quote:50 / 1.76^2 = 16,14
Op maandag 12 januari 2004 20:56 schreef SHE het volgende:nu 50, bij een lengte van 1.76
Conclusie:
Ondergewicht.
Weet je hoe ongezond dat is!
Gratenpakhuis!
Voor deel 1:
Atkins-dieet - ervaringen?
Dat heb ik wel degelijk gedaan..Sterker nog, ik heb je enkele feiten gegeven..die onweerlegbaar zijn.
Of moet jij misschien ook even beter lezen?
Mij aanvallen omdat ik blijkbaar beter in mijn vel zit dan jij is niet zo netjes. Daarom ook mijn repliek...dikke mensen denken altijd dat ze een slachtoffer zijn...kaf van het koren heet dat.
Ipv je te verschuilen achter een vet-dieet , kun je ook van je luie reet afkomen en gaan sporten , of de kaas en ijs laten staan.
Je kan mijn fotoboek bekijken en zien dat ik allesbehalve mager ben
quote:Ik reageerde op je laatste post, die was niet echt doorspekt van feiten.
Op maandag 12 januari 2004 21:08 schreef SHE het volgende:
je zegt in het vorige topic al;s laatste dat ik er niet inhoudelijk op in ben gegaan.Dat heb ik wel degelijk gedaan..Sterker nog, ik heb je enkele feiten gegeven..die onweerlegbaar zijn.
Of moet jij misschien ook even beter lezen?
Mij aanvallen omdat ik blijkbaar beter in mijn vel zit dan jij is niet zo netjes. Daarom ook mijn repliek...dikke mensen denken altijd dat ze een slachtoffer zijn...kaf van het koren heet dat.
Ipv je te verschuilen achter een vet-dieet , kun je ook van je luie reet afkomen en gaan sporten , of de kaas en ijs laten staan.
Maar ik heb nog nooit zo'n bevooroordeeld persoon als jij gezien. Wat ben jij zielig zeg! Ik val je niet persoonlijk aan, het enige wat ik doe is je aanspreken op je uitspraken. Jij daarintegen, begint mij te beledigen.
En even ter informatie: Ik ben 1.83 en weeg 67 kilo. Dat geeft een BMI van 20, en daarom ben ik ontzettend gezond. Ik heb al eerder aangegeven Atkins te doen vanwege mijn suikerspiegel. Ik sport 2 à 3 keer per week.
quote:Dat zal je gewicht wel niet kloppen. Want volgens deze berekening heb je wel degelijk ondergewicht.
Op maandag 12 januari 2004 21:09 schreef SHE het volgende:
50 / 1.76^2 = 16,14
Conclusie:
Ondergewicht.
Weet je hoe ongezond dat is!
Gratenpakhuis!Je kan mijn fotoboek bekijken en zien dat ik allesbehalve mager ben
quote:JA mijn BMI liegt
Op maandag 12 januari 2004 21:14 schreef Toeps het volgende:[..]
Dat zal je gewicht wel niet kloppen. Want volgens deze berekening heb je wel degelijk ondergewicht.
en veel vet eten is goed voor je aderen en bloedvaten.
Life is good in lala-land
Spaar de atkins-fanatiekelingen en zet de discussie elders voort.
Ik voel weinig behoefte voor een standje van een MOD
alhoewel ik met 1 mod, wel wat standjes kan bedenken, maar dat terzijde.
quote:Deutsch -> NL
Op maandag 12 januari 2004 22:17 schreef Phibian1976 het volgende:[..]
Knallen?????
quote:Jij bent de Mod die SHE bedoelde, dus je ego zou juist gestreeld moeten zijn
Op maandag 12 januari 2004 22:21 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en nu als de sodemieter ontopic en nokken met dat geflame, anders gaan er klappen vallen.
quote:Van seks val je ook af.
Op maandag 12 januari 2004 22:23 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Jij bent de Mod die SHE bedoelde, dus je ego zou juist gestreeld moeten zijn
Maar goed, ik wil graag een normale discussie, had ik al een keer gevraagd, vele vele posts geleden.
quote:Sorry
Op maandag 12 januari 2004 22:21 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en nu als de sodemieter ontopic en nokken met dat geflame, anders gaan er klappen vallen.
Maar om even weer terug te komen op dat Atkins dieet. Ga je der niet ontzettend van stinken. Ik heb een tijdje een fruit only dieet gehad. De reden dat ik toen veel afviel kwam waarschijnlijk door die vele bezoeken na de plee.
Ik heb namelijk eens gehoord dat je zweet en adem van zo een dieet behoorlijk slecht werd.
*ff weer verder trekken*
quote:Verschilt per mens, maar alleen de eerste twee weken. Bij sommige komt het helemaal niet voor.
Op maandag 12 januari 2004 22:25 schreef Phibian1976 het volgende:[..]
Sorry
Maar om even weer terug te komen op dat Atkins dieet. Ga je der niet ontzettend van stinken. Ik heb een tijdje een fruit only dieet gehad. De reden dat ik toen veel afviel kwam waarschijnlijk door die vele bezoeken na de plee.
Ik heb namelijk eens gehoord dat je zweet en adem van zo een dieet behoorlijk slecht werd.
*ff weer verder trekken*
Als alle mensen die tegen Atkins nou gewoon blijven leven zoals zij dat doen, dan gaan wij Atkinsers ook gewoon door en volgens jullie binnenkort dood. Maar wel slank.
Ohja, 50kg @ 1.76 dan blijft er maar heel erg weinig gewicht over aan spiermassa.
quote:Maar o zo lekker om ff flink vast te pakken en vervolgens hard te nemen
Op maandag 12 januari 2004 22:36 schreef Spyder het volgende:
Geweldig topic ditAls alle mensen die tegen Atkins nou gewoon blijven leven zoals zij dat doen, dan gaan wij Atkinsers ook gewoon door en volgens jullie binnenkort dood. Maar wel slank.
Ohja, 50kg @ 1.76 dan blijft er maar heel erg weinig gewicht over aan spiermassa.
Oeps wat zeg ik nu
quote:Jij houdt zeker ook van graatjes in je stukkie vis?
Op maandag 12 januari 2004 22:38 schreef Phibian1976 het volgende:[..]
Maar o zo lekker om ff flink vast te pakken en vervolgens hard te nemen
[sub]Oeps wat zeg ik nu[sub]
quote:Jij hebt zeker nog nooit vis gegeten.
Op maandag 12 januari 2004 22:38 schreef Spyder het volgende:[..]
Jij houdt zeker ook van graatjes in je stukkie vis?
quote:Jawel, want meneer Atkins schrijft dat vis beter is dan vlees (omega vetzuren)
Op maandag 12 januari 2004 22:41 schreef Phibian1976 het volgende:[..]
Jij hebt zeker nog nooit vis gegeten.
ik volg dit mooi een beetje als buitenbeentje if you dont mind...
keb de zin en tijd er niet voor over om me te gaan zitten verdedigen tegen die anti atkinsers....wij gaan jullie toch ook niet afzeiken omdat je lowfat doet? Laat iedereen een beetje in z'n waarde zeg...pft!
Verder reply ik alleen als mensen normale vragen/tips nodig hebben voor atkins..doeidoei
quote:Je moet je ook niet druk maken om dat anti Atkins gedoe, gewoon blij zijn dat je een levenswijze ontdekt hebt die voor jou werkt. Geen honger, lekker eten en toch slank. Can't get any better than that!
Op dinsdag 13 januari 2004 00:02 schreef nein het volgende:
*lol*ik volg dit mooi een beetje als buitenbeentje if you dont mind...
keb de zin en tijd er niet voor over om me te gaan zitten verdedigen tegen die anti atkinsers....wij gaan jullie toch ook niet afzeiken omdat je lowfat doet? Laat iedereen een beetje in z'n waarde zeg...pft!
Verder reply ik alleen als mensen normale vragen/tips nodig hebben voor atkins..doeidoei
En als je het wetenschappelijk onderzoek naar low carb voeding echt volgt, kun je alleen maar -net als Rowwen Heze- concluderen dat
"'t is een kwestie van geduld..."
quote:Ik ben helemaal niet anti Atkins, ik heb alleen gehoord dat je er naar van kunt gaan ruiken. Verder blijf ik gewoon geloven dat wanneer je op je voeding blijf letten en gewoon sport er niets aan de hand is.
Op dinsdag 13 januari 2004 00:02 schreef nein het volgende:
*lol*ik volg dit mooi een beetje als buitenbeentje if you dont mind...
quote:Er zijn nou eenmaal heel veel mensen die extreem reageren op koolhydraten (vooral de suikers), suikerziekte is niet voor niets een wereldwijde epidemie aan het worden. Het menselijk lichaam is er gewoon niet voor gebouwd (alhoewel lang niet iedereen dit probleem lijkt te hebben).
Op dinsdag 13 januari 2004 00:51 schreef Phibian1976 het volgende:Ik ben helemaal niet anti Atkins, ik heb alleen gehoord dat je er naar van kunt gaan ruiken. Verder blijf ik gewoon geloven dat wanneer je op je voeding blijf letten en gewoon sport er niets aan de hand is.
quote:Nou, zoals ik al eerder zei: Bij mij was dat dus wel zo. Overigens had ik toen ongeveer net zo'n figuur als mevrouw SHE, tenminste wat ik kan opmaken uit dr fotoboek, alleen een te hoog vetpercentage. Nog ietsje mee rarmspiertjes en zo ook. En dat met sporten en normaal eten. Dat feit wordt, even tussen 2 haakjes, gewoon genegeerd door bepaalde niet-nader genoemde personen hier.....
Op dinsdag 13 januari 2004 00:51 schreef Phibian1976 het volgende:[..]
Ik ben helemaal niet anti Atkins, ik heb alleen gehoord dat je er naar van kunt gaan ruiken. Verder blijf ik gewoon geloven dat wanneer je op je voeding blijf letten en gewoon sport er niets aan de hand is.
Maar: ehm, ja, je gaat wel iets stinken, sommigen dan. Dat komt omdat je afvalt en daarbij komen reststoffen uit je vetlagen vrij. Ik zelf heb er trouwens geen last van. Zodra je op gewicht zit gaat dat ook weer over
PS: Sorry Schmoops...
quote:Voor iemand met meer dan 2000 posts ben je niet echt 'forum-wise'. Sorry hoor maar heb je nou echt niet door dat je mijn "nare toon" niet zo bloedserieus moet nemen?! Ga toch lekker naar het Tina-forum ofzo, kun je lekker verder mutsen.
Op maandag 12 januari 2004 21:13 schreef Toeps het volgende:Blablablabla
'Tuurlijk ging het topic over Atkins, maar ik vind nou eenmaal dat je een levensstijl waarvan NIET bewezen is dat het NIET schadelijk zou zijn voor je gezondheid, zo onbeschaamd mag propageren. Maar de voorstanders lijken wel bezeten, ze staan totaal niet open voor tegenargumenten. Vandaar dat ik dan reacties uit probeer te lokken.
PS: en zo slank ben ik nou ook weer niet, want ik ben 1m58 en weeg 53 kg. Bovendien snoep ik veel en sport ik weinig, maar ik ga me er echt niet druk om maken!!! Dat is wat anders dan jou bewering over dat ik "zou pronken met mijn slanke lijfje": mij boeit dat hele ge-dieet gewoon niet.
quote:Ik vind jou hele toon gewoon niet zo fijn. De hele tijd zo persoonlijk, 'jij dit' en 'jij dat' ...
Op dinsdag 13 januari 2004 10:23 schreef Sproet_1980 het volgende:[..]
Voor iemand met meer dan 2000 posts ben je niet echt 'forum-wise'. Sorry hoor maar heb je nou echt niet door dat je mijn "nare toon" niet zo bloedserieus moet nemen?! Ga toch lekker naar het Tina-forum ofzo, kun je lekker verder mutsen.
'Tuurlijk ging het topic over Atkins, maar ik vind nou eenmaal dat je een levensstijl waarvan NIET bewezen is dat het NIET schadelijk zou zijn voor je gezondheid, zo onbeschaamd mag propageren. Maar de voorstanders lijken wel bezeten, ze staan totaal niet open voor tegenargumenten. Vandaar dat ik dan reacties uit probeer te lokken.
PS: en zo slank ben ik nou ook weer niet, want ik ben 1m58 en weeg 53 kg. Bovendien snoep ik veel en sport ik weinig, maar ik ga me er echt niet druk om maken!!! Dat is wat anders dan jou bewering over dat ik "zou pronken met mijn slanke lijfje": mij boeit dat hele ge-dieet gewoon niet.
Weet je wat het is? Er zijn zoveel instanties die claimen te weten wat gezond is. Het voedingscentrum bijvoorbeeld. Maar die zijn wel vaker op oude standpunten teruggekomen, en ook daar zijn voldoende bewijzen tegen, dat het helemaal niet zo goed is wat zij zeggen. Ze propageren bijvoorbeeld 3 glazen melk per dag, terwijl recente onderzoeken aantonen dat calcium uit melk helemaal niet zo goed wordt opgenomen. Melk kun je alleen goed opnemen met een bepaald hormoon, dat je alleen in je babyjaren aanmaakt. Melk is dan ook eigenlijk voeding voor kalfjes.
Verder propageert het voedingscentrum van die nieuwe produkten als drinkontbijt. Daar zitten zo veel suikers in, dat je rond koffietijd alweer honger hebt. Ik heb hypoglykemie (tenminste het is ontzettend erg geworden) doordat ik jaren veel te veel koolhydraten heb gegeten, met name in de vorm van pure suiker. Pure suiker komt in de natuur niet voor. Normaal gesproken moet het lichaam insuline aanmaken om te zorgen dat de suiker wordt opgenomen. Pure witte suiker is in de fabriek al zodanig geraffineerd dat je lichaam niks meer hoeft te doen. Gevolg: een insuline-overschot in je bloed, een dalende bloedsuikerspiegel, koppijn.
Ik heb gewoon niet veel vertrouwen meer in het voedingscentrum. Atkins heb ik uitgeprobeerd, en ik voel me er duidelijk beter bij. Dit is op basis van mijn persoonlijke ervaring. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Maar omdat jij mensen zo persoonlijk aanvalt, vind ik het niet gek dat je zulke reacties terug krijgt. Oké, sommige mensen klinken daarom een beetje als sekteleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |