thanxquote:Op donderdag 30 december 2004 22:21 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijn
bedoel je de XM8'?
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maarquote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
thanx
maar heb je de legale bf1942 nodig voor die mods![]()
hmm ik heb hem een keer gepatcht de illegalequote:Op donderdag 30 december 2004 22:27 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maar
Hint:quote:Op donderdag 30 december 2004 22:39 schreef SHERMAN het volgende:
Het gaat toch ook even een "defensie" game?
Dat advies hebben we dacht ik al duidelijk genoeg gegeven (al sinds de vorige verkiezingen ongeveer).quote:Op donderdag 30 december 2004 23:47 schreef RonaldV het volgende:
Dubya geeft nu echt te veel uit
60 miljard zeg.... voor 1% ervan wil ik ze wel adviseren
agm 65 Maverick?quote:Op donderdag 30 december 2004 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzo![]()
![]()
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan meequote:Op vrijdag 31 december 2004 10:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
agm 65 Maverick?
[afbeelding]
http://www.raytheon.com/products/maverick/
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurdequote:Op vrijdag 31 december 2004 11:18 schreef RonaldV het volgende:
Meer over de Maverick
De Maverick is er in 3 basis-smaken: IR guided, Laser guided en electro-optically (TV) guided. De TV Guided is de oudste en niet meer in productie. Ik betwijfel zelfs of er nog ergens voorraden van liggen.
Waren dat die raketten waarvan nu overal filmpjes zijn te downloaden dat ze ergens inslaan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurde
Mk-82, 83 en 84 en hun laser-/GPS-/anders-geleide broertjes zijn voor gebouwen, stellingen en voertuigen, daarom heten ze GP (General Purpose) bommen. Maverick is bedacht voor doelen die wat mobieler zijn, zoals tanks en vvrachtwagens en zelfs schepen. Maar je kunt ze idd ook gebruiken om mee door een raam of deur te vliegenquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
De A-10 is toch voor CAS, wat meer inhoudt dan alleen tanks slachten. Maar het moet ergens zijn naam aan verdienen... 'Building killler' klinkt niet echtquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Een filmpje van 140MB uit Falluhjah
http://downloads.planetmi(...)urgents-in-a-bus.avi
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.quote:
dat heb je inderdaad wel is verteldquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.
De captain is ontslagen omdat hij zich niet aan de voorschriften (start afbreken tegen de rotatie snelheid is een grote no-no in de boeken) heeft gehouden. Op papier had hij moeten doorstarten, omkeren en weer landen, waarmee hij het toestel zou hebben gered.
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef the_Napster het volgende:
Inderdaad, de vlieger(s) is/zijn degene(n) die de situatie WEL kunnen inschatten....
Je kan daarvoor wel leuk regeltjes gaan opstellen die in veel gevallen het beste zijn, maar uiteindelijk moet de captain er wat mee doen...
goed vliegenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Die maken ook geen gewonden...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 02:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.![]()
Geen flauw idee, daarom raad ik je aan nooit te dicht in de buurt van de luchtafweer of tanks te komen waar ik in zou kunnen zitten...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Ik weet er iets meer van omdat een ex-collega me wat details heeft gegeven (de bemanning van de "ongelukskist" kwam van zijn squadron). De hoofdzaak is dat er een paar maanden tevoren in Alaska een groot ongeluk was geweest, ook met een AWACS, ook tijdens de start en ook met multiple bridstrikes. De AWACS-gemeenschap is wereldwijd niet zo enorm groot, bijna iedereen kent elkaar of heeft in ieder geval wel eens met AWACS-leden van andere luchtmachten samengewerkt. De kans dat er bekenden van de bemanning aan boord van de verongelukte AWACS zaten is groot, heel groot. Als je in je achterhoofd hebt dat bekenden van jou onder min of meer gelijke omstandigheden zijn omgekomen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een piloot zegt "fuck the rules, I'm gonna keep this baby on the ground" (in dit geval met een Vlaams accentquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef M5 het volgende:
[..]
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:29 schreef Strijder het volgende:
[..]
Die maken ook geen gewonden...
(Overigens, de laatst bekende rel over de Amerikanen was die marinier die een gewonde Irakees ter plekke vermoordde...)
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!quote:BDW: gelukkig nieuwjaar allemaal !
Nou...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.
quote:[..]
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.aspquote:
Last year, the U.S. Special Operations Command (SOCOM) issued a specification for the SOF (Special Operations Forces) Combat Assault Rifle (SCAR). At the time, the U.S. Army was also developing a new assault rifle, the XM-8, and it was thought that SOCOM might use a version of the XM-8 for its own needs. SCAR, however, is somewhat different from the XM-8. For one thing, SCAR must be able to quickly change barrels and receivers so that it can fire 5.56mm, 7.62mm (large cartridge, like the M-14 and American medium machine-guns) or the short (AK-47) 7.62mm rounds. Moreover, SCAR has to be even more rugged and reliable (and expensive to build) than the XM-8. As a result, the XM-8 lost out to a custom series of weapons from the Belgium firm, FN Herstal.
SCAR is actually two different rifles, the “light” version (5.56mm) and the “heavy” (7.62mm). Maximum number of weapons to be ordered will be 155,000 (84,000 standard lights, 28,000 closer-quarter combat versions of the light rifle, 12,000 light sniper types, 15,000 standard heavies, 7,000 heavy close-quarters combat conversions of the heavy rifle and 12,000 heavy sniper rifles.)
Meanwhile, the U.S. Army has given all other rifle manufacturers one more chance to submit weapons to compete with the current Heckler & Koch XM-8. This is a sign that official acceptance and mass production is not far away. However, not all of the senior army, or Department of Defense, brass are willing to spend the billions of dollars it will cost to reequip the troops with the XM-8. There should be a decision by next year, however. Meanwhile, SOCOM will have SCAR, even if the army ends up not getting the XM-8.
Dat is een flink gemodificeerde FN FNC.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
socom krijgt een wapen van het belgische herstal
[..]
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.asp
Die eerste is stoerquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van lerenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat zelfst de meest hardcore-hooligan wel in z'n broek gaat scheiten als een Romeinse eenheid op hem af komt marcheren..quote:Op zondag 2 januari 2005 23:44 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van leren![]()
Bron: http://www.newsinsight.net/nati2.asp?recno=3104quote:30 December 2004: Three submarines of the Indian, US and Chinese navies were damaged by the earthquake off Sumatra that triggered of killer tsunamis in Asia, and while two submarines have returned to their bases, there is no intelligence on the Chinese vessel.
Top sources said that while the American submarine was the first to record the intensity of the tremor, because of advanced sonographic sensors, and dashed off nearly ten messages to its headquarters in California and Pacific base in Hawaii, the Indian vessel was to first to identify the earthquake, but its signal to its mainland base did not produce realtime reaction.
"Both the US and Chinese submarines reported a ‘strange undersea development’,” said a diplomat, “but only the Indian submarine got it right the first time, but it was impossible for the base to react fast enough, and if it could, the tragedy of such proportions could have been minimised.”
Diplomats say that all three submarines were in the vicinity of the epicentre, and that they could have been flipped over by the quake, suffering damages in the process.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |