ja dat idee is hier ook gelanceerd maar Kamp heeft het afgeschoten.quote:Op zondag 19 december 2004 02:30 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpen![]()
Zoek eens naar de Fairy Rotodyne. Dat ding had het formaat van een Fokker Friendship.quote:Op zondag 19 december 2004 22:50 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Deze dingen zouden we moeten introduceren in de civiele luchtvaart...
Je kunt er zo mee landen in het centrum van London...
zit je niet meer zolang in de bus vanaf het vliegveld, ideaal voor de weekendtripjes vanuit Amsterdam dus
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?
Wat een stumper zeg![]()
Ik heb het ook weleens in Pensecola Wings Of Gold gezienquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/laatstenieuws.asp#item39307quote:Defensie:route F16 niet toegestaan
De straaljager die vrijdagochtend Warmenhuizen in rep en roer bracht door tot tweemaal toe zeer laag over te vliegen, was afkomstig van de militaire basis in Leeuwarden.
De F16 voerde een navigatievlucht uit voor Defensie en heeft daarbij inderdaad te laag gevlogen. Ook was de route niet toegestaan. Dat bevestigt een woordvoerder van Defensie maandag. De basis in Leeuwarden en de Militaire Luchtverkeersleiding in Millingen zijn maandag een onderzoek gestart.
Defensie wilde nog niet bevestigen dat het ging om een piloot die zijn vader ging groeten die in Warmenhuizen woont.
in venlo was dat dacht ikquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren.
Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in venlo was dat dacht ik
Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaadquote:vond het trouwens een mooi optreden van de NL soldaten in irak.
@sp3c die defence pods zitten die aan de zijkant van de wapenrekken
nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomenquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken.
[..]
Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaad
Die F-16 raakte een sportvliegtuigje. De vlieger is dankzij haar schietstoel weggekomen met wat brandwonden, de inzittenden van het sportvliegtuigje overleden. Er was nogal wat druk vanuit de pers en advocatuur die de vlieger veroordeeld wilden hebben. Onzinnig, ze maakte deel uit van een formatie waarin zij niet de "lead" was, ze hoefde de "lead" alleen maar te volgen. Die was verantwoordelijk voor de separatie, maar dat was de piloot van het sportvliegtuigje ook. Ze hebben elkaar simpelweg nooit gezien. Shit happens, Brabant is qua vliegvelden het drukste deel van het land.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomen
mwah stumper ... vroeger gebeurde het wel vaker maar dat was tijdens de koude oorlog, toen kon je met een beetje geluk gewoon straaljagers onder hoge bruggen door zien vliegen enzoquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten?
Wat een stumper zeg![]()
Die fase doen we in de VS. Maar ik heb al eens eerder hier geroepen dat we eigenlijk de Hawks van de Zwitsers moeten overnemen. Die hebben er maar kort mee gevlogen, en zoeken er nog een koper voor. Het toestel is o.a. uitgerust met een boordkanon.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?
hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.
ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).
de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.
http://www.airforce-technology.com/projects/mako/
[afbeelding]
ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |