Ja, ja, dat weet ik nu wel. En aan zulke opmerkingen heb je dus niets als een dierbare van je aan het doodgaan is aan zwaarlijvigheid. Nee, je kunt mensen niet dwingen om hun gewoonten te veranderen, maar je kunt het wel makkelijker voor ze maken. Dr Phil heeft ontzettend veel gezapige eters in zijn show gehad die ogenschijnlijk kansloos waren. Het was duidelijk dat ze niet overtuigd waren voor ze aan zijn plan begonnen, maar gaandeweg overtuigd raakten. Het is nogal wat om een gewoonte die je decennialang hebt en die al die tijd je cynisme en lethargie gevoed heeft, op te geven. Of beter: te vervangen. Is dat reeel, of is het show?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef Amersf00rt het volgende:
Maar feit blijft dat als iemand niet wil kun je hem niet dwingen en dan zal het ook geen succes hebben.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit een discussie wordt over afvalmethode. Zoals al eerder gezegt, dit is een topic bedoelt voor mensen die ervaringen enz willen uitwissel die het boek van Dr. Phil lezen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar is dit wat je voor ogen hebt met een supportgroup? Want het lijkt gewoon op een tweede discussie over de afvalmethode ook niet verkeerd op zich, maar daar is al een topic voor, toch?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, in de 'gewone' topics heb je immers ook mensen die allerlei methodes door elkaar heen gebruiken en dat gaat imho ook goed.quote:Op zondag 2 januari 2005 10:04 schreef YPPY het volgende:
Ik vraag me wel af wat het verschil is/wordt met de al lopende dieetclubs.
Dr. Phil is geen dieet het is inderdaad een methode. En wat IK persoonlijk er goed aan vind is dat hij zich niet uitsluitend concentreerd op voeding en afvallen. Hij neemt wel degelijk de sociale omgeving en de sociale psychologie erin mee. Dat vind ik een erg sterk punt. Want vaak is overgewicht eerder een sociaal-emotioneel probleem dan puur een voedingsprobleem (want dan zou immers "simpelweg minder eten" ook helpen, toch?!).quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lees zelf het boek alleen uit interesse. Ik ben niet van plan de methode te gaan volgen, ik ben al aan het afvallen. En dat gaat tot nu toe prima. Maar de manier waarop ik lijn is wel gedeeltijk gelijk aan de methode van Dr. Phil. Ik probeer het niet met een of ander vaag dieet, maar door gewoon gezonder en meer verantwoord eten te eten.
Die blokkertip was fantastisch. Ik heb het boek inmiddels ook gekocht.quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ik ben het boek ook aan het lezen (jeeej! Leven de blokkeraanbieding).
Wat dat laatste betreft heb je gelijk, dat is een cultuurverschil. Nederlanders eten niet zoveel buiten de deur, en ook niet gauw lasagna als lunch. Maar, Nederlanders gaan gerust naar de Mac om te lunchen. De junkfoodverslaving heeft hier wel degelijk toegeslagen, evenals verslaving aan geraffineerde suiker. Dat zegt jou misschien weinig, omdat dat besef hier nog aan het groeien is. Maar oh wat zijn we dol op ons bewerkte voedsel. En je zult zeker merken dat je met zo'n dieet van suiker afkickt en natuurlijke smaken leert waarderen.quote:Verslaving aan gerafineerde suiker? Gek zijn op junkfood? Lasagna als lunch? Meegenomen uit een restaurant? WTF??
Volgens mij zegt dokter Phil heel duidelijk dat je naar een doel toe moet werken (volgens mij zegt hij zelfs in hoofdstuk 2 als het goed is, dat dat juist de "winnaars" van de "verliezers" onderscheidt...) Maar goed, misschien is dit ook wel mijn eigen interpretatie...quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Droeke ik doe niet aan streefgewichten. Laat docter Phil het niet hoooooooooooooren!
Ik ben nu bezig met de tweede 10 kilo draf. En dan kijk ik of ik verder ga.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |