abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24531393
Afgelopen zomervakantie had ik een blaar, die kon je heeeeel gemakkelijk doorprikken ;-).

pi_24531525
O schat, dat is nog niets. Dat zijn de fijnste blaren, die prik je door, trek je het vel van af, schroeien in een voetenbadje, paar uurtjes op blote voetjes en klaar is kees.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_24531662
'K heb er helemaal niks aan gedaan, deed geen pijn en ging vanzelf wel weg =)
pi_24532274
lol nou mijn eetlust is in ieder geval weg....

ik ga zo naar een sollicitatiegesprek voor een stage (nouja, het is meer een studentenproject dus niet echt een bedrijf). Ik zit al maanden tegen die stage aan te hikken omdat ik geen stage kon vinden. Dat heeft toch ook denk ik wel voor aardig wat stress-eten gezorgd. Hopen dat het nu wel gaat lukken met mijn stage, want ik moet 7 februari al beginnen.
pi_24532464
IK moest even oriënteren van "eh, wat is dat?" Een blaar dus

Succes met de sollicitatie, octopussy

En, dat wandelen wordt weer niets vandaag (ik kon niet meer online...). Maar wie wil morgen of overmorgen een afspraak maken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:42:19 #106
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24532787
quote:
Op maandag 10 januari 2005 13:02 schreef Isabeau het volgende:
miss_dynastie, dat is reuze grappig! "Meneer, u hebt in uw advertentie staan dat ik in een maand op mijn styreefgewicht kan komen met uw pillen, die wil ik graag"

En Yppy die repen werken bij mij vreselijk. Ik vind ze namelijk heel erg lekker en als ik dan die snackrepen koop eet ik die zo achter elkaar op en die maaltijdrepen (vooral die met dat wit met rood) zijn ook al zo yummie Ik gebruik ze vaak als ik al weet dat het laat gaat worden en ik geen tijd heb om eten klaar te maken. Het is ook een goed idee om ze mee te nemen als ik ga winkelen, zal er eens aan denken.
Die repen zijn wel yummie yah, wat wel helpt is, als je ze in de koelkast gooit, en ze dan opeet, dan doe je ineens 10x langer met 1 reep blijf je kauwen.....
pi_24533603
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:33 schreef MazeNL het volgende:
Afgelopen zomervakantie had ik een blaar, die kon je heeeeel gemakkelijk doorprikken ;-).

[afbeelding]
Misschien beetje stomme vraag, maar waar zit die blaar?

ik heb ff zitten kijken, maar kan er niet achter waar de blaar zich precies op bevind, de blaar opzich zie ik wel hoor Maar op welk lichaamsdeel is mij compleet onduidleijk haha
pi_24533717
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:45 schreef XemmyX het volgende:

[..]

Misschien beetje stomme vraag, maar waar zit die blaar?

ik heb ff zitten kijken, maar kan er niet achter waar de blaar zich precies op bevind, de blaar opzich zie ik wel hoor Maar op welk lichaamsdeel is mij compleet onduidleijk haha
Zelfde hier
Carpe diem
pi_24533888
het is een hiel!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_24533921
Ahaaaaaa! en je staat op de foto zeg maar op je handen
Ik zie hem
Carpe diem
pi_24534327
hij zit onder op mijn hak :p

http://members.lycos.nl/pimz1/ staan foto's van de wandelingen die hem gecreeert hebben
pi_24534445
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef MazeNL het volgende:
hij zit onder op mijn hak :p

http://members.lycos.nl/pimz1/ staan foto's van de wandelingen die hem gecreeert hebben
Ik zie de hiel erin (zei ik al) maar hoe kan dat ding omhoogrichten? mijn hak staat meestal op de grond en steekt vrijwel nooit de lucht in

Daarom kijken we er zo raar tegenaan denk ik.
Ik daht eerst dat het een knie was, dan was het echt een MEGA blaar (nu trouwens ook al)
Carpe diem
pi_24534495
Ik ben van elastiek ;-)
pi_24544441
Miss_Sly, hoe is het na je examen gegaan niet gesnoept en het examen wel goed
pi_24544909
Ik heb net een reep chocolade op "ter waarde" van 600 kcal. *zucht*
WHY!?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24545007
Waarschijnlijk omdat je er zin in had. Bovendien was hij natuurlijk ontzettend lekker. Loop je vanavond toch een extra rondje 600 kcal, hoe groot is zo'n ding dan?
Zu hause ist alles besser
pi_24545013
jolene, wat lief dat je daarnaar vraagt

Het tweede examen ging zo mogelijk nog slechter dan het eerste. Echt vreselijk. Ik was dus vrij snel weg (lang blijven zitten en veel nakijken werkt bij mij niet) en ben thuis direct doorgelopen naar mijn loopspullen, heb die aangetrokken en ben gaa lopen! En dan werkt beter dan snoepen Dus die probeer ik er in te houden als ik me rot voel: lopen! mocht het daarna nietover zijn, kan ik alsnog overgaan op snoepen, maar dat is dan ook meteen wat minder schadelijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24545143
Op de achterkant staat 505 kcal per 100 gram, de totale reep was 200 gram en bestond uit 8 stukken en ik heb er 6 opgegeten. Vandaar mijn 600 kcal Maar goed, dat wordt extra hardlopen.

En daar kom je nu mee, miss_sly.
pi_24545229
Ik ga vanavond bloemkool koken! Iemand nog tips? Vind bloemkook namelijk niet echt lekker, maar mijnj vriend lust het zo graag ,en is natuurlijk hartstikke gezond
pi_24545239
Ach Isa, ik had dat misschien al wat eerder kunnen bedenken, maar ja...nooit te laat om te leren
En het grappige is dat ik me dus na dat lopen in alle opzichten goed voel: door de inspanning ben ik mijn frustratie een groot deel kwijt, doordat ik 4 x 5 minuten heb hardgelopen met 3 minuten wandelen ben ik supertrots op mezelf (vergoeding voor de pestbui voor het verpesten van mijn examen), ik heb minder trek in lekkere slechte dingen EN mocht ik alsnog iets pakken, is het minder erg omdat ik al zo gelopen heb.

Ow en Isa, die reep was gewoon erg lekker en daar had je zin in. Als het daarbij blijft, is er toch niets aan de hand?!
pi_24545324
Ik heb net mijn lunch achter de kiezen:

1 boterham met leverworst
1 snee mueslibrood met oude kaas
1 beker cup a soup helder paddestoelen
1 landoogst appel
1 landoogst bosbessen

Samen nog wel meer als 600 kcal.
pi_24545453
Ach ja, hij was ook wel lekker en ik had die reep sowieso deze week wel opgegeten, maar dan elke dag een stukje of zo. Nu heb ik hem in één keer opgegeten en koop ik deze week niets lekkers meer. Het is alleen zo zonde dat ik dat in 1x heb gedaan.
pi_24545571
1 tosti met alleen kaas(slanki20+) à +/- 150cal en 1 beker yogurt à 100 cal, kom er goed de middag op door tot het avond eten.
pi_24545640
Tips om de bloemkool extra lekker te maken graag?
pi_24545743
Ik heb een trauma overgehouden aan gekookte bloemkool. Van mij zul je dus geen recept krijgen voor gekookte bloemkool. Ik vind hem in een salade wel lekker. met broccoli, rettich en radijsjes. Yoghurtdressing er over en smullen maar. Maar gekookte bloemkool
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:19:42 #126
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24545863
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:06 schreef XemmyX het volgende:
Tips om de bloemkool extra lekker te maken graag?
Misschien met een lekkere kaassaus? Moet je een sterke smaak kaas (bijv. oude kaas, schimmelkaas) pakken heb je er niet zoveel van nodig + met halfvolle melk i.p.v. room kom je een heel eind!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24546021
maak dat dan maar magere melk!
Kaassaus is natuurlijk niet echt een verantwoorde manier om bloemkool lekkerder te maken, maar wel erg aangenaam

ik kook bloemkool in ieder geval nooit te lang, zodat het niet papperig wordt maar lekker stevig blijft. Verder kun je iets bij het kookwater doen aan kruiden/bouillonblokje en nootmuskaat na het afgieten erover strooien.
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:40:01 #128
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24550875
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net een reep chocolade op "ter waarde" van 600 kcal. *zucht*
WHY!?
Was hij wel heel erg ontzettend lekker?
Dan geeft het namelijk niet.

Maar als ie tegenviel
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:19 #129
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24558719
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:26 schreef miss_sly het volgende:
maak dat dan maar magere melk!
Kaassaus is natuurlijk niet echt een verantwoorde manier om bloemkool lekkerder te maken, maar wel erg aangenaam

ik kook bloemkool in ieder geval nooit te lang, zodat het niet papperig wordt maar lekker stevig blijft. Verder kun je iets bij het kookwater doen aan kruiden/bouillonblokje en nootmuskaat na het afgieten erover strooien.
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor) Je kunt toch best kaassaus maken in plaats van bijv een stukje vlees? Bovendien zeg ik niet dat je dan kaassoep met bloemkool moet eten, maar je kunt best gewoon een beetje kaassaus nemen voor over je bloemkool. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kort door de bocht Vegetariers eten al heel lang kaas in plaats van vlees? En in kaas zitten veel eiwitten en wanneer je je kalorie-inname wilt beperken kun je ook een 'magere' kaas nemen.

Dit is niet vervelend bedoeld. Ik vond gewoon dat ik hier even op moest reageren
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 10:18:51 #130
43556 miss_dynastie
pi_24558928
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:03 schreef Droeke het volgende:
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor) Je kunt toch best kaassaus maken in plaats van bijv een stukje vlees? Bovendien zeg ik niet dat je dan kaassoep met bloemkool moet eten, maar je kunt best gewoon een beetje kaassaus nemen voor over je bloemkool. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kort door de bocht Vegetariers eten al heel lang kaas in plaats van vlees? En in kaas zitten veel eiwitten en wanneer je je kalorie-inname wilt beperken kun je ook een 'magere' kaas nemen.
maar miss_sly zegt toch ook niet dat kaas slecht is Het is alleen zo dat als je suggesties wil om een gerecht iets lekkerder te maken, ik er doorgaans ook niet van uit ga dat iemand vlees of aardappelen laat staan. In dat licht bezien, is kaassaus niet zo goed. In 100ml (en dat is veel te weinig voor kaassoep ) kant en klare saus zit 100 KCal (ik heb er hier nog een staan) en mijn kookboek begint met 'men neme vijftig gram roomboter' (mijn kookboek is nogal bourgondisch, zoals je merkt ), dus ik zou het niet zo gauw als extraatje nemen om het eten aangenamer te maken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:26:34 #131
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_24559045
ik ben van 87 kilo naar 68 kilo gegaan, veel te licht nu want ben 1.80, maar de rest van het gewicht moet nu uit mijn spieren komen want mijn spiermassa is veel te weinig.

hoe ik dat heb gedaan, want woog al heel lang veel te veel, is gewoon door 6 x op een dag een klein beetje eten net voordat ik honger krijg zeg maar, zodat ik dus geen honger gevoel meer heb, en ipv 3 grote maaltijden op een dag dus 6 x per dag een klein beetje eten en dan niet eens overdreven gezond, maar gewoon normaal. dan heb je dus geen honger gevoel meer, dus gaat je lichaam sneller over op het afbreken van reserve vetten want je lichaam heeft niet meer het gevoel van: honger honger honger, en als je dan gaat eten zal je lichaam normaal alles opslaan in vetten omdat het geen zin heeft in weer dat honger gevoel en dus daarom alles vast houd.

als je er voor zorgt dat je geen honger gevoel meer hebt dan zal je lichaam dus veel sneller alles verbranden want het weet dat er toch voldoende eten binnen komt en wat dus heel belangrijk is, is er voor te zorgen dat je gewoon geen honger meer krijgt.

volgens mij heb ik nu wel 3 x hetzelfde uitgelegd op een onduidelijke manier maar ben net 2 seconden wakker het heeft iig bij mij vet goed gewerkt en ben wel happy zoals het nu is en weet hoe lastig afvallen kan zijn maar dit is, voor mij iig, de ideale manier als ik wil afvallen.

doordat ik nu geen honger meer heb grijp ik niet naar alles wat los en vast zit maar eet gewoon om de 2 uur wat en dat werkte perfect.
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 10:33:05 #132
43556 miss_dynastie
pi_24559161
Ik ben heel benieuwd hoe je dat met warm eten doet als je zes keer per dag een kleine hoeveelheid neemt? Ik kook toch niet heel vet, maar op 200KCal per maaltijd kan ik écht niet komen. Of eet je dan aardappelen en groente en dan later vlees of zo.
pi_24559182
Zozo, ik had nooit verwacht dat het lijnen dit keer een stuk beter zou gaan. Heb alleen gister macdonalds op, omdat we gingen stadten, en geen tijd meer om die bloemkook te koken!

Maar over de rest van de dag had ik nog niet veel op, en met dat stadten, raak je ook wel wat calorietjes kwijt, veel lopen enzo. En vandaag nog maar minder eten dan normaal. En normaal loop ik zo'n 2 uur per dag met de hond, maar ik daar vandaag 2,5 van. Of weet je wat, neem vanavond het rondje van mijn vriend over (hahaha) dan loop ik nog wat extra.

Dadelijk ff lekker 2 beschuitjes met jam eten, en een mandarijntje en groot glas water.
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 10:49:30 #134
5428 crew  miss_sly
pi_24559494
Precies, miss_d, ik ging ook uit van een gewone maaltijd meet aardappels, vlees, groente, omdat niet expliciet was gezegd dat het anders was. Als iemand vegetarisch eet, wordt dat toch meestal gezegd.

Beetje storm in een glas water, Droeke, maar dat maakt niet uit

Iets anders, ik zapte gisteren langs een of ander programme (je bent wat je eet, geloof ik dat het heette) en daarin zei zo'n voedingsdeskundige dat rood vlees (rundvlees dus) niet gezond was als je wilt lijnen. Er zouden proteinen inzitten die moeilijker afbreken en dus niet goed zijn voor de spijsvertering en je zou er van uit je mond gaan ruiken? Ik vroeg me af of iemand daar als eens over gehoord heeft. Het maakt het eten van vlees wel lastiger, want rundvlees is magerder dan varkensvlees dus dat past dan weer beter in een vetarm dieet.
pi_24559524
Ranzig voorstukje van JE BENT WAT JE EET..

Hoe die mensen hun eten op maken. Ranzig
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:57 #136
94241 pandemon
pi_24559655
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe je dat met warm eten doet als je zes keer per dag een kleine hoeveelheid neemt? Ik kook toch niet heel vet, maar op 200KCal per maaltijd kan ik écht niet komen. Of eet je dan aardappelen en groente en dan later vlees of zo.
200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoor

maar zal het ff proberen duidelijk te maken, vroagah toen ik dus nogal dik was, tijdje terug dus hehe.. werd ik wakker, at in de ochtend niet, en soms smiddags ook niet, of vaak niet eigenlijk. dan kreeg ik op een gegeven moment mega honger en begon ik smiddags veel te eten, na een tijdje weer honger dus kon niet wachten op het avond eten, en dan kon ik daarna meestal nog wel een bord weg werken.. dan savonds vlak voor het slapen gaan kreeg ik weer honger en ging ik rond 11 a 12 uur meestal weer wat eten, meestal vet en dat soort simpele dingen uit de vriezer of chips enzo.. en de hele dag door ook snoepen.

nu zodra ik wakker word eet ik wat broodjes zodat ik geen honger gevoel meer heb na een tijdje, als ik merk dat ik (en wat ik nu dus van te voren weet...) weer honger begon te krijgen at ik weer snel wat en zo zorgde ik er dus de hele dag voor dat ik eigenlijk geen honger had. vanzelf had ik dan op de momenten zoals het avond eten veel minder trek in van alles en nog wat, ik at dus niet opeens 2 borden maar at soms mijn eerste bord niet eens helemaal op simpel weg omdat ik geen honger meer heb en dus niet zo een gigantische trek in van alles en nog wat.

waar ik gewoon voor zorg is dat ik om de 2 a 3 uur iets weg werk zoals een broodje oid, en dan let ik niet eens zo heel erg op wat ik eet, ik ben dus niet zo een type dat nu aan de liters water zit en komkommers en en andere konijnen voer loop te eten zodat ik me lichaam dus dwing om af te vallen ofzo omdat er geen vet meer binnen komt. eet gewoon nog waar ik trek in heb, en dat is het andere mooie eraan, ik heb eigenlijk heel weinig tot bijna geen trek meer in chips of andere mega vette troep waar je lichaam overigens verslaafd aan raakt net zoals roken enzo.

als ik nu een klein zakje chips open trek is het niet meer zo dat die binnen 5 seconde op is maar heb ik zoiets van ik hoef niet meer na de helft.

ik zit nu ook gewoon aan mijn broodje met ei en ga nou echt niet extreem opletten wat ik eet, wat bij mij gewoon heel goed geholpen heeft is dus er voor zorgen dat je om de 2 a 3 uur wat eet zodat je lichaam geen honger meer krijgt en die kans ook niet meer krijgt, waardoor je vanzelf minder gaat eten en meer dingen laat staan. het lijkt soms zelfs of ik sommige dingen minder lekker vind dan vroeger zoals chips en al die vette dingen, mishien wel tussen me oren maar het is iig mooi meegenomen hoe het ook komt
blaat
pi_24560116
Updateregeltje:

Teigan (1m60) (36,9) was 96.1 kg, weegt nu 94.1 kg en wil graag 90 kg wegen -2.0

Er blijft dus steeds wat afgaan..

pandemon Ik snap wat je bedoelt.... Ik heb op dit moment een eetlijst, die heb ik van de dietiste gekregen, en daar moet ik ook best wel veel eten, ik zal hem eens hier neerzetten...

Ontbijt:
2 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 1 x zoet, 1 x hartig
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de morgen: 2 thee
1 portie fruit

Lunch: soep
3 snee volkorenbrood besmeren met margarine
2 x hartig, 1 keer zoet beleg
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de middag: 2-3 thee
1 snee brood met margarine en hartig beleg

warme maaltijd: portie vlees/kip/vis
portie groente
3-4 aardappelen
schaaltje (melk)nagerecht

in de loop van de avond 2 thee
1 portie fruit of 1 plak koek

2 glazen(mineraal)water..

het is echt enorm veel om te eten voor mijn gevoel, maar ik heb er geen eetbuien meer door... Ipv water en thee drink ik ook nog wel limonadesiroop, maar haast geen fris meer en dergelijke...
Het is voor mij best vol te houden, en ik ben er dus al van afgevallen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:27:59 #138
3542 Gia
User under construction
pi_24560204
Ben weer 0,0 afgevallen deze week. Heb toch 3 keer ruim een uur gesport, en me redelijk goed aan het dieet gehouden.
Denk dat ik toch eens Pandemons' methode ga proberen, door wat beter mijn tussendoortjes te plannen om zodoende het hongergevoel weg te werken. Want ik heb nu al een uurlang alweer honger. En dat is natuurlijk niet goed.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:39 #139
94241 pandemon
pi_24561067
nou.. ik plan dus eigenlijk helemaal niets, het is vet spontaan gebeurd net zoals dat ik hier me reactie neer zette zal eens kijken of ik fotos kan vinden van 2 maanden geleden en nu me buik is gewoon echt weg en moet nu aan me spiermassa gaan werken.

verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin, je bent er dan zo mee bezig om op te letten wat je eet, 1 broodje met hartig iets en een broodje met dat, en een kopje thee en dan weer dit en dan weer een plakje kaas.. ja daaaaag. dat kost te veel moeite.

het enige waar ik gewoon voor zorgde was dat ik geen honger meer had, zodat mijn lichaam de vetten niet meer ging op slaan maar gewoon ging verbranden meteen. dat berijk je dus door er voor de zorgen dat je geen honger meer hebt.

als je elke keer honger hebt en je gaat eten slaat je lichaam alle vetten op omdat het niet weer honger wilt krijgen, als je dan te dik bent zeg maar en jij gaat er op letten en die goede maaltijden gaat eten en je kopje thee, krijgen de meeste juist nog meer honger omdat ze dus aan het afvallen zijn, je lichaam heeft dan dus nog meer honger en zodra jij dan je gezonde maaltijd naar binnen werkt of je avond eten gaat je lichaam als een gek alles op slaan.

dan heeft het dus meer nut in mijn ogen om gewoon je gebakken eitje te eten of waar je zin in hebt zodat je geen honger meer hebt. helemaal vanzelf kreeg ik steeds minder honger, had ik minder trek in snacks (natuurlijk wel een beetje opletten, eet gewoon me broodje shoarma maar met minder saus en had vanzelf al geen trek meer in het 2e broodje, simpelweg omdat ik de hele dag geen honger meer heb. dus daar ook geen behoefte meer aan heb. zit nu erg snel vol en dat bevalt me wel.

voorbeeld.. je word wakker, eet bijna niets of volgens je dieet.. maar hebt dan wel weer honger.. je wacht tot het volgende etentje en ondertussen heb je dikke honger.. dan eet je dat uit eindelijk en slaat je lichaam alle vetten enzo op. dat gaat dus steeds zo door. tuurlijk helpt het vast wel een beetje als je erg gezond eet maar ik heb daar altijd weinig van gemerkt.

nu word ik wakker, eerste wat ik doe is een broodje maken zodat ik me honger gevoel onderdruk, maakt niet uit met wat op brood, daar let ik echt niet op, en de ene keer eet ik 2 sneetjes en dan weer 4.. (nu wel alleen nog maar bruin brood, wit brood is echt slecht ben ik achter gekomen.. let nu natuurlijk wel een beetje op wat ik eet en merk dat veel in me gezondheid en energie enzo..) maar ok, dan heb ik me broodjes op en dus geen honger meer, ong 2 uur of 3 uur later eet ik standaard weer wat, gewoon een klein beetje, zodat ik dus geen honger krijg.. zo ga ik de hele dag door en avond eten is gewoon stukken minder en savonds eet ik bijna niets meer, nogmaals omdat ik geen honger meer hebt. je lichaam went daaraan en begint dus vanzelf met al je reserve's af te breken omdat het dat niet meer nodig heeft, want honger kent het niet meer.

tja, het klinkt zo simpel en dat is het gewoon ook.. het heeft echt gewerkt bij mij en ben nu zelfs weer een beetje meer aan het eten omdat 67 kilo echt te weinig is voor mijn lengte. en dat kost me nu dus zelfs een beetje moeite :S
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:44 #140
43556 miss_dynastie
pi_24561068
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:58 schreef pandemon het volgende:

[..]

200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoor
Ook toen je aan het lijnen was
Maar dan at je dus wel 'gewoon' warm. Want met brood kan ik het ook wel plannen/ bedenken, maar met avondeten dus niet zo. En ik zit dus wel aan die 1400 a 1500 KCal per dag, ook omdat ik (nu nog) te weinig sport. dat lijkt overigens misschien vrij veel, maar ik weeg wel 100+, dus ik val hier nog prima mee af. Zodra dat niet meer gaat, dan pas ik het naar beneden aan
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 12:15:54 #141
43556 miss_dynastie
pi_24561173
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:
nou.. ik plan dus eigenlijk helemaal niets, het is vet spontaan gebeurd net zoals dat ik hier me reactie neer zette zal eens kijken of ik fotos kan vinden van 2 maanden geleden en nu me buik is gewoon echt weg en moet nu aan me spiermassa gaan werken.
Ik ben benieuwd
quote:
verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin
Daar zal haar dietiste blij mee zijn
quote:
dan heeft het dus meer nut in mijn ogen om gewoon je gebakken eitje te eten of waar je zin in hebt zodat je geen honger meer hebt.
Dat is helemaal waar. Ikzelf merk ook dat dat beter werkt om jezelf niet allerlei dingen te ontzeggen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:25:51 #142
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24561381
Hmmm een beetje laat, maar over die bloemkool huh? hehehe

Ik had gisteren zo een bloemkool/broccoli/worteltjes in elkaar geflanst. Even in de wok.
De wok ff op vuur zet, een theelepeltje olijfolie toevoegen, wat kruiden (zoals laospoeder, laurierblaadje en maggi groenteblokje), een lepeltje tomatenpuree, wat water, wat zout en suiker (of sweetner), paar takjes selderij, en eventueel voor de afwisseling chinese 5 spices. Groenten erbij, eventueel wat tahoe als je alles in 1 wilt, laten gaar koken, beetje jus over laten en heerlijk met rijst, pasta of aardappels
pi_24563846
ik doe nou zo ongeveer (niet elke dag het zelfde hoor) 1200 cal per dag

Dat is voldoende toch. Nou doet mijn vriend ook mee, maar mannem hebben meer nodig dan vrouwen toch?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:13:32 #144
94241 pandemon
pi_24567014
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ook toen je aan het lijnen was
Maar dan at je dus wel 'gewoon' warm. Want met brood kan ik het ook wel plannen/ bedenken, maar met avondeten dus niet zo. En ik zit dus wel aan die 1400 a 1500 KCal per dag, ook omdat ik (nu nog) te weinig sport. dat lijkt overigens misschien vrij veel, maar ik weeg wel 100+, dus ik val hier nog prima mee af. Zodra dat niet meer gaat, dan pas ik het naar beneden aan
lijnen ? wat is dat

daar doe ik dus niet aan hehe, als je goed heb gelezen heb ik bijna niets veranderd aan wat ik eet, ja.. ik eet nu minder vet omdat ik er gewoon geen trek meer in heb, maar eet nog altijd mijn patatje met mayo als ik zin heb, het enige wat ik dus heb gedaan is regelmatig gaan eten over de hele dag zodat ik dus GEEN HONGER MEER HEB.

me calorieen daar let ik totaal niet op, kost me ook teveel moeite.. ik eet gewoon normaal, eet ook me chips en andere dingen die ik altijd had, alleen dan veel minder en dat komt alleen omdat ik er gewoon niet zoveel trek meer in heb. dat is dus alleen maar gekomen doordat ik regelmatig eet en er dus voor zorg dat ik geen honger gevoel meer heb. naar mijn idee krijg ik net zoveel calorieen binnen als een tijdje terug, mischien wel meer omdat ik naar mijn idee meer eet maar meer verdeeld over de dag en dus nogmaals, geen honger meer heb. daardoor gaat je lichaam automatish in een rap tempo alle reserve's verbranden en niet meer op slaan, het opslaan gebeurd alleen heel erg als je honger hebt, dan heeft je lichaam zoiets van ik ga het niet omzetten in energie of wat dan ook, maar in (vet)reservers voor als het weer honger krijgt.

als je er dus voor zorgt dat je geen honger meer hebt dan zal dat echt gigantish helpen.
ik let dus nog steeds niet op mijn calorieen en loop ook echt niet elk product te keuren, als je er zo over nadenkt zal het waarschijnlijk nog veel harder gaan als je echt gezond gaat eten. maar dat is voor mij niet meer nodig, ben nu veel te licht.

dus ook "toen ik aan het lijnen was" at ik normaal, heb nooit echt gelijnd dus, gewoon er voor gezorgd dat ik geen honger meer had. dat werkt super. en warm eten eet ik ook gewoon helemaal mee, alleen wilt mijn lichaam het hele bord niet meer hebben zit al snel vol.

1400/1500kcal per dag veel ??? pfff.. dan zou ik echt van me stokkie gaan hoor. en als je dus 100+ weegt moet je jezelf zeker niet gaan afstraffen, dan heb je mega dikke honger, en dan eet je dat stukje brocolli of wat voor gezonde troep dan ook waar dus ook geen vetten oid in zitten en dan slaat je lichaam op wat hij op kan slaan, en ga me niet vertellen dat je na 2 glazen water en 3 crackers met kaas opeens vol zit, daar word dus niets mee gedaan behalve opgeslagen en je honger gevoel blijft. eet gewoon je patatje ofzo en na 2 a 3 uur weer wat en vanzelf ga je minder honger krijgen, dat werkte bij mij iig.
blaat
pi_24567655
Ik vind het een vreumde theorie.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:36:17 #146
94241 pandemon
pi_24569162
theorie :S

als je ff nazoekt op google en informatie over het lichaam zoekt en hoe het precies werkt is het niet zo vreemd hoor.

zodra je geen honger meer hebt gaat je lichaam vanzelf de reserves verbranden ipv opslaan omdat het niet meer het idee heeft dat het zometeen weer zonder eten komt te zitten, dus honger gaat krijgen. zodra je vaak honger hebt gaat het van alles en nog wat op slaan.

je vet verbranding word daardoor een stuk hoger want het is gewoon niet meer nodig om zoveel op te slaan, simpel weg omdat de volgende lading er toch weer aan zit te komen, daar went het lichaam dan aan.

maar je hoeft het ook niet te geloven hoor, ik weet iig dat het voor mij heel goed heeft gewerkt.
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:22 #147
43556 miss_dynastie
pi_24571696
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:13 schreef pandemon het volgende:
lijnen ? wat is dat
Afvallen dan.
quote:
1400/1500kcal per dag veel ??? pfff.. dan zou ik echt van me stokkie gaan hoor. en als je dus 100+ weegt moet je jezelf zeker niet gaan afstraffen, dan heb je mega dikke honger, en dan eet je dat stukje brocolli of wat voor gezonde troep dan ook waar dus ook geen vetten oid in zitten en dan slaat je lichaam op wat hij op kan slaan, en ga me niet vertellen dat je na 2 glazen water en 3 crackers met kaas opeens vol zit, daar word dus niets mee gedaan behalve opgeslagen en je honger gevoel blijft. eet gewoon je patatje ofzo en na 2 a 3 uur weer wat en vanzelf ga je minder honger krijgen, dat werkte bij mij iig.
Nou ja, ik eet niet een stukje brocolli of zo, en zeker ook friet mét, en voor dat aantal KCal hoef je écht geen crackers te eten, maar kun je toch een aantal fatsoenlijke boterhammen wegwerken. Wellicht ligt mijn 'probleem' ook anders dan het jouwe; ik ben door emo-eten dik geworden, hetgeen niet betekent dat je eet omdat je honger hebt, maar eet omdat je verdriet hebt/ gelukkig bent/ weet ik veel wat, maar voornamelijk eigenlijk om mijn verdriet weg te werken. Je grootste vriend is tegelijkertijd je grootste vijand, of zo. Maar eten uit hongergevoel ken ik dus niet, bij mij is het echt emotioneel.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:01:48 #148
94241 pandemon
pi_24574121
ja dat ken ik heel goed hoor, ben niet voor jan lul zo dik geworden, alleen had het daar mee gehad.. en had daar niet zo veel zin meer in.

maar als jij niet dik word omdat je honger hebt maar omdat je ongelukkig bent heeft het toch ook geen nut om proberen af te vallen als je daarna toch weer gaat eten lijkt mij :S sorry.. heb de rest van dit topic ook niet gelezen eigenlijk, wou alleen even mijn egein ervaring er bij neer zetten.

dus mischien is je probleem nu wel al opgelost en kan je nu wel proberen af te vallen. iig wat ik vertelde slaat dus op mensen die eten uit honger gevoel. ik dacht altijd dat het mega moeilijk was om af te vallen, en vooral als je er echt mee bezig gaat word het moeilijk heb ik zelf ook gemerkt omdat je zo je best doet met het eten maar er bijna niets veranderd. tot ik gewoon me eetpatroon ging aan passen en .. naja, dat heb ik nu al 10 x uitgelegd, er voor ging zorgen dat ik geen honger meer had. toen ging het opeens keihard en nog op een fijne manier ook. net weer een bord macaroni gegeten want nu mag ik weer gaan eten omdat ik vandaag, jaja.. voor het eerst naar de sportschool ben geweest, eerste tijd 2 x per week en daarna 4 a 5 x per week.. moet ff klaargestoomd worden en heb geen zin meer om dik te zijn.

ik woog toen 87, nu weeg ik 68 ofzo uit me hoofd, ben 1.80 lang en had begrepen dat ik zo rond de 75 tot 80 kilo moet zitten. heb nu nog een klein buikje maar das meer vel dan vet geloof ik, iig weinig vet.. en de rest van het gewicht moet nu dus uit me spiermassa gaan komen hehehe...

summer.. here i come
blaat
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 10:38:29 #149
43556 miss_dynastie
pi_24577289
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef pandemon het volgende:
ik dacht altijd dat het mega moeilijk was om af te vallen, en vooral als je er echt mee bezig gaat word het moeilijk heb ik zelf ook gemerkt omdat je zo je best doet met het eten maar er bijna niets veranderd.
Was het de eerste keer dat je een lijnafvalpoging hebt ondernomen ??

Nieuwe regel voor deze week
miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
pi_24579741
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:

verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin, je bent er dan zo mee bezig om op te letten wat je eet, 1 broodje met hartig iets en een broodje met dat, en een kopje thee en dan weer dit en dan weer een plakje kaas.. ja daaaaag. dat kost te veel moeite.
Pandemon, ik zal mijn achtergrond even uiteenzetten... Wegen flink emotie eten en depressie en alles ben ik sinds kort in deeltijdbehandeling voor een eetstoornis(waarschijnlijk BED)...
Omdat ik hiervoor zo heb lopen prutsen met mijn eten, dwz. te weinig eten om zo maar af te vallen, en als iets tegenzat, dan ging ik weer lopen vreten, dat ik nu deze lijst heb gekregen om zo regelmaat en een gezond voedingspatroon aan te leren..

Met deze lijst en de beweging die ik op dit moment heb(4 keer per week 40 minuten fietsen, half uur per week zwemmen) val ik op dit moment af..
En door om de zoveel tijd te eten bereik ik eigenlijk hetzelfde als jou, ik heb geen honger meer tussendoor, waardoor ik geen snoep meer eet enzo..
En eet ik eens iets ongezonds, dan eet ik er veel minder van, ik zit veel sneller vol...

toevoeging: De laatste dagen ga ik zo snel omlaag dat ik er ook een beetje van schrik, ik hoop dat het de komende dagen iets minder snel gaat, anders moet ik ook meer gaan eten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Moderator zaterdag 15 januari 2005 @ 13:57:11 #151
5428 crew  miss_sly
pi_24580329
miss_d lekker is dat he, als je een nieuwe regel kunt doorgeven?

teigan hoe lang ben je nu bezig met deze manier van eten en bewegen? want in het begin is het niet raar als je veel afvalt, dat stabiliseert vaak vanzelf binnen korte tijd.
pi_24585849
Miss_sly Ik ben 13 december begonnen in de eetstoornissengroep, vanaf dat moment ben ik ook bezig met anders eten... Op de week van kerst en oud en nieuw na heb ik dat steeds volgehouden..
Het is pas echt heel snel omlaag gegaan sinds ik van medicijnen veranderd ben....
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:37:11 #153
94241 pandemon
pi_24586436
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Was het de eerste keer dat je een lijnafvalpoging hebt ondernomen ??

Nieuwe regel voor deze week
miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
nou, om het even duidelijk te maken, de laatste keer was geen poging van mij om af te vallen, meer om normaal en wat gezonder te gaan eten.

ik heb hiervoor wel eens proberen af te vallen, maar dat koste mij te veel moeite en je was er dan zo mee bezig om te kijken wat je wel en niet kon eten. dat hield ik 2 dagen vol en daarna had ik geen zin meer.

nu had ik gewoon geen zin meer om zo te eten, wist gewoon dat het slecht was en alles, en wou gewoon kijken of ik dat honger gevoel kon veranderen, vooral het vlak voor het slapen gaan eten kon gewoon niet goed zijn.

toen ben ik dus die dingen gaan uitspreiden over de dag en vanzelf ging ik minder eten, minder trek enz.. en ging opeens hard afvallen.

de eerste pogingen heb nooit echt gewerkt dus, ook vanuit mezelf niet, te weinig doorzettings vermogen enzo, en het honger gevoel was sterker (of meer trek eigenlijk..) dan dat ik wat af viel.

nu is het iets moois geweest wat er gebeurde bij mijn nieuwe eet patroon dus eigenlijk wil ik dit niet eens noemen als een afval poging haha. het was gewoon mooi meegenomen en ik weet nu hoe ik moet afvallen als het weer nodig is, alleen ben ik nu druk bezig in de sportschool dus moet ik waarschijnlijk zelfs meer eten het leven is zo makelijk als je niet zo moeilijk doet lol
blaat
pi_24594343
zo, update
was: MazeNL (1m95) (26.3) was 116, weegt nu 101 kilo en wil graag 84 wegen. -15

MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 99,5 kilo en wil graag 84 wegen. -16,5
pi_24594457
Whooohooo MazeNL! Goed zo!

Ik zag vanmorgen dat ik ook weer opweg naar beneden ben!
  zondag 16 januari 2005 @ 11:41:30 #156
80407 glimworm
'The Shining'
pi_24594666
Zo, ook weer even een berichtje van mij...

Alweer een aantal dagen goed bezig zonder na 1 of 2 dagen een reep chocolade op te eten.. Bij mij is motivatie echt de belangrijkste factor in lijnen merk ik wel... Na de feestdagen 1 kilo aangekomen, en dat valt me nog enorm mee, want ik heb echt ergens nergens op gelet...

Maar ik kan nu ook weer even mijn update doen:

Glimworm (1m75)(28,7) was 98, weegt nu 88 kilo en wil graag 70 wegen -10
Glimmen is een keuze
pi_24594872
het was: Essebes (1m77) (31,3) was 100 kg, weegt nu 98,2 kg en wil graag 95 kg wegen -1,8

het wordt: Essebes (1m77) (31,0) was 100 kg, weegt nu 97,0 kg en wil graag 95 kg wegen -3,0

Ik ben dus deze week (voor het eerst) 2 keer naar de sportschool geweest, en daarna de sauna in geweest. Als dit inderdaad de verklaring is voor de grote sprong die ik deze week heb gemaakt, dan ben ik voorlopig goed gemotiveerd om dit vol te houden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_24595704
* kaputwiehund is net terug uit de sportschool.

Slecht weekend tot nu toe. Vrijdag was ik even in Nijmegen. Kom ik op terugweg langs de banketbakker. Wat doe ik? Neem ik drie gebakjes. Twee voor mijn ouders, een voor mij. Kom ik zaterdag bij mijn ouders, om even iets op te halen. Moet ik daar een roombotervulkoek ter grootte van een frisbee opeten.

Voor straf vanmorgen van 9 tot 12 wezen cardio'en. Prutser die daar ben. En volgende week zondag is het ook nog weegdag.
pi_24595760
Nijmegen roelt lijkt me duidelijk ;-), overigens sucken alle bakkers hier behalve die op de berg en dalse weg ;-)
pi_24595826
MazeNL Het was dus Looijenga op de Berg -en dalseweg. Daar kun je eenvoudigweg niet aan voorbij rijden. Voor de kenners; het was een hazelnoot-chocolade schuim gebakje.
pi_24596031
Maar je kunt de bakker wel de schuld geven maar JIJ hoeft het niet te nemen...
pi_24596128
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar je kunt de bakker wel de schuld geven maar JIJ hoeft het niet te nemen...
Wacht maar tot je ooit een keer gebak van Looijenga hebt gehad

Ik ben langs een stuk of tien bakkers gereden. Maar alleen bij hem moest ik stoppen. Dat is geen kwestie van willen. We zullen het zo afspreken. Mocht ik ooit de durf hebben naar een dieetclubmeeting te komen, neem ik een doos hazelnoot-chocolade schuim gebakjes mee.
pi_24596211
Believe you me. Ik ken het gebak. Bij mijn ouders in de buurt zit ook een bakker die heerlijk Hazelnoot Schuimgebak maakt. Maar als ik het eet, dan is dat mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid.

En gebak meenemen naar dieetmeetings is ronduit harteloos!

(Gelukkig ben ik geen meeter!)
pi_24596708
Het is altijd de traditie dat op dieetclubmeetings chocoladetaart gegeten wordt..

Dus dat past er wel in....
pi_24596908
vmp
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2005 @ 15:04:07 #166
43556 miss_dynastie
pi_24597277
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:58 schreef kaputwiehund het volgende:
Slecht weekend tot nu toe. Vrijdag was ik even in Nijmegen. Kom ik op terugweg langs de banketbakker. Wat doe ik? Neem ik drie gebakjes. Twee voor mijn ouders, een voor mij. Kom ik zaterdag bij mijn ouders, om even iets op te halen. Moet ik daar een roombotervulkoek ter grootte van een frisbee opeten.
Ik bemoei me vast weer met dingen die me niet aangaan, maar als jij gebak meeneemt naar je ouders, is het toch logisch dat zij je een boterkoek aanbieden en verwachten dat je dat opeet? Je geeft imho wel een verkeerd signaal af; aan de ene kant zeg je: ik wil afvallen, dus ik wil dat niet eten, en aan de andere kant neem je gebakjes mee! Dat is voor je ouders ook verwarrend. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen gebakjes mag eten, maar doe dat dan niet waar anderen bij zijn die je ervan wil overtuigen dat je aan het lijnen bent. Ik snap je wel, maar je ouders denken: dat gebakje kon, waarom die koek dan niet? Zo kom je nooit uit die vicieuze cirkel.
pi_24597734
miss_dynastie Het gaat me niet om dat ene gebakje. Ik heb mezelf nooit gebak ontzegd. Sterker nog ik denk dat juist iets lekkers op z'n tijd het makkelijker maakt om je nieuwe eetpatroon vol te houden. Waar het me om gaat is dat ik al tig keer tegen mijn ouders heb gezegd, dat ze niks voor me in huis moeten halen. De afspraak is, dat als ik kom dat ik dan eventueel iets meeneem.

Nu werd ik geconfronteerd met een vulkoek op zaterdag, waar ik geen zin in had, maar die ik toch opgegeten heb. Waarom eet je hem dan op? kun je jezelf dan afvragen. Omdat mijn ouders vinden dat ik mijn afvalpoging te ver doorvoer en ze me constant zitten te pushen meer te eten. Letterlijke woorden van mijn moeder "je word zo mager, pas je wel een beetje op. Ik weeg notabene nog 80 kilo bij 1.73 meter . En aangezien ik geen ruzie wil met m'n ouders heb ik heb toch maar opgegeten. Maar leuk vond ik het niet (lekker wel )

Maar na het sporten van vanochtend zijn zowel het gebakje als de vulkoek weer verdwenen. Dus we kunnen weer verder.
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2005 @ 16:09:51 #168
43556 miss_dynastie
pi_24598195
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Het gaat me niet om dat ene gebakje. Ik heb mezelf nooit gebak ontzegd. Sterker nog ik denk dat juist iets lekkers op z'n tijd het makkelijker maakt om je nieuwe eetpatroon vol te houden.
Dat weet ik wel zeker !
quote:
Waar het me om gaat is dat ik al tig keer tegen mijn ouders heb gezegd, dat ze niks voor me in huis moeten halen. De afspraak is, dat als ik kom dat ik dan eventueel iets meeneem.
Kijk, en dat wist ik dan weer niet. Maar dat is dus iets waar ze (bot gezegd) niets van snappen, dus verstandiger en makkelijker is om het gebakje lekker thuis op te eten, dan hoef je niet keer op keer uit te leggen van waarom dit wel en dat niet.
quote:
Nu werd ik geconfronteerd met een vulkoek op zaterdag, waar ik geen zin in had, maar die ik toch opgegeten heb. Waarom eet je hem dan op? kun je jezelf dan afvragen. Omdat mijn ouders vinden dat ik mijn afvalpoging te ver doorvoer en ze me constant zitten te pushen meer te eten. Letterlijke woorden van mijn moeder "je word zo mager, pas je wel een beetje op. Ik weeg notabene nog 80 kilo bij 1.73 meter . En aangezien ik geen ruzie wil met m'n ouders heb ik heb toch maar opgegeten. Maar leuk vond ik het niet (lekker wel )
Nee hoor, ik snap het wel, ik weet hoezeer mensen kunnen drammen
Ik ben er alleen inmiddels een beetje immuun voor geworden
pi_24602362
Brrr... taart... tegenwoordig moet ik er niet meer aan denken alhoewel ik soms heel eigenwijs nog een stuk neem en dan bedenk dat ik het te zoet vind...

Wat licht wel niet met een mens kan doe. Nu de dagen weer langer worden, voel ik me weer stukken beter en gelijk is die duizeligheid weg .

Veel succes met het afvallen deze weken . Ik ga eind januari, als ik weer terug ben van vakantie, beter op mijn eetpatroon letten (lees: niet snoepen ) en ga weer hard aan de slag met sporten. Maar eerst naar Tenerife!
  zondag 16 januari 2005 @ 21:42:58 #170
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24602838
Update week 02

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
Bubsel (1m71) (48,2) was 145,8 kg, weegt nu 140,7 kg en wil graag 80 kg wegen -5,1
coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
Cutie (1m87) (28,7) was 106,5 kg, weegt nu 100,5 kg en wil graag 75 kg wegen -6
Darthirii (1m77) (39,6) was 124 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 115 kg wegen -0
Droeke (1m70) (29,58) was 92,5 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 75 kg wegen -7
Essebes (1m77) (28,7) was 100 kg, weegt nu 97 kg en wil graag 95 kg wegen -3
Faithy (1m75) (25,1) was 87 kg, weegt nu 77 kg en wil graag 70 kg wegen -10
Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 75 kg wegen -22,1
Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
Gia (1m72) (31,7) was 98,6 kg, weegt nu 93,9 kg en wil graag 68 kg wegen -4,7
Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
jolene (1m58) (35,45) was 88,5 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 85 kg wegen
Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0
Kaputwiehund (1m73) (27,0) was 114,5 kg, weegt nu 81 kg, en wil graag 75 kg wegen -33,5
Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
LadyS (1m68) (39,0) was 111,6 kg, weegt nu 110,4 kg en wil graag 75 kg wegen -1,2
Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
m@x(1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
marchien (1m74) (27,74) was 87 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -3,0
MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 99,5 kg en wil graag 84 kg wegen -16,5
Meimeltje (1m64) (29,7) was 92,5 kg, weegt nu 80,0 kg en wil graag 65 kg wegen -12,5
Merisse (1m70) (25,4) was 81,5 kg, weegt nu 73,5 kg en wil graag 68 kg wegen - 8
Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
miss_sly (1m65) (29,4) was 84,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 75kg wegen -4,5
M82 (1m75) (24,8) was 94,1 kg, weegt nu 75,9 kg en wil graag 68 kg wegen -18,2
Nitai (1m77) (38,94) was 127 kg, weegt nu 122 kg en wil graag 100 kg wegen -5
octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
Riann (25,9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 157,5 cm
Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
Sanne (1m48) (25,3) was 73 kg, weegt nu 55,5 kg en wil graag 54? kg wegen -18,1
sjeen (1m70) (35,6) was 103 kg, weegt nu 103 kg en wil graag <100 kg wegen 0
stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
stout (1m70) (28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5
Sugar (1m68) (26,1) weegt nu 73,75 kg en wil graag 63 kg wegen -2,25 kg
Teigan (1m60) (36,9) was 96,1 kg, weegt nu 94,1 kg en wil graag 90 kg wegen -2
XemmyX (1m65) (29,38) was 80 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -0,0
ZedKet (1m84) (35,39) was 119,8 kg, weegt nu 119,8 kg en wil graag 100 kg wegen -0,0
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,4 kg en wil graag 80 kg wegen -10,9 Je regeltje was verkeerd? Wil je dat even nakijken?

Bij sommigen heb ik een erachter gezet omdat ze al een tijdje niets meer van zich hebben laten horen. Bij een van de volgende updates kunnen ze dan uit de lijst worden gehaald als ze niets van zich laten horen.

Updatelijstje:
Week 3: Teigan
Week 4: miss_dynastie
Week 5: Glimworm
Week 6: Cutie
Week 7: Pandorah
Week 8: Droeke
Week 9: miss_sly
Week 10: Funnie
Week 11: Teigan
Week 12: miss_dynastie
Week 13: Glimworm
Week 14: Cutie
Week 15: Pandorah
Week 16: Droeke
Week 17: miss_sly
Week 18: Annemiek

Fannetje heb ik even van de updatelijst afgehaald omdat ik niet weet of ze nog wilt updaten. Fannetje: als je nog wilt updaten dan zetten we je gewoon er weer tussen .

[ Bericht 0% gewijzigd door Funnie op 17-01-2005 09:05:13 (Sugar toegevoegd) ]
  maandag 17 januari 2005 @ 08:26:07 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24608349
Oei, net te laat voor update...

Oud:
Sugar (1m68) (26,93) weegt nu 76 kg en wil graag 63 kg wegen -0 kg

Nieuw:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 17 januari 2005 @ 09:10:51 #172
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24608639
quote:
Op maandag 17 januari 2005 08:26 schreef Sugar het volgende:
Oei, net te laat voor update...

Oud:
Sugar (1m68) (26,93) weegt nu 76 kg en wil graag 63 kg wegen -0 kg

Nieuw:

heb het nog ff veranderd voor je

Ik heb mijzelf gewogen vanmorgen en werd er niet blij van 84,7 !!!!!!
Zucht, alles gaat mis hier, band of niet. de emo eter is back, en die trekt zich nergens wat van aan. Ik moet rigoreus wat gaan doen. Ik wil graag in de statistieken dat het wel lukt. Nah ja snappen jullie er nog wat van? Nee? Ik ook niet, dat scheelt weer. }:O je bent een rund als je met eten stunt

Stomme koe werkt hier niet
  maandag 17 januari 2005 @ 11:00:24 #173
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24609908
Voor mij is maandag mijn FOK-weegdag dus ben ook te laat maar dat geeft niks...
Oud: Droeke (1m70) (29,58) was 92,5 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 75 kg wegen -7

Nieuw: Droeke (1m70) (29,41) was 92,5 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5

En met deze mijlpaal heeft Droeke een verwen-relaxdag verdiend bij de Thermen 2000!!!
Van mijn vriendje kreeg ik dit om mij te stimuleren .

Kan ook een vakantie verdienen (lekkere luxe strandvakantie wanneer ik die 78 kilo-grens passeer). Hopelijk ga ik dat redden tegen april of zo. Zou toch wel erg lekker zijn om mijn nieuwe lichaam te showen!!!
pi_24610204
Riann (25,5) was 102 kg, weegt nu 75,5 kg en wil graag 70 kg wegen -26,5 kg en 157,5 cm

Dat is mijn nieuw zinnetje
  maandag 17 januari 2005 @ 11:35:22 #175
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_24610400
Ik weet niet zo goed wat er verkeerd was aan mijn regel, want ik heb het deze week te druk gehad om te kijken of te reageren. Maar het had vorige week dus moeten zijn:
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,0 kg en wil graag 80 kg wegen -11,3

Vanavond moet ik weer naar de W.W, dus morgen ofzo zal ik mijn nieuwe regel wel intypen. O.K?

Ik vind het weekend zo moeilijk. Doordeweeks gaat het prima, maar in het weekend kanik met name de drank niet weerstaan. En ik ben ook nog ongesteld, dus ik verwacht e rniet zo veel van.

Misschien moet je eens met de cursusleidster overleggen Gia. Want als je je aan je programma heb gehouden zou je in feite eigenlijk wel af moeten vallen. En niet teveel punten uit gaan sparen he

groetjes en veel succes deze week

† In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 11:43:40 #176
43556 miss_dynastie
pi_24610548
kaputwiehund, je zou als een soort tussenoplossing trouwens ook kunnen vragen of je de koek mee naar huis mag nemen, dan kun je hem of later opeten, of weggooien. Niet schuldig over voelen hoor

Pandorah, heerlijk, Tenerife Wanneer ga je?

Funnie, ik snap je wel hoor! Moed houden, het komt goed, mooier weer zit er aan te komen en ik mail je straks even, oké

Riann, hoe gaat het stoppen met gestopt zijn met HerbaLife? Je valt nu af terwijl je met HL een aantal maanden hebt stilgestaan, heeft dat te maken met verandering van eetpatroon of komt het vaker voor? De verhalen die ik hoor van HL is dat mensen vaak aankomen als ze stoppen, maar jij dus niet
pi_24610587
2 kilo kwijt

kan geen regeltje maken, moet dat trouwens?
  maandag 17 januari 2005 @ 13:57:44 #178
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24612299
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 13:13 schreef Zusje het volgende:
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,4 kg en wil graag 80 kg wegen -11,3
Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 96,0 kg en wil graag 80 kg wegen -11,3

Nu zie ik wat fout zat, je had 96,4 doorgegeven, ik zat de hele tijd met 4 ons verschil, vandaar dat er elke keer iets niet klopte. Nu heb je het goede doorgegeven
Ik kwam de hele tijd bij jou met 10,9 uit, en geen 11,3 , rekenmachine erbij want hoofdrekenen is niet echt mijn ding
  maandag 17 januari 2005 @ 22:05:52 #179
89230 Bubsel
3-5-2006!!
pi_24615211
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef Bubsel het volgende:

Bubsel (1m71) (48,2) was 142,2 kg, weegt nu 140,7 kg en wil graag 80 kg wegen -5,1
Het was weer weegavond voor mij. En ook deze keer was ie weer positief. En dat terwijl ik voor mijn gevoel niet echt gezond heb gegeten wel in mijn points totaal gelukkig dus mijn nieuwe regeltje is:

Bubsel (1m71) (47,5) was 145,8 kg, weegt nu 139,2 kg en wil graag 80 kg wegen -6,6

[ Bericht 1% gewijzigd door Bubsel op 18-01-2005 08:49:22 ]
pi_24621091
XemmyX (1m65) (29,38) was 80 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -2,0
pi_24621688
Cutie (1m87) (28,7) was 106,5 kg, weegt nu 100,5 kg en wil graag 75 kg wegen -6

Nieuw
Cutie (1m87) (28,6) was 106,5 kg, weegt nu 100,1 kg en wil graag 75 kg wegen -6,4

Damn, net niet onder de 100!
Ach, vandaag weer een dag

Bubsel & XemmyX, jullie gaan ook lekker he!

Tip voor XemmyX: Zet in het vervolg je update bold neer, dat is makkelijker voor de updaters van 't lijstje!
Bold doe je zo [ b] tekst hier [ / b ]
Zonder spaties dus
pi_24621977
XemmyX (1m65) (29,38) was 80 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -2,0
pi_24622004
Waarom lukt mij dat dan weer niet
pi_24622026
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:37 schreef XemmyX het volgende:
Waarom lukt mij dat dan weer niet
Ooh is al gelukt.
pi_24622056
Cutie, het gaat idd lekker. Maar dat is meestal zo met de eerste kilo's. Ik hoop dat dit nog een paar weken zo blijft, en niet te snel op een laag pitje gaat, maar ach ja, heb je zelf weinig over te zeggen! Als het er maar op een gezonde manier afgaat.
En ben met 2 kilo eraf al heel blij!
Denken jullie dat ik dit allemaal ga redden voor juli 2005?
Ik hoop het zo, wil met een strak lichaam in een bikini op het strand liggen (als het mooi weer is tenminsten)
pi_24622346
13 kilo in een half jaar? is 2 kilo per maand....op zích moet 't kunnen, maar of 't verantwoord is weet ik niet.
En sowieso, als jij een bikini aan wilt dan doe je dat toch gewoon? En door gewicht te verliezen krijg je niet per definitie een strak lichaam. Weggevallen vet laat wel los vel achter.
Dat beperken bereik je alleen door gedoseerd, langzaam dus, af te vallen, en in de tussentijd veel te sporten zodat alles een beetje aanspant.
pi_24622408
Nou sorry hoor, maar ik vind 2 kilo per maand heel gezond.

Doktoren zeggen 1 kilo per week, is verantwoord afvallen! Wat is dan 2 kilo per maand.
pi_24622445
En zelfs sport is geen garantie voor een strak lijf. Ook aanleg en andere factoren spelen een rol.
pi_24622577
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat dat de oplossing is!
Maar, ik denk dat sporten wel hebt.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:26:55 #190
89230 Bubsel
3-5-2006!!
pi_24622649
Bij de Weght Watchers zeggen ze 0,5 kilo tot 1 kilo in de week is normaal.

Dan ben ik met in 6 weken 6,6 kilo afvallen helemaal niet goed bezig . Ik wil ook niet dat het nog harder gaat hoor ik vind het zo wel goed. Ik moet wel een beetje oke blijven voelen. Oké dat is bij mij niet zo op dit moment maar dat komt niet door het afvallen.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:49:24 #191
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24622952
ff een update...
Oud
Nitai (1m77) (38,94) was 127 kg, weegt nu 122 kg en wil graag 100 kg wegen -5

Nieuw
Nitai (1m77) (38,94) was 127 kg, weegt nu 120.2 kg en wil graag 100 kg wegen -6.8

YAY! ik ben meer centimeters kwijt dan gewicht.... ik zit nu op een buikomtrek van 119cm
pi_24623457
Miss_D ik ben nu idd een kilo afgevallen nu ik met herbalife stop. Maar de meeste mensen die dan meteen aankomen. Stoppen in 1 keer met herbalife. Ik ben het nu langzaam aan het afbouwen. Ik doe nu smorgens een shake en smiddags doe ik 2 sneetjes brood eten met mager beleg. Verder eet ik het avondeten hetzelfde als anders. Maar wij eten zelden vet avondeten. Zo af en toe de MAC en een pasta en verder gewoon aardappelen groente vlees. Dus wij eten verder niet zo vet thuis. Ook geen sausjes over de groente etc. dat deden we al niet voordat ik met herbalife begon. En ik loop nu stage op een verpleegafdeling van een verzorginshuis. Daar ga ik netjes op de fiets heen en terug en daar moet je veel lopen en dat zal ook wel allemaal schelen. En nu zie ik wel hoe ik het verder ga doen. Ik heb nog 1 volle pot shake en als ik dat smorgens blijf doen is dat ongeveer nog een maand en dan ga ik proberen smorgens 1 snee of 2 snee brood te gaan eten. En kijken hoe dat gaat. Maar toen ik 75.5 op de weegschaal zag staan was ik wel blij. Want dat had ik eerlijk gezegt niet verwacht met smiddags brood eten. Maar het is afwachten hoe het verder gaat. Als het me straks niet lukt dan ga ik denk ik naar de weight watchers of balans (bijna hetzelfde als weight watchers) en dan maar punten tellen.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:14:57 #193
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_24624749
Goh, ondanks mijn zondige weekend en de ongesteldheid toch nog een pond eraf. Lekker hoor.

Hoop dat ik het nu goed omgerekend heb Funnie, mijn BMI klopt niet helemaal meer denk ik , maar die verander ik dan wel maandelijks ofzo. Aangezien ik erg lui ben van aard is me dat veel te veel gedoe om dat ook te veranderen op deze slome computer opmijn werk.

Zusje (1m77) (30,8) was 107,3 kg, weegt nu 95,5 kg en wil graag 80 kg wegen -11,8
pi_24625492
Gefeliciteerd Zusje!
Je BMI is trouwens 30,5.
pi_24625860
grmbl, tijd niet geweest door vele verbouwen in huisje enzo..

en er zit een kilo aan 79 zit ik nu, maar ik ben vanaf gisteren weer hard bezig dit kwijt te raken

Hoop dat er nog wat enthousiastelingen zijn voor de 'diner @ Faithy' meeting ergens in maart
Zal, als FOk! ook meewerkt en niet zo traag is, vanaf nu weer proberen met regelmaat te posten, maar dat hangt ook af vanaf wanneer ik internet in mn huisje heb

allemaal
Doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 januari 2005 @ 22:02:07 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24629618
Even een negatief nieuw regeltje toevoegen...

Sjeen (1m70) (36,3) was 103 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen +2

Maar, gelukkig zijn mijn collega's op kantoor ook met afvallen bezig. Dus wordt er fruit gehaald ipv snoep. Verder smeer ik nu weer gewoon mijn boterhammetjes, alleen het ontbijten moet ik nog zien in te passen. Dat lukt nog niet, want 's morgens is het hier een drukte van belang. En ik had ook gelezen dat slapen goed is voor de lijn Maar goed te lang in bed blijven liggen, maakt ontbijten weer onmogelijk...
Verder heb ik vanavond ontdekt dat ik te snel een tweede keer (laat) opscheppen. Direct na het eten had ik zoiets van, goh ik zou nog wel lusten. Maar er was gewoon niks meer, was net genoeg voor twee personen. En een half uur later had ik gewoon een goed gevuld gevoel. Dus heb ik met vriendjelief afgesproken dat ik geen tweede keer meer krijg in het vervolg.

Nu lekker een koppie thee en dan naar bed. Morgen babyzwemmen in mijn bikini
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_24634889
Ik heb vanavond een medische keuring voor een levensverzekering (zit bij de hypotheek).
Weet iemand hoe het zit met overgewicht? Ik hoorde van een collega dat die meer premie moest betalen omdat ze overgewicht heeft. Zij heeft met haar 120 kilo behoorlijk wat overgewicht, dus ik vraag me af bij hoeveel overgewicht je meer moet gaan betalen.
Toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_24635017
Ze tellen 9 jaar bij je leeftijd op.
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:17:04 #199
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24635267
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:02 schreef Sjeen het volgende:
Even een negatief nieuw regeltje toevoegen...

Sjeen (1m70) (36,3) was 103 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen +2

Maar, gelukkig zijn mijn collega's op kantoor ook met afvallen bezig. Dus wordt er fruit gehaald ipv snoep. Verder smeer ik nu weer gewoon mijn boterhammetjes, alleen het ontbijten moet ik nog zien in te passen. Dat lukt nog niet, want 's morgens is het hier een drukte van belang. En ik had ook gelezen dat slapen goed is voor de lijn Maar goed te lang in bed blijven liggen, maakt ontbijten weer onmogelijk...

knip
Ik zou toch maar tijd gaan maken voor ontbijten. Regel 1 om af te vallen; een goed ontbijt! Het heeft bij mij ook wat moeite gekost, maar uiteindelijk lukt het. Het is echt de belangrijkse maaltijd van de dag.

suc6!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_24636716
Ik ben met ingang van deze week begonnen om m'n ontbijt uit te breiden. Voorheen berperkte ik het tot een snee ontbijtkoek. Nu eet ik 's morgens een bakje cruesli met melk. Ik merkte gewoon dat ik tegen een uur of 11 echt honger begon te krijgen. Vooralsnog gaat het goed. Ik sluit me bij Sanne aan. Vroeger kon ik voor 10.00 uur echt geen vast voedsel naar binnen krijgen, terwijl het nu zonder problemen gaat. Je lichaam moet er gewoon aan wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')