ja die doen ze in de VS ja en dat kost ons geld temeer aangezien de n00bs eerst in een opleidingssquadron (306 sqn geloof ik en die vliegen met F16 MLU's!) gaan als ze terug komen.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:55 schreef Lone_Gunman het volgende:
Geen jet trainers? Klopt het dat ze die fase in de VS doen?
voor duitse spullen zijn altijd goedquote:Op woensdag 22 december 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers?
hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden.
ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur).
de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn.
http://www.airforce-technology.com/projects/mako/
[afbeelding]
ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's
dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18
downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 45 zijn:
* Overzicht van militaire steun bij uitvaart van prins Bernhard
* Stingers beproefd op Kreta
Uhm... Welke 3e KDC-10? De "mijne" was een opzetje voor een burgercontract voor AAR, gebaseerd op het oude kleurenschema van de KLu. Dat schema wordt door de KLu verlaten omdat het te "burger-achtig" is, en nu vervangen door twee kleuren grijs. De KLu koos oorspronkelijk voor de "corporate" look, omdat er ook mee naar landen gevlogen moest worden waar twee kleuren grijs mogelijk ongewenste reacties (buitenlandse militairen op je grondgebied ligt soms erg gevoelig in bepaalde landen) zou oproepen. Om dezelfde reden heeft de USAF jarenlang "civiel" gekleurde C-141s C-5s en KC-10s gehad.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:44 schreef the_Napster het volgende:
De kleuren van de derde kdc-10 zien er overigens wel erg militair uit
De KLu heeft 2 KDC-10 tanker/transports, en 1 DC-10 transport. Die laatste gaat geen tanker (en dus KDC-10) worden, omdat de aankoop en installatie van een tankinstallatie net zo duur is als de aanschaf van een DC-10 op de tweedehands markt. De fondsen ervoor ontbreken. In het linkje dat in mijn post over civiele tankers staat kun je het allemaal lezen (daarom doe ik zulke links erbij).quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:13 schreef the_Napster het volgende:
De KLu heeft 3 kdc-10's
Leuk verhaal, maar als je op di moment een civiel bedrijf begint dat dit werk zou kunnen doen heb je direct al 2 concurenten,quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:04 schreef RonaldV het volgende:
[heel verhaal]
quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse bewakers van basissen hadden altijd Uzi's, daar zijn er nog een paar van die soldaatjes van berooft enige jaren geleden door criminelen![]()
Door lui met kruisbogen als ik me het goed herinner.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlandse bewakers van basissen hadden altijd Uzi's, daar zijn er nog een paar van die soldaatjes van berooft enige jaren geleden door criminelen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |