Zo, die kan ver spuitenquote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?quote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
Ik vraag me af of NL wel woestijncamo-schervenvesten heeft. In irak en afghanistan lopen ze ook met woodland schervenvesten en desert GVT. Iemand toevallig pics van nederlandse troepen met woestijncamo schervenvest?quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
Kinda defeats the purpose of camo.quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
mjah als je in groene voertuigen door de woestijn scheurt heeft het zowieso weinig zin om jezelf dan nog te gaan camouflerenquote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Ten eerste doet het precies wat het doen moet: vorm breken. Door iets donkers te plaatsen op een licht tenue herken je de vorm van een mens lastiger.quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Boem Boem![]()
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
blijven Belgen hequote:Op dinsdag 28 december 2004 10:26 schreef sp3c het volgende:
paars he?
[afbeelding]
dan toch liever w00dlands
ik wist niet dat in de ardennen de bergen fluoriseerend groen geel en paars zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:55 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)
Niet meer dus dan aan flinke affuit op rupsbanden dus. Elke pijp kan maar 1x schieten en moet dan van buiten herladen worden.
[..]
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...
[..]
blijven Belgen he![]()
(deze camo doet het trouwens wel erg goed in berg achtig terrein zoals de Ardenne)
quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:39 schreef sp3c het volgende:
schijnt toch erg koud te worden snachts hoor
quote:
Video of a JDAM strick on a 5000 ton LST taken from an F-15. 7 Affordable Moving Surface Target Engagement (AMSTE) modified JDAMs where delivered by two B-52s.
The U.S. Air Force is conducting naval tests of its AMSTE (Affordable Moving Surface Target Engagement) system. This is an attempt to use airborne radar to continuously track a moving surface target, then drop a JDAM that can have it’s target location continuously updated by radio, so that the JDAM will be able to hit and destroy the moving target. After three years of effort, the air force got this to work against a ground target last year. The JDAM went off within three meters of the moving truck it was aiming at. A 2,000 pound bomb was more than enough to take out a truck at that distance. Even a 500 pound JDAM would have worked. This month, tests are being conducted against moving ships. The air force is using its E-8 JSTARS aircraft, which carries a powerful radar that tracks moving objects on the surface (land or water). These tests are also meant to show the air force will be capable of quickly going after ships engaged in terrorist activities. The air force can get bomber and recon aircraft to any point on the planet within 24 hours, which is quicker than the navy can get a ship to some out of the way places. Compared to a truck that might be ten meters long and 1.5 meters wide, and traveling at 100 kilometers an hour, a small merchant ship would measure 150 meters long and 20 wide, and be traveling at 30-40 kilometers an hour.
The AMSTE system uses software that tracks the target and predicts where it will be in the next minute or so. That’s the location AMSTE sends to the JDAM, via the aircraft that dropped it. A JDAM, dropped at 20,000 feet, ten kilometers from the target, takes about five minutes to reach the ground. The bombers fire control software lets the pilot know when the aircraft is close enough to the moving target for the bomb to reach the target no matter which direction it goes. AMSTE is basically a system of software programs that link different aircraft (the one spotting the target and the one dropping the bomb), and insure that the JDAM keeps getting accurate target updates until the last minute (or seconds, actually).
In the next few years, all the services will be getting radios that can communicate with each other, using digital data. This would make it possible for a navy P-3 maritime search aircraft to pass location data, for a ship below, to an air force bomber, that could then drop a JDAM to hit the moving ship. But the big breakthrough is being able to regularly hit moving targets with bombs, day or night and in any weather.
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..quote:Op woensdag 29 december 2004 09:30 schreef sp3c het volgende:
Blackhawk down is en blijft een speelfilm gebaseerd op een ware gebeurtenis ... geen documantaire
maar volgens mij zit er idd pantserglas op de hardtops
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |