Gezien de jaarlijkse bezuinigingen vraag ik me wel eens af of ons leger nog wat voorstelt.
quote:Het gaat puur om militaire kracht, stelt Nederland nog wat voor?
Op zaterdag 22 november 2003 13:13 schreef Tijn het volgende:
Daarom zijn we ook lid van de NAVO. Je kunt andere landen namelijk niet buiten beschouwing laten, zo werkt de wereld niet.
quote:Ja, aangezien de Duitse economie, samen met die van Frankrijk tot de grootste van Europa behoort, hebben ze nogal wat kapitaalgoederen om moderne wapens te kopen, en dat heeft Duitsland ook gedaan!!
Op zaterdag 22 november 2003 13:14 schreef calvobbes het volgende:
En stelt het Duitse leger nog wel wat voor?
quote:Meer dan 50 jaar geleden iig
Op zaterdag 22 november 2003 13:18 schreef Georges het volgende:[..]
Het gaat puur om militaire kracht, stelt Nederland nog wat voor?
quote:Duitsland is ook flink verminderd...
Nedeland heeft iig een veel beter leger dan vroeger. Zoals zoveel Westerse landen.
quote:Hmmm... Ten koste van de kleine gemeentes dan.
Op zaterdag 22 november 2003 13:20 schreef stukovich het volgende:Ja, aangezien de Duitse economie, samen met die van Frankrijk tot de grootste van Europa behoort
quote:Bommen op de dijken smijten, binnen 5 dagen lukt het nog wel
Op zaterdag 22 november 2003 13:21 schreef aa_koch het volgende:
Waarschijnlijk iets langer (alhoewel het met de sterk verbeterde infrastructuur wel minder tijd zal kosten om over het hele land 'uit te zwermen') omdat het Duitse leger sinds de afloop van WOII vooral gericht is op defensieve taken, maar gezien de omvang van het Nederlandse leger, zal het binnen twee weken gedaan zijn.
quote:Woonwagenkampbewoners maken zich nuttig.
Op zaterdag 22 november 2003 13:39 schreef Kindred_Spirits het volgende:
kijk eens bij in "sommige" wijken in hun kast..
kom je genoeg wapens voor WOIII tegen..
Het NLe huidige is slechts 80.000 man groot, maar heeft wel heel goed materiaal. Duitsland zou makkelijk NL binnen kunnen vallen door het simpele enorme overwicht in aantallen tanks en manschappen dat ze hebben ten opzichte van ons.
Maar Duitsland zou dat nu nooit meer doen .
http://www.bundeswehr.de/forces/personalstaerke_bw.php
Heer: 199.402
Luftwaffe: 65.803
Marine: 25.395
In buitenlands verband: 8.497
Totaal: 299.097 man.
quote:Ok dan, interessante info
Op zaterdag 22 november 2003 14:18 schreef Robert_Jensen het volgende:
Duitsland heeft als voorwaarde voor de eenwording belooft nooit meer een leger groter dan 375.000 man in vredestijd te hebben. Ten tijde van de 2e wereldoorlog was het Duitse leger tot wel 6.000.000 man groot, en tijdens de Koude oorlog was het West-Duitse ongeveer 500.000 man en het Oost-Duitse 300.000. Gezamenlijk zou dat dus 800.000 man zijn en dat vonden de Russen veels te groot om de eenwording toe te staan. Zodoende is die voorwaarde gesteld. De inkrimping van het Duitse leger na 1990 is de grootste inkrimping geweest van onze tijd. Ze hebben nu ook geen directe dreiging meer dus het is wel logisch.Het NLe huidige is slechts 80.000 man groot, maar heeft wel heel goed materiaal. Duitsland zou makkelijk NL binnen kunnen vallen door het simpele enorme overwicht in aantallen tanks en manschappen dat ze hebben ten opzichte van ons.
Maar Duitsland zou dat nu nooit meer doen
.
Dus binnen een week is het gebeurd waarschijnlijk.
We hebben niet alleen een veel beter leger dan toen maar ook veel moderner. Een van de modernste ter wereld. Daarbij heeft Duitsland niet meer de hoeveelheid manschappen als in de 2e wereldoorlog.
Winnen zal je niet, maar met een aantal strategische zetten moet je het ze heel lastig kunnen maken. In Gelderland bijv. hebben we een systeem dat je grote stukken land onder water kan laten lopen dacht ik. Als je dan de juiste legereenheden op die punten zet waar ze binnen moeten komen, zorg je voor een hevig verzet.
Ik ben al lang blij dat we een beter en groter leger hebben dan België alhoewel ik vind dat er meer geld naar defensie moet.
quote:Is er eigenlijk veel verschil in materieel? Nederland heeft bijvoorbeeld F-16's en Leopard 2 tanks, wat kunnen de Duitsers daar tegenover zetten?(naast het numerieke overwicht)
Op zaterdag 22 november 2003 19:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Binnen een week geloof ik niet.We hebben niet alleen een veel beter leger dan toen maar ook veel moderner. Een van de modernste ter wereld. Daarbij heeft Duitsland niet meer de hoeveelheid manschappen als in de 2e wereldoorlog.
Winnen zal je niet, maar met een aantal strategische zetten moet je het ze heel lastig kunnen maken. In Gelderland bijv. hebben we een systeem dat je grote stukken land onder water kan laten lopen dacht ik. Als je dan de juiste legereenheden op die punten zet waar ze binnen moeten komen, zorg je voor een hevig verzet.
Ik ben al lang blij dat we een beter en groter leger hebben dan België alhoewel ik vind dat er meer geld naar defensie moet.
quote:We zijn iig. beter voorbereid dan in 1940. Inmiddels weten we ook dat het afroepen van neutraliteit, zoals in WOI, geen zin (meer) heeft.
Verder is dit natuurlijk een hypothetisch (en derhalve onzinnig) topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |