abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24639803
Ik eet 's ochtends altijd een tosti
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:43:59 #202
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24640275
Bij mij verschilt het ontbijt heel erg: een bakje brinta (pap), fruitsalade of kellogs/fruit 'n fibre met halfvolle (vanille) yoghurt. Ik merkte dat ik wel moest afwisselen met het ontbijt anders vind ik op een gegeven moment het niet meer lekker...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24647359
Slecht nieuws voor mensen met dikke familieleden (present!)
quote:
50 per cent chance you genes are why you are fat
20 Jan 2005

If you're a middle-aged guy who's packed on the pounds and now is battling to take them off, it's a 50-50 shot that your jeans are fitting tighter because of your genes, according to a Saint Louis University School of Public Health study.

"About 50 percent of adult onset weight change remains genetic," says James C. Romeis, Ph.D., professor of health services research at Saint Louis University School of Public Health and the principal investigator of the study, which was published in a recent issue of Twin Research.

Romeis studied sets of twins who served in the military during the Vietnam War -some identical (who share the same genes) and some fraternal (who share half their genes) - and found that genes account for more than 50 percent of the change in Body Mass Index. How we deal with our environment - what we eat, the amount we eat and how much we exercise - accounts for the other 50 percent.

It's tough enough for Joe Six Pack to take off weight. But for those whose genes predispose them to be heavy, weight loss is going to be difficult - really difficult - and take extra effort.

"We're not acknowledging the strength of genetic factors in our weight loss strategies," Romeis says. "You've got this genetic thing working against you that helps to explain why you're so heavy and why you may fail at diets and weight loss programs."

Romeis studied nearly 8,000 male twins at enlistment during the late 1960s, who now are married, well-educated, employed and middle-class. In early adulthood, more than 75 percent were of normal weight. Twenty years later, more than 55 percent were overweight or obese.

"Weight gain appears to increase gradually," Romeis says. "For these guys, it's at about 30 years old. Your behavior changes at 30; you become more sedentary. At some point they tip into being overweight. Those who are overweight tip into becoming obese. It's slow, incremental change. At the same time, we didn't see much evidence that they lost weight during the same time period."

Romeis speculates that our increasingly sedentary, "super-size-it" lifestyle is particularly problematic for those who are at genetic risk of becoming fat.

"While genetic vulnerability has probably not changed during the past few years, environments have, thus allowing for the genetic vulnerability to be expressed as what appears to be an alarming rate of increase."

Genetics helps to explain the difficulty these men have at maintaining a normal weight, but it doesn't excuse it, Romeis says.

"Losing weight is going to be a lot of work for these guys," he says. "Treatments and public health interventions need to recognize the magnitude of genetic factors if short-term and long-term interventions are to be effective."

But the battle of the bulge is worth waging, Romeis believes.

"If we're really serious about our collective waistline, we need to do a hell of a lot more than putting out a revised food pyramid," he says.

"The main thing is for heavy people to realize nothing good will come from being obese. The risk of heart disease and diabetes increases as person becomes increasingly overweight.

'Risk factors' seem to become a neutral term but they're not at all neutral. They can be a death sentence."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24648570
Hmmm hoe meer ik afval, hoe meer ik van mijn lichaam ga balen. Waren de striea op topdikte nog gewoon dunne nagenoeg onzichtbare lijntjes, nu lijken ze er wel uit te springen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_24648991
In de update is mijn regeltje niet goed!! Heb hem al eerder gepost dus.

Ik ben al 2 kilo kwijt
pi_24653151
Riann (25,5) was 102 kg, weegt nu 75,5 kg en wil graag 70 kg wegen -26,5 kg en 157,5 cm

mijn nieuw zinnetje:

Riann (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 160,5cm

nog een kilo en dan mag ik hier weg
pi_24653432
Riann heb je ook foto's??

Ben heel benieuwd! Je echt veel afgevallen. goed joh
pi_24654709
hoi!

ik weet dat ik hier al een tijdje niet meer heb gepost maar misschien komt dat nog wel
vroeg me nu alleen af of er iemand nog advies kon geven over mijn etens patroon
dit is een gemiddelde dag:

10.00 cornflakes met melk en een flesje water
14.00 broodje met kaas, glas ice tea light en een flesje water
15.00 vitamel
16.00 flesje water
17.00 normaal avond eten en ice tea light
18.00-20.00 2 flesjes water
21.00 broodje met kaas en ice tea light
22.00 flesje water

de tijden kloppen niet precies maar zo ongeveer
pi_24654772
Ik mis eigenlijk groente & fruit en wat is bij jou normaal avondeten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24654824
fruit word inderdaad de laatste tijd minder, vaak maar een appel ofzo per dag, groente eet ik wel genoeg bij mijn avond eten en verder wat is normaal avond eten vlees of vis, groente en aardappels en soms iets van pasta
pi_24655007
21schrappen, je gaat toch zo slapen en eventueel later eten, wie eet er tegenwoordig nog om 17:00? AMBTENAAR ;-)
En geen koolzuur drinken dus neem ice tea zonder prik.
pi_24655060

later eten is niet mogelijk en vaak ben ik wakker tot 2 uur dus ik moet dan tussen door wel iets eten en het is toch niet waar dat laat eten slecht is, las ik tenminste ergens
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:46:24 #213
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_24657254
even een vraagje mensen.
Ik zag laatst dat slimfast zogenaamde slimfast repen had in hun assortiment, en aangezien ik best wel van chocolade hou maar het slecht voor me is ben ik gestopt met het eten van snoep etc.
Maar is dit wel verantwoord snoepen aangezien ze best wel lekker zijn .
Eet er om de 4 dagen wel 1 reepje.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:24:52 #214
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24659060
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:31 schreef MazeNL het volgende:
21schrappen, je gaat toch zo slapen en eventueel later eten, wie eet er tegenwoordig nog om 17:00? AMBTENAAR ;-)
En geen koolzuur drinken dus neem ice tea zonder prik.
Sávonds eten maakt niets uit. Was een 1 of andere onderzoek over/voor geweest. Waaruit dat gebleken was. Isa weet denk ik wel meer het hoe en wat daarover. Ben het allemaal ff kwijt. Ik eet ook vlak voor het slapen gaan 2 craccots , omdat ik anders niet kan slapen. Het werdt zelfs door dieetiste aanbevolen dat wel te doen.

En sjah dan maar ambtenaar wij eten hier om 17:15 warm. Dan red ik het niet tot twaalf uur s'avonds of later.

Ik ben nu zelf aan het opschrijven wat ik eet en drink over de dag. Voor beetje motivatie om maar niet op hoeven te schrijven hoe ik over de scheef ben gegaan. Ik denk dat ik nog over het algemeen teveel eet over de dag. Maar in 4 dagen kan je nog niet echt conclusies trekken denk ik.
Ik ga zorgen dat ik in maart als ik naar de dok moet, dat ik die dag ook afspraak krijg bij dieetiste. Ik begin toch wel erg veel vragen te krijgen. Wat wel wat niet. Beperkt en niet beperkt.

bv dubbelfris (tintelfris eigen merk enz enz) de light versie. Ik kan dat blijkbaar goed verdragen (zonder koolzuur) maar zit 140 calorien in pak = 1 liter. Ik drink minimaal 1 liter dus ook per dag ervan. Teveel? Vrees van wel, maar ben al blij genoeg dat ik het erg goed kan wegdrinken. Water is en blijft als beton op mijn maag vallen. Heel erg zwaar. Dus dat kan ik niet goed wegdrinken.
slimpy en andere light ranja's komen mij momenteel ook de neus uit.

Wat is wijs?

Ik update mijzelf nog niet. ik weg mij niet zo vaak meer gelukkig, maar vanmorgen wel gedaan had na 4 dagen erg goed gedrag wel wat meer eraf verwacht. Maar ja ik = madam ongeduld

Verder alles wel redelijk oke hier.. echt naar omstandigheden dus. En het niet (vr)eten valt mij erg zwaar momenteel. Knorrende maag helpt ook niet echt mee. Want het is niet puur alleen de honger tussen mijn oren.

Riann, ik zou het je enorm gunnen om over te mogen stappen naar het andere topic, echt heel erg goed. Wat jij nu al bereikt hebt..
pi_24663754
mag ik ook weer mee doen?

Miss_s(1m70) (31,5) was 98 kg, weegt nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -7
pi_24667276
Er zijn natuurlijk altijd onderzoeken die elkaar tegenspreken en geloof welke je wilt geloven maar het klinkt natuurlijk erg logisch dat voedsel dat je vlak voor je verbranding op een laag pitje gaat tot je neemt opgeslagen wordt.
pi_24667374
Dat maakt niets uit, MazeNL. Je verbruikt gewoon wat je nodig hebt en slaat op wat je niet nodig hebt. Dat is een 24-uurs dynamisch proces. Of denk je dat het normaal in je darmen blijft wachten?

En er is geen enkel onderzoek dat het tegenspreekt dat het niet uitmaakt hoe laat je eet.

Of je die 2000 kcal op een dag nu in 1 maaltijd stopt of in 6 of dat je het alleen 's morgens eet of ook 's avonds heel erg laat: maakt niets uit. 2000 is 2000. Het is zelfs zo dat het niet eens iets uitmaakt of die 2000 kcal uit vet of uit koolhydraten bestaan. Het blijven 2000 kcal. En het enige waar je van aankomt is meer energie binnen krijgen en het enige waar je van afvalt is te weinig energie binnenkrijgen en dus je voorraden gaan aanspreken. Het is allemaal zo simpel.
pi_24667417
ps: gemiddeld zijn Fransen en Spanjaarden ook niet dikker dan Nederlanders, en die eten toch een stùk later dan wij
pi_24667435
XemmyX (1m65) (29,38) was 80 kg, weegt nu 75,5 kg en wil graag 65 kg wegen -2,5
pi_24667489
oja dit vroeg ik me ook al een tijdje af waarom is water drinken zo belangrijk en waarom helpt het bij het afvallen?
pi_24667547
Omdat het je een vol gevoel geeft en je water nodig hebt voor het zo goed mogelijk verlopen van de stofwisseling, Miss_S. Daarbij is weinig water drinken niet goed voor je nieren (nierstenen etc tot gevolg). Alle andere claims zijn nooit bewezen. Teveel water drinken is bijvoorbeeld ook niet goed voor je, het water drinken wordt altijd schromelijk overdreven.Je kan trouwens net zo goed cola light, thee of koffie drinken. Van die voedingspuristen roepen dan dat het water in die produkten niet echt telt, maar dat is onzin.
pi_24667681
dankjewel ik had op een site uitgerekent dat bij mijn gewicht iets minder dan 3 liter water moet drinken, dus probeer ik me nu elke dag aan die 3 liter te houden. Ik zou makkelijk meer kunnen drinken maar denk ook inderdaad dat dat niet goed is
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:12:02 #223
3542 Gia
User under construction
pi_24667878
Was gisteren 7 ons afgevallen. Maar nog geen update. Moet eerst nog 1,8 kerstkilootjes kwijt voordat ik kan updaten. Maar ik zit weer op de goede weg. Nu gewoon effe volhouden.
pi_24669111
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:08 schreef Isabeau het volgende:
Slecht nieuws voor mensen met dikke familieleden (present!)
[..]
ik ben 16 jaar, mijn moeder heeft dikke benen en een dikke kont, mijn vader heeft een dikke pens, en ik heb allebei
En nu ben ik keihard aan het werken om die weg te krijgen...
maar het lukt wel
ben nu 68 kg. 1,72m
Tri State. Tri State. !
pi_24669424
dan heb je wel een gewoon gezond gewicht dus het zal wel mee vallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')