Nee, wel 12ga.quote:Op maandag 27 december 2004 13:36 schreef M5 het volgende:
[..]
ehm,
Remington en Mossberg produceren geen pistolen. (als ze dat al doen, dan is dat in licentie van een ander merk.)
Een M9 is een US build Beretta 92F.
Die tweeponders zijn nog het leukst.quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef SHERMAN het volgende:
dit is echt zoek gewoon
http://www.kimmershow.com(...)amer.asp?FileID=1375
O hay thar cobra.quote:
Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Geloof ik.quote:
Kachelpijp=raketquote:
Indirect wel. De vraag was of een GI een standaart een side arm bij zich heeft, waarop jij antwoord dat ze bij de US Navy met remingtons, mosbergs en beretta's schieten.quote:Op maandag 27 december 2004 14:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Geloof ik..
Dankjequote:
Mortier. Wannabee raketten.quote:
Navy schiet Remingtons, Mossbergs en Berettas. Geen daarvan noem ik specifiek een sidearmquote:Op maandag 27 december 2004 15:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Indirect wel. De vraag was of een GI een standaart een side arm bij zich heeft, waarop jij antwoord dat ze bij de US Navy met remingtons, mosbergs en beretta's schieten.
Zo, die kan ver spuitenquote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?quote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef SHERMAN het volgende:
60mm mortier
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
Ik vraag me af of NL wel woestijncamo-schervenvesten heeft. In irak en afghanistan lopen ze ook met woodland schervenvesten en desert GVT. Iemand toevallig pics van nederlandse troepen met woestijncamo schervenvest?quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
Kinda defeats the purpose of camo.quote:Op maandag 27 december 2004 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar.
mjah als je in groene voertuigen door de woestijn scheurt heeft het zowieso weinig zin om jezelf dan nog te gaan camouflerenquote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Ten eerste doet het precies wat het doen moet: vorm breken. Door iets donkers te plaatsen op een licht tenue herken je de vorm van een mens lastiger.quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Kinda defeats the purpose of camo..
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Boem Boem![]()
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...quote:Op maandag 27 december 2004 20:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd?
Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas.
Bunte farben, ja Gunther?
blijven Belgen hequote:Op dinsdag 28 december 2004 10:26 schreef sp3c het volgende:
paars he?
[afbeelding]
dan toch liever w00dlands
ik wist niet dat in de ardennen de bergen fluoriseerend groen geel en paars zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:55 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden)
Niet meer dus dan aan flinke affuit op rupsbanden dus. Elke pijp kan maar 1x schieten en moet dan van buiten herladen worden.
[..]
Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen...
[..]
blijven Belgen he![]()
(deze camo doet het trouwens wel erg goed in berg achtig terrein zoals de Ardenne)
quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:39 schreef sp3c het volgende:
schijnt toch erg koud te worden snachts hoor
quote:
Video of a JDAM strick on a 5000 ton LST taken from an F-15. 7 Affordable Moving Surface Target Engagement (AMSTE) modified JDAMs where delivered by two B-52s.
The U.S. Air Force is conducting naval tests of its AMSTE (Affordable Moving Surface Target Engagement) system. This is an attempt to use airborne radar to continuously track a moving surface target, then drop a JDAM that can have it’s target location continuously updated by radio, so that the JDAM will be able to hit and destroy the moving target. After three years of effort, the air force got this to work against a ground target last year. The JDAM went off within three meters of the moving truck it was aiming at. A 2,000 pound bomb was more than enough to take out a truck at that distance. Even a 500 pound JDAM would have worked. This month, tests are being conducted against moving ships. The air force is using its E-8 JSTARS aircraft, which carries a powerful radar that tracks moving objects on the surface (land or water). These tests are also meant to show the air force will be capable of quickly going after ships engaged in terrorist activities. The air force can get bomber and recon aircraft to any point on the planet within 24 hours, which is quicker than the navy can get a ship to some out of the way places. Compared to a truck that might be ten meters long and 1.5 meters wide, and traveling at 100 kilometers an hour, a small merchant ship would measure 150 meters long and 20 wide, and be traveling at 30-40 kilometers an hour.
The AMSTE system uses software that tracks the target and predicts where it will be in the next minute or so. That’s the location AMSTE sends to the JDAM, via the aircraft that dropped it. A JDAM, dropped at 20,000 feet, ten kilometers from the target, takes about five minutes to reach the ground. The bombers fire control software lets the pilot know when the aircraft is close enough to the moving target for the bomb to reach the target no matter which direction it goes. AMSTE is basically a system of software programs that link different aircraft (the one spotting the target and the one dropping the bomb), and insure that the JDAM keeps getting accurate target updates until the last minute (or seconds, actually).
In the next few years, all the services will be getting radios that can communicate with each other, using digital data. This would make it possible for a navy P-3 maritime search aircraft to pass location data, for a ship below, to an air force bomber, that could then drop a JDAM to hit the moving ship. But the big breakthrough is being able to regularly hit moving targets with bombs, day or night and in any weather.
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..quote:Op woensdag 29 december 2004 09:30 schreef sp3c het volgende:
Blackhawk down is en blijft een speelfilm gebaseerd op een ware gebeurtenis ... geen documantaire
maar volgens mij zit er idd pantserglas op de hardtops
Nee man, zo werkt dat niet! Kogels springen met veel vonken van kogelvrije ramen af! Kijk je nooit TV of zoquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..
ligt aan de hoek vanwaar de kogel binnenkomtquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..
nee hoor, Airwolf is gewoon high tech dat is een uitzonderlijk geval ... die heeft ook een moeilijke nitro turbo b00sterquote:Op woensdag 29 december 2004 12:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee man, zo werkt dat niet! Kogels springen met veel vonken van kogelvrije ramen af! Kijk je nooit TV of zo![]()
Dan krijg je een kogel in je kopquote:Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Wuder het volgende:
[..]
En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen..
Ja ooow..., je moet ook wel op tijd bukkenquote:Op woensdag 29 december 2004 19:54 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Dan krijg je een kogel in je kop![]()
dan maar even niets zien en plankgas geven en de wapens doorladenquote:Op woensdag 29 december 2004 20:05 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja ooow..., je moet ook wel op tijd bukken![]()
Er was van de week een nieuwsbericht dat een vrouw was beschoten door 2 onbekenden toen ze in de keuken stond (hier ergens in Nederland). De kogel bleef echter zitten in het raam (was dubbel thermopaan glas).quote:Op woensdag 29 december 2004 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan maar even niets zien en plankgas geven en de wapens doorladen
want zoals iemand het van de week op tv zei bepantsering redt je niet het geeft je alleen maar meer tijd om weg te komen. als ze willen komen ze overal doorheen
Allebeiquote:Op woensdag 29 december 2004 22:49 schreef SHERMAN het volgende:
ketst zo'n kogel nou af dan of krijg je een ster?
Stomme vraagquote:
Zekers vetquote:Op donderdag 30 december 2004 12:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Daar heb ik een filmpje van gezien, het zag er echt erg echt uit!
Super vet
Die game moet ik maar eens gaan downloaden![]()
och als ze je na het landen met anti tank raketten gaan bestoken heb je zowieso weinig meer aan snelheidquote:Op donderdag 30 december 2004 13:08 schreef SHERMAN het volgende:
het is ook niet echt het snelste toestel
auwquote:
ik dacht dat ie uit de lucht was geschotenquote:Op donderdag 30 december 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
och als ze je na het landen met anti tank raketten gaan bestoken heb je zowieso weinig meer aan snelheid
wacht even...die gasten beschieten de fransen en landen daarna dood leuk bij hun op het vliegveld?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef sp3c het volgende:
nee ze moesten landen op een vliegveld wat ze delen met de (op dat moment ietwat geirriteerde) Fransen
die hebben toen ze toch bezig waren ook gelijk de rest van het luchtmachtje (mi24's enzo) vernietigd
Life-action comedyquote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef sp3c het volgende:
nee ze moesten landen op een vliegveld wat ze delen met de (op dat moment ietwat geirriteerde) Fransen
die hebben toen ze toch bezig waren ook gelijk de rest van het luchtmachtje (mi24's enzo) vernietigd
quote:About 250 French troop reinforcements landed Sunday at Abidjan's international airport, which was taken by France late Saturday after it destroyed what it said was the entire Ivory Coast air force five helicopter gunships and the two Russian-made Sukhoi warplanes used in the airstrike on the French.
quote:The reinforcements flew from the West African nation of Gabon, where France was holding three newly scrambled Mirage fighter jets on standby.
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..quote:Op donderdag 30 december 2004 14:28 schreef SHERMAN het volgende:
volgens mij ben ik niet wakker....
zij zitten samen met de fransen op 1 basis...er stijgen wat kisten op van hun en vliegen wat rondjes en gooien dan wat bommetjes op de fransen die op de zelfde basis zitten?
jah ... beetje kamikaze achtigquote:dat is is toch idioot
aah op die manierquote:Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..
opeens begon de regering weer dingen te bombarderen bij de rebellen. Frankrijk waarschuwde dat het op moest houden en stapte naar de VN veiligheidsraad om toestemming er wat aan te doen.
2 dagen later stijgen de toestellen weer op, vliegen richting de grens draaien een paar keer om het daargelegen Franse kamp (met rode kruisvlaggen enzo) heen en beginnen ongeleide raketten te schieten (57mm?) hierbij komen 9 Franse mariniers en 1 Amerikaanse soldaat om het leven.
Toestellen gaan weer naar huis worden van extra brandstof en munitie voorzien en de Fransen aldaar schieten de neus ervanaf
vervolgens komen de mi24's wat op de Fransen schieten en de Fransen maken die ook stuk.
vervolgens worden de Fransen bij een (ander?) vliegveld beschoten met rpg's en maken ze alle vliegtuigen in de hangars aldaar stuk
[..]
jah ... beetje kamikaze achtig
maar het ging dan ook per ongeluk
Ik ben het niet met je eens. De A-10A is een prachtkist. Het ding is één en al spierbundel. Er zit niets op wat niet nodig is om de taak waarvoor hij bedacht is uit te voeren. En al zou je het niet zeggen: hij is gestroomlijnder dan hij lijkt.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
die is het tegenovergestelde (foeilelijk)
Frogfoot is, zoals veel van zijn oosteuropese soortgenoten oerlelijk. Waar westerse vlegtuigen glad zijn afgewerkt, zijn de oosterse lelijk hoekig, met slecht passende luiken. De russen kregen zelfs de cockpitdaken nooit dicht, en moeten hun toestellen afdichten met gruwelijk lelijke doeken.quote:Op donderdag 30 december 2004 15:27 schreef sp3c het volgende:
0w heb ik nu alweer de afwijkende mening?
Het zal best een geslaagd toestel zijn maar het ding is gewoon lelijk
Frogfoot daarentegen is mooi![]()
Ze zijn gestopt omdat ze zijn overgenomen door Electronic Arts, de publiceerders van BF:1942. Zijn nu bezig met BF:2, en dat ziet er veelbelovend uit. Trouwens, ook de andere mods zijn vaak heel mooi (zit alleen nog steeds te zoeken naar een mod die ook China liet meedoen, maar nooit meer wat van gehoordquote:Op donderdag 30 december 2004 12:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zekers vet
Beetje een Russiche A10
Als je het hebt gedownload dan kan je hier de mods vinden:
http://desertcombat.com/ materieel uit de Golf, zij zijn gestopt met het maken
http://dcx.com is weer een mod op DesertCombat met nog meer materieel
Maar dat is omdat hun piloten niet verwend zijn, dat zijn net zulke bonken als die kisten zelf...quote:Op donderdag 30 december 2004 15:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Frogfoot is, zoals veel van zijn oosteuropese soortgenoten oerlelijk. Waar westerse vlegtuigen glad zijn afgewerkt, zijn de oosterse lelijk hoekig, met slecht passende luiken. De russen kregen zelfs de cockpitdaken nooit dicht, en moeten hun toestellen afdichten met gruwelijk lelijke doeken.Westerse toestellen kun je zonder problemen in de regen of sneeuw zetten, zonder dat je de volgende ochtend in een bad zit.
Zijn inderdaad overgenomenquote:Op donderdag 30 december 2004 18:11 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ze zijn gestopt omdat ze zijn overgenomen door Electronic Arts, de publiceerders van BF:1942. Zijn nu bezig met BF:2, en dat ziet er veelbelovend uit. Trouwens, ook de andere mods zijn vaak heel mooi (zit alleen nog steeds te zoeken naar een mod die ook China liet meedoen, maar nooit meer wat van gehoord).
Dan kun je mij echt wegdragen na een tijdje gewoonquote:
Dat lijkt me echt stoer weet jequote:Op donderdag 30 december 2004 18:48 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dan kun je mij echt wegdragen na een tijdje gewoon
dan kom ik de eerste week niet meer buiten, eerst de hele gaza strook opruimen met bulldozers en met napalm Cairo en Damascus helemaal platbranden![]()
Zou je in een mod ook gewoon alle Arabische landen kunnen veroveren en jezelf vervolgens uitroepen tot het hoofd van de Arabische liga?![]()
![]()
![]()
wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzoquote:
waar ben je als regering dan meebezigquote:Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters)..
opeens begon de regering weer dingen te bombarderen bij de rebellen. Frankrijk waarschuwde dat het op moest houden en stapte naar de VN veiligheidsraad om toestemming er wat aan te doen.
2 dagen later stijgen de toestellen weer op, vliegen richting de grens draaien een paar keer om het daargelegen Franse kamp (met rode kruisvlaggen enzo) heen en beginnen ongeleide raketten te schieten (57mm?) hierbij komen 9 Franse mariniers en 1 Amerikaanse soldaat om het leven.
Toestellen gaan weer naar huis worden van extra brandstof en munitie voorzien en de Fransen aldaar schieten de neus ervanaf
vervolgens komen de mi24's wat op de Fransen schieten en de Fransen maken die ook stuk.
vervolgens worden de Fransen bij een (ander?) vliegveld beschoten met rpg's en maken ze alle vliegtuigen in de hangars aldaar stuk
[..]
jah ... beetje kamikaze achtig
maar het ging dan ook per ongeluk
dcx.com werkt nietquote:Op donderdag 30 december 2004 12:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zekers vet
Beetje een Russiche A10
Als je het hebt gedownload dan kan je hier de mods vinden:
http://desertcombat.com/ materieel uit de Golf, zij zijn gestopt met het maken
http://dcx.com is weer een mod op DesertCombat met nog meer materieel
sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijnquote:Op donderdag 30 december 2004 22:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dcx.com werkt niet
en heb je daar de legale versie voor nodig![]()
weet dat er op de consoles battlefield modern combat uitkomt wat speelt in irak.
trouwens nog een tip is ghost recon 2 ook erg goed en je mag met de opvolger van de m16 schieten
thanxquote:Op donderdag 30 december 2004 22:21 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijn
bedoel je de XM8'?
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maarquote:Op donderdag 30 december 2004 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
thanx
maar heb je de legale bf1942 nodig voor die mods![]()
hmm ik heb hem een keer gepatcht de illegalequote:Op donderdag 30 december 2004 22:27 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maar
Hint:quote:Op donderdag 30 december 2004 22:39 schreef SHERMAN het volgende:
Het gaat toch ook even een "defensie" game?
Dat advies hebben we dacht ik al duidelijk genoeg gegeven (al sinds de vorige verkiezingen ongeveer).quote:Op donderdag 30 december 2004 23:47 schreef RonaldV het volgende:
Dubya geeft nu echt te veel uit
60 miljard zeg.... voor 1% ervan wil ik ze wel adviseren
agm 65 Maverick?quote:Op donderdag 30 december 2004 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzo![]()
![]()
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan meequote:Op vrijdag 31 december 2004 10:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
agm 65 Maverick?
[afbeelding]
http://www.raytheon.com/products/maverick/
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurdequote:Op vrijdag 31 december 2004 11:18 schreef RonaldV het volgende:
Meer over de Maverick
De Maverick is er in 3 basis-smaken: IR guided, Laser guided en electro-optically (TV) guided. De TV Guided is de oudste en niet meer in productie. Ik betwijfel zelfs of er nog ergens voorraden van liggen.
Waren dat die raketten waarvan nu overal filmpjes zijn te downloaden dat ze ergens inslaan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer vond dat wel lache die met tv bestuurde
Mk-82, 83 en 84 en hun laser-/GPS-/anders-geleide broertjes zijn voor gebouwen, stellingen en voertuigen, daarom heten ze GP (General Purpose) bommen. Maverick is bedacht voor doelen die wat mobieler zijn, zoals tanks en vvrachtwagens en zelfs schepen. Maar je kunt ze idd ook gebruiken om mee door een raam of deur te vliegenquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
De A-10 is toch voor CAS, wat meer inhoudt dan alleen tanks slachten. Maar het moet ergens zijn naam aan verdienen... 'Building killler' klinkt niet echtquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee
lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 23:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Een filmpje van 140MB uit Falluhjah
http://downloads.planetmi(...)urgents-in-a-bus.avi
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.quote:
dat heb je inderdaad wel is verteldquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven.
De captain is ontslagen omdat hij zich niet aan de voorschriften (start afbreken tegen de rotatie snelheid is een grote no-no in de boeken) heeft gehouden. Op papier had hij moeten doorstarten, omkeren en weer landen, waarmee hij het toestel zou hebben gered.
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef the_Napster het volgende:
Inderdaad, de vlieger(s) is/zijn degene(n) die de situatie WEL kunnen inschatten....
Je kan daarvoor wel leuk regeltjes gaan opstellen die in veel gevallen het beste zijn, maar uiteindelijk moet de captain er wat mee doen...
goed vliegenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Die maken ook geen gewonden...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 02:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen.![]()
Geen flauw idee, daarom raad ik je aan nooit te dicht in de buurt van de luchtafweer of tanks te komen waar ik in zou kunnen zitten...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even offtopic
het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht
off
gelukkig nieuwjaar
Ik weet er iets meer van omdat een ex-collega me wat details heeft gegeven (de bemanning van de "ongelukskist" kwam van zijn squadron). De hoofdzaak is dat er een paar maanden tevoren in Alaska een groot ongeluk was geweest, ook met een AWACS, ook tijdens de start en ook met multiple bridstrikes. De AWACS-gemeenschap is wereldwijd niet zo enorm groot, bijna iedereen kent elkaar of heeft in ieder geval wel eens met AWACS-leden van andere luchtmachten samengewerkt. De kans dat er bekenden van de bemanning aan boord van de verongelukte AWACS zaten is groot, heel groot. Als je in je achterhoofd hebt dat bekenden van jou onder min of meer gelijke omstandigheden zijn omgekomen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een piloot zegt "fuck the rules, I'm gonna keep this baby on the ground" (in dit geval met een Vlaams accentquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:07 schreef M5 het volgende:
[..]
Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details.
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:29 schreef Strijder het volgende:
[..]
Die maken ook geen gewonden...
(Overigens, de laatst bekende rel over de Amerikanen was die marinier die een gewonde Irakees ter plekke vermoordde...)
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!quote:BDW: gelukkig nieuwjaar allemaal !
Nou...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft.
quote:[..]
En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen!
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.aspquote:
Last year, the U.S. Special Operations Command (SOCOM) issued a specification for the SOF (Special Operations Forces) Combat Assault Rifle (SCAR). At the time, the U.S. Army was also developing a new assault rifle, the XM-8, and it was thought that SOCOM might use a version of the XM-8 for its own needs. SCAR, however, is somewhat different from the XM-8. For one thing, SCAR must be able to quickly change barrels and receivers so that it can fire 5.56mm, 7.62mm (large cartridge, like the M-14 and American medium machine-guns) or the short (AK-47) 7.62mm rounds. Moreover, SCAR has to be even more rugged and reliable (and expensive to build) than the XM-8. As a result, the XM-8 lost out to a custom series of weapons from the Belgium firm, FN Herstal.
SCAR is actually two different rifles, the “light” version (5.56mm) and the “heavy” (7.62mm). Maximum number of weapons to be ordered will be 155,000 (84,000 standard lights, 28,000 closer-quarter combat versions of the light rifle, 12,000 light sniper types, 15,000 standard heavies, 7,000 heavy close-quarters combat conversions of the heavy rifle and 12,000 heavy sniper rifles.)
Meanwhile, the U.S. Army has given all other rifle manufacturers one more chance to submit weapons to compete with the current Heckler & Koch XM-8. This is a sign that official acceptance and mass production is not far away. However, not all of the senior army, or Department of Defense, brass are willing to spend the billions of dollars it will cost to reequip the troops with the XM-8. There should be a decision by next year, however. Meanwhile, SOCOM will have SCAR, even if the army ends up not getting the XM-8.
Dat is een flink gemodificeerde FN FNC.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
socom krijgt een wapen van het belgische herstal
[..]
bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.asp
Die eerste is stoerquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van lerenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Wuder het volgende:
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat zelfst de meest hardcore-hooligan wel in z'n broek gaat scheiten als een Romeinse eenheid op hem af komt marcheren..quote:Op zondag 2 januari 2005 23:44 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Daar kan de Haagse ME nog wel wat van leren![]()
Bron: http://www.newsinsight.net/nati2.asp?recno=3104quote:30 December 2004: Three submarines of the Indian, US and Chinese navies were damaged by the earthquake off Sumatra that triggered of killer tsunamis in Asia, and while two submarines have returned to their bases, there is no intelligence on the Chinese vessel.
Top sources said that while the American submarine was the first to record the intensity of the tremor, because of advanced sonographic sensors, and dashed off nearly ten messages to its headquarters in California and Pacific base in Hawaii, the Indian vessel was to first to identify the earthquake, but its signal to its mainland base did not produce realtime reaction.
"Both the US and Chinese submarines reported a ‘strange undersea development’,” said a diplomat, “but only the Indian submarine got it right the first time, but it was impossible for the base to react fast enough, and if it could, the tragedy of such proportions could have been minimised.”
Diplomats say that all three submarines were in the vicinity of the epicentre, and that they could have been flipped over by the quake, suffering damages in the process.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |