"Ze doen niks en dat kost ook nog veel te veel.
De russen komen niet meer, dus afschaffen!"
Wij zijn wel degelijk druk, alleen dat zien de meesten niet!
Ik zal even een lijstje maken:
Binnenland:
- Steunverlening bij calamiteiten
vb: Enschede, overstromingen grote rivieren, MKZ, varkenspest
- Steunverlening bij evenementen
vb: 4daagse, 11stedentocht(!),enz
Buitenland:
- Uitzendingen
vb: UNIFIL, UnProFor, IFOR, SFOR, KFOR, AFOR, UNMEE
en coming up: Afghanistan
- Calamiteiten
vb: Overstroming Polen, Storm St.Maarten
Dus, afschaffen?
(Joepie, vanaf 27-12 tot 02-01 mag ik beschikbaar blijven voor eventuele inzet tbv Euro-transporten!)
Maar o.a. door internationale verdragen
zoals de VN en Navo zal het leger
nooit afgeschaft worden, lijkt me.
quote:Absoluut niet. Een land hoort een miltaire kracht te bezitten, anders kan iedere jan lul eroverheen lopen.
Op maandag 24 december 2001 21:17 schreef Spiff het volgende:
Dus, afschaffen?
Waar ik een voorstander van ben is een groot EU-leger. Daar mogen ze van mij haast mee maken.
quote:Japan bezit gewoon een leger hoor, alleen noemen ze het wat anders in het licht van beperkingen na WOII.
Op maandag 24 december 2001 21:27 schreef KlaasJong het volgende:
Dit soort calamiteiten kunnen,
zoals Japan ook doet,
met een grote (goede) politiemacht
ook opgelost worden.Maar o.a. door internationale verdragen
quote:Volgens de Nederlandse grondwet MOET Nederland een leger hebben. Je kan het niet eens één, twee, drie afschaffen, al zou je willen.
Op maandag 24 december 2001 21:27 schreef KlaasJong het volgende:
Dit soort calamiteiten kunnen,
zoals Japan ook doet,
met een grote (goede) politiemacht
ook opgelost worden.Maar o.a. door internationale verdragen
Als Nederland meedoet aan het NAVOleger en er moeten ook nog spullen en mensen komen voor die steunverleningseenheid, dan is het geld allang op.
Nu kan men het huidige leger te pas en te onpas inzetten omdat die organisatie veel mensen en middelen heeft. Plus dat weinig bazen op vrijdagmiddag tegen hun werknemers kunnen zeggen: "Je gaat dit weekend niet naar huis. Je gaat zandzakken vullen tot maandag."
quote:De kosten voor een Navoleger zijn deelbaar. Alhoewel ik het niet kan onderzoeken, verwacht ik dat het wél goedkoper zal zijn.
Op maandag 24 december 2001 21:45 schreef Spiff het volgende:
Een speciale eenheid ipv het keger heeft geen zin.Als Nederland meedoet aan het NAVOleger en er moeten ook nog spullen en mensen komen voor die steunverleningseenheid, dan is het geld allang op.
Nu kan men het huidige leger te pas en te onpas inzetten omdat die organisatie veel mensen en middelen heeft. Plus dat weinig bazen op vrijdagmiddag tegen hun werknemers kunnen zeggen: "Je gaat dit weekend niet naar huis. Je gaat zandzakken vullen tot maandag."
Zoals al eerder genoemd hebben we nog steeds een NAVO taak, zijn ze behulpzaam bij calamiteiten, etc....
SpeedyG wil graag zijn baan als burger medewerker binnen Defensie behouden!!
quote:yup, en daar gaat hij dus nu alsnog heen
Op maandag 24 december 2001 21:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
Heeft meer met Staat, Cultuur en Historie te maken, dunkt me
[offtopic]
Gelukkig Kerstfeest!
[/offtopic]
quote:jullie zijn nu zeker een stel denneappels uit bomen aan het schieten?
Op dinsdag 25 december 2001 01:21 schreef Spiff het volgende:
Blij dat als het aan julie ligt dat ik ook volgend jaar nog een baan heb![offtopic]
Gelukkig Kerstfeest!
[/offtopic]
quote:Ik dacht kerstballen.
Op dinsdag 25 december 2001 01:25 schreef zodiakk het volgende:[..]
jullie zijn nu zeker een stel denneappels uit bomen aan het schieten?
De primaire taak is landverdediging, en daarvoor lijkt een EU-leger me zinvoller, aangezien de landsgrenzen toch steeds meer verdwijnen. Het wordt dan alleen maar prettiger als alles onder één commando valt, en als iedereen met hetzelfde materiaal werkt. Komt de efficiency alleen maar ten goede, en een eventuele samenwerking ook.
De taken die jij noemt kunnen beter worden ondergebracht bij de politie en een deel van de mankracht van het leger zou kunnen worden overgeheveld naar de politie. Voordeel is, dat je op momenten dat er geen calamiteiten of evenementen zijn, deze mensen een deel van de reguliere politietaken kunt laten verrichten.
quote:Precies. Zo los je gelijk een deel van het tekort aan mankracht bij de politie op, zonder enorm veel extra kosten die er wel zouden zijn wanneer je meer mensen moet aannemen.
Op woensdag 26 december 2001 14:29 schreef WouterB het volgende:
De taken die jij noemt kunnen beter worden ondergebracht bij de politie en een deel van de mankracht van het leger zou kunnen worden overgeheveld naar de politie. Voordeel is, dat je op momenten dat er geen calamiteiten of evenementen zijn, deze mensen een deel van de reguliere politietaken kunt laten verrichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |