Ik denk:
1. Romeinen
2. Japanners (tijdens WO2)
3. Duitsers (WO2)
?. Fransen onder leiding van Napoleon
?. Roodrokken tijdens het enorme Britse rijk
Kwa uitrusting (alles wat de manschappen tot beschikking hadden, van kleding en wapens tot tanks en bommenwerpers toe)?
Hier durf ik geen top ... van samen te stellen, maar ik verwacht dat de Nazi-Duisters en het (huidige) Amerikaanse leger er invoor zullen komen. (Ok, het Amerikaanse leger is mede zo geavanceerd dankzij overgelopen (ex-)Nazi's, maar ik beschouw dit gewoon als een apart leger.)
qua motivatie doen hun zeker niet onder voor de Duitsers of de Japanners.
quote:Macedoniers (grieken) van Alexander de Grote.
Op vrijdag 6 december 2002 15:37 schreef Dr_Murko het volgende:
Vergeet de oude grieken niet.. Sparta kon er ook wat van...
Die liepen zo de hele (toen bekende) wereld plat!
Ze hadden een tot nog toe ongeevenaarde motivatie (tot kamikaze aan toe) en tactisch inzicht.
Op de tweede plaats de Duitsers WO2.
Had de oorlog een jaartje langer geduurd (en had Hitler niet zulke grove tactische/strategische fouten gemaakt)hadden ze wegens technisch overwicht simpelweg gewonnen.
quote:De Britten hadden het er idd moeilijk mee, zelfs hadden ze al musketten!
Op vrijdag 6 december 2002 15:38 schreef b_cru het volgende:
Jullie vergeten de ZULU's onder leiding van Shaka Zulu... Klink misschien raar, maar als hij ook moderne wapens had gehad, dan was het zeker het sterkste leger ooit....
quote:Grondleggers idd van veel strategie en tactiek! Maar ze werden te arrogant hè.
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef mbn het volgende:
een goed leger wint op basis van tactiek en opstelling. Tegenwoordig wel ver te zoeken. Op dat punt zijn de romeinen volgens mij het beste leger.
quote:Hmwa, hoog veronderstellend gehalte.
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef chocolatemoeze het volgende:
Had de oorlog een jaartje langer geduurd (en had Hitler niet zulke grove tactische/strategische fouten gemaakt)hadden ze wegens technisch overwicht simpelweg gewonnen.
Dat de jappen op hun vliegdekschepen een grote rode bol schilderden die je van kilometers afstand kon zien, was niet echt een technologisch hoogstandje.
Vergeet ook niet dat de Britten Alan Turing hadden.
quote:Maar wel kleinschalig. Japan is na de oorlog toch erg Amerikaans geworden, en mag van de VS geen groot leger opbouwen? Hetzelfde geldt voor de Duitsers.
Op vrijdag 6 december 2002 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
Neu, onbekend voor velen, maar de Jappen hebben momenteel misschien wel een beter leger als de Amerikanen.
Dacht ik ooit gelezen te hebben, of is dat alweer achterhaald?
quote:Geld overigens ook voor de Amerikanen in de tweede wereldoorlog, ook zon mooie wit (of was et rood?) dingetje op hun helmen bij de officieren.
Op vrijdag 6 december 2002 15:42 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Hmwa, hoog veronderstellend gehalte.
Dat de jappen op hun vliegdekschepen een grote rode bol schilderden die je van kilometers afstand kon zien, was niet echt een technologisch hoogstandje.
Vergeet ook niet dat de Britten Alan Turing hadden.
quote:Dat geloof ik best, maar ik bedoel met "relatief het beste leger" ook écht een geheel leger, niet een specifiek onderdeel daarvan...
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef Maud_Dib het volgende:
Beste legeronderdeel op dit moment: Engeland SAS.
Maar toch bedankt voor je bijdrage!
quote:Maar nu we het toch over legenonderdelen hebben:
Op vrijdag 6 december 2002 15:47 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Dat geloof ik best, maar ik bedoel met "relatief het beste leger" ook écht een geheel leger, niet een specifiek onderdeel daarvan...
Maar toch bedankt voor je bijdrage!
De Nederlandse Bijzondere Bijstands Eenheid staat op nummer drie.
quote:Volgens mij wel, ze hebben alvast een hoop materieel.
Op vrijdag 6 december 2002 15:43 schreef Darth-Vader het volgende:
Maar wel kleinschalig. Japan is na de oorlog toch erg Amerikaans geworden, en mag van de VS geen groot leger opbouwen? Hetzelfde geldt voor de Duitsers.Dacht ik ooit gelezen te hebben, of is dat alweer achterhaald?
Wel mengen ze zich in geen buitenlandse conflicten, maar ik acht ze zeker sterker als bijvoorbeeld de Britten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |