abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2004 @ 05:22:54 #1
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330976
Omdat veel mensen hier op Fok! mij blijven "lastigvallen" met allerlei vragen over Irak in de trand van hoe het hier nou is, hoe het vreten is wat voor soorten insekten er hier rondlopen, hoe de locals zijn etc. etc. en zo elk topic waar ik in kom volledig off-topic gaat wil ik geinteresseerden hier een topic gunnen waar ze hun vragen in kwijt kunnen.
Tevens zal ik hier binnenkort eens wat leuke foto's plaatsen.

Let wel, ga geen vragen stellen over operationele zaken want die kan en mag ik niet beantwoorden

Ik zit dus vanaf halverwege maart ergens op een base in Al-Muthanna waar ik verantwoordelijk ben voor de communicatie, dan moet je denken aan allerlei verbindingsmiddelen zoals diverse satteliet communicatie middelen maar ook onderhoud van het netwerk hier. Verder ga ik mee op patrouilles, heb regelmatig uitstapjes naar andere bases hier dus ik zie ook wel wat van het land zelf hier.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 23 mei 2004 @ 05:24:24 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330989
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19330993
Wat was nou je eerste indruk toen je aakwam in Irak?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 mei 2004 @ 05:32:57 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19331015
eerste indruk....tja moeilijk te zeggen...
In het begin was het voor mij persoonlijk nogal onwerkelijk om dan na maanden voorbereiding dan toch eindelijk in Irak te zijn. De eerste dagen moet je natuurlijk erg wennen aan het hele land en alle aspecten die daarbij komen kijken, vooral het klimaat...veel zandstormen..het is erg heet en als het hier waait lijkt het net alsof er een gigantische fohn boven je hoofd hangt.
In het begin zie je nog weinig van het land zelf, je bent vooral bezig om zo snel mogelijk het werk over te nemen van de mariniers en vooral het wennen aan het idee dat je daadwerkelijk in Irak zit. Een van mijn eerste gedachtes was "wat is het hier rustig"...ietswat helaas maar een paar weken aanhield.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 05:44:12 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19331052
Ik hoop dat je snel en gezond weer thuis komt. En wacht op eventuele foto's.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 23 mei 2004 @ 05:49:06 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19331067
Thanx Ik zal snel foto's plaatsen, helaas zit er geen USB op deze computer dus moet het allemaal omslachtig met diskettes.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 05:50:33 #7
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19331073
Mijn nachtshift zit er nu op dus ik ga slapen, is het nu 07:45 Iraakse tijd. Eventuele vragen beantwoord ik vanavond om 22:00 Nederlandse tijd
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 05:55:23 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19331089
Weltrusten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 23 mei 2004 @ 09:58:18 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19331627
Heb begrepen dat de NL militairen daar allerhande zaken voor de opbouw van het land doen, wat doen jullie zoal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 mei 2004 @ 11:53:02 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_19332809
Leuk topic, maar wat doet het in WGR?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 23 mei 2004 @ 11:54:47 #11
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19332840
Hoe denken de Iraakse burgers nou werkelijk over Amerika, zien ze ze als bezetters of bevrijders??

Zijn de Nederlandse troepen in hun ogen hetzelfde als de Amerikanen??
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19332934
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Afdeling werk misschien?
Je zou het onder politiek kunnen hangen, of news, maar kiezen voor werk is ook een begrijpelijke (keek eerst ook wel op hoor)
  zondag 23 mei 2004 @ 13:54:07 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19335136
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Hij zit voor zn werk in Irak.

Het valt me mee dat je mn kaartje zo snel had HAL.. Ik had het NAPO nr. gegokt en ook al geen regnr. vermeld.. De veldpost werkt blijkbaar goed daar.

Hebben ze verder nog veel voor jullie geregeld qua vermaak? Ik bedoel in het begin hoorde je veel over allerlei artiesten die langs kwamen zoals Freek de Jonge en Adam Curry, maar nu hoor je hier niks meer over.

Is het vaak bunkeralarm, of valt het wel mee?

Hoeveel vrije tijd heb je?

Denk je dat de politici die langs geweest zijn een goed beeld hebben van het werk dat jullie doen?

Wie gaan jullie aflossen als de missie verlengd wordt (waar het wel naar uitziet) Of is er ook de kans dat jullie toch 6 maanden moeten blijven ipv 4?

Hoe is de sfeer in het kamp?

Werken er veel locals (Irakezen) op het kamp en hoe is het contact met hen?

(Je moet zelf even beoordelen in hoeverre je kan antwoorden, ik wil niet dat je dingen zegt waar je last mee krijgt)

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-05-2004 14:03:06 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19339276
Yo Hal, wanneer ben je online op MSN?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_19340575
ah me broer zit dan bij jou in al-samawwah denk ik
camp smitty is hij gestationeerd
ik maak feiten van eventuele twijfels
pi_19341088
Hoe zit het met de prostitutie in Irak
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 23 mei 2004 @ 19:26:39 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_19342875
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:00 schreef frederik het volgende:
Afdeling werk misschien?
Je zou het onder politiek kunnen hangen, of news, maar kiezen voor werk is ook een begrijpelijke (keek eerst ook wel op hoor)
tuluk; helemaal niet aan gedacht....

Game on
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_19343881
Krijg je nou ook nog iets van een extra bonus ofzo omdat je bent uitgezonden?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 23 mei 2004 @ 22:14:43 #19
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19348088
quote:
Op zondag 23 mei 2004 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb begrepen dat de NL militairen daar allerhande zaken voor de opbouw van het land doen, wat doen jullie zoal?
We hebben o.a. scholen opgebouwd, dijken langs de Eufraat verstevigd met behulp van zandzakken omdat ie anders buiten z'n oever zou treden, bruggen gebouwd. Er zit een SIMIC organisatie die allerlei projecten mbt de wederopbouw runnen. Verder proberen we hier de provincie stabiel te houden dmv (sociale) patrouilles, vehicle check points, we pakken drugs en wapenhandelaren aan...we trainen het ICDC leger en de lokale politie etc.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 22:17:43 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19348185
* Pietverdriet vind dat HAL9000S trots kan zijn op zijn werk!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 mei 2004 @ 22:21:15 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19348289
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:54 schreef niksan het volgende:
Hoe denken de Iraakse burgers nou werkelijk over Amerika, zien ze ze als bezetters of bevrijders??

Zijn de Nederlandse troepen in hun ogen hetzelfde als de Amerikanen??
Door de meestal negatieve houding van de Amerikanen tegenover de lokale bevolking komen ze toch wel als bezetters over, die foto's die laatst gepubliceerd werden zijn natuurlijk ook geen helping hand in het kweken van goodwill bij de bevolking.
Wij worden hier in Al Muthanna zeer gewaardeerd en de bevolking geeft ook aan dat ze graag willen dat we hier blijven, omdat ze toch bang zijn voor een eventueel machtsvacuum als wij hier weg zouden gaan.
Uiteraard heb je er altijd een paar rotte appels tussen zitten die heel zwart/wit denken en ons enkel als een verlengstuk van de Amerikanen zien, wat natuurlijk jammer is in mijn optiek.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 22:39:15 #22
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19348897
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hebben ze verder nog veel voor jullie geregeld qua vermaak? Ik bedoel in het begin hoorde je veel over allerlei artiesten die langs kwamen zoals Freek de Jonge en Adam Curry, maar nu hoor je hier niks meer over.
Nee, helaas niks meer qua artiesten die langs komen maar verder is het wel redelijk goed geregeld. We hebben een grote ontspanningsruimte met een soort van bar die 's avonds geopend is. (geen alcohol) Verder hebben we er een tafeltennis staan, tafelvoetbal, je kunt er darten..tv kijken maar alleen rtl 4, rtl 5, discovery.
quote:
Is het vaak bunkeralarm, of valt het wel mee?
Hier is het betrekkelijk rustig, maar collega's in o.a. As Samawah en Ar Rumaytah hebben vaak minder geluk.
quote:
Hoeveel vrije tijd heb je?
Dat varieert, in principe ben je gewoon 24 uur per dag beschikbaar maar regelmatig heb je een uurtje of 8/10 voor jezelf.
quote:
Denk je dat de politici die langs geweest zijn een goed beeld hebben van het werk dat jullie doen?
Ik denk dat je niet echt een goede mening over ons werk hier kunt baseren op een bezoekje van een aantal dagen...het is toch een momentopname wat je te zien krijgt. Overigens kan ik me herinneren dat er onlangs een politicus kwam met de opmerking dat hij camp Smitty vond overkomen als een vakantieparadijs... totdat ie enige tijd later 4 uur in een hete bunker moest vertoeven
quote:
Wie gaan jullie aflossen als de missie verlengd wordt (waar het wel naar uitziet) Of is er ook de kans dat jullie toch 6 maanden moeten blijven ipv 4?
In ieder geval komt er een nieuwe luchtmobiele club ons aflossen dat weet ik zeker, maar voor de rest is voor mij nog een vraagteken. Het kan iig niet zo zijn dat we hier 6 maanden moeten zitten omdat we hier straks 4 maanden zonder verlof hebben gezeten....daar zijn gewoon regels aan verbonden.
quote:
Hoe is de sfeer in het kamp?
Ik ervaar de sfeer hier als goed ondanks de klap die we laatst te verwerken kregen ivm de dood van de Sgt1 Steensma die ook hier op het kamp zat. De mensen hier hebben naar mijn mening elkaar goed opgevangen en we hebben de draad weer zo goed mogelijk opgepakt. Onze CC is een paar dagen geleden wel op repad gegaan.
quote:
Werken er veel locals (Irakezen) op het kamp en hoe is het contact met hen?
We hebben er bewust voor gekozen geen locals op het kamp te laten werken. We doen alles zelf hier.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 22:40:07 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19348925
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:51 schreef mrcool het volgende:
Yo Hal, wanneer ben je online op MSN?
rond een uurtje of 10 morgenavond denk ik.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 22:48:06 #24
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19349164
quote:
Op zondag 23 mei 2004 18:10 schreef teknomist het volgende:
Hoe zit het met de prostitutie in Irak
Kan ik kort over zijn, geen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 22:49:24 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19349209
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:01 schreef SHERMAN het volgende:
Krijg je nou ook nog iets van een extra bonus ofzo omdat je bent uitgezonden?
ja uiteraard, iedere maand krijg je een extra uitzendtoelage op je reguliere loon.
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')