Pfoeh. Net voor kerst was ik 10 kilo afgevallen. Mijn idee was om het steeds per 5 kilo te bekijken. Heb ik zin om door te gaan of niet? Niet dus. Dus ik nam me voor om na de kerstvakantie nog steeds op -10 te staan. Dus niet lijnen, maar ook niet aankomen. Mijn kerstvakantie is nu afgelopen (student, met minitentamenweek tussen twee vakanties in
![]()
) en ik sta op -11. Dus ik ben per ongeluk een kilo afgevallen
![]()
. Vandaag ben ik weer echt begonnen met goed eten.
Lastig hoor. Ik kwam uit bed, ik ging naar beneden. Staan daar nog brownies, taart in de koelkast, chocolademousse in de koelkast en nog allemaal lekkers over van de verjaardag van mijn vriend. Dus voor ik ook maar een hap ontbeten had moest ik eerst de brownies in de magnetron verstoppen (uit het zich, uit het hoofd?) de taart invriezen, en al het andere lekkers snel opruimen.... Dus ik begon de dag al met een slecht humeur achter mijn grote kom yoghurt met muesli...
Net ben ik lekker wezen lopen en uiteraaaaaaaard regende het en het ging ook steeds harder regenen. Maar goed mijn taktiek is 30 minuten rechtuit lopen en dan omkeren, over een route zonder shortcuts of makkelijke terugweggetjes (tenminste niet die ik ken) dus dan is het even 30 minuten doorzetten en dan 30 minuten terug, die ik toch wel moet lopen. Vandaag heb ik zelfs langer gelopen, ik denk 40 minuten heen en 40 minuten terug. Ik ontdekte een nieuw asfalt paadje (ipv een hobbelig tegelpaadje wat ik normaal neem) en wilde kijken waar het uit kwam. Maar uiteindelijk was ik dat wel zat en ben ik toch maar omgekeerd.
Maar goed, so far, so good dus en op naar de -15!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors