abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 december 2004 @ 15:04:51 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24081884
quote:
Op zondag 19 december 2004 02:30 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpen
ja dat idee is hier ook gelanceerd maar Kamp heeft het afgeschoten.

dan zouden eenheden van het korps mariniers en de luchtmobiele brigade samen met de speciale eenheden (commando's, BBE, etc.) in een apart krijgsmachtdeel onder gebracht worden oid ... details ken ik verder niet en ik weet ook niet waarom het is afgeschoten maar het zal wel geld kosten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24083403
mooi achtergrond plaatje

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24083427
whooo die is wel stoer
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 19 december 2004 @ 22:50:55 #54
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24091658

Deze dingen zouden we moeten introduceren in de civiele luchtvaart...
Je kunt er zo mee landen in het centrum van London...
zit je niet meer zolang in de bus vanaf het vliegveld, ideaal voor de weekendtripjes vanuit Amsterdam dus
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 20 december 2004 @ 12:24:45 #55
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24099456
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:50 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Deze dingen zouden we moeten introduceren in de civiele luchtvaart...
Je kunt er zo mee landen in het centrum van London...
zit je niet meer zolang in de bus vanaf het vliegveld, ideaal voor de weekendtripjes vanuit Amsterdam dus
Zoek eens naar de Fairy Rotodyne. Dat ding had het formaat van een Fokker Friendship.
Been there, done that, made too much f**king noise.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24108786
Als je met dat ding in het centrum van London kan landen, dan kan je bijna ook een Piper Cub neerzetten
  Moderator dinsdag 21 december 2004 @ 14:49:51 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24116844
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/

bij maandag bovenaan staat een stukje over Nederlandse troepen in Irak ... je ziet ook beelden van de Apache's met de nieuwe zelfverdedigingsgondels aan de zijkant van de vleugels
  Moderator dinsdag 21 december 2004 @ 14:53:55 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24116909
http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29003
Orions

http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29000
meer over Nederlanders in Irak

maar 2vandaag vind ik nogal vervelend om naar te kijken met het geluid aan
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:32:46 #59
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24125248
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?

Wat een stumper zeg
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:38:14 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24125354
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?

Wat een stumper zeg
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24125443
das wel lullig zeg maar als je dan een kist verliest
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:12:04 #62
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24126159
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:

Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
Ik heb het ook weleens in Pensecola Wings Of Gold gezien

Er zijn dus tig klachten bij defensie binnen gekomen over geluidshinder waarna defensie blijkbaar een onderzoek is gestart, het eerste waar ze naar kijken zal wel zijn waar je vriendin/familie woont
quote:
Defensie:route F16 niet toegestaan

De straaljager die vrijdagochtend Warmenhuizen in rep en roer bracht door tot tweemaal toe zeer laag over te vliegen, was afkomstig van de militaire basis in Leeuwarden.
De F16 voerde een navigatievlucht uit voor Defensie en heeft daarbij inderdaad te laag gevlogen. Ook was de route niet toegestaan. Dat bevestigt een woordvoerder van Defensie maandag. De basis in Leeuwarden en de Militaire Luchtverkeersleiding in Millingen zijn maandag een onderzoek gestart.
Defensie wilde nog niet bevestigen dat het ging om een piloot die zijn vader ging groeten die in Warmenhuizen woont.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/laatstenieuws.asp#item39307
pi_24126673
IDF

pi_24126725
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

in venlo was dat dacht ik

vond het trouwens een mooi optreden van de NL soldaten in irak.

@sp3c die defence pods zitten die aan de zijkant van de wapenrekken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:58:42 #65
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24127143
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

in venlo was dat dacht ik
Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.
quote:
vond het trouwens een mooi optreden van de NL soldaten in irak.

@sp3c die defence pods zitten die aan de zijkant van de wapenrekken
Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaad
- Privacy Matters
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:02:42 #66
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24127227
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:35 schreef SHERMAN het volgende:
IDF

[afbeelding]

Israel Heineken
pi_24127249
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.
[..]

Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaad
nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomen
pi_24127264
nu op discovery building the ultimate aircraftcarrier
  woensdag 22 december 2004 @ 00:00:37 #69
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24128623
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomen
Die F-16 raakte een sportvliegtuigje. De vlieger is dankzij haar schietstoel weggekomen met wat brandwonden, de inzittenden van het sportvliegtuigje overleden. Er was nogal wat druk vanuit de pers en advocatuur die de vlieger veroordeeld wilden hebben. Onzinnig, ze maakte deel uit van een formatie waarin zij niet de "lead" was, ze hoefde de "lead" alleen maar te volgen. Die was verantwoordelijk voor de separatie, maar dat was de piloot van het sportvliegtuigje ook. Ze hebben elkaar simpelweg nooit gezien. Shit happens, Brabant is qua vliegvelden het drukste deel van het land.
- Privacy Matters
  woensdag 22 december 2004 @ 00:41:21 #70
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24129585
Laagvliegen bij de RNZAF (helaas, ze hebben geen jets meer..)
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 15:13:08 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24138913
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:

Wat een stumper zeg
mwah stumper ... vroeger gebeurde het wel vaker maar dat was tijdens de koude oorlog, toen kon je met een beetje geluk gewoon straaljagers onder hoge bruggen door zien vliegen enzo

maar dat mag tegenwoordig allemaal niet meer, die piloot zal wel een maand lang de start en landingsbanen aan moeten vegen denk ik
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 17:45:26 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24141689
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?

hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.

ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).

de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.

http://www.airforce-technology.com/projects/mako/

ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
  woensdag 22 december 2004 @ 17:55:21 #73
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_24141868
Geen jet trainers? Klopt het dat ze die fase in de VS doen?
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 22 december 2004 @ 21:32:14 #74
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24146460
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?

hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.

ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).

de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.

http://www.airforce-technology.com/projects/mako/
[afbeelding]

ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
Die fase doen we in de VS. Maar ik heb al eens eerder hier geroepen dat we eigenlijk de Hawks van de Zwitsers moeten overnemen. Die hebben er maar kort mee gevlogen, en zoeken er nog een koper voor. Het toestel is o.a. uitgerust met een boordkanon.

- Privacy Matters
  woensdag 22 december 2004 @ 22:02:40 #75
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24147144
Beetje upgraden met die kisten, naar bijvoorbeeld de LIFT versie van de RAAF, en je ziet dit boven ons land:

- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')