Afdeling werk misschien?quote:Op zondag 23 mei 2004 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Leuk topic, maar wat doet het in WGR?
Hij zit voor zn werk in Irak.quote:Op zondag 23 mei 2004 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Leuk topic, maar wat doet het in WGR?
quote:Op zondag 23 mei 2004 12:00 schreef frederik het volgende:
Afdeling werk misschien?
Je zou het onder politiek kunnen hangen, of news, maar kiezen voor werk is ook een begrijpelijke (keek eerst ook wel op hoor)
We hebben o.a. scholen opgebouwd, dijken langs de Eufraat verstevigd met behulp van zandzakken omdat ie anders buiten z'n oever zou treden, bruggen gebouwd. Er zit een SIMIC organisatie die allerlei projecten mbt de wederopbouw runnen. Verder proberen we hier de provincie stabiel te houden dmv (sociale) patrouilles, vehicle check points, we pakken drugs en wapenhandelaren aan...we trainen het ICDC leger en de lokale politie etc.quote:Op zondag 23 mei 2004 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb begrepen dat de NL militairen daar allerhande zaken voor de opbouw van het land doen, wat doen jullie zoal?
Door de meestal negatieve houding van de Amerikanen tegenover de lokale bevolking komen ze toch wel als bezetters over, die foto's die laatst gepubliceerd werden zijn natuurlijk ook geen helping hand in het kweken van goodwill bij de bevolking.quote:Op zondag 23 mei 2004 11:54 schreef niksan het volgende:
Hoe denken de Iraakse burgers nou werkelijk over Amerika, zien ze ze als bezetters of bevrijders??
Zijn de Nederlandse troepen in hun ogen hetzelfde als de Amerikanen??
Nee, helaas niks meer qua artiesten die langs komen maar verder is het wel redelijk goed geregeld. We hebben een grote ontspanningsruimte met een soort van bar die 's avonds geopend is. (geen alcohol) Verder hebben we er een tafeltennis staan, tafelvoetbal, je kunt er darten..tv kijken maar alleen rtl 4, rtl 5, discovery.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Hebben ze verder nog veel voor jullie geregeld qua vermaak? Ik bedoel in het begin hoorde je veel over allerlei artiesten die langs kwamen zoals Freek de Jonge en Adam Curry, maar nu hoor je hier niks meer over.
Hier is het betrekkelijk rustig, maar collega's in o.a. As Samawah en Ar Rumaytah hebben vaak minder geluk.quote:Is het vaak bunkeralarm, of valt het wel mee?
Dat varieert, in principe ben je gewoon 24 uur per dag beschikbaar maar regelmatig heb je een uurtje of 8/10 voor jezelf.quote:Hoeveel vrije tijd heb je?
Ik denk dat je niet echt een goede mening over ons werk hier kunt baseren op een bezoekje van een aantal dagen...het is toch een momentopname wat je te zien krijgt. Overigens kan ik me herinneren dat er onlangs een politicus kwam met de opmerking dat hij camp Smitty vond overkomen als een vakantieparadijs... totdat ie enige tijd later 4 uur in een hete bunker moest vertoevenquote:Denk je dat de politici die langs geweest zijn een goed beeld hebben van het werk dat jullie doen?
In ieder geval komt er een nieuwe luchtmobiele club ons aflossen dat weet ik zeker, maar voor de rest is voor mij nog een vraagteken. Het kan iig niet zo zijn dat we hier 6 maanden moeten zitten omdat we hier straks 4 maanden zonder verlof hebben gezeten....daar zijn gewoon regels aan verbonden.quote:Wie gaan jullie aflossen als de missie verlengd wordt (waar het wel naar uitziet) Of is er ook de kans dat jullie toch 6 maanden moeten blijven ipv 4?
Ik ervaar de sfeer hier als goed ondanks de klap die we laatst te verwerken kregen ivm de dood van de Sgt1 Steensma die ook hier op het kamp zat. De mensen hier hebben naar mijn mening elkaar goed opgevangen en we hebben de draad weer zo goed mogelijk opgepakt. Onze CC is een paar dagen geleden wel op repad gegaan.quote:Hoe is de sfeer in het kamp?
We hebben er bewust voor gekozen geen locals op het kamp te laten werken. We doen alles zelf hier.quote:Werken er veel locals (Irakezen) op het kamp en hoe is het contact met hen?
rond een uurtje of 10 morgenavond denk ik.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:51 schreef mrcool het volgende:
Yo Hal, wanneer ben je online op MSN?
Kan ik kort over zijn, geen.quote:Op zondag 23 mei 2004 18:10 schreef teknomist het volgende:
Hoe zit het met de prostitutie in Irak
ja uiteraard, iedere maand krijg je een extra uitzendtoelage op je reguliere loon.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:01 schreef SHERMAN het volgende:
Krijg je nou ook nog iets van een extra bonus ofzo omdat je bent uitgezonden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |