteraard, geen geheim. Het is gewoon minder en beter eten en meer bewegen. En alhoewel we dat allemaal wel weten, er zijn er maar weinig die het accepteren en dus spenderen we veel tijd aan het lezen van dieetboeken (Amazon heeft momenteel zo'n 5000 verschillende), kopen diverse afslankprodukten en kreunen bij het zien van chocolade bij de kassa van de supermarkt. Het is steeds duidelijker dat we als Nederlanders alsmaar zwaarder worden, echter we lijnen fanatieker dan ooit. Ik vraag me dan eigenlijk af hoe de dieet mythe toch kan blijven voortduren.
Misschien dat ons jagersinstinct helemaal in de war is door de overvloed aan voedsel dat we zonder al teveel moeite kunnen aanschaffen en verorberen. Een stemmetje in je hoofd dat je aanspoort nu te gaan bunkeren, omdat de volgende vis of vogel misschien pas over een paar dagen wordt gevangen, lijkt sterker te zijn ingebouwd dan een Microsoft browser. Het resultaat is helaas dat we geen plezier meer hebben in wat we eten. Elke hap verboden voedsel wordt begeleid door spijt en het gevoel iets verkeerds te doen. Het schuldgevoel is sinds kort niet meer alleen het domein van vrouwen, maar is meer en meer ook opkomend bij mannen.
Verjaardagsbezoek brengt me altijd tussen de lijnende tantes en sinds kort ook ooms. Bij mannen is het Atkinsdieet erg populair, aangezien je dan zeer mannelijk zeer grote aderenverstoppende stukken vlees naar binnen kunt schuiven. Ook de gebakken eieren met spek als ontbijt geven het dieet een pré. Grote mannen met ongetwijfeld door bier gekweekte buiken die een glas cola light voor zich hebben staan.
Al dit dieetgedoe heeft onze liefde voor goed voedsel gedeeltelijk verpest. Het is juist goed om te genieten van je eten, om je smaakpapillen aan de slag te zetten en af en toe iets verrassends te laten smelten op je tong. De geur van lekker eten moet gevoelens van geluk opwekken, geen schuldgevoelens. Een deel van het probleem is alleen dat de huidige consument liever voor kwantiteit gaat dan voor kwaliteit. Iedereen kent wel de grapjes over de Febo na een exclusief dineetje, wat heerlijk was, maar het bord was niet tot over de rand gevuld.
Ook de hang naar gemak is dodelijk. Sommige mensen spenderen minder tijd in hun eigen keuken dan voor de kassa van de MacDonalds. Het aanbod van kant&klaar voedsel is enorm en de onwetendheid over ingrediënten, zoals te zien aan de uitleg in de supermarkt hoe je doodgewone groente moet koken, toenemend. Ik zie gemaksvoedsel en streng lijnen als twee kwaden; het zijn beiden een aanval op goed voedsel. En van allebei wordt je op de lange termijn waarschijnlijk te dik.
Geniet van je eten, experimenteer met verse ingrediënten, wees lief voor je smaakpapillen en neus. Wees lief voor jezelf. En bedenk dat kwaliteit boven kwantiteit hoort te gaan. Zo, dan nu eerst een stukje pure chocolade - uit onderzoek is naar voren gekomen dat het één van de gezondste dingen is - en dan zal ik dat er vanavond weer afsporten zonder enig schuldgevoel.
Het is mij ook al opgevallen jaquote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom net een aantal recente medische studies tegen die allemaal aangeven dat er verband is tussen overgewicht en tekort aan slaap. Dus nog een dieettip: voldoende slapen(dit was op zich al bekend, maar blijkbaar is er meer onderzoek gedaan die dat weer bekrachtigt)
Bij de drogist kan je blaarpleisters kopen. Die werken goed ter verzachting van de pijn. Je kan een Hansaplast kopen of een duurder merk. Dat duurdere merk (ben de naam even kwijt, zit in een groen doosje) werkt best goed. Ter voorkoming van blaren koop ik trouwens blaartape van Hansaplast (ook verkrijgbaar bij de drogist). Dat werkt bij mij iig prima als ik ga hardlopen (maar jij gaat gewoon lopen toch?). Rustig aan doen met de blaren!quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Auw. De eerste twee blaren hebben de kop opgestoken. Op iedere voet 1. De ene is groot genoeg om te prikken en die heb ik net onder handen genomen. De tweede is zon klein, zeurderig genieperdje en krijg ik niet geprikt.![]()
Je kunt ook wel zonder afvallen. Maar je kunt ook afvallen als je iedere dag friet eet en verder niets. Voor veel mensen (ook slanke mensen) zou het echter beter zijn wel supllementen te nemen, omdat bijna niemand echt binnenkrijgt wat nodig is. Zij doen het nu voorkomen of het alleen voor afvallers nodig is, maar eigenlijk dus gewoon voor iedereen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:14 schreef Droeke het volgende:
Goed geraden, DancingPhoebe!!! Ze verkopen inderdaad ook fatburners en vitamine preparaten. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik ook wel wat extra vitamines pak (en ook omega 3-6-9 olie-ampullen). Dus ik gebruik wel wat als aanvulling. Maar zij doen alsof het echt niet zonder kan... en daar ben ik het dus niet mee eens... (ik vergeet mijn pillen regelmatigen toch val ik af)
Die repen zijn wel yummie yah, wat wel helpt is, als je ze in de koelkast gooit, en ze dan opeet, dan doe je ineens 10x langer met 1 reepquote:Op maandag 10 januari 2005 13:02 schreef Isabeau het volgende:miss_dynastie, dat is reuze grappig! "Meneer, u hebt in uw advertentie staan dat ik in een maand op mijn styreefgewicht kan komen met uw pillen, die wil ik graag"
En Yppy die repen werken bij mij vreselijk. Ik vind ze namelijk heel erg lekkeren als ik dan die snackrepen koop eet ik die zo achter elkaar op en die maaltijdrepen (vooral die met dat wit met rood) zijn ook al zo yummie
Ik gebruik ze vaak als ik al weet dat het laat gaat worden en ik geen tijd heb om eten klaar te maken. Het is ook een goed idee om ze mee te nemen als ik ga winkelen, zal er eens aan denken.
Misschien beetje stomme vraag, maar waar zit die blaar?quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:33 schreef MazeNL het volgende:
Afgelopen zomervakantie had ik een blaar, die kon je heeeeel gemakkelijk doorprikken ;-).
[afbeelding]
Zelfde hierquote:Op woensdag 12 januari 2005 16:45 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Misschien beetje stomme vraag, maar waar zit die blaar?
ik heb ff zitten kijken, maar kan er niet achter waar de blaar zich precies op bevind, de blaar opzich zie ik wel hoorMaar op welk lichaamsdeel is mij compleet onduidleijk haha
Ik zie de hiel erin (zei ik al) maar hoe kan dat ding omhoogrichten?quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef MazeNL het volgende:
hij zit onder op mijn hak :p
http://members.lycos.nl/pimz1/ staan foto's van de wandelingen die hem gecreeert hebben
Misschien met een lekkere kaassaus? Moet je een sterke smaak kaas (bijv. oude kaas, schimmelkaas) pakken heb je er niet zoveel van nodig + met halfvolle melk i.p.v. room kom je een heel eind!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:06 schreef XemmyX het volgende:
Tips om de bloemkool extra lekker te maken graag?
Was hij wel heel erg ontzettend lekker?quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net een reep chocolade op "ter waarde" van 600 kcal. *zucht*
WHY!?![]()
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor)quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:26 schreef miss_sly het volgende:
maak dat dan maar magere melk!
Kaassaus is natuurlijk niet echt een verantwoorde manier om bloemkool lekkerder te maken, maar wel erg aangenaam![]()
ik kook bloemkool in ieder geval nooit te lang, zodat het niet papperig wordt maar lekker stevig blijft. Verder kun je iets bij het kookwater doen aan kruiden/bouillonblokje en nootmuskaat na het afgieten erover strooien.
maar miss_sly zegt toch ook niet dat kaas slecht isquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:03 schreef Droeke het volgende:
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor)Je kunt toch best kaassaus maken in plaats van bijv een stukje vlees? Bovendien zeg ik niet dat je dan kaassoep met bloemkool moet eten, maar je kunt best gewoon een beetje kaassaus nemen voor over je bloemkool. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kort door de bocht
Vegetariers eten al heel lang kaas in plaats van vlees? En in kaas zitten veel eiwitten en wanneer je je kalorie-inname wilt beperken kun je ook een 'magere' kaas nemen.
200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoorquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe je dat met warm eten doet als je zes keer per dag een kleine hoeveelheid neemt? Ik kook toch niet heel vet, maar op 200KCal per maaltijd kan ik écht niet komen. Of eet je dan aardappelen en groente en dan later vlees of zo.
Ook toen je aan het lijnen wasquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:58 schreef pandemon het volgende:
[..]
200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoor![]()
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:
nou.. ik plan dus eigenlijk helemaal niets, het is vet spontaan gebeurd net zoals dat ik hier me reactie neer zettezal eens kijken of ik fotos kan vinden van 2 maanden geleden en nu
me buik is gewoon echt weg en moet nu aan me spiermassa gaan werken.
Daar zal haar dietiste blij mee zijnquote:verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin
Dat is helemaal waar. Ikzelf merk ook dat dat beter werkt om jezelf niet allerlei dingen te ontzeggen.quote:dan heeft het dus meer nut in mijn ogen om gewoon je gebakken eitje te eten of waar je zin in hebt zodat je geen honger meer hebt.
lijnen ? wat is datquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook toen je aan het lijnen was
Maar dan at je dus wel 'gewoon' warm. Want met brood kan ik het ook wel plannen/ bedenken, maar met avondeten dus niet zo. En ik zit dus wel aan die 1400 a 1500 KCal per dag, ook omdat ik (nu nog) te weinig sport. dat lijkt overigens misschien vrij veel, maar ik weeg wel 100+, dus ik val hier nog prima mee af. Zodra dat niet meer gaat, dan pas ik het naar beneden aan
Afvallen dan.quote:
Nou ja, ik eet niet een stukje brocolli of zo, en zeker ook friet mét, en voor dat aantal KCal hoef je écht geen crackers te eten, maar kun je toch een aantal fatsoenlijke boterhammen wegwerken. Wellicht ligt mijn 'probleem' ook anders dan het jouwe; ik ben door emo-eten dik geworden, hetgeen niet betekent dat je eet omdat je honger hebt, maar eet omdat je verdriet hebt/ gelukkig bent/ weet ik veel wat, maar voornamelijk eigenlijk om mijn verdriet weg te werken. Je grootste vriend is tegelijkertijd je grootste vijand, of zo. Maar eten uit hongergevoel ken ik dus niet, bij mij is het echt emotioneel.quote:1400/1500kcal per dag veel ??? pfff.. dan zou ik echt van me stokkie gaan hoor. en als je dus 100+ weegt moet je jezelf zeker niet gaan afstraffen, dan heb je mega dikke honger, en dan eet je dat stukje brocolli of wat voor gezonde troep dan ook waar dus ook geen vetten oid in zitten en dan slaat je lichaam op wat hij op kan slaan, en ga me niet vertellen dat je na 2 glazen water en 3 crackers met kaas opeens vol zit, daar word dus niets mee gedaan behalve opgeslagen en je honger gevoel blijft. eet gewoon je patatje ofzo en na 2 a 3 uur weer wat en vanzelf ga je minder honger krijgen, dat werkte bij mij iig.
Was het de eerste keer dat je een lijnafvalpoging hebt ondernomenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef pandemon het volgende:
ik dacht altijd dat het mega moeilijk was om af te vallen, en vooral als je er echt mee bezig gaat word het moeilijk heb ik zelf ook gemerkt omdat je zo je best doet met het eten maar er bijna niets veranderd.
Pandemon, ik zal mijn achtergrond even uiteenzetten... Wegen flink emotie eten en depressie en alles ben ik sinds kort in deeltijdbehandeling voor een eetstoornis(waarschijnlijk BED)...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:
verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin, je bent er dan zo mee bezig om op te letten wat je eet, 1 broodje met hartig iets en een broodje met dat, en een kopje thee en dan weer dit en dan weer een plakje kaas.. ja daaaaag. dat kost te veel moeite.
nou, om het even duidelijk te maken, de laatste keer was geen poging van mij om af te vallen, meer om normaal en wat gezonder te gaan eten.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Was het de eerste keer dat je een lijnafvalpoging hebt ondernomen??
Nieuwe regel voor deze week
miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
Wacht maar tot je ooit een keer gebak van Looijenga hebt gehadquote:Op zondag 16 januari 2005 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je kunt de bakker wel de schuld geven maar JIJ hoeft het niet te nemen...
Ik bemoei me vast weer met dingen die me niet aangaan, maar als jij gebak meeneemt naar je ouders, is het toch logisch dat zij je een boterkoek aanbieden en verwachten dat je dat opeet? Je geeft imho wel een verkeerd signaal af; aan de ene kant zeg je: ik wil afvallen, dus ik wil dat niet eten, en aan de andere kant neem je gebakjes mee! Dat is voor je ouders ook verwarrend. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen gebakjes mag eten, maar doe dat dan niet waar anderen bij zijn die je ervan wil overtuigen dat je aan het lijnen bent. Ik snap je wel, maar je ouders denken: dat gebakje kon, waarom die koek dan niet? Zo kom je nooit uit die vicieuze cirkel.quote:Op zondag 16 januari 2005 12:58 schreef kaputwiehund het volgende:
Slecht weekend tot nu toe. Vrijdag was ik even in Nijmegen. Kom ik op terugweg langs de banketbakker. Wat doe ik? Neem ik drie gebakjes.Twee voor mijn ouders, een voor mij. Kom ik zaterdag bij mijn ouders, om even iets op te halen. Moet ik daar een roombotervulkoek ter grootte van een frisbee opeten.
Dat weet ik wel zekerquote:Op zondag 16 januari 2005 15:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Het gaat me niet om dat ene gebakje. Ik heb mezelf nooit gebak ontzegd. Sterker nog ik denk dat juist iets lekkers op z'n tijd het makkelijker maakt om je nieuwe eetpatroon vol te houden.
Kijk, en dat wist ik dan weer niet. Maar dat is dus iets waar ze (bot gezegd) niets van snappen, dus verstandiger en makkelijker is om het gebakje lekker thuis op te eten, dan hoef je niet keer op keer uit te leggen van waarom dit wel en dat niet.quote:Waar het me om gaat is dat ik al tig keer tegen mijn ouders heb gezegd, dat ze niks voor me in huis moeten halen. De afspraak is, dat als ik kom dat ik dan eventueel iets meeneem.
Nee hoor, ik snap het wel, ik weet hoezeer mensen kunnen drammenquote:Nu werd ik geconfronteerd met een vulkoek op zaterdag, waar ik geen zin in had, maar die ik toch opgegeten heb. Waarom eet je hem dan op? kun je jezelf dan afvragen. Omdat mijn ouders vinden dat ik mijn afvalpoging te ver doorvoer en ze me constant zitten te pushen meer te eten. Letterlijke woorden van mijn moeder "je word zo mager, pas je wel een beetje op. Ik weeg notabene nog 80 kilo bij 1.73 meter. En aangezien ik geen ruzie wil met m'n ouders heb ik heb toch maar opgegeten. Maar leuk vond ik het niet (lekker wel
)
heb het nog ff veranderd voor jequote:Op maandag 17 januari 2005 08:26 schreef Sugar het volgende:
Oei, net te laat voor update...![]()
Oud:
Sugar (1m68) (26,93) weegt nu 76 kg en wil graag 63 kg wegen -0 kg
Nieuw:
Sugar (1m68) (26,1) weegt nu 73,75 kg en wil graag 63 kg wegen -2,25 kg
![]()
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,0 kg en wil graag 80 kg wegen -11,3quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:13 schreef Zusje het volgende:
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,4 kg en wil graag 80 kg wegen -11,3
Het was weer weegavond voor mij. En ook deze keer was ie weer positief. En dat terwijl ik voor mijn gevoel niet echt gezond heb gegetenquote:Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef Bubsel het volgende:
Bubsel (1m71) (48,2) was 142,2 kg, weegt nu 140,7 kg en wil graag 80 kg wegen -5,1
Ik zou toch maar tijd gaan maken voor ontbijten. Regel 1 om af te vallen; een goed ontbijt! Het heeft bij mij ook wat moeite gekost, maar uiteindelijk lukt het. Het is echt de belangrijkse maaltijd van de dag.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:02 schreef Sjeen het volgende:
Even een negatief nieuw regeltje toevoegen...
Sjeen (1m70) (36,3) was 103 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen +2
Maar, gelukkig zijn mijn collega's op kantoor ook met afvallen bezig. Dus wordt er fruit gehaald ipv snoep. Verder smeer ik nu weer gewoon mijn boterhammetjes, alleen het ontbijten moet ik nog zien in te passen. Dat lukt nog niet, want 's morgens is het hier een drukte van belang. En ik had ook gelezen dat slapen goed is voor de lijnMaar goed te lang in bed blijven liggen, maakt ontbijten weer onmogelijk...
knip
quote:50 per cent chance you genes are why you are fat
20 Jan 2005
If you're a middle-aged guy who's packed on the pounds and now is battling to take them off, it's a 50-50 shot that your jeans are fitting tighter because of your genes, according to a Saint Louis University School of Public Health study.
"About 50 percent of adult onset weight change remains genetic," says James C. Romeis, Ph.D., professor of health services research at Saint Louis University School of Public Health and the principal investigator of the study, which was published in a recent issue of Twin Research.
Romeis studied sets of twins who served in the military during the Vietnam War -some identical (who share the same genes) and some fraternal (who share half their genes) - and found that genes account for more than 50 percent of the change in Body Mass Index. How we deal with our environment - what we eat, the amount we eat and how much we exercise - accounts for the other 50 percent.
It's tough enough for Joe Six Pack to take off weight. But for those whose genes predispose them to be heavy, weight loss is going to be difficult - really difficult - and take extra effort.
"We're not acknowledging the strength of genetic factors in our weight loss strategies," Romeis says. "You've got this genetic thing working against you that helps to explain why you're so heavy and why you may fail at diets and weight loss programs."
Romeis studied nearly 8,000 male twins at enlistment during the late 1960s, who now are married, well-educated, employed and middle-class. In early adulthood, more than 75 percent were of normal weight. Twenty years later, more than 55 percent were overweight or obese.
"Weight gain appears to increase gradually," Romeis says. "For these guys, it's at about 30 years old. Your behavior changes at 30; you become more sedentary. At some point they tip into being overweight. Those who are overweight tip into becoming obese. It's slow, incremental change. At the same time, we didn't see much evidence that they lost weight during the same time period."
Romeis speculates that our increasingly sedentary, "super-size-it" lifestyle is particularly problematic for those who are at genetic risk of becoming fat.
"While genetic vulnerability has probably not changed during the past few years, environments have, thus allowing for the genetic vulnerability to be expressed as what appears to be an alarming rate of increase."
Genetics helps to explain the difficulty these men have at maintaining a normal weight, but it doesn't excuse it, Romeis says.
"Losing weight is going to be a lot of work for these guys," he says. "Treatments and public health interventions need to recognize the magnitude of genetic factors if short-term and long-term interventions are to be effective."
But the battle of the bulge is worth waging, Romeis believes.
"If we're really serious about our collective waistline, we need to do a hell of a lot more than putting out a revised food pyramid," he says.
"The main thing is for heavy people to realize nothing good will come from being obese. The risk of heart disease and diabetes increases as person becomes increasingly overweight.
'Risk factors' seem to become a neutral term but they're not at all neutral. They can be a death sentence."
Sávonds eten maakt niets uit. Was een 1 of andere onderzoek over/voor geweest. Waaruit dat gebleken was. Isa weet denk ik wel meer het hoe en wat daarover. Ben het allemaal ff kwijt. Ik eet ook vlak voor het slapen gaan 2 craccots , omdat ik anders niet kan slapen. Het werdt zelfs door dieetiste aanbevolen dat wel te doen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:31 schreef MazeNL het volgende:
21schrappen, je gaat toch zo slapen en eventueel later eten, wie eet er tegenwoordig nog om 17:00? AMBTENAAR ;-)
En geen koolzuur drinken dus neem ice tea zonder prik.
ik ben 16 jaar, mijn moeder heeft dikke benen en een dikke kont, mijn vader heeft een dikke pens, en ik heb allebeiquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:08 schreef Isabeau het volgende:
Slecht nieuws voor mensen met dikke familieleden (present!)
[..]
mja nu wel, maar ik heb nog steeds een fout figuur met buik en dikke kontquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:45 schreef Miss_S het volgende:
dan heb je wel een gewoon gezond gewicht dus het zal wel mee vallen
nog iemand antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
even een vraagje mensen.
Ik zag laatst dat slimfast zogenaamde slimfast repen had in hun assortiment, en aangezien ik best wel van chocolade hou maar het slecht voor me is ben ik gestopt met het eten van snoep etc.
Maar is dit wel verantwoord snoepen aangezien ze best wel lekker zijn.
Eet er om de 4 dagen wel 1 reepje.
Ik zou lekker een keer in de week een stukje echte chocola eten. Maar als jij die repen lekker genoeg vindt, is er niks mee misquote:Op zondag 23 januari 2005 13:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
nog iemand antwoord op mijn vraag?
Alleen ontbijt?? Verder niks. Dan weet ik wel zeker dat het werkt hoorquote:Op maandag 24 januari 2005 13:29 schreef Linz het volgende:
Maar wat ik me afvroeg, als ik nou elke dag alleen een ontbijt eet, dus volkorenbrood met kaas, tomaat, komkommer, misschien wat magere yoghurt, in hoeverre helpt dat? Is 10 kilo afvallen in bv. 3 maanden dan te bereiken?
Mijn vorige rijtje is niet goed opgenomen want er staat dat ik 6,4 was afgevallen maar ik was er toen wel 6,6 afgevallenquote:Op maandag 17 januari 2005 22:05 schreef Bubsel het volgende:
[..]
Het was weer weegavond voor mij. En ook deze keer was ie weer positief. En dat terwijl ik voor mijn gevoel niet echt gezond heb gegetenwel in mijn points totaal gelukkig dus mijn nieuwe regeltje is:
Bubsel (1m71) (47,5) was 145,8 kg, weegt nu 139,2 kg en wil graag 80 kg wegen -6,6
quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik word wakker, stap op weegschaal, ga naar wc, stap op weegschaal... en weeg een kilo meer....
Miss_d, ik ben bezig sinds september, nu dus een maand of 3 verder en 9 kilo lichter, nicht schlecht. maar diezelfde 10 kilo had ik er in de maanden ervoor erbijgevroten wegens depriquote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Merisse, wat goed
Hoe lang ben jij al bezig eigenlijk?
Dank je wel. Nog een betere uitleg dan de mijne. Maar wel wat ik wou zeggen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:06 schreef kaputwiehund het volgende:
DancingPhoebe Ik vind die stelling van jou ook al behoorlijk bizar overkomen. Er is meer in het leven dan afvallen. Bovendien vind ik 3 kilo in 3 maanden tijd echt geen lachtertje. Als ik kijk dat ik in de afgelopen 3 maanden 4,5 kilo ben kwijtgeraakt met een behoorlijk strak voedingsschema en 4 a 5 dagen in de week sporten, dan is 3 kilo echt niet zo weining. Bovendien is mijn ervaring, dat hoe slanker je word, des te moeilijker het wordt om af te vallen. Toen ik net begon viel in 3 kilo in 2 weken af.
Droeke Volhouden, je begint vanzelf weer kilo's te verliezen.
Funnie beterschap, succes, sterkte etc. etc![]()
Wat een b.s. zeg! Wat nou prioriteitsprobleem? Kijk eens wat Funnie al bereikt heeft. Haar prioriteiten lijken me meer dan duidelijk.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry, maar ik wil toch even een kritische noot plaatsen bij jouw laatste berichtje hoor. Als het je niet lukt om binnen 3 maanden 3 kilo af te vallen dan heb je echt een prioriteitsprobleem. Ik weet dat het bij jou anders is dan bij de meesten in dit topic, maar 3 kilo in 3 maanden gaat nergens over.
En met het aantal kilo's dat zij is verloren twijfel je eraan of ze heeft gekozen om af te vallen? Kijk eens naar de offers die Funnie gebracht heeft en brengt!quote:Maar de strekking van het boek is je kiest er voor om af te vallen of je kiest er voor om niet af te vallen. En als je er voor kiest om af te vallen, kies je er ook voor om alles te doen wat nodig is om af te vallen.
Me dunkt dat als je zoveel bereikt hebt als funnie, je wel een beetje rustig aan mag doen en prioriteit mag geven aan andere dingen. Afvallen heeft ook bij mij niet absolute prioriteit hoor. Er staan zelfs minstens drie andere dingen boven afvallen.quote:Als het je niet lukt om in 3 maanden 3 kilo af te vallen, dan moet je je afvragen of je je prioriteiten juist hebt liggen. En of afvallen dus bovenaan dat lijstje staat...
Nee, zeker niet slecht. Hartstikke knap zelfsquote:Op woensdag 26 januari 2005 21:18 schreef Merisse het volgende:
[..]
Miss_d, ik ben bezig sinds september, nu dus een maand of 3 verder en 9 kilo lichter, nicht schlecht. maar diezelfde 10 kilo had ik er in de maanden ervoor erbijgevroten wegens depri![]()
Zit er geen garantie meer op dan?quote:Wij hebben hier trouwens ook iets raars met digitale weegschalen want ze gaan bij ons allemaal kapot. We hebben net onze 3e weegschaal in 3 jaar gekocht![]()
![]()
Nou ik heb eigenlijk mijn sporten aangepast. Vooral andere dingen gaan doen qua sporten. Eerst deed ik veel op de elliptical trainer - en nu ben ik wat vaker gaan squashen. Je gebruikt dan toch (blijkbaar) andere spiergroepen (en hoe! Wat een spierpijn!) En gewoon qua eten doorgegaan (misschien net ietsje strenger) zoals ik bezig was. Met strenger bedoel ik dan geen gebakken aardappeltjes, wat meer vis, niet snoepen e.d. Maar gewoon eten tot mijn honger over is... Niet hongeren!!!quote:Op maandag 31 januari 2005 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat heb je nu gedaan Droeke? Omdat je het had over een plateau en aanpassingen maken? Of bereik je vanzelf een punt dat je weer van dat plateau afraakt? Ook zonder aanpassingen?
quote:Op zondag 30 januari 2005 12:23 schreef dp81 het volgende:
Ik wil naar de 80 kilo en ik woog 106.5 kg net na oud en nieuw, nu 4 weken later alweer 97.5 kg.. maar fok he dat had ik nooit gedacht dat ik ooit 26,5 kg zou willen afvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |