abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24849057
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 58

Aanvulling op dit topic:

"dieet' recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 - Beestachtig gezellige meeting.
Fok! Dieetclub meeting 20 maart '04- Een gezonde zwemmeeting.
Fok! Dieetclubmeeting III op zaterdag 10 juli en Fokdieetclub meeting III deel 2 - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Fokdieetclub "Efteling" Meeting deel IV- Van Droomvlucht tot Pegasus
Dieetclubmeeting V - Sinterkerst of gelukkig nieuwjaar? - Drie meetings staan in dit topic (Loevestein, Scheveningen en Sauna)

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger, hier kan je ook goed je BMI berekenen. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank voor de Feestdagen".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:

• Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 04

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Bubsel (1m71) (47,2) was 145,8 kg, weegt nu 138,3 kg en wil graag 80 kg wegen -7,5
    Cutie (1m87) (28,6) was 106,5 kg, weegt nu 100,1 kg en wil graag 75 kg wegen -6,4
    Droeke (1m70) (29,41) was 92,5 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5
    Essebes (1m77) (30,8) was 100 kg, weegt nu 96,5 kg en wil graag 95 kg wegen -3,5
    Faithy (1m75) (25,1) was 87 kg, weegt nu 77 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (31,7) was 98,6 kg, weegt nu 93,9 kg en wil graag 68 kg wegen -4,7
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    jolene (1m58) (35,45) was 88,5 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 85 kg wegen
    Kaputwiehund (1m73) (25,6) was 114,5 kg, weegt nu 76,1 kg, en wil graag 75 kg wegen -38
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
    m@x(1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
    marchien (1m74) (27,74) was 87 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -3,0
    MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 99,5 kg en wil graag 84 kg wegen -16,5
    Meimeltje (1m64) (29,7) was 92,5 kg, weegt nu 80,0 kg en wil graag 65 kg wegen -12,5
    Merisse (1m70) (25,08) was 81,5 kg, weegt nu 72,5 kg en wil graag 68 kg wegen - 9
    miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
    miss_sly (1m65) (29,2) was 84,5 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5 ,0
    Miss_s(1m70) (31,5) was 98 kg, weegt nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -7
    !!!!M82 (1m75) (24,49) was 94,1 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen -18,9!!!!
    Nitai (1m77) (38,36) was 127 kg, weegt nu 120,2 kg en wil graag 100 kg wegen -6,8
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Riann (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 163 cm
    Sanne (1m48) (25,3) was 73 kg, weegt nu 55,5 kg en wil graag 54? kg wegen -18,1
    sjeen (1m70) (35,6) was 105 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen 0
    stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
    Sugar (1m68) (25,4) was 76 kilo, weegt nu 71,80 kg en wil graag 63 kg wegen -4,20 kg
    Teigan (1m60) (36,36) was 96,1 kg, weegt nu 93,1 kg en wil graag 90 kg wegen -3
    Twistednerve (1m94) (27,63) was 104 kg, weegt nu 104 kg en wil graag 92 kg wegen
    XemmyX (1m65) (28.46) was 80 kg, weegt nu 77,5 kg en wil graag 65 kg wegen -2,5
    ZedKet (1m84) (35,39) was 119,8 kg, weegt nu 119,8 kg en wil graag 100 kg wegen -0,0
    Zusje (1m77) (30,5) was 107,3 kg, weegt nu 95,5 kg en wil graag 80 kg wegen -11,8

Updatelijstje:
    Week 3: Teigan
    Week 4: miss_dynastie
    Week 5: Glimworm
    Week 6: Cutie
    Week 7: Pandorah
    Week 8: Droeke
    Week 9: miss_sly
    Week 10: Funnie
    Week 11: Teigan
    Week 12: miss_dynastie
    Week 13: Glimworm
    Week 14: Cutie
    Week 15: Pandorah
    Week 16: Droeke
    Week 17: miss_sly
    Week 18: Funnie
    Week 19: Teigan

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!:

Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    Wissel ervaringen over Herbalife uit
    Atkins Topic deel 2 - Lijkt me wel duidelijk.
    The ultimate weight solution (support groep) - Topic voor mensen die het dieet van Dr. Phil volgen.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Algemene sites:

overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    ehow.com- Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    diet-i.com - Véél info + &quot;Hate Dieting e-zine&quot; (Eng.)

Bewegen:

lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema&#039;s).
    myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema&#039;s vanaf 2 min. hardlopen.
    sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.

Voedingstabellen:

caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    Snoopy&#039;s Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
    voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.

Recepten:

fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.
    smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.

Interactieve sites:

fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)
    valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.

Link-sites:

afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.

Commerciële sites:

afslanken.com
    bodysolution.nl
    eganederland.nl
    herbalife.com
    slank-klup.nl
    slimfast.nl
    specialk.nl
    weighwatchers.nl
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      maandag 31 januari 2005 @ 13:17:29 #2
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24849280
    Bedankt Isabeau
    A cat is a lion in a jungle of small bushes
      maandag 31 januari 2005 @ 14:21:41 #3
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_24850381
    Ik ga met jullie meedoen.

Ik weeg nu 82 kilo en ben 1.81m Mijn BMI is 25.03 en ik ben dus iets te zwaar. (wat is iets he )

Ik fitness sinds kort 2 keer per week anderhalf uur en ik power yoga 1 uur per week. Verder eet ik gezond (vis en groenvoer etc.)

Ik hoop dat ik nu eens verstandig kan lijnen en mijn streefgewicht is verlopig 75 kilo. Dan zien we wel weer verder
    pi_24850492
    Silmarwen, kan je niet beter direct naar het andere dieettopic gaan....
    Niet dat je hier niet welkom bent, maar deze reeks is voor mensen met een BMI van boven de 25 en als jij een pondje afvalt (over 3 dagen dus) hoor je niet meer in deze lijst thuis.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      maandag 31 januari 2005 @ 14:30:36 #5
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_24850558
    Ow oops, ik zie het al

En dat is dan LIF mod My bad. (maar over 3 dagen is wishfull thinking, door al dat gesport lijkt het wel of ik niets afval) Ik zal mijn verhaaltje verhuizen
    pi_24851078
    Als je echt gaat lijnen val je meestal de eerste week het meeste af Vandaar mijn over 3 dagen
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 15:22:50 #7
    43556 miss_dynastie
    pi_24851654
    Succes Silmarwen
    pi_24852190
    Pfoeh. Net voor kerst was ik 10 kilo afgevallen. Mijn idee was om het steeds per 5 kilo te bekijken. Heb ik zin om door te gaan of niet? Niet dus. Dus ik nam me voor om na de kerstvakantie nog steeds op -10 te staan. Dus niet lijnen, maar ook niet aankomen. Mijn kerstvakantie is nu afgelopen (student, met minitentamenweek tussen twee vakanties in ) en ik sta op -11. Dus ik ben per ongeluk een kilo afgevallen . Vandaag ben ik weer echt begonnen met goed eten.

Lastig hoor. Ik kwam uit bed, ik ging naar beneden. Staan daar nog brownies, taart in de koelkast, chocolademousse in de koelkast en nog allemaal lekkers over van de verjaardag van mijn vriend. Dus voor ik ook maar een hap ontbeten had moest ik eerst de brownies in de magnetron verstoppen (uit het zich, uit het hoofd?) de taart invriezen, en al het andere lekkers snel opruimen.... Dus ik begon de dag al met een slecht humeur achter mijn grote kom yoghurt met muesli...

Net ben ik lekker wezen lopen en uiteraaaaaaaard regende het en het ging ook steeds harder regenen. Maar goed mijn taktiek is 30 minuten rechtuit lopen en dan omkeren, over een route zonder shortcuts of makkelijke terugweggetjes (tenminste niet die ik ken) dus dan is het even 30 minuten doorzetten en dan 30 minuten terug, die ik toch wel moet lopen. Vandaag heb ik zelfs langer gelopen, ik denk 40 minuten heen en 40 minuten terug. Ik ontdekte een nieuw asfalt paadje (ipv een hobbelig tegelpaadje wat ik normaal neem) en wilde kijken waar het uit kwam. Maar uiteindelijk was ik dat wel zat en ben ik toch maar omgekeerd.

Maar goed, so far, so good dus en op naar de -15!
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_24853391
    quote:
    Bubsel (1m71) (47,2) was 145,8 kg, weegt nu 138,3 kg en wil graag 80 kg wegen -7,5
    Mijn update is:

Bubsel (1m71) (46,5) was 145,8 kg, weegt nu 136,3 kg en wil graag 74 kg wegen -9,5

Weer een goede week na toch wat snaai neigingen.
    pi_24858839
    tvptje
    Hier nog steeds bezig, maar geen weegschaal te bekennen, dus ik wacht weer met een update tot ik bij mijn ouders ben geweest.
    Ik heb wel eens de neiging om zelf een weegschaal te kopen, maar ik heb het idee dat ik er dan echt te vaak op ga staan. Iemand een idee?
    Carpe diem
      dinsdag 1 februari 2005 @ 11:04:19 #11
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24859496
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 10:25 schreef marchien het volgende:
    tvptje
    Hier nog steeds bezig, maar geen weegschaal te bekennen, dus ik wacht weer met een update tot ik bij mijn ouders ben geweest.
    Ik heb wel eens de neiging om zelf een weegschaal te kopen, maar ik heb het idee dat ik er dan echt te vaak op ga staan. Iemand een idee?
    Tja, zie vorig topic. Ik heb ook wel slechte ervaringen met een digitale weegschaal dus wij hebben een analoge. Ik weeg me iedere ochtend, maar maandagochtend is mijn ECHTE (registreer-meting) dus ook voor FOK! weeg ik mij altijd op maandagochtend... Die telt

-edit- Ik houd wel in mijn achterhoofd een natuurlijke schommeling van 0,5-1 kg als ik me tussendoor weeg. Anders raak je je motivatie direct kwijt, maar op maandag blijk ik toch altijd afgevallen te zijn.
      Licht Ontvlambaar dinsdag 1 februari 2005 @ 11:15:55 #12
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_24859681
    Droeke, da's een hele goede tip. Denk dat ik dat ook ga toepassen hier, gewoon dagelijks erop gaan staan, maar één vaste dag in de week die telt. Ik heb overigens ook nog een digitale weegschaal hier, maar wil heel graag een andere:

You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_24859801
    *effe uit lurkstand

Even over die weegschalen. Ik ga er zaterdag ochtend op staan: 83,4 kilo (dat kon dus nooit, maar goed). Nog een keer: weer 83,4 kilo. Ga er nogmaals op staan: 84,4 kilo Tot vijf keer toe gaf ie iets anders aan. Die digitale weegschaal vertrouw ik dus ook niet meer.
    Ga bij mijn ouders weer de ouderwetse halen.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 12:01:52 #14
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24860532
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 11:15 schreef Sjeen het volgende:
    Droeke, da's een hele goede tip. Denk dat ik dat ook ga toepassen hier, gewoon dagelijks erop gaan staan, maar één vaste dag in de week die telt. Ik heb overigens ook nog een digitale weegschaal hier, maar wil heel graag een andere:

[afbeelding]
    Die is wel duur he?! 109 euro voor een weegschaal (hij is vast heel goed, maar ja...) Eerst deze maar eens verslijten en dan wil ik die ook wel
    pi_24860676
    ok, duidelijk
    Digitaal vind ik ook niet echt iets, die dingen kloppen idd nooit
    Carpe diem
      Licht Ontvlambaar dinsdag 1 februari 2005 @ 12:14:26 #16
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_24860778
    Hij is heeeeel duur, maar ik vind 'm geweldig. Past ook goed in onze badkamer. En die digitale geeft van de vijf keer ook vier verschillende uitkomsten aan. Dus Sjeen gaat hard sparen!

Maar goed, vanmorgen gaf de weegschaal nog steeds 103 kilo aan, dus misschien is er nog hoop. Ik heb gisteren wel normaal gegeten en gedronken dus...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      dinsdag 1 februari 2005 @ 13:44:10 #17
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_24862444
    ik kan echt 10 keer op die van mij gaan staan. Maar er komt echt maar 1 uitkomst uit.. Tenzij er uren tussen zitten. Dan wordt het anders

Niets te klagen over mijn digitale dus.. (Gelukkig!!)
    pi_24863828
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:44 schreef Funnie het volgende:
    ik kan echt 10 keer op die van mij gaan staan. Maar er komt echt maar 1 uitkomst uit.. Tenzij er uren tussen zitten. Dan wordt het anders

Niets te klagen over mijn digitale dus.. (Gelukkig!!)
    Ik heb ook geen klachten over mijn digitale weegschaal
    pi_24865682
    Ik heb niet eens een weegschaal

(verkapte tvp)
    Zu hause ist alles besser
    pi_24878095
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 16:51 schreef kaputwiehund het volgende:
    Ik heb niet eens een weegschaal

(verkapte tvp)
    Is soms echt beter hoor dat je dat niet hebt.. Ding moet ik eigenlijk op het werk van mijn vriend leggen ofzo..

Nou vanmiddag naar Hardenberg. Zenuwen gieren door mijn lijf momenteel. En bang voor onderzoeken. Maar ook omdat ik mijn nieuwe scooter kan halen naderhand. Dus 2 spannende dingen. Maar Hardenberg toch wel de meer zenuwslopende. Ik weeg nu 81,9 . Dus val nog steeds af. Maar heb gisteren voor het eerst weer een maaltijd binnen kunnen houden. Ik dacht dan probeer ik ook weer een keer een slaapmiddel (slaap bijna niet meer) maar dat was dus echt fout. Gelijk binnen 5 minuten het zuur dat mij opbrak. Ben erg benieuwd wat de dok ervan vindt, en ik hoop echt dat hij de oplossing heeft. Ik kan niet meer doen dan de maag rust gunnen door geen medicatie nog maar 2 kopjes koffie per dag. Absoluut geen koolzuur. Geen koolsoorten eten. En het liefst alleen op Brinta. Dat gaat gewoon altijd goed. Wordt ook elke keer spontaan misselijk. Dan heb ik niets bijzonders gedaan of gehad. Ben dat helemaal niet gewent. Net als slijmvorming en water wat continu je mond inloopt. En je de hele tijd moet slikken. Dan kan ik er een wedje opleggen dat ik misselijk ga worden. Ik hoop echt dat de puzzel wordt opgelost..
    Afvallen leuk! Maar niet op deze manier. je voelt je gewoon helemaal als een slappe vaatdoek op een gegeven moment.

Ik laat van mij weten als ik terug ben. 1 leuk ding wel vanmiddag. iemand die bij mij op zaal lag, die moet ook vanmiddag erheen. dus haar zie ik voor het eerst weer (op webcammen na) dus dat is wel weer leuk. we hebben echt veel en goed kontakt. Dus we gaan er wat eerder heen. en zij blijft wat langer zitten
    pi_24879527
    Is er iemand die eigenlijk stiekem toch wel mee wil de 12e naar de sauna in putten?
    Is niet eng alleen maar heeeeeel erg fijn!!
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_24880415
    Hier ook gelukkig weer een half kilootje eraf deze week Maar dat zal wel weer door mn nachtdiensten komen, want dan eet ik echt heel weinig een aantal dagen.

Uhm naar de sauna durf ik iig nog niet Lijkt me wel heerlijk, maar zou me gewoon niet op mn gemak voelen.
    pi_24880621
    Er gaan tot nu toe 5 dames naar de sauna en we zijn alle 5 te dik. Eh, correctie: we waren alle 5 te dik (yppy kan je met geen mogelijkheid meer dik noemen)
    pi_24882834
    het lijkt mij eigenlijk wel heel leuk, ben alleen bang dat de financiele middelen op dit moment nogal ontbreken...

Sorry
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_24886103
    MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 98 kg en wil graag 84 kg wegen -18
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')