Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 44 zijn:
* Herinneringen van prins Bernhard
* Leven prins vol met dienstbetoon
* SFOR heet vanaf nu EUFOR
* Gouverneur KMA krijgt nieuwe taak
waar las jij dit?quote:Strijder - donderdag 16 december 2004 @ 00:28
In Extremis
Overigens was vandaag ook te lezen dat de JSF nog erger wordt.
Door de lage dollar krijgt de Nederlandse staat minder binnen. De bedrijven die mee doen moeten het verschil tussen wat de overheid zou ontvangen en zal ontvangen aanvullen. En nu willen die bedrijven niet bekend maken hoeveel ze er mee verdienen (zodat de overheid niet weet hoeveel ze extra zal krijgen).
Flauw van die bedrijven hè ... ?
Financiële Telegraaf. Zalm moet en zal die centen terug krijgen, dat was de afspraak. Persoonlijk geef ik hem gelijk, het NL bedrijfsleven wist dat dit kon gebeuren.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:23 schreef sp3c het volgende:
anyways over naar serieuse zaken
[..]
waar las jij dit?
voor zover ik weet is het gewoon bekend hoeveel de bedrijven aan orders binnen hebben, er is een overkoepelende organisatie die dit regelt maar ik ben de naam ervan kwijt.
op 1 oktober zaten de Nederlandse bedrijven op 150 miljoen dollar aan orders (3 tot 5 miljoen aan tegenorders) goed op schema
Stork Fokker Aerospace heeft bv een order van 55 miljoen binnen liggen (en waarschijnlijk nemen ze de order van het failliete RDM over)
Alleen van Thales Nederland (ook een van de grotere spelers) is het nog niet bekend want daar is nog niet voor getekend.
en wat bedoel je met 'nog erger' ... hoe erg is het dan als ik vragen mag, voorzover ik weet is iedereen momenteel tevreden
lage dollar zorgt er juist voor dat de vliegtuigen goedkoper worden want er moet betaald worden in dollars en eer een euro nu vele dollars waard is worden de vliegtuigen goedkoperquote:Op donderdag 16 december 2004 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar las jij dit?
voor zover ik weet is het gewoon bekend hoeveel de bedrijven aan orders binnen hebben, er is een overkoepelende organisatie die dit regelt maar ik ben de naam ervan kwijt.
op 1 oktober zaten de Nederlandse bedrijven op 150 miljoen dollar aan orders (3 tot 5 miljoen aan tegenorders) goed op schema
Stork Fokker Aerospace heeft bv een order van 55 miljoen binnen liggen (en waarschijnlijk nemen ze de order van het failliete RDM over)
Alleen van Thales Nederland (ook een van de grotere spelers) is het nog niet bekend want daar is nog niet voor getekend.
en wat bedoel je met 'nog erger' ... hoe erg is het dan als ik vragen mag, voorzover ik weet is iedereen momenteel tevreden
hij brengt het soms wel slimquote:Op donderdag 16 december 2004 14:03 schreef RonaldV het volgende:
Kamp is huiverig om militairen uit te lenen aan de politie door de affaire Erik O. Dit is de reden dat hij onlangs weigerde militairen uit te lenen om op de Antillen politiewerk te doen. Net op het nieuws bij Veronica Radio.
Soms is de minister best slim
Hij is er op ingegaan: met een weigering. Reden is dat hij bang is dat het OM weer een heksenjacht gaat voeren op militairen die hun werk doen.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij brengt het soms wel slim
die weigering om militairen in te zetten was echter voor Erik O. het voorstel is onlangs opnieuw ingediend en imo is het te gek voor woorden dat er niet op ingegaan wordt
Vanwege Chavezquote:Op donderdag 16 december 2004 16:50 schreef sp3c het volgende:
mjah zo kun je elke uitzending wel stopzetten.
hij is er niet op ingegaan (ook hij heeft het geweigerd) omdat Nederland niet koloniaal over wil komen omdat de regering bang is dat de eigen pers dan een heksenjacht gaat voeren.
maar te gek voor woorden is het idd wel, waarom zitten die mariniers daar uberhaupt nog
quote:War Unwinnable In Face Of Renewed German Offensive
December 17th, 1944
PARIS (Routers) Long-time critics of the Roosevelt administration declared themselves vindicated today, as the Germans began a renewed offensive yesterday in the Ardennes Forest in Belgium, opening a huge hole in the "Allied" lines and throwing back troops for miles, with previously unimaginable US casualties.
Early yesterday morning, eight German armored divisions and thirteen German infantry divisions launched an all-out attack on five divisions of the United States 1st Army. Hundreds of heavy guns, howitzers and multiple-rocket launchers were fired on American positions.
The 5th and 6th Panzer armies, consisting of some eleven divisions, broke through the Loshein Gap against the American divisions protecting the region. The 6th Panzer Army then headed north while the Fifth Panzer Army went south. The latter army attacked the U. S. VIII Corps some 100 miles to the south, which was quickly surrounded, resulting in mass surrenders of unprepared American soldiers. By any reasonable and objective standard, it was an utter military disaster for the "Allied" forces.
It all came as a complete shock to the Roosevelt administration who, rumor has it, had been informed by the head of OSS that the imminent collapse of the German army was a "done deal." This only confirmed reasonable pre-election suspicions that the administration and General Eisenhower were operating on flawed intelligence, and led the nation into an invasion of Europe on clearly false pretenses.
This new setback came amidst continuing problems with the new government in France, installed by the "Allies." Many consider it a puppet, and it has proven itself inept. The situation is chaotic, and "General" De Gaulle has shown himself to be unable to control food riots, or prevent the commission of massacres of former regime loyalists and the German troops who had supported the overthrown legitimate Vichy government. Though elections are promised sometime in the future, there is widespread doubt, given the infighting between FRLs, communists, and Gaullists, that peaceful and orderly elections could be held any time soon or that civil war can be prevented.
Many have pointed out that the troop strength on the continent has been inadequate since the invasion at Normandy last June, and that this only confirmed that. In addition, they say, it didn't help that, due to incompetence at the highest levels, up to the newly installed Secretary of War Hull, many troops died as a result of our own bombs.
"They ignored our warnings about getting embroiled in a quagmire here, and this campaign has been a disaster, from the hundreds killed in training, to the thousands who died on the beaches in France," said an anonymous State Department source. He continued, "We've also shamed ourselves before the world with our reckless policies and atrocities." In the wake of all this, some, off the record, are suggesting that it's time to consider impeachment of the recently reelected president.
Back in Washington, despite lofty rhetoric from the White House about the "liberation" of Europe, many had always been skeptical about the prospects for defeating Germany. As they correctly point out, the Germans are after all defending their homeland, and no matter how bad the alleged depravations of the Nazi regime, all familiar with the German character know that they can be depended on to fight to the death against any foreign invader, no matter how well intentioned. Many of the German dead or captured for the past few weeks have been adolescents, some only fourteen or fifteen years old, with dead, untrained yet willing hands clinging to their rifles. Seeing such images of dedication to the cause, it's difficult for many to believe that victory is possible.
As a result, the new setback has renewed rumbling among some that the time has come to seek an accord with the Nazi regime that could allow a withdrawal from Europe with honor, and not lose any more American troops in a hopeless cause, let alone bog them down for an unforeseeable period of time. "It was Japan that attacked us, not Germany," pointed out a Senate staffer. "We need to focus our resources on the true enemy in the Pacific."
Some staffers on Capitol Hill implied that the timing itself of the offensive was suspicious. "Hitler wanted Roosevelt to be reelected, so that he could continue to fight a war against a sick, senile incompetent. Had he started this offensive before the election back on November 7th, everyone would have seen what a disaster this president has been on foreign policy, and Hitler would have had to confront a young, vibrant Tom Dewey."
Others, representing moderate Democrats, seemed resigned. "We're stuck with a stubborn megalomaniac who's eventually going to have us at war with the rest of the world. How long will our Russian allies put up with this kind of behavior? How can we found or host a 'United Nations' when we ourselves are the author of so much aggression?"
Flauw of niet, de schrijver heeft wel zijn best gedaan, en ik denk dat hij nog gelijk ook heeft met zijn vertaling naar 2004. Had WO-II nu gespeeld dan betwijfel ik of vele van de geallieerde blunders en misdragingen politiek overleefbaar waren geweest voor Churchill en Roosevelt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:51 schreef sp3c het volgende:
flauw ...
some people have way too much free time on their hands
Wordt dat dan niet op één of andere manier duidelijk gemaakt (wat kost zo'n lampje nu in een bak van 30-35 miljoen ?) ?quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:18 schreef sp3c het volgende:
ja dat snap ik maar als de ander niet zegt 'ok dank u wel' dan ga je er toch vanuit dat hij de knuppel nog niet heeft over genomen.
misschien zaten ze te babbelen over het 1 en ander met elkaar tijdens de vlucht?
mwah shit happens wat de reden ook is, het blijft beetje dure grap iig ... hoop niet dat het nu is afgedaan met 'piloot zijn schuld, oprotten met die gast' zeker niet als er echt een mankement was oid
klikquote:Op vrijdag 17 december 2004 15:23 schreef CeeJee het volgende:
Een berichtje over wat er 60 jaar geleden zich afspeelde, naar het huidige journalistieke klimaat vertaald.
[..]
Kon het niet meer terug vinden (heb verder ook niet meer gezocht), maar het was voor de bedrijven slecht nieuws (want die verdienen minder omdat de dollar laag staat. Ze hoeven dus 'minder' te betalen aan de staat, maar krijgen zelf ook minder.)quote:Op donderdag 16 december 2004 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar las jij dit?
Om te beginnen: ik ben het er nog steeds niet mee eens, dus is het erg.quote:en wat bedoel je met 'nog erger' ... hoe erg is het dan als ik vragen mag, voorzover ik weet is iedereen momenteel tevreden
ja en als mohammed de profeet en piet hein (zijn naam is klein) nu hadden geleefd was de 1 een pedofiel en de ander een moordenaar.quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Flauw of niet, de schrijver heeft wel zijn best gedaan, en ik denk dat hij nog gelijk ook heeft met zijn vertaling naar 2004. Had WO-II nu gespeeld dan betwijfel ik of vele van de geallieerde blunders en misdragingen politiek overleefbaar waren geweest voor Churchill en Roosevelt.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:14 schreef Wuder het volgende:
Ik ben er een tijdje niet en we krijgen al Starfighters in de titel?
aw dude ... ik wist niet wat er zou gebeuren en ik schoot gewoon in de lachquote:
Dit is wel een sterk verhaal...quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:38 schreef RonaldV het volgende:
Sterk staaltje miscommunicatie?
Jammer dat zoiets een Delta Apache kost...
Je kunt er wel lessen uit leren. Eén van de lessen die ik ervan leerde (al heb ik de "vertaling" al jaren geleden in mijn hoofd gemaakt) is dat veel van de helden van de Tweede Wereldoorlog vandaag de dag oorlogsmisdadigers zouden zijn. Toch beschouwen de mensen die vandaag lopen te zieken over misdragingen van hedendaagse militairen allemaal braaf te applaudiseren als er weer veteranen door de straten marcheren/rijden. Hoezo dubbele standaard?quote:Op zaterdag 18 december 2004 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en als mohammed de profeet en piet hein (zijn naam is klein) nu hadden geleefd was de 1 een pedofiel en de ander een moordenaar.
je kunt dingen uit het verleden niet vertalen naar het heden
quote:Son, we live in a world that has walls and those walls need to be guarded by men with guns.
(...)
You don't want the truth because deep down in places you don't talk about at parties you want me on that wall, you need me on that wall.
(...)
I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you," and went on your way. Otherwise, I suggest that you pick up a weapon and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you are entitled to.
Ik denk dat je het vliegen met een Apache zwaar onderschat. Een Apache is één van de meest veeleisende heli's ter wereld, en als je er op lage hoogte een fout mee maakt is het zo met je gebeurd. En dat is precies wat ermee gebeurd zou zijn. Op lage hoogte ontstond verwarring over wie de kist onder controle had, en voor ze dat konden herstellen lagen ze al op de grond.quote:Op zaterdag 18 december 2004 12:45 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Dit is wel een sterk verhaal...
Maar stel dat het echt zo was, dan is het alsnog geen reden om zomaar neer te storten. Zo'n heli vliegt zichzelf zowat, je kan bij wijze van spreken zelfs een krantje kunnen lezen, ik denk dat heir dus meer veel meer achter zat( denk aan technische problemen)
Zoals ik het stukje uit die film lees wordt 'onze' veiligheid niet door hem beschermd, maar doet hij wat hij wil en plakt er dan de sticker van 'onze' bescherming op zodat wij het 'dan wel accepteren' (hij praat het voor zichzelf goed) (ergo: dus terecht dat ie veroordeeld wordt).quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt er wel lessen uit leren. Eén van de lessen die ik ervan leerde (al heb ik de "vertaling" al jaren geleden in mijn hoofd gemaakt) is dat veel van de helden van de Tweede Wereldoorlog vandaag de dag oorlogsmisdadigers zouden zijn. Toch beschouwen de mensen die vandaag lopen te zieken over misdragingen van hedendaagse militairen allemaal braaf te applaudiseren als er weer veteranen door de straten marcheren/rijden. Hoezo dubbele standaard?
Ik blijf erbij: mensen willen niet weten hoe hun land/belangen verdedigd worden. Ze willen alleen maar dat het gebeurt. Een poosje terug heb ik ergens anders op dit forum met iemand daar een discussie over gehad. Ik verwees naar de rol van Jack Nicholson in A Few Good Men, en iedereen viel over me heen, want Col Jessup was een misdadiger, en een misdadiger heeft per definitie ongelijk. Ik wees alleen maar op een klein stukje van zijn speach tijdens het proces, waarvan de essentie 100% juist is IMHO.
[..]
Hij misbruikt het om zijn daden in deze zaak goed te praten. Maar dat misbruik doet niets af aan de juistheid van het stukje tekst.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:13 schreef Strijder het volgende:
[..]
Zoals ik het stukje uit die film lees wordt 'onze' veiligheid niet door hem beschermd, maar doet hij wat hij wil en plakt er dan de sticker van 'onze' bescherming op zodat wij het 'dan wel accepteren' (hij praat het voor zichzelf goed) (ergo: dus terecht dat ie veroordeeld wordt).
Heb de film overigens niet gezien.
Sommige dingen veranderen niet, ook al geeft de overdaad aan informatie die je als simpele burger krijgt je het idee dat alles nu anders is. In de huidige oorlog, net zoals alle andere zal er worden gelogen tegen het publiek, zullen mensen sterven die hadden moeten blijven leven en anderen die ruimschoots verdienen te sterven als koningen worden behandeld. Fouten worden gemaakt, en als je over die fouten hoort betekent het dat degene die verantwoordelijk is niet met zijn leven voor die fout heeft betaald.quote:Op zaterdag 18 december 2004 10:19 schreef sp3c het volgende:
je kunt dingen uit het verleden niet vertalen naar het heden
Klopt, zie bijvoorbeeld (het onnodige) bombarderen van Duitse Steden..quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt er wel lessen uit leren. Eén van de lessen die ik ervan leerde (al heb ik de "vertaling" al jaren geleden in mijn hoofd gemaakt) is dat veel van de helden van de Tweede Wereldoorlog vandaag de dag oorlogsmisdadigers zouden zijn. Toch beschouwen de mensen die vandaag lopen te zieken over misdragingen van hedendaagse militairen allemaal braaf te applaudiseren als er weer veteranen door de straten marcheren/rijden. Hoezo dubbele standaard?
Ik blijf erbij: mensen willen niet weten hoe hun land/belangen verdedigd worden. Ze willen alleen maar dat het gebeurt. Een poosje terug heb ik ergens anders op dit forum met iemand daar een discussie over gehad. Ik verwees naar de rol van Jack Nicholson in A Few Good Men, en iedereen viel over me heen, want Col Jessup was een misdadiger, en een misdadiger heeft per definitie ongelijk. Ik wees alleen maar op een klein stukje van zijn speach tijdens het proces, waarvan de essentie 100% juist is IMHO.
[..]
mooi filmpjequote:
De Fly-catcher anit luchtdoel geschut was dat ook, is nu buiten dienst.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:02 schreef SHERMAN het volgende:
Welk wapen dat defensie gebruikt is ook echt Nederlands? Ik kan eigenlijk zo snel alleen de goalkeeper bedenken
vliegen met de apache is juist erg simpel. heb tijdens m'n stage bij de luchtmacht op gilze eens met de simulator mogen spelen. maar op lage hoogte in berg achtig gebied is een fout snel gemaakt. zeker als je verwarring hebt over wie de controls heeft. (had ik ook met m'n backseater toen, was een vlieger op de apachequote:Op zaterdag 18 december 2004 13:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je het vliegen met een Apache zwaar onderschat. Een Apache is één van de meest veeleisende heli's ter wereld, en als je er op lage hoogte een fout mee maakt is het zo met je gebeurd. En dat is precies wat ermee gebeurd zou zijn. Op lage hoogte ontstond verwarring over wie de kist onder controle had, en voor ze dat konden herstellen lagen ze al op de grond.
al onze schepen wat radar dingen maar vooral veel samenwerking met duitslandquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:02 schreef SHERMAN het volgende:
Welk wapen dat defensie gebruikt is ook echt Nederlands? Ik kan eigenlijk zo snel alleen de goalkeeper bedenken
Ik had het niet over het vliegen an sich, maar tactisch vliegen is toch iets anders. Zie het als vliegen met een F-16: iedere piloot zal ermee overweg kunnen als je aleen maar van A naar B moet. Maar vliegen in (gesimuleerde) gevechtssituaties, heel snel en laag, sterk manoeuvrerend, en het toestel als wapen gebruiken, dat is andere koek. Dan is een fout heel snel gemaakt, zoals je correct stelt.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:37 schreef M5 het volgende:
[..]
vliegen met de apache is juist erg simpel. heb tijdens m'n stage bij de luchtmacht op gilze eens met de simulator mogen spelen. maar op lage hoogte in berg achtig gebied is een fout snel gemaakt. zeker als je verwarring hebt over wie de controls heeft. (had ik ook met m'n backseater toen, was een vlieger op de apache)
Wat is je definitie van "wapen"? Als je het hebt over kogels en raketten dan is zelfs de Goalkeeper niet Nederlands, want er zit een Amerikaans kanon op. Als je het over een geïntegreerd systeem hebt, dan zijn alle marineschepen wapens, van duikboot tot fregat. Het gevechtsleidingsstation in Nieuw Milligen is het dan ook, alhoewel de radars zelf (zender, ontvanger en antenne) een puur Frans product zijn, en de computer die de data analyseert Amerikaans. Het complete system dat er staat is echter een Nederlands product, ontwikkeld door de Luchtmacht met TNO/FEL.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:02 schreef SHERMAN het volgende:
Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpenquote:Army asks Hoon for "SAS-lite" unit
Senior military officers are battling to persuade the defence secretary, Geoff Hoon, to create a specialist infantry battalion that would provide back-up to the SAS against the worldwide challenge of terrorism.
The absence of such troops providing communications support contributed to the SAS's failure to capture Osama bin Laden in the Tora Bora mountains of Afghanistan two years ago, military analysts have concluded.
The army board, chaired by General Sir Mike Jackson, wants to create a special force - less well trained than the £2m a soldier invested in the SAS and Special Boat Squadron - to fill a gap in the same way the much larger American Delta Force is supported by specialist ranger units. Army chiefs do not regard the estimated £20m cost of training and equipping the special battalion as excessive.
Because of the emotions generated by the fate of the Black Watch and other regiments, the prospect of creating an "SAS-lite" is the least debated aspect of the current reforms - and the most secret.
But Mr Hoon is doubtful about the cost of training and equipping the force, which would include signals special ists, mountain troops and people able to fly anything from helicopters to transport planes.
"It's expensive. Geoff Hoon is sympathetic to the idea, if it can be afforded," said one defence insider. The review, due to be announced yesterday, has been postponed until later in the week while talks continue between Mr Hoon and Sir Mike.
The new unit, which could be built around the 3rd battalion of the Parachute Regiment and located near SAS headquarters outside Hereford, would involve infantry redeployments during the restructuring of the army's historic regimental system.
The army's 40 infantry regiments are being cut to 36 and headcount officially reduced from 104,000 to 102,000 as 300-year-old regiments are folded into regional super-regiments, designed to create more efficiency and family-friendly flexibility.
But the "peace dividend" from the military wind-down in Northern Ireland, for 30 years part of the army's "non-discretionary" role alongside Nato, also allows changes to frontline forces.
Mr Hoon is said to want more engineers, logisticians and intelligence specialists - units often more in demand in troubled places than high-profile regiments like the Black Watch.
Ik versta er eigenlijk beide wel onderquote:Op zondag 19 december 2004 00:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "wapen"? Als je het hebt over kogels en raketten dan is zelfs de Goalkeeper niet Nederlands, want er zit een Amerikaans kanon op. Als je het over een geïntegreerd systeem hebt, dan zijn alle marineschepen wapens, van duikboot tot fregat. Het gevechtsleidingsstation in Nieuw Milligen is het dan ook, alhoewel de radars zelf (zender, ontvanger en antenne) een puur Frans product zijn, en de computer die de data analyseert Amerikaans. Het complete system dat er staat is echter een Nederlands product, ontwikkeld door de Luchtmacht met TNO/FEL.
Nederland bouwt niet echt wapens, maar is wel heel erg goed in het integreren van apparatuur (systemen). De Flycatcher is geen wapen, maar alleen een radarsysteem waar wapens aan gehangen kunnen worden (Bofors 40L70 luchtdoelkanonnen bijvoorbeeld). De raketten (amerikaans) en kanonnen (Oto Melara uit Italië en het kanon van de Goalkeeper uit de VS) zijn ook al niet Nederlands. Gekoppeld aan Nederlandse apparatuur zijn het echter zeer dodellijke systemen geworden.
Nederland bouwt dus wapensystemen, geen wapens.
Whoo dat ziet er wel stoer uitquote:
ja dat idee is hier ook gelanceerd maar Kamp heeft het afgeschoten.quote:Op zondag 19 december 2004 02:30 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpen![]()
Zoek eens naar de Fairy Rotodyne. Dat ding had het formaat van een Fokker Friendship.quote:Op zondag 19 december 2004 22:50 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Deze dingen zouden we moeten introduceren in de civiele luchtvaart...
Je kunt er zo mee landen in het centrum van London...
zit je niet meer zolang in de bus vanaf het vliegveld, ideaal voor de weekendtripjes vanuit Amsterdam dus
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?
Wat een stumper zeg![]()
Ik heb het ook weleens in Pensecola Wings Of Gold gezienquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/laatstenieuws.asp#item39307quote:Defensie:route F16 niet toegestaan
De straaljager die vrijdagochtend Warmenhuizen in rep en roer bracht door tot tweemaal toe zeer laag over te vliegen, was afkomstig van de militaire basis in Leeuwarden.
De F16 voerde een navigatievlucht uit voor Defensie en heeft daarbij inderdaad te laag gevlogen. Ook was de route niet toegestaan. Dat bevestigt een woordvoerder van Defensie maandag. De basis in Leeuwarden en de Militaire Luchtverkeersleiding in Millingen zijn maandag een onderzoek gestart.
Defensie wilde nog niet bevestigen dat het ging om een piloot die zijn vader ging groeten die in Warmenhuizen woont.
in venlo was dat dacht ikquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in venlo was dat dacht ik
Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaadquote:vond het trouwens een mooi optreden van de NL soldaten in irak.
@sp3c die defence pods zitten die aan de zijkant van de wapenrekken
nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomenquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.
[..]
Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaad
Die F-16 raakte een sportvliegtuigje. De vlieger is dankzij haar schietstoel weggekomen met wat brandwonden, de inzittenden van het sportvliegtuigje overleden. Er was nogal wat druk vanuit de pers en advocatuur die de vlieger veroordeeld wilden hebben. Onzinnig, ze maakte deel uit van een formatie waarin zij niet de "lead" was, ze hoefde de "lead" alleen maar te volgen. Die was verantwoordelijk voor de separatie, maar dat was de piloot van het sportvliegtuigje ook. Ze hebben elkaar simpelweg nooit gezien. Shit happens, Brabant is qua vliegvelden het drukste deel van het land.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomen
mwah stumper ... vroeger gebeurde het wel vaker maar dat was tijdens de koude oorlog, toen kon je met een beetje geluk gewoon straaljagers onder hoge bruggen door zien vliegen enzoquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?
Wat een stumper zeg![]()
Die fase doen we in de VS. Maar ik heb al eens eerder hier geroepen dat we eigenlijk de Hawks van de Zwitsers moeten overnemen. Die hebben er maar kort mee gevlogen, en zoeken er nog een koper voor. Het toestel is o.a. uitgerust met een boordkanon.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?
hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.
ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).
de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.
http://www.airforce-technology.com/projects/mako/
[afbeelding]
ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
ja die doen ze in de VS ja en dat kost ons geld temeer aangezien de n00bs eerst in een opleidingssquadron (306 sqn geloof ik en die vliegen met F16 MLU's!) gaan als ze terug komen.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef Lone_Gunman het volgende:
Geen jet trainers? Klopt het dat ze die fase in de VS doen?
voor duitse spullen zijn altijd goedquote:Op woensdag 22 december 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?
hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.
ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).
de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.
http://www.airforce-technology.com/projects/mako/
[afbeelding]
ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 45 zijn:
* Overzicht van militaire steun bij uitvaart van prins Bernhard
* Stingers beproefd op Kreta
Uhm... Welke 3e KDC-10? De "mijne" was een opzetje voor een burgercontract voor AAR, gebaseerd op het oude kleurenschema van de KLu. Dat schema wordt door de KLu verlaten omdat het te "burger-achtig" is, en nu vervangen door twee kleuren grijs. De KLu koos oorspronkelijk voor de "corporate" look, omdat er ook mee naar landen gevlogen moest worden waar twee kleuren grijs mogelijk ongewenste reacties (buitenlandse militairen op je grondgebied ligt soms erg gevoelig in bepaalde landen) zou oproepen. Om dezelfde reden heeft de USAF jarenlang "civiel" gekleurde C-141s C-5s en KC-10s gehad.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:44 schreef the_Napster het volgende:
De kleuren van de derde kdc-10 zien er overigens wel erg militair uit
De KLu heeft 2 KDC-10 tanker/transports, en 1 DC-10 transport. Die laatste gaat geen tanker (en dus KDC-10) worden, omdat de aankoop en installatie van een tankinstallatie net zo duur is als de aanschaf van een DC-10 op de tweedehands markt. De fondsen ervoor ontbreken. In het linkje dat in mijn post over civiele tankers staat kun je het allemaal lezen (daarom doe ik zulke links erbij).quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:13 schreef the_Napster het volgende:
De KLu heeft 3 kdc-10's
Leuk verhaal, maar als je op di moment een civiel bedrijf begint dat dit werk zou kunnen doen heb je direct al 2 concurenten,quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:04 schreef RonaldV het volgende:
[heel verhaal]
quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse bewakers van basissen hadden altijd Uzi's, daar zijn er nog een paar van die soldaatjes van berooft enige jaren geleden door criminelen![]()
Door lui met kruisbogen als ik me het goed herinner.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse bewakers van basissen hadden altijd Uzi's, daar zijn er nog een paar van die soldaatjes van berooft enige jaren geleden door criminelen![]()
gaan ze die serieus prins bernard noemen???quote:
Dat meen je nietquote:Op vrijdag 24 december 2004 22:52 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Door lui met kruisbogen als ik me het goed herinner.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 december 2004 22:54 schreef sp3c het volgende:
w000t
ik ben nu officieel 25 jaren oud
prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar
dat er een nieuwe oorlog mag komen waar we aan mee mogen doen en dat er geen doden vallen {aan onze kant toch)
en proost
anyways
[..]
gaan ze die serieus prins bernard noemen???
zou een goede zaak zijn imo die man heeft meer voor de luchtmacht gedaan dan wie dan ook
just wish he could've been here to see it
en nogmaals proost
quote:Registratienummers
T 264 Prins Bernard
T 235 Jan Scheffer
sweetquote:Op vrijdag 24 december 2004 23:03 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En sterker nog, hij heet al zo
[..]
quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:56 schreef RonaldV het volgende:
Moet je deze foto eens aanklikken... rechts onderin staat meer dan de complete Nederlandse Luchtmacht aan f-16s te vergaan...
[afbeelding]
Meer op de AMARC webpage
Ik zou er ook wel een paar willen hoorquote:Op zondag 26 december 2004 12:28 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze kunnen beter die dingen op de mark verkopen aan gestoorde fanatiekelingen die graag zo'n F-16 als versiering in de tuin willen staan
Vliegtuigen horen te vliegenquote:Op zondag 26 december 2004 12:28 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze kunnen beter die dingen op de mark verkopen aan gestoorde fanatiekelingen die graag zo'n F-16 als versiering in de tuin willen staan
Het weer ingebruik nemen duurt maanden. Het tempo opvoeren op de productiellijn gaat bijna nog sneller. Maar in principe zijn ze nog luchtwaardig ja.quote:Op zondag 26 december 2004 12:42 schreef HarigeKerel het volgende:
Die F16's kunnen ze toch altijd weer in gebruik nemen in geval van crises na een beetje opknappen?
Zolang ze niet roesten natuurlijk en dat doen ze niet zo snel in de woestijn![]()
quote:
quote:01/07/04 - A F-15a Eagle from the 125th Fighter Wing, Florida Air National Guard, releases flares to gain the attention of a civilian aircraft violating a restricted area, Jan. 7, 2004
gefeliciteerd (en je bent een kerstkindjequote:Op vrijdag 24 december 2004 22:54 schreef sp3c het volgende:
w000t
ik ben nu officieel 25 jaren oud
prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar
dat er een nieuwe oorlog mag komen waar we aan mee mogen doen en dat er geen doden vallen {aan onze kant toch)
en proost
anyways
[..]
gaan ze die serieus prins bernard noemen???
zou een goede zaak zijn imo die man heeft meer voor de luchtmacht gedaan dan wie dan ook
just wish he could've been here to see it
en nogmaals proost
Ja volgens staan daar ook gewoon de kisten die door bepaalde landen zijn besteld en dan hun transport afwachten. Zo weet ik toevallig dat de F-16's die voor Pakistan bestemd zijn, al die jaren in de woestijn staan. Na de in 1998 opgelegde sancties heeft de VS de toestellen niet afgeleverd. Die overigens meer motor-uren dan vlieg-uren achter de rug hebbenquote:Op zondag 26 december 2004 12:42 schreef HarigeKerel het volgende:
Die F16's kunnen ze toch altijd weer in gebruik nemen in geval van crises na een beetje opknappen?
Zolang ze niet roesten natuurlijk en dat doen ze niet zo snel in de woestijn![]()
Het gros van deze toestellen is inmiddels in dienst bij de VS strijdkrachten. Een aantal vliegt nu op Edwards als chase plane, en een aantal andere is inmiddels bij de USN als Adversary ("agressor" training) aan het werk.quote:Op zondag 26 december 2004 15:29 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ja volgens staan daar ook gewoon de kisten die door bepaalde landen zijn besteld en dan hun transport afwachten. Zo weet ik toevallig dat de F-16's die voor Pakistan bestemd zijn, al die jaren in de woestijn staan. Na de in 1998 opgelegde sancties heeft de VS de toestellen niet afgeleverd. Die overigens meer motor-uren dan vlieg-uren achter de rug hebben![]()
Het schijnt dat de motoren regelmatig gedraaid worden om ervoor te zorgen dat de kisten nog 'goed' te houden.
Te laatquote:Op zondag 26 december 2004 15:31 schreef SHERMAN het volgende:
* SHERMAN krijgt idee; de USAF rommelmarkt, voor al u afgeprijste vliegwaren
Inzamelingsactie starten?quote:Op zondag 26 december 2004 16:39 schreef RonaldV het volgende:
Bij tijd en wijle is het zelfs voor burgers mogelijk om er iets te kopen.
Wat had je willen kopen dan? Er staat genoeg daar... Squadrons F-14s, F-15s, F-16s en F-18s. Squadrons met A-4 Skyhawks, A-6 Intruders, A-7 Corsairs. Herculessen en (K)C-135s. Rijen met UH-1 Helicopters, F-4 Phantoms, en F-111 Aardvarks. OV-10s zijn er ook nog wel te vinden. En van de oudere vliegtuigtypen is er ook nog zat. En vind je het niet op AMARC, dan ligt er vast nog wel iets op de sloopbedrijven die rond AMARC gevestigd zijn.quote:
Die Enfields zijn nog best goed, beetje bijschuren dat hout, en hij kan zo boven de trap hangenquote:
quote:Op zondag 26 december 2004 23:41 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat je Tomcats kunt vergeten... The Evil Empire of Iran vliegt daarmee, en heeft dringend reserve onderdelen nodig. Zelfde voor de Cobras. Voor de Hercs kunnen ze in Vietnam nog wel aan spares komen (als ze die niet al hebben) de Amerikanen hebben daar in 74-75 tonnen vacuum verpakt materiaal laten liggen. Zelfs de Vietnamezen hebben daar nooit alles van op kunnen maken.
Ik wil een tomcatquote:Op zondag 26 december 2004 22:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat had je willen kopen dan? Er staat genoeg daar... Squadrons F-14s, F-15s, F-16s en F-18s. Squadrons met A-4 Skyhawks, A-6 Intruders, A-7 Corsairs. Herculessen en (K)C-135s. Rijen met UH-1 Helicopters, F-4 Phantoms, en F-111 Aardvarks. OV-10s zijn er ook nog wel te vinden. En van de oudere vliegtuigtypen is er ook nog zat. En vind je het niet op AMARC, dan ligt er vast nog wel iets op de sloopbedrijven die rond AMARC gevestigd zijn.
Roep es wat?
Je kunt er 1 krijgen... op een paal. Maar geen werkende.quote:
WTF wil je met Super Cubsquote:Op zondag 26 december 2004 23:45 schreef the_Napster het volgende:
Doemaar 6 Piper super Cub's, 5 Hornets, 6 b-52's dit was t dan...
krijgen we ook korting als we met z'n allen bestellen?
je hebt de PI gezien hoop ikquote:Op zondag 26 december 2004 23:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt er 1 krijgen... op een paal. Maar geen werkende.
Duh....quote:
Voor de boodschappen ofzo, of als je even naar t postkantoor moet, en verder vind ik het echt TOP kistenquote:Op zondag 26 december 2004 23:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
WTF wil je met Super Cubs
Die B-52s zijn hun reserve, die kun je niet krijgen. Over de Hornets kan gepraat worden.
Nee okequote:
* SHERMAN wil wel mee doenquote:Op maandag 27 december 2004 00:04 schreef -calimero- het volgende:
uhm, dan zou ik wel een Huey willen ! Dan ga ik Tour of Duty spelen en vlak over de boomtoppen razen met harde rock 'n roll muziek !![]()
De links hierboven naar AMARC had je al gezien?quote:Op zondag 26 december 2004 23:56 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Voor de boodschappen ofzo, of als je even naar t postkantoor moet, en verder vind ik het echt TOP kisten![]()
Maar heb je nog links waar meer info er over staat?
Ik las toch net iets anders...quote:Op zondag 26 december 2004 23:58 schreef SHERMAN het volgende:
Heb je nog leuke 2 props dingen achter staan? Voor mijn staff
quote:The Inventory Listing has been deleted from the
UNCLAS NIPRNET for INFOCON and Force Protection issues.
We are sorry for any inconvenience.
ssstquote:
AMARC staat nog steeds op alle sites die satellite imagery aanbieden.quote:
21 en 23 SAS zijn SAS lite. Als ze ondersteuning willen gaan ze maar bij de Paras kijken.quote:Op zondag 19 december 2004 02:30 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpen![]()
M21 Retro.quote:
Hangt ervanaf. De Navy wel, die zitten met Remingtons, Mossbergs en Berettas te schieten. Krijgen geen AR's mee. Army en Marines krijgen geloof ik wel een standaard sidearm. (M9)quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even een vraag
heeft een standaart gi een pistool bij zich
want ik weet dat het in wo2 verboden was voor de grunts
Zie mijn reactie. Goeiemorgen trouwensquote:Op maandag 27 december 2004 02:39 schreef Piro het volgende:
DAM heb ik overigens even afgefikt
Wat een retard..
ehm,quote:Op maandag 27 december 2004 02:10 schreef Piro het volgende:
[..]
Hangt ervanaf. De Navy wel, die zitten met Remingtons, Mossbergs en Berettas te schieten. Krijgen geen AR's mee. Army en Marines krijgen geloof ik wel een standaard sidearm. (M9)
* SHERMAN wil ookquote:
AMARC webpagequote:Op maandag 27 december 2004 13:36 schreef the_Napster het volgende:
Mogen alleen bedrijven/overheidsinstanties spul kopen bij AMARC, of mogen partculieren dat ook
Nee, wel 12ga.quote:Op maandag 27 december 2004 13:36 schreef M5 het volgende:
[..]
ehm,
Remington en Mossberg produceren geen pistolen. (als ze dat al doen, dan is dat in licentie van een ander merk.)
Een M9 is een US build Beretta 92F.
Die tweeponders zijn nog het leukst.quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef SHERMAN het volgende:
dit is echt zoek gewoon
http://www.kimmershow.com(...)amer.asp?FileID=1375
O hay thar cobra.quote:
Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Geloof ik.quote:
Kachelpijp=raketquote:
Indirect wel. De vraag was of een GI een standaart een side arm bij zich heeft, waarop jij antwoord dat ze bij de US Navy met remingtons, mosbergs en beretta's schieten.quote:Op maandag 27 december 2004 14:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Geloof ik..
Dankjequote:
Mortier. Wannabee raketten.quote:
Navy schiet Remingtons, Mossbergs en Berettas. Geen daarvan noem ik specifiek een sidearmquote:Op maandag 27 december 2004 15:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Indirect wel. De vraag was of een GI een standaart een side arm bij zich heeft, waarop jij antwoord dat ze bij de US Navy met remingtons, mosbergs en beretta's schieten.
Zo, die kan ver spuitenquote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?quote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
Ik vraag me af of NL wel woestijncamo-schervenvesten heeft. In irak en afghanistan lopen ze ook met woodland schervenvesten en desert GVT. Iemand toevallig pics van nederlandse troepen met woestijncamo schervenvest?quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
Kinda defeats the purpose of camo.quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
mjah als je in groene voertuigen door de woestijn scheurt heeft het zowieso weinig zin om jezelf dan nog te gaan camouflerenquote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Ten eerste doet het precies wat het doen moet: vorm breken. Door iets donkers te plaatsen op een licht tenue herken je de vorm van een mens lastiger.quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Boem Boem![]()
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
blijven Belgen hequote:Op dinsdag 28 december 2004 10:26 schreef sp3c het volgende:
paars he?
[afbeelding]
dan toch liever w00dlands
ik wist niet dat in de ardennen de bergen fluoriseerend groen geel en paars zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:55 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)
Niet meer dus dan aan flinke affuit op rupsbanden dus. Elke pijp kan maar 1x schieten en moet dan van buiten herladen worden.
[..]
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...
[..]
blijven Belgen he![]()
(deze camo doet het trouwens wel erg goed in berg achtig terrein zoals de Ardenne)
quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:39 schreef sp3c het volgende:
schijnt toch erg koud te worden snachts hoor
quote:
Video of a JDAM strick on a 5000 ton LST taken from an F-15. 7 Affordable Moving Surface Target Engagement (AMSTE) modified JDAMs where delivered by two B-52s.
The U.S. Air Force is conducting naval tests of its AMSTE (Affordable Moving Surface Target Engagement) system. This is an attempt to use airborne radar to continuously track a moving surface target, then drop a JDAM that can have it’s target location continuously updated by radio, so that the JDAM will be able to hit and destroy the moving target. After three years of effort, the air force got this to work against a ground target last year. The JDAM went off within three meters of the moving truck it was aiming at. A 2,000 pound bomb was more than enough to take out a truck at that distance. Even a 500 pound JDAM would have worked. This month, tests are being conducted against moving ships. The air force is using its E-8 JSTARS aircraft, which carries a powerful radar that tracks moving objects on the surface (land or water). These tests are also meant to show the air force will be capable of quickly going after ships engaged in terrorist activities. The air force can get bomber and recon aircraft to any point on the planet within 24 hours, which is quicker than the navy can get a ship to some out of the way places. Compared to a truck that might be ten meters long and 1.5 meters wide, and traveling at 100 kilometers an hour, a small merchant ship would measure 150 meters long and 20 wide, and be traveling at 30-40 kilometers an hour.
The AMSTE system uses software that tracks the target and predicts where it will be in the next minute or so. That’s the location AMSTE sends to the JDAM, via the aircraft that dropped it. A JDAM, dropped at 20,000 feet, ten kilometers from the target, takes about five minutes to reach the ground. The bombers fire control software lets the pilot know when the aircraft is close enough to the moving target for the bomb to reach the target no matter which direction it goes. AMSTE is basically a system of software programs that link different aircraft (the one spotting the target and the one dropping the bomb), and insure that the JDAM keeps getting accurate target updates until the last minute (or seconds, actually).
In the next few years, all the services will be getting radios that can communicate with each other, using digital data. This would make it possible for a navy P-3 maritime search aircraft to pass location data, for a ship below, to an air force bomber, that could then drop a JDAM to hit the moving ship. But the big breakthrough is being able to regularly hit moving targets with bombs, day or night and in any weather.
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..quote:Op woensdag 29 december 2004 09:30 schreef sp3c het volgende:
Blackhawk down is en blijft een speelfilm gebaseerd op een ware gebeurtenis ... geen documantaire
maar volgens mij zit er idd pantserglas op de hardtops
Nee man, zo werkt dat niet! Kogels springen met veel vonken van kogelvrije ramen af! Kijk je nooit TV of zoquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..
ligt aan de hoek vanwaar de kogel binnenkomtquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..
nee hoor, Airwolf is gewoon high tech dat is een uitzonderlijk geval ... die heeft ook een moeilijke nitro turbo b00sterquote:Op woensdag 29 december 2004 12:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee man, zo werkt dat niet! Kogels springen met veel vonken van kogelvrije ramen af! Kijk je nooit TV of zo![]()
Dan krijg je een kogel in je kopquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja ooow..., je moet ook wel op tijd bukkenquote:Op woensdag 29 december 2004 19:54 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Dan krijg je een kogel in je kop![]()
dan maar even niets zien en plankgas geven en de wapens doorladenquote:Op woensdag 29 december 2004 20:05 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja ooow..., je moet ook wel op tijd bukken![]()
Er was van de week een nieuwsbericht dat een vrouw was beschoten door 2 onbekenden toen ze in de keuken stond (hier ergens in Nederland). De kogel bleef echter zitten in het raam (was dubbel thermopaan glas).quote:Op woensdag 29 december 2004 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan maar even niets zien en plankgas geven en de wapens doorladen
want zoals iemand het van de week op tv zei bepantsering redt je niet het geeft je alleen maar meer tijd om weg te komen. als ze willen komen ze overal doorheen
Allebeiquote:Op woensdag 29 december 2004 22:49 schreef SHERMAN het volgende:
ketst zo'n kogel nou af dan of krijg je een ster?
Stomme vraagquote:
Zekers vetquote:Op donderdag 30 december 2004 12:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Daar heb ik een filmpje van gezien, het zag er echt erg echt uit!
Super vet
Die game moet ik maar eens gaan downloaden![]()
och als ze je na het landen met anti tank raketten gaan bestoken heb je zowieso weinig meer aan snelheidquote:Op donderdag 30 december 2004 13:08 schreef SHERMAN het volgende:
het is ook niet echt het snelste toestel
auwquote:
ik dacht dat ie uit de lucht was geschotenquote:Op donderdag 30 december 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
och als ze je na het landen met anti tank raketten gaan bestoken heb je zowieso weinig meer aan snelheid
wacht even...die gasten beschieten de fransen en landen daarna dood leuk bij hun op het vliegveld?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef sp3c het volgende:
nee ze moesten landen op een vliegveld wat ze delen met de (op dat moment ietwat geirriteerde) Fransen
die hebben toen ze toch bezig waren ook gelijk de rest van het luchtmachtje (mi24's enzo) vernietigd
Life-action comedyquote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef sp3c het volgende:
nee ze moesten landen op een vliegveld wat ze delen met de (op dat moment ietwat geirriteerde) Fransen
die hebben toen ze toch bezig waren ook gelijk de rest van het luchtmachtje (mi24's enzo) vernietigd
quote:About 250 French troop reinforcements landed Sunday at Abidjan's international airport, which was taken by France late Saturday after it destroyed what it said was the entire Ivory Coast air force five helicopter gunships and the two Russian-made Sukhoi warplanes used in the airstrike on the French.
quote:The reinforcements flew from the West African nation of Gabon, where France was holding three newly scrambled Mirage fighter jets on standby.
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..quote:Op donderdag 30 december 2004 14:28 schreef SHERMAN het volgende:
volgens mij ben ik niet wakker....
zij zitten samen met de fransen op 1 basis...er stijgen wat kisten op van hun en vliegen wat rondjes en gooien dan wat bommetjes op de fransen die op de zelfde basis zitten?
jah ... beetje kamikaze achtigquote:dat is is toch idioot
aah op die manierquote:Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..
opeens begon de regering weer dingen te bombarderen bij de rebellen. Frankrijk waarschuwde dat het op moest houden en stapte naar de VN veiligheidsraad om toestemming er wat aan te doen.
2 dagen later stijgen de toestellen weer op, vliegen richting de grens draaien een paar keer om het daargelegen Franse kamp (met rode kruisvlaggen enzo) heen en beginnen ongeleide raketten te schieten (57mm?) hierbij komen 9 Franse mariniers en 1 Amerikaanse soldaat om het leven.
Toestellen gaan weer naar huis worden van extra brandstof en munitie voorzien en de Fransen aldaar schieten de neus ervanaf
vervolgens komen de mi24's wat op de Fransen schieten en de Fransen maken die ook stuk.
vervolgens worden de Fransen bij een (ander?) vliegveld beschoten met rpg's en maken ze alle vliegtuigen in de hangars aldaar stuk
[..]
jah ... beetje kamikaze achtig
maar het ging dan ook per ongeluk
Ik ben het niet met je eens. De A-10A is een prachtkist. Het ding is één en al spierbundel. Er zit niets op wat niet nodig is om de taak waarvoor hij bedacht is uit te voeren. En al zou je het niet zeggen: hij is gestroomlijnder dan hij lijkt.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
die is het tegenovergestelde (foeilelijk)
Frogfoot is, zoals veel van zijn oosteuropese soortgenoten oerlelijk. Waar westerse vlegtuigen glad zijn afgewerkt, zijn de oosterse lelijk hoekig, met slecht passende luiken. De russen kregen zelfs de cockpitdaken nooit dicht, en moeten hun toestellen afdichten met gruwelijk lelijke doeken.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:27 schreef sp3c het volgende:
0w heb ik nu alweer de afwijkende mening?
Het zal best een geslaagd toestel zijn maar het ding is gewoon lelijk
Frogfoot daarentegen is mooi![]()
Ze zijn gestopt omdat ze zijn overgenomen door Electronic Arts, de publiceerders van BF:1942. Zijn nu bezig met BF:2, en dat ziet er veelbelovend uit. Trouwens, ook de andere mods zijn vaak heel mooi (zit alleen nog steeds te zoeken naar een mod die ook China liet meedoen, maar nooit meer wat van gehoordquote:Op donderdag 30 december 2004 12:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zekers vet
Beetje een Russiche A10
Als je het hebt gedownload dan kan je hier de mods vinden:
http://desertcombat.com/ materieel uit de Golf, zij zijn gestopt met het maken
http://dcx.com is weer een mod op DesertCombat met nog meer materieel
Maar dat is omdat hun piloten niet verwend zijn, dat zijn net zulke bonken als die kisten zelf...quote:Op donderdag 30 december 2004 15:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Frogfoot is, zoals veel van zijn oosteuropese soortgenoten oerlelijk. Waar westerse vlegtuigen glad zijn afgewerkt, zijn de oosterse lelijk hoekig, met slecht passende luiken. De russen kregen zelfs de cockpitdaken nooit dicht, en moeten hun toestellen afdichten met gruwelijk lelijke doeken.Westerse toestellen kun je zonder problemen in de regen of sneeuw zetten, zonder dat je de volgende ochtend in een bad zit.
Zijn inderdaad overgenomenquote:Op donderdag 30 december 2004 18:11 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ze zijn gestopt omdat ze zijn overgenomen door Electronic Arts, de publiceerders van BF:1942. Zijn nu bezig met BF:2, en dat ziet er veelbelovend uit. Trouwens, ook de andere mods zijn vaak heel mooi (zit alleen nog steeds te zoeken naar een mod die ook China liet meedoen, maar nooit meer wat van gehoord).
Dan kun je mij echt wegdragen na een tijdje gewoonquote:
Dat lijkt me echt stoer weet jequote:Op donderdag 30 december 2004 18:48 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dan kun je mij echt wegdragen na een tijdje gewoon
dan kom ik de eerste week niet meer buiten, eerst de hele gaza strook opruimen met bulldozers en met napalm Cairo en Damascus helemaal platbranden![]()
Zou je in een mod ook gewoon alle Arabische landen kunnen veroveren en jezelf vervolgens uitroepen tot het hoofd van de Arabische liga?![]()
![]()
![]()
wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzoquote:
waar ben je als regering dan meebezigquote:Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..
opeens begon de regering weer dingen te bombarderen bij de rebellen. Frankrijk waarschuwde dat het op moest houden en stapte naar de VN veiligheidsraad om toestemming er wat aan te doen.
2 dagen later stijgen de toestellen weer op, vliegen richting de grens draaien een paar keer om het daargelegen Franse kamp (met rode kruisvlaggen enzo) heen en beginnen ongeleide raketten te schieten (57mm?) hierbij komen 9 Franse mariniers en 1 Amerikaanse soldaat om het leven.
Toestellen gaan weer naar huis worden van extra brandstof en munitie voorzien en de Fransen aldaar schieten de neus ervanaf
vervolgens komen de mi24's wat op de Fransen schieten en de Fransen maken die ook stuk.
vervolgens worden de Fransen bij een (ander?) vliegveld beschoten met rpg's en maken ze alle vliegtuigen in de hangars aldaar stuk
[..]
jah ... beetje kamikaze achtig
maar het ging dan ook per ongeluk
dcx.com werkt nietquote:Op donderdag 30 december 2004 12:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zekers vet
Beetje een Russiche A10
Als je het hebt gedownload dan kan je hier de mods vinden:
http://desertcombat.com/ materieel uit de Golf, zij zijn gestopt met het maken
http://dcx.com is weer een mod op DesertCombat met nog meer materieel
sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijnquote:Op donderdag 30 december 2004 22:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dcx.com werkt niet
en heb je daar de legale versie voor nodig![]()
weet dat er op de consoles battlefield modern combat uitkomt wat speelt in irak.
trouwens nog een tip is ghost recon 2 ook erg goed en je mag met de opvolger van de m16 schieten
thanxquote:Op donderdag 30 december 2004 22:21 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijn
bedoel je de XM8'?
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maarquote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
thanx
maar heb je de legale bf1942 nodig voor die mods![]()
hmm ik heb hem een keer gepatcht de illegalequote:Op donderdag 30 december 2004 22:27 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maar
Hint:quote:Op donderdag 30 december 2004 22:39 schreef SHERMAN het volgende:
Het gaat toch ook even een "defensie" game?
Dat advies hebben we dacht ik al duidelijk genoeg gegeven (al sinds de vorige verkiezingen ongeveer).quote:Op donderdag 30 december 2004 23:47 schreef RonaldV het volgende:
Dubya geeft nu echt te veel uit
60 miljard zeg.... voor 1% ervan wil ik ze wel adviseren
agm 65 Maverick?quote:Op donderdag 30 december 2004 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzo![]()
![]()
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan meequote:Op vrijdag 31 december 2004 10:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
agm 65 Maverick?
[afbeelding]
http://www.raytheon.com/products/maverick/
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurdequote:Op vrijdag 31 december 2004 11:18 schreef RonaldV het volgende:
Meer over de Maverick
De Maverick is er in 3 basis-smaken: IR guided, Laser guided en electro-optically (TV) guided. De TV Guided is de oudste en niet meer in productie. Ik betwijfel zelfs of er nog ergens voorraden van liggen.
Waren dat die raketten waarvan nu overal filmpjes zijn te downloaden dat ze ergens inslaan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurde
Mk-82, 83 en 84 en hun laser-/GPS-/anders-geleide broertjes zijn voor gebouwen, stellingen en voertuigen, daarom heten ze GP (General Purpose) bommen. Maverick is bedacht voor doelen die wat mobieler zijn, zoals tanks en vvrachtwagens en zelfs schepen. Maar je kunt ze idd ook gebruiken om mee door een raam of deur te vliegenquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
De A-10 is toch voor CAS, wat meer inhoudt dan alleen tanks slachten. Maar het moet ergens zijn naam aan verdienen... 'Building killler' klinkt niet echtquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Een filmpje van 140MB uit Falluhjah
http://downloads.planetmi(...)urgents-in-a-bus.avi
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.quote:
dat heb je inderdaad wel is verteldquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.
De captain is ontslagen omdat hij zich niet aan de voorschriften (start afbreken tegen de rotatie snelheid is een grote no-no in de boeken) heeft gehouden. Op papier had hij moeten doorstarten, omkeren en weer landen, waarmee hij het toestel zou hebben gered.
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef the_Napster het volgende:
Inderdaad, de vlieger(s) is/zijn degene(n) die de situatie WEL kunnen inschatten....
Je kan daarvoor wel leuk regeltjes gaan opstellen die in veel gevallen het beste zijn, maar uiteindelijk moet de captain er wat mee doen...
goed vliegenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Die maken ook geen gewonden...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 02:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.![]()
Geen flauw idee, daarom raad ik je aan nooit te dicht in de buurt van de luchtafweer of tanks te komen waar ik in zou kunnen zitten...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Ik weet er iets meer van omdat een ex-collega me wat details heeft gegeven (de bemanning van de "ongelukskist" kwam van zijn squadron). De hoofdzaak is dat er een paar maanden tevoren in Alaska een groot ongeluk was geweest, ook met een AWACS, ook tijdens de start en ook met multiple bridstrikes. De AWACS-gemeenschap is wereldwijd niet zo enorm groot, bijna iedereen kent elkaar of heeft in ieder geval wel eens met AWACS-leden van andere luchtmachten samengewerkt. De kans dat er bekenden van de bemanning aan boord van de verongelukte AWACS zaten is groot, heel groot. Als je in je achterhoofd hebt dat bekenden van jou onder min of meer gelijke omstandigheden zijn omgekomen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een piloot zegt "fuck the rules, I'm gonna keep this baby on the ground" (in dit geval met een Vlaams accentquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef M5 het volgende:
[..]
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:29 schreef Strijder het volgende:
[..]
Die maken ook geen gewonden...
(Overigens, de laatst bekende rel over de Amerikanen was die marinier die een gewonde Irakees ter plekke vermoordde...)
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!quote:BDW: gelukkig nieuwjaar allemaal !
Nou...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.
quote:[..]
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.aspquote:
Last year, the U.S. Special Operations Command (SOCOM) issued a specification for the SOF (Special Operations Forces) Combat Assault Rifle (SCAR). At the time, the U.S. Army was also developing a new assault rifle, the XM-8, and it was thought that SOCOM might use a version of the XM-8 for its own needs. SCAR, however, is somewhat different from the XM-8. For one thing, SCAR must be able to quickly change barrels and receivers so that it can fire 5.56mm, 7.62mm (large cartridge, like the M-14 and American medium machine-guns) or the short (AK-47) 7.62mm rounds. Moreover, SCAR has to be even more rugged and reliable (and expensive to build) than the XM-8. As a result, the XM-8 lost out to a custom series of weapons from the Belgium firm, FN Herstal.
SCAR is actually two different rifles, the “light” version (5.56mm) and the “heavy” (7.62mm). Maximum number of weapons to be ordered will be 155,000 (84,000 standard lights, 28,000 closer-quarter combat versions of the light rifle, 12,000 light sniper types, 15,000 standard heavies, 7,000 heavy close-quarters combat conversions of the heavy rifle and 12,000 heavy sniper rifles.)
Meanwhile, the U.S. Army has given all other rifle manufacturers one more chance to submit weapons to compete with the current Heckler & Koch XM-8. This is a sign that official acceptance and mass production is not far away. However, not all of the senior army, or Department of Defense, brass are willing to spend the billions of dollars it will cost to reequip the troops with the XM-8. There should be a decision by next year, however. Meanwhile, SOCOM will have SCAR, even if the army ends up not getting the XM-8.
Dat is een flink gemodificeerde FN FNC.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
socom krijgt een wapen van het belgische herstal
[..]
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.asp
Die eerste is stoerquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van lerenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat zelfst de meest hardcore-hooligan wel in z'n broek gaat scheiten als een Romeinse eenheid op hem af komt marcheren..quote:Op zondag 2 januari 2005 23:44 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van leren![]()
Bron: http://www.newsinsight.net/nati2.asp?recno=3104quote:30 December 2004: Three submarines of the Indian, US and Chinese navies were damaged by the earthquake off Sumatra that triggered of killer tsunamis in Asia, and while two submarines have returned to their bases, there is no intelligence on the Chinese vessel.
Top sources said that while the American submarine was the first to record the intensity of the tremor, because of advanced sonographic sensors, and dashed off nearly ten messages to its headquarters in California and Pacific base in Hawaii, the Indian vessel was to first to identify the earthquake, but its signal to its mainland base did not produce realtime reaction.
"Both the US and Chinese submarines reported a ‘strange undersea development’,” said a diplomat, “but only the Indian submarine got it right the first time, but it was impossible for the base to react fast enough, and if it could, the tragedy of such proportions could have been minimised.”
Diplomats say that all three submarines were in the vicinity of the epicentre, and that they could have been flipped over by the quake, suffering damages in the process.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |