Dus net zoals dat Turkse leger, maar dan van meerdere landen.
Bijvoorbeeld
quote:Dat zou jou dus wel aan moeten spreken.
Op donderdag 31 januari 2002 14:50 schreef X-Ray het volgende:
Die eene is alleen de VS.
Da's suf
quote:Je moeder, die spreekt me wel aan
Op donderdag 31 januari 2002 16:12 schreef Smots het volgende:[..]
Dat zou jou dus wel aan moeten spreken.
quote:En dit moet als een 'scherpe en spitse' opmerking te boek staan?
Op vrijdag 01 februari 2002 09:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Je moeder, die spreekt me wel aan
Ga eens buiten spelen als je niks beters kunt verzinnen.
Om met de de woorden van één of andere sukkel te spreken: "Terug naar de tekentafel"
zegt nog geen ruk.....hoe groot is onze legermacht in tijd van oorlog???
quote:Tijdens de tweede wereldoorlog had Nederland 8.000.000 inwoners en 300.000 soldaten. Best wel veel dus. Zal nu dus ongeveer 500.000 soldaten zijn
Op vrijdag 01 februari 2002 12:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:zegt nog geen ruk.....hoe groot is onze legermacht in tijd van oorlog???
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 01-02-2002 12:26]
quote:Nee hoezo?
Op vrijdag 01 februari 2002 12:06 schreef Smots het volgende:[..]
En dit moet als een 'scherpe en spitse' opmerking te boek staan?
quote:Graag maar helaas moet ik werken
Ga eens buiten spelen als je niks beters kunt verzinnen.
quote:Is dat net zoiets als gejatte quotes ala 'Nee jij trekt volle zalen?"
Om met de de woorden van één of andere sukkel te spreken: "Terug naar de tekentafel"
quote:Op het hoogtepunt van de koude oorlog en de tijd van de "stop de BOM" acties meen ik te hebben gehoord dat in tijden van oorlog Nederland 600.000 man in 3 maanden onder de wapenen heeft, maar ik denk dat ondertussen er maar heeel weinig van over is.....er is zoveel bezuinigd op defensie.....ik wil het wel eens weten
Op vrijdag 01 februari 2002 12:25 schreef Tikorev het volgende:[..]
Tijdens de tweede wereldoorlog had Nederland 8.000.000 inwoners en 300.000 soldaten. Best wel veel dus. Zal nu dus ongeveer 500.000 soldaten zijn
quote:Dat zou zo sneu voor je zijn....
Op vrijdag 01 februari 2002 12:25 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nee hoezo?
quote:Aan je opmerkingsgave, wel te verstaan
Graag maar helaas moet ik werken
quote:Nee, dat van jou was een slecht vertaald anglicisme. Die van mij heb ik in bruikleen van een vriendin van me.
Is dat net zoiets als gejatte quotes ala 'Nee jij trekt volle zalen?"
quote:Ten tijde van de Koude oorlog was er slechts 1 Nederlands leger. Dat bestond uit een man of 200.000 dacht ik, en had als taak een klein stuk van de Noord-Duiste laagvlakte te verdedigen tegen een overmacht aan Russen. Wel hadden de Ruskis voornamelijk oude troep tegenover spiksplinter nieuw NAVO materiaal staan dus.
Op vrijdag 01 februari 2002 12:29 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Op het hoogtepunt van de koude oorlog en de tijd van de "stop de BOM" acties meen ik te hebben gehoord dat in tijden van oorlog Nederland 600.000 man in 3 maanden onder de wapenen heeft, maar ik denk dat ondertussen er maar heeel weinig van over is.....er is zoveel bezuinigd op defensie.....ik wil het wel eens weten
quote:Boeiend? Neeuh...
Op vrijdag 01 februari 2002 12:33 schreef Smots iets:
quote:Hmmz ik bedoel de gehele strijdmacht, inclusief de eerste reserves.....dat zal toch wel meer zijn met de mariniers, specials commandos e.d. ???
Op vrijdag 01 februari 2002 12:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ten tijde van de Koude oorlog was er slechts 1 Nederlands leger. Dat bestond uit een man of 200.000 dacht ik, en had als taak een klein stuk van de Noord-Duiste laagvlakte te verdedigen tegen een overmacht aan Russen. Wel hadden de Ruskis voornamelijk oude troep tegenover spiksplinter nieuw NAVO materiaal staan dus.
quote:Dat was de gehele strijdmacht dacht ik hoor.
Op vrijdag 01 februari 2002 12:41 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Hmmz ik bedoel de gehele strijdmacht, inclusief de eerste reserves.....dat zal toch wel meer zijn met de mariniers, specials commandos e.d. ???
Maar ik ben er ook wel benieuwd naar dus vandaar dit topic.
Maar belgië staat bekend als een land wat erg weinig geld uitgeeft aan defensie. Dat was een jaar of 2-3 terug nog op het nieuws..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:02 schreef Plato1980 het volgende:
Ik moet ergens in een boek statistieken hebben van de hoeveelheid geld die landen aan defensie uitgeven. Die statistieken verrasten me nogal, want daaruit bleek bijvoorbeeld dat Nederland relatief gezien ontzettend veel geld uitgeeft aan defensie. Ik meen iets van $ 7.000.000.000 op jaarbasis, terwijl België rond de 2.000.000.000 zat in hetzelfde jaar.
België geeft ook belachtelijk weinig geld uit aan zijn defensie. Ze rijden daar bijvoorbeeld nog met Leopard I tanks rond. Ze halen de NAVO standaard dus ook niet. Nederland net wel of net niet. Ik weet het niet precies meer na al die bezuinigingen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:02 schreef Plato1980 het volgende:
Die statistieken verrasten me nogal, want daaruit bleek bijvoorbeeld dat Nederland relatief gezien ontzettend veel geld uitgeeft aan defensie. Ik meen iets van $ 7.000.000.000 op jaarbasis, terwijl België rond de 2.000.000.000 zat in hetzelfde jaar.
Maar dan nog, het BNP van Nederland is ongeveer 1,5 maal zo groot als dat van België. De Nederlandse defensieuitgaven zijn echter ruim 2,5 maal zo hoog als die van België.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:02 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Maar belgië staat bekend als een land wat erg weinig geld uitgeeft aan defensie. Dat was een jaar of 2-3 terug nog op het nieuws..
En je moet bedenken dat het BNP bij België lager ligt, waardoor het percentage weer hoger wordt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |