abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7180089
Welk land/rijk/wereldmacht beschikt(te) over het (RELATIEF) sterkste, meest gemotiveerde en best georganiseerde leger (manschappen) ooit? Top....

Ik denk:

1. Romeinen
2. Japanners (tijdens WO2)
3. Duitsers (WO2)
?. Fransen onder leiding van Napoleon
?. Roodrokken tijdens het enorme Britse rijk

Kwa uitrusting (alles wat de manschappen tot beschikking hadden, van kleding en wapens tot tanks en bommenwerpers toe)?

Hier durf ik geen top ... van samen te stellen, maar ik verwacht dat de Nazi-Duisters en het (huidige) Amerikaanse leger er invoor zullen komen. (Ok, het Amerikaanse leger is mede zo geavanceerd dankzij overgelopen (ex-)Nazi's, maar ik beschouw dit gewoon als een apart leger.)

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_7180109
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_7180130
Duitse leger (WO2), beste soldaten en beste matrieel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:37:32 #4
20776 Dr_Murko
Soms snap ik het allemaal niet
pi_7180136
Vergeet de oude grieken niet.. Sparta kon er ook wat van...
Waar blijft Necoconeco?
pi_7180144
Vergeet de hunnen, de mongolen en de vikingen niet

qua motivatie doen hun zeker niet onder voor de Duitsers of de Japanners.

Where facts are few, experts are many.
pi_7180161
de Amerikanen nu...
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2002 @ 15:38:38 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7180167
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:37 schreef Dr_Murko het volgende:
Vergeet de oude grieken niet.. Sparta kon er ook wat van...
Macedoniers (grieken) van Alexander de Grote.

Die liepen zo de hele (toen bekende) wereld plat!

pi_7180170
Jullie vergeten de ZULU's onder leiding van Shaka Zulu... Klink misschien raar, maar als hij ook moderne wapens had gehad, dan was het zeker het sterkste leger ooit....
Eerst broek naar beneden voor het plassen....
pi_7180173
een goed leger wint op basis van tactiek en opstelling. Tegenwoordig wel ver te zoeken. Op dat punt zijn de romeinen volgens mij het beste leger.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:39:14 #10
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7180174
Japanners

Ze hadden een tot nog toe ongeevenaarde motivatie (tot kamikaze aan toe) en tactisch inzicht.

Op de tweede plaats de Duitsers WO2.

Had de oorlog een jaartje langer geduurd (en had Hitler niet zulke grove tactische/strategische fouten gemaakt)hadden ze wegens technisch overwicht simpelweg gewonnen.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7180180
de mongolen wandelden 'even' door de chinese muur heen en bezetten grondgebied zo groot als het romeinse rijk.. ook vrij goed georganiseerd die jongens.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:39:52 #12
15660 chocolatemoeze
pi_7180192
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:38 schreef b_cru het volgende:
Jullie vergeten de ZULU's onder leiding van Shaka Zulu... Klink misschien raar, maar als hij ook moderne wapens had gehad, dan was het zeker het sterkste leger ooit....
De Britten hadden het er idd moeilijk mee, zelfs hadden ze al musketten!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7180196
denk de mongolen op 1
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:40:32 #14
15660 chocolatemoeze
pi_7180205
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef mbn het volgende:
een goed leger wint op basis van tactiek en opstelling. Tegenwoordig wel ver te zoeken. Op dat punt zijn de romeinen volgens mij het beste leger.
Grondleggers idd van veel strategie en tactiek! Maar ze werden te arrogant hè.
pi_7180206
Neu, onbekend voor velen, maar de Jappen hebben momenteel misschien wel een beter leger als de Amerikanen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:41:28 #16
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7180221
Mogolen met stip op 1

Grootste rijk ooit veroverd OLV Ghengis Kahn

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:42:34 #17
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_7180245
Valt niet te vergelijken maar in de afgelopen tijd is relatief gezien het nazi regime het sterkst. (omdat tegenwoordig grote technologische verschillen niet meer denkbaar zijn)
Hadden op bijna elk front gelijkwaardig, zoniet beter materieel dan het beste van alle geallieerde legers bij elkaar.
En moraal he.. de uitvinders van de propaganda en tevens logistiek erg sterk.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_7180252
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:39 schreef chocolatemoeze het volgende:
Had de oorlog een jaartje langer geduurd (en had Hitler niet zulke grove tactische/strategische fouten gemaakt)hadden ze wegens technisch overwicht simpelweg gewonnen.
Hmwa, hoog veronderstellend gehalte.

Dat de jappen op hun vliegdekschepen een grote rode bol schilderden die je van kilometers afstand kon zien, was niet echt een technologisch hoogstandje.

Vergeet ook niet dat de Britten Alan Turing hadden.

pi_7180270
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:40 schreef battlesickloner het volgende:
Neu, onbekend voor velen, maar de Jappen hebben momenteel misschien wel een beter leger als de Amerikanen.
Maar wel kleinschalig. Japan is na de oorlog toch erg Amerikaans geworden, en mag van de VS geen groot leger opbouwen? Hetzelfde geldt voor de Duitsers.

Dacht ik ooit gelezen te hebben, of is dat alweer achterhaald?

pi_7180304
Beste legeronderdeel op dit moment: Engeland SAS.
gymnocalycium saglione in m'n hol
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:47:51 #21
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_7180347
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:42 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Hmwa, hoog veronderstellend gehalte.

Dat de jappen op hun vliegdekschepen een grote rode bol schilderden die je van kilometers afstand kon zien, was niet echt een technologisch hoogstandje.

Vergeet ook niet dat de Britten Alan Turing hadden.

Geld overigens ook voor de Amerikanen in de tweede wereldoorlog, ook zon mooie wit (of was et rood?) dingetje op hun helmen bij de officieren.
Erg leuk voor de scherpschutters... niet alleen extra opvallend maar ook nog eens duidelijk wie de leidinggevenden waren.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_7180349
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:45 schreef Maud_Dib het volgende:
Beste legeronderdeel op dit moment: Engeland SAS.
Dat geloof ik best, maar ik bedoel met "relatief het beste leger" ook écht een geheel leger, niet een specifiek onderdeel daarvan...

Maar toch bedankt voor je bijdrage!

pi_7180371
De Wehrmacht, met voorsprong. Tis dat Hitler het op een gegeven moment niet meer wist, anders hadden we nu met zn allen Duits gesproken.
Big dick.
pi_7180373
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:47 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar ik bedoel met "relatief het beste leger" ook écht een geheel leger, niet een specifiek onderdeel daarvan...

Maar toch bedankt voor je bijdrage!

Maar nu we het toch over legenonderdelen hebben:

De Nederlandse Bijzondere Bijstands Eenheid staat op nummer drie.

gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_7180375
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:43 schreef Darth-Vader het volgende:
Maar wel kleinschalig. Japan is na de oorlog toch erg Amerikaans geworden, en mag van de VS geen groot leger opbouwen? Hetzelfde geldt voor de Duitsers.

Dacht ik ooit gelezen te hebben, of is dat alweer achterhaald?

Volgens mij wel, ze hebben alvast een hoop materieel.

Wel mengen ze zich in geen buitenlandse conflicten, maar ik acht ze zeker sterker als bijvoorbeeld de Britten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')