Dat traningsschema houdt toch geen rekening met eventuele blessures? Tuurlijk vind je het vervelend, maar je gezondheid gaat voor hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:47 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar mijn trainingsschema 'tikt door', dus ik vind het wel reuze vervelend. Dat zwemmen is me wel heel goed bevallen (en ik ga gewoon in badpak hoor, DancingPhoebe, ik heb gewoon niet het figuur voor een bikini) en misschien ga ik vanmiddag wel weer.
Nou Kerst en Oud en Nieuw is erg meegevallen. Ik was uiteindelijk maar 0,5 kg aangekomen.quote:Essebes (1m77) (31,3) was 100 kg, weegt nu 98,2 kg en wil graag 95 kg wegen -1,8
quote:Op maandag 10 januari 2005 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Voor de verzekering ben je 10 dagen te laat
En dat is nou EXACT wat ik op 1 januari toen ik die reclame zag tegen mijn vriend zei. Zooooo hypocriet!!! In december kan het allemaal niet genoeg zijn met Mona toetjes en Hertog (weet ik veel wat)-ijs en nu zo hypocriet staan doen dat je te dik zou zijn! Bovendien valt het best mee!!! Ik heb geen nieuwjaar nodig voor goede voornemens. Ik ben op 8 december al begonnen!!!quote:Op maandag 10 januari 2005 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Worden jullie ook zo chagrijnig van al die slimfastachtige aanbiedingen?
Ik weet wel, commercie, commercie, maar in december doen ze er alles aan om je een fortuin te laten besteden aan voedsel en in januari mag je weer een fortuin besteden om die kilo's kwijt te rakenEn iedereen trapt er elk jaar weer in
Jaquote:Op maandag 10 januari 2005 13:02 schreef Isabeau het volgende:miss_dynastie, dat is reuze grappig! "Meneer, u hebt in uw advertentie staan dat ik in een maand op mijn styreefgewicht kan komen met uw pillen, die wil ik graag"
Dat zei ik dus ook, en toen behoorde ik niet tot de doelgroep.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:36 schreef kaputwiehund het volgende:Nou, vertelt u dan maar eens even waarom dat niet op mij van toepassing is?
Ik voorzie een knalrode kop en een ongemakkelijk kijkende verkoper
Mijn nieuwe positieve regeltje is:quote:Bubsel (1m71) (48,6) was 145,8 kg, weegt nu 142,2 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6
Owww die is inderdaad gruwelijk ja miss_sly, die gaat door merg en been. maar volgens mij zijn wij daar ook speciaal gevoelig voorquote:Op maandag 10 januari 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
En wat vind je van die reclame op tv can super de boer van die vrouw die keihard staat te schreeuwen tegen de dikkere vrouw in het bushokje? Echt, gruwelijk!
Ik heb ook de kast helemaal vol staan, met van die slimfast shakes. Gatverquote:Op maandag 10 januari 2005 18:15 schreef MazeNL het volgende:
Maar dan klopt het toch wat die slimfast lui zeggen, de feestkilo's zijn er hooguit één of twee (min 3 jajajajaja!) en 2 kilotjes zijn er echt zo wel af met een weekje slimfast.
Goed, een hele lap tekst, maar iemand vroeg me of ik zo af en toe een column wil schrijven voor de FP en ik denk dat ik dat niet kan. Dus ik wilde jullie vragen of mijn schrijfstijl prettig leest of dat het gewoon niet door te komen isquote:Obsessie met eten
We leven in een tijdperk met een ongekende angst en afschuw voor iets wat gedurende de geschiedenis meestal werd beschouwd als de bron van het leven - voedsel. Er gaat nauwelijks een dag voorbij dat niet een nieuw dieet het levenslicht ziet om onze hopeloos abnormale relatie met voedsel te bekrachtigen. De dieet industrie - die voor zover ik het zie gewoon het overduidelijke verkoopt aan de indolente mens - heeft het nog nooit zo goed gedaan.
Afgelopen week verscheen er een artikel waarin na onderzoek van 4 diëten geconcludeerd werd dat het niet eens zo belangrijk was welk dieet je koos, maar dat het volhouden van het dieet veel belangrijker was. Weer een geweldig gebruik van onderzoeksgeld door de geciviliseerde wereld. Alle deelnemers waren te zwaar of obese; 75% van hen had minder dan 5% gewicht verloren in het jaar van het onderzoek.
Dat zegt het eigenlijk allemaal. Want het geheim van afvallen is, uiteraard, geen geheim. Het is gewoon minder en beter eten en meer bewegen. En alhoewel we dat allemaal wel weten, er zijn er maar weinig die het accepteren en dus spenderen we veel tijd aan het lezen van dieetboeken (Amazon heeft momenteel zo'n 5000 verschillende), kopen diverse afslankprodukten en kreunen bij het zien van chocolade bij de kassa van de supermarkt. Het is steeds duidelijker dat we als Nederlanders alsmaar zwaarder worden, echter we lijnen fanatieker dan ooit. Ik vraag me dan eigenlijk af hoe de dieet mythe toch kan blijven voortduren.
Misschien dat ons jagersinstinct helemaal in de war is door de overvloed aan voedsel dat we zonder al teveel moeite kunnen aanschaffen en verorberen. Een stemmetje in je hoofd dat je aanspoort nu te gaan bunkeren, omdat de volgende vis of vogel misschien pas over een paar dagen wordt gevangen, lijkt sterker te zijn ingebouwd dan een Microsoft browser. Het resultaat is helaas dat we geen plezier meer hebben in wat we eten. Elke hap verboden voedsel wordt begeleid door spijt en het gevoel iets verkeerds te doen. Het schuldgevoel is sinds kort niet meer alleen het domein van vrouwen, maar is meer en meer ook opkomend bij mannen.
Verjaardagsbezoek brengt me altijd tussen de lijnende tantes en sinds kort ook ooms. Bij mannen is het Atkinsdieet erg populair, aangezien je dan zeer mannelijk zeer grote aderenverstoppende stukken vlees naar binnen kunt schuiven. Ook de gebakken eieren met spek als ontbijt geven het dieet een pré. Grote mannen met ongetwijfeld door bier gekweekte buiken die een glas cola light voor zich hebben staan.
Al dit dieetgedoe heeft onze liefde voor goed voedsel gedeeltelijk verpest. Het is juist goed om te genieten van je eten, om je smaakpapillen aan de slag te zetten en af en toe iets verrassends te laten smelten op je tong. De geur van lekker eten moet gevoelens van geluk opwekken, geen schuldgevoelens. Een deel van het probleem is alleen dat de huidige consument liever voor kwantiteit gaat dan voor kwaliteit. Iedereen kent wel de grapjes over de Febo na een exclusief dineetje, wat heerlijk was, maar het bord was niet tot over de rand gevuld.
Ook de hang naar gemak is dodelijk. Sommige mensen spenderen minder tijd in hun eigen keuken dan voor de kassa van de MacDonalds. Het aanbod van kant&klaar voedsel is enorm en de onwetendheid over ingrediënten, zoals te zien aan de uitleg in de supermarkt hoe je doodgewone groente moet koken, toenemend. Ik zie gemaksvoedsel en streng lijnen als twee kwaden; het zijn beiden een aanval op goed voedsel. En van allebei wordt je op de lange termijn waarschijnlijk te dik.
Geniet van je eten, experimenteer met verse ingrediënten, wees lief voor je smaakpapillen en neus. Wees lief voor jezelf. En bedenk dat kwaliteit boven kwantiteit hoort te gaan. Zo, dan nu eerst een stukje pure chocolade - uit onderzoek is naar voren gekomen dat het één van de gezondste dingen is - en dan zal ik dat er vanavond weer afsporten zonder enig schuldgevoel.
Het is mij ook al opgevallen jaquote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom net een aantal recente medische studies tegen die allemaal aangeven dat er verband is tussen overgewicht en tekort aan slaap. Dus nog een dieettip: voldoende slapen(dit was op zich al bekend, maar blijkbaar is er meer onderzoek gedaan die dat weer bekrachtigt)
Bij de drogist kan je blaarpleisters kopen. Die werken goed ter verzachting van de pijn. Je kan een Hansaplast kopen of een duurder merk. Dat duurdere merk (ben de naam even kwijt, zit in een groen doosje) werkt best goed. Ter voorkoming van blaren koop ik trouwens blaartape van Hansaplast (ook verkrijgbaar bij de drogist). Dat werkt bij mij iig prima als ik ga hardlopen (maar jij gaat gewoon lopen toch?). Rustig aan doen met de blaren!quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Auw. De eerste twee blaren hebben de kop opgestoken. Op iedere voet 1. De ene is groot genoeg om te prikken en die heb ik net onder handen genomen. De tweede is zon klein, zeurderig genieperdje en krijg ik niet geprikt.![]()
Je kunt ook wel zonder afvallen. Maar je kunt ook afvallen als je iedere dag friet eet en verder niets. Voor veel mensen (ook slanke mensen) zou het echter beter zijn wel supllementen te nemen, omdat bijna niemand echt binnenkrijgt wat nodig is. Zij doen het nu voorkomen of het alleen voor afvallers nodig is, maar eigenlijk dus gewoon voor iedereen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:14 schreef Droeke het volgende:
Goed geraden, DancingPhoebe!!! Ze verkopen inderdaad ook fatburners en vitamine preparaten. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik ook wel wat extra vitamines pak (en ook omega 3-6-9 olie-ampullen). Dus ik gebruik wel wat als aanvulling. Maar zij doen alsof het echt niet zonder kan... en daar ben ik het dus niet mee eens... (ik vergeet mijn pillen regelmatigen toch val ik af)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |